ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Grafy rychlosti Škoda Felicia, Felicia Combi
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Grafy rychlosti Škoda Felicia, Felicia Combi

RE: RE: rychlosti
Datum: 29.12.2010, 3:10
Od: honza <wtf@seznam.cz>

mám feldu 1.3 combi, pár úprav motoru, pryže 175/65 r13, dva stabíky vzadu, vpředu řízlý pružiny o jeden závit a rozpěrnou tyč. Jel jsem z MÍRNÉHO klesání 190 a že by to byla nějaká sebevražda, to rozhodně ne. V pohodě se to dalo řídit. Ono to nechce jen kritizovat že to neni na ty rychlosti dělaný a kdesi cosi. Chce to taky něco vyzkoušet a zjistit že stačí malá úprava a všechno je rázem jinak :)


RE: rychlosti
Datum: 30.11.2010, 15:39
Od: K4my <he3ck@seznam.cz>

Rád bych jen doplnil, že tachometr je odvozen od počtu otáček a ty s velikostí pneu vůbec nesouvisí. Tudíž ses rozepisoval zbytečně. A druhá poznámka, výkon v žádném případě necharakterizuje povahu vozu ve vysokých rychlostech. Schválně si do 40kw felcky nainstaluj rozpěrnou tyč pro tlumiče, pneuhydro tlumiče dopředu dozadu a nakonec i zadní zpětný stabilizátor. Když se nebudu bavit o originálních zesílených ramenech a jiných doplňujících fičůrek, je schopna felicie zasednout i na okruhy! Kdo má fobii z deformačních zón ať si enchá do auta nainstalovat sportovní rám, a máš z toho hotovej supersport :-D


165/80 R13
Datum: 5.11.2009, 14:03
Od: Peter <1spido1@azet.sk>

Chcem sa len spytat či možem dat 165/80 R13 na škoda felicia či to bude vadit alebo to nemožem ani len skušat tam davat nikto mi nevie narovinu povedat.


felicia
Datum: 15.06.2004, 11:27
Od: tomáš w. <thomaschek@seznam.cz>

dobrá tedy:pokud chcete jezdit s felicii i 200 km/h, začněte uvažovat o převodovce z favorita 136(do 1989), stálý převod 3,895 a převod 5. stupně 0,756(při 2500 ot. /min. a 165/70 R13" jede 88,1km),ovšem minimálně v kombinaci s upraveným motorem 1,6 VW(série má poměrně nízký kompres = pravěký motor z dob nástupu golfu II, stačí říznout lehce hlavu a překopat chip). Korunu nasadíte pavučinami o rozměru 15"( o rozměr pneu už pak ani nejde - i při použití195/45 15" stejně bude průměr kola vždy větší než série). Počítejte se zhoršenými dynamickými vlastnostmi, ale s vyšší max. rychlostí, resp. mnohem nižšími otáčkami při běžné cestovní rychlosti. Nezbývá než říci: pomalu a vpravo


RE: RE: RE: rychlosti
Datum: 7.06.2004, 15:40
Od: Marwinn <kroupna@centrum.cz>

Bude to zřejmě jiným pátým převodem. Převodovky mají shodný stálý převod. Zkusím jak se to chová na čtyřku a pokud stejně, může to být už jedině v pětce. A že se pětky dělaly různé je známá věc. Pak není nemožné, aby dobře udělaná Felicie jela při 6500 otáčkách 230km/hod


RE: RE: rychlosti
Datum: 1.06.2004, 15:35
Od: vici <vici@centrum.cz>

a jaky rok vyroby to mas????? kamos ma zacatek 97 a jede to na petku pri 3000 100km/h cili jako graf te 1,3....... novejsi 1,6 uz pak mely asi delsi prevody dle toho grafu a jely rychleji.... kdyztak napis na mail - proberem to


RE: rychlosti
Datum: 24.05.2004, 17:58
Od: Marwinn <kroupna@centrum.cz>

Zajímavý postřeh: Mám v garáži dvě Felicie 1,6 krátkou a dlouhou. Krátká motor bez úpravy. Z mírného kopce při 5000ot/min jede přesně podle grafu 180km/hod na 14" 175/60 kolech original Škoda a pneu Barum. Dlouhá má připroušenou vačku a modifikovanou datovou mapu. Teoretický výkon 98koní/5250ot. Nicméně při 5000 otáčkách jede přesně podle grafu 1,3/50kW necelých 170km/hod. Je možné - a jinak si to nedovedu vysvětlit - že v kombíku je jiný stálý převod?


rychlosti
Datum: 5.03.2004, 10:12
Od: tomáš wawrziczek <thomaschek@seznam.cz>

Páni a dámové, trochu Vám tu debatu tady okořením.Grafy to jsou docela hezké,všechna čest,ale v určité oblasti pracují pouze s fikcí, či spíše s přáním.První poznámka letí k přesnosti měření, konkrétně k Do(dynamický obvod kola),málokdo si to uvědomuje, ale pneumatika stejného jmenovitého průměru, ale s jiným vzrorkem má obvod jiný!!Např. obvod kola nové pneu 165-80/R13 s dezénem OR34,OR6,... má obvod 1,85m,jenže tatáž pneu,jen se vzorkem se šikmými lamelami má obvod pouze 1,82m a neplatí to pouze pro nové či starší škodoy. Nezdá se to jako veliký rozdíl, ale schválně zkuste spočítat rychlosti obou pneu na tomtéž voze a možná se budete divit. Dále je třeba říci,že při změně rozměrů kol je výrobci povolená odchylka přesnosti měření rychlosti 5%, poté již začne rychloměr zkreslovat a řešení při použití větších kol je pouze ve změně převodu náhonu rychloměru v převodovce.Postavte tedy vedle sebe např. sériové pneu pro felicii 165-70/R13 a výrobcem dodávané nízkoprofilové pneu pro tentýž vůz o rozměru 14".Opět si spočítejte rychlosti při použití obou pneu na tomtéž voze - tolerance bude opět do 5% a navíc změna není linearní. A navíc: Jezdit s felicií 40 nebo 50 kW při 6000 ot./min. na 5. převod.stupeň s "těžkou" rozvodovkou je nesmysl,neboť sériový podvozek již není na tyto rychlosti stavěný a vůz již spíše plave(jako důkaz budiž velmi prudké zabrždění při rychlosti okolo 170 km/h - ovládání se ještě zhorší!), navíc je nutno si uvědomit, že stoupne- li rychlost 2x,odpor vzduchu se přibližně zečtyřnásobí.50 nebo40kW je velmi malá hodnota pro vysoké rychlosti,zvláště pokud si uvědomíte,že přečipováním jednotky sice zvýšíte otáčky motoru, ale jeho výkon stejně začne od určitých otáček kvůli nižší efektivitě spalování klesat.Někteří z Vás se těmito pavědeckými "pokusy" co to dá sami stavíte do role hazardérů s vlastním životem a pokud způsobíte dopravní nehodu a pak ji spíše omylem přežijete,dostanete paragraf s 1.!!!(nejtvrdším) odstavcem. Tedy 180 je hloupost. Doufám, že napsání tohoto článku pro mě nebude ztrátou času.


Grafy a rychlosti
Datum: 21.03.2003, 18:32
Od: Mojzi <mojzes.tibor@slsp.sk>

Rád by som veril tým grafom,ale... Mám Feldu 1.3 MPI 50KW rok výroby 1997,sériové kolesá,žiadny tuning,počet najazd.km 110 000. Moje namerané hodnoty : 3000 ot 110 km/h .Zakaždým!!!!!! Žeby až taký nepresný tachometer?????????


RE: RE: 6000 ot. na V. je mozne
Datum: 13.03.2003, 17:18
Od: Holyfield <holyfield@post.cz>

Pokud je chipnutá řídící jednotka (např. CIMBU), lze točit 1.3MPi na 6000. Průběhy momentu viz. www.cimbu.cz


RE: RYCHLOSTI skutecne nebo tachometrove?
Datum: 11.12.2002, 11:21
Od: palo <pavol_b@hotmail.com>

hm, ja nemozem z mojej 1,9D dostat viac ako 150 (meranych radarom) a nie este 155.... Porad, robi niekto chiptuning na tieto motory? Mal som sluzobneho golfa a ten sptavil v pohode 180. Dik, Palo


RE: 6000 ot. na V. je mozne
Datum: 31.10.2002, 18:26
Od: Peter <p9954@zoznam.sk>

Ako je vlastne riesene obmedzovanie otacok na 1.3MPI. Dostavam informacie ze pri 5250 alebo 5500 a tu sa pise ze pri 6100. Takze ak niekto vie ako to presne je nech mi napise. Tiez s tym suvisi otazka priebehu krutiaceho momentu nad 5000 otacok o com nemam ziadne informacie. Takze kedy vlastne treba radit pre dosiahnutie max. akceleracie.


RYCHLOSTI skutecne nebo tachometrove?
Datum: 10.09.2002, 23:40
Od: Vlasta Mikšík <Vlasta@senior.cz>

No ty grafy jsou pekne, ale pokud jsou pravdive, pak na ose Y jsou skutecne rychlosti, nikoliv tachometrove rychlosti. Graf rika, ze pri 4000 otackach u 1,9D bych na 5.rychl. stupen mel uhanet 155 km/h. A ja nemel ani 4000 otacek a tachometr ukazoval 170 km/h. VM.


Tachometr
Datum: 16.03.2002, 11:03
Od: Roman Kulich <kulich@autocentrumhk. cz>

Chtěl bych sdělit všem co říkají jel jsem tolik a tolik aby počítali s tím, že tachometr od felicie a novějších škodovek, ale i jiných značek proměřuje o 8% a více, nejvíce v oblasti 50-60 km/h a v oblasti přes 120 km/h. Proto kdo říká že jel s felinou 195 nejel ani 180 v reálu. Větší kola toto zkreslení sice malinko doženou, ale dávat kola velká kvůli maximálce je blbost protože auto ztrácí akceleraci při rozjezdu. Na svýho favorita jsem dal kola 175/65 6/14, aby byly vyplněný blatníky, a kdyby tam nebyla převodovka z feliny do pomala tak bych je už asi prodal, protože to je znát při rozjezdu. A jestli točíte motor přes 6000 ot/min jenom s čipovaným motorem tak je to zbytečný.Tam to chce jinou vačku. Zkuste si přeřadit dřív a uvidíte že to táhne stejně.


6000 ot. na V. je mozne
Datum: 3.08.2001, 9:58
Od: Milan <milant@tuning.cz>

Ty grafy jsou okopirovane z dokumntace nebo knihy Technicke udaje vozu Skoda 105 az 136 Fav Fel, a jsou pocitany se standartnim prumerem kol tj 165/70/13. Ja mam na aute vetsi kola (185/60/14) sportovni podvozek upraveny motor 1.3 MPI a po nemecke dalnici jsem skutecne jel 195 podle tachometru ale podle prepoctu dle vzorce v=(otacky/st.prevod * V prevod)*60*obvod kola /1000 to bylo 203 km/hod pri necelejch 6000 otackach. Takze grafy jsou spravne a tocit 6300 na I az IV prevod neni problem na V zatim pouze 6000 (upravou ridici jednotky je posunuti omezovace z 6100 na 6300)


RE: šílenost
Datum: 1.05.2001, 18:18
Od: Martin <marten@email.cz>

mam normalni seriovou Felinu 1.3 MPI 50kW. z kopce na dalnici to po chvilce snahy rozjedu na 195 a 6000 otacek to jeste rozhodne netoci. grafy prevodovych pomeru jsou zavisle na prevodovych stupnich, stalem prevodu, prumeru kol a ne na typu auta, motoru nebo podvozku. takze napadat uverejnene grafy vypovida o neinformovanosti pisatele prispevku. zkus si najit firemni dokumentaci, se kterou uvedene grafy souhlasi.


šílenost
Datum: 1.05.2001, 12:16
Od: Mike <pavlum@post.cz>

200km/h s feldou leda tak z Macochy!


RE: Blbost...?
Datum: 25.04.2001, 21:32
Od: Viktor Sosenka <macos@mbox.vol.cz>

Blbost to neni, mel jsem felicii 1.6 MPI na 15" elektronech s pneu 195 a zavodnim podvozkem... Motor byl sice po chiptuningu s KITfiltrem, ale nez jsem touto upravou prosel jelo to v pohode z KOPCE z Prahy smer Benesov, tesne pred sjezdem z dalnice 205-210 diky tomuhle podvozku a poradnejm kolum to ani moc neskakalo... ...otacky byly presne kousicek za 6000 a omezovac byl mam takovy dojem na 6250 otackach takze alespon tenhle graf odpovida a pochybuji ze by sem nekdo daval grafy ktere nejsou pravdive - samozrejme ze je to jen TEORIE ale TEORETICKY s dobrym podvozkem, dalnici z kopce a vetrem v zadech to mozne je i u 1.3 40kW... ...o tom nepochybuji. A obdivuji toho cloveka co top sem dal, protoze dle meho laickeho nazoru je to dost odborne tema a pokud ty grafy delal sam muselo mu to dat peknou praci a co se pak stane - prijde se na to podivat nekdokdo tomu nerozumi a hned zacne vsude rozkrikovt ze je to blbost... ...mel by ses stydet.


RE: RE: Blbost...?
Datum: 19.04.2001, 10:55
Od: Karel Petr <karel.petr@pan.rsd.cz>

Jasně, že to nepochopil. Ten článek neni o tom kolik ty auta skutečně jezdí, ale kolik by jezdit mohli (teoreticky). Zkus na pětku vytočit seriovou felicii na 6000 otáček. Ono to ani dost dobře nejde. Nic méně ty grafy dle mé zkušenosti plně odpovídají skutečnosti. Jinak taky jet se seriovou felicií 215 km/h může jet jenom cvok. Zdárek


RE: Blbost...?
Datum: 19.04.2001, 10:41
Od: WindMAN <WindMAN@b-h.sk>

...ty si to asi nepochopil... ..urcite.. a rozpisovat sa o tom nema vyznam.. ;o)


Blbost...?
Datum: 19.04.2001, 10:34
Od: Petrovic <globus2@pobox.sk>

Toto je len a len teoria. Nevidel som Feliciu ktora by mohla ist 215 km. Feliecia seriova ide tak 160 aj tak pri tom chrci. Takze kdo si mysly ze ked si zozenie Feliciu a bude opalovat na dialnici BMW a Mercedesy tak je na velkom omyle.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení