ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Vše o brzdách
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Vše o brzdách

RE: Brzová hadička mezi nádržku a hlavní brzdový válec
Datum: 5.03.2013, 13:25
Od: marvin <martin.nanet@centrum.cz>

Dobry. Nej je ta puvodni-zelena! opletena,ta necerni kapalinu jako nove, plus Velvanu davat, jak to bylo vzajemne testovano. No musi byt jeste meka plus oriznout rovne oba konce od stvrdnute casti s prasklinami. A stejne jen namontovanim se ukaze jestli nema dirku, to pak bude vlhka. Chce to i cit pro dotahovani eskapasek, ne max je vzdy dobry. Zdarec. M.


RE: Skáče brzdovej pedál
Datum: 15.07.2012, 15:06
Od: karlos <markos1960@mail.ru>

Z lehkim pedalem nepomuzu,ale skakani brzd.pedalu tavisi na brzdovych kotoučich.Nech si kontrolovat po pripade zarovnavat na soustruhu, 2) kontrolovat stav destiček a celeho mechanizmu (rez,špina a tak podobne).ČUS


RE: Brzová hadička mezi nádržku a hlavní brzdový válec
Datum: 15.07.2012, 14:52
Od: karlos <markos1960@mail.ru>

stači dat olejuvzdornou vysokotlakpvou hadicu


zadni brzdy
Datum: 9.02.2012, 20:07
Od: pavel bobal <pablo01@email.cz>

mam problem se zadnimy brzdamy zustavaji vyset a brzdi driv a vic nez predek pretaci mi to favorita ma nekdo radu?


RE: tvrdý pedál brzdy
Datum: 2.08.2010, 22:13
Od: jirka <jirka.booss@email.cz>

Zdarec mám stejný problém,sedl jsem do auta sešlápl brzdu a ozvala se rána jako když buchne vzduch. hadice a pedál ztvrdl. jestli máte rřšení prosím o radu jirka.booss@email.cz


RE: Octavia kombi
Datum: 28.05.2010, 16:07
Od: Zdeněk Máčal <zdenakmacala@seznam.cz>

Dobrý den!Všiml jsem si že jste dával dotaz na výměnu bubnových brzd za kotoučové bez výměny celé nápravy.Chci se zeptat jestli se Vám někdo ozval,chci si je taky předělat.Děkuji za odpověd.


Ruční brzda
Datum: 26.05.2009, 16:47
Od: Ruda <tony.l@seznam.cz>

Měl bych takový dotaz, jakým způsobem je řešena ruční (parkovací) brzda u Škody Octavie, která má vzadu kotoučové brzdy?? Děkuji


RE: Octavia kombi
Datum: 29.08.2008, 10:30
Od: Jirka <firestorm200@seznam.cz>

http://www.octaviaclub.cz/test/index.php?option=com_content&task=view&id=18&Itemid=30


Octavia kombi
Datum: 29.12.2007, 12:42
Od: Jiří <G-P-Z@centrum.cz>

mám dotaz ohledne zadních kotoučových brzd.mám octavii 66kw s bubnama bez ABS,chci si tam dát kotouče,na náprave už jsou držáky na třmeny,máte s tím už někdo nejakou zkušenost?jak moc je to pracný,co musím vyměnit,cena,atd.Díky za každou odpověd.


brzdový válec
Datum: 23.04.2007, 23:34
Od: Jan Novotny <tondasvojka@seznam.cz>

Pomožte, rozdělal jsem hlavní brzdový válec Š Favorit135 a zapomněl jsem jak mají být správně nastavené manžety a jak pružiny ( jedna je delší). Dekuji předem za radu. Honza


RE: abs
Datum: 7.12.2006, 16:55
Od: zjgfzi <utfrf>

kde máte ty samostavy vy kreténi:::::


abs
Datum: 13.08.2006, 12:04
Od: Janda <slovlignum@stonline.sk>

Zdravím všetkých. Prosím o radu v špecifickej poruche Daewoo leganza- pri znížení rýchlosti ( po normálnom brzdení) na cca 20 km/ hod dochádza aj na suchej vozovke k javu ako keby jedno kolo šmýkalo a do činnosti vstupuje bez dôvodu ABS a vyvodzuje protitlak na brzd. pedál.Deje sa to len pri malej rýchlosti- napr. pri dobrzďovaní pred križovatkou a aj na úplne suchej a čistej vozovke. Nemá niekto s tým skúsenost, v čom je príčina ? Ďakujem vopred.


třmeny
Datum: 11.05.2006, 8:23
Od: Radek <ravoj@seznam.ct>

Nevíte někdo, kde bych mohl sehnat brzdové třmeny na felicii? Nějakou dobrou cenu. Dík. R.


tvrdý pedál brzdy
Datum: 5.05.2006, 11:07
Od: R. Ku <daffycz@seznam.cz>

Po nastartování zůstavá brzdový pedál tvrdý.Pri jízdě však brzdy pracují normálně.Děkuji


RE: Pískání brzd
Datum: 24.02.2006, 15:27
Od: territory <territory@azet.sk>

opirejaju sa ti brzdove pakne o stit brzdy co je sice normalny jav az na to ze to strasne piska po kazdom slapnuti na brzdu...skus zhodit bubny a tieto miesta kde sa to dotyka premaz trochou vazeliny...


Pískání brzd
Datum: 16.06.2005, 7:18
Od: Marek Marek <galaher@seznam,cz>

Možná už tady někdo popisoval stejný problém,ale jelikož jsem ho nenašel tak se ptám.Mám feldu a při sešlápnutí brzdového pedálu se ozve pískávej zvuk od zadních kol a to i při zatáhnutí ruční brzdy.Děje se to jak za jízdy tak při stání.Co to je? Jak to odstranit ? Děkuji za odpověď.


RE: RE: Kolesa neflekuju
Datum: 10.11.2004, 18:50
Od: milano <mipu@zoznam.sk>

skus presne odmerat priemer zadnych bubnov v milimetroch. dost casto sa stava ze jeden bubon ma vacsi priemer ako druhy a potom jedno koleso brzdi len minimalne. ak je bubon zodraty nad povolenu mieru/ asi 232 mm?/, treba hovymenit za druhy. da sa to vsak stravit aj tak, ze sa na pakne v miestach, kde hore zapadaju do valceka a dole pod ten pridrziavaci plech navari kusok plechu hrubky asi 2mm, ktory vlastne vysunie pakne blizsie k bubnu a brzdi to o dost lepsie. nie je to bohvieco ale v nedelu poobede sme nenasli ziadny lepsi sposob nudzovej opravy. jazdi to doteraz. na firemnom favorite praktik /bez zadnych sedadiel / mi uz pri lahkom zabrzdeni ide zadna naprava /obe kolesa/ totalne do smyku. aj na suchom asfalte. nemoze to byt zaseknuty obmedzovac brzoveho ucinku na zadnu napravu? ma favorit nieco take?


RE: Skáče brzdovej pedál
Datum: 5.11.2004, 13:20
Od: Luky <lukyho@tiscali.cz>

No, co se týká toho skákajícího pedálu, tak je to tim že máš křivý bubny nebo kotouče. Pomůže snad jedině výměna (ale například v případě bubnů u rapida pouze dočasně, zase se zkřívají)


Brzová hadička mezi nádržku a hlavní brzdový válec
Datum: 5.11.2004, 13:17
Od: Luky <lukyho@tiscali.cz>

Poradí někdo jako hadičku dát mezi nádržku a hlavní brzdový válec aby udržela kapalinu a neprolínala? Už jsme zkoušeli snad všechno a pořád to teče. Existuje třeba nějaá zahraniční? Název? Výrobce?


RE: Kolesa neflekuju
Datum: 25.09.2004, 19:39
Od: Luboš <l-i-p@sendme.cz>

Tak to odvzdušni a uvidis


Kolesa neflekuju
Datum: 1.08.2004, 21:26
Od: Peter Suchy <fdd@pobox.sk>

Dobrý deň. Mám jednu otázku pre tunajších odborníkov. Vlastním škodu 105 L a mám problém so zadnými brzdami. Pri prudkom zabrzdení mi flekuje vždy iba jedna strana, nikdy nezaflekujú obe kolesá naraz. Išiel som preto s autom na válce. Na digitálnom zariadení my to ukazovalo rozdiel v brzdnej sile medzi kolesami takmer 50% (skúšané 1 krát) v inom servise kde robia aj STK a majú mechanické (ručičkové) zariadenie to bolo rovnake(skúšané 2 krát). Obe zadné brzdy majú nové pakne na ktorých je najazdené asi 1200 km takže by už mali byť zabehnuté. Mechanik, ktorý mi pakne menil mi povedal, že pri výmene pakní bol vymenený aj jeden brzdový valček lebo tiekol, druhý bol v poriadku a tak ho tam nechali. Je možné, že ten starý válček spôsobuje tieto problémy. Radili mi tiež brzdy odvzdušniť. Nemám však pocit , že by v systéme bol vzduch, pedál zaberá úplne normálne. A aby som nezabudol predné brzdy sú v poriadku pri oboch testoch. Vopred ďakujem za rady


posilovač
Datum: 1.05.2004, 16:55
Od: Mek <joefinde@seznam.cz>

Chtěl bych si do auta namontovat posilovač brzd jak mají 130 atd.Jde to jen, že by se vyměnil brzdový válec a místo něj dal posilovač a natáhla se hadička k sacímu potrubí u motoru nebo se musí vyměnit všechny hadičky k brzdám nebo takové úpravy?


dotaz
Datum: 19.04.2004, 14:50
Od: Jericho <aaaabc@seznam.cz>

Zdravim, na mem favoritu mam takovejhle problem. Kdyz jedu treba po nejaky ne zrovn rovny cestě, tak se mi od předni napravy oziva drnčeni, nejdriv jsem si myslel, ze to budou tlumice, ale pak jsem zastavil dal plnej rejd a zkusil jsem jestli se neco nehejbe na brzdach. Vzal sem rukou za brzdovej trmen s pistem a zahejbal jsem s nim, k memu zdaseni ma vuli asi 5 mm. Vsechny srouby jsou utazeny, brzdovy desticky novy, takze je to v tech kluznejch cepech ktere spojuji oba trmeny. Nevite jestli se to da opravit pouze vymenou tech cepu nebo jestli budu muset vymenit i ten jeden trmen? No zajimalo by me jestli je to uz unavou materialu nebo cim je to vlastne. Mohlo se to stat spatnou geometrii? Mam spatnou sbihavost asi 6mm, jeste sem nemel cas to dat seridit. Je tato zavada u fava bezna? Dik za odpoved.


Skáče brzdovej pedál
Datum: 31.03.2004, 8:19
Od: chrocht <chroust007@olny.cz>

Zdravím. Netušíte někdo, proč skáče brzdovej pedál, když se sešlápne. A když brzdim, tak přískokama. Připadám si, jak kdybych brzdil do rytmu rádia. Pedál jde sešlápnout velmi zlehka - více než je zdrávo. Sednout si na něj moucha, tak zaflekuje. Je to jen seřízení posilovače? Díky


RE: Tlakují se mi brzdy....
Datum: 29.12.2003, 18:28
Od: Vl.Penkala <vl.pen@c-box.cz>

Máš asi špatně seřízený posilovač.Když se mění hl.válec,musí se seřídit hřídel posilovače dle návodu. Viz knihy od Andrta.


Tlakují se mi brzdy....
Datum: 24.11.2003, 10:20
Od: Antonický Marcel <marcel.antonicky@olympo.cz>

Čau,na mém Rapidu 130 jsem měnil komplet brzdové potrubí,nový válec,nová kapalina.Stává se mi a to pořád dokola,že mi auto začne po ujetí cca 5 km brzdit samo.Brzdový pedál tvrdne čím dál víc,začne i prokluzovat spojka.Povolením jednoho šroubu u brzdového válce(kudy teče kapalina),vyteče trochu kapaliny a brzdy se odblokují.To stejné se děje,pokud povoluji brzdový válec,posilovač začne syčet(vypnutý motor) a brzdy se uvolní.Měnil jsem i posilovač-je ze 120-ky a dělá to pořád.Nemáte s tím nědo zkušenost? Celkem mě to štve,protože nemůžu jezdit větší vzdálenosti než 5 km...:-))) Díky za reakce.Anc


RE: brzdy nefungujou
Datum: 21.11.2003, 17:40
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

jak to brzdilo predtim?to vypada ze to neni odvzdusneny.valec bude v poradku.zkus to jen poradne odvzdusnit.


brzdy nefungujou
Datum: 23.10.2003, 23:32
Od: petr klasek <petrklasek@email.cz>

Zdravim skodovkare.Mam rapida 130 a mam problem a ten je ze kdyz slapnu na pedal tak jde uplne dolu a nebrzdi tak jam ma, mam nove kotouce i trmeny v predu i vzadu.Muze byt spatny brzdovy valec?


RE: Nebrzdí mi pravé koleso
Datum: 7.10.2003, 9:13
Od: Bobeš <lubos.lasik@oku-tu.cz>

podívej se na brzdová lanka to pravé může být roztřepené a drhne v bowdenu je lepší ho vyměnit stojí okolo 100,-


Nebrzdí mi pravé koleso
Datum: 4.09.2003, 12:04
Od: Vlado <vladimir49@hotmail.com>

Po zatiahnutí ručnej brzdy mi nebrzdí pravé koleso. Ľavé brzdí normálne. Čo robiť?


Prosba o radu
Datum: 1.08.2003, 13:59
Od: Jiří <jvpan@centrum.cz>

Mám feldu (r.2000) a objevuje se mi u ní kuriozní věc. Nekdy brzdy brzdí jak pominuté, pedál má krátký a hutný krok, bzrdy nastupují plynule a účinnost je více než dostačující (samozřejmně s přihlédnutím k ohřevu a následnému slábnutí). Někdy se však stává, že pedál má mnohem lehčí chod, ztratí "hutnost", brzda začne více brát až na dorazu ,ztratí se plynulost, při prudkém brzdění se někdy nejdříve blokuje pravé kolo (není pravidlem)a celkově to brzdí hůře. Popsané stavy nastávají nečekaně, ale většinou to stejně brzdí vždy několik dní po sobě. Nevíte někdo, co to může být? Vzduch tam není, posilovač by měl bý v pořádku. Mám podezření na brzdový válec (špína ve válci, špatné těsnění).


Prosba o radu
Datum: 1.08.2003, 13:59
Od: Jiří <jvpan@centrum.cz>

Mám feldu (r.2000) a objevuje se mi u ní kuriozní věc. Nekdy brzdy brzdí jak pominuté, pedál má krátký a hutný krok, bzrdy nastupují plynule a účinnost je více než dostačující (samozřejmně s přihlédnutím k ohřevu a následnému slábnutí). Někdy se však stává, že pedál má mnohem lehčí chod, ztratí "hutnost", brzda začne více brát až na dorazu ,ztratí se plynulost, při prudkém brzdění se někdy nejdříve blokuje pravé kolo (není pravidlem)a celkově to brzdí hůře. Popsané stavy nastávají nečekaně, ale většinou to stejně brzdí vždy několik dní po sobě. Nevíte někdo, co to může být? Vzduch tam není, posilovač by měl bý v pořádku. Mám podezření na brzdový válec (špína ve válci, špatné těsnění).


RE: Občas prošlápnu pedál
Datum: 24.07.2003, 11:13
Od: petisko <gnip@chemko.sk>

pocuvak ked zatiahnes brzdu rucnu tak ze ti to zacina brzdit a potom zmacknes normalnu brzdu a ide to OK tak ak mas ovzdusnene brzdy tak to je samonastavovanie brzd musis mat vybruseny poriadne .. a spruzina ti musi potiahnut...Ide o to ze ty ked zabrzdis ruckou tak ti tam ten samostav mmusi klesnut ... a potom to musi MUSI brzdit normalne ak to mas ovzdusnene .. Zdar..


Kotouče HPR pro felicii
Datum: 13.07.2003, 12:52
Od: Jarda <sfj@seznam.cz>
WWW: http://www.favorit-tuning.wz.cz

Nevíte někdo kde by se dali sehnat větrané kotouče HPR nebo neco podobného a za kolik na felicii (hlavně aby se zvíšila učinos). Ty sériový brzdy nestojí za nic. Předem dík za rady.


RE: Míchání brzd.kapalin
Datum: 12.06.2003, 23:58
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Dot3 a dot4 su plne kompatibilne. Dot5 vytvori s dot4 emulziu. Da sa nahradit dot4 s dot5, ale musi sa odvzdusnovat az kym emulzia nevyjde vsetka von. V podstate prechod na DOT5 je najlepsie urobit pri vymene gumiciek v brzdovom systeme. Nakolko prace je s tym vela a vysledok nevyrazny, kazdy sa musi rozhodnut sam. Dot 5.1 je paradoxne kompatibilny s DOT4 a nesmie sa miesat s DOT5. DOT 5 ma silikonovy zaklad, nepohlcuje vlhkost a nemusi sa menit celu zivotnost systemu. Dot 3, 4, a 5.1 maju glykolovy zaklad, pohluju vodu, zeru lak a su korozivne. Samozrejme vyssie cislo znaci vyssiu kvalitu. Seriozne firmy neznacia vyrobky DOT 5.1 ale DOT 4 s prislusnymi superlativmi. Zaver: V nudzi mozno doliat DOT3 do DOT4, DOT4 mozno dolievat do DOT3 bez vycitiek svedomia s perspektivou, ze sa od pouzivania DOT3 upusti.


chvění př.brzd
Datum: 11.06.2003, 11:44
Od: tonda <tkopp@seznam.cz>

Před 22.000 km jsem vyměnil brzdové kotouče na S120GLS za nové. Vše v pořádku, teď jsem ovšem měnil destičky a od té doby se při silnějším brzdění projevuje intenzivní chvění (drnčení) pře. kol.???


Míchání brzd.kapalin
Datum: 8.06.2003, 9:16
Od: Ja <-->

Je jasný, že by se měly míchat brzd. kapaliny pouze stejných specifikací...ale co když se to nedodrží, co se stane- něco se vysráží, nebo něco jinýho ?? Já dolil DOT4 do DOT3 po výměně pístku, vyměňovat veškerou brzdovku a odvzdušňovat všechny kola se mi nechtělo...


RE:Preslapnuty predal
Datum: 20.05.2003, 10:39
Od: Richard <turtle@orangemail.sk>

Pedal sa mi preslapava tak isto.Mam FAVORIT 135. Som pred STK a hadzal mi predny kotuc a mal som mimo tolerancie zadne bubny. Preto som si dal auto do servisu na vymenu oboch kotucov, platniciek, bubnov, pakni a kvapaliny. Pred opravou sa mi obcas stalo ze som preslapol pedal, ale v sevise mi po vymene povedali ze som tam mal zlomenu na zadnej pakni nejaku strunu.A preto bolo treba vykonat dlhsiu drahu na brzdovom pedali.Strunu vymenili. Avsak aj po vymene sa mi to stalo viac krat, ze s pedalom som isiel k podlahe auto len jemne pribzdievalo. ked som vsak pedal pustil a potom opat zabrdil brzdy boli OK. Neviete mi poradit? Dakujem za kazdu odpoved.


RE: RE: Občas prošlápnu pedál
Datum: 21.03.2003, 15:16
Od: Peter <peter.fidler@invensys.com>

Va sproblem spociva v zaseknutom samostave v zadnych brzdach. Ked zhodite dole bubon, uvidite hned pod brzdnym valcekom priecne osadeny kus zeleza v drazke. Je ho treba vyhodit von (ide to veelmi lahko) a riadne ocisit. Potom namstit olejom v mieste, kde prechadza drazkami. Samostav sluzi na to, ze ked zabrzdite, tak sa nevratia uplne spat, ale zostanu len trocha povolene od bubna. pokial ho mate zaseknuty, potom musite dodavat vela kvapaliny do valceka, lebo pachne chodia velku drahu. Pokial zatiahnes rucnu, to mas ako ten samostav, ktory drzi pachne pri bubni. Preto ten velky chod. Zdravim


RE: Občas prošlápnu pedál
Datum: 1.02.2003, 19:43
Od: Pavel Husák <pavlas1@seznam.cz>

Tak to mam uplně stejnej problém. Já vyměnil úplně všechno z brzd. I bubny, třmeny, hadice, posilovač atd. Dokonce jsem si udělal i ten přípravek na zjišťování vůle mezi válcem a posilovačem a je to pořád stejný. Brzdí to proti ostatním škodovkám hrozně dole. Když jdu na STK, odpojím snímač poklesu pedálu a pak to projde. Nakonec jsem vyměnil poloosy, jedna trošku házela, a zase všechno při starym. Asi už vypadam jako blázen, ale ještě jsem vyměnil nápravu za stotřicítkovou, dal tam čtyřpísty a po zjištění, že se opět nic nezměnilo, už na to zvysoka kašlu. Kdyby to auto nebylo jinak v super stavu, dávno bych ho prodal.


Občas prošlápnu pedál
Datum: 24.01.2003, 22:17
Od: Daniel Vodrážka <dvodrazka@seznam.cz>

Zdravim všechny škodovkáře. Mám jeden dost závažnej problém, který spočívá v tom, že mi brzdový pedál nebere nahoře, nebo když bere tak když trochu zaberu tak ho prošlápnu až se mi rozsvítí kontrolka. A teď to má jeden háček, když zatáhnu ručku, tak je pedál ja má bejt krasně drží nahoře a je tvrdej. Už nevim čim to může bejt pumpu jsem měnil, pakny taky, samostavy jsou taky zbrusu nový a odvzdušněný to mám taky.


RE: Zadni kotoucovky
Datum: 1.09.2002, 18:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Přítel přestavěl Octavii 1,6/55 kW na zadní kotouče, ale jen díky ABS mu to rozumně brzdí. Po zkušenostech z provozu by to podruhé nedělal, velmi rychle odcházejí destičky, pravděpodobně je zadek přebrzděný (drží to ABS v mezích). Po pročtení katalogu ND jsme zjistili, že je tam i jiný hl. válec atd. Vzhledem k tomu, že se výměna na účinnosti brzdění neprojevila, bych změnu nedělal. Navíc brzdy Oct. patří mezi nadprůměrné, pořiď si originální brdné elementy nabo používej racingové.


RE: favo+abs?
Datum: 1.09.2002, 18:38
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Do Favorita zcela jistě půjde namontovat ABS (Felda je vlastně "vyleštěný" Favorit), ale je tam tolik změn a úprav, že se přestavba nevyplatí, Brzdi s citem, nic lepšího Ti neporadím.


favo+abs?
Datum: 1.09.2002, 14:35
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

cau mam formana r.v.93 1.3bmm a na palubovce vlevo dole ve spodnich kontrolkach-brzdy,mazani baterka atd.mam kontrolku na abs?neni to nakej omyl nebo se da dodelat abs do fava?nevite nekdo o tom neco?


Zadni kotoucovky
Datum: 27.02.2002, 12:55
Od: Prema <solitare@post.cz>

Zdravim a mam dotaz. Uvazuji o vymene zadnich bubnovych brzd na Octavii 1.6/74kW za kotoucove. Rad bych se zeptal, jestli nekdo nema s timto zkusenosti, pripadne jake zasahy do brzdoveho systemu jsou nutne + cena. Diky.


RE: brzdy
Datum: 9.12.2001, 0:22
Od: martin <on.the.edge@seznam.cz>

tak si z nich utri ten prach ;-)


brzdy
Datum: 2.12.2001, 10:04
Od: Petr Klasek <klasekp@email.cz>
WWW: http://skoda.panda.cz

Cernaji mi elektrony,predni.


Oprava
Datum: 30.10.2001, 11:39
Od: Mig <see@email.cz>

Oprava stala 500Kc, a zahrnovala vymenu jednoho brzdoveho valecku u praveho kola, gumicky, manzety a brzd. kap. s nastavenim vule mezi posilovacem a valcem to pry nesouviselo.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 16.10.2001, 14:06
Od: SiMi <->

Popisuje to Andrt ve sve knize, je treba zhotovit nejaky jedoduchy pripravek - blize v knize.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 16.10.2001, 9:07
Od: Milan Gono <see@email.cz>

Dekuji za radu, da se ta vule nejak seridit v amaterskych podminkach bez nutnosti vypoustet kapalinu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 15.10.2001, 11:37
Od: SiMi <->

Tak to vypada na spatne nastavenou vuli mezi tlacidlem posilovace a pistem brzdoveho valce.


Brzdove celisti...
Datum: 14.10.2001, 21:18
Od: Chaufeaur <happy.crom@seznam.cz>

Nevite nekdo kde v Praze renovujou brzdove celisti (rozumej pakny:-) do 120?Dik moc. Skode zdar a svetu mir!


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 12.10.2001, 21:58
Od: Milan Gono <see@email.cz>

Jedine co se s brzdami delalo byla opravdu vymena hlavniho brzdoveho valce za novy(mimochodem nic levneho), ja to nedelal takze nemuzu stoprocentne rict jaky valec je tam ted, ale podle me existuji dva valce, jeden pro posilovac a druhy bez posilovace je uzsi. Ale vzhledem k tomu ze od vymeny jsem najel 5000km a zavada se projevila az ted tak myslim ze tim to nebude.


RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 12.10.2001, 13:11
Od: Martin <on.the.edge@seznam.cz>

jo a to, ze to furt pribrzduje se stava taky tehdy, kdyz si nekdo blbe seridi krok mezi brzdovou pumpou a pedalem. kdyz se to prezene, zaskrtej se kanaly a kapalina pri odbrzdeni nemuze zpatky do nadobky a nasleduje to, co jsem pospsal nize-ohrev, teplotni roztaznost...


RE: Zablokovane brzdy
Datum: 12.10.2001, 13:06
Od: Martin <on.the.edge@seznam.cz>

pridreny pistky prednich brzd na skodovkach jsou celkem casta zavada. pomaha vyndat desticky a striknout olej na zarezly srouby pod prachovky pistku a proste je rozhejbat. nejlip ve dvou lidech-jeden slape na brzdu, druhej je pak treba hasackama vraci a takhle az do zblbnuti nebo uvolneni-co prijde driv. stava se ale, ze se to spravi jen na chvili a zarezne to znova-pak uz je potreba ty pistky fakt vymenit a bude klid. a taky vymen brzdovou kapalinu, protoze kdyz v ni je voda (je hygroskopicka a to tak, ze dost), zakonite dochaci ke korozi. parkrat jsem taky videl, ze tuhle vec zpusobila brzdova hadice. vevnitr byl kousek odtrzenej a ten pustil kapalinu pri brzdeni do pistku, ale uz ne zpatky a zustavalo to natlakovany a tudiz zabrzdeny.ten odtrzenej kousek tam delal takovou klapku. navic se to hreje, teplotou roztahuje a tak jeste vic brzdi a tak hreje jeste vic.... takze asi takhle...


RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 12.10.2001, 12:01
Od: SiMi <->

Ja tedy mam za to, ze na pridreny pistek se prijde prave pri jemnem brzdeni, ktere by se dalo od auto setricich ridicu cekat. Alespon u me se tak pridreny pistek projevuje - pri lehkem brzdeni to tahne ke strane, pri prudsim uz ne. Ale je to ctyrpistovy brzdic, takze se mozna chova jinak, nez dvoupist. Nemyslim, ze by nize popisovana zavada mela puvod v brzdicich, spise bych to videl na posilovac....


RE: RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 11.10.2001, 17:17
Od: TOMAS HEJDUK <CHILLI@KGB>

Jo sorry, zapomel sem napsat, ze se to chovalo uplne stejne jak je to tady niz popsany.


RE: RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 11.10.2001, 17:15
Od: TOMAS HEJDUK <CHILLI@KGB>

Bylo by dobry napsat jestli se pred tim s brzdama neco nedelalo. Kdysi se mi stalo, ze sem do uzovky dal hlavni valec brzd, kterej byl z emka, protoze sem si blb myslel, ze je to stejny.A nebylo.


RE: RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 9.10.2001, 9:42
Od: Milan Gono <see@email.cz>

Dekuji za informace, bohuzel problem stale trva, vetsinou po jizde jsou obe predni kola celkem horka, pokud se z nich nekouri. Zkusim vymenit vsechny desticky, jde o auto S120/86. Daji se ty pistky nejak rozhejbat nebo se musi vymenit za nove?


RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 8.10.2001, 10:09
Od: Viky <valentvi@volny.cz>

Mne se podobna vec stala u S130, moznost poruchy na obou kolech soucasne je dost vysoka, pokud se s autem normalne jezdi opatrne a krajni polohy pistku jsou rzi uz tak zaneseny, ze se pri prudkem brzdeni muzou zablokovat obe kola. Nejsem si jisty, jestli autor puvodni pripominky psal typ auta, u kteryho se mu to stalo, u S1xx je bezny, ze je jeden pistek v brzde zarezly uplne a slusny ridic (setrici brzdy) na to vubec nemusi prijit. Mne se to stalo proto, ze sem si pujcil auto od sve drahe matky, jeji opatrnost pri rizeni se projevuje tak, ze je co si do auta sednu, objevim zavadu, uz jsem nasel prodrenou hadici topeni (pri 5000ot praskla uplne), prasklou pruzinu, zarezly brzdy, vadny rafky (tubeless - podhusteny), pomalu mne zacinaji nenavidet, ale nevysvetlite nikomu, ze prilisnym setrenim se to auto zkurvi. :-)


RE: RE: Zablokovane brzdy
Datum: 3.10.2001, 11:29
Od: Petr Holoubek <--->

Myslim ze pravdepodobnost poruchy obou prednich brzd zaroven je tak mala, ze ji nelze uvazovat, ja bych spis souhlasil s poruchou posilovace nebo valce(hlavniho)


RE: Zablokovane brzdy
Datum: 3.10.2001, 7:47
Od: Pája <comeen@seznam.cz>

Mně se stalo to samé. Brzdový váleček byl trochu zarezlý a zůstal viset. PO rozhejbání to je dobrý, ale stejně se bude muset vyměnit. A to že je sjetá jenom jedna destička, tak to vypadá že je zablokované pružné uložení. Chce to rozebrat a podívat se.


Zablokovane brzdy
Datum: 2.10.2001, 21:53
Od: Milan Gono <see@email.cz>

Vcera se mi pri jizde nejakym zpusobem zablokovaly predni brzdy, bohuzel jsem to zjistil trosku pozde(sedy dym). Nicmene po zastaveni a zvednuti auta uz se nejak uvolnili. Jedna z desticek na obou prednich brzdach byla temer sjeta a druha jako nova. Zadni kola nehrali takze asi nebrzdili. Nejak me nenapada cim by to mohlo byt, snad ze by posilovac posiloval moc? Od te doby jsem najel 100km a uz se to neopakovalo, dekuji za radu.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení