ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Škoda Felícia 1.3 MPI TURBO
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Škoda Felícia 1.3 MPI TURBO

RE: Tlak paliva
Datum: 13.09.2014, 0:27
Od: Adam Stastny <adamstast@seznam.cz>

Co kdyz pouzijes vetsi vstriky z 2.0l oktavky nebo 1.8 turbo? Jakou mas regulaci turba? Jestli tlakovou,tak pouzij pomocnou pruzinu z druhe strany banky, na tycku udelas zavit a kontramatkani muzes tlak snizit.


RE: Tlak paliva
Datum: 13.09.2014, 0:13
Od: Adam Stastny <adamstast@seznam.cz>

Co kdyz pouzijes vetsi vstriky z 2.0l oktavky nebo 1.8 turbo? Jakou mas regulaci turba? Jestli tlakovou,tak pouzij pomocnou pruzinu z druhe strany banky, na tycku udelas zavit a kontramatkani muzes tlak snizit.


RE: slovenšťina
Datum: 28.02.2012, 3:19
Od: Petr <skoda.skoda110r@seznam.cz>

No, nevím co za kkta nedokáže přečíst článek ve slovenštině, ale pár desítek let jsme byli jedna firma ne? tak by to neměl být problém... souhlasím s předchozími komenty... vrať se do pomocné školy...


potrebujem poradit
Datum: 5.11.2011, 14:05
Od: Jan Firkaľ <johnyby1@azet.sk>

zdravim potreboval by som poradit ohladom teho ze s akym programom alebo s cim upravujete radiacu jednotku lebo ja by som to iste potreboval na mojom peugeote 406 2.0 benzin.... dal som do nej turbo a trosku sa mi to cudne sprava pri plnom plyne chcel by som skusit upravit radiacu jednotku ze ako by sa to spravalo po uprave a s teho dvovodu by som si chcel kupit ten softver alebo program na upravu radiacich jednotiek a neviem s kade, keby ste mi vedeli poradit zatial dakujem


favorit turbo
Datum: 3.05.2010, 15:02
Od: Zoltan Petho <pethozoli@azet.sk>

cawko chcel by som sa s pytat mi chceme urobit na favorit turbo ale newieme ako na vyfuk ako to mame spravit vopred ti dakujem


turbo
Datum: 21.12.2008, 12:20
Od: dalibor <dalibor.bartko@seznam.cz>

zdarvim chtel sem se zeptat jake turbo by bylo asi nejvhodnejsi na filetu 1.3 jednobodove strikovani.a pres jaky program upravim ridici jednotku,dikyyyy


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 26.01.2008, 14:32
Od: elgero <elgero@atlas.sk>

ahoj, máš nejaké info o použitii kompresora? chcem preplnovať motor 1.3 MPI, a asi najrozumnejšie sa mi vidí použitie kompresora, zatial zbieram informácie, dík za odpoved


RE: RE: RE: Dobrý
Datum: 28.12.2007, 17:46
Od: davi <carrera2@seznam.cz>

dekuji vam za ochotu ale uz sem to turbo nainstaloval a funguje to pekne jen jeste vystelovat pomer vzduchu a benzinu pri pomalem pridavaní motor lze vytocit na 10 000 ot za min, ale pri prudkem seslapnuti plynu motor zakucka, rana do vyfuku a chcipne nevim jak uz mam karburator (JE ZE SKODY 120M) sestelovat aby mi to slo i pri prudkem seslapnutí plynu jesly ubrat na benzínu nebo pridat na vzduchu nevim jeste vas zadam co mam postelovat aby my to fungovalo pri prudkem seslapnuti plynu a projevil se kroutak pri predjizedi dekuji


RE: RE: Dobrý
Datum: 21.12.2007, 9:51
Od: Motortech <info@motortech.sk>

To je tak vseobecna otazka, ze sa na nu neda odpovedat. To ako ocakavas, ze tu niekto zacne pisat manual ..."Vezmite si kluc 13 a demontujte ...." ???Treba si precitat teoriu preplnovania motora dodrzat zasady. Pre mierne zvysenie vykonu nie je nutne absolutne dodrzat zasady idealneho stavu kt.sa pouziva pri hladani maxima. Absolutne dolezite pre seriovy motor je nepresihanut preplniaci tlak nad 0.3 bar a udrzat zmes v pozadovanom pomere. Pri dodrzani tychto zasad sa ti v podstate nic nemoze stat. Akurat karburaator nie je stavany na to preplnovanie. Videl som vsak aplikacie, kde to fungovalo. Predpokladam, ze to sikovnejsiemu cloveku staci. Ak nie tak sa do toho radsej nepustaj.


RE: Dobrý
Datum: 12.12.2007, 20:02
Od: david <carrera2@seznam.cz >

zadadam vas o radu jak pridelat turbo na motor z karburatorem a aniz by se motor rozpad mam zkusenosti vyfuky a sacim potrubym radbych vedel jak na to dekuju


Felicia 1.6 TURBO
Datum: 9.09.2004, 12:41
Od: motortech <info@motortech.sk>
WWW: http://www.motortech.sk

Mame uz spravenu aj feliciu 1.6 TURBO. Posielal som informácie spravcovi tohoto serveru, ale nema asi zaujem o uverejnenie. Takze na nasej stranke www.motortech.sk mozete najst informacie a dennik projektu. Ak tam nenajdete co vas zaujima napiste nam mail.


Dobrý
Datum: 7.09.2004, 8:44
Od: Jaromír <kjaroslav@seznam.cz>

Páchám TURBO KKK do Š120-Olejoví chladič + víc odkrytý chladič a šáde se nevaří


RE: Náporové sání
Datum: 3.09.2004, 21:30
Od: LERA <spacehulk@seznam.cz>

Někde jsem četl, že náporové sání = no problem a + 5-10% výkon


Náporové sání
Datum: 26.08.2004, 13:30
Od: Pafka <crm.pafka@atlas.cz>

Když se mluví o přeplňování, co takhle náporové sání? Má s tím někdo své zkušenosti?


RE: slovenšťina
Datum: 24.08.2004, 12:32
Od: peter <burgas@yahoo.com>

david,docela rad by som sa s tebou stretol,ale prines si aj dakych rasistickych kamaratov,mam 130kg a 195 cm,aby to bolo vyrovnane.casto chodim do ciech ale s takym hovadom ako si ty som sa este nestretol,si ojedinely kus,chcem ta....


RE: RE: RE: dotaz
Datum: 15.03.2004, 10:12
Od: Petr <1prac@seznam.cz>

Zdravim,kamos ten kabel uz nakou dobu ma a dou s nim delat divy... Software VAG-COM je zadara,takze je to super a ten kabel se tam necha koupit za dobrej peniz, na to, ze umi vsechny VW Groups jednotky. Jenom smazanim hlasek jednotky (poruchy z provozu,které ani nepostřehneme..) dostal motor pružnost a spotreba sla u moji Felicie na 5.5L na dlouhe trasy! Znáte někdo lepší software než VAG-COM? Jinak na to lepsi chlazeni bych dal misto ty plechovy vany hlinikovou hlavu se zebrovanim treba ze 120. Jednak bude lepsi chladit a jednak ma objem o 1L vetsi...


RE: RE: dotaz
Datum: 9.03.2004, 19:00
Od: sniiper <email>

Skúste pozrieť na http://www.id2.cz je tam VAG soft aj s krackom a v Češtine,mal by tam byť aj ten kábel.


RE: slovenšťina
Datum: 29.01.2004, 10:01
Od: markky <markky@azet.sk>

David.ko----mal si tam uviest cele meno.Kedze si to tak neurobil, spravim to za teba: David.kokot


RE: slovenšťina
Datum: 26.01.2004, 12:59
Od: FL <fl5@volny.cz>

Vždycky mne překvapí, jaký hovada se najdou na internetu a tohle je zářný příklad. Pokud nepřečteš článek ve slovenštině, tak si zkus dodělat pomocnou školu kterou jsi patrně předčasně ukončil. Otázka je, jesli by jsi ho zvládl kdyby byl česky.


RE: slovenšťina
Datum: 26.01.2004, 12:32
Od: nágl <nágl@seznam.cz>

Když ti vadí "cizí" řeči tak to nečti, myslím že tvůj výplod mluví za vše, pokud nedokážeš přečíst slovenský článek tak by jsi měl pravděpodobně znovu absolvovat základní školu a nebo navštívit logopeda .... Řekl bych že všem normálním lidem je jedno jestli je něco napsané česky nebo slovensky, jde o to co je v článku napsané a vzhledem k tvé úrovni psaní by jsi pravděpodobně nedokázal sepsat ani návod k huštění pneumatik.


RE: slovenšťina
Datum: 24.01.2004, 18:56
Od: slovak <slovak@slovak.sk>

David ty si pekne vypatlany mozog...mal by si sa liecit.huj


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 4.12.2003, 17:17
Od: power <Powerbusiness@orangemail.sk>

bolo to uz hodne davno co si pisal na nejakej stranke o pouziti karburatora v preplnovanom motore, odpis mi na Powerbusiness@orangemail.sk co o tom vies lebo potrebujem aplikovat preplnanie do motora s karburatorom / karburatormi , hehe ono je to 3,5 V8 a asi vies o aky motor sa jedna...


slovenšťina
Datum: 2.12.2003, 22:34
Od: David <David.ko@seznam.cz>

Slovenština je fakt hnusná a zasraná řeč,vůbec nevim o čem ten článek je, a i když by mě docela zajímalo si ho přečíst,je mi z této řeči nablití.....


RE: to mas naftak?
Datum: 24.06.2003, 10:46
Od: flat4.org <aircooled@flat4.org>

jestli tam nemá wastegate tak je to chyba!!!


to mas naftak?
Datum: 16.06.2003, 19:57
Od: GX <gorx01@volmail.cz>

1.Más KONSKEJ kompresni pomer!!! (jako u starsiho naftaku :->) Kdyz ho snizis, tak ten plnici tlak nebude az tak vadit. To prehrejvani je mozna taky dusledek... Jinak, co takhle mechanická regulace (limitace pres obtok vejfuku) tlaku? Neco takovyho, jako je na Garrettech by se ti asi hodilo, ale nevim jestli to na Kackach vubec jde... Pak ti doporucuji se mrknout (aspon na netu) na nejakyho Renaulta R5 (R11) (spanelska verze se jmenuje R5 Copa), je v tom 1.4 s turbinou, urcite tam je taky chladic-vymenik oleje (ale na !!francouzkej!! zavit). Problem je, ze zacatku se tam davaly karburatory, ale na OKUK konkurence dobry. Jinak: mas nejak vyreseny chlazeni pistu???


RE: dotaz
Datum: 20.08.2002, 13:34
Od: honza2 <honza-seznam@seznam.cz>

zapojeni prevodniku je pomerne jednoduche,pro felicii staci jen 3 draty (stejne jich vic v konektoru neni) a to +12V,GND,k-Line schema je nekde na ruskem sajtu diacom.com.ru a nejaky odkaz,program je volne k dispozici na ross-tech.com pokud mas nejaky dotaz nebo chces to schema napis email.


kW/Nm????
Datum: 5.08.2002, 9:37
Od: Tryllu [PL] <tryllu@post.pl>

Wszystko dobrze, ale jakie sa teraz osiagi samochodu? 0-100kmph: ? 60-100kmph (III/IV): ? 80-120 (IV): ? Vmax: ? Byles na hamowni? Jaka jest moc (kW) i moment (Nm)?


RE: RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 14.07.2002, 16:25
Od: Boss <xxx@xxx.xx>

No jasně..co takhle ten za pětikilo na foukání lehátek?:o))Zapoj si to a pak dej vědět jestli se výkon zlepšil..:o))))))


RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 10.07.2002, 11:26
Od: Tomas <tomas@seznam.cz>

Co takhle elektrický kompresor?


Ridici jednotka
Datum: 8.07.2002, 11:27
Od: josefs <seac@zesilovace.cz>

Myslim si, ze disassemblovat ridici jednotku - klasickou je nesmysl. Je to dost draha legrace na pokusy. A psat vlastni soft pro PC na komunikaci s touto jednotkou, kdyz k ni nemate kompletni dokumentaci by byl hodne "hrdinsky cin". Dostal jsem nekolik mailu na toto tema, myslim si, ze odkaz www.dyi-efi.org resi vse, navic jsou dostupna data pro spoustu motoru, i osmivalce. Bohuzel pro Skodu zatim nic. K jednotce je kompletni dokumentace a data pro vyrobu DPS. Co vice si prat, jde udelat za par korun. Procesor je obycejny, vyvojove prostredky dostupne. Je tam i spoustu teorie a vypoctu.


RE: dotaz
Datum: 25.06.2002, 16:50
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Pokud je komunikace skutecne "RS232" tedy "Rxd Txd a GND" tak prevodnik neni problem, podivej se na www.papouch.com/rs232ttl.html (je to cesky at se to podle .com nezda) a hned prvni zapojeni je to ono, Vcc vezmes pres odpor cca 1k a zenerku z PC signalu DTR. Napeti zenerky je potreba urcit podle toho jaka je napetova uroven komunikace. Ale ne vzdy je ta komunikace "RS232" nekdy to byva "hodiny data" nebo "CAN Bus" a nebo jeste neco jineho to ti neporadim. Ale asi vetsi problem bude ten program do PC.


RE: dotaz
Datum: 21.06.2002, 15:04
Od: Pablo <m.pavlik@seznam.cz>

Zapojeni kabelu nebude az tak slozite - vhledem k tomu, ze pro propojeni mezi ridici jednotkou a diagnostikou se vyuziva seriova komunikace (3 draty - RX, TX, zem) bude zapojeni jednoduje - podobne jako interface pro mobilni telefony, databanky. Tzn. nejaky konvertor urovni - zrejme MAX232 nebo podobny typ - cely se to pripoji na seriovy port pocitace. Vetsi problem vidim v tom, kde sehnat ten software. Pocitam, ze hyperterminalem se na to asi pripojit dat nebude :o) a AT prikazy tam taky asi chodit nebudou.... Mas snad ten software?


dotaz
Datum: 21.06.2002, 11:17
Od: Čápa <martin.capek@seznam.cz>

Zdravím vespolek. Nemáte někdo schéma zapojení převodníku, který je na kabelu který propojuje ŘJ (Felicie) a PC? Není to někde na webu? Chtěl bych s tím zkusit nějaké pokusy o seřízení. Díky za info.


RE: RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 19.06.2002, 19:32
Od: impact <impact@mail.cz>

Jo karburator, ten ty vsecky hodnoty spocita nejpresneji... :)


RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 19.06.2002, 17:56
Od: Beaver <beaver.pv@post.cz>

A proto říkám, zlatej karburátor. :-) Do háje se všema počítačema v motorech, nedá se s tím pořádně hnout při úpravách.


RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 19.06.2002, 12:42
Od: petous <petous@seznam.cz>

Ale kde vzit komresor a nekrast? Co jsem kdy videl, tak je cena vetsinou vyssi nez zbytkova cena felicie. A problem to stejne neresi. Asi nejvetsi problem je s ridici jednotkou, ktera na to proste neni navrzena. Vetsina tuneru jen ladi datove mapy a malokdo umi zasahnout i do samotne podstaty ridiciho algoritmu, napr. pridat dalsi datove mapy pro pretlak atd. Svetla vyjimka je na www.hondata.com . Chce to proste kompletne disasemblovat ridici program a pridat tam dalsi finty. Predtih by to melo taky stelovat podle tlaku a ne natvrdo ubrat.


RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 18.06.2002, 17:33
Od: martin <on.the.edge@seznam.cz>

motor s kompresorem ma horsi ucinnost nez turbina, ne vykon. a kompresor ma jednu vyhodu: nema tzv. turboefekt cili preplnuje hned odspoda


RE: RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 15.06.2002, 23:15
Od: impact <impact@mail.cz>

no to je takova ta zakladni varianta pro hodne odvazne lidi, jinak aby to bylo aspon trochu bezpecne je jeste potreba osetrit par veci jako automaticke uzavreni privodu NO pokud clovek sunda nohu z plynu, pri prekroceni urcite hranice otacek, pripadne jeste nejaky vypousteci ventil, kterym slouzi pri tlakovani hadice od bomby k motoru pred samotnou jizdou a tlakomer + vyhrivani lahve...


RE: RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 15.06.2002, 0:02
Od: Beaver <beaver.pv@post.cz>

Ohledne toho NOS bych řekl, že strašná spousta práce nebude, protože de facto je to hadice od bomby k elektromagneticky ovládanému ventilu, který to foukne do sání před karburátorem (no u stříkaček postě jenom do sání). U Favorita tak instalace NOS zahrnuje spínač (nejlíp na volant), umístění lahve s plynem a zavedení konce hadice do tubusu filtru (eventuelně v případě sportovního filtru někam pod něj). Nebo se pletu ?


RE: RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 14.06.2002, 13:34
Od: impact <impact@mail.cz>

na druhou stranu kompresor zacina zabirat uz od nizkych otacek a existuje spousta predpripavenych sad pro vozy od VW, ktere by se treba dali pouzit... ad NOS: samozrejme by to slo, ale rek bych tak maximalne 25-50 koni navic, vetsi davka by mohla byt pro motor tak maleho objemu smrtelna; a navic je s tim strasna spousta prace...


RE: RE: Kompresor místo turba
Datum: 14.06.2002, 12:53
Od: Beaver <beaver.pv@post.cz>

OK, diky za info. Byl to aspon pokus o nejakou myslenku. Pak snad uz jedine instalovat NOS, ale tady uvazuju nad problemama: 1/ pouziti pouze na kratkou dobu 2/ jestli to vubec 1,3 (1,4) motor muze zvladnout. Takovy myslenky ve me vrtaji, co zacal Bervid NOS prodavat jako sadu tusim za 14 tisic.


RE: Kompresor místo turba
Datum: 14.06.2002, 10:52
Od: chipmen <chipmen@skoda.panda.cz>

S kompresorem by byly ty same potize s plnenim spravneho mnozstvi paliva, pridelani, propojeni s hlavni remenici atd. Navic kompresor by mel pri stejnem plnicim tlaku horsi vysledny vykon protoze odebira motoru mnohem vice vykonu.


RE: RE: RE: Tlak paliva
Datum: 14.06.2002, 8:46
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Dekuji za vysvetleni, uznavam ze mas vice zkusenosti a moznosti zkouset kdyz to mas pred sebou. Ja jsem totiz myslel, ze redukcni ventil reguluje tlak v pomerne malem rozmezi a ne az po max. tlak cerpadla tzn. ze tlak ve vstrikovaci liste je vyrazne nizsi nez minimalni tlak ktereho je schopno cerpadlo. Jeste jedno Ti preji hodne uspechu.


Kompresor místo turba
Datum: 14.06.2002, 0:42
Od: Beaver <beaver.pv@post.cz>

Nemám sice představu, jak je to s rozdílama, ale nebylo by jednodušší použít místo složitého systému turba s nejrůznějšíma ventilama kompresor ? Pokud o tom má někdo hlubší znalosti, rád bych věděl, co by to provedlo :-)


RE: Tlak paliva
Datum: 13.06.2002, 12:13
Od: Zdenek Havrlik <z.havrlik@post.cz>

Blahopřeji k češtině!!!! já překládat do slovenštiny tak končím u osla - somár :-)


RE: RE: Tlak paliva
Datum: 12.06.2002, 8:40
Od: idt <idt@kiwwi.sk>

Takze este raz. Tlak paliva v strekovacej liste je ovladany alebo udrzovany mechanickym ventilom ktory odrzuje pozadovany tlak paliva. U skodovky je to cca 3,6 baru. Na zakalde tohoto konstantneho tlaku je mozne presne definovat mnozstvo vstrekovaneho paliva z dlzky otvorenia vvstrekovacieho ventilu. Tento ventil je ovladany podtlakom zo sacieho potrubia a to tak, ze ked je uzavreta skrtiaca klapka a je najvacsi podtlak tak prepusta palivo spat do nadrze. Ak ale zmenime motor na Turbo tak je v nasvacom potrubi pretlak a preto sa tento ventil nevie otvorit a tlak paliva stupa az po moznosti palivoveho cerpadla. Ten pretlak je tam samozrejme pri otackach. Inac je tam podobne prostredie a pracuje to na volnobech dobre. Z toho vyplyva, ze by to malo fungovat na prospech a mozno aj funguje. Stale mam vsak pri vysokych otackach chudobnu zmes. Uz sa mi to podarilo doladit do celkom dobreho stavu a buduci tyzden uz by som mal ist na brzdu.


RE: Tlak paliva
Datum: 11.06.2002, 15:55
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Pis klidne slovensky protoze vetsina Ti bude rozumet a zbytku urcite nekdo poradi. Ale ted bych na tebe mel jednu prosbu o vysvetleni, jak jsem jiz nekde napsal tak tlak paliva (u vstriku) je rizen regulacnim ventilem ovladanym podtlakem v sacim potrubi a ne elektronicky ridici jednotkou, nepomohla by tedy zmena tohoto regulatoru tak aby korigoval tlak a tim i davku paliva na zaklade pretlaku v sacim potrubi? Tento regulator by podle me mel jit sehnat z nejakeho MPI motoru s turbem a potom by RJ korigovala tak jako by to byl atmosfericky motor ale smes by mela mit spravny pomer a tim i lambdu. RJ by pak melo stacit upravit jako pro klasicky tuningovany motor. Otazkou zustava co to udela s cidlem mnozstvi nasavaneho vzduchu. Zkus mi prosim vysvetlit jestli je tato uvaha spatna nebo spravna, tady u MPI s turbem znam jen teorii nez praxi.


Tlak paliva
Datum: 11.06.2002, 10:50
Od: idt <idt@kiwwi.sk>

Neviem ci pomoze ak budem pisat po cesky. Pripada mi to komicke, ale mozem sa pokusit. Vysledok vsak bude asi opat komicky. Nechci se vyjadrovat fyzice a pomeru tlaku, ale v praxi je to slozitejsi a neda se to tak jednoduse popsat. Neni pravda, ze kdyz je paliva moc tak si to ridici jednotka doreguluje. Vysledni hodnota vstriku se totis sklada z dilcich hodnot. Zakladni hodnota vstriku je v mape vstrikovani. Tato hodnota sa dale pres koeficienty meni a to v zavisloti od teploty motora, teploty nasavaneho vzduch, lambdy atd... Kdyz ale v zakladni mape paliva zvednete hodnotu vstriku moc tak tyto korekcni hodnoty uz nejsou schopne doregulovat smes a pak je stale bohata smes. Je to ten sami problem jako kdys mam ted moc chudobnou smes a ridici jednotka to pres svoje korekce neni schopna doregulovat. Pri turbomotorech ridici jednotka ma ve svich korekcich i turbotlak a prote je schopna korigovat vstrikovaci hodnotu i na zaklade tohoto parametru. Moje ridici jednotka to ale neumi a proto je potrebne najit spravnou zakladni hodnotu vstriku a kdyz sme na maxime tak zmenit vstrikovace za vetsi. Pri mych skouskach je i kdyz zvednu tlak paliva tentyz problem a proto to nefunguje. Doufam ze jsem se stou cestinou moc nezhovadil - snaha byla....


RE: RE: RE: chdá směs -> zvednout tlak paliva ?
Datum: 11.06.2002, 0:23
Od: Zdenek Havrlik <z.havrlik@post.cz>

Tak jsem si znovu přečet ten článek a se snahou přeložil . Zdá se že ten tlak paliva opravdu roste. Ach jo škoda že se nadaj číst myšlenky nebo že neni pořát československo když jsem byl malej tak jsem slovensky rozuměl ted ani ťuk :-) Tímto moje nápady končí... . no skusil bych to v obdobném znění: Kde nepomuže síla použij ještě větší sílu! Havrla


RE: RE: chdá směs -> zvednout tlak paliva ?
Datum: 11.06.2002, 0:15
Od: Zdenek Havrlik <z.havrlik@post.cz>

proč by vyší tlak paliva nepomohl dostat potřebné množství paliva? podle mě ano ,. narazí-li regulace na řekněme otevřenej ventil tak jak ho otevřít víc aby toho proteklo víc? napadá mě jediné zvednout tlak paliva, co se týka snižení množství paliva směrem dolu si to počítač reguluje bez problemu. Podle mě se tam nedostane potřebný množství protože je vyší tlak vzduchu a ten tomu brání... . Stále si stojím za tímto názorem. :-) Havrla


RE: RE: chdá směs -> zvednout tlak paliva ?
Datum: 10.06.2002, 16:37
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Mozna jsem popis tohoto problemu nepochopil, nebo mi chybi prakticke zkusenosti ale je pravda ze zvednuti tlaku paliva u MPI pomaha k vyssi vstrikovane davce ale je taky pravda ze tlak neurcuje cerpadlo ale redukcni ventil ovladany podtlakem v sacim potrubi a podle lambdy, teploty a dalsich velicin se ridi delka (davka) vstriku a okamzik zazehu. Podle mne by tedy melo pomoci upravit (nevim jak) redukcni ventil a vymenit vstrikovaci ventily za vetsi nebo je spojit vsechny paralelne (upravit RJ aby je utahla) tak jak to melo napriklad vstrikovani Bosch L-Jetronic, nebo de facto vyrobit (pouzit z nejakeho vraku) kontinualni vstrikovani napr. KE-Jetronic.


RE: chdá směs -> zvednout tlak paliva ?
Datum: 10.06.2002, 15:30
Od: IDT <idt@kiwwi.sk>

To s tym tlakom neplati. Aspon nie v praxi. Zvysovanim tlaku paliva sice prejde vstrejkovacom viacej paliva ale nebude to spravne. V texte je vysvetlene ako sa spravalo auto pri zvysenom tlaku paliva - nerobilo to nic.Tlak vzduchu je prilis variabilny na to aby sa to dalo takto jednoducho popisat. V benzinovych motoroch sa vsetka regulacia vztahuje na lambda sondu a RJ sa snazi regulovat pomer paliva a vzduchu tak aby zmes bola idealna. Ak maju vstrekovace nedostatocnu kapacitu ku vzduchu tak ten tlak nepomoze.


RE: RE: Ventily a chlazeni oleje
Datum: 10.06.2002, 15:23
Od: IDT <idt@kiwwi.sk>

To by bolo dobre. existuje take zariadenie ale stoji 19000 Sk bez DPH a to je dost,.


chdá směs -> zvednout tlak paliva ?
Datum: 10.06.2002, 15:12
Od: Zdenek Havrlik <z.havrlik@post.cz>

Předně: fandim autorovi, chci se pokusit o něco podobného... Moje hypotéza: Jeli motor atmosférický tak máme nějanký tlak vzduchu řekněme A , pak tlak paliva před vstřikovacím ventilem řekněme tlak B. Dopravené množstní paliva je jakousí funkcí tozdílu tlaků B-A Zvedneme-li tlak vzduchu turbem o X, tlak vzduchu je pak(A+X) a necháme tlak paliva B pak bych řekl že se dopraví mnohem méně paliva (B-(A+X))přez vstřikovací ventil než by mělo.... . Řekl bych že by bylo vhodné též zvednou tlak paliva (B+X) a pak by rozdíl byl stejný jako u atmosférického motoru (B+X)-(A+X)=B-A Doufám že jsem to vysvětlil srozumitelně :-) Mýlim - li se tak mě nekamenujte, určitě se takoví najdou ... Havrla


RE: Ventily a chlazeni oleje
Datum: 10.06.2002, 11:45
Od: Pato Garzik <pato_garzik@svuba.sk>

Niekde (myslim ze na webe) som videl medzikus na olejovy filter. Vyberies filter nasrobujes medzikus, a nahodis nazad filter (niekedy treba dat nizsi) Na tom medzikuse su natrubky so zavitmi na pripojenie hadic do chladica. Velmi jednoduche a efektivne. Skusim s po tom este pozriet a ak to nahodou najdem tak dam vediet. Tak sa mi zda ze to bola nejaka americka stranka o tuningu a repasacii starsich Fiatov.


Ridici jednotka ?
Datum: 10.06.2002, 10:00
Od: josefs <seac@seznam.cz>

Nevite nekdo, jak je to s primym vstrikem plynu ? Jaky ma LPG tlak - odpadlo by totiz cerpadlo benzinu pro zvyseni jeho tlaku nad plnici tlak turba - nebo to neni potreba ?. Jsou na trhu specialni vstrikovace na plyn, nebo se daji vyuzit i vstrikovace typu felicie MPI ? Jdou tyto vstrikovace montovat i na motor treba S120 ? Slo by to vyuzit i s montazi turba ? Myslim, ze by to nebylo marne -LPG by po zplyneni nasavanou smes jeste vice ochladilo a to by snad melo priznivy vliv i na dosazeni vyssiho vykonu motoru. LPG je levny, tak by to melo i financni prinos. Vidim, ze tady pisou lidi, co o tom hodne vi, ja si jen obcas neco prectu, ale elektroniku vyrobit by mi necinilo problem, uplne super by bylo, kdyby nekdo mel zdrojaky treba i od komercnich EFI, protoze casu je malo a blbost je zacinat uplne na zelene louce, kdyz vstrikovani ma dnes kdejaky auto.


Ridici jednotka
Datum: 10.06.2002, 9:35
Od: josefs <seac@seznam.cz>

Myslim si, ze by nebylo marne vyzkouset nejakou vlastni ridici jednotku, navodu na internetu je spousta i vcetne vypoctu a teorie, jak na to jit, dokonce i vypisy pameti pro ruzna auta <a href="http://www.diy-efi.org">www.diy-efi.org</a>


RE: Snizeni komprese
Datum: 10.06.2002, 9:34
Od: Idt <idt@jkiwwi.sk>

Dakujem Ti za vypocet. Je to dobra informacia. Chcel by som sa podakovat vsetkym, ktory poslali povzbudzujuci mail k mojej turbo skodovke. Dodalo mi to dalsi elan. Niekolko vysvetleni k Vasim mailom. cladic oleja mam, ale blok nie je navrtany takze vzhladom na to ze som to nerobil tak to odkladam.... CHLADENIE - chcel so vymenit chladic za vacsi ale potom by nebolo miesto na chladic vzduchu, pretoze by som nemal miesto na hadice. Vybral som termostat pretoze bol zlomeny a vymenil cidlo teploty. Momentalne sa teptota len zriedka dostane cez 90 stupnov. kompresny pomer - viem ze je vysoky a mam pripravene piesty zo 40kW feldy, ale snazim sa najst riesenie take, aby som to nemusel menit. Snazim sa spravit nieco co bude jednoduche na montaz a bude lacne a tato zmena by cenu zdrazila. V definitivnom vyhotoveni pre seba vsak chcem dat kovanu kluku, nizsie piesty, cladic oleja, vzduchu atd... Turbo KKK- K16 pouzivalo sa v roznych autach napr. aj v Porsche ale konkretne toto bolo vymontovane z Fiata Croma 1.9 TD Restriktor na znizenie tlaku - tiez som uvazoval nad znizenim turbotlaku pouzitim clony - restriktora. Proti hovori to, ze sice znizim tlak, ale tym sa znizi vykon aj v pasme do 3000 otacok kedy turbo nezabera a bude to jazdit asi zle. Uvazoval som aj nad tym ako niekto z Vas spominal, ze pouzit dalsiu skrtiacu klapku, ktora by sa natacala podla plniaceho tlaku, otacok a bohatosti zmesy. MAPA VSTREKOVANIA - na zmenu existuje program , kde sa to da pekne zmenit. Tento program je vsak velni drahy a pouziva ho len zopar firiem. Patrim medzi tych stastlivcov ktori z nim moze pracovat a preto mam o jeden problem menej. Nie je problem sa dohodnut tak, ze ak niekto si chce spravit svoj riadiaci program, tak mu zaslem mapy v Exceli, kde si moze spravit zmeny a potom mu poslem program z jeho zmenami. Samozrejme nie je to lacne. Este raz dakujem za vseky podnety


RE: RE: Návrh
Datum: 10.06.2002, 0:30
Od: Petr Podrazský <petr.podrazsky@tiscali.cz>

A jaké máš auto? Chcípání: pokud je volnoběh správně seřízen, může to být nějakou netěsností na sání, netěsné nebo prohnuté víko karburátoru (nesmí se moc zatahnout). Ty zvuky vzadu dělá vypínací ložisko spojky (jestli jsou opravdu strašné, může to být i špatným ložiskem spojkového hřídele v klice). Chce se mrknout, jestli má vypínací tyčka spojky při nesešlápnutém pedálu dostatečnou vůli, nebo když to nepomůže, vyměnit to ložisko.


RE: RE: Návrh
Datum: 9.06.2002, 20:27
Od: impact <impact@mail.cz>
WWW: http://autorepair.about.com/library/ts/bl303h.htm

tady uplne dole na ty strance je nejakej seznam veci, ktery je dobry proverit, pokud se ti deje to, co se ti deje (kdyz mas studenej motor, tak ti to bez plynu chcipa)... btw: je to poucne a je to anglicky, pokud si nebudes vedet rady s prekladem, tak ti s tim ja nebo nekdo jiny pomuze... <br><br> http://autorepair.about.com/library/ts/bl303h.htm


RE: Návrh
Datum: 9.06.2002, 15:38
Od: Franta Novák <------->

Tak dobře, ty Rambo jeden. Já ti svůj dotaz napíšu dokonale česky. Nevíš, čím to může být, že když mám studený motor (například auto několik dnů stálo) a nakopnu ho, tak mi motor ztrácí otáčky až je nakonec ztratí (lidově řečeno chcípá, ale to sem nepatří) na křižovatkách, i když tam přijíždím s neutrálem a nohou na spojce? Nechápu, čím to může být, ale kdykoli během chodu motoru povolím nohu ze spojky ( ať tam mám neutrál, nebo ne), tak něco vzadu vydává divné zvuky, jakoby se někde něco třelo. Ve všem mám oleje až hrůza. Kamarád mi poradil, že prý mám spojku příliš naťesno, ale já se raději zeptám někoho tak zkušeného jako jsi Ty. František.


Návrh
Datum: 8.06.2002, 20:08
Od: favorit 1.6 mpi <nevedu>
WWW: http://rambo.cz

Až to napíšeš česky tak ti poradim nerozumím ti ani slovo!!!!!!!!!!!


RE: RE: RE: Olejový chladič
Datum: 6.06.2002, 13:10
Od: zazaa <zazaa@centrum.cz>

chlazeni oleje se da udelat bud klasickym olejovym chladicem napr z Rka nebo z Garde a nebo misto nej zapojit vymenik voda/olej nebo, ale nevim jestli to jde existuje vymenik voda/olej pro VW motory ale nevim jestli maj stejnou prirubu na filtr


RE: RE: Olejový chladič
Datum: 6.06.2002, 11:43
Od: dave <dada.art@centrum.cz>

Nepleteš. Nevim co jsem to napsal za blbost.


Snizeni komprese
Datum: 6.06.2002, 10:10
Od: DINS. <dinslaken@seznam.cz>

Těmy písty ze 135 je nejelegantnější řešení Ale asi jen písty se asi nedosáhne požadovaný komprese 135 pisty maj vybrani cca 4ccm Hlava pred snizenim cca 33ccm tesneni o tlousce 0,12cm cca 5,5ccm Pri tomto stavu bude komprese cca 8,5 A při použití těsnění o tloušce 0,2cm cca 8,9ccm bude komprese cca 7,9 Za predpokladu ze tesneni budou ve vymackanem stavu DINS.


Fav Turbo
Datum: 6.06.2002, 9:27
Od: joot <joot@volny.cz>

http://skoda.panda.cz/auto.php3?id=18 mrkni na tenhle odkaz tady na techwebu (pokud jsi tam teda už nekoukal:)), je to favo s turbem, čili v zásadě mechanicky stejné, autor tam chtěl dávat mpi vstřiky, takže by ti asi uměl poradit. Možná tvoje problémy jsou použitím nevh. turba, z jakého je to auta, pro jakou litráž ??


RE: RE: RE: RE: RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 15:25
Od: Milan <miloslav.tuma@volny.cz>

jasneze se to tak nedela ale slo o princip zmnsit objem pri stejnem spalovacim prostoru = mensi komprese. Ale jak uz jsem psal bud zvetsit spalovaci prostor nebo levnejsi ale pracnejsi varianta pouzit pisty z 1,3 40 kW typ motoru 135


RE: RE: RE: RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 14:56
Od: VanJ <vanj@azet.sk>

Asi tu doslo k nedorozumeniu, ale znizit objem valca sa da len znizenim zdvihu (zmena klukovky) alebo zmenou vrtania (ine vlozky a piesty), ale nie znizenim bloku. Nebolo to myslene inak?


RE: RE: RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 14:52
Od: Milan <miloslav.tuma@volny.cz>
WWW: http://www.volny.cz/miloslav.tuma

kdyz snizis blok tak zmensis objem valcu a kdyz je mensi objem valce a stejne velky spalovaci prostor (jako pri standartnim valci)tak je nizsi komprese. Ale radeji bych to resil zvetsenim spalovaciho prostoru je to elegantnejsi reseni. Olejovy chladic by se mozna dal pouzit z oktavky, jeden znamy to ted bude delat kdyz to dobre dopadne tak do toho pujdu taky, a jeste je dobre pro lepsi chlazeni motoru pouzit chladic z Feldy 1,9D nebo alespon 1,6.


RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 14:47
Od: VanJ <vanj@azet.sk>

Zvysit KP by sa dal bez zmeny ostneho bud nizsimi piestami (vzdialenost osi piest. capu a vrchom piestu) alebo kratsimi ojnicami. Tie piesty asi budu najvhodnejsie, okrem nejakej vrstvy medzi hlavu a blok... Inac asi by som tiez znizil max. plniaci tlak. A to turbo (K16) je odkial...


RE: RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 14:31
Od: impact <impact@mail.cz>

myslim ze ty myslis snizeni hlavy - tim se obvykle zvysuje kompresni pomer... co to je snizeni bloku to netusim? snad prevrtani bloku nebo neco takoveho?


RE: Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 14:16
Od: R <R.R@R>

no nevym ale kdyz snizi blok tak nesnizi kompresni pomer ale naopak zvysi, je to to same jako kdyz snizi hlavu, kompresni pomer zvednes maximalne zvetsenim spalovaciho prostoru v hlave nebo pouzitim vyssiho tesneni pod hlavou nebo se snad pletu?


Olejový chladič
Datum: 5.06.2002, 12:46
Od: Dave <dada.art@centrum.cz>

Olejový chladič - to snad není žádný problém. Já mám olej. chladič zabudovaný v motoru Favorit, použil jsem starý chladič ze Škoda 110R. Myslím, že zapojení je úplně stejné jak u Favorita, tak u Felicie, tzn. na víku rozvodů je zaslepovací šroub, což je příprava na hadici pro chladič a další zaslepení je před olej. filterem, kam se zapojí odvod z chladiče. Snížil jsi blok?, aby jsi zmenšil kompresní poměr? Příliš velká komprese může být příčinou přehřívaní motorua a i dalších potíží. Motory s Turbem mají kompresy cca 8:1.


To je teda BOMBA !
Datum: 5.06.2002, 12:41
Od: JenyK <jenyk@crx.cz>
WWW: http://www.crx.cz

Drzim palec, dobry pocin. Jen tak dal a jestli by bylo mozny - vic fotek ! Jakym zpusobem se necha upravit mapa vstrikovani ? ja oa taky by nme jeste zajimalo, jak se na to bude tvarit seriova klika ?


Ventily a chlazeni oleje
Datum: 5.06.2002, 12:40
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Tak to je dobre jen uvidime co ukaze cas a dalsi kilometry ale v kazdem pripade mas muj obdiv za tu odvahu. Ted k ventilum - mozna by stalo za pokus zkusit sehnat vzduchove ventily z nejakych stroju s pneumatickym ovladanim, moc jsem jich sice nevidel neni to muj obor ale casto jsou pomerne male s dostatecnym prutokem i tlakem, rychlou reakci a ovladanim 12V (ale i 24 nebo 230V) takze by jsi mohl uspet ale konktretne bohuzel neporadim. K vstrikovani paliva - mohl by jsi zkusit vymenit vstrikovaci ventily za ventily nejakeho treba 2 a vice litroveho motoru, mely by mit vetsi "prutok". K chlazeni oleje - kdysi jsem tusim ze na nejakem Fiatu videl jak "borec" vyresil pripojeni na motor upravenim priruby stareho filtru (moc z nej nezbylo) namontovane misto filtru a samotny filtr by az u chladice (taky chlazen) ale nevim podrobnosti ani jak to bylo spolechlive. Jinak Ti preji hodne uspechu.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení