ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Hliníkové rozvodové tyčky
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Hliníkové rozvodové tyčky

Záměna
Datum: 25.04.2008, 10:34
Od: Kaniball <viet.nam.cong.san@centrum.cz>

Dovoluji si malinkou opravu. Hliníkové tyčky se nepoužívají na sacích nýbrž na výfukových ventilech kvůli vyšší teplotě ventilů a tyček. Na nich se právě nastavuje vůle 0,25 kvůli roztažnosti hliníku při jiných teplotách než je tomu u ocelových.


životnost
Datum: 3.03.2007, 7:50
Od: martin <martinbr@seznam.cz>

nevím čím se to stalo asi po najetých 80.000 km se hliníkové tyčky zkroutily jak ttelefonní sloupy v Rumunsku. Takže když Felda nebude chtít nastartovat a bude se tvářit že je něco se zapalováním, může to být právě tato závada. Domnívám se, že se jedná o omezenou životnost tohoto dílu. Hliník má proti oceli špatné pevnostní vlastnosti a musí se to hold dohnat na mase materiálu. Při zahřívání motoru se pak i tyto tyčky zahřívají z jedné strany od válců více dojde k nepatrnému průhybu, který pak způsobí namáhání tyček na vzpěr. Při určitém množství ciklů se tyčka bez pochopitelné příčiny zbortí. Tak se vracím k oceli.


hlučnost BMM karbec
Datum: 16.11.2006, 12:51
Od: V <1234vt@seznam.cz>

Mně do Favorita ty tyčky pasovaly, ale zvuku "šicího stroje" (takové to cvakání) jsem se stejně nezbavil - tobych ty vůle musel ještě o dost zmenšit, hlučnost sice poklesla, ale stejně je to hlučnější než motor se vstřikováním. Tak by mě zajímalo, jestli to BMM je opravdu tišší než karbec bez ohledu ne hliníkové tyčky???


RE: RE: Jsou kratší
Datum: 29.10.2006, 18:37
Od: davidek <d.rejman@seznam.cz>

jo měl jsem kratší o 2mm, ale šli doštelovat


RE: Jsou kratší
Datum: 5.10.2006, 9:30
Od: davidek hroch <d.rejman@seznam.cz>

mhm, otázečka, budu je též měnit příští týden, stojej asi 220kč, nebude tam malinko problém, že hlava e snížená asi o 2mm, nebylo by potřeba koupit, též nižší vahadla


Jsou kratší
Datum: 11.06.2006, 14:03
Od: Nepér <neper@centrum.cz>

Pravda je, že hliníkové tyčky jsou asi o 2 mm kratší, ale v mém případě to šlo doštelovat...


130 Rapid
Datum: 2.06.2006, 20:48
Od: Lukas <xlukas@email.cz>

sly by teda do toho 130 motoru?


Hliníkové tyčky
Datum: 24.04.2006, 15:57
Od: Vojta <liopixo@seznam.cz>

Koupil jse hliníkové tyčky za 220Kč a pasují na Favorita 136L r.v. 1989 úplně bez problémů.


RE: Al tyčky na 120 L PROSÍM poraďte
Datum: 18.04.2006, 11:53
Od: roman 2 <romanstirsky@seznam.cz>

zkoušky


Al tyčky na 120 L PROSÍM poraďte
Datum: 18.04.2006, 11:52
Od: Roman <czro@atlas.cz>

PROSÍM poraďte jsem bezradný, jestli jdou zaměnit AL tyčky do ŠKODY 120 L


Al tyčky na 120 L PROSÍM poraďte
Datum: 18.04.2006, 11:51
Od: Roman Štirský <czro@atlas.cz>

PROSÍM poraďte jsem bezradný, jestli jdou zaměnit AL tyčky do ŠKODY 120 L


RE: RE: Šly by i na Š120L ?
Datum: 30.03.2005, 14:59
Od: Tomas <hornycht@seznam.cz>

Jestli tam máš rachot i s takovou zvukovou izolací, tak to je na komplet GO motoru.. :o))


RE: Šly by i na Š120L ?
Datum: 20.03.2005, 10:45
Od: Speeder <martin.bica@nonstoponline.com>

No ja mam znacnej problem s hlučností a to mam ve škodnej zadni odhlučňovací vložky ze dvou škodovek, tak by se mi to hodilo docela dost. Motor mam 130 z Rapida. Da se to do něj aplikovat?


Felicie
Datum: 13.04.2004, 12:20
Od: Jan Hrdina <armyota@seznam.cz>

Jestli jsem to pochopil , tal u felicie 1996 BMM je už v serii montováno SACÍ - HLINÍK - VÝFUKOVÝ - OCEL. Jestli ne tak to asi zkusím taky.


RE: RE: Kráááátké!!!
Datum: 24.09.2003, 11:30
Od: Martin <khko@seznam.cz>

Mam podobnou zkusenost u Formana 135 z 93 s karburatorem. Ty co byly origanal v motoru jsou take asi o ty 2-3mm delsi. (nekdo mi tvrdil ze by byly snad ze S130).Ale ja jsem tam ty hlinikovy tycky dal uplne normalne. Zadny problem s nastevenim vule. Taky bych byl rad kdyby mi nekdo rekl co jsou ty delsi tycky zac :-).


RE: Kráááátké!!!
Datum: 18.07.2003, 10:28
Od: Dušan <gregord@ztsvvuke.sk>

Presne rovnako som dopadol predvčerom aj ja. Zaujímavé je, že mám Formana 135 tiež z r. 1992. Peniaze mi vrátili, pretože sme premerali aj ďalšie sady a tiež originálne oceľové. Sú všetky rovnaké. Moje sú však o cca 2 mm dlhšie , tak ako u Vás. Výrobca je vraj Šroubárna Turnov (zistené vo Formplaste). Možno by vedeli pár sád urobiť dlhších....


RE: Kráááátké!!!
Datum: 6.05.2003, 13:50
Od: f <f@cz>

Jestli jsi to favo koupil starsi, tak uz tam nekdo hohl nacpat jiny vahalda.


Kráááátké!!!
Datum: 21.03.2003, 12:08
Od: Petr <mddi.f4@tiscali.cz>

Okouzlen předchozími reakcemi zakoupil jsem také sadu tyček a jal se je namontovat do svého Favorita 135/1992. Vzhledem k určitým zkušenostem jsem v tom nehledal problém. Zakoupené tyčky se ukázaly být ve srovnání s originálními asi o 2,5mm kratší. Taková odchylka se nedala kompenzovat šroubem na seřízení ventilové vůle (má dva závity, jeden pro vahadlo, druhý pro kontramatku, i při zatočení šroubu na doraz byla vůle ventilu asi 0,8mm, což není přijatelné...) Tyčky pravděpodobně nejsou zmetek, nechal jsem si ukázat jinou sadu od téže firmy (Formplast) a vypadalo to zhruba stejně. Jak z toho ven? Vyměňovat vahadla za atypická nebo zhotovovat atypické šrouby se mi pochopitelně nechce. Už se to někomu stalo? Díky


RE: RE: RE: RE: tyčky OK
Datum: 23.04.2001, 9:06
Od: Michal Benda <benda@vspdata.cz>

Jasný já taky abych byl upřímný mám auto tvrdší atd. ale veškeré úpravy byly provedeny již při výrobě mého exempláře . Nic netuše jsem totiž přišel k vozu který ač byl vyráběn v malé sérii nebyl určen k běžnému provozu . (údaje v OTP 65kW pro fávo ? zařazená 5tá rychlost při 2000ot/min = 130 km/h ? technik v servizu kroutící hlavou nad spodkem vozu vč. brzd ?) Souhlasím s tím že je to zajímavý pocit když se třeba taková Felda na dálnici přiletivší odkudsi zezadu zase v kopci dozadu odebere o)), na rovince to nezkouším nemám v úmyslu sponzorovat PČR . V Mostě jsem měl možnost skusit jak to jede při 160tce motor nekvílí jak u Feldy , neklepe se jak ratlík a má chuť jít dál (kde má maximálku jsem nezkoušel) .


AL tycky
Datum: 3.04.2001, 8:16
Od: Filip <phi.ll@worldonline.cz>

Ty duralovy tycky jsem tam namontoval asi nekdy pred 7 roky, ale motor byl z fabriky tak blbe serizenej (zapalovani), ze jsem moc velky rozdil nepoznal. Ted uz to tezko posoudit. Nejaky rozdil ve spotrebe jsem nezjistil. Duralove tycky se zacali montovat ke katalyzatoru. V literature to psali nejak jako : vetsi presnost casovani ventilu a tim lepsi dodrzeni emisi. Davat je k vyfukovejm ventilum bych neriskoval. Saci ventil se studenym vzduchem (ktery se jeste ochladi za skrtici klapkou, pokud je privrena) ochlazuje tedy zkracuje a tu vetsi vuli dorovna ta duralova tycka. Vyfukovy ventil se vyfukovymi plyny ohriva - to je prodluzuje a vule by se mohla zmensit tak, ze by se ventil podpalil. Samozrejme se teplem prodluzuje taky blok motoru a hlava a ocelove tycky. Proto ruzne zahraty motor ruzne rachoti. Takze bych asi zustal u toho duralove tycky jen k hlinikove hlave a sacim ventilum.


RE: RE: RE: tyčky OK
Datum: 19.03.2001, 11:58
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

ja mam taky svuj nazor k ruznym upravam motoru zvysujicim vykon:o)) a hlavne mam spoustu zkusenosti s timto - z hlediska uzivatele. Je sice pekne jezdit se seriovym fackem ktere je tiche, nekdy mi tento pocit ticha opravdu chybi:o), ale pak clovek nemuze ocekavat ze se aspon trosku slusne "sveze" nebot predjizdeni se ser. fackem (snad krome 136X a 136B,ktere aspon trosicku akceleruji) se mi zda docela nebezpecne, o seriovem podvozku ani nemluve.. Ale tohle je jen muj soukromy nazor a treba si taky jednou koupim seriovou karu (asi ne facko nebo feldu, protoze nerad vidim jak mi auto rezavi pred ocima:o( ), nebot uz budu mit dost revu, tvrdeho podvozku atd... ale to se pak zaradim mezi "seriaky" a to zetim nechci:o)))


RE: RE: tyčky OK
Datum: 19.03.2001, 10:17
Od: Michal Benda <benda@vspdata.cz>

Jsem rád že má někdo přesnější informace o použití hliníkových tyček . Já jsem neměl možnost toto kunzultovat s žádnou tuningovou firmou , to co jsem si vyzkoušel jsem taky popsal . Nejedná se v mém případě o jiný než sériový motor "k různým úpravám motoru pro zvýšení výkonu mám svůj názor " . Kdyby hliníkové tyčky neměli žádný vliv pročpak by se používaly v nových motorech ? Jinak byl jsem nucen minulý týden vyměnit střední díl výfuku "ač bez známky koroze prostě nadvakrát prasknul " koupil jsem nový ač o něco dražší a můj favorit se svím zvukovým projevem velice blíží tiché felicii . ps nekupujte noname výfuky .


Rozvodové tyčky
Datum: 13.03.2001, 1:30
Od: Radim <dedek1@cbox.cz>

Zrovna jsem je namontoval na sací ventily a je to o dost tišší.Pozná to aji hluchej...Všem doporučuji-Mají to všechny Felicie.


RE: tyčky OK
Datum: 12.03.2001, 9:32
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

Jen tak mezi reci jsem konzultoval pouziti hlinikovych tycek u dvou vyznamnych tuningovych firem, jejich z nazev uvadet nebudu nebot jejich nazory byly sdeleny me soukrome a nevim zda s jejich zverejnenim souhlasi. 1) Pouziti u ostrejsich vacek - "Hlinikové tycky maji sice velkou prednost v nizsi vaze, ale bohuzel jejich vetsi prumer zpusobuje u vacek s vetsim nez seriovym zdvihem kontakt s hranou mechanickeho zdvihatka. Nelze je tedy použít" 2) "U druhe firmy to kdysi zkouseli na brzde na celem motoru (teda i na výfuku) a nebyl tam znatelny rozdil, a to ani v hlucnosti. Mozna neco malo udela ta mensi hmotnost." Takze asi tak jen na okraj pro zajimavost...


tyčky OK
Datum: 8.03.2001, 12:26
Od: Michal Benda <benda@vspdata.cz>

Po namontování hliníkových tyček do mého Favorita 136LS (LPG)se jednak zlepšil chod motoru a to znatelně , ale taky klesla spotřeba .Vyzkoušeno na stejné trati (cca 120 km ) v průběhu tří cest tam a zpět a po zprůměrování pokles o 0,7 l/100km .Takže investice za hliníkové tyčky 285 Kč se mi velice rychle vrátila . ps " motor byl seřízený měsíc před úpravou a po úpravě znovu během měsíce najedu přes 1500 km " . Všem doporučuju .


RE: hlinikove tycky
Datum: 21.02.2001, 19:27
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Výrobce uvádí "je také možné dodatečně namontovat hliníkové rozvodové tyčky přiřazené k sacím ventilům. Výrobce hliníkových tyček uvádí totéž a dodává že, u výfukových ventilů jsou jiné tepelné poměry a proto jim přiřazené rozvodové tyčky mohou zůstat ocelové. Tyčky hliníkové tam mohou být, ale ničemu nepomůžou a výrobce je u výfuk. ventilů nikdy nemontoval.


hlinikove tycky
Datum: 21.02.2001, 11:32
Od: SiMi <sindelm@post.cz>

Nejak se mi nezda informace, ze se do zadnych motoru 742.xxx nemontovaly. V odbou motorech 742.136 co mam byly namontovany u sacich vetilu a nerekl bych, ze je tam daval nekdo dodatecne. Dale zde nekdo zminil, ze se nemontuji k vyfukovym ventilum. K tomu musim dodat, ze v motorservisu mi pri vymene hlavy namontovali vsechny rozvodove tycky hlinikove (na 742.136).


RE: RE: RE: kde a za kolik
Datum: 20.02.2001, 19:58
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Poznáte to na první pohled. Hliníkové jsou tlusčí a mají jiné konce(válcové). Stačí sundat víko ventilů a poznáte to určitě.


RE: RE: kde a za kolik
Datum: 20.02.2001, 6:51
Od: Imro <simuth@biotika.sk>

Chcem Vas poprosit o radu ako spoznam ze mam v motore montovane hlinikove tycky? Je medzi nimi nejaky rozdiel ?


RE: kde a za kolik
Datum: 19.02.2001, 22:30
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Na výfukové ventily jsou zbitečný. Stačí na sací. Po namontování na sací ventily je hlučnost rozvodu téměř nulová.


RE: RE: RE: Tyčky versus special
Datum: 19.02.2001, 22:25
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Maj je skoro ve všech prodejnách nahradních dílů. Velikost je jenom jedna.


kde a za kolik
Datum: 19.02.2001, 21:44
Od: Radim <dedek1@cbox.cz>

Ahoj vsichni,Dnes jsem obvolal dva obchody s ND-v jednom obchode za cca 400,- no a v tom druhym za pouhych 215,- za 4ks.Bylo to v Brne na Taborske fa:J+B Autodili(celkove tam maji levno)Nevite lidi jestli by to pomohlo je dat aji na vyfukovy ventily???Teoreticky by se hluk snizil jednou tolik?? Nzkoumal nekdo feldu model 98 a vys?Ta ma zatim docela tichej motor.Jen co se zastavi kamos,tak mu tam mrknu pod ten dekl a dam vedet vic. Zdar Radim


RE: RE: Tyčky versus special
Datum: 19.02.2001, 15:42
Od: Komin <komin@post.cz>

Dle popisu by to mohlo fungovat v pohode. Nevite nekdo kde se ty tycky daji koupit ? A jestli je nějaký rozlišení ve velikostech dle typu motoru ?


RE: Tyčky versus special
Datum: 18.02.2001, 16:51
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Pokud si představíte pouze hluk ventilového rozvodu tak se todá vyjádřit 80%. Pokud myslíte hluk celého motoru tak je to samozřejmě méně asi 20%. Toto hodnocení je ovšem subjektivní. Já jsem si z rozdílu doslova sednul na prdel.


RE: A co na 130L?
Datum: 18.02.2001, 16:38
Od: Štěpán Březina <srezina@volny.cz>

Nemá to smisl, neboť nemá hliníkovou hlavu a nemělo by to smisl.


A co na 130L?
Datum: 17.02.2001, 22:39
Od: Kris <ludas@wanadoo.sk>

Mohlo by to slapat na 130L?


Tyčky versus special
Datum: 17.02.2001, 21:43
Od: favoritman <9mm@acid.cz>

Docela by mě zajímalo, jaký by to mělo vliv na můj motor 136, do kterého mi jeden sadista nalil asi 6 litrů benzínu special. Ventily v nižších otáčkách protestují zcela zřetelně :)) A teď vážně - dá se snížení hluku alespoň odhadem vyjádřit v procentech ? To abych si udělal představu, co mám od investice okolo 300,- Kč čekat. Díky.


RE: RE: RE: Sly by i na S120L ?
Datum: 15.02.2001, 19:31
Od: Radek <petric@post.cz>

Je to znatelny a to dost. P.S.: Nemate nekdo skusenosti se zapojenim imobilizeru z Felicie? Dik.


RE: RE: Sly by i na S120L ?
Datum: 14.02.2001, 6:23
Od: Bleys <Dworkinn@centrum.cz>

MYslim si ze tycky nemaji vliv na spotrebu nebo na prubeh otacek. Jediny o co jde je hlucnost. To by prece potom nekdo mohl tvrdit ze vymenil plyn. pedal a jede mu to lip!!-)) O kolik se snizi hlucnost motoru. Je to znatelny nebo jenom subjektivni??


RE: Šly by i na Š120L ?
Datum: 14.02.2001, 1:34
Od: Radek <petric@post.cz>

Zdar. Co vím, tak nedaji. Na motory 135/136 na výfukový ventily se taky dát nedaji, práve kvuli jiným tepltoním rozsahum. Jinak, že by se zlepšil start, toho sem si fakt vubec nevsiml nebo snad klesla spotreba?? Merí nekdo spotrebu s presnosti na mililitry? Jediný klad je opravdu velmi tizsi rozvod > nizsi hluk motoru.


souhlas
Datum: 13.02.2001, 19:47
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

Nemohu nic jineho nez souhlasit s clankem. Motor je vyrazne tissi v celem rozsahu otacek a dle meho subjektivniho nazoru ma do nich i lepsi nabeh.


Šly by i na Š120L ?
Datum: 13.02.2001, 13:11
Od: Martin <mblaha@atlas.cz>

Dají se Al tyčky předělat i na motor Š120L ?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení