ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Olejový systém
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Olejový systém

RE: Tlak oleje
Datum: 14.01.2017, 18:14
Od: jaroslav říha <rihajara@seznam.cz>

zdravím tady čtu starší forum,vaše,píšete že se vám rozsypala konpozice a byl toho plný olej.nechápu co se rozsypalo.děkuji za odp.Říha


RE: ontrolka
Datum: 23.05.2012, 12:16
Od: Jiří Poduška <bladik15@seznam.cz>

zdravím chtěl bych se zeptat zda jste vyřešil problém s kontrolkou mazání při otáčkách pod 2000. Vlastním Škodu octavia 1,8T a nyní mám tutéž závadu. Poraďte prosím jestli víte co s tím . předem děkuji J.Poduška


RE: ontrolka
Datum: 4.12.2009, 16:47
Od: Ondra S. <Properitus@atlas.cz>

Vypadá to na vyběhané čerpadlo oleje a asi už větší vůle v kluzných ložiskách klikového hřídele. Co s tím? Pokud to chceš vzít radikálně doporučuji se podívat na zubové čerpadlo oleje a vůle mezi zůby a skříňí čerpadla. Zkusit to vymezit. Pokud chceš jezdit, zkus oleje třeba 10W-50, 15W-50, nebo 15W-60. Jsou to oleje pro motory, které mají už něco za sebou a pomohou to dotěsnit. Jinak podobné oleje se používají i v motosportu. Pokud už nepomůže ani takový olej, tak jedině repas skříně zubového čerpadla oleje. Pokud ti teče benzín do oleje, je potřeba najít kde, mohou to být opotřebené pístní kroužky, ale i vadná AC pumpa.


. . . Dodatek
Datum: 10.03.2006, 17:32
Od: Ultim <ultim.inc@seznam.cz>

... Takze jeste k tomu mazani . . . Skusil jsem vymenit ten polosinteticky olej za normal mineral a bylo to v pohode,vydrzelo to jezdit docela dlouho,ale pak to udelalo zase.Takze jsem je snazil vyloucit moznosti a zbylo tohle: 1-skrin cerpadla je vydehana 2-samotne zcerpadlo <zuby> budou vybehane 3-straci to tlak nekde v kanalkach Nevite fakt nekdo cim by to mohlo byt? Dik moc za odpoved . . .


Tlak oleje
Datum: 27.02.2006, 10:51
Od: ultim <ultim.inc@seznam.cz>

Zdravim vsechny skodovkare, mam takovy problem,po zahrati motoru zacne svitit kontrolka mazani a nepomaha ani zvysene otacky.Do vahadel se olej vubec nedostava.Predtim si mi na motoru rosipala konpozice,byl toho plny olej,tak si myslim ze je nekde ucpany kanalek.Olej uz mam samozrejme druhy.Nevite nekdo cim se to da proplachnout? Chtel jsem to udelat vapkou,ale co pak s tou vodou v kanalkach? poradte mi prosim nejaky zaruceny postup,teprve jsem to slozil a zase to vyndavat z auta a pak zpatky to by byla velka otrava . . . Odpovedi prosim na E-mail Dik moc a skode zdar


Kontrolka mazání
Datum: 14.12.2004, 16:16
Od: mmm hhh <st569@seznam.cz>

Mám takový zvláštní problém.Mám škodu 105L šir. 86 a když nastartuju tak mi začne STÁLE svítit kontrolka mazání i na vysokých otáčkách, při volnoběhu(studeného motoru pohasíná).Zhasne až po dokonalém prohřátí motoru a poté svítí jen na volnoběh.Je to olejem , barom., nebo můžu i zadřít?:-( Předem dík za odpověd MARW


RE: RE: ontrolka
Datum: 15.07.2004, 22:32
Od: Mek <joefinde@seznam.cz>

Je to asi starým olejem.Vyměnil jsem ho a zatím v pohodě.Když je starej olej, je řidčí a nevyvine takovej tlak, jakej má a tak se musí honit motor.Ale zkus to vyměnit a pak mi prosím napiš, ať srovnám poznatky.Děkuju.


RE: ontrolka
Datum: 15.07.2004, 10:34
Od: MSG <->

Mě to teď začalo najednou dělat to samý, zpočátku na 1600ot., pak na 1800ot., teď skoro 2000ot. Zatím jsem to nevyřešil, ale olej je dost jetej, možná je to tím. Uvidím po výměně.


ontrolka
Datum: 13.07.2004, 18:53
Od: Mek <joefinde@seznam.cz>

Ahoj lidi, potřeboval bych poradit.Z ničeho nic mi začala svítit kontrolka mazání, ale jak vytočím motor nad 2 000 otáček při kterémkoli zařazeném stupni, zhasne.Jakmile to klesne pod 2 000, rozsvítí se (mrška).Nevíte, prosím, co s tím?


5W 50
Datum: 7.07.2004, 9:48
Od: Martin Ritchie <jezevcik88@hotmail.com>

Cau hosi, dava nekdo do Felicie 1.3 MPI Mobil 1 5W 50 plne synteticky, myslite ze je to v pohode do tohto motoru ?


RE: RE: Budík na teplotu oleje
Datum: 9.08.2003, 22:31
Od: Tom733 <tom733@ick.cz>

jee ... to je tim vedrem ... tady se mluvi o teplote oleje, ne tlaku .. na to zatim reseni taky nemam.


RE: Budík na teplotu oleje
Datum: 9.08.2003, 19:34
Od: Tom733 <tom733@ick.cz>

No, me ho daroval znamy, pry je vymontovany ze Ziguliku. Doporucuji vrakoviste tehle znacek. Vypada jako normalni cidlo (maze/nemaze) do Skudky, ale je na nem nastavek, ktery privadi tlak i merice tlaku. Je k tomu i budik (u Zigulika s ruskym napisem "MASLO", u Lady by to bylo znaceno asi OIL), ktery ma v sobe i kontrolku. Zapojeni sem zatim nemel cas zjistit, ale pro propojeni s cidlem budou stacit 2 draty. V pripade zajmu muzu poslat fotky.


RE: RE: RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 13.07.2003, 19:39
Od: tomáš <Tomino6@pokec.sk>

Ahoj škodovkar,ja som tam dal ten shell 100x ale mne ked sa aj voda prehriala aj už začala bublat tak mne kontrolka nezačala svietiť a mám tiež 120-tku.Mne sa zda že ten olej je lepši než madit lebo sa my zda byt trochu živšie.Ešte by som sa chcel opitať neporadil by si my ako sa mám zbaviť karbonu bez demontáže hlavy vlacov?Zajtra idem na tlaky valcov a potom uvidím,ak chceš tak ty dam vedieť ako dopadli.Ja osobne by som nedaval do motora polosyntetický ani syntetický olej,kvoli tomu aby my neupchalo olejove kanaliki atd.Ozaj aj mne to raz tak robilo ale potom čo som vymenil čidlo za nové tak od vtedy to už to nerobí skus vymeniť čidlo a potom my napíš ako to dopadlo.zdar


Budík na teplotu oleje
Datum: 16.08.2002, 7:57
Od: Cerf <cerf@email.cz>

Cus Lidi, Chtel bych si dát do Š120 budík na kontrolu teploty oleje.Nemám o nich přehled,ale slyšel jsem, že se k některým musí přivádět hadička s olejem a některé jsou elektrické s čidlem.Raději bych ten elektrický.Nemáte s ním někdo zkušenosti,popřípadě,kde ho koupit a za kolik? Dík a Škodě Zdar


RE: RE: RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 8.08.2002, 20:34
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Pochybuji ze bude mit 15w40 viskozitu 19 to by uz byla 15w50, napis ale jestli se to stim olejem zlepsilo.Nebo nez vymenis olej tak skus tam dat do oleje ten VALVOLINE ter. 130Kc to neni zas tak hodne a mela by ti prestat blikat kontrolka a stisi se ti motor.


RE: RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 7.08.2002, 21:43
Od: Petr Bilek <p.bilik@chello.nl>

Zdravim. Diky za odpoved. Problikavalo to uz driv, kdyz tam byl olej od Shellu a i ted, kdy tam byl uz dvakrat Mogul (vzdy polosyntetika, 10W-40). Zacne to vzdy, kdyz je teplota motoru vyssi, nez normal. Zrejme je olej ridsi. Zvlast v posledni dobe to blika casteji, jelikoz jsem to mel v oprave. Odesla totiz vodni pumpa a i kdyz jsem zastavil vcas a motor se neprehral, chtel sem, aby zkontrolovali i chladici soustavu, jestli neodeslo tesneni pod hlavou nebo se neutopily vlozky (cert nikdy nespi ze) a asi postelovali termostat, jelikoz ted se teplota motoru drzi na vyssi teplote nez pred tim (rucicka ted kolisa podel vodorovne polohy na teplomeru). Zrejme pred tim byla teplota udrzovana nizko, takze olej neblikal. Ted se to snadneji zahriva nad normal (hlavne ve meste, takze i kontrolka blika casteji). Koupil jsem dneska novy olej (mineral Texaco Havoline premium 15W40, SJ/CF, A2/B2 atd.) ktery je snad hustsi (viskozita pri 100 C asi 19) takze by to melo byt i lepsi. Ted ale uvazuju (po tom, co vse jsem si tady precetl) jestli mam ten olej vymenit hned, nebo mam pockat, az to ojedu uplne (chybi 4000-5000 km). Uvidim.


RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 4.08.2002, 20:46
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Ten problem mam take s Fa 93 ,pouzivam stejny olej jako ty (10W40) a take problikava, nalil jsem teflon s syntetykou stim ze prestane blikat kon.oleje ale blika ted vic(kdovi co pouzili jako syntetyku odhaduji asi ze 5w30 jinac by to neblikalo vic).Myslim ale kdyz to blika na volnobeh tak se nic nedeje.Nenapsaljsi jestli ti to delalo drive a ci pouzivas ten samy olej co predtim. Ja nevim proc kazdy pise nesmysl ze je syntetycky olej ridsi nez mineral za provozni teploty kdyz kouknes na WWW strany oil firem tak zjistis ze maji oba oleje stejnou viskozitu pri 100C to je 14,5mm2.s-1 .Takze mineral ci syn. vyjde nastejno.Syntetyka ele ma vetsi viskozni stabilitu, ktera se tak nemeni steplotou jako mineral, a proto je za studena ridsi.Takze asi to nevyresime mineralem.Valvoline ale prodava takove zahustovadlo ktere zvisi viskozitu oleje zatepla a to by mohlo vyresit ten problem blikani,koukni na jejich stranky tam to maji popsany www.valvoline.cz cena kolem 130Kc. Uvazuji ze asi zacnu lit Mogul optimal je to taky polosyn. a je levnejsi.


RE: RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 29.07.2002, 15:17
Od: Petr Bilek <juhelak@email.cz>

Diky za radu, olej ma najeto cca. 6.000 km. Co se tyka rozvodaku, tak jsem ho nechal menit prave pred tydnem. Myslel jsem, ze hrka, ale nakonec se ukazalo, ze hrkala vodni pumpa, ktera se nakonec totalne zadrela (jestli hrkal i rozvodak uz se nedovim, ale nechal jsem ho pro jistotu taky vymenit). Jinak olej 10W40 je normalne predepsan v navode na obsluhu auta, stejne tak ruzne firmy doporucuji ruzne oleje se specifikaci 10W40 (napr. Shell helix plus). Kazdopadne ten olej asi vymenim, chtelo by to ale myslim olej, ktery nemeni viskozitu tak vyrazne s teplotou. Je vubec nejaky takovy? Je z tohoto hlediska lepsi mineral nebo syntetika? Diky za odpovedi Petr Bilek


RE: Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 29.07.2002, 12:39
Od: Jan Bouša <bousa@pef.czu.cz>

Zdravím, měl jsem podobný problém se svojí 120 (samozřejmě upravenou). Zaleží na tom, kdy naposledy jsi měmil olej. Jestli je olej již starý, tak jeho viskozita klesá a čerpadlo už nedokáže vyvinout dostatečný tlak. Dále si myslím, že olej 10W 40 je pro favorita příliš kvalitní a řídký. Tento olej se používá spíše u moderních motorů, kde jsou na všech třecích plochách menší vůle než u favorita. Doporučuji olej 15W 40 jakékoliv značky. Raději s tím něco udělej, protože trpí celý motor a zvyšuje se jeho hlučnost. Může Ti odejít rozvod. řetěz .... (jako mě). Honza


Blika kontrolka tlaku oleje
Datum: 28.07.2002, 17:44
Od: Petr Bilek <juhelak@email.cz>

Zdarvim, mam Favorita r.v 93, prestaveneho na LPG, najeto 100.000 (na LPG cca 25.000). Pouziva olej Mogul GX neco (polosynteticky, specifikace 10W40, SJ/CF). Mam nekolik dotazu: 1) Kdyz teplota motoru zacne byt trosku vyssi (rucicka teplomeru zacne z vodorovne teploty stoupat) zacne mne pri volnobeznych otackach (cca 850-900 otacek) blikat (blika, nesviti nepretrzite) kontrolka mazani. Dela to hlavne kdyz jedu na LPG, ale obscas i pri provozu na benzin. Pri malem pridani plynu okamzite zhasne (podle teploty v rozmezi 1000-1100 otacek). Je to znamka zavady? Mam si delat starosti? Mam nechat pretesnit cerpadlo? Jak dlouho jeste na to muzu jezdit? Mohu tento problem docasne odstranit nejakou prisadou do oleje? 2) Stalo se, ze jsem musel dvakrat dolevat olej, bohuzel pokazde jiny (oba mineralni ale od jine firmy, specifikace 10W40 a 15W40, oba API SF, obou dohromady cca 0,7 l). Muzu na to jezdit nebo je lepsi olej kompletne vymenit i s filtrem? Prosim Vas kdo sem zavita o odpoved. Dekuji mnohokrat predem za vsechny rady. Petr Bilek


RE: Porucha mazání?
Datum: 16.07.2001, 13:24
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

a jaky mas olej? rekl bych, ze to bude jeho teplotou, cim teplejsi, tim ridsi, takze ani cerpadlo nedokaze vyvynout takovy tlak, ale nejdrive bych zkusil tlakovy spinac kontrolky, pak teprve bych sel za firmou, co delala tu GO, aby s tim neco udelali.


Porucha mazání?
Datum: 26.07.2000, 21:18
Od: Roman Šlachta <slaja@cmail.cz>

Zajimalo by me zda se jedná o poruchu mazani, kdyz me kontrolka mazani sviti pri volnobeznych otackach po ujeti cca 10 km. S pribyvajicimi kilometry kontrolka zacina svitit pri vyssich otackach. Zajimalo by me zda se jedna o nejakou zavadu a hlavne o jakou. Motor je 105 L a ma najeto 40.000 km po generalce.


LPG a olej
Datum: 16.05.2000, 14:51
Od: TRT <tucekr@p15.mepnet.cz>

ukazka z dopisu ktery jsem ziskal na www.pandora.cz konference LPG k Vašemu dotazu ohledně vhodnosti oleje MOGUL GAS pro mazání motoru vozu Š-Forman (palivo LPG/Natural 95) sděluji následující: Olej MOGUL GAS (MOGUL GAS B) je olej vyvinutý zejména pro mazání velkých stacionárních plynových motorů nebo automobilových motorů vznětových, přestavěných na zážehové plynové - tyto slouží hlavně jako agregáty do kogeneračních jednotek; t.j. pracují dlouhodobě v ustáleném režimu. Váš způsob použití motoru je odlišný a navíc užíváte kombinaci paliv. Výkonová úroveň oleje MOGUL GAS je CD dle API. Výrobce vozu Š-Forman předepisuje pro mazání motoru olej min. SF dle API (toto olej MOGUL GAS nesplňuje). Vzhledem k těmto skutečnostem Vám doporučuji použít olej , který je v souladu předpisy výrobce (např. olej MOGUL FORTE GX SAE 15W-40, API SH/CF).



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení