ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Přední náprava
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Přední náprava

RE: RE: Demontáž čepu
Datum: 13.12.2009, 8:58
Od: jaroslav pesta <jardo8320@azet.sk>
WWW: http://skoda.panda.cz/addkomentar.php3

prosimta potrebujem poradit chcem vimenit cepi riadenia to co ti po vimene musim srobit geometriju ! dakujem


horní ramena přední nápravy
Datum: 16.06.2009, 20:55
Od: Zdenek Neubert <Zdenek130l@seznam.cz>

Prosím o radu jakým zpusobem nalisovat rozperné trubky do silentbloku horních ramen přední nápravy,případně jakými přípravky.Dík.


RE: nejistota
Datum: 4.01.2009, 22:50
Od: Patrik čermák <skeropatrik@seznam.cz>

cuz,no hele zatim se to nejak neprojevi ale za nejakej cas se to celi posere a vyjdete to draz než ty blby sejgrovky.takže si to dej radši do kupi


nejistota
Datum: 12.06.2008, 14:50
Od: Jarek Belko <JarekBelko@seznam.cz>

Zdravím vás škodováci. Dělal jsem nedávno ložiska na octávii a nejsem si tak úplně jistý, jestli jsem tam dal segerovku. Chtěl bych vědět jestli je to moc velký průser, nebo jestli bych měl přestat na chvíli jezdit a dát to do kupy?? Díky moc za odpověď.


RE: Problém
Datum: 12.06.2008, 14:45
Od: Jarek <JarekBelko@seznam.cz>

Ahoj. Plošky na tlumičích určitě znamenají problém s tlumiči. Co se týče řízení vyměnil bych kuláky a pro jistotu i spojovací tyče řízení.


Problém
Datum: 6.09.2005, 21:05
Od: Lazzymann <shuter@volny.cz>

Nazdárek mam Fa r.v. 89 a posledni dobou mi zacalo hazet docela zbwsuiklw rizeni...Tak jsem automaticky nechal vyvazit kola ale ono to neprestalo:( v rychlostech 40 - 80 je to asi nejmarantnejsi.Mohly by to byt cepy?A na pneu se mi zacaly objevovat plosky, nekde jsem cetl ze je to spatnymi tlumici, je to pravda? diky


prosíííím o radu
Datum: 28.03.2005, 16:57
Od: Petr Pilař <rabrit@atlas.cz>

prosím o radu je legální dát si na škodu 100l přední i zadní nápravu ze škody 120 typ M? prosím odpovězte jestli víte nemůžu to nikde sehnat.


RE: Buchanie napravy
Datum: 9.11.2004, 0:12
Od: Pearl <pearl1@azet.sk>

skus pozriet horne ramena tam mas gumy s puzdrami.ja som mal tiez taky problem a vsetko bolo OK a nakoniec to boli tie horne ramena.ale vymena tych gum a puzdier je cisty porod.


RE: Vymontování nápravy
Datum: 25.08.2004, 22:46
Od: Luboš <l-i-p@sendme.cz>

Zdravím ja jsem menil nápravu kuli řizení(šnek za hřeben) nápravu jsem mel z vraku kterej lezel ctvrt roku na strese. A rozdělat tu nápravu to byl pěknej porod utrhal jsem co se dalo od malejch po velkých šrouby ironicky ty co drží ze spodu tlumiče ty ne :))), ted jsem zvedav jak pujde z auta ta moje.


RE: off topic
Datum: 20.08.2004, 11:28
Od: pablitto <pablitto@pobox.sk>

zabudol som dodať - horné


off topic
Datum: 20.08.2004, 11:26
Od: Pablitto <pablitto@pobox.sk>

kde na Slovensku predávajú nové široké ramená prednej nápravy na Š130?


RE: RE: RE: Buchanie napravy
Datum: 27.07.2004, 22:23
Od: Karel <fgsd@fsadas.cz>

No a nebo to bylo povoleny kolo :()))))))))))))))))))))))), co??


RE: Demontáž čepu
Datum: 1.04.2004, 18:01
Od: Michal <xxvoves@seznam.cz>

Demontáže čehokoli na přední nápravě jsou velká legrace. Měnil jsem svislé čepy a po všemožných pokusech o vyražení či vylisování čepu horního ramena jsem nakonec na radu automechanika čep po obou stranách oka svislého čepu odříznul pilkou. Vylisování zbylé části čepu se závitem z horního bylo snadné pomocí matice a podložek, tvořilo to vlastně stahovák. Vylisování druhé části čepu s hlavou si nakonec vyžádalo zimprovizovat značně masívní stahovák a vždy po předpětí stahovákem se podařilo čep o kousek vyrazit. Svislý čep jsem nakonec přes trubku mezi výkovky otočného čepu taktéž rozříznul pilkou, horní část jsem bez problémů vyndal, celou otočnou část (po demontáži brzdy) jsem sejmul nahoru (visí ještě na tyči řízení), zbytek svislého čepu odříznul a část se závitem jsem ze spodního závěsu vytáhnul opět pomocí matice a podložek. Spodní závěs jsem nedemontoval. Vyměnil jsem pouzdra svislého čepu s rozpěrnou trubkou, vystružil, namontoval nový svislý čep a čep horního ramena a den byl pryč. Druhé kolo šlo již o dost rychleji :-) Michal


Demontáž čepu
Datum: 22.01.2004, 13:06
Od: Karel <fine_ray@centrum.cz>

Se spodním ramenem je rejdovej čep spojen pomocí lisovaného pružného lůžka v rejdové hlavici. To sem si přečet ale jak ho mam vyndat? Nejde mi ten čep za boha vyndat ať po dobrým tak po zlým:) Bohužel nevlastnim stahovák, kterej doporučuje literatura tak jak na to? Díky moc za odpověď!


RE: RE: Buchanie napravy
Datum: 4.07.2003, 0:46
Od: Marek <marek.elias@pobox.sk>
WWW: http://marekspage.host.sk

Dakujem za vsetky rady, volou v riadeni to nieje. cele riadenie, tyce, klby a prevodku mam uplne novu. Ale tento problem sa akosi uz vyriesil sam. Minule ked som nalozil do kufra par vriec cementu a presiel s nim asi 20km, tak to buchanie prestalo (asi sa uz vymlatilo to co buchalo) a od vtedy je zatial pokoj ;) aj zazraky sa deju... ;)) Skode zdar, a skodovkarom zvlast! ;)


RE: Buchanie napravy
Datum: 17.06.2003, 13:13
Od: Jarda <jardablaha@centrum.cz>

Pravdepodobne to bude rizeni na prave strane od prevodky rizeni, tak tam pod manzetou je ulozena tyc v takovem silikonovem trojuhelniku tak ten bude potreba vymenit. Jestli je to ono, zjistis kdyz za tu tyc chytnes a posadne s ni zacloumas a myslim ze uslisis tobe jiz zname zvuky, ale zvenku. :-)


RE: Buchanie napravy
Datum: 6.06.2003, 8:55
Od: jiří sohr <sohr.jiri@nhzabreh.cz>

Jedna z možností je příliš velká vůle v převodce řízení. Je jedno, zda je to šnekové neho hřebenové. U šneku se to dá spravit novým šnekem, u hřebene se něco dá spravit vymezením vůle dotažením šroubu, který přes pružinu dotlačuje hřeben. Obrázek najdeš zde na webu. Taky mě to dělalo. Taky jsem provedl vše co ti ostatní radili a toto byla poslední třešnička na dortu. Všechny rady byly účinné, neboť sebemenší vůle se projeví ranami v řízení. Zvlášť hřebenové řízení je na to dosti citlivé. Pokud se ti to nepodaří opravit, pak to jsou ještě vůle v jednotlivých kloubech tyčí řízení, ty uprostřed a to je na celou výměnu včetně hřebene. U šneku nemám zkušenost. Hodně úspěchů.


RE: Buchanie napravy
Datum: 2.06.2003, 19:27
Od: car <car@post.sk>

Na to sa treba pozriet , moze byt ze je uz vytahana kasna.


RE: Buchanie napravy
Datum: 29.05.2003, 8:17
Od: bohouš <jan.bousa@roedl.cz>

Mohly by to byt silembloky na stabilizatoru. Měl jsem podobny problem. Jeste by to mohly byt uvolnene tlumice bud v kufru a nebo na rameni, popripade primo vadne tlumice. Nic jineho me nenapada.


Buchanie napravy
Datum: 17.05.2003, 17:38
Od: Marek <marek.elias@pobox.sk>

Zdar Skodovkari, mam jeden problem ktory ma trapi uz asi rok. nieco mi bucha na prednej naprave pri prejazde aj malymi hrbolcami alebo kanalmi. staci maly kopcek a z prednej napravy sa ozyvaju zvuky ako keby tam bolo nieco uvolnene a buchalo. v servise mi povedali ze predna naprava je OK. ziadne vole, cepy su vsetky nove - bez voli, aj tlmice som uz vymenil a stale nic, stale to hrozne bucha ako keby mala odletiet cela naprava. uz si neviem rady, parosim pomozte mi. dik. Marek


Odklon
Datum: 28.06.2002, 13:14
Od: Bart <bartik@click.cz>

Zdravím všechny škodovkáře, mám takový problém snížil jsem přední pružiny asi o 2,5 otačky dal jsem podložky 3 cm na každé kolo, ale problém nastal v tom že mi to sjíždí vitřky pneumatik. Skoušel jsem to seřídit na excentru který je ve spodním ramenu, pak mi poradili vyhodit vymezovací podložky které jsou mezi horním ramenem a napravnici a je to pořád stejné. Prosím poraďtě mi. V servisu mi řekli že mi odklon na seřezaných pérách neudělají. Díky.


RE: 130tkova naprava do S 110 R
Datum: 26.02.2002, 16:16
Od: Karel Petr <karelpetr@seznam.cz>
WWW: http://skoda110r.hyperlinx.cz

Tato náprava jde do 110R zamontovat, ale změní se rozchod kol o cca 10 cm a je potřeba dát dozádu delší poloosy z modelu M od roku 1984. Tím ojde ke změně rozchodu i vzádu. Tato úprava si ale vyžádá vytažení zadních blatníků nebo navaření kulatých lemů. Taky je potřeba vymyslet volantovou tyč, protože originál volantová tyč erka není lomená na rozdíl od volantové tyče Mkového modelu. jinak jedinou škodovkou, která měla hřebenové řízení a byla "úzká" je Garde a při použití nápravy z tohoto modelu není potřeba měnit zadní poloosy, ale těžko shání. Montáž hřebenového řízení je popsáno na www.tuning.cz/s110r v sekci úpravy


130tkova naprava do S 110 R
Datum: 31.10.2001, 12:51
Od: peto <pepko@email.cz>

Da sa predna naprava u Škody 110 R zamenit za prednu napravu zo Škody 130. Aky je postup pri zamene?


Go přední nápravy Š 120
Datum: 3.05.2001, 20:09
Od: Rosta Feike <rosta.feike@worldonline.cz>

Scháním popis Go přední nápravy Škoda 120


GO napravy
Datum: 26.03.2001, 19:48
Od: Karel <130gl@centrum.cz>

Chystam se delat GO napravy. nikdy sem to nedelal. Zvladnu to doma svepomoci? Neni potreba nejakeho specialniho naradi? takz chci menit rizeni a kotouce. Je to 130. Na co si mam dat pozor? Diky moc


RE: Vymontování nápravy
Datum: 26.03.2001, 6:30
Od: Bleys <jan.hrusa@atlas.cz>

Taky jsem ji tedka vyndaval, ale na 130. A pri vyndavani jsem nemel s nicim moc velkej problem, ale pri nandavani jsem zacal mit docela problem se trefit temi dlouhymi srouby co drzi spodni ramena k napravnici do takovych zasuvnych der ( 4 srouby). Jinak vyndani, oprava rizeni, smontovani, mi trvalo cca 3 hodiny. Znam teda mnohem lepsi prace nez je vyndavani napravy!! Cau


Vymontování nápravy
Datum: 22.03.2001, 15:55
Od: Andrew <bigandrew@seznam.cz>
WWW: http://sweb.cz/bigandrew

Asi před 2 týdny jsem odmontovával př. nápravu (sice ze stovky, ale rozdíl je minimální). Mohu potvrdit, že nejhorší bylo povolit poměrně malé šrouby na spodních držácích tlumičů. Stabilizátor jsem demontoval z ramen, bylo to zcela bez problémů. Dělal jsem to sám, klasickým nůžkovým heverem, a jen tak tak, že jsem nápravu uvalil.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení