ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Automat na světla poněkolikáté
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Automat na světla poněkolikáté

Nejlevnější a asi nejlepší řešení !!!
Datum: 22.05.2009, 1:31
Od: HavajskejBubeník... <malcolmek@centrum.cz>

Zbytečně složitý,a kdyz vam to umře na křižovatce v noci tak musite čekat az uplyne doba po ktery se vam světla zapnou. nejlepší je to přes svorku dobijení na altíku,ňaký to relé(podle odběru)1no nebo 2e(muže byt i tranzistor) a pár diod(dle typu vozidla)+vypínač. A cena od 60Kč do 200Kč Max. A za ty 3roky používání bez poruchy,u mých čtyřkolých miláčků,i u lidí kterým sem to dělal.


díky za nápad-nové řešení
Datum: 8.09.2006, 8:55
Od: Lacky <l.forezby@seznam.cz>

Zdravím škodovkáře! mám schéma jak tohle vše postavit mnohem jednodušší bez reelátek a nepříjemného cvakání, lupkání a tak!Kdo mmá zájem pište na mail! Škodě zdar!


poznámka
Datum: 6.06.2006, 19:48
Od: zdenda <szdenda@tiscali.cz>

Koukněte na http://www.dhservis.cz/dalsi/svetla.htm taky jedna z možností.


Úprava interieru
Datum: 15.12.2005, 21:31
Od: Lukáš Wartburg <jetmar.lukas@centrum.cz>

Můžu vám na mail poslat jednoduché zapojení zas pár kaček pro zpožďování interierováho osvětlení. Sice mám auto jiné značky ,ale záliba je stejná Škodovkám ZDAR a hlavně pilám (Š100)


RE: RE: RE: RE: Taky reseni...
Datum: 15.03.2004, 9:49
Od: Evzen Rom <ERom@seznam.cz>

Moc diky za radu. Jdu na to.


RE: RE: RE: Taky reseni...
Datum: 13.03.2004, 15:45
Od: Ondra <ondrabery@centrum.cz>

Jo a ještě jsem si uvědomil,že kdysi v mototechně mi nabízeli přímo 20W parkovačky,nevím jestli to byly s klasickym bajonetem a nebo W5W,ale to by se snad kdyžtak dala přehodit objímka.Každopádně byly poměrně drahý,tak jsem radši zaexperimentoval sám.Jinak toho,že mi svítí jenom parkovačky a nebo jenom potkávačky jsem docílil tak,že ty "parkovačky" jsem "uzemnil" na +pól potkávaček místo na kostru.Je v tom celým akorát trochu zrada,vypadá to sice že svítim jenom nepatrně slabějc,ale před tejdnem tady fízlové chytali právě kvůli světlům a v koloně pomalu jedoucích aut ten rozdíl trochu znatelnej je...Ale za dobu co s tím jezdím se mi ty 2 kila dávno vrátily na spotřebe LPG a hlavně žárovek:-)


RE: RE: RE: Taky reseni...
Datum: 13.03.2004, 15:29
Od: Ondra <ondrabery@centrum.cz>

Nevím,jestli to bylo na mě,ale kazdopadne odpovidam.Ty žárovky 21W jsem na misto parkovacek dostal dost blbě:-)Udělal jsem to trochu prasácky s tím,že když se to osvědčí,tak to udělám pořádně...Samozřejmě to už tak zůstalo:-) Prostě jsem na každou žárovku připájel dvojlinku,dírou pro H4 ji strčil dovnitř a vytáhnul ven dírou po objímce parkovačky.Po chvíli tahání za dráty a šťourání ve světle jsem žárovku protáhnul tak,že závit(bajonet)kouká z paraboly ven.Kupodivu se mi ještě nastalo,že by žárovka zahučela dovnitř,ta díra je tak ňák dokopce,takže tam drží napůl zemskou přitažlivostí.Jo a ještě jsem to trochu jinak zapojil,nemůžu už zapnout jen parkovačky a nebo parkovačky+potkávačky,ale boď parkovačky,nebo potkávačky,oboje najednou ne,kvůli spotřebě elektriky.


RE: RE: Taky reseni...
Datum: 11.03.2004, 12:25
Od: evzen <e.rom@seznam.cz>

Napis prosim, jak jsi tam dostal ty velky zarovky do tech malej der.Diky


Jeste jinak
Datum: 2.09.2003, 12:05
Od: Kachnis <voleahoj@seznam.cz>

Mam ve sve 105ce jeste jedno jinaci zapojeni.Sam jsenm ho vyvinul a odzkousel.Facha spolehliveSvetla se mi rozsviti okamzite po tom, co prestanu startovat(nevyhoda pro ty, co jim milacek nenaskoci napoprve:( ).Zapojeni zada mirny zasah do zapojeni pojistkove skrine, protoze jsem nechtel rozsvicovat vsechny zarovky, ale jen tlumeny a vzadu koncovy,pro zbytek musim pouzit normalni spinac.Na pozadani to splacam do PC a poslu.


RE: Taky reseni...
Datum: 30.08.2003, 19:32
Od: Öndra <ondrabery@centrum.cz>

Přesně takhle jsem to u fáčka vyřešil taky před loňskou zimou.Pak jsem ale přesedlal na H4ky 90/100W + úprava elektriky 4mm drátama a relátkem přímo z alternátoru(s původníma "tkaničkama" to nesvítilo víc,než obyčejný žárovky a navíc mely dost podžhavenou barvu(při 12V na baterce do nich "doputovalo" asi 10V).Takhle přežhavený žárovky moc dlouho nevydržej(14,5V),tak jsem je nechtěl zbytečně trápit(taky baterku a altík),místo parkovaček s objímkama jsem dal 21W(blinkry,brzdovky)a s tím jezdím pořád(pokud není tma).Není od toho nic vidět,ale zepředu to vypadá,že normálně svítím.Ovšem tady jsem narazil na problém-obě rélátka(asi na 3A)za chvíli vyhořely.Vyměnil jsem je a přidal ještě jedno na 30A(2 jsem zrovna nenašel),který mi to všechno spíná.S tím jem najezdil už 40tkm v pohodě.Až časem mě napadlo,že by mělo stačit jediný relátko,zapojený cívkou mezi zapalování a startér(poloha klíčku 1 a 2).


Taky reseni...
Datum: 19.02.2002, 8:36
Od: Vaclav <vaclav.kramar@tiscali.cz>
WWW: http://kramar.web.wo.cz

Pekny, ale na muj vkus moc slozity. Ve svy S105 jsem to vyresil pomoci dvou rele: Privod k hlavnimu spinaci svetel je preruseny dvema relatky (za sebou). Prvni je spinaci a jeho civka je pripojena mezi pojistku c. 2 a kostru, druha je rozpinaci a civku ma mezi kontaktem "50" na spinaci skrince a kostrou. Pri permanentne "zapnutych" svetlech je ovladam polohou klicku v zapalovani: jakmile prepnu do polohy "1" (poj. c. 2) svetla se rozsviti, behem startovani (poloha "2" - kontakt "50") zhasnou (odlehci se baterce).


RE: RE: Jiny zpusob
Datum: 13.11.2001, 13:03
Od: Trona <radek.plisek@seznam.cz>

No u toho digi radia jsem nemel na mysli,ze jeho spustenim se zapnou svetla,vlastne sem to tak nemyslel ani u analog.radia.Jen jsem si myslel,ze autoradio bude pripojeny jakoby pres okruh svetel a v pripade,ze nebudou svetla zapnuty,tak nepujde proud ani do radia.Kdyz se svetla zapnou pujde tam stava a radio je mozny zapnout.U toho digi radia zase existuje vetsinou tzv. staly proud,ktery napaji pamet a pak je dalsi privod proudu,ktery se vyuzije po jeho zapnuti.Tak takhle sem to myslel.Alepson doufam,ze se v tech dvou typech privodu napeti nemylim.


RE: Jiny zpusob
Datum: 1.11.2001, 7:19
Od: Viky <valentvi@volny.cz>

Jo, kazdej si to radio zapne, a tim rozsviti, ale trochu mne neni jasny, co se stane, kdyz clovek omylem vypne radio jeho vlastnim vypinacem, jak je zvyklej v lete, to za prvy a za druhy, nejsem si zcela jistej, jestli se v radiu s digitalnim ladenim nahodou nesmazou predvolby, kdyz ho od napajeni urveme uplne..... takze bych to asi spis nedelal. Jina vec je, coz mne zaujalo a chci to zkusit, pripojit starsi analogovy radio do okruhu imobilizeru, abych ho nemusel vypinat, kdyz jdu z auta a vypnulo se se zamknutim auta. Ovsem jak jsem psal, z radiem s PLL bych to nedelal. :-)


Jiny zpusob
Datum: 26.10.2001, 13:21
Od: Tron <radek.plisek@seznam.cz>

A co takhle provest zapojeni autoradia tak,ze se bude bud spinat nebo ze ho bude mozne pouze zapnout v pripade rozsvicenych svetel.Samozrejme by to muselo byt konstruovano tak,aby to bylo mozne vyradit pro letni provoz.Misto vstupu proudu z klicku zapalovani udelat vstup z okruhu svetel.To snad kazdej ty svetla zapne,aby mohl poslouchat radio,a to uz ma snad dneska kazdy,ne?Jen me to tak napadlo.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení