ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Instalace výbojek
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Instalace výbojek

RE: RE: Xenony
Datum: 12.09.2009, 20:20
Od: Peter <hromjak.peter@seznam.cz>

Xenony ano! Ale vážení aspoň si seřiďte světlomety protože je to někdy fakt síla jít proti někomu nebo za někým komu to svítí všude možně jen ne na silnici.


prosim o radu
Datum: 23.01.2009, 12:18
Od: martin suchanek <Suchos.Martin@seznam.cz>

koupil jsem si Bi-xenony H4 sviti paradne.jenze mam problem :kdyz prepnu s tlumenych svetel na dalkova tak se dalkova svetla rozviti ale nejdou me znovu prepnou na tlumena.prosim o radu cim by to mohlo byt??


Překvápko
Datum: 23.12.2007, 0:50
Od: Jarda <Zahradnicek.Jarda@seznam.cz>

Nestačím se divit, co dokážou lidi udělat s autama, samé úpravy, i přesto když jde o nepovolené věci. Každě světlo je navrženo podle typu žárovky, H1, H3, H4, H7, (samé platí pro xenony) zkuste si někdy zajít do Helly. Největší děs mám z lidí, co neznají základní fyzikální zákony o světlu. Rovnou by všichni výrobci mohli vyrábět stejná světla.


RE: RE: RE: RE: RE: koupě
Datum: 4.12.2007, 10:19
Od: TP <milionar.m>

možná ta felda je měla cool protože v parkovačkách měla taky ty cool blue 4 watový, já koupil cool blue H4 a ty obyč. parkovačky to narušují, tak sem koupil i cool blue T4W do parkovaček, sice nadlidskej ukol, nakonec sem je v Brně sehnal v Bauhausu pár za 119,- a H4 cool blu sem koupil kus za 239,- naproti v Hornbachu,za týden sem pak byl v Kr.poli v DM autodoplnky a tam tu H4 cool blue měli za 165,- (byla v krabičce, narozdíl od blistru) takže sem se tloukl do hlavy, aspoň už vím kde je kupovat


RE: RE: RE: RE: RE: RE: xenony
Datum: 24.11.2007, 20:22
Od: KASINO <kasino@post.cz>

Caues vsichni! Mam tady pred sebou v krabici Xenony ktery se chystam vrazit do Octavky. Nejsou to zadny originaly Je to kit na zamenu puvodnich halogenovych H4! Snazil jsem se tady na netu nejdriv najit jak je tam nacpat no a misto toho jsem se dostal sem a precetl par diskuzi o tom co se smi a nesmi pouzivat na nasich Ceskych silnicich! Popravde receno tak jsem jen s udivem procital vsechny prispevky ktere sem kdo kdy napsal a povim vam jen par slov. Ziju v Anglii a chtel bych rict... "mate to zapotrebi se takhle handrkovat na kazdym foru co jsem tady procital". Jen budte radi za lidi u nas v Cechach ktery cti zakony!!! Tday v Anglii jezdi lidi se svetlama jak se jim za chce (podle nalady). Nesviti za deste, obcas sviti za mlhy, je pro me svatkem kdyz v noci potkam 5 z 10 aut ktery maji zapnuty potkavacky (v opacnym pripade sviti parkovacka, ktery jsou 10z10 pretazeny zelenou nebo modrou buzirkou). Vecne veku na normalni komunikaci mimo mesto nevi jak se vypinaji dalky a kdyz jim je pustite taky tak Vas tak akorat vytroubi. Takze sem se nas... a koupil jsem si NEORIGINALNI Xenony s manualni regulaci a budu na ne svitit taky. Kdyz to tady nikoho nezajima jak se sviti, tak proc si z toho delat hlav. Timhle jsem jen chtel rict ze mate byt radi ze ma nekdo starost o to co pouzivat na Ceskych silnicich. Dodrzujte predpisy at z toho pak neni takovej bordel jakej se da vydet tady. Kdybych byl u nas v Cechach tak koupim urcite originalni Xenony na Octavku a nebo pri nejlepsim bych to neresil a nechal tam to co tam nainstalovala automobilka. No zatim cus a ja jdu montovat!


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 28.02.2007, 10:18
Od: lukáš <lukas.v3@seznam.cz>

roztavili jse ti konektor protože nemáš určitě originalní světlomet ,znám to ze skušeností,luke


RE: RE: Xenony
Datum: 28.02.2007, 10:12
Od: lukas <lukas.v3@seznam.cz>

ahoj tvůj názor na xenony je zajímavy ale o níčem !Ze stroboskopů vyrosteš a začneš se po pár zastavení PČR ,zajímat o xenony, veř mí s pozdravem luke.


xenony
Datum: 26.12.2006, 13:58
Od: lukas kremer <lukas.v3@seznam.cz>

potřeboval bych prosim vědet jak zapojit do OCTAVIE originalní xenonove světla děkuji lukas 608984885


RE: Xenony
Datum: 24.12.2006, 8:23
Od: Pavlos <losky@balenoklub.cz>

No, nevím jestli vás to baví se tu přít o týhle hovadině, ale spíš se přikláním k panu Váňovi. A hlavně, technická kontrola není žádný problém. Stačí mít známé a jde to. Já mám na autě podsvícení, 100w žárovky, stroboskopy, 17" kola, bez katu a auto prolezlo na výbornou. Tak se zamyslete nad tím, koho to tu tak moc zajímá nějaké oslňování protijedoucích řidičů. Jezdím každý den a s oslňováním od xenonů se potýkám pořád, ale co, člověk si taky zvykne. Hlavní je, že řidič bezpečně vidí


výměna výbojek za žárovky je nepřípustná
Datum: 31.07.2006, 14:14
Od: Karel <charles.vo@seznam.cz>

Dobrý den, náhodou jsem zavítal na tyto stránky. Mohu snad jen říci, že světlomet musí být jako výbojkový již navržen a předurčen, aby výbojka byla ve správné ohniskový vzdálenosti atd. Není přípustné nahrazovat žárovky (světlomety označené homologační značkou např. HCR) xenon. výbojkami (světlomet označen např. DCR) Každý homologovaný světlomet má svou homologační značku podle které se pozná jeho určení. A jak už zde bylo řečeno a říká to i Předpis EHK č. 48 korekce sklonu světlometů musí být automatická i u potkávacích světlometů se skutečným světelným tokem překračujícím 2000lm. (xenon má 2800lm) a použito zařízení k čištění světlometů. Mj. v předpisu EHK 98, který hovoří o homologaci Xenon světlometů se také mluví o zkoušce nepropustnosti UV záření (neboť v podstatě se jedná o oblouk který hoří mezi dvěma elektrodami jako při sváření) Možná před rokem 1996, kdy ještě pro xenon. světlomety nebyla vytvořena legislativa (po tomto datumu byly zařazeny do EHK č. 48) existovaly pro ně jisté úlevy, ale určitě se nedá říci, že na vozidla vyrobená před rokem 1996 mohu v dnešní době namontovat xenony bez automat. regulace a ostřikovačů světel. Karel


xenony
Datum: 28.04.2006, 18:53
Od: Jan Furman <furman1@post.sk>

velmi pekne opisany postup,len co ak mam vybojku D2S a chcel by som ju dat do svetiel s H4 ziarovkou...je to vobec mozne???asi by som potom velmi oslnoval oproti auta co???poradte prosim najlepsie riesenie...mam fiat punto 98rocnik a doma v krabici D2S vybojky nechcem ich nechat lezat v krabici


doporučuji
Datum: 26.04.2006, 21:23
Od: Pavel <paja.rusty@seznam.cz>

Jo jo,mám ve 120ce bixenony a můžu jen a jen doporučit protože to je neskutečnej rozdíl


RE: RE: RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 6.11.2004, 9:42
Od: moun <moun@email.cz>

Tady každej píše jak je dobrý mít 80/100w žárovky. Než je tam dáte,rád bych vám sdělil moji zkušenost. Tyhle silý žárovky jsem používal asi rok ve Fiatu Punto.Možná bylo líp vidět, ale: 1). Konektor pro připojení žárovky se po čase roztavil,protože nevydržel to teplo. 2). Po asi ročním používání mi v parabole(z plastu) nad žárovkou zůstala jakási černá spečená ploška,která svělo neodráží,ale spíš pohlcuje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! voni trochu víc hřejou...


RE: RE: RE: RE: RE: xenony
Datum: 2.04.2004, 13:05
Od: Petr Váňa <chipmen@email.cz>

Skutecne vyvazenost samotneho "svetla" me nenapadla ja myslel na vyvazenost svetlo/auto. Se zbytkem souhlasim ale zarovky s vyssim vykonem (at uz jsou to povolene +30%) nebo nepovolene s vyssim prikonem podle meho subjektivniho pocitu osvetluji vozovku lepe a hranice rozeznatelnosti předmětů a obrysů se posouvá dál a to vše při správném seřízení světlometu na regloskopu a "neoslňování". Neříkám ale že je schvaluji to je věcí každého zda si to dá na svoje auto, podlě mě by to tolik nevadilo ostatním, kdyby to správně seřídili a hlavně zainvestovali taky do opravy parabol u starších světel...


RE: RE: RE: RE: xenony
Datum: 2.04.2004, 12:36
Od: Patrik <pp@seznam.cz>

Vidím že to někdo nepochopil. Tak teď podrobněji. 1.) Vyváženost = potřeba vytvořit nějaké světlo + navržený typ osvětlení + instalovaný výkon "proti" oslňování protijedoucích a jiných nežádoucích vlastností. Jestli je Fabie 1,2HTP nebo 1,9TDi je úplně jedno. 2.) Homologovaná světla je něco jiného než homologovaná žárovka nebo výbojka. Důležitá je ohnisková vzdálenost vlákna a typ parabol. 130W žárovky homologované nejsou 3.) Správný sklon tlumených světel umožňuje dle zkušeností jízdu kolem 50 až 60 km/hod - pro možnost rychlé reakce na nepředvídatelné okolnosti. Je skoro jedno jestli je silnice osvětlená žárovkou 60W nebo 130W, mění se pouze intenzita světla a né délka osvětlení (když jo, je něco špatně a protijedoucí si to odskáčou). Proti tomuto nemám nic proti, ale všichni (většina) si od silných žárovek slibuje že budou vidět dál!!! a když zjistí že to tak není tak si světla zvedají - čím mně (a asi nejenom mně) serou.


RE: RE: RE: xenony
Datum: 2.04.2004, 10:00
Od: Petr Váňa <chipmen@skoda.panda.cz>

Ja ti nevim co ti vadi na tom ze se na vozidlo namontuji jina HOMOLOGOVANA svetla, ktera desetkrat denne potkavas na jinych vozidlech. Nikdo snad do auta nemontuje 5kW svetla (z ceho to napajet ze ano). Nevim co ma znamenat ta veta nehrabat se do vyvazenych veci, u pocitace bych to treba pochopil, ale u auta ? Kdyz jako mam treba fabii s litrovym motorem tak je to vyvazene ? Auta toho sameho typu se delaji casto v tak rozdilnych konfiguracich ze se o vyvazenosti mluvit neda. Spis tam melo byt (asi mysleno) kdyz funguje originalni proc tam davat neco jineho, ano to je pravda a je to idelani reseni, taky si myslim ze je lepsi koupit novou parabolu nez silnejsi zarovku. Jen pro info klasicka halogenka 130W bude mit asi tak stejnou svitivost jako D2R, takze jste pro zakazani vsech novejch svetel ? Jinak samozrejme ze jine nez 55/60 jsou nepovolene, ale 130W zarovky zakonnou hodnotu tusimze 220t neprekracuji...


RE: RE: xenony
Datum: 2.04.2004, 9:31
Od: Patrik <pp@seznam.cz>

Co takhle namontovat 5000W a oslňovat všechny kolem. To by byla krása a světlo větší než ve dne. Stačí zajít za "očním" a možná se vše vyřeší. Hlavně se nehrabte do věcí, které jsou nějakým způsobem vyváženy. Při "normálním" ježdění a ne závodění stačí originální (plně funkční) vybavení auta. PS: Já uvažuju o nějakým blesku použitelným proti Blbcům se 130W žárovkami a pod.


RE: xenony
Datum: 24.03.2004, 17:49
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Jen pro doplneni dodavam, ze xenonove svetlomety ktere jsou v clanku popisovane byly vyrobeny bud v roce 1999 nebo 2000 (presne uz si nepamatuji), tedy jsou 4 roky stare a je otazkou jak jsou stare konstrukcne. Dale neslo o svetlomety pro Skodovku a koneckoncu ani v clanku nebyly montovany na Skodovku. Predpis o samocine regulaci tu Petrem Vanou nikde popiran nebyl. A pokud si dobre pamatuji dokumentaci kterou jsem meli k dispozici tak snimace jsou na napravach (jen Vy potrebujete gyroskop stejne jako Pittota na rychlost zatimco nam ostatnim staci snimac na prevodovce :-} ) a skutecne (asi) reaguji okamzite ale pak je tam psano cosi o tom, ze tento udaj ridici jednotce neslouzi k okamzite regulaci (preci jen na okamzitou reakci muze byt CAN Bus trochu zpozdenim) ale je prumerovan tzn. nevyrovnava houpani vozu ale nalozeni. Ackoliv nejsem jazykove dobre vzdelan, anglicky snad umim a krome toho i v nemecke verzi dokumentace lze pochopit vyznam slova "Komfort". Upozornuji, ze jsem si dokumetaci (anglicky) i diky zvedavosti precetl komplet. Jedine na cem se s p. Holeckem shodnem je, ze zadna uprava automobilu neni uplne OK ale pokud se dodrzi nektere veci muze byt prinosem a nikoho neohrozovat a neomezovat.


Pane Holecku
Datum: 24.03.2004, 16:32
Od: Kachnis <green.devil@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

Ja nevim, proc se vzdycky najde nekdo kdo zacne kritizovat dobrej napad jineko cloveka???Myslim ze pan Vana neni nejakej blb kterej by se problemem nezabejval, nez by xenony do auta dal.Pane Holecku,Vy ty xenony zavidite nebo co?


RE: xenony
Datum: 24.03.2004, 9:52
Od: Váňa Petr <chipmen@skoda.panda.cz>

Take dekuji za reakci, opakovat porad dokola porad to same uz me unavuje, ano tovarni xenony maji automatickou regulaci sklonu ale podle zatizeni, pouze rozdil je v definici "dynamickeho" serizovani za jizdy z me dostupnych materialu se toto deje v radu desitek sec (vyhodnoceni za delsi caosvy usek) a nikoliv okamzite pri akceleraci kdy hrozi oslneni, uz samotny fakt ze serizeni svetla trva kolem dvou vterin (ted jsem to testoval na jednom svetlometu co tu mam) poukazuje na to ze plna dynamicka regulace neni mozna, to by ten svetlomet byl dvakrat drazsi musel by se totiz vychylovat ne servomotorkem ale civkama... Dale uvedu informaci kterou jsem nasel v jednom clanku tuning.cz cituji: "Podle zákonů Evropské Unie, není zapotřeba u vozidel s dodatečně montovanými Xenony před rokem výroby 1996 aby bylo vybaveno s dynamickou regulaci sklonu světlometů a odstřikovači, tak jak je to povinnost u všech nových vozidel vybavené Xenony! Stačí pouze manualní nastavení z kokpitu a odstřikovače jsou doporučené......"


xenony
Datum: 24.03.2004, 8:36
Od: Richard Holeček <holy holy@seznam.cz>

Díky p. Váňovi za jeho jadrnnou reakci. Jak je vidět, lidská blbost je neomezená. Nebudu tady p. Váňovi vysvětlovat znovu to,co jsem mu psal v osobním mailu. Pro zájemce o tuto úpravu světel předkládám část článku o xenonových výbojkách. Převzato z materiálů Škody a.s. : "U vozidel s halogenovými světlomety se nastavování sklonu světlometů provádí ručně otáčením rýhovaného kolečka. Nastavování podle zatížení vozidla bylo možné jen v předem daných krocích. Korigovat změny dosvitu světelného kuželu, ke kterým dochází nakloněním vozu při brždění nebo rozjezdu (akceleraci), však nebylo možno. U vozidel s xenonovými světlomety se regulace sklonu světlometů provádí samočinně pomocí systému automatické regulace sklonu světlometů. Pro vozy, v jejichž světlometech se používají výbojky, je použití automatické regulace sklonu světlometů předepsáno zákonem. Přestože výbojky vydávají 2,5krát více světla než halogenové žárovky, je (díky automatické regulaci sklonu světlometů) oslňování ostatních účastníků silničního provozu sníženo na minimum. Systém automatické regulace sklonu světlometů během jízdy průběžně koriguje dosvit světelného kuželu." Myslím že to hovoří za vše a jen potvrzuje mou doměnku, že pan Váňa je diletant, který pro vlastní ideu nebere ohled na ostatní. Pokud by si někdo chtěl prohlédnout celou stránku, tady je odkaz: http://www.prerost-svorc.cz/include.fr2tinfo&i=tinfo_xenon.html Nyní ať si o zmíněné "úpravě" udělá každej svůj úsudek. Richard Holeček


RE: Xenony
Datum: 23.03.2004, 9:12
Od: Petr Váňa <chipmen@skoda.panda.cz>

Autorovi predesleho prispevku bych doporucil nez se pusti do psani komentaru prestat brat drogy a psat zcestne prispevky. Vezmu to postupne, je to z technickeho hlediska mozne a v praxi plne pouzitelne, jako doklad lze pouzit to ze se primo vyrabeji sady s redukci na H4... Gyroskopicka regulace je scifi, zaprve jsem jeste nevidel(coz ovsem neznamena ze neexistuje) gyroskopicka regulace ta je mozna tak ve vrtulniku nebo v modelech na autech se pouzivaji snimace na napravach... Druhou veci je ze pokud nekdy p.Holecek cetl skutecnou technickou dokumentaci tak tohle neni system ktery by branil oslneni, ale pouze automaticky upravoval sklon svetlometu pri nalozeni, odpovidajici doba prestaveni je v desitkach sekund. Tedy nic co se neda udelat rucnim nastvenim sklonu, ktere jiz bylo zabudovano a je po instalaci xenonu stale funkcni. Vec predpisu je blbost, navic to plati pouze pro vozy vyrobene od nejakeho roku...Predpisy narizuji v dobre vire mnoho veci ale pokud jsou svetlomety dobre serizene a clovek neni liny pri nalozeni otocit tim koleckem tak je to uplna zbytecnost. Dale datove linky jsou zbytecne, ja vim co po nich tece a k cemu jsou, vite to i vy ? Pokud tam nejsou ty servomotorky na serizeni svetlometu a je puvodni mechanicke/elektricke tak nemaji vubec zadny smysl, taky kam by jste je chtel zapojit a co by ovladali ? Prochazeni upraveneho vozu at uz takto nebo jinak je vzdy otazkou, pro vasi informaci prosel, bez jakehokoliv "priplatku". Parabolicke zrcadlo a sklo nema se zdrojem svetla vubec nic spolecneho, to je jako kdyby jste rikal ze hudbu lze repdorukovat jenom z cd a nejde to z kazet, gramafonu nebo minidisku... trosku fyziky by nezaskodilo. Ano hella vyrabi vyrabi xenony jiz hodne dlouho prvni zminky jsem nasel nekdy v 80letech, kdy jeste byly velky jak pulka motoru :) Ovsem jen pro informaci, kdyz se tak zajimate o ty predpisy vozidlo nemuze byt vybaveno zadnym doplnujicim parem tlumenych svetel, tedy je to nezakonne a neprojde to technickou... Dalkova xenonova to je neco jineho. Doporuceni si nechte a probudte se.


Xenony
Datum: 23.03.2004, 8:26
Od: Richard Holeček <holyholy@seznam.cz>

Dovolte mi varovat před zmíněnou diletantskou úpravou světlometů! Z technického hlediska je to sice možné, leč v praxi nepoužitelné! Veškrá xenonová technika použitá v automobilech vyžaduje dle předpisu gyroskopickou regulaci sklonu! Autor článku zmiňuje datové linky jako zbytečné, ale to jen ukazuje na jeho diletantsví. Doufám, že vůz s takto nabastlenými xenony neprojde technickou kontrolou. Také konstrukce parabolického zrcadla xenonů je odlišná od zrcadla pro halogeny. Stejné je to s krycím sklem světlometu. Firma Hella vyrábí přídavné světlomety s xenonovými výbojkami, které se dají namontovat na nárazník. Tyto jsou však vybaveny gyr.regulací náklonu a tudíž i na normálním vozu elektronika hlídá, aby nedošlo k oslnění protijedoucích řidičů. Autorovi bych doporučil, aby než se pustí do takovýchto dobrodružství, vzal pár knížek k danému tématu a pořádně je prostudoval. Richard Holeček


re:koupě
Datum: 24.11.2003, 12:27
Od: Kachnis <voleahoj>

Ja mam ve svy 105ce na dvojtejch LS svetlech 4xOSRAM Megalight +30% (ATEST 8SD) a vubec si nemuzu stezovat.Svetla mam upraveny tak ze na tlumeny mam 2x(nebo4x)55W a na dalkovy mi sviti 2x vmejsi tlumeny +2x vnitrni dalkovy.Dalo to trochu prace to pprekopat, ale to svetlo pred autem, to je vjec.Vsechno je pospojovany k automatickymu rozsvicovani svetel(schema sem navrh sam, neni z techwebu).Jeste uvazuju o pridavnejch dalkovejch, ale taky 55W.


Xenony
Datum: 19.05.2003, 15:35
Od: Bohous R. <bohumilr@yahoo.com>

Mam problem: koupil jsem si na internetu kit Bi-xenonu H4 do meho auticka. Tento jsem obdrzel, namontoval (cca 1/2hod), vsechno asi tyden slapalo, ted ale jedna zarovka startuje jen nekdy. Tak divne to v ni behem startu chrci, je trochu modra, ale nechytne. Jindy chyta a sviti mi obe svetla. Neni to ballastem (zamenil jsem je).Rekl bych, ze v zarovce probiji VN kabel a neda celou energii do startu. Jak to, ale, ze kdyz tak 5x vypnu a rozvitim, tak to "chytne", sviti, prepina atd...? Nechce se mi davat 335USD za zarovku (a kdybyste videli ten trapny elektromagnet, co ji posunuje a meni ohniskovou vzdalenost jakoby na dalkove...) (www.sigmaautomotive.com - kit ECB HID H4 HiLow 6000K). Ale co mam ted delat, kdyz chci, at mi sviti obe svetla? Da se VN kabel nejak spravit/otestovat v amaterskych podminkach. Tez nechci aby me to "koplo", je tam pry 25.000V...


RE: RE: RE: RE: koupě
Datum: 28.04.2003, 10:33
Od: Patrik <nostal@centrum.cz>

Tak nevim, ja sem koupil Oscramy Cool Blue a zdaji se mi v pohode, je teda pravda, ze sem videl uz i lepsi, (jedna felina je mela fakt cool), ale nevim, co to bylo zac. Planuju taky nejaky koupit, ale mam Nissan Primera, a ten ma vepredu 4xH1, tak nevim, co do toho koupit.


RE: D2S
Datum: 11.01.2002, 7:11
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Teoreticky ano, mimo lehkych odlisnosti v patici (redukce je pripravena pro oba typy) a zastineni casti "banky" jsou rozmerove shodne. Pokud se tedy udela zakryt skutecne dobre jde pouzit i D2S, ale ozkousene to nemam. Petr


D2S
Datum: 10.01.2002, 16:53
Od: peto <pepko@email.cz>

Daju sa pri zastavbe namiesto povodnych halogenov pouzit vybojky D2S? V com sa lisia


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 7.01.2002, 6:09
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Ano jest tomu tak.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 4.01.2002, 15:43
Od: Ota <.>

Promin, ze se porad ptam. Ale jestli tomu dobre rozumim, momentalne zadnou skodovku nevlastnis.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 4.01.2002, 6:21
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Kdyz jsem premyslel jestli koupit felicii nebo R25 tak to bylo jednoduche, ojetiny felicie jsou predrazene protoze je po nich poptavka a je to auto tak rikajic s nulovou vybavou. Proste si na to rychle zvyknes a skutecne pokud nebude superb (ojety) za slusne ceny tak nevidim navrat k znacce kterou mam stale nejradsi za realny. Proste jednoducha logicka uvaha. Kdybych mel na to drzet si dve auta asi bych si nechal toho rapida, ale proste tak to nejde. Petr


RE: RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 3.01.2002, 15:38
Od: ota <.>

Jak to myslis, ze se ke skodovce nevratis?


RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 2.01.2002, 6:17
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

No ja bych to povazoval i kdyz uz to ma svuj vek za bezpecne auto, protoze vyssi stredni trida a 1,7 tuny dale sve, vetsinu skodovek by to asi smetlo. Co se tyka novych renaultu tak maji bezpecnost vetsinou u vrcholu sve tridy viz napr. laguna 2. Ale myslim ze to neni tema na probirani sem. A dokud nebude superb ktery je srovnatelny, ojety za slusne ceny, tak se asi ke skodovce nevratim.


RE: RE: RE: RE: RE: koupě
Datum: 28.12.2001, 21:02
Od: honza <honsoft@email.cz>

No a kde se daj koupit v Praze????


RE: RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 27.12.2001, 20:03
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

Mno ja newim, lepsi nez do 120ky :-) Jinak mam rencky docela rad, ale jel sem zatim asi jenom v jednom.


RE: RE: RE: RE: koupě
Datum: 27.12.2001, 10:25
Od: impact <impact@mail.cz>

z toho co jsem vycetl v katalogu osramu jsou CB +30% svetla navic a zabarveni jako xenony, je to ta sama rada jako Super a All Season Super (+30%, zabarveni do zluta vhodne do mlhy a deste), zatimco silverstar jsou novejsi rada s +50% svetla navic a zabarveni do bila


RE: RE: RE: Auto na obr
Datum: 27.12.2001, 8:18
Od: Ota <nemam>

Ty povazujes takovej kram jako R25 za rodine auto? Ja bych svou rodinu do zadneho Renaultu neposadil protoze bych se o ni bal!


RE: RE: RE: koupě
Datum: 26.12.2001, 21:09
Od: Honza <honsoft@email.cz>

Může mi někdo poradit? Ty OSRAM SILVER 55/60W (+50%)jsou stejné jako OSRAM COOL BLUE?? Já osobně mám v autě COOL BLUE 55/60W ale nic moc chce to něco jiného


RE: RE: Auto na obr
Datum: 23.12.2001, 21:13
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

No tipuju Renault 25 (rikals to ne, chipmene?). BTW je na nem docela videt ze prosel tvejma rukama, pokud se nepletu, je tam upravena maska ne? :-))) Ty si s tim tuningem nedas pokoj ani u rodinyho auta :-)))


RE: Auto na obr
Datum: 22.12.2001, 13:52
Od: SpeedlineS <djvjan@centrum.cz>
WWW: http://djvjan.webpark.cz

Tipuju ze to je Renault 9/11


Auto na obr
Datum: 21.12.2001, 15:08
Od: Ota <nemam>

Ahoj Chipmene, nejak nemuzu identifikovat to auto na obrazku. Co to je? Predem diky.


RE: RE: koupě
Datum: 18.12.2001, 9:22
Od: Travex <travex@mujmail.cz>

Doporucil bych Vam jeste zarovky OSRAM SILVER 55/60W (+50%) 2kusy za 245 Kc bez DPH (MAKRO). Sviti to dobre (lepe nez OSRAM SUPER BLUE), odber je standartni, problemy s prehrivanim nejsou....


RE: koupě
Datum: 17.12.2001, 23:00
Od: Jerry <jiri0@post.cz>

Tyhle žárovky koupíš v Holešovicích v podnikový prodejně Teslamp (bejvalá Tesla Holešovice) u Libeňskýho mostu.Stojej jen asi 90Kč ale jsou to obyčejný ,ne Allweather nebo Premium,ty vedou jen 60/55 ale za dobrý ceny,kolem 60Kč.


koupě
Datum: 17.12.2001, 21:08
Od: Radek <petric@post.cz>

Zdravím, pánové, nevíte gde se dají koupit ty 80/100W žárofky po Praze nebo okolí? Je jedno jaký, chtěl bych to okoštovat :-) Dik a čau Radek.


Mozna oprava praskajicich zarovek H4 nejen fy Elta
Datum: 17.12.2001, 17:13
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Puvodne jsem si myslel o zarovkach polske fy Elta sve, ale nedavno jsem objevil i stejny problem u H4 Osram a zjistil jsem, ze se to nekdy da opravit, samozrejme jen pokud neni prerusene vlakno. Casto totiz dojde k preruseni spoje mezi kontaktem zarovky a privodem k vlaknu, jedna se o nekvalitni pajeni (Elta) nebo oxidaci (Osram). K oprave je potreba dobra pajka (nejlepe mikro 50W s regulaci na cca 380 C), cin, neagresivni tavidlo, nuz nebo pilnicek a hlavne sikovne ruce a trpelivost. Potom staci poradne ocistit spoj (pripadne odstranit stary cin) a drat vedouci ze zarovky a vse za pouziti tavidla velmi dobre propajet. Zarovka by mela pote normalne fungovat, pokud ne tak skutecne byla zavada vevnitr a nezbyva nez koupit novou. Ja jsem mel uspech asi 50% ale u obycejnych H4 100/80W.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 17.12.2001, 16:17
Od: martin <on.the.edge@seznam.cz>

ty eltacky jsou bez bura za 200/kus, takze mozna na ty kvalite neco bude. ja jich za rok povymenoval asi 8, svitim zpravidla taky furt a motam se hlavne po meste, tak jestli se malo chladej.... tezko rict. anebo to jsou proste srace, ale vypadaj fakt dobre


RE: RE: RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 17.12.2001, 13:00
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://www.vici.wz.cz

K tomu praskani, tezko rict ale mozna zalezi na kvalite. Ja mam modre Lucasy 80/100, mam je uz docela dlouho a bez problemu, sice je pravda ze jedna stala 500 ale asi za ty prachy stoji, teda aspon doufam:o) Mimochodem, svitim i ve dne...


RE: RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 17.12.2001, 10:59
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

Jestli shanis jednu modrou 80/100W tak se mi ozvi, taky mi zbyla jedna, ale davat je tam uz nebudu.Netopýr


RE: RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 16.12.2001, 0:13
Od: martin <on.the.edge@seznam.cz>

a kde jsi sehnal ty 80/100 od elty? ja je marne shanim uz 3 mesice-dost praskaj, ale jsou fakt supr. jenze co s jednou, ze?


RE: RE: Levnější řešení...
Datum: 14.12.2001, 21:38
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

Ja si koupil taky modry zarovky, a vypada to dost dobre, akorat sou tusim od Elty. Samozrejme 100/80W.


RE: Levnější řešení...
Datum: 14.12.2001, 9:10
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Jo jo, to muzu potvrdit - taky jsem si do Rapida koupil "modry" zarovky, od Osramu True Blue. A efekt je super, svetlo je nadherne bile a je skvele videt. Rozdil je nejvic patrny pri dalkovych, kdy se mi rozsviti jeste pridavne s normalnimi zarovkami a najednou mam pred sebou dva zlute pruhy... Mimochodem - zapojil jsem si mlhovky, ne podle navodu tady na serveru, ale podle originalniho zapojeni z navodu k obsluze, dokonce jsem si sehnal i original prepinac ze Skody 130 GL. Jenomze i kdyz jsem skoro presvedcen, ze mam vsechno jako ve schematu, sviti mi bud jen predni, nebo jen zadni mlhovky. Kdyz prepnu na treti polohu (oboje), rozsviti se mi jenom predni mlhovky a potkavaci svetla, pokud jiz nesviti! Netusite nekdo, co jsem udelal spatne? Dost me to toci, ale je fakt, ze nejsem autoelektrikar a jenom jsem natahal odpovidajici draty na odpovidajici mista... jsem si myslel. :-(


RE: a nakolik te to dohromady prislo?
Datum: 14.12.2001, 6:34
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

Ja jsem to nepocital, ale vezmem li zakladni pocty, nove D2R a 3500,- plus nejaky ballast z vrakace tak se da vejit s tim zakladem k 10kkc.


Levnější řešení...
Datum: 13.12.2001, 21:06
Od: T2K <t2000@seznam.cz>

Ja jsem koupil TUNGSRAM SUPER BLUE se slabě modrým nádechem skla, ve světlech se jeví jako čistě bílé při svícení. Zvýšila se svítivost o cca 20%, co je ale důležitější, je rozložení světla po celé ploše osvětlení rovnoměrně (ala xenon), ne jak klasické, které svítí do dvou bodů, a světlo připomíná denní. Navíc to platí i při rozsvícení dálkových. A taky to perfektně svítí v mlze. Celkem mne to vyšlo na 500 za dva kousky...


a nakolik te to dohromady prislo?
Datum: 13.12.2001, 13:14
Od: Lukas <d>

a nakolik te to dohromady prislo?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení