ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Škoda 135 Turbo
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Škoda 135 Turbo

kompresní poměr
Datum: 6.04.2013, 22:42
Od: Petr Hrda <Petrhrda11@seznam.cz>

Jak si dosáhl kompresního poměru 1:8,5 ?? Je to tím že si tam dal karburator jinej už nebo čím??


RE: 136 TURBO
Datum: 4.07.2009, 16:26
Od: Jakub Nosek <jakub.nosek92@volny.cz>

čus, tak co vydržel ti motor, taky jsem přemýšlel že bych narval turbo do fačka, ale bojim se aby mě to celýho neroztrhalo, protože podle atmosfericky by to motor neměl pravdě podobně vydržet! favorita mam 135 LX stříkačku,R.v 1994! Dík Nosek


pomoc
Datum: 5.02.2009, 23:52
Od: paja <bjsnip@seznam.cz>

chci si narvat co nejvic koniku do sveho rapida. nevim jestli mam menit motor nebo nechat puvodni. co bude jhednodusi?? (levnejsi) pokud mate nekdo nejake navody jak na to poslete mi je mejl dik pavel


boa
Datum: 23.12.2008, 23:55
Od: Dalibor <Dalibor82@azet.sk>

ty vole to je aj ja chcem


RE: motor VW-do skoda 1xx
Datum: 29.08.2008, 14:11
Od: Mistr <VFTS@centrum.cz>

Mohu se zeptat, co vse se musi podniknout pro bezpecnou zastavbu motoru 1.6 ze skody felicia nebo golfu? Pac 1.3 favo felina toe pohoda, to se vymeni jen venec na prevodovce a par drobnosti, ale s 1.6 to asi takova sranda nebude, vzdyt je to upe jiny typ motoru?!


neviem si rady
Datum: 19.04.2008, 8:32
Od: peter <UNIROYAL@azet.sk>

kde si napojil mazanie turba a či je rteba olejovy chladič


Víc než OK
Datum: 29.03.2008, 18:50
Od: Koryčan Radek <Koryc.RA@seznam.cz>

Víc než OK


RE: RE: motor VW-do skoda 1xx
Datum: 9.02.2007, 20:02
Od: Miro Almasi <miroalmasi@gmail.com>

Golf 1.8 GTi 16V ?!?!?! Preco nie ? Polo-osy neprasknu ani sa nezlomia jedine ak ste mali smolu na konkretny kus s nejakym nevididelnym kazom v materialy co na povrchu nevidiet (zial u Skodoviek sa to naozaj stavalo). Ak je skodovacka prevodovka v perfektnom stave dokaze prenasat vykon az nad 100KW. Poznam skodovku co jazdi s Oplovym motorom tusim 2.5L Je to absurdne ale s povodnou skoda prevodovkou. Samozrejme totalne prerobeny podvozok a tak... A tiez Svazarm-acke RS Turbo jazdili s povodnou prevodovkou a to aj 130 KW motory. Skoda ze nemam po ruke podklady, ale ak lepsie "poguglujete" mozno to niekto najde.


RE: k turbu všeobecne
Datum: 9.02.2007, 19:48
Od: Miro Amasi <miroalmasi@gmail.com>

Vobec sa nemusis obavat toho, ze cez turbo ide zapalna zmes s karburatora. Je tam ovela vacsia rychlost prudenia vduchu ako je rychlost horenia benzinu hlavne vysokooktanoveho ktory pravdepodobne pouzijes. Ano iste ryziko je ale prakticky sa nezohladnuje. Ak maz turbo v poriadku nie je nijaky dovod, aby sa ti v nom iskrilo. Mimochodom ak by bolo turbo v takom zlom stave cudoval by som sa, ze s takym piskotom vobec sadnes to doho auta a nie este aj cakat ze to buchne. Prec so strachom a horsa do prace. Extreme vyladeny turbo motor skodovky moze ist az za 100KW aj 105L. Zivotnost sice podla stylu jazdy spadne asi az na 20 ci 30 ts. hlavne u niektorych, ale da sa to!!! Prevodovka (povodna skodovacka) pokial bola dopredu precizne generalkovana a hlavne vymedzena s dobrym olejom urcite vydrzi o nieco viac ako motor skor spojka ma tentenciu obcas horiet ak to v meste necitlivo cez spojku vytacate a hrabete vsade. Polo-osy neprasknu ani sa nezlomia jedine ak ste mali smolu na konkretny kus s nejakym nevididelnym kazom v materialy co na povrchu nevidiet (zial u Skodoviek sa to naozaj stavalo). Tak sa uz tolko nebojte ...


136 TURBO
Datum: 11.01.2007, 16:35
Od: jiři hajek <G-P-Z@centrum.cz>

Zdravičko všichni.našel jsem tu spoustu typu i napadu ale i odrazujicich članku.Mam již dlouhou dobu chut si do sveho rapida dat turbo,mam turbo z maleho nakladniho MANU:-)) s regulatorem plnicího tlaku to tam chci dat:-)at už to motor vydrži nebo ne MUSIM TO ASPON ZKUSIT!!!i za tu zkoušku mi ta prace stoji.URČITE TO UDELAM O DAM VAM VEDET,i když sam neveřim tomu že ten motor to přežije:-)


Rada
Datum: 4.11.2006, 21:48
Od: Karel Pecl <karelpecl@centrum.cz>

Cau hele mam taky takovej napad s tim turbem ale vubec si s tim nevim rady prosimte nemohl bys trochu pomoct a zaslat jak to mam tak zhruba udelat?Daky.


k turbu všeobecne
Datum: 12.09.2006, 13:12
Od: jaro <jaromikulaj@stonline.sk>

pri hľadaní uťahovacích momentov na hlavu Š130 som narazil aj na tento článok.Turbo+karb je obrovský problém. Buď dávaš turbo pred karbec, ale ten potom musí byť v pretlakovej komore aby ten tlak od turba netlačil palivo von z karburátora, alebo ho dáš za karbec ako v tomto prípade, ale potom ide cez neho vysoko zápalná zmes benzínu a vzduchu!!! a stačí možno malé šuchnutie rotoru kompresora o stator a urobí to bum. A hlava vyletí nie preto, že motor má veľa kilometrov, ale preto že jednoducho vybuchne. Takúto teóriu si pamätám ja, ak to tak nie je, rád sa nechám poučiť. Ak náhodou sem niekto hodí uťahovacie momenty tej hlavy, budem vďačný. :-)


Škoda turbo
Datum: 30.08.2006, 12:24
Od: Stepan <berny.s@seznam.cz>

Chtel bych realizovat motor s turbem poradite mi nekdo ???


RE: RE: spolehlivost
Datum: 22.08.2006, 23:08
Od: ondra <ondra.cizek@seznam.cz>

Pokud vím tak kompresní poměr je vypočtená hodnota poměrů tlaků mezi horní a dolní úvratí a kompresiometrem se měří skutečný tlak který může být vyšší nebo nižší. Nicméně pokud napíšeš 1:12 nebo 12atm tak je to jedno a to samé protože 1atm = cca 100 kPa což je standardní atmosferický tlak


RE: motor VW-do skoda 1xx
Datum: 12.06.2006, 19:30
Od: Miki <stadler.michal@seznam.cz>

Jsi docela vtipnej Golf 1.8 GTi 16V do Škodovky :) On tam ten motor sice jde ale chci vidět jak dlouho s nim budeš jezdit,asi tak do prvního ostřejšího sešlápnutí plynu pak buďto utrháš poloosy nebo se ti rozkočí špajz.Převodovka se zadní nápravou prostě nepřenese tak velkej točivej moment. :-)))


RE: RE: RE: RE: otázka ohledně turba
Datum: 6.02.2006, 11:21
Od: rtl <rtll@quick.cz>

Nechci tady nějak chytračit, ale taky se trocu pleteš. Trysky v karbeci pro turbo jsou naopak menší než u atmosféry. Protože na hladinu v plovákové komoře působí plnící tlak stejně jako v sání až ke škrtící klapce.Pod klapkou je tlak o něco menší podle toho jak je otevřená.Takže mezi ústím trysky a hladinou v pl. komoře vzniká přetlak následkem čehož prochází benzín tryskou pod tlakem. Takže není potřeba tak velká tryska. Renault dělal 1.4 turbo karb. a byl tam jednokomorák s tryskou 115 a dávalo to 95hp.


RE: RE: RE: RE: otázka ohledně turba
Datum: 9.01.2006, 18:41
Od: tokr <tomas.matejek@tiscali.cz>

To je mi jasne. Ale nekde se prece nastavuje ten plnici tlak. Takze je to na turbu. Ok dik za odpoved. uz sem z jine diskuze zjistil, ze obyc. karbec ze 130 taky vyhovuje a ve spojeni s turbem z una 13t to jede ok. Tak se do tohohle asi casem pustim. urcite muzes posilat informace okolo vystavby, je tu vice lidi, ktere to zajima. Dik


RE: RE: RE: otázka ohledně turba
Datum: 31.12.2005, 17:19
Od: Dan <dan.mtx@worldonline.cz>

Očividně nevíš o turbu nic moc. Turbo nespíná, to se roztáčí výfukovýma plynama. To se nedá nastavit. Tam se dá nastavit jenom tlak, při kterým otvírá waste-gate, tj. oběžný ventil, to určuje plnicí tlak. Jak donutit obyčejnej karbec, aby dával víc, když turbo začíná plnit, to je trochu problém. Asi nejlepší mi připadá normální dvoustupňovej karbec, třeba SEDR a pořádně ho nakrmit na druhým stupni, kdy právě začíná turbína plnit. To je právě ono. Turbo-karburátorových aut je už málo, tagže karbec z turba už k mání nebude. Nevim, ale UNO 1,3 už asi mělo stříkačku. V létě si chcem přeplňovanej motor 135 postavit, tak uvidíme. V tom směšování s karbíkem mam ještě hokej, ale pustim se do toho a uvidí se.


RE
Datum: 8.12.2005, 18:08
Od: Jozef <Joseph@zmail.sk>

Prosim ta mam par otazok: 1, Z akeho motora presne si pouzil turbo? 2. Skusal si davat pop-off ventil? 3. Preco karburator z Renaultu 9? 4. Ako dlho na tom jazdis, mal si niake problemy? 5. Aku to ma spotrebu?


RE: RE: otázka ohledně turba
Datum: 6.12.2005, 10:33
Od: Tokr <tomas.matejek@tiscali.cz>

Píšeš turbo+karbec=problém. Zajímalo by mě, jaké používají karbecy tuneři? Na Webber nemám, ale jde mi o to, jestli můžu použít karbec, který není vyroben pro turbo? Přidává karburátor bohatost, když se sepne turbo? Kde se nastavuje sepnutí turba, na něm samotném, v závislosti na rychlosti proudění výfukových spalin? Dekuji za odpoveď, škodovkám zdar


RE: otázka ohledně turba
Datum: 27.11.2005, 12:24
Od: Dan <dan.mtx@worldonline.cz>

Jo, na turbu se dá štelovat plnicí tlak, tzn. i výkon. Chladič vzduchu neni nutnej, je to jen taková tepelná stabilizace výkonu. Chladič oleje bych dal určitě, ono to turbo dává oleji docela na frak. Největší problém je stejně v přípravě směsi a mazání toho rurba, tohle ostatní už jsou prkotiny. Turbo+karbec=problém. Ten kompresní poměr kolem 8 vyhovuje.


otázka ohledně turba
Datum: 29.10.2005, 22:33
Od: petřík <Petr.Vodsedalek@seznam.cz>
WWW: http://skoda-110r.wz.cz

chtěl bych se zeptat ? jde to turbo nějak přiškrcovat ? chtěl bych to do 120LS (kompresní poměr 8,5:1) ale bojim se že ten motor by plnej tlak nevydržel ale kdyby to šlo skřípnout třeba na 80koní tak snad jo. a ještě jedna otázka kdyby to mělo tech 80koní musel by tam bejt ten chledič . (je to blbí srovnání ale renault clio 1,5dci má 80koní a ten chladič nemá) já bych ho tam radši nedával aby když se otevře kapota tak aby to tak nebilo do očí. dík za komentáře.


?!
Datum: 18.08.2005, 23:17
Od: SS <sikora.st@tiscali.cz>

Je to všechno moc pěkné ale chceš se zabít nebo ještě hůře-zabít někoho druhého ?! S technickými parametry tohoto auta je původní motor bez úprav tak akorát! Měl jsi se nejdříve zabývat přestavbou podvozku, brzd, řízení apod. a motor jsi měl upravovat až na konec !!!


problémy s posilovačem
Datum: 20.07.2005, 16:11
Od: Vasa <martinek.vasa@seznam.cz>

Zdar všichni, čtu tady jak máte všichni turbo ve škodovce, ale nedá mi to, jak vám funguje podtlakový(!?) posilovač brzd, když v sání máte přetlak!?


turbo nabídka
Datum: 8.07.2005, 22:06
Od: kysmen <kysmen@seznam.cz>

zdar tuneři, mám doma turbo z fiata croma 2.5 TD výfuk a sání pruměr 50-60 mm!zmotoru keremu praskla hlava, dal bych ho do světa...je dobré


RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 25.06.2005, 17:07
Od: bigfoot <a676@azet.sk>

neblbni, zozen si but weber kerbec zo starych alfa romeo alebo lepsie riesenie karbec s fordu taunus 2,0 l 16v ten by mal pasovat na stefty staci ked das namiesto povodneho karbecu do rapida stary vysoky stlpikovy a uvidis rozdiel


RE: motor VW-do skoda 1xx
Datum: 9.10.2004, 18:59
Od: kamil <kamil009@seznam.cz>

Ahoj.Prosím tě o informace týkající se zástavby 1,8GTI do rapidu .Mam motor ,auto ,trochu peněz a chuť na to vlítnout.Mám už vcelku představu jak to zmáknu ale jestli to máš vymyslené lépe tak si rát nechám poradit.Pro představu co jsem schopen tak uvádím pár příkladů.Do Škoda rapid sem už namontoval.Motor Lada 1600, Volvo 2,6 šesti válec do V 90.No a teť to chci pro sebe do rapidu 1,8 GTI.TAK PORAĎ.Dík KAMIL.


motor VW-do skoda 1xx
Datum: 11.01.2004, 21:46
Od: bubak <jiri.dek@post.cz>

mam teoreticky zmaknutou zastavbu motoru 1,6-felicie,1,6-1,8GTI 16V z golfa do skoda 1000-136.prakticky to nemam je proto,že nemam finance.Ale neni to vubec drahá záležitost.1,6 z golfa vejde jen o něco malo dráž než zastavba favorita.........něco kolem 6500.....a to neni zas tak moc.jestli by měl někdo zajem tak at se mi ozve na mail......Škodě zdar BUBAK


škoda a turbo-dobré
Datum: 31.12.2003, 10:13
Od: marcel <logure@stonline.sk>

Gratulujem vcelku dobré riešenie. Ja mám S105 model L s upraveným podvozkom a nadupanýmy brzdami. Prevodovku mám 4 stupňovú s 3,9 stálim prevodom,motor 130 s komresným pomerom 10,5:1,odľahčeným kľukovým mechanizmom,vylešťenými kanálmi a potrubiami a favoritovým karburátorom. Na to všetko som naložil nitrosystém domácej výroby. Mám na tom len pár kilometrov tak to nechcem moc naháňať, ale pri plniacom tlaku nitra 1 at to ide ako stokoňová Octávka ktorú máme vo firme. Bezpečný plniaci tlak sa pritom pohybuje medzi 5-6 at v trvaní cca 15 sekúnd. Pri šprinte alebo predbiehaní je to bomba. Len škoda že sa to nedá dlhodobo používať. Preto rozmýšľam nad použitím turba s variabilným nastavením lopatiek.


RE: Autor článku
Datum: 24.09.2003, 20:03
Od: IHI <wizy.demon@seznam.cz>

ja tam turbo taky mám ale mám problémy s vyladěním předstihu.Já tam mám vačku 265 tak nevím jestli to není tím že se mi to hltí.můj tel.777586980 napište mi prosím jestli to je tím nebo čím bz to mohlo být


info
Datum: 14.05.2003, 12:06
Od: michal peniak <miskus@pobox.sk>

mna by len zaujimalo ako je to z legislativou a bo ci sa dat vobec chytit polismi.caves miskus


RE: Turbo
Datum: 4.02.2003, 13:49
Od: Mario <Hecker007@azet.sk>

ZDRAVIM!!! Ja byvam v karlovke a neviem o takto upravenej skodovke s turbom. Kde to auto mozem videt?


RE: Turbo
Datum: 4.02.2003, 13:49
Od: Mario <Hecker007@azet.sk>

ZDRAVIM!!! Ja byvam v karlovke a neviem o takto upravenej skodovke s turbom. Kde to auto mozem videt?


RE: spolehlivost
Datum: 15.05.2002, 23:04
Od: Honza <janziegelb@atlas.cz>
WWW: http://garde.virt.cz

covece pepo jak muzes merit kompresni pomer kompresiometrem ??, to ti trosku ulitlo vid :-)))) kompresni pomer se nemeri na atmosfery


super
Datum: 8.12.2001, 22:33
Od: gabo <rs130@seznam.cz>

je to fakt super,ale uvítal bych víc informací


spolehlivost
Datum: 22.11.2001, 13:08
Od: pepa <josef.bocek@caccz>

Chtěl bych podpořit majitele této Škodovky, i když žádnou sám nevlastním. Můj otec přestavoval motor u octavie z roku 1963. Tovární úpravy byli z hruba na 90 koní a maximálně 6000 otáček, které můj otec značně překročil. Kompresní poměr se nedal zjistit protože kompresiometr na benzinové motory, který byl do 16 atm. prostě nestačil. Maximální dosažená rychlost tohoto kombíku byla něco nad 185 km/h a při této rychlosti točil motor skoro 9000 ot. Připomínám že to byla úprava bez turba. Zabudování elektryckého čerpadla a dvojitého karburátoru Weber s průměrem difuzoru 42 bylo samozřejmostí stejně jako do zrcadlového lesku vyleštěné kanály v hlavě, perfektně vyvážená klyka a samozřejmě úplně přepracovaný tvar spalovacího prostoru. Co se týče spolehlivosti tak to vydrželo 20 let a posledních 10 let bez jediné udržby motoru, snad kromě výměny oleje. Problém s třikrát uloženou klikou však byl protože to prostě nevydrží. Nejlepší na tom autě bylo zo že to jelo stejně rychle do kopce jako po rovyně a cukrák to jelo na tři válce 145 v pěti lidech, ovšem za značné spotřeby oleje. Ještě bych chtěl odepsat Pánovi se stokoňovou oktávkou: Zapomeňte na to že by ste tý 105 stačil, to ani omylem.


Bezva nápad
Datum: 19.10.2001, 13:44
Od: nadšenec <--------?>

Bezva nápad to zkusim taky .


Turbo
Datum: 12.06.2001, 20:41
Od: pafol <pafol@zoznam.sk>

Zdravím Páni škodováci! Úvaha o Škode Turbo je stará asi 20 rokov a zoberala sa ňou i samotná vtedajšia Škoda AZNP. Riešením bol poverená BAZ Bratislava Slovensko. Vedúcim projektu, ak si dobre spomínam, bol Ing. Mičík (dúfam že som si nepoplietol mená a ak sa tak sa stalo vopred sa ospravedlňujem). Ako väčšina progresívnych projektov (16V hlava spred 30 rokov) ani tento sa nakonec nerealizoval. Motor bol v zapojení karburátor-dúchadlo-motor a dával výkon 75 koní, krútiaci moment približne 140 Nm a regulácia turbodúchadla odpúšťaním výfukových plynov. Na motori bola vykonaná životnostná skúška 100tisíc km a nevykazoval väčšie opotrebenie ako sériová nepreplňovaná verzia. Jedninom nevýhodou tohto riešenia bolo turbodúchadlo. Bolo KKK a príliš veľké (vhodné pre objem 2,0 l a vyššie) a vyznačovalo sa tzv. turbodierov. Čo sa týka spotreby, tak bola (pre väčšinu z Vás na počudovanie) o 1,5-2,0 l/100km MENŠIA ako sériová verzia. Pre tých čo majú znalosti z termodynamiky a tepelných obehov motorov to nie je až také prekvapujúce. Tento motor sa dochoval v jednom exemplári (ja viem iba o tomto) a možno sa sním stretnúť v Bratislave-Karlovej Vsi. Zabudovaný do štandatrnej škodovky. S pozdravom majte sa ako Vám to vaša škodovka dovolí pafol P.S. Dovolím si malú poznámku k odstrelovaní hlavi valcov turbodúchadlom. Skôr by som predpokladal, že praskne tesnetie pod hlavou ako sa utrhnú hlavové skrutky.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 5.06.2001, 10:13
Od: Driver <driver@volny.cz>

Tu spotřebu můžu potvrdit, jezdím se dvěma Fáčkama (karb)a spotřeba po městě se pohybuje na 9-10 litrech. Můžu potvrdit i centrum ráno v 8 hodin :-)


RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 30.05.2001, 0:32
Od: dempsey <dempsey@volny.cz>

To nemam,ale upravu motoru jsem si dělal sám a do Š 105 jsem dal obě nápravy z typu M motor 136 vačka 280 snížená hlava o 1,2 mm upravené sání a karburátor převodovka 5 kvl. ze Š 125 podle propočtu asi 85-90 koní.Motor točí zhruba 7500-8000 tisíc otáček, olej plná synt.Spotřeba je podle nohy od 7 do 11 l a zatim nejvíc jsem upaloval kolem 180 km/h pak už byl docela strach ,ale ono je to taky převodem a ten je víc do síly než do rychlosti ale na odpal a zatáčkami vyšperkovanou trať proženeš i mnohem výkonější auta


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 28.05.2001, 21:21
Od: Lukáš <lithium@quick.cz>

Hodně ste se tu divili spotřebě nad 10l u favorita. Není to vůbec problém pokud pojedeš styl brzda plyn (prostě jak hovado)Nedávno sem s tím byl v servisu, že mě to moc žere a tam mě řekli jediný - těžká noha :-))


POZNAMKA K TURBU
Datum: 28.05.2001, 14:52
Od: JAN šKODA <SHELL@EMAIL.CZ>

tahle úprava je super,ale pár háčků to má: např. motor Š130,135 ma kompresní poměr něco kolem 1:8,8 což je na přeplňování docela nevhodný, o motoru Š136 ani nemluvě.Na přeplňování by to chtělo motor s kompresním poměrem max. 1:8,5 (vycházím z Renaultu 18 turbo,který má myslím právě 1:8,5) tzn. motory Š1000-Š120 mimo modely MBG,MBX,LS,R,GLS. Je zde možnost i zmenšení kompresního poměru použitím pístů Š100,110 do motoru Š105,120 (Škoda 2000MI turbo měla komresní poměr asi 1:6,8).Ještě by mi zajímalo, proč tam autoři použili erkovou vačku? Ja tuhle upravu plánuju na motor Š110 už asi rok a půl,jestli to dám do hromady ta se samozřejmě ozvu.Jinak nemate někdo o motorech Renault 5turbo,9turbo,11turbo,18turbo,feugo turbo, konkrétně něco o karburátorech - průměry trysek,vzdušníků....,o motoru - časování ventilů atd.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 26.05.2001, 12:03
Od: Kuba <kubisz@centrum.cz>

Cauky, vy tady furt povidate, jak je problem mit na F135 spotrebu pres 10l na 100, ale dyt kdyz date mesto, tak se to klido pres tech deset prehoupne (i se serizenym motorem...) Nebo??? KUBA


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 25.05.2001, 20:59
Od: Libor <libor.favorit@wordonline.cz>

Ktomu dotazu zda po zvíšení komprese a výměně vačky se zvedne spotřeba si myslím ,že záleží hodně na tom jakou vačku tam dáš,pokud tam nedáš vačku vyloženě ostrou která bude mít nejvyšší krouťák někde u 4500 ot/min a výš ,ale třeba z felície (jak tady čtu asi nejčastěji používaná) a palivo bede alespoň N95 tak určitě spotřeba nestoupne,spíš naopak.Já mám fa 136. hlavu sníženou o 0.6 mm a oněco málo ostřejší vačku (údajně z felície i když si nejsem jistej protože byla přebrušovaná a má i o něco málo větší zdvih)a průměrná spotřeba při jízdě do 170km/h plus jízda po městě ,mi vyšla na 8,5 l/100km. Motor ma 52.kw a krouťák 107.5 Nm .Maximální rychlost 180km/h podotýkám že jsem jel za min. dvoulitrovým mercedesem ve vzduchové kapsi, takže jsem to měl oněco jednoduší, výc jsem z toho zatím nevimáčk a motor točil něco málo přes 4500 ot/min. A spotřebu po městě radši ani nepočítám , ale 11l/100km to určitě není .Ovšem i kdyby to chlastalo o něco málo víc tak to zato stojí protože to jede o poznání líp. Snad jsem trochu pomoh v rozhodování zatím Čau Libor


RE: RE: SYTIC
Datum: 25.05.2001, 8:07
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>

Je pravda ze sytic u starsich Favoritu byl dost poruchovy, od zasekavani, po nemoznost vypnuti a opetovneho zapnuti prave proslapem...


RE: RE: SYTIC
Datum: 24.05.2001, 22:34
Od: Radek <petric@post.cz>

Zdar. Já jsem teď přešteloval sytič a mám po nastartování cca 2000ot/min a po prošlápnutí cca 1100ot/min (nebo taky úplné vypnutí (pak to taky málem chcípne)). Jako vedlejší efekt je dřívější úplné vypnutí sytiče. V zime to ale nebude ideální. Jak ten sytič poštelovat je napsáno v knize od Andrta - Škoda Favorit (taková tlustá s modrým Fáčkem na deskách).


RE: SYTIC
Datum: 24.05.2001, 21:59
Od: Pavel <pjanda@kopretina.cz>

Cau Bobe, moje auto znas, tak asi budes vedet, proc a o cem mluvim :o)... Teoreticky mas pravdu, ale ta praxe :o))))))))


SYTIC
Datum: 24.05.2001, 20:49
Od: Bohuslav Šolc <realife@sendme.cz>

kdosi tady psal, ze mu za studena bezi kvuli sytici motor u Fava ve velkych otackach dokud se motor nezahreje. To lze snadno ovlivnit - prudcejsim proslapnutim plynu se sytic vypne, opetovnym seslapnutim (ve volnobehu) se opet zapne.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 24.05.2001, 19:05
Od: rasto <rzmail@pobox.sk>

ja mam zmeranu spotrebu na 50 kw felicii MPI a na monotronicu: MPI: Slovensko - Chorvatsko - 5 ludi + komplet nalozena ze nebolo vidiet dozadu + strestny nosic -> 6,8 l spat - bez stresneho nosica -> 6,2 l Monotronic: SR-Chorv. 2 dospeli + 2 deti - 5,6 l a to sme to nijako nestrili (dialnice 130-150 co to dalo :) to bola sranda ked som sa nahanal s 1,8 starym golfom ale potom sa chlapik nahneval a trochu som zaostal :((( kopce - 3 alebo 4 aby mal motor aspon tych 2500 otaciek


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 24.05.2001, 14:45
Od: RAdek <petric@post.cz>

Musím jen souhlasit. Jenom se lisim u spotreby s kolama na strese - gdyz jsme jeli na dovolenou ve 3 lidech nalozeny a 3 kola, tak jsem mel spotrebu cca 11l/100km. Ale to jsem to mel "novy" (oprava: zrovna jsem to koupil;135L/karbec) a jel jsem na N91. Ale ted se chystam na ostrejsi vacku (kdo mi poradi jakou? kompres 10:1), tak se ta spotreba asi zvedne :-((. Nemate nekdo skusenost s on-line merenim spoteby u karburatoru? Treba prutokovym mericem. Zdar RAdek a dik.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 24.05.2001, 14:28
Od: Pablo <m.pavlik@seznam.cz>

Nevim co porad mate na te spotrebe. Mam !!seriovyho!!Formana 135Ls '92, 201000km, olej Castrol GTX, meneny rozvodovy retez. Po meste se spotreba pohybuje tak kolem 8,5l/100, na vetsi dalky je to podstatne mene. Praha - Chorvatsko (ve trech lidech, plnej kufr) 6,8l/100, Praha - Slovensko (ve ctyrech lidech, plnej kufr ze nebylo vydet pres zadni okno a 4!! biky na strese - tudiz odpor vzduchu jako krava) 7,5l/100 - vic jak 120km/h to ale nejelo ani nahodou :o))))


Muj nazor
Datum: 24.05.2001, 13:42
Od: Cowlley <cowlley@seznam.cz>

No je to pekny! Ale!!!!! Jak ta seriovka bude v tech 180 sedet??? Jo pokud je rovna silnice tak mozna,ale mirnejsi zatacku bych nechtel videt!A hlavne ta bezpecnost!! No nevim nevim zda by potrapil Octavii 1.6 75 kW. Octavii 1.6 55 kW urcite a tu silnejsi mozna jenom tak na rozjezd. A jeste: Neni lepsi si koupit rovnou to uno turbo a upravit u nej podvozek,atd...... Kazdopadne ocenuji majitele tehle skodovky. Je opet videt ze fantazie nezna mezi! Cowlley


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 23.05.2001, 21:23
Od: Mýval <myval@writeme.com>

No to je zajímavý postřeh, mám Formana 135 s karb. a ať jsem zkoušel jezdit jako prase nebo maximálně úsporně, spotřeba mi vychází pořád téměř stejná ! (+-0.5l) Mnohem větší vliv má letní nebo zimní období a použití zimních pneumatik... Pravdou je, že tak třetinu najedu po městě, což má asi zásádní podíl na spotřebě


Poznámka
Datum: 23.05.2001, 19:17
Od: Pavel M. <rtll@quick.cz>

Příspěvek který jste zde četly byl určen pouze pro pana Bochníčka a zde je publikován bez mého souhlasu. článek pro veřejnou publikaci chci napsat až budu mít více zkušeností z provozu a zjištěné parametry motoru Pavel M.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 23.05.2001, 6:33
Od: joot <joot@volny.cz>

A jaké jezdíš vzdálenosti? Já to mám do práce cca 10 km, v zimě, když je pod nulou, se mi to ohřeje tak v polovině cesty a protože nemám ve favoritu ruční sytič, tak to na křižovatkách běží pěkně v otáčkách. Ale jinak jsem zkoušel všechny styly jízdy a ta spotřeba je v podstatě pořád stejná, protože se na tom podepisuje popojíždění ve frontách na křižovatkách.


RE: k tomu BMW...
Datum: 23.05.2001, 0:10
Od: daf <skydaf@quick.cz>

Nechci abys tomu veril,to je totiz nesmysl.850 je holt 850.Ale ja si k nemu chodim tu skodovku pujcovat pouze z jedineho duvodu: Proste nikdo nechape!Kdyz jedu s 850 kazdy radeji uhne.Ale kdyz se starou zelenou vybledlou mrchou s napisem 105L,na odpych na rychlost z kopce do kopce napraskas vsem faforitum,feliciim a treba i 100 konovy oktavce to se sakra dejou veci!Ten vyraz ve tvari ridicu rika jedno:ja uz nechci zit!Mimochodem 850 mi jezdi 280 km/h protoze omezovac je vyblokovany.AHOJ


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 21:02
Od: Radek <petric@post.cz>

No, já jezdím přes Prahu v 9:00 a mám průměrnou spotřebu v zimě cca 8,8 a v létě (zatím jedno měření) 7,9. A to nejsem žádnej svatoušek ;-)). (Ale nepředjíždím po kolejích apod., což mi mimo jiné pěkně pije krev, když takovýho blba vidim).


RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 16:18
Od: Nightmare <nightweb@quick.cz>

Je to z roku 1989, mám ho sice asi 3/4 roku, ale za tu dobu si nemůžu stěžovat. (předtím jsem měl 120 LS z Tuzexu z roku 1980) nalítáno to má asi 90 000 km, zapalování to má z Favorita, rozdělovač taky, ten člověk od kterýho jsem to kupoval tam nacpal dost věcí z Favorita, takže to jezdí dost slušně. Olej je tam nějakej lepší Aral. Navíc je tam Laděnej výfuk Remus asi za 7 litrů. Ta nová hlava by vlastně měla být uzpůsobena normálně pro N95, že? Na druhou stranu se tý úpravy trochu bojim, přece jenom táta na auto šetřil hezkej pár let, a nemůžem si dovolit do toho strkat víc, než by bylo zdrávo. Táta to napsal na mě, takže vlastně spíš to bude taky za moje prachy. Mě bude teprve 20, za to jemu už 60.


Poznámka k Turbu
Datum: 22.05.2001, 15:28
Od: David OTÁHAL <otahal.david@seznam.cz>

Vážení, je zajímavé pročítat Vaše články k problematice zástavby Turbodmychadla do motoru Škoda. Jsem jeden z mnoha,který se taktéž touto úpravou zabýval. Měl jsem možnost celou věc konzultovat na motorárně v Ml. Boleslavi. Pokud by se nejedna o příliš extrémní úpravu, motor by mohl s touto úpravou vydržet celkem dlouho. Bohužel, hlavním kritériem si myslím, je spasování a konstrukční řešení jednotl. dílů tak, aby byly alespoň částečně v souladu s matematicko-fyzikálními výpočty, což asi nikdo z nás doma "na koleně nedokáže.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 14:32
Od: joot <joot@volny.cz>

Co je na tom divnýho? Zkus si někdy projet Prahu přes centrum kolem 8.00 ráno. Pochybuju, že by ses potom takhle divil. Mě to při 100% městském provozu bere v létě 9 a v zimě 10 (fáčko 135 bez úprav a bez nějakého pečlivého seřizování). Venku to potom jde cca na 7,2. Táta má s feldou cca o 0,5 až 0,75 litru míň.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 13:50
Od: Radek <petric@post.cz>

Vici a jak to jezdíš? Víc jak 10l/100km s třináctistovkou??????? Proboha, to jezdíš po celém městě jenom na dvojku, ne? ;-)))


RE: RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 12:21
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

spotreba je tak jako tak zavisla na stylu a zpusobu jizdy. pokud jezdis jen po meste tak seriovka i uprava bude zrat klidne deset. Ja treba at sednu do jakekoliv 1,3 Facko/Felda tak to pod deset nejde... s tou upravou jak se o ni bavime me to na delsi cesty ale vubec jsem to nesetril bralo asi 8,8. Jak rikam zalezi na tom jak jezdis, ale pocitej s tim ze to pojede daleko lip s tim ze spotreba by se nemela nejak rapide zvednout....


RE: RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 11:15
Od: Favoritman <imi41ae@hotmail.com>

Me presne tahle uprava laka do Favorita, 7.500 neni tak moc a vykon z 46ti na 62 je podle me urcite poznat. Ta generalka motoru bodne rozhodne, takze neni co resit, pokud budou finance. Nicmene, po tehle uprave (hlava, vacka) se urcite zmeni spotreba. Moje seriovka 781.136 vezme v soucasnym stavu neco kolem 7mi, takze otazka zni - kolik to bere po uprave ? K tomu turbu - neni to spatny napad, ale pro tyhle motory mi to uz prijde jako dost velka zatez. Zivotnost klesne urcite rapidne. :(


RE: RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 22.05.2001, 8:56
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

uprava vacka/hlava/sani by nemela nijak znatelne snizit zivotnost motoru (vlastni zkusenost) jen to chce poradny olej a nenicit to studene. Pokud uz ma ten tvuj motor neco za sebou, by nebylo spatne spojit upravu s generalkou (to CMT pozna jak to rozebere....) jinak tahle uprava je znat si myslim docela hodne, s podobnou jssem jezdil (bohuzel nebyla od CMT) a byl to vyrazny rozdil. Taky by to jeste chtelo zapalovani z Facka.


Brutalitka
Datum: 22.05.2001, 8:28
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

To je vcelku dobra brutalita, ale obavam se ze ten motor to dyl nez 20 tis. nevydrzi. Vzdyt je jenom 3x ulozenej a navic ma OHV rozvody. Ale jen tak dal. Vcelku by me zajimalo za jak dlouho tam tech 180 mas. Ja mam (nebo spis mel jsem nez jsem to minulej ctvrtek poslal ve 130 na boudu) 105ku s motorem 136 a 125kovou 5 rychlostni skrini a tech 180 to je taky vcelku v pohode. Ale ta akcelerace pri vyssich rychlostech uz se mi nelibila tak se pracuje na zastavbe motoru VW 1.8 GTI 8V 115 koni (prece jen je to uz 5x ulozena klika OHC rozvody a pripravu na turbo uz to ma .... ale mam zato ze na tomhle motoru uz nebude treba). Az to tam bude tak dam urcite vedet.


RE: RE: Mel jsem ve felicii turbo...
Datum: 22.05.2001, 7:43
Od: Rici <rabtt@seznam.cz>

:-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))) on Viktor měl vůbec na autě skoro všechno... P.S.: i když to ta hlava nevydrží,tak určitě nebude lítat vzduchem a zabíjet kolemjdoucí občany :-)


RE: Mel jsem ve felicii turbo...
Datum: 21.05.2001, 20:33
Od: Pavel <pjanda@kopretina.cz>

Cau Viktore, a neni to nahodou tim, ze tvoje turbo nebylo plne kompatibilni se svetelnou rampou na 6x100W? :o)


Mel jsem ve felicii turbo...
Datum: 21.05.2001, 19:36
Od: Viktor Sosenka <macos@mbox.vol.cz>

Ahoj, tak vazeny majiteli teto skodovky, nechci byt zlomyslny ale davam Vam asi tak jeste 10tis kilometru a hlava proleti kapotou motoru jako mne kdyz jsem tohle turbo mel ve felicii 1.3... ...pozor at se Vam to nestane ve meste mohl by jste nekoho HODNE NEPRIJEMNE zranit a to by jste asi dojezdil...


RE: RE: RE: 135 GLI
Datum: 21.05.2001, 18:31
Od: Nightmare <nightweb@quick.cz>

No mě je jasný, že motory se vstřikováním jsou o dost horší, než ty s karbecem, jen mě to zajímalo z historickýho hlediska automobilky. Já osobně mám Rapida 136 46kW a nedám na něj dopustit. Uvažuji, že bych si časem nechal udělat zvýšení výkonu u CMT, ale nevim, jestli se potom nějak rapidně nesníží životnost motoru. (výměna hlavy, vačky, karburátor sériovej, a možná ještě něco. Výsledek 62kW, 120 Nm = 7.500 Kč) Nemáte s tim někdo skušenost?


Super
Datum: 21.05.2001, 10:06
Od: Jean <pasr.podoli@post.cz>

Popisovaná úprava je opravdu super, i když sám by jsem se do ní asi nepouštěl. Dle fotek to ani nevypadá na žádnou amatérskou práci. Jen proboha proč na takovém autě nemáš obuty pořádné pneumatiky. Vždyť na těch barumech to musí být strach vyjet.


Bomba !!!
Datum: 19.05.2001, 17:55
Od: Radek <radek.stibor@post.cz>

Bomba!!! Tak tohle jsem jeste nevidel, jen by to chtelo podrobnejsi popis cele upravy!!! Co, jak, kde, za kolik atd. S timhle se jen modlit, aby policajti nedelali prohlidku technickeho stavu vozidla. Uz ta mrizka v zadnim blatniku docela laka!!! Rad bych se docetl detailnejsi popis. Diky


Autor článku
Datum: 17.05.2001, 23:13
Od: (PIT)Petr Bochníček <pit.net@atlas.cz>

Všimnul jsem si,že autor článku jsem já?není to moje auto ani článek.Text jsem našel v rubrice "MOTOR"a požádal majitele auta o foto s tím že to pošlu na tento web.Ale jsem rád,že to spoustu lidí zaujalo a doufám že takových lidí co maj turbo se najde víc a podělí se zážitky.


!! info !!
Datum: 17.05.2001, 20:07
Od: SpeedlineS <djvjan@centrum.cz>
WWW: http://srbicegang.webpark.cz

Je to fakt super hracka, doporucuji napsani dalsich clanku k tomuto suprstroji. Casem se do toho taky pustim, ale potrebuju .. informace ..


konečně
Datum: 17.05.2001, 17:03
Od: Hornet <hornet.m@seznam.cz>

No konečně to někdo rozlousk a pořádně to našlápnul. Jakýpak s...í šoupnem tam turbo a bude, fakt super to by se mi líbilo do fáčka. Chtělo by trochu rozepsat jak na to.


RE: k tomu BMW...
Datum: 17.05.2001, 16:34
Od: Fero Hora <goberngo@host.sk>

Ono s BMW 850 sa moc neda provokovat, pretoze kazdemu je hned jasne, ze nan nema sancu. Ale kazdy si mylsli, ze na skodovku ma a davaju to aj na zretel. Ale chcel by som vidiet soferov vyraz tvare v takej Octavii s motorom 1.6 a pohladom uprenym na zadok vzdalujucej sa skodovky.... :-) To musi byt sila.


k tomu BMW...
Datum: 17.05.2001, 15:11
Od: Dan <dann.seznam.cz>

technicky je to pekny kousek, ale nechtej abych uveril, ze to jede lip nez BMW 850 s petilitrovym motorem a 326 konmi pod kapotou. nevim, jestli s tim das 250, ale ten Bavor ma ve 250 elektricky omezovac. tu karu znam a nedokazu si predstavit Skodovku, co by ji dala.


BOMBAAAAA!
Datum: 17.05.2001, 14:10
Od: RAdek <petric@post.cz>

No to je dělo! Jenom by to chtělo aspoň širší gumy a pytel písku do kufru, aby to při těch 180 neplachtilo vzduchem. Kolik to stálo? Dal bych si to do Fáčka. Nebo že bych konečně uskutečnil přestavbu do 105? Jaký to má zvuk? Čím mám začít? Kde to sehnat? Díky!!!!!!!!!!!


Super
Datum: 17.05.2001, 13:51
Od: radek <radek@fantomas.cz>

To je super, v tom bych se chtel projet . Jenom jeden dotaz - jak je resene to napojeni na olejovy system


Husťárna
Datum: 17.05.2001, 13:45
Od: bob trouba <bob.trouba@post.cz>

Je to hustý, jen by to chtělo být rovnou z výroby a schválený. Mojí 110 L by se to taky líbilo.


Kolik to spápne
Datum: 18.05.2001, 22:18
Od: Jan Krška <honsoft@email.cz>

Jo to by me fakt taky zajímalo kolik to tak papa ve meste a kolik mimo! Myslim si že to bude dělat slušnej vítr v nádrži.


info
Datum: 18.05.2001, 21:22
Od: hynex <hynex@quick.cz>

Nejake informace primo o turbu z UNA sem nasel na www.fiatunoturbo.co.uk (v Anglii si halt muzou tuneri dovolit vlastni domenu). Je tu par informaci a taky nakres jak to chodi v originale (v UNU)...


Informace
Datum: 18.05.2001, 19:55
Od: Max <ondra_prusek@centrum.cz>

Je to moc pěkný a inspirující.Asi je to docela znát,tak bych chtěl znát víc podrobností jako plno ostatních lidí.Tak by jsme ti byli všichni vděčný,kdyby jsi to doplnil.Nemusim nutně znát přsnej výkon z brzdy,ale postup jak jsi to dělal,všechny ty problémky a tak.Předem díky.


RE: RE: 135 GLI
Datum: 18.05.2001, 16:45
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

proc tak moc chcete strikacku (BMM) do Facka? Karbecove auto pojede vzdycky lip nez MomoMotronic. Jestli mate ted 135ku s karbecem (43kW) tak jede o poznani lip nez 135B s BMM (40kW) - ta je uplne k nicemu. Jedine co by snad melo smysl - preskladat motor na 136M (z Feldy MPI 50kW) tzn. - hlava, vacka, pisty atd... + komplet Facko predelat na MPI (elektrika), nebo jeste lepe cely tenhle motor koupit z nake bouracky+predelat el. Ale to vyjde asi docela draho a bude s tim nemalo problemu. Daleko lepe vyjde na 135 karbec poradne udelana uprava ve stylu vacka/hlava/karbec... a pojede to daleko lip nez nake BMM nebo MPI. Akorat spotreba bude vyssi.... (nez u MPicka, BMM zere asi tak stejne jako karbec-dle stylu jizdy)


RE: RE: 135 GLI
Datum: 18.05.2001, 16:39
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz/favo.html

proc tam moc chcete strikacku (BMM) do Facka? Karbecove auto pojede vzdycky lip je MomoMotronic. Jestli mate ted 135ku s karbecem (43) tak jede o poznani lip nez 135B s BMM (40kW) - ta je uplne k nicemu. Jedine co by snad melo smysl - preskladat motor na 136M (z Feldy MPI 50kW) tzn. - hlava, vacka, pisty atd... + komplet Facko predelat na MPI (elektrika), nebo jeste lepe cely tenhle motor koupit z nake bouracky+predelat el. Ale to vyjde asi docela draho a bue s tim nemalo problemu. Daaleko lepe vyjde na 135 karbec poradne udelana uprava ve stylu vacka/hlava/karbec... a pojede to daleko lip nez nake BMM nebo MPI. Akorat spotreba bude vyssi.... (nez u MPicka, BMM zere asi tak stejne jako arbec-dle stylu jizdy)


RE: 135 GLI
Datum: 18.05.2001, 16:05
Od: Radek <petric@post.cz>

Aby to nebylo tak drahý a navíc to nebylo nutné. Já mám ve Fáčku(r.v.90) vše připraveno pro montáž vstřikování a taky tam je jen karbec bez katu. Třeba na východ se vyvážely Feldy s karbecem, protože tam nemaj tak přísný normy a výsledkem je nižší cena.


135 GLI
Datum: 18.05.2001, 14:57
Od: Nightmare <nightweb@quick.cz>

Moc se mi to líbí, zajímalo by mě, jakej to má krouťák, a jakej je asi teď výkon? Nedávno jsem četl v katalogu náhradních dílů Škoda o jedný zajímavý 135ce, už v roce 1988 montovali na export (tuším do Kanady) motor se vstřikováním a katalyzátorem. Nechápu, proč ho dali do Favoritu, až o pár let později.


RE: Něco víc.
Datum: 18.05.2001, 14:04
Od: Rici <rabtt@seznam.cz>

Musim se přidat k Hanzovi,na to o jak brutální úpravu se jedná si toho v tom článku popsal žalostně málo.Na tomhle webu určitě dostaneš prostor k popsání celé úpravy po jednotlivých krocích a se všemi detajly a problémy. Předem dík nejen za sebe,ale i za ostatní majitele těchto motorů,který z toho chtěj vyždímat o něco víc než ostatní.


tlak
Datum: 18.05.2001, 11:49
Od: mirosoft <mirosoft@wo.cz>

Kolik to turbo tlačí? Je to aspoň 0,6atm?


Něco víc.
Datum: 18.05.2001, 9:12
Od: Hanz <jan.luna@progeo.cz>
WWW: http://skoda120.hyperlink.cz

Napiš o tom něco víc. Tak nějak popiš celou tu zástavbu, myslím že by to zajímalo nejenom mě. Dík Hanz


Aká spotreba ?
Datum: 18.05.2001, 7:11
Od: Tomás Bajer <bajer@host.sk>

No je to veľmi zaujímavé, ale rád by som vedel, koľko to celé papá resp. žerie benzínu.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení