ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Co přinesla úprava motoru Favoritu II.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Co přinesla úprava motoru Favoritu II.

RE: rada k prestavbe motoru facka
Datum: 23.11.2015, 10:38
Od: Jirka <jk.kpy@seznam.cz>

Někdy v roce 1996 jsem byl stejně hloupý a snažil se vylepšovat motor Favorita.Nacpal jsem do toho auta 30000Kč a výsledek nic moc.Jediný co stoupalo po úpravách byla spotřeba.Tehdy mi jeden známý poradil jednoduchou radu,kterou teď já dám tobě.Vyser se na Fáčko a kup si auto,který umí jezdit.Já tehdy koupil BMW a nepotřeboval jsem se hrabat v motoru.Věř mi,že je to nejrychlejší a nejspolehlivější způsob jak získat výkon a neutrácet zbytečně peníze.


RE: karbec
Datum: 27.11.2010, 15:17
Od: Rádce :-) <123@seznam.cz>

Takhle to nejde dělat. Musíš to ladit napojený na měřícím přístroji spalin, jinak si můžeš i zničit motor ;-). Když pojedeš příště na emise, požádej je ať ti to nastaví na spotřebu ;-). pro ně to neni problém a máš to v ceně. Oni budou rádi že ti to bude míň hulit ;-).


RE: RE: RE: chlazení
Datum: 15.09.2008, 19:58
Od: jge,kbuzf <khr>

teoretikosdebilos!!!!


RE: karbec
Datum: 22.08.2008, 12:50
Od: vicha jiri <vichajiri@SEZNAM.CZ>

zdar smes je 3az 4 otocky o180 stupnu


karbec
Datum: 26.05.2008, 17:28
Od: jirka <VichaJiri@seznam.cz>

je to na skoda favorit diky odepiste


karbec
Datum: 26.05.2008, 17:24
Od: Jirka <VichaJiri@seznam.cz>

zdar chlapy potrebuju vedet o kolik mam povolit nebo utahnout sroubek na karbecu u bohate smesi moc mi to zere a nevim co stim kdyz to nasrartuju tak mi bile dymy z vyfuku ale jen do te doby nez se rozjedu pak uz dobry nevim na jakou stranu od dotahnuti kolik mam udelat otocek prosim poradte nikdo nevi diky


RE: RE: RE: RE: Podrobnosti k TURBU
Datum: 4.07.2006, 11:14
Od: Prochor <wunderschonen@seznam.cz>

Luboši, nejsi náhodou ze Šestajovic ? Petr


RE: RE: chlazení
Datum: 25.03.2006, 14:26
Od: jirka <prihodaj@seznam.cz>

Cau.Ja jsem tohle uz taky resil.a bylo to spatnym rozdelovacem.mel moc velke vule.zkus nastavit o trochu vetsi predstih.


uprava 136
Datum: 4.08.2005, 15:05
Od: Ultim <ultim.inc@seznam.cz>

Zdravim,zase jsem dostal jeden ze svich bajecnych napadu jak neco upravit. Urcite jak vsichni vite odlechcuji se ojnice o vyvazovaci nakovky ne? Co tahle upravit i pisty a to tak ze by se navrtali v rovine stejne s pistnim cepem,stejnym prumerem. Taze by tam bylo celkem 6 dir,dve puvodni a ctyri nove. Popr jeste i jinak. Snizila by se tim hmotnost pohybujicich se soucasti,ne sice o moc,ale kazdy gram dobry. Co vy na to? Ma to cenu nebo ne? PS> Kdyztak me poslete na e-mail dik.


rada k prestavbe motoru facka
Datum: 23.06.2004, 15:49
Od: vaclav nechejtoho <vaclav.nechejtoho@seznam.cz>

mam takovy problem, na ktery jsem nikde nenasel odpoved...mam favo 94, 50kW BMM, najeto asi 90 000. chipnul jsem to na 56kW a dal K&N vzduchovy filtr..Ted chci delat kompletni prestavbu motoru..porad to mam na bezny jezdeni: vacka 280, snizeni hlavy na kompresi 10,5:1 vylesteni saciho a vyfukovyho potrubi..zajimalo by me nakolik to ovlivni alespon orientacne zivotnost motoru, at nenatunim auto a za rok budu chodit pesky, protoze to po 30.000 zdechne a ja nebudu mit penize na novej motor. jestli nekdo mate zkusenosti nebo tip na internetove stranky prosim supnete mi to na mail predem dik VASEK


RE: RE: RE: RE: Termostat
Datum: 12.01.2004, 17:39
Od: car <car@post.sk>

staci len z casu na cas vymenit chladiacu napln , pretoze nemrznuce zmesi (glykoly...) sa po case menia na agresivnu kyselinu rozpustajucu hlinik.


RE: podrobnosti
Datum: 11.09.2003, 14:26
Od: stry <stry@seznam.cz>

vačka se da koupit a nebo nechat přebrousit ze seriové ale to jde myslim jen do 260.


Prosba
Datum: 6.04.2003, 23:47
Od: Michal <michal.janis@seznam.cz>

Ahoj, našel by se někdo kdo by mi pomohl s úpravou mého favorita? Beru všechno co se týká motoru, podvozku, výfuku, interieru, tuningu. Cení se hlavně zkušenosti, rady, názory, plány. Za všechno budu vděčný Díky


podrobnosti
Datum: 13.10.2002, 20:33
Od: jirka <sedlakjirka>

Ja bych se chtel zeptat natu vackovou hridel a na to kde jste ji sehnal nebo jestli je vyrobena na zakázku???


RE: RE: chlazení
Datum: 26.06.2002, 8:51
Od: Tomas <tamagoci@volny.cz>

Jen takovy vystrel neslepo... Nevim totiz presne, jak ty "ventily" cvakaji. Ale pokud cvakaji zatepla a na volnobeh, pak mi to velmi pripomina meho stareho Zigula. Delal tohle: zastudena pohadka, zatepla na volnobeh cvakal jako o zivot, v otackach to nebylo temer slyset. Predmetny zvuk silne pripominal cvakani ventilu. Zkousel jsem leccos, nakonec byly to byly pistni cepy. Mnoho stesti, Tomas


RE: RE: RE: Chlazení
Datum: 25.06.2002, 17:33
Od: Tomas <tamagoci@volny.cz>

Jasne, je-li vetrak za chladicem (jako u S105-130 nebo u Fa- Fel), pak nema tlacit vzduch do chladice, ale ma ho od chladice odsavat (pomahat naporovemu chlazeni). Mate-li to zapojeno obracene, pak je chyba prave tam. S pozdravem Tomas


RE: RE: chlazení
Datum: 14.04.2002, 18:57
Od: Marek Imlauf <rs.system@centrum.cz>

Už chvilku tady sleduju vaši diskusi o tzv. klapání ventilů. Bez urážky,s Vašimi znalostmi bych se raději do úprav motorů moc nepouštěl. Tzv. a hodně rozšířené "KLAPÁNÍ VENTILŮ" jsou samozápaly ve spalovacích prostorách motoru, které může způsobovat několik faktorů, špatné nastavení předstihu, špatná směs, málooktanové palivo, vysoký kompresní poměr( tyto věci spolu samozřejmě souvysejí), taky je třeba si uvědomit,že s ostřejší vačkou je třeba motor tošku víc točit, protože každej takovej motor při podtočení řechtá jak kobyla. Chce to trošku víc studovat teorii pánové.


RE: RE: RE: RE: Termostat
Datum: 6.04.2002, 9:09
Od: Roman Kulich <kulich@autocentrumhk.cz>

S tím vyřešeným těsněním na fábii bych byl opatrnější. Od chvíle co se prodávají Fábie sem viděl tolik sundanejch hlav na tomhle 1.4 motoru že to snad nedělal ani Favorit.Měla to být snad jen špatná série tohoto těsnění a je to již vyřešeno. Většině lidí to na favoritu začalo zlobit mezi 80 a 100 tis km, tak jsem zvědavej co ukáže čas, jestli ten náš motor ještě přežije ten tlak od VW.Jestli ne, tak končím s tuněním Škodofolcvágnů, protože ujet se Škodovkou navoněnýmu západnímu snobu je super


RE: RE: RE: Podrobnosti k TURBU
Datum: 26.03.2002, 15:32
Od: Lubos Renner <renner@mybox.cz>

Vam jednou neco bouchne u prdele! Jestli chcete videt a nechat se predjet Favem v turbu tak prijedte na Dragrace 15.6.2002 do Horovic, ja tam taky budu.. 135hp/144Nm, cau


RE: RE: RE: Termostat
Datum: 25.03.2002, 18:00
Od: Fifik <fiifk@seznam.cz>
WWW: http://www.volny.cz/taunus

AD fridex, hlava a spol., mezi blokem a hlavou motoru nemá jak docházet k elektrolytické reakci, pokud je tam pořádné tesnění hlavy. Fridex nemá jak ten blok sežrat, pokud se nedostane pod těsnění. Ledaže by tam vyžral milimetr :))Tenhle problém byl dán dost nevhodným materiálem těsnění, které bylo za babku jak na normální lité hlavy, tak i na hliníkovou. A vyřešili to až u Fabií (sám jsem si to zažil ...), když změnili (Boleslav) po X reklamací dodavatele a od té doby stojí těsnění pod hlavu 2750,- :))


RE: RE: RE: chlazení
Datum: 11.12.2001, 10:36
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz

No vetsinou za tepla 0,45 oba, ale opravdu zalezi na dane vacce. Ale tech 0,45 je v nouzi mozno klidne zkusit. Hlinikove tycky na upravenych motorech s vackou se zdvihem vetsim nez seriovym se nedoporucuje pouzivat.


RE: RE: Termostat
Datum: 7.12.2001, 9:01
Od: Roman <kulich@autocentrumhk.cz>

Mýtus o tom, že fridex žere hliníkovou hlavu je částečně zcestný, protože i při jiných chl.kapalinách se to stává. Problém je jak u Favoritů,Felicií tak i u Fabií. Je to dáno konstrukcí motoru, kde mezi blokem a hlavou motoru dochází k elektrolitické reakci ( trošku drahý galvanický článek )@:)). Doporučuju každých 30 tis sundat hlavu - samozřejmě tu na motoru- a zkontrolovat ji a vyměnit těsnění. Rozhodně to vyjde na míň než na 100 tis. měnit komplet hlavu


RE: RE: chlazení
Datum: 7.12.2001, 8:43
Od: Roman <kulich@autocentrumhk.cz>

Vačka 280/280 se většinou seřizuje na 0,4, jak sací tak výfuk a to za tepla. Lepší zeřídit dva válce a projet to a pak zase dva aby to nevychladlo. Ješte lepší je vyměnit tyčky za hliníkové - nemají takovou dilataci.


RE: RE: RE: RE: RE: chlazení
Datum: 12.11.2001, 15:10
Od: vici <vici@centrum.cz>

jenom tak pokusne zkus dat na oba 0,45 za tepla - poradne prohraty motor


RE: RE: RE: RE: chlazení
Datum: 12.11.2001, 10:44
Od: gshock <benes@gym.pb.cz>

Seřizuj ventily za tepla, což se u ostrých vaček většinou dělá.


RE: RE: RE: chlazení
Datum: 9.11.2001, 16:57
Od: Roland <skoda@szm.sk>

Ventily jsem nastavoval od předepsaných 0,25 po 0,1 a pořád je to stejný. Benzin tankuji 95, teď skusím 98 jestli to nepomúže.


RE: RE: chlazení
Datum: 7.11.2001, 9:51
Od: Filip <p@w>

Velkym kompresnim pomerem a velkym predstihem. Je potreba zkontrolovat a pripadne zmensit rozsah regulace predstihu, jak odstredivé, tak podtlakove. Tim se ale snizi vykon :-( . Motor 136 je na hranici svejch moznosti, danejch konstrukci.. Jedine zvysit objem.


RE: RE: chlazení
Datum: 6.11.2001, 13:43
Od: Netopyr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

U ostrych vacek se dava jina vule ventilu,takze jestlis tam nastavil normalni vuli, tak ti to klepe proto - zeptej se nekde ve firme,ktera dela tuning, na kolik se maj davat.


RE: chlazení
Datum: 3.11.2001, 10:04
Od: Roland <skoda@szm.sk>

Nazdar, chtel bych vas vsechny pozadat o malickou radu. Delal jsem upravu motoru na mem Favoritu 136L (hlava, ostra vacka 280/280) a i pres nekolika nasobne serizovani porad klepou ventily. Pri nizke teplote a zahrivani motoru neklepou, zacnou az kdyz se motor zahreje. Nevite cim to muze byt ??? Diky moc za kazdou odpoved.


vetrak
Datum: 1.11.2001, 6:40
Od: Bleys <jhrusa@pal-praha.cz>

Ahoj. S tim vetrakem nemuzu moc souhlasit. Protoze i kdyz si zvysis vykon tak chladic to musi zvladnout uchladit. Samozdrejme ze s pouzitim ventilatoru. Nemas problemy s vyssi teplotou v meste kdyz jedes v kolone 60 az 80 km/h??? Vzduch ochlazuje lamely chladice jen tehdy pokud vzduch prochazi skrz chladic, ale to se nestane kdyz je pusteny vetrak!!! Samozdrejme na tohle ma vliv mnoho dlasich veci napr. stav chladice, vodni pumpy atd.


RE: RE: turbo
Datum: 31.10.2001, 15:51
Od: Milan Pelech <m.pelech@datalink.cz>

Ten chladic oleje se da i udelat, vezme se telo z hasiciho pristroje a naroubujou se na nej natrubky pro propojeni vodnich hadic z chladici soustavy, zaroven se skrz vnitrek prozene spirala z trubicky ktera se napoji na vyvody v bloku motoru Skoda(ty mely standartne zaslepeny otvory na pridavny chladic oleje a ty se ted vyuzijou), no a pak se to naplni vodou a je to. Ma to tu vyhodu ze pri nastartovani se normalne rychleji ohriva olej nez voda a tak diky tomu vymeniku se motor rychle dostane do provozni teploty protoze od toho oleje se ohriva i voda a naopak pokud uz motor bezi chladi voda olej a ten pak ma lepsi mazaci schopnosti. Skoda ze uz nejsem Skodovkar, ale mival jsem upravenou 105, ktera se dala poznat na dalku diky napr 6 cm podlozkam na kolech, hi.


RE: turbo
Datum: 16.08.2001, 16:34
Od: Pato <pato_garzik@svuba.sk>

A co tak "chemicke turbo" - nitrogenoxid myslim, ze by nebol az taky velky problem namontovat do auta bombicku s NO a solenoidom, nejake redukcne ventily (asi by to chcelo ovladanie podtlakom zo sacieho potrubia), vyustenie do sania...Ked raz budem mat vela casu tak to skusim. Uz sme takto skusali staru S1203 na zvaracske flase - vybraty vzduchovy filter aj s hrncom, zaslepena benzinova hadicka. Nastartovalo to ny zbytok v karbeci, a potom to islo na zmes vzduch+kyslik+acetylen. Druhy blazon sede vzadu s bombami a horakom fukal do sacieho potrubia (kohutikmi reguloval otacky) Islo to jak slak. Doteraz dakujeme bohu ze sme to v zdravi prezili, a nespravili sme z toho prvu lietajucu skodovku na raketovy motor. Teraz s bratom uvazujeme o pridavani kyslika do sacieho potrubia na jeho naftovy fiat. To som teda zvedavy...


turbo
Datum: 27.07.2001, 20:45
Od: Beny <benes@gym.pb.cz>

Prý existuje i elektrické turbo, říká se tomu SEMITURBO, nebo E-TURBO. Výhodou je snadná instalace, cena, nevýhodou pomšrně malý přínos ( 3 - 5 % výkonu a točivého momentu). Nevíte o tom někdo? Např. www stránky, které se tím zabývají.


RE: Termostat
Datum: 18.06.2001, 14:05
Od: Bleys <jan.hrusa@centrum.cz>

U techto hlinikovych hlav je normalni ze fridex tu a tam vyzere nejakou diru, ale urcite ne skr!!!-)) Pokud ucvaknes ten kolicek tak se stejne nic nestane, protoze voda s nim porad proteka a je tam kvuli tomu aby se neucpala !!! Nepomuze to tommu aby jsi vic chladil!! Stejne kdyz je zavreny tak propousti vodu a to o mnoholi vic nez tou dirkou!!-))


RE: Termostat
Datum: 11.06.2001, 8:52
Od: Petr <pepperman@post.cz>

Hlavne je dobry tam dat termostat ze 120 nebo 105 a ne z Favorita protoze ze skodovky otevira pri nizsi teplote nez ten z Favorita. Jinak motor z Fava tam mam taky a s teplotou nejsou zadny problemy, teda potom co jsem prerovnal vlozky valcu na predemsanou vysku a srovnal hlavu.


Termostat
Datum: 30.05.2001, 11:15
Od: Medved <ledmedved@centrum.cz>

Nevim jak se presne hreje favorit pri vyssich otackach, skodovka celkem dost , i kdyz favorit co jsem mel sanci vyzkouset tak ten se nehreje skoro vubec, teplota je porad tak na 70 stupnich , nevim cim to je ale byla dost prozrana hlava od fridexu tak jestli se prozrala nejaka dira navic opravdu nevim ,a pokud se hreje tak jako 120 tak staci na termostatu odtranit ten vzduchovy kolicek a jeste proti nemu vyvrtat diru stejneho prumeru , uplne to staci. Motor se sice ohriva pomaleji ,ale uz se neprehriva, teda aspon ten muj, vic direk ve stite termostatu je spise na zavadu!!


RE: RE: Chlazení
Datum: 21.05.2001, 15:52
Od: Bleys <jan.hrusa@centrum.cz>

To ze by chlazeni bezelo porad by zase tolik nevadipo, ale problem nastane jinde. Vetrak vydrzi hodne a to jsem zkousel , protoze pracuji v Palu kde je vyrabime. Ted k problrmu. Pri jizde s naporovym chladicem tzn, 105 dal vzduch proudi skrz chladic pres hlinikovy profili v chladici a tim se chladi, ale pokud pobezi porad vetrak tak ten sam ma urcity vykon. Je to docela fofr co dokaze udelat. Takze pri jizde cca. 80km/h se stane ta situace ze vetrak tlaci vzduch pres chladic dopredu a vzduch ktery ma tendenci proudit skrz chladic nemuze ze je tlacenej vzduchem od ventilatoru. Takze stane se to ze stred chladice potomnic nechladi. Okoli jo, ale tenhle stred je bez chlazeni takze u strayho chladice to je na uvareni behem chvile!-)) Varuju davejte si na to pozor. Pokud vam auto pri 50km/h vari tak mate neco spatnyho. Chladic to musi zvladnout. Zdar


RE: RE: Podrobnosti k TURBU
Datum: 2.05.2001, 6:53
Od: agrafik <agrafik@atlas.cz>

Ve starym Svete motoru bylo taky Favo s motorem Turbo. Predelavali to nekde v Americe, ale jaksi tam nedali vubec zadne parametry. Jinak ten motor vypadal opravdu super.


RE: Podrobnosti k TURBU
Datum: 22.04.2001, 23:55
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

Turbo by sice asi fakt jelo:o)) ale jak dlouho asi takovy motor vydrzi? asi moc ne... leda tak v aute co stoji cely rok pod plachtou v garazi a pak ho nakej skrob priveze na podvalu ukazat na sraz...


K turbu
Datum: 22.04.2001, 22:50
Od: Fioro <fioro@post.sk>

Myslim , ze Holandania neboli prvy. V jednom starom STOPe som cital, ze ste to skusili aj Vy v Cechach ( mozno priamo z MB) v S120 LS ( tusim este uzka) so Strakonickym licencnym KKK. Bol o tom taky tenky rezanec na pravej strane, vyssi vykon, nizsia hlucnost, mensia spotreba pri porovnatelnom rezime jazdy oproti serii a pod. Samozrejme navod tam nebol. Ono aj za komancov bolo spusta ludi, ktori mali ducha inovacie, avsak ... Teraz uz je vsak tazke nieco zistovat, z MB nepovedia nic... Informacie vsak privitam.


Podrobnosti k TURBU
Datum: 19.04.2001, 17:22
Od: David Otáhal <otahal.david@seznam.cz>

Měnil jsem adresu a ještě se mi to plete takže adrsa je rtll@quick.cz Na članek si asi netrofnu ale v hrubích rysech motor Š135 palivový sistém Renalt9 turbo,turbo Fiat Uno 1,3turbo a spousta práce na koleně a po známích protože nemám dílnu.Napad není nový v holandsku byla fyrma která nabízela montá turba do Fava. Samozřejmně s tím na technickou nemůžu. Na případné otazky se pokusím odpovědět. Pane Malina, - palivový systém - chálu-li dobře, jednalo se o motor s karburátorem, který jste nahradil z Renaultu9 turbo, je to tak? (nebo se již jedná o jednobod. stříkačku?) - zástavba turba z UNO 1.3 turbo - také jsem nad tím uvažoval, ale jak jste vyřešil sací a výfukové potrubí? - v případě montáže na motor s MPI vstřikování, by se z toho asi sériová ŘJ "zbláznila", nemýlím-li se. Na motoru jsou naprosto odlišné hodnoty na vstupu - sání - do motoru, co se týká množství vzduchu a paliva, je tomu tak? - mate namontovaný i mezichladič na vzduch, nebo to tlačíte přímo do hlavy, a jak jste hlavu upravoval? Děkuji za sebe a všechny ostaní, za Vaše případné odpovědi.


RE: oprava
Datum: 19.04.2001, 7:33
Od: Rici <rabtt@seznam.cz>

Na ten článek by sis MĚL troufnout. Nikdo po tobě nechce romány,ale měl bys prostor rozpitvat technický podrobnosti,na který se tady už všichni majitelé Fa motoru třesou.


RE: poradte
Datum: 19.04.2001, 0:07
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Já vím pouze o středisku Auto Jarov v praze. Cena změření je kolem 1000,-


oprava
Datum: 18.04.2001, 19:43
Od: Pavel Malina <rtll@quick.cz>

Měnil jsem adresu a ještě se mi to plete takže adrsa je rtll@quick.cz Na članek si asi netrofnu ale v hrubích rysech motor Š135 palivový sistém Renalt9 turbo,turbo Fiat Uno 1,3turbo a spousta práce na koleně a po známích protože nemám dílnu.Napad není nový v holandsku byla fyrma která nabízela montá turba do Fava. Samozřejmně s tím na technickou nemůžu. Na případné otazky se pokusím odpovědět.


RE: Chlazení
Datum: 18.04.2001, 19:28
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

To ze na to neni vetrak staveny aby bezel stale je pravda. Jiz jsem byl nuceny udelat na nem spinac vyvedeny na palubku...


RE: Zrychlení 12s
Datum: 18.04.2001, 19:25
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

samozrejme neznam normy, ale moje zrychleni je mereno prave ve dvou lidech. Jak jinak by jsem si to asi zmeril?? :-))


RE: poradte
Datum: 18.04.2001, 18:41
Od: pitris <pit.net@atlas.cz>

Pane Malina,to by stálo za článek.Vsadím boty že by to spoustu lidí uvítalo.Mít TURBO ve Fa motoru to se jen tak nevidí.


RE: poradte
Datum: 18.04.2001, 18:26
Od: David OTÁHAL <otahal.david@seznam.cz>

!!! HELP pane MALINA !!! Jiz delsi dobu se zabyvam upravou motoru SKODA, konkretne ve verzi 1.3 MPI ve Felicii a koketuji s myslenkou montazi turba. Byl by jste tak laskav a sdelil mi nejake podrobnosti? Tisicere vrele diky za Vasi odpoved.


poradte
Datum: 18.04.2001, 18:13
Od: Pavel Malina <rtl@quick.cz>

Ahoj poradí mi někdo kde ve středních čechách změří výkon za rozumný peníz ? Škodovka je auto s kterém jsem za poslední půlrok zažíl tolik zábavy jako vjiném autě nezažijete za 10 let. Přal bych vám vidět výraz v obličeji řidiče 100koňové Oktavky kterého ve 190 předjíždí olezlá Š105. Většinu řidičů tatovích aut to tak zdeptá že okamžitě prudce zpomalí. Na dalnici jsem udělal i starší BMW 318. To byla sranda.Motor z Fava+turbo a další nutné úpravy nutné při takovém zvýšení výkonu udělal ze starsí škodovky hračku k nezaplacení. Dik za radu Pavel.


Chlazení
Datum: 17.04.2001, 21:11
Od: Štěpán Březina <sberzina@volny.cz>

Vhodnější než trvale seplý větrák (nejspíš dlouho nevydrží není na to stavěný) je chladič oleje. Používá se u sportovních motorů.


Zrychlení 12s
Datum: 17.04.2001, 21:04
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Na to zrychlení pozor! Pro měření zrychlení je norma. A ta mám pocit udává že se měří ve dvou lidech a s určitou zátěží. Klidně se pak může stát že vás předjede obyčejná Felicie 1,3 MPI 50kW, protože ta má 13,5s podle zmíněné normy.


RE: Termostat
Datum: 15.04.2001, 15:53
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

Me odesel zatim jen jeden tormostat, a to byl asi jeste puvodni a vydrzel 80tkm, z toho 50 se seriovkou... Chladic oleje je pro takouvouhle malou upravu podle me zbytecny, 5W40 nebo 5W50 je podle me nezbytnost, ja jezdim Sunoco. Jinak pokud chcete chladic oleje tak si sezente nekde starsi ze 120LS i s hadicema, mel by tam bez uprav pasovat.


RE: Termostat
Datum: 15.04.2001, 13:21
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>
WWW: http://www.sendme.cz/bonanza

olej pouziva Hawoline 5w40. Co se tyka zivotnosti motoru nevidim problem


Termostat
Datum: 15.04.2001, 11:17
Od: Libor <libor.favorit@mybox.cz>

Stím termostatem mám podobné skušenosti,sám už to ani nepočítám kolik jsem jich měnil, ale tuším že to vychází na jeden kus ročně. Jeden čas jsem jezdil bez něho, ale byl docela problém motor zahřát na provozní teplotu, tak jsem tam nakonec dal další.Jinak co životnost motoru ? Nebo chlazení oleje, chtěl bych vědět jestli ma někdo nějaké skušenosti s chladičem oleje, který se do favoritu montoval jako mimořádná výbava (výbava na přání).Jakej používáš olej ,při těch otáčkách to chce asi něco lepšího. Hodně šťastných kilometrů.


chlazení
Datum: 14.04.2001, 11:15
Od: Netopýr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

jestli máš problémy s chlazením, zkus dát nový hliníkový chladič, cena je cca 1200,- ale rozdíl je OBROVSKÝ a tak nebudes muset mit neustale zapnuty chladic, coz dela vyssi hluk i spotrebu....



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení