ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Dynamický tlumič na poloosu Favorita
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Dynamický tlumič na poloosu Favorita

RE: Homokinetický kloub???
Datum: 14.11.2007, 8:37
Od: petr novotny <m.p.a>

je to jenom kynetak


re: tlmic
Datum: 31.12.2006, 9:37
Od: Martin Turansky <Fjoo@azet.sk>

Po dlhych uvahach a rozmýslaniu ci kupit a namontovat tento tlmic na moje auto som dospel k nazoru, ze to musim vyskusat... Piznam sa ze v obchode som sa dost obaval polozit otazku kolko to môze stat... ocakaval som, ze to bude prilis drahe... Sralo to 200Skk a to aj s gumickami... predavac mi dal radu aby som to montoval s imbusakmi. PO namontovani a jazdeni mi to pripadalo skutocne tiksie ale hlavne ako pisal uz niekto predomnou, kludnejsie v celom rozsahu.. otacok... a to hlavne na vyzsich prevodovych stupnoch. V tomto nazore ma utvrdila priatelka, ktora si to vsimla bez toho aby som jej nieco hovoril..a to nerozozna favorit od feldy... :-)


RE: RE: RE: RE: RE: problem
Datum: 19.07.2006, 13:03
Od: Lukáš Gábera <l.gabca@seznam.cz>
WWW: http://fafik.wz.cz

Zdravim souhlasim s tim ten "dynamicky tlumic" je v mem poznatku plne k ..... na nasem favoritu 135L rv.92 jsme meli tenot dyn tl. namontovany uz od vyroby.A nedavno(asi rok) kdyz sem obhlizel ramena predni napravy vsiml sem si tohot dyn. tlumice namontovaneho na poloose.Na poloose je na nej v mem pripade origo zadne upravy vybrani.A vsiml sem si toho ze byl z vybrani sesmeknuty (povolene imbusy na nem).Tak sme s tatkou uznli ze to sundame budeme vozit sebou a uvidime co se bude konat.Bez nej zadna zmena.Takze nechapu k cemu tam je asi naka prevratnma zbytecnost.Jinak dle origo knihy udrzba dle p. Andrta se krome srouboani na osu este lepi........


RE: RE: Dodatek
Datum: 3.04.2006, 16:02
Od: hanys <trr@fsdf.cz>

mam golfa II, ted jsem ten tlumic utrhnul, tak dam vedet jake je to bez nej.


Homokinetický kloub???
Datum: 11.10.2005, 14:54
Od: PauLofWoCC <paul.wocc@seznam.cz>

Zdravím..dostal sem se sem poprvé tak nevím zda-li píšu dobře... Máme Š Favorit 11/1994 LXi Asi tak 2 roky zpět se stávalo že při vytočení rejdu do zatáčky začalo něco bouchat v jako kdyby kole...vypadalo to jako za jizdy by odskakovalo kolo tím hlukem. Poté to dělalo po vytočení plného rejdu a rozjezdu. V sebemenší rychlosti do bouchalo. Nyní to bouchá při jakémkoliv vytočení rejdu vyjma rozmení pro přímou jízdu. Ptal sem se kámoša a říkal že homokineťák... Tady na webu sem se dověděl že existují 2 typy..u kola a u převodovky.?.? A známý co nám opravuje auto říkal že je potřeba vyměnit celé poloosy obě dvě... Chtěl bych se vás někoho zeptat jestli je to homokineťákem nebo poloosou. Předem děkuji... S pozdravem PauLofWoCC, 20let


V Haspe stoji 60kc
Datum: 9.10.2003, 16:44
Od: Petrik <petrvalkoun@seznam.cz>

Na www.haspa.cz stoji asi 60kc


RE: RE: RE: RE: problem
Datum: 23.05.2003, 14:43
Od: Jozef Hilovsky <hilovsky@zelpo.sk>

Mám podobné negatívne skúsenosti. Na mojom Formane r.v.93 som už mal namontovaný dynamický tlmič. Pred časom som však zistil, že sa voľne otáča na poloosi (nie pozdlžne posúva) a tak som kúpil novú gumovú vložku a namontoval som ho. Hlučnosť sa ešte zvýšila, hlavne pri často používanej 90 km/h rýchlosti. Tak som tlmič zhodil dole a jazdím bez neho. Na moje počudovanie sa hlučnosť rapídne znížila, dokonca je menej hlučné ako pri starom tlmiči. Preto doporučujem každému kto ho má aby ho čo najskôr zahodil.


náboje
Datum: 20.01.2003, 11:06
Od: Libor Sadek <libouss@seznam.cz>

Prosím o radu ohledně zaměnitelnosti nábojů kol u starého a nového Favoritu kvůli změně roztečí 4*98 na 4*100.Pokud máte jakékoliv zkušenosti ohledně této úpravy, prosím pomozte...


RE: RE: RE: problem
Datum: 15.11.2002, 10:24
Od: Beaver <beaver.pv@post.cz>

Dostal jsem dynamický tlumič a aplikoval ho na poloosu. Byl moc volný, ale jelikož jsem neměl chemoprén, vyvložkoval jsem to navíc 2 pásky gumy o síle zhruba 1 mm. Výsledek mě ovšem nepřesvědčil - kolem 2000 se objevily vibrace, co před tím nevznikaly, kolem 3000 je situace sporná, možná se snížily, možná ne. Tlumič mám přibližně 5 cm od vzpěry motoru. Takže vyndat ho, nebo posunout blíž ke vzpěře ?


RE: RE: problem
Datum: 8.09.2002, 15:58
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

nakonec sem ten problem vyresil.delaji to homokineticky klouba co sou u prevodovky a u kola.bud to muze byt nedostatkem vazeliny nebo opotrebenim.vetsinou to delaji udajne vnejsi klouby(u kol-cena asi 1000kc) ale muzou to byt i vnitrni(na prevodovce-cena asi 2100-2500kc).ale vnitrni se nemusi menit,podle autoservisu tam staci jen neco vymenit.stoji to kolem 1000kc.nic sem zatim nemenil a klepani zase prestalo,ale klouby kdyz zkusim vuli tak klepou pekne.jinak ten tlumic me nejde povolit takze ho spravim pozdeji.jinak oprava kloubu je dobre popsana v knizce JAK NA TO-SKODA FAVORIT.


RE: problem
Datum: 29.08.2002, 1:04
Od: Petr <@>

Nejakou dobu taky to zavazi mam na Fafitu (r.v 90) namontovany a posledni dobou mam ty same problemy co popisujes.Mne tlumic celkem drzi ale kdo vi. Napis jestli to pomohlo nebo jak si to vyresil. Dik


Tlumic, tlumic a zase tlumic..
Datum: 27.08.2002, 21:18
Od: Martinoslav <spos@volny.cz>
WWW: http://www.martinkocarek.tk

Po precteni tohoto clanku jsem se rozhodl, ze si tento tlumic take poridim. Rozhodil jsem svoje kontakty vsude mozne a kdyz uz jsem hio mel sehnany, tak jsem zjistil, ze ho ve svem facku mam :-) Jen tak pro ujasneni - mam Favorita rok vyroby 1990, ale mesic nevim. Pravdepodobne tam z vyroby nebyl, ale doplnil ho tam predchozi majitel. Ja ma vubec takovy zvlastni facko. Uz kdyz jsem ho kupoval, tak vypadalo na rok vyroby 1994. Ma vybavu o ktere si i posledni r.v. muze nechat zdat. Jsem spokojeny. Akorat zainvestuju do sportovniho vzduchoveho filtru a rozperky mezi tlumice.. a mozna tvrdsi tlumice.. Jinak - FAVORITUM ZDAR ! NAZDAR ! :-)


RE: problem
Datum: 1.07.2002, 10:24
Od: jf <jarosf>

otáčet by se určitě neměl, při montáži je ta guma přilepená chemoprenem. Pokud se otáčí tak se zřejmě může i posouvat a mlátit tak do úchytu motoru. Doporučuji závaží demontovat, vše očistit a znovu gumu přilepit a namontovat závaží.


problem
Datum: 29.06.2002, 12:34
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

CAU SKODOVKARI.MAM PROBLEM.MAM FORMANA R.V.93 A POSLEDNI DOBOU ME PRI ROZJEZDU NECO MLATI OD NAPRAV?OBCAS SE TO STAVA I PRI JIZDE PRI PRUDSIM PRIDANI PLYNU.NEVI NEKDO CO TO MUZE DELAT?NEMUZE TO BYT TEN TLUMIC?NENI NAPEVNO ALE OTACI SE NA POLOOSE.


doporučuji
Datum: 24.06.2002, 10:10
Od: jf <jarosf@seznam.cz>

Neodolal jsem a v pátek jsem závaží také namontoval. Naštěstí dělám ve fabrice, kde se tato závaží léta vyráběla a podařilo se mi ještě jedno najít. Dokoupil jsem za 48 korun gumu a podle obrázku nainstaloval. Najel jsem s ním v sobotu cca 200km a mám jenom dobré dojmy. Hlučnost se od cca 2800 ot. opravdu dost snížila. Huláká to pořád dost, ale je to přeci jenom příjemější něž to bylo, motor je klidnej tak do 4000 ot. Musím ještě něco nacpat na stěnu za baterku a už snad bude i slyšet autorádio :-)) Montáž závaží rozhodně doporučuji, za těch cca 10 minut práce to stojí.


RE: Ne obe poloosi?
Datum: 30.05.2002, 22:56
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Dava se jenom natu delsi.


Ne obe poloosi?
Datum: 6.05.2002, 21:27
Od: Petr <@>

Mam Fafita r.v 90 a mam otazku: ty tlumice se davaj na obe poloosi nebo jen na tu delsi?


RE: RE: zkušenost
Datum: 3.07.2001, 9:08
Od: joot <joot@volny.cz>

U mého fava se projevují vibrace (na zadku) při brždění ve vyšších rychlostech. Poradili mi, že to dělají šišatý bubny, tak jsem koupil nový, ale přesto že se to zlepšilo, tak to malinko vibruje stejně.


Já vibruju pořád a hrozně !!!!!!!!!
Datum: 7.06.2001, 9:32
Od: Radim <radim.vavera@packaging.sca.se>

Lidi, mám Fáva 93, GLX, nalítáno 120000 km, a už od 70000 km řeším vibrace volantu. Je to zajímavý téma, nejdřív jsem to sváděl na gumy, ale těmi to není. Dynamický tlumič mám volný, otáčí se kolem poloosy a jde s ním posouvat, což je asi dost blbý, ale nikdy jsem tomu nepřikládal nějakou důležitost. Chci se zeptat, myslíte, že ty vibrace mohou dělat náboje tříramenných kloubů na poloosách u převodovky ? Každopádně ted tlumič vyměním. Díky za případné rady. Radim


RE: zkušenost
Datum: 28.03.2001, 10:18
Od: Richard <rabtt@seznam.cz>

Musim se přidat.Poloosu s dynamickym tlumičem jsem namontoval nuceně po menší bouračce.Až do teď jsem snížení vibrací přičítal tomu,že nová poloosa je rovná (ta stará byla po bouračce trochu,no trochu víc ohnutá).Teď už teda vím,že to zařízení není jenom normální závaží.Díky za hodnotnou informaci.A když jsme u těch náprav,rád bych se zeptal na zadek.Do rychlosti 110km/h se auto chová normálně,ale při překročení této rychlosti se rozvibrujou zadní kola,což trvá asi do 145km pak se to zase uklidní.Přitom tam jsou skoro nový hliníkáče (na vyvažovačce super).Možná tlumiče?Pokud s tim máte někdo skušenost a víte co by to mohlo bejt,tak mi napište.Díky.


zkušenost
Datum: 25.03.2001, 0:29
Od: majitel <dd@post.cz>

Mám Favorita r.v. 1.1992 a tlumič jsem na ose neměl.Jsou tam jen drážky,které určují správné místo. Tlumič jsem koupil komplet asi za 300.- Kč v auto Jarov.Musím přiznat,že to je dobrý návod. Hluk jse opravdu snížil.Jestli bych jse měl rozmýšlet ještě jednou -tak neváhám ani chvilku. Tímto Dík za dobrou radu.


RE: Chyba v 7. 1991!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Datum: 9.02.2001, 0:07
Od: Favoritman <9mm@acid.cz>

Je to docela možné, podle mých informací se dynamické tlumiče začaly montovat až od r. výroby '92. Jinak osobně mám favorita z roku 90 a plánuju, že to tam taky na poloosu nalepím, doufám že to pomůže. Při vyšších otáčkách mi to vibruje docela slušně. :)


RE: RE: Dodatek
Datum: 8.02.2001, 22:28
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

Takove problemy neresim:o))) moje kara mlati a vibruje porad.. takze to sme klidniiiii,to su klidnyyyyyyyy :o)))


RE: Dodatek
Datum: 8.02.2001, 19:43
Od: Petr <pavouk@c-mail.cz>

Poloosy s Felicie taky nebudou žádné velké terno. Měl jsem na Felici vibrace při 2500 ot. a byly dost silné. Vyměnili poloosu a zlepšilo se to jenom trochu. Skoro bez vibrací to bylo až když se zvetšil vnitřní průměr tlumiče tak, že je na gumových podložkách volný (normálně je tam napevno) - musím ale minimálně jednou ročně tlumič sdělat a očistit, jinak se vůle stratí (zanese se to) a vibrace se začínaji objevovat znovu. Kduž jsem tlumič vymontoval úplně, vibrace se posunuly do 3500ot. Poloosy patrně nejsou vůbec vyvažovány - měl jsem Golfa I, kde byly poloosy zhruba stejně dlouhé, tlumič tam nebyl a auto bylo v celém pásmu otáček bez vibrací.


Chyba v 7. 1991!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Datum: 7.02.2001, 23:00
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Dnes jsem se setkal s Favoritem 9. 1991 a dynamický tlumič tam nebyl. Je teda možné že se montoval pozdějc.


Dodatek
Datum: 7.02.2001, 20:27
Od: Radek <petric@post.cz>

Zdar. Je to fakt, že po montáži, kterou jsem provedl již před 6měsíci, klesla hlučnost kolem těch 3000ot/min ale také se ztratily vibrace při ot. pod 2000. Ještě jsem to pojistil proti náhodnému posunu po poloose takovými stahovacími sponami, které se používají na hadice. Pokud po montáži není nic znát, skuste vyměnit poloosy za ty z Felicie. Jsou vyváženější a mají menší setrvačnou hmotnost.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení