ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Bosch Mono Motronic
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Bosch Mono Motronic

RE: vypínanie motora
Datum: 18.11.2014, 13:17
Od: sonik <seifso@centrum.cz>

Mrkněte se na kostru mezi karburatorem a motorem mohlo by to bt ono


RE: Nestartuje
Datum: 16.05.2014, 18:15
Od: jozef bence <kemco@centrum.sk>

Ten isti problem som mal ,pri otoceni kluca na start kontrolky zhasli. Mal som vylomene ozubenie venca zotrvacnika a ked sa starter ozubenia sa dostal medzi zuby bol starter zablokovany a stiahol napetie baterie.vyriesil som to tak ked sa tato zavada vyskitla dal som richlost, vytlacil spojku a posotil som vozidlo a vypustil spojku ale bez zapnutia kluca tim sa potocil zotrvacnik a potom som mohol startovat a bolo to oke .Toto je ale nudzove riesenie.


vypínanie motora
Datum: 5.05.2014, 15:43
Od: Ondrej Ziman <onozim5@gmail.com>

Dobrý deň. Mám problém s mojou Barborkou, Felícia 1,3, 40Kw, r.v. 1995. Z ničoho nič začala sa ma vypínať počas jazdy motor, otáčky klesali až nakoniec motor zdochnul. Následne sa na teplý motor už naštartovať nedá - do rozdeľovača nejde šťava. Menili sme už sviečky, rozdeľovač, cievku, čidlo teploty vody a čidlo snímača teploty motora. Závada je stále tá istá, myslíte si, že je to vada riadiacej jednotky? Môžem dať do nej iný typ RJ, moja je xxxx-023.6 a mám xxxx-024.6 ? Ďakujem


RE: porucha motora
Datum: 15.04.2014, 20:07
Od: Kurt Rosenberger <kurt.ros@centrum.cz>

Dobrý den mám přesně ten samý problém jako Vy,všechno mám vyměněné mimo ŘJ a zapalovací cívky a stále se tato závada drží jako klíště. Mohl byste mi prosím poradit jak jste závadu odstranil? Předem děkuji za odpověď. Kurt


RE: Volnoběh přepne na max otáčky
Datum: 28.11.2012, 18:10
Od: tomas kovarcik <tom.kovarcik@seznam.cz>

mam neco podobneho stim zvisovanim otacek ale jezdil jsem stim v pohode do doby cca 2 mesice pak se zhorsilo startovani a ted nemuzu uz vubec nastartovat otocim klicem a nic tak sem si rikal jestli to neni ridici jednotkou mozna i u vas odpoved prosim jako mechanik bych na to sazel ale jsem uz dlouho mimo obor


RE: Volnoběh přepne na max otáčky
Datum: 15.09.2012, 22:45
Od: Petr Urbánek <urbanekpetr18@gmail.com>

mel jsem stejný problém znamy mi doporucil vzit diavu to je lestenka na nabytek a potrit plochu potenciometru v tu chvili bez problemu jezdim tak uz cca 20000


RE: Řidicí jednotka Bosch pro Škoda Favorit
Datum: 24.05.2012, 17:20
Od: dano <danielturcik@mail.com>

136B patri k motoru 50kw


RE: Špatný strat při zahřátém motoru
Datum: 23.05.2012, 13:54
Od: Jirka <caverman83@gmail.com>

Měl jsem tu samou závadu, vyměnil jsem palec, vlivem ohřátí motoru se tam něco asi ten odpor začlo roztahovat a přestala házet jiskra. Zkuzte vyměnit uvidíte.


RE: škube
Datum: 1.03.2012, 0:23
Od: danko <danko1990@azet.sk>

kde si tankoval palivo? skus naliat velfobin ak tam je voda ale neviem ci je to tym skor to moze robit nejaky problem so saním mozno ti to niekde taha falosny vzduch alebo je spinavy karbec respektive vstrekovanie ak hovoris teda o favorite 93 bosh monotronic


Volnoběh přepne na max otáčky
Datum: 25.12.2011, 21:42
Od: Jaroslav Netopil <jane.km@seznam.cz>

Dobrý den, Mám Felicii 1,3 MPi 50kW. Občas (a čím dál častěji) se stane, že otáčky se samovolně zvýší (při volnoběhu až 4000 RPM), tj. zřejmě se doba vstřiku zvýší (snad až na max 6 ms) - směs je abnormálně bohatá (jakoby sytič za starých časů). Po vypnutí motoru, tento už nejde nastartovat - nechytá, asi je "přechlastaný" a je nutno počkat až vychladne. Škrtící klapka je vyčištěná - nastavené hodnoty úhlu otevření dle továrního předpisu, EEPROMka je přeprogramovaná na defaultní nastavení. Uměle navodit stav zvýšeného volnoběhu nedokážu (přesně dle popisu v článku, motor běží bez signálů ze snímačů, volnoběh je normální - kolem 800 RPM, při absenci signálu z Hallova snímače otáček motor zhasne a nejde nastartovat; prostě normální). K samovolnému přepnutí do nežádoucího režimu "vysokého volnoběhu" dochází obvykle v průběhu zahřívání vozu ze studeného stavu. To je jediná stopa! Prosím, máte někdo podobné zkušenosti a/nebo nápad jak postupovat (v servisu mi chtějí vyměnit škrtící klapku za 6500,- Kč, že prý je vychozená dráha potenciometru, který snímá polohu škrtící klapky, ale přece to funguje i bez signálu potenciometru!!) Děkuji předem za odpověď. Jaroslav


Řidicí jednotka Bosch pro Škoda Favorit
Datum: 10.11.2011, 15:45
Od: Martin Turek <martyturek@seznam.cz>

Dobrý den, rád bych se zeptal jak poznám na řídicí jednotce ke kterému motoru je určena jestli k 781.136B nebo k 781.135B. Děkuji


RE: RE: Dotaz na start
Datum: 5.05.2011, 21:45
Od: František Kakalejčík <kakalejcik@seznam.cz>

zdravím , dostal jste na to kloudnou odpověd ? mám ten sám problem s 1.6 vyměnil jsem i kabely od baterky i novou baterku ,novou volnoběžku a pořád je to stejné jako kdyby ten startér byl na ni slabý Dík za odpověd.


h
Datum: 24.04.2011, 20:47
Od: Radek <rad3s3k@seznam.cz>

moc pěkný ale existuje rozdíl mezi snímačem a čidlem :-P


Rozsah adaptace
Datum: 9.02.2011, 0:13
Od: Ondra <ondra.beran@centrum.cz>

Zdravím vespolek, nemá tady někdo představu, jak rozsáhlý adaptace bohatosti podle údajů z lambdy je schopná řídící jednotka Magneti Marelli ve feldě 1,6? Dá se to nějak vyjádřit třeba v procentech? Potřeboval bych s ní zkusit napřímo řídit vstřikovač LPG, jelikož původní systém řízení už dospěl do stavu nulový spolehlivosti... Při volnoběhu by délka vstřiku mělu +- souhlasit (3-4ms), ale netuším,nakolik by se to přizpůsobilo v ostatních režimech :-( Uvítám jakýkoliv info, díky.


RE: RE: Dotaz na start
Datum: 31.01.2011, 8:05
Od: Karel Fleissig <karel.fleissig>

Koupil jsem formana 50KW BMM. Pokud je motor teplý vše ok.Ve studeném stavu (0 st) jde jen obtížně nastartovat, vetšinou jen s plným plynem (bez plynu vůbec) a následně vůbec nedrží volnoběh. Po ujetí cca 500m a ohřátí motoru jde normálně, volnoběh drží a startuje bezproblémově. Pomůže výměna čidla teploty vody popř vzduchu? Děkuji za odpověď.


RE: Dotaz na start
Datum: 26.10.2010, 21:05
Od: tomas <sura. tomas@seznam.cz>

mam takovy dotaz v lete mi felda chytala bez problemu a ted kdyz padly teploty tak heka jako stara baba, prvni start je nejhorsi ujedu 100 m nebo 300m a startuje jako v lete poradte co stim diky


Druhhý konektor
Datum: 25.09.2010, 21:41
Od: Jiří Straka <j.straka@centrum.cz>

Prosím víte zapojení toho druhého konektoru, vedle toho dijagnostického, ten co vede do kabiny?


RE: RE: Viacbodove vstrekovanie
Datum: 25.09.2010, 21:07
Od: Jiří Straka <j.straka@centrum.cz>

Ještě bude potřebovat setrvačník a zapalovací lištu místo cívky


Nestartuje
Datum: 21.09.2009, 9:39
Od: Novák <nowimusic@seznam.cz>

Dobrý den, mohl by mě někdo poradit, auto vůbec nenastartuje. Při pootočení klíčku na 1. stupeň svítí všechny kotrolky a jako by nic a jakmile pootočím na start, tak vše zhasne a ani se neotočí starter i klesá např. kontolka od ukazatele množství paliva. Baterka je poměrně nová (cca 1 rok) a plně nabitá. K tomu mi jí nedávno v servisu připojily opačně, jak jsem si všimnul (první pól mínus a potom plus). A tak jestli to je starterem nebo závada může být úplně jinde a popř. se tím opačným zapojením nemohla baterka oddělat. Než si nechám auto odtáhnout do servisu, tak jestli je možné tuto závadu odstranit sám. Mockrát děkuji za jakoukoliv radu


RE: RE: RE: RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 25.06.2009, 17:23
Od: Zdenek Hudec <Xmamutx@seznam.cz>

S tim chcipanim... Vetsinou staci vycistit skrtici klapku, a nebo vymenit cidlo na teplotu jediny dva problemy ktery delaji spatny starty...


RE: RE: RE: BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 1.06.2009, 22:05
Od: mp <paulecmiroslav@googlemail.com>

mne pomohol tento článok http://stekly.wz.cz/bmm.html


RE: RE: RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 23.01.2009, 15:11
Od: jirka <sokola@o2active.cz>

Zdravím! Jak vidím, nejsem se svými "záhadnými" problémy s BMM sám. Svoji felicii stále provozuji, je to jen o málo lepší než stav, kdy jsem tu svoje problémy zveřejnil poprvé, malý posun však je. Moje auto mezitím bylo jednou v servisu, tehdy docela krátce používanou lambdu (originál Bosch) mi opět vyměnili za novou (orig.) a chod motoru se krátkodobě zlepšil. V zimě sice nedosahoval počáteční volnoběh 1200 ot., ale jen cca 900 (vedoucí servisu mi nedovedl vysvětlit proč), motor však při přeřazování nezhasínal. Brzy se to vrátilo opět do původních kolejí (vyřazení kvaltu=okamžité zhasnutí). Vše jen za studena. Loni na podzim, když se začalo ochlazovat (a zase problémy), jsem se do toho zase pustil. Zaprvé jsem sundal z ŘJ konektor (asi poprvné v historii auta), zkusil podle schémat měřit dráty od čidel. Vše bylo v pořádku, hodnoty na čidlech teploty +- reálné (čo jsem vyčetl, měly by mít vodní i vzduchové stejnou charakteristiku). Zkusil jsem i opatrné ohřívání čidla vzduchu pomocí fénu při sundaném krytu sání, reaguje správně. Hlavně jsem ale pořádně prolil celou sběrnici ŘJ a konektor čistícím sprejem Kontakt WL (používáme v práci při opravách mobilů a elektroniky), několikrát zasunoval a vytahoval, aby se narušila případná oxidace, pak jsem to nechal odvětrat. Asi jsem tím nic nepokazil, protože to jakési zlepšení přineslo. Motor sice naskakuje po nastartování opět na svých mírně kolísavých 900, ale nemá už od té doby snahu zhasínat. Dokonce ani v nejsilnějších mrazech, které letos byly. Při přeřazování za studena se sice otáčky propadají asi dost nízko (na otáčkoměru se to nedá moc poznat, ale vždycky mi na okamžik pohasnou kontrolky ztrátou dobíjení), ale motor to hned dorovná na asi 700-800 a nezhasne. Tedy jezdím a nechcípám. Doporučuji se na to zaměřit, pořádně pročistit a prohýbat všechny konektory, mě to trochu pomohlo. Už jezdím několik měsíců celkem v klidu, asi někde nějaký přechoďák byl. Pokud to zůstane alespoň v tomhle stavu, pámbů zaplať.


RE: RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 11.01.2009, 12:22
Od: varok <varok@seznam.cz>

Dobrý den, četl jsem vaše problémy. Já mám podobné, sice né tak moc, ale občas mi taky blbne. Mám favorita r.v. 94 a když je motor studený, tak mi má snahu chcípat. Už když jsem auto koupil asi před 4 roky, tak to bylo občas znát. Když nastartuji studený motor, otáčky naskočí na asi 1200/min. Kdy6 ale kousek popojedu, pár metrů, tak mi otáčky spadnou na asi na 500/min a motor má snahu chcípat. Už jsem to měl ve třech servisech a pořád nic nenašli. Teď mi navíc po nastartování studeného motoru po chvíli začne běžet motor nepravidelně -vynechává. Zkusím vyměnit čidlo teploty kapaliny nebo lambda sondu a uvidím. Zkuste vyměnit to čidlo kapaliny na sacím potrubí.


škube
Datum: 8.12.2008, 23:25
Od: PAVEL MAREK <M.PAVEL@seznam.cz>

Dobrý den,mam problem s favoritem 1993 stříkačka.Motor mi škube jenom v okamžiku,když udrzuju auto ve stale stejne rychlosti.Lepe řečeno pedál plynu jenom lechce sešlapávám.Spíše ho jenom šolíchám.Když přidám nebo rychle uberu,při rozjezdu při volnoběhu vše v pořádku.Poradte mi prosím co stím mám dělat.Děkuji.


RE: je to Bosch?
Datum: 1.12.2008, 18:52
Od: Jakub Šitina <Mr.Jamal@seznam.cz>

zkus to rostlacit a jestli chytne tak je zavada ve snimaci polohy skrtici klapky,vymazes tu chybu pres pc tu ti vymaze kazdy servis....


je to Bosch?
Datum: 13.10.2008, 14:28
Od: Mirek <mirek.bruna@volny.cz>

Mam Favorita s jednobod.vstrikovanim. Najednou mi prestal jet. Nesel prodat plyn. Zastavil jsem a motor chcipnul. Pokus natocit to nekolikrat po sobe to naskocilo ale hned chciplo. Po nekolika pokusech uz ani to ne. Jeden elektrikar mi to promeril protoze si puvodne myslel ze mi tam nejde palivo pres pumpu. Pumpa je ale v poradku palivo jse az tesne ke vstriku ale vstrikem uz neprojde. Myslite ze je to zavada na vstrikovani nebo na jednotce BOSCH?


RE: RE: BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 17.08.2008, 13:05
Od: Martin Valenta <martin.fero@seznam.cz>

Proím o zaslání popisu na starý start. Předem děkuji


RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 15.06.2008, 13:40
Od: Jirka <sokola@o2active.cz>

Díky za radu, zkusím se na to zaměřit. Zatím závada na autě stále setrvává, naštěstí se projevuje jen v chladnějších měsících roku (mám odzkoušeno přesně pod 15 st.C), takže momentálně mě to moc nenutí to řešit. V letních měsících problém jakoby neexistoval, volnoběh studeného motoru naskočí na 1200 ot., motor se chová výborně. Stejné je to i v zimě, pokud auto stojí po jízdě asi 2-3 hodiny a motor nestihne vychladnout úplně. Potom otáčky opět 1200 a vše v pořádku. Pokud se to dostane do toho blbého režimu, říkalo mi už několik lidí, kteří jeli za mnou, že prý je za mnou dost cítit nespálený benzín a z výfuku mi někdy jde modrý dým. Na podzim se tím zase začnu zabývat, teď nemám možnost pozorovat nějakou změnu. Pokud to někdy vůbec vyřeším, hodím to tu do placu. Zatím dík!


RE: Prosím o radu-závada vstřikování
Datum: 10.06.2008, 10:52
Od: marek pakl <malicucka>
WWW: http://www malicucka

mas vadnej imobilizer


RE: RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 26.05.2008, 20:01
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

tak forman uz neklepe. chcelo to len precizne nastavit predstih zapalovania na stroboskope.


RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 5.03.2008, 18:15
Od: stano <kika@extel>

prosim porad za studena chyti ale ma male otacky po chvili si ich zvysi ale to nie je ono cim vecsia zima tym skor zdochne a potom uz nechytne proste chyta tak jak keby nefungoval sytic hovoria mi ze je to lambda eletromag.ventil alebo klapka mam feliciu 1.3mpi


RE: Palivove cerpadlo
Datum: 5.03.2008, 17:43
Od: stano <kika@extel.sk>

motorcek sa da kupit v predajni askof stoji asi 600-900sk je to cinska vyroba alebo original v porsche kosice sa da objednat ale to uz asi 2000-2500sk


Senzor podtlaku
Datum: 26.01.2008, 21:03
Od: Ivo <nemam@zadny.cz>

A kde je nějaký senzor podtlaku v sacím potrubí? To tenhle motor nemá??


RE: RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 14.01.2008, 19:40
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

ako to ma favo s BMM poriesene ohladom klepania ventilov. cidlo ako take tam nie je . moj forman obcas zaklepe ventilmi. hlavne ked po preradeni na vyssi prevodovy stupen pridam plyn. ventilove vole su ok, motor bol na citacke, ziadne vazne zavady sa neukazali. benzin tankujem kvalitny. a ventily klepu a klepu.


RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 6.01.2008, 17:11
Od: Sachmar <KuranPetr@seznam.cz>

Zdravím,první se podívej na svíčky které mají být,poté nahhlední na palivový filtr,plus vzduchový filtr v řídíci jednotce nevidím problém.


RE: felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 27.10.2007, 23:00
Od: Pítrs <P.Grmy@seznam.cz>

Zdravím, pracuji jako autolelektrikář ve značkovém servise Škoda... s touto závadou jsem se v dobách, kdy se hodně servisovaly felicie několikrát setkal. Vše napovídá že jde o závadu nastavovače volnoběhu, jde o servomotor přímo na škrtící klapce. Je v něm obsažen potenciometr a koncové spínače ovládané krajními polohami škrticí klapky.Potenciometr je napojen na škrticí klapku. Systém samotný neobsahuje debimetr, tzv. váhu vzduchu. ŘJ si tedy množství vzduchu jdoucího do spalovacího prostoru vypočítává ze změny napětí na potenciometru.Častou závadou bývaly studené spoje na kontaktech, popř. oxidace na konektorech. Řídicí jednotka si tedy chybějicí informace dopočítá v omptimálním nastavení, ne vždy však jsou tyto ideální a motor se pak chová prapodivně. Po zahřátí motoru se systém choval normálně. Doporučuji zkontrolovat konektory, celistvost kabeláže a samotný servomotor. Nebo se také mohlo stát, že nějaký kutil již nastavovač vyměnil, musí se však pro správnou činnost nakalibrovat, tedy určit ŘJ pomocí diagnistiky kde má klapka mezní polohy...a mezi jednotlivými polohami napětí na potenciometru. Snad to pomůže, mělo by.


RE: Dotaz na start
Datum: 22.10.2007, 15:09
Od: Jarda R. <j.ryslavy@seznam.cz>

mám stejný problém, jak se ti to podařilo vyřešit? díky za odpověď Jarda Ryšlavý


RE: Dotaz na start
Datum: 22.10.2007, 15:06
Od: Jarda R. <j.ryslavy@seznam.cz>

mám stejný problém, jak se ti to podařilo vyřešit? díky za odpověď Jarda Ryšlavý


RE: RE: RE: Poraďte
Datum: 3.03.2007, 22:23
Od: Aleš Novotný <an77@seznam.cz>

Já tomu nerozumím ale je riskatní kupovat ojetá auta, já bych ho před koupí nechal otestovat odborníkem


RE: Prosím o radu-závada vstřikování
Datum: 16.02.2007, 18:12
Od: veronika <ver.ze@seznam.cz>

Možná už to pro Vás není aktuální, ale měli jsme od podzimu stejnou závadu, auto bylo 4x v servisu, vyměnili vše možné, teprve dnes zjistili, že se jedná o vadný Hallův snímač otáček. Závada je odstraněna asi za 1 200,- Kč.


felicia BMM - špatný chod za studena
Datum: 16.02.2007, 15:14
Od: Jirka <sokola@o2active.cz>

Zdravím všechny. Mám felicii BMM 50 kW, ročník 95. Po nastartování studeného motoru otáčky naběhnou jen asi na 900 (místo kdysi původních cca 1200), kolísají a s postupně vzrůstající teplotou dále klesají až na 400 - 350 ot. Motor jede velmi nepravidelně, jakoby přidušený, škube se. Když se z autem za studena rozjedu, má při akceleraci špatný náběh výkonu, vetšinou několikrát škubne a potom začne zabírat normálně. Pokud během prvních asi 3 kilometrů jízdy kdykoliv vyřadím bez přidržení plynu, motor okamžite zhasne. Se vzrůstající teplotou už jen výrazně klesnou otáčky (asi 400 ot.), ale jednotka to po několika sekundách dorovná na cca 800 ot. Jakmile se teplota motoru přiblíží provozní teplotě, motor se začne rázem chovat perfektně, drží přesně 800 ot, klidný chod, dobrý tah. Když jsme se připojili VAGem, všechna čidla se zdají být v pořádku, závady žádné. Po nastartování při 0 st.C jsme nechali motor běžet pouze na volnoběh. Otáčky postupně klesly z 900 až ke 350, teplota na čidlech se zdála být reálná (voda 0 - 50 st.C). Při teplotě vody asi 51 st.C motor !náhle! naskočil na 800 ot, super chod. Jakoby se rázem vypnul režim sytiče (pokud to něco takového má) a vše je pak již ok. Závada se objevovala na autě už od výroby, dříve jen velmi sporadicky, s postupem času stále častěji, teď je to již delší dobu stabilní stav :-( Podle mě je tato závada dost častá, znám nejméně další 2 lidi s feldou stejného ročníku s identickou závadou, v servisech nikdy na nic nepřišli (někde mi řekli, že prý je to výrobní vada BMM), oba se toho raději zbavili. Podotýkám, že mám právě nové svíčky, kabely, vyměněný Hallův snímač... Nic nepomáhá. Nemůže být vadná ŘJ nebo lambda? Díky moc za radu


RE: Prosím o radu-závada vstřikování
Datum: 7.02.2007, 0:07
Od: jiří Dalihod <jahoda33901@seznam.cz>

dobrý den, taky jsem měl takovou závadu a pomohlo mi vyčistit čidlo na otáčky bylo zalepené špony.to čidlo se nachází na horní straně převodovky drží ho šroub na klíč 10mm pak ho stačí jen vytáhnout a očistit a vrátit zpět.pokud´není vadné mělo by to zas jet.Ale v každém servisu kde maji diagonální přístroj by na to měli přijít hned.S pozdravem Jahoda


RE: Palivove cerpadlo
Datum: 13.12.2006, 23:03
Od: J.M. <jokl.m@seznam.cz>

Zdravím. Není důvod měnit celý systém palivového čerpadla.Stačí jen koupit elektrické čerpadlo (doutník) který se vymění ve válci umístěný v palivové nádrži. Čerpadlo stojí přibližně 600 Kč.


Prosím o radu, závada vstřikování
Datum: 11.12.2006, 10:26
Od: varok <varok@seznam.cz>

Dobrý den, já bych to viděl na nějaké netěsnosti v palivové soustavě, např. hadičky trubky apod. Pokud to nepomůže mohou to být nějaká špatná čidla.


Prosím o radu-závada vstřikování
Datum: 5.12.2006, 18:06
Od: Miloslav Jokl <jokl.m@seznam.cz>

Prosím pomozte! Vlastním Škodu Felície 1,3 se vstřikovacím systémem BOSCH MONO MOTRONIC a již rok mě trápí závada v palivovém systému. Když nastartuji,tak motor vyběhne do otáček a okamžitě chcípne. Vyměnil jsem palivoví filtr a vyčistil palivové čerpadlo a závada byla odstraněna. Po měsíci se závada projevila znova,tak jsem usoudil že je špatné palivové čerpadlo v nádrži,tak jsem ho vyměnil za nové a motor opět šlapal. Po dalším měsíci se závada vyskytla znova. Vyměnil sem i vstřikovací trysku,nové svíčky i svíčkové kabely ale beze změn. I ve dvouch servisech mi nedokázali poradit. Prosím poraďte! Dík moc


Špatný strat při zahřátém motoru
Datum: 24.11.2006, 12:09
Od: Vojtěch Bartoš <bart-v@seznam.cz>

Dobry den, chtel bych se vaas zeptat co vam na tenhle problem poradili, protoze mam podobnou nebo stejnou zavadu. Proste vsechno v poradku ale jak se to zahreje, tak to nekdy samo zacne chcipat a nebo uplne prestane jet. A gdyz chci nastartovat tak to enjde. Az po chvili se to zacne chytat, ale jde tam hodme smesi tak to jenom semtam streli. A nakonec to chytne normalne. Ale kdyz dam klicek zapalovani do polohy 1 tak slysim jak se vstrikuje do motoru palivo a preskakuje jiskra v rozdelovaci. Diky za odpoved


škubání BMM
Datum: 17.09.2006, 15:11
Od: varok <varok@seznam.cz>

Ještě k mému předešlému dotazu. Po celém autě a na motoru mám nápisy MOTOR EXCEL TUNING. Pořád jsem nevěděl co to znamená, až jsem jednou našel na netu odkaz na firmu EXCEL, která prý upravuje motory. Je to dobrá firma? Co všechno na motoru upravuje? A hlavně, může to škubání s tím tuningem souviset? Díky.


Škubání BMM
Datum: 30.07.2006, 13:28
Od: varok <varok@seznam.cz>

Dobrý den, mám menší problém s mým Favem. Je to 50 kW/ 94. Po nastartování popojedu pár metrů, uberu plyn a po opětovném přidání plynu motor škubne, jako by chtěl chcípnout. Když přidám více plynu auto po zaškubání normálně jede až do vypnutí. Někdy je na teploměru těsně nad půlku a motor po vypnutí klíčku má samozápaly. Mám nový vzduchový filtr, svíčky i kabely. Nevíte někdo co s tím je, díky předem.


snímač klepání motoru
Datum: 27.07.2006, 12:15
Od: PETR Utter <petr.utter@seznam.cz>

Zdá se mi, že popisovaný snímač klepání k BMM nějak nepatří, resp. zde vůbec není!!


RE: RE: RE: BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 19.07.2006, 22:33
Od: Ladislav Černý <lada65@volny.cz>

Prosím též o návod na " starý start ".Díky


RE: RE: BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 19.07.2006, 15:07
Od: Luboš <1aukce1@centrum.cz>

Mohl bych taky dostat návod na ,,starý start,, ? Díky


Dotaz na start
Datum: 8.07.2006, 23:43
Od: Libor <Libor2121@centrum.cz>

Dobrý den měl bych dotaz na horší start studeného motoru škody felicie 1,3 BMM r.v. 95, při studeném motoru motor chvili točí a pak chytne při teplém je vše v pořádku, je to běžné nebo je něco v nepořádku?? za odpovědi děkuji


RE: nejde nastartovat
Datum: 20.06.2006, 1:33
Od: Dako <dako007@azet.sk>

Vyskúšajte tzv. starý štart, popis zašlem


RE: BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 20.06.2006, 1:31
Od: Dako <dako007@mail.t-com.sk>

Vyskúšajte tzv. starý štart, popis pošlem.


RE: RE: Špatný start motoru s BMM při vyžších teplotách ...
Datum: 24.05.2006, 13:28
Od: ZS <zozo@seznam.cz>

Zdravím, Ja už som vymenil rozné iné veci ( na základe rád , informací ..... ) ale nepomáhá to. Najviac ma zaráža že sa motor takto chová pri tých vyžších teplotách . Tak som vymenim i čidlo kvapaliny ,... ale na snimač otáčok som nemyslel . Už som docela v koncoch , pretože nemám sa čoho chytit - závada je tak náhodná že sa nedá dobre diagnostikovat. najhoršie je to že ked stým idem do servisu - tak diagnostika je vraj OK . Možná skusim ešte Vašu radu- vymenit snímač ... a pokial by to pomohlo .. tak moc dakujem . S pozdravom


RE: Špatný start motoru s BMM při vyžších teplotách ...
Datum: 23.05.2006, 20:31
Od: x <abtil@zmail.sk>

treba vymenit snimač otáčok a bude to OK


RE: BMM a dva šrouby
Datum: 7.05.2006, 14:07
Od: witrin <witrin@seznam.cz>

ventil,se da vymenit i bez tohoto,je pres nej to plastove vicko,uchycene 1 ks torx


RE: RE: Poraďte
Datum: 31.12.2005, 13:58
Od: makinen <makinen22@seznam.cz>

Tak na obyčejný karburátor to jede a mnohem líp než na ten jednobod. AKorát jsou tď v tomhle počasí horší starty ale zase to neni takový jako u favoritu s normálním zapalováním. Jiank moc děkuju za rady a povzbuzení trochu jsem se toho bál


RE: ecotronic
Datum: 31.12.2005, 13:52
Od: Makinen <makinen22@seznam.cz>

Tu hlavu bych doporučoval snížit max. o 1 mm, ale jestli budete snižovat jenom hlavu tak se mi to zdá zbytečné to už k tomu dejte aspoň vyleštit kanály a upravte sací a výfukové potrubí do průměru jaký mají kanály v hlavě. S tou řídící jednotkou bych nic nedělal pár známých s tím má zkušenosti a auto jim už nejede tak jako před úpravou. Ještě bych zkusil ostřejší vačku 280/280 by měla bohatě stačit, ale opatrně při nákupu aby nebyla dělaná ze seriové vačky to by jste si moc nepomohl.


ecotronic
Datum: 29.12.2005, 18:55
Od: Marcell <marcelslama@centrum.cz>

Ahoj, mám favorita s řízeným karbecem Ecotronic. Nevíte o někom, kdo umí upravit řídící jednotku pro zvýšení výkonu? A ještě když snížím hlavu o 1 - 2 mm co to udělá s motorem? Děkuju.


RE: RE: Poraďte
Datum: 28.12.2005, 16:50
Od: makinen <makinen22@seznam.cz>

To sací potrubí mám vyřešené dám tam už zkompletovaná karburátor s potrubím akorát nevím jak to bude pracovat když z tý vstřikovací jednotky odpojím všechny ty kabely který vedou do řídící jednotky a ta vyhodnocuje data. Teoreticky by to mělo jít ale bojím se že budu mít staršně zachybovanou řídící jednotku, ikdyž teoreticky by to taky nemělo vadit já jí budu používat jenom na řízení zapalování


RE: Poraďte
Datum: 15.12.2005, 12:11
Od: Sranislav Lukš <luksmvdr@volny.cz>

1) Nevím, zda to půjde na klasický karburátor, ale když to jede na LPG( přivod je vložen mez horní a spodní polovinu vstřikovací jednotky), mělo by to jít přes karburátor také. Problém může ovšem nastat na sacím potrubí s přírubou, zda karburátor půjde dobře přetěsnit. 2) Jinak pokud máš Felicii( r.v. 94 -97) a bylo tam jendnobodové vstřikování BMM mohu nabídnout kompletní, neporušenou a vyzkoušenou škrtící klapku, vč. sacího potrubí. Vstřikovací ventil byl podrobena odbornému čištění v servisu BOSCH v Prostějově. Vzhledem k tomu, že převážně používám LPG, tak ji nepotřebuji.


Poraďte
Datum: 30.11.2005, 16:58
Od: Makinen <makinen22@seznam.cz>

Chtěl bych zkusit vyndat jednobodové vstřikování a dát tam karburátor, bude mi ten motor na to normálně šlapat když nebudu nic dělat s elektrikou? Akorát odpojím palivové čerpadlo aby se nespálilo a dám tam normální benzinovou pumpu


RE: RE: Hallův snímač (otáček)
Datum: 28.11.2005, 19:43
Od: Pavel <macomana@email.cz>

Zkoušeli mi ho při vypnutém motoru


RE: Hallův snímač (otáček)
Datum: 27.11.2005, 21:55
Od: laik <masik.jil@seznam.cz>

Byl jsem na diagnostice, kde mi řekli to samé a proto jsem se obrátil na kamaráda, který na střední škole vyučuje tuto problematiku. Po připojení na VAG mi řekl, že to, co mi řekli na diagnostice je nesmysl, protože jelikož mám Škoda Felicia LX 1.3 r.v. 1995, žádný Hallův snímač nemám. Tento snímač je snímač polohy vačkového hřídele a jeho poruchu diagnostika hlásí v případě, že ho zkouší při vypnutém motoru. Tento snímač je totiž funkční jen v případě, že motor běží. Proto možná tvůj problém. Nezkoušeli ti ho, stejně jako mně, při vypnutém motoru?


BMM a dva šrouby
Datum: 24.11.2005, 13:46
Od: S.L. <luksmvdr@volny.cz>

Potřebuju vyměnit celou horní část vstřikovacího ventilu BMM ( FELICIA r.v. 95) z důvodu poruchy vstřikovacího ventilu - zasekává se. Za tím účelem potřebuji povolit dva šrouby s atypickou hlavou do které nepasují žádné dostupné šroubováky ( křížové, ploché, hvězdičkové, atd.). Je mi jasné, že se tak firma BOSCH brání proti nežádoucím zasáhu, přesto se chci zeptat, zda s tím nemáte někdo nějakou zkušenost, event. jaký typ šroubováku nebo bezpečnostního bitu použít. Díky.


Hallův snímač (otáček)
Datum: 15.11.2005, 21:08
Od: Pavel <macomana@email.cz>

Zdravím, potřeboval bych poradit.Mám Felicii LXi 50KW.Byl sem s ní na diagnostice a tam mi řekli, že mám v háji Hallův snímač (snímač otáček).Na těchto stránkách jsem se dozvěděl, že motor bez tohoto snímače nejede, ale mě funguje, tak jak má.Přitom mi v servise řekli, že pokud nemám velkou spotřebu, tak se tímto problémem nemám zabývat.Nevíte někdo, jak to vlastně je do opravdy???Se startováním při studeném a zahřátem motoru není žádný problém.Chytne napoprve(jen baterka je už mimo života:)) Taky jsem se v chytré knížce "Jak na to" dozvěděl, že stačí vyčistit.Což sem udělal, protože po vytáhnuti byla na něm vrstva špíny.Ještě musím na diagnostiku a zjistit, jestli nazačal fungovat.


RE: problem po nastartovaní
Datum: 28.09.2005, 14:04
Od: Richard <rcvik@salamon.sk>

Zdravim ,ja mam favo 93 karburator a tento isty problem som riesil skoro rok. Aj som vyriesil, Neviem ako u teba ale u mna stacilo naliat poriadny olej. pred tym som pouzival najlacnejsi madit. tak som presiel na Shell a vsetko zmizlo. Hlavne cez zimu to bolo neunosne , mne klesali otacky okolo 800 az 1000,Ak som hned pridal tak motor ako keby vynechaval.


RE: nejde nastartovat
Datum: 21.09.2005, 14:11
Od: as <altenburgerp@seznam.cz>

sfgfdffghfzgtnzhz


nejde nastartovat
Datum: 21.09.2005, 13:44
Od: petr a. <altenburgerp@seznam.cz>

poraďte mám takový problém ,na moji felicii 1.3LXI pokud zaprší nebo je vlhko tak bez problému nastartuji ale pokud vypnu motor asi po 1km nebo po 10 min tak jen ztěží nastartuji ale jakmile jse motor zahřeje na 80 stupnů tak problemi nejsou,pokud je pěkně tak naprosto žádný problém poraďte včem je problém.


RE: PORADTE PROSIM
Datum: 18.09.2005, 23:25
Od: Robco <srobco@seznam.cz>

V robote mame Feliciu 1.3MPI. Mali sme tiez takyto problem. Na volnobezne otacky to lietalo od 500 do 2000 alebo skapalo. V servise nam menili zopar krat snimac otacok. Pomohlo nam to len na daky cas. Potom nam obcas ostaval viset plin, v servise nam vycistili skrtiacu klapku a povedali, ze je to zaciatok jej konca. A miesto tretieho cistenia a nasho odmietnutia jazdit sa menila skrtiaca klapka. Od tych cias mame klud. Otacky nelietaju a ani motor neskapina.


PORADTE PROSIM
Datum: 18.09.2005, 18:53
Od: Vladimir Kruta <vladimir_kruta@volny.cz>

Dobry den, mame Felicii GLXi z roku 95. V posledni dobe spatne startuje - potize jen pri zahratem motoru. Ale nedela to porad, jen obcas. Studeny motor startuje vzdy dobre. Obcas pomuze, kdyz se naslape plynovy pedal, nebo se nastartuje s plynem uplne dole, jak se kdysi startovalo s teplym motoroem u Skody 120. Zaroven se v posledni dobe asi 3x stalo, ze pri jizde se sam od sebe trochu pridal plyn. Navic dnes, opet pri zahratem motoru (sice to nastartovalo tentokrat dobre) jsem pri rozjezdu chtel vice pridat plyn, ale namisto toho jsem to jakoby "udusil". Tipuji problem kolem vstrikovani. Poradite mi prosim? V servisu vymenili svicky (pritom byly skoro nove) a palivovy filtr (pritom ten byl loni take menen). Diagnostika pry ukazuje neco jako klapka sani a snimac otacek. Pritom ten snimac otacek byl shodou okolnosti vloni take menen. Obavam se, ze z nas servis hlavne chce tahat penize... Poradte prosim. Dekuji zdvorile, VK vladimir_kruta@volny.cz


Špatný start motoru s BMM při vyžších teplotách ...
Datum: 1.08.2005, 7:19
Od: Z.S. <zozo@seznam.cz>

Zdravím, mám FA 94 s BMM stříkováním . Mám jeden problém: pokud stoupne provozní teplota / mne se zdá že venkovní :) / stoupne na "letné až tropické " a teplota motoru nad 80 stup.C po vypnutí motoru nelze nebo špatně startuje. Motor se po natočení rozjede ale po pár vteřinách vypne a pak už jenom točí startér a motor nenaskočí . Stačí že motor trochu "vychladne" a vše se tváří jako OK . Start bez problému a žádný problém . V servise nic nenašli, protože závada se špatně diagnostikuje. Podle mne tento problém má na svědomí nějaké čidlo "teplotní" ale nevím které a když jsem se na to ptal i v servisech tak mne řekli že žádné takové tam není. Tak tomu nerozumím ... Můžete poradit nabo kdo má taky takový problém , co a jak to třeba odstranit ? Děkuji Z.Š.


problem po nastartovaní
Datum: 9.07.2005, 14:06
Od: Artúr Grác <artur.grac@seznam.cz>

Dobrý Den,mám favorita 94 s originál namontovamým BMM,dotetka jsem neměl problém.Až ted když mám chladný motor respektive ihned po nastartováni motor nedrží otáčky skáče mezi 1100 až 900.Po přidání plynu motor nepravidelne vystoupa-(na zvuku je slyset nepravidelnost+svou nepravidelností trosku rozhoupe auto).Mam pocit jakoby pocitac presycoval valce benzinem a tam nedochazelo k jeho uplnému spaleni.Vyfukove splodiny hodne smrdi benzinem.Vsechny chyby se straceji s rostouci teplotou motoru.Pri provozni teplote vse normal.Prosim o radu!! Dekuji


Proč BMM?
Datum: 2.05.2005, 9:04
Od: Jan Bílek <oranger@tiscali.cz>

Nechápu přoč se tady řeší přestavba karburátorovýho Fačka na BMM? Já osobně bych do toho nešel, teď mám 50kW BMM 94 Forman. Před nim sem měl 93 43kW karbec a bez problémů. Vstřikování má jednu velkou nevýhodu, bez diagnostiky neuděláte nic. Na karburátoru sem si všechno nastavil sám, jezdil líp než BMM a žral 7litrů. BMM mi dělá např. toto: Při studeném startu ihned chytne, ale když se rozjedu dojedu k první křižovatce a vyřadim rychlost, tak mi volnoběžné otáčky klesnou na cca +-500 to studenej motor nevydejchá a chcípne... nastartovat jde velmi obtížně a nebo s plynem. Buď je v prdeli nastavovač škrtící klapky nebo klapka.... nastavovač stojí 3500,- ( starej nechci ). Prostě z vlastní zkušenosti radim: Vykašlete se na BMM je to jen přechod na mnohem dokonalejší a chytřejší MPi.


Uližení vstřikovacího ventilu
Datum: 13.03.2005, 22:06
Od: Stahlavsky <stahlavsky.petr@post.cz>

Dobry den zdravim všechny potřeboval bych vidět jak je uložený vstrikovací ventil ve vstřikovací jednotce.... maslím tím jak je hluboko zastrčen. mám tam tu pojistnou podložku (jak jistě víte u některých modelů prý být nemusí) a zajímá mi zda má být zároven s hranou (telěsa vstrikovací jednotky do které je ventil zasazen nebo zda má vyčuhovat nad což se stane když ventil zasadim včetně těsnení a této podlozky do kritu(v poctatě do konektoru)a ten pomocí šroubu dotáhnu zpět a tím zatlačím ventil do tělsa vstrikovací jednotky ..... pokud to někdo pochopil děkuji za odpoveď


RE: Favorit 135 E předělat na BMM
Datum: 5.03.2005, 19:47
Od: denycek <denycek@seznam.cz>

Proč bys tam chtěl dávat BMM. Jestli ti ten Ekotronik jede, tak ho tam nech, nic si nepomužeš. Musel bys tuším vyměnit lambda sondu (jiné konektory a typ), čidlo otáček + ozubení setrvačníku (jinak vybroušené drážky pro čidlo otáček a uvratě), vstřik. a řidicí jednotku, čerpadlo do nádrže, VN trafo. Pojistky. Možná jsem ještě na něco zapomněl. Já mam taky 135E a i když mě spoustu lidi včetně servisu odrazovalo, nemám s tím problém a jezdí to dokonce lépe než BMM. Nejen moje zkušenost.


Favorit 135 E předělat na BMM
Datum: 23.02.2005, 13:09
Od: Slávek <vitezslav. j@seznam.cz>

Zdravím škodováky! Mám Favorita 135e z r 1992. Rád bych ho přestavěl na BMM. Prosím o rady jaké díly musím použít z BMM a co lze ponechat z příslušenství motoru 135E. Předem děkuji za rady. Kontakt možný i na mail.


úprava BMM 40kW
Datum: 21.11.2004, 12:49
Od: David Mikeš <dmikes@post.cz>

má někdo upravenej tento motor na 50-60kw? co vás to stálo, kdo to upravoval, popis úprav, zkušenosti atd.....


Palivove cerpadlo
Datum: 29.10.2004, 19:39
Od: Ondra <ondra@vizdal.net>

Cau chlapi! Mam Fel 1.3 BMM a umrelo mi palivove cerpadlo (rozpustilo se tesneni u vika nadrze a vznikla cerna sracka to komplet ucpala az to chciplo). Nove stoji kolem 6500 Kc coz se mi nechce dat. Na vrakaci jsem to nesehnal a dozvedel jsem se, ze nejaka firma ma snad vyrabet ten motorek, ale nikde to nemaji... Diky za kazdou radu!


konektor
Datum: 27.06.2004, 0:35
Od: Jojo <jocooler@post.cz>

Viete niekto, kde by sa dal zohnat konektor, co sa pripaja na zasuvku dignostiky? Ale nie nejaky prevodnik na konektor OBD2, lebo to by som bol tam kde som bol, len o tisicku lahsi. :o)


Klapka
Datum: 14.01.2004, 16:08
Od: Stepan <904@seznam.cz>

Mel bych dotaz , kdy otevira a kdy zavira / pri kolika stupnich / klapka predehrevu tepleho vzduchu od vyfuku ? , kdyz mi bezi motor a venku je 0 stupnu tak ta klapka je porad zavrena a do motoru jde studeny vzduch .


RE: porucha motora
Datum: 12.01.2004, 18:03
Od: honzutragle <honzo@mail.sk>

asi mas slabo nafukane pneumatiky


poradte
Datum: 30.12.2003, 14:02
Od: Tomas Klimicek <klimicek@tiscali.cz>

Potreboval bych vedet, jestli jde na BMM jednotce z felicie vyradit imobilizer. A jestli je nekdo na Ostravsku kdo to udela.


40kW x 50kW ..?
Datum: 27.11.2003, 22:33
Od: Torwen <torwen@seznam.cz>

Zdravim chlapi, nedavno jsem poridil facko 94' s BMMkem. O tomhle systemu moc nevim tak se s tim zatim seznamuju. Problemu me nadelalo dost,facko skubalo, zralo 13litru, po diagnostice a serizeni ok . Ted uz to jenom netahne :-) maximalka nejde pres 120-125 km/h, vic to proste neda . Ale v jednom nemam jasno, dle prodejce je tam 50kW. Na ctecce se nam ukazala 40kW ridici jednotka. Muze byt ten slabej tah zpusobenej 40kovou jednotkou na 50tce motoru ?


RE: porucha motora
Datum: 25.11.2003, 19:28
Od: MAT <->

A CO PRICPANEJ PALIVOVEJ FILTR


RE: porucha motora
Datum: 7.10.2003, 7:56
Od: Luděk Lapčík <lapcik@post.cz>

Zkusil bych sehnat nekde na vrakovisti funkcni vstrikovaci jednotku a tu vymenit(nebo pouze regulator tlaku paliva).


porucha motora
Datum: 22.09.2003, 13:53
Od: Martin Kubik SK <kubikova@natfund.gov.sk>

Dobrý deň, môj problém je na aute Felícia 1.3 monotronic takýto: Pri rýchlejšom prejazde zákruty vpravo, vľavo alebo pri prudšom pridaní plynu mi skape motor. V servise na meracích prístrojoch ukázalo chybu - pokles tlaku paliva, čo podľa nich spôsobovalo palivové čerpadlo. Po výmene čerpadla sa táto chyba neodstránila a pretrváva. Skontrolované boli všetky elektrické systémy. Pri volnobehu a zošlapnutí plynu v neutrály - sa táto závada nevyskytuje. Po návštevách vo viacerých servisoch mi nevedeli nikde poradiť a všade hovoria, že sa s takouto závodou ešte nestreli. Prosím Vás o radu a pomoc, nakoľko som v koncom s riešením daného problému. Vopred ďakujem.


RE: RE: Poraďte
Datum: 16.09.2003, 12:52
Od: Robo <>

1700??? Můj favoš 94 ho měl kouslý hned při koupi. Koupil jsem nový termostat za 80Kč a vyměnil sám - půl hodiny práce. Nevím, proč to dávat do servisu.


BMM - problém při startu se zahřátým motorem cca 80 st.
Datum: 28.08.2003, 7:37
Od: Luděk Lapčík <lapcik@post.cz>

Mám Favorita r.v.1990 s dodatečně montovaným vstřikem BMM 1.2.3, motor 40 kW. Od letošního června nelze nastartovat zahřátý motor od cca 80 st. a výše. V servise na kontrolním počítači nic nezjistili, všechny čidla jsou prý vpořádku. Nevíte někdo co s tím ?


výměna jednotky
Datum: 14.08.2003, 12:15
Od: honza šíma <simijan@centrum.cz>

Dobrý den rád bych se zeptal jestli je možné vyměnit moji dosavadní řídící 40kw jednotku z favorita za 50kw z favorita nebo felicie, abych získal o těch 10kw navíc.zajímá mě jestli se zvýší výkon a jestli to vůbec pojede,předem díky za odpověd kdyžtak mi napište na mejl simijan@centrum.cz


RE: Slaby tah motora
Datum: 7.08.2003, 18:24
Od: SPEDO <.>

Zkusil jsi diagnostiku jednotky? Jde predevsim o to, zda cidla jsou O.K.


BMM, 40kW
Datum: 1.07.2003, 12:29
Od: Milan Šafář <milan.safar@seznam.cz>

Mám Škodu Favorit, 40 kW, r.v.: 93, dovezenou ze SRN s jednotkou BOSCH (č.441040460086), bohužel jednotka je vadná Sháním proto jinou pochopitelně i použitou. Měla by být schodná s tou z felicie. Nabídněte.


RE: RE: Poraďte
Datum: 28.04.2003, 16:05
Od: KONOP <jankonopik@centrum.cz>

Panove, zajimalo by mne, zda byste mi neporadili s prestavbou, nebo zastavbou vstrikovani z Favorita, ci Feldy do jineho vozu, je jim Ziguli. S cim bude asi vic prace, ci co je realnejsi. Jedna se o motor 1.5. Mohl bych tam koupit orig vstrik, ale za cca 60 000Kc, coz je opravdu nakladne. Diky moc.


BMM - > MPI
Datum: 18.03.2003, 10:40
Od: Aladin <aladdinek@quick.cz>

Mám Formana r.v. 95, dovoz z Německa, jezdí super bez sebemenších problémů, po GO, ale přece jen bych chtěl MPI. Co všechno se musí vyměnit? Hlavu, vstřiky, říd. jednotku... Pokud někdo má zkušenosti s touhle přestavou a byl by tak hodnej a podělil se :) na email dík


RE: Poraďte
Datum: 13.02.2003, 9:53
Od: sotek <denycek@seznam.cz>

Si si jisty ze je to BMM???, podivej se na motor jak je oznaceny. Jestli je to 135E, tak je to Ekotronik. Motory 135E, což asi mas i ty mely vyvedene kontrolku na palubovku a mely jednotku za Aku, ma to klasickou zapalovaci civku. A je to rizeny karburator Pierburg 2EE. Staci se na nej podivat, je to napsane na boku od vyrovnavaci nadrzky. Jestli je to to o cem pisu tak dej vedet co s tim je?.


Poraďte
Datum: 7.02.2003, 10:20
Od: Ján Tinka <jan.tinka@jihlava-city.cz>

Vlastním S-Favorit 135, r. v. 1991 dovozeny z Nemecka. Tenkrat uz ve Skodovce montovali do techto aut BMM - jednobodové vstrikovaní. Uz asi rok mi svití na pristrojove desce kontrolka, ze se vstrikovanim neni neco v poradku, coz poznam i pri jizde. V sevisu ale jenom "koukali" a nemohli otestovat ECU z duvodu, ze ECU je za akumulatorem, pripojovaci konektor je jiny (rozdeleny na dve casti) a tester nebylo mozne na nej pripojit. Poradte, prosim, jestli bych jeste nasel servis, ktery je schopen provest test nebo alespon jak jsou zapojeny vyvody u teto ECU.


RE: Setrvacnik...
Datum: 11.11.2002, 23:08
Od: Tesi <petr.tesarek@tiscali.cz>

Ahoj Honzo. Zajímalo by mě jak dopadla tvá výměna motoru. Já mám formana 94,taktéž s BMM, 50kw a podařilo se mi sehnat skvělí motor MPI, značený ***.136M. Byl bez hlavy. Přendal jsem věnec, nasadil motor, použil svojí repasovanou 50Kw hlavu i s táhýlkama. Výsledným dojmem jsem velice zklamán. Auto je příšerně líný, spotřebu zatím nevím, celé se to konalo tuto neděli. Každopádně auto jede mnohem hůř než dřív a to na původním motoru bylo 180 tisíc a to 50 tisíc na plyn. Nevím proč to nejede, jestli je jiná vačka, nevím. Poradíš mi? Děkuji.


Slaby tah motora
Datum: 17.10.2002, 11:02
Od: Kostrna Martin <martin.kostrna@sachs.sk>

Skoda Forman ´94, motor 781.136.B, 50KW, mono-motronic. Technicky problem, zatial bez riesenia: Tah motora je celkovo velmi slaby, startuje ale vynikajuco bez ohladu na vonkajsiu teplotu, avsak motor je velmi "lenivy" a tah prestava pri 3000-3500 ot./min. Motor je povodny, bez generalnej opravy a bez inych vacsich zasahov. Motor isiel vynikajuco, ma sotva 60.000 km, bez spotreby oleja, benzinu, celkovo vo vynikajucom stave. Vymenene sviecky, kable na sviecky, filtre, oleje, nesaje falosny vzduch, utesneny, vycisteny, bez nejakeho mechanickeho poskodenia, napriek tomu sa prejavuje velmi slabym tahom. Vedel by mi niekto poradit, v com moze spocivat problem? Dakujem.


RE: Setrvacnik...
Datum: 4.06.2002, 23:28
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Jestli chces zustat u BMM tak ten setrvacnik musis take vymenit.Na MPI jsou jinak rozmistene drazky a ty by pro BMM neodpovidaji.


Setrvacnik...
Datum: 4.06.2002, 20:49
Od: Jan Korecky <cmk@volny.cz>

Koukal jsem na to, jak vypada setrvacnik a mam takovej dotaz... Mam Felicii 1.3 BMM a budu do ni davat motor z 1.3 MPi (samozrejme jenom motor, bez zapalovani a tak, tudiz zustanu u BMM) - muzu pouzit setrvak z 1.3 MPi nebo tam musim dat setrvak z 1.3 BMM ?


těsnění pod hlavou š120
Datum: 28.03.2002, 13:09
Od: Michal <michal.m.br@email.cz>

Nazdar kluci. Mohl by jste mi někdo poskytnout (pokud možno co nejpodrobnější) návod na výměnu těsnění pod hlavou u motoru š120. Předem díky moc a našim škodovenkám zdar a sílu. Čauec Michal


RE: Úpravy při dmychadle?
Datum: 28.03.2002, 11:45
Od: M. Čáp <capmar@ipb.cz>

Zdravím vás a pokusím se odpovědět na vše dotazy. v první řadě G-lader do motoru o obsahu 1035 cmm přepokládám typ motoru AAU nejde, něbo´t motor má jiná blok, jinou hlavu a jiný typ vstřikování. Při výměně je cvhodně měnit nejen motor + řídící jednotku + elektrickou kabeláž + mezi chladič stlač. vzduchu + sání + vzduch filter a co je nejdůležitejší přední brzdy pružiny a tlumiče !!!. Takže jak je vidět výměna je náročná, ale je pěkně popsaná na některých de stránkách např. www.vw86c.de dát linkliste VW,Polo,Derby ..... nebo na této stránce Time Tools. úpravu stávájící jednotky bych nedoporučil neboť nárůst výkonu u litrového motoru není takový. Sám ho mám a jde mi přeci jen o spotřebu (5.litříků). Ale pokud upravit tak spojit s výměnou filtru (K & N) vyleštit sáni, laděný výfuk apod. Přeji hodně zdaru.


Úpravy při dmychadle?
Datum: 13.03.2002, 14:53
Od: jiří Kadoch <kadochj@npsumava.cz>

Mám dotaz, který je trochu z jiného soudku, přesto souvisí s problémem. Nevlastním škodu, mám VW Polo, kde je také BMM. Protože má obsah 1035 ccm, odpovídá tomu také výkon. Při zjišťování možností navýšení výkonu jsem také narazil na možnost dmychadla - vyráběla se verze Polo G40 s takzvaným G-laderem (bylo na motoru 1300 ccm), což je dmychadlo poháněné klínovým řemenem od motoru. Zajímá mne, zda lze doplnit stávající motor podobným dmychadlem a jaké úpravy by s tím souvisely - týkající se eventuelně úpravy BMM. Ví někdo, jak nato?


servisne manualy
Datum: 3.03.2002, 13:50
Od: Roman Bitarovsky <rv-hyb.mjr@stonline.sk>

Prosim Vas vedel by mi niekto poradit kde sa da prist k servisnym manualom,ohladne diagnostiky na Skodovky.Dakujem


RE: Poraďte
Datum: 16.02.2002, 13:05
Od: Jebek <bojanop@volny.cz>

Mám formika r. 94 a měl jsem stejný problém. Navíc jsem měl ještě větší spotřebu. Včera jsem na to přišel, byl nakopnutej teromstat, byl pořád otevřenej a tudíž to jezdilo pořád studený. Oprava stála 1700 Kč, nechal jsem ještě udělat kompletní diagnostiku motoru a lambdy. Našli jsme jenom ten termostat, vyměnili a pohoda. Ručička teploměru je zase v půlce jako bývala :-))))))).


RE: RE: tuning
Datum: 30.01.2002, 18:31
Od: matejka jan <matejka.jano@email.cz>

Ahoj Jurco, Mam zajem o chip. Zajimalo by mne o kolik se zvyší výkon motoru se vstřikovaním 1,3 BMM 50KW. Posli mi cenovou nabídku. matejka.jano@email.cz


Lamda a spotreba
Datum: 20.10.2001, 11:57
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Nevi nekdo jak se projevuje stara unavena lambda sonda na bohatosti smesi,je bohata nebo chuda ? Jeste jeden dotas, kolik vstrikne mikrolitru paliva RJ Bosch MonoMotronic ve Favoritu 40Kw za 1 milisekundu ? Potrebuju seridit ekonomer a okolik se zvedne spotreba na volnobehu podle PP z Ba91 na Ba95. DIK za informace.


lambda sonda
Datum: 16.10.2001, 22:56
Od: rasto <rzmail@pobox.sk>

ludia mam velky problem, mam auto s riadenym 3 cestnym katalyzatorom (neni to skodovka ale myslim ze problem je ten isty pri vsetkych autach) je na nom zly katalyzator a lambda sonda. novu sondu uz mam ale davat 5 tisic za novy kat alebo 3 tisic za kat z vrakoviska sa mi nechce. niektory servisaci mi hovorili ze pokial je zly kat odide rychlo aj nova sonda. vztahuje sa to aj nato ked kat vyhodim a dam ta len obyc. vyfukove potrubie (o STK sa nebojim - to kamosi vybavia) ide mi o funkcnu lamba sandu kvoli riadeniu optimalizacie spotreby (zla lambda sonda ze vraj zvysuje spotrebu). resp. je mozna taka alternativa - vyhodit sondu uplne von ? ake udaje potom berie riadiaca jednotka ? ako to ovplyvni spotrebu ?. takze v podstate mi ide o to ktora z tychto alternativ je najlepsia: 1. nova sonda + vyhodeny kat (namiesto neho obyc. vyfukova potrubie) 2. nova sonda + nefunkcny kat 3. stara sonda + nefunkncny kat 4. nezapojena sonda + nefunkcny kat 5. nezapojena sonda + vyhodeny kat ktore riesenie je najvyhodnejsie z hladiska spotreby (emisie ma nezaujimaju) ? alebo treba dat aj novy kat (to by som nerad - stoji to vela $$$) auto je mazda 323f ale to myslim neni podstatne. kto vie nech poradi budem velmi vdacny. dakujeeeeeeeeeeeeeem rasto


RE: Poraďte
Datum: 14.10.2001, 19:25
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Neco takoveho mi take delala strikacka, vymenil jsem svicky ktere byly dost opotrebovane, po vymene uz to nedelalo.


Poraďte
Datum: 14.10.2001, 18:48
Od: RomanT <roman.toman@hrad.cz>

Prosím poraďte mi. Mám Š Forman 93 stříkačka monotronic. Při brždění motorem např. při 4. přev. stupni a poklesu otáček z 2500 na 2000 ot./min znovu přidám plyn motor asi 2x nebo 3x zaškube a pak se teprve rozjíždí. Zapalovací kabely jsou OK. Ještě mi vadí, že teploměr ukazuje malou výchylku, byl vzměněn a je to stejné. Teplota motoru je správná.


RE: Pochvala
Datum: 8.08.2001, 6:41
Od: Chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Napad dobrej, ale ze bych si skoucil koupit facko a pakna nej zkousel naroubovat simose... Urcite uz to nekdo zkousel ale ja o tom nemam zadne info takze neni z ceho psat. Petr


Pochvala
Datum: 7.08.2001, 15:57
Od: Roman V <roman.vejmelka@seznam.cz>

Fakt pěknej článek,díky za něj.Byla tu otázka na předělávku BMM na MPI.Nešlo by napsat taky něco na tohle téma?Díky


RE: RE: tuning
Datum: 7.08.2001, 6:52
Od: Demski <demski@pobox.sk>

Ja som sa nepýtal na obsah EPROM-ky, ale na to, či maá tuning tohto motora význam aj za tie peniaze, čo za to pýtajú.


NOx
Datum: 6.08.2001, 17:20
Od: SiMi <sindelm@post.cz>

Zajimalo by mne, co vlastne dela katalyzator s temi oxidy dusiku (NOx). Ten obrazek zplodin motoru s katalyzatorem je nejaky optimisticky....


RE: Viacbodove vstrekovanie
Datum: 2.08.2001, 20:54
Od: Libor <libor.favorit@worldonline.cz>

Pokud vím, tak kromě již zmiňovaných ,jako sání Ř.J atd., bude zapotřebi o nový blok motoru neboť pro jednobodovku mu chybí nálitek pro upevnění snímače klepání a jeho plechový kryt. Tento snímač mají až vozy ŠKODA s MPI . Pokud se mýlím tak mě opravte. Na dotaz na na kolik by přestavba vyšla nám ve ŠKODOVCE bylo řečeno asi 25 000,-kč ,podotýkám že to bylo asi před 4.mi roky.


RE: tuning
Datum: 2.08.2001, 18:53
Od: Jurco <juric@atlas.cz>

no urcite nema nikdo nic jinyho na praci nez ti schanet obsah epromky. pokud chces za 2000 ti poslu upraveny chip.


Tuning
Datum: 1.08.2001, 7:23
Od: demski <demski@pobox.sk>

Ako je to s tuningom tychto motorov. Ma vobec vyznam,ak ano tak v com sa to prejavy. Pocul som, ze u tycto motorov je výsledok o dost mensi ako u motorov MPI.


RE: Jak to tedy je.......
Datum: 31.07.2001, 13:52
Od: Žoržáno <jiri1@email.cz>

Nadměrná "žravost" je většinou způsobená nefungující lambda sondou...


RE: Viacbodove vstrekovanie
Datum: 30.07.2001, 22:20
Od: Štěpán Březina <sbrezina@volny.cz>

Řídící jednotka sací potrubí se škrtící klapkou, sání. Víc mě nenapadá.


tuning
Datum: 30.07.2001, 21:00
Od: Tomik <tomik@>

Nenasel nekdo stranku kde by se dal stahnout upraveny obsah pameti pro Fa 40Kw rv.93.


Jak to tedy je.......
Datum: 30.07.2001, 20:32
Od: Milan <pc.pro@seznam.cz>

V knize Jak na to i tady se dovídám, že je možné diagnostikovat závadu diagnostickým přístrojem u BMM. V "nejmenovaném" autorizovaném servisu v Praze na Podbabě mi však při pravidelné prohlídce (Fa r.v.1993,BMM) sdělili, že to nejde, že to je možné jen u novějšího vícebodového vstřikování. Jak to tedy je a kde mi to případně provedou? Lze takto zjistit závadu, která se projevuje nadměrnou žravostí mého fáčka? Díky za info.


RE: Viacbodove vstrekovanie
Datum: 30.07.2001, 19:10
Od: fuck <fuck>

tak si precti dalsi predchazejici clanky k tomuhle slovaku


Pokračujte
Datum: 30.07.2001, 15:56
Od: Jirka <hejnicek@centrum.cz>

Dobrý článek. BMM dokáže při závadě dost potrápit. Je zde i něco navíc ve srovnání s celkem podrobným popisem v knize Favorit/Forman Jak na to (překlad z angličtiny). Díky ní se mi podařilo závadu na BMM odstranit. Pokud máte další podrobnosti sem s nimi (schéma mozečku???).


Viacbodove vstrekovanie
Datum: 30.07.2001, 13:54
Od: David Durco <david@gratex.com>

Takyto popis by mohol byt aj k viacbodovemu vstrekovaniu vo Felicii. Nevie mi niekto poradit co vsetko by som musel vymenit pri prestavbe jednobodoveho vstrekovania na viacbodove vo Felicii



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení