ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Instalace signalizace rozsvícených světel do Škody 1xx
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Instalace signalizace rozsvícených světel do Škody 1xx

RE: pořád to bzučí - pomóc
Datum: 9.11.2010, 20:59
Od: juindra krejci <mjkrejci@seznam.cz>

Kdyz pujdes do Skodovky.tj.materske skolky,protoze tam nic neumi tak to napoji na pocitac a bude te to stat nemale penize.Pak si to udelas sam,protoze jsi elektrikar a zjistis ze v tomto state si muze kazdy delat co chce,protoze tady se kontroluji same nepodstatne veci,ale ze by vyrobce mel dat k vyrobku manual, coz je ve svete docela normalni vec,to nikoho nezajima.Clovek si musi poradit sam,jako to bylo za Komunistu. Proto badej jako ja a prijdes na to.Je to uplne jednoduche,porad si sam jako za starych casu.Zdar.


RE: nejlepsi reseni
Datum: 9.11.2010, 20:28
Od: jindra krejci <mjkrejci@seznam.cz>

kdyby davaly vyrobci potrebne manualy k insalaci bylo by vse v normalu,ale ze to to tak neni je to problem.Zakazat vsem distribuci aposlat je do .protoze tak je to v te brorure.Nekupujter veci,ktere nemaji manualv cestine.


RE: a co Fafik ??
Datum: 9.11.2010, 20:16
Od: jiundrich krejci <mjkrejci@seznam.cz>

Favorit je v riti , protoze vyrobci nedavaji k prodavanym produktum zadne manualy, jsou to paka , hned bych jim zakazal prtodej,bud dej manual , nebo jdi zametat ulice ,protoze jsi newschopny.


jgh
Datum: 14.11.2006, 21:47
Od: bfhj <ghjkghj>

zmrdi!!!!!!!!!!


Jiný problém
Datum: 29.12.2005, 16:45
Od: Šemik <XXX>

Já nemám problém s tím zhasnout po jízdě světla ale při startu na to občas zapomenu a akumulátor tak dostává zbytečně zakouřit. Ve své Škodě 105L model 1987 jsem přemýšlel jak to udělat a vymyslel jsem toto. První a druhou pojistku jsem nechal být a před ostatní pojistky jsem dal dvoupolohové relé (nevim už kolika ampérové). Jeden konec ovládací cívky relete jsem dal na první pojistku a druhý na kabel kontrolky mazání. Celé to funguje tak že když svítí kontrolka mazání tak je relé přes prase ukostřeno (je rozepnuté) a pojistky 3,4,5,6,7 a 8 jsou odpojeny. Jakmile kontrolka zhasne tak se relé "přehoupne" a relé sepne. Někdo může namítnout že ta kontrolka mazání svítí i za tepla při volnoběhu, ale kdo má Škodu ve slušném stavu jako já tak mu mazání na volnoběh nesvítí. Kdybych přeci jen potřeboval během startu svítit tak jsem tam ještě zakomponoval vypínač aby bylo možno relé obejít. Celé toto jednoduché zapojení jsem dal do krabičky KP2 a nemohu si to vynachválit. Vždycky při startu vše zhasne a pak se rozsvítí. Náklady byly necelá stokoruna. Není to úplně k původnímu článku ale hodí se to. Škodě zdar


schémy
Datum: 26.12.2004, 18:09
Od: majkl <gmae.szm.sk>

nefunguju tam tie schémy


RE: RE: Jiný způsob
Datum: 20.01.2004, 13:59
Od: fine <fine_ray@centrum.cz>

No určitě paralelně, elit 470mikroF tak na 24V pro jistovu.


RE: Jiný způsob
Datum: 23.10.2003, 13:09
Od: oel <oel@zoznam.sk>

Ked zapojim cerveny na 3 a cierny na 2 tak to funguje, pokial nenastartuje motor. Potom ten bzuciak reaguje na otacky motora. je potrebne tam niekde vlozit do obvodu kondenzator, ak ano tak ako( paralelne seriovo) a akej hodnoty? S pozdravom oel


a co Fafik ??
Datum: 25.09.2003, 23:37
Od: Martin R <martinrybar@seznam.cz>

prosím pomozte mi. Měl jsem tohohle "bzučáčka " ve stařičké 120 tce,a než jsem se ji zbavil tak jsem si ho z ní vyndal(musím přiznat že to fungovalo k mé naprosté spokojenosti(jednoduché napojení na 2. 3. pojistku) a velmi jsem si na to zvykl. Teď mám Favorita a nevím si vůbec rady se zapojením.Prosím poraďte mi někdo jak to zapojit. děkuju M.R.


RE: pořád to bzučí - pomóc
Datum: 16.09.2003, 21:20
Od: Honza Mertl <honza.mertl@atlas.cz>

To mi dělá taky. Neví někdo ?


pořád to bzučí - pomóc
Datum: 18.06.2003, 14:07
Od: Tom Foltýn <desfoltas@seznam.cz>

Čau škodovkáři, mám problém. Koupil jsem klasickej signalizátor, zapojil jsem ho podle návodu na druhou a třetí pojistku a funguje to dobře do té doby, než chci jezdit bez světel. V tu chvíli to začne prskat a chrastit, sice né moc ale vytrvale. Dokonce se mi zdá, že intetzita tohoto zvuku stoupá přímoúměrně s otáčkama. Nevíte někdo jak tu potvoru umlčet?


RE: Se zapalovanim
Datum: 15.04.2003, 13:59
Od: Roman <roman.c@centrum.cz>

Toto zapojení je dobré!Potřeboval bych schéma tohoto zapojení.Poraďte prosím někdo!


Se zapalovanim
Datum: 6.04.2003, 19:12
Od: Kachnis <voleahoj@seznam.cz>

Rad bych pridal svuj vytvor. Jeden vyvod bzucaku sem pripojil ke dvernimu spinaci a kladny sem pripojil na soustavu 2 tranzistoru KC 507,ktere jsou zapojeny tak, ze jeli zapalovani zapnute,je vysledne zapojeni nevodive a je-li zapalovani vypnute, je vodive,dale vodic pokracuje na Po3.Funkce:Houkatko houka jen pri vypnutem zapalovani a otevrenych dverich.Je to o moc lepsi. Schema bohuzel dodat nemuzu,protoze to neumim, ale kdo do tranzistoru vidi, nejak to zapoji. Hlavni je ta myslenka...


nejlepsi reseni
Datum: 14.11.2002, 9:03
Od: Tomas <tom@centrum.cz>

Plne souhlasim s tim, ze je nejlepsi zapojit bzucak na 2. a 3. pojistku. Mam to tak zapojeno a nemuzu si stezovat. Pri zapojeni na dverni spinac to zbytecne rve pri otevreni dveri, ale uz neupozorni na zapnuta svetla pri vypnutem zapalovani, pokud sedime ve voze (treba na nekoho cekame) a zaponeme vypnout svetla. Mimochodem stejnym zpusobem to maji zapojeny favority r. v. 1994 ve vybave Comfort Line. Skodovkam zdar.


RE: nejlevnejsi reseni
Datum: 4.07.2002, 8:10
Od: Karel Petr <karelpetr@seznam.cz>
WWW: http://skoda110r.hyperlinx.cz

No, ono to tak nejlevnější řešení taky neni. Kontrolku jsem zapojil a přesto jsem vybil baterku. V noci je to jasné, ale řekně za mlhy, nebo v podvečer nebo v zimních měsících, kdy se svítí celodenně se ta kontrolka docela dobře přehlídne (ona zase až tolik nesvítí...), proto je vhodné ji doplnit "pípákem" Taky jsem si myslel, že se mi nemůže stát, že zapomenu zhasnout a ejhle stačili dvě hodiny a už jsem neodjel... U těch univerzálních pípáků je potřeba dát při zapojování pozor, protože spínač vnitřního osvětlení ve dveřích odpojuje kostru (mínus pól baterie) a ne plus pól, proto to někdy může dělat problémy. Já jsem to řešil zapojením pípáku na pojistku potkávacích světel a spínaná je z pojistky, která je zapojená při klíčku v poloze I (naskočí přístrojovka, stěrače...) . Takže to pípá, když vypnu zapalování (klíček v poloze 0) a mám zapnuté potkávačky. Jsou určitě lepší řešení, ale já jsem byl lenivý tahat kabely, takhle mi stačilo to jenom připojit pod pojistky...


RE: RE: RE: de to i jinak
Datum: 3.07.2002, 21:36
Od: impact <impact@mail.cz>

Vono vubec v novejsich skodovkach je dost vychytavek, ktery se vyplati implantovat i do tech starsich. Treba ve fabii pokud mate zapnuty sterace a zaradite zpatecku tak se automaticky spusti zadni sterac... na kombiku je tohle k nezaplaceni....


RE: RE: de to i jinak
Datum: 3.07.2002, 13:30
Od: Zorzano <jiri1@email.cz>

Jeste par poznatku z praxe - docela zajimavy je reseni co sem videl v Hyundayi - pokud mate spinac svetel v poloze "potkavaci svetla" tak se vam svetla automaticky vypnou po vypnuti zapalovani (nebo zapnou po nastartovani). Pokud chcete parkovacky staci na ne spinac prepnout. A vubec se nemusite svetlama zabyvat... Ve Fabii mi potkavacky po vypnuti zapalovani zhasnou a zustanou svitit parkovacky a po otevreni dveri u ridice to pipa. Pokud ale otocim vypinac svetel na parkovacky tak nic nepipa... To mi taky prijde docela rozumny nez aby to rvalo porad. cau. P.S.: jak je to zapojeny a udelany nevim jelikoz je to tak z fabriky :-)


Jiný způsob
Datum: 28.06.2002, 16:25
Od: Radek <rruss@quick.cz>

Nejjednoduší je zapojit modrý kablík na pojistku č.2 a červený na pojistku č.3. Funguje to na potkávací i obrysovky je to vyzkoušené a rychlé Radek


RE: RE: nejlevnejsi reseni
Datum: 28.06.2002, 15:44
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Ja mel ve stodvace z 83. taky jenom jedno rele, tak to asi tak neobvykle nebude. A co se tyce ty kontrolky, tak ta byla taky zapojena a osazena (nevim jestli original), ale ani to mi nezabranilo nekolikrat odejit od sviticiho auta. Takze ten pipak planuju ted do Rapida taky, nebo rovnou dva - mam totiz extra vypinac na vetrak na chladici pripojeny paralelne k termospinaci (prislo mi to nejjednodussi, protoze elektro neni moje hobby) a u toho se bojim ze ho jednou zapomenu vypnout mozna vic nez svetel, kontrolka nekontrolka. :-(


RE: nejlevnejsi reseni
Datum: 27.06.2002, 16:35
Od: cerny tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

zrovna v teto dobe resim elektroinstalaci naseho vozu (rijen 87) a dozvidam se otravdove zajimavosti. Mame takovy model, ktery ma jen jedno rele, coz je podle mne opravdu neobvykle. Normalni je bud zadne, nebo dve, ale jedno jen na tlumene? Dalsi vec je prave tato kontrolka. My ji v pristrojovem stitu mame dokonce zapojenou, takze stacilo tam tu zarovku jen nasunout (v pripade zajmu si radeji odsroubujte pristrojovy stit a nervete ji tam zespoda jako ja, jde tam totiz pekne blble, neni tam dost mista). Naopak deda tam nema ani objimku. To ze je to ale lacine reseni ji dozapojovat, to je pravda jen z poloviny. Ono totiz kdyz k tomu clovek nema dily doma a musi je kupovat a to jeste k tomu v prodejne, protoze nezna zadne vrakoviste, tak se to tem 60 korunam zacne priblizovat. Jen pro ilustraci objimka stoji v obchode neco kolem 18Kc + rychlospojka 6Kc + rychlospojka 6Kc + zarovka 10Kc = 40Kc a to nepocitam kabel a svorky k objimce (kabely jdou pripajet, to je jasny). Tim chci rict, ze je to dobrej tip, ale zadarmo to taky neni. Tomas


nejlevnejsi reseni
Datum: 27.06.2002, 13:37
Od: Stanislav Panos <stanislav.panos@vslib.cz>

Panove jeste jsem objevil jedno levne a jednoduche reseni. Snad vsechny skodovky 105/120 maji v pistrojovym panelu nezapojenou zelenou kontrolku potkavacich svetel (v knize k autu se dozvime ze byla zapojena nekde ve zvlastni vybave, ale uz se nedocteme ve ktere) podle me zkusenosti ve vetsine u nas jezdicich vozu proste zapojena neni. Od objimky teto kontrolky vede kabel az ke konektoru pro pripojeni prisrojoveho stitu a tam konci, druhy kabel je spojen s kostrou ostatnich zarovek. Podstatna je prave ta jedna nevyuzita kontrolka. Tu si kazdy pripoji podle sve libovule nekam kde je napeti, kdyz sviti svetla. Osobne jsem ji pripojil k zarovkam osvetleni pristrojove desky. Ted tedy sviti vzdy, kdyz sviti osvetleni pristroju, tedy pri zapnutych obrysovkach, tlumenych nebo dalkovych. Kdyz auto odstavuji staci se jednim pohledem presvedcit jestli na palubce neco nesviti a hotovo. Sice nerozlisim jestli svitim jenom obrysovejma nebo i tlumenyma, ale vecer to vidim (pokud chci nechat obrysovky svitit) a pres den je chci stejne vypnout oboje, tak neni co resit. Navic ma toto reseni jeste jednu vyhodu, vim, ze svitim "i bez otevirani dveri".(treba kdyz zapomenu vypnout svetla po vyjezdu z tunelu...) Naklady na cele reseni jsou zanedbatelne jedna zarovka 12V/1.2W a asi 10cm kabele. Kolik to muze stat at si kazdy spocte sam. S pozdravem vozum z RVHP zdar! Stenly


RE: 62,- Kč, to ujde
Datum: 27.06.2002, 9:58
Od: fido <fridrich.tom@seznam.cz>

hmmm, ja to mam taky a nemam s tim roblem, zadnej automat nepotrebuju, protoze svetle zapinam automaticky po nastartovani a vypinam, kdyz to zacne pipat. skodovkam zdar


RE: RE: co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 26.06.2002, 12:42
Od: cerny_tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

Funguje to naprosto bezproblemu, zkousel jsem to a fajci to. Premejsel jsem jak to a doslo mi ze krome civky je tam miliarda dalsich spotrebicu, (elektromagneticky ventil v karbecu...) ktery jako paralelni kombinace maj tak malej votpor, ze pro nejaky pipatko, ktery moc nezere, jsou jako zkrat, ja na nich tak jenom malej, zanedbatelnej ubytek.


RE: co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 25.06.2002, 15:59
Od: Pato <pato_garzik@svuba.sk>

Funguje to na vsetkom s klasickym zapalovanim. Na elektronike to nejde. Princip + taha zo svetla a - cez indukcnu cievku (podmienka: musi to mat maly odber). Ked su vypnute svetla nemame +, ked su svetla zapnute a kluc vypnuty mame + aj - a bzuci to, a ked su svetla zapnute a zapalovanie tiez tak je tam + a + takze to zase nejde. P.


RE: RE: RE: co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 25.06.2002, 14:20
Od: DSvida <david.svida@seznam.cz>
WWW: www.tuning.cz/ladaauto

Teď ještě stačí přidat relátko, které sepne bzučák při otevřených dveřích.


RE: RE: co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 25.06.2002, 13:16
Od: Karel Petr <karelpetr@seznam.cz>
WWW: http://skoda110r.hyperlinx.cz

Funguje to, takhle už jsem to zapojil už na dvě škodovky a obojí chodí bez problémů.


RE: co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 25.06.2002, 10:25
Od: Rostislav Hučka <hucka@feec.vutbr.cz>
WWW: http://hucka.quovadis.cz/

Nejsem si jistý, jestli by to ve škodovce fungovalo. Prověřit se to dá snadno, protože v případě vypnutí zapalování by musela být poj. č. 2 ukostřená(!) a nikoli jen odpojená od napájení. Mám takový pocit, že u škodovky se zapalovací cívka asi při vypnutí zapalování neukostřuje. Ale pro jistotu to zkusím. Dík za zajímavý nápad.


co to zapojit přes pojistku zapalování?
Datum: 25.06.2002, 10:14
Od: Pišin <pisinek@atlas.cz>

Dovolte abych i já přispěl svými zkušenostmi s pípaky na světla, ačkoliv netrpím tím že bych je zapomínal zhasnout. Pípák sem také zkoušel dát přes dveřní spínače na pojistku parkovacích světel. Jenže to při každém otevření dveří řvalo na celou ulici. Pak mi někdo poradil jiné zapojení (toto zapojení uvádějí i na obalu pípáku). Dát jeden drát na pojistku tlumených světel a druhý na pojistku zapalování. Bylo mi to divný, ale funguje. Teď když vypnu zapalování a nechám rozsvícená světla tak to piští. A bez klíčů z auta rozhodně nelezu, takže na ty světla přijdu. Ještě upozorním, že toto mám na Warturgu, ale všude jinde to musí jít takhle zapojit taky. Všem pěknejm autům zdar.


62,- Kč, to ujde
Datum: 24.06.2002, 18:28
Od: cerny tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

Za ty prachy je to docela dobry, ale hlavne strasne jednoduchy, to fakt zvladne kazdej. Komentare se mi ale nelibej! Na "impulsy ze zapalování" uz neverim, z toho jsem uz vyrosttl. Timhle serverem uz probehla diskuze, kam napojit rizeni automatu a u mne jednoznacne vede pojistka dva, spozdena o 10 sekund. Nechci si prihrivat polivcicku, to nemam zapotrebi, ale jak uz bylo receno: "Škodná je svině" a kdyby nedejbože předzatáčkou (mimo mesto) chcípla, tak by mne pekne nasrala, zhasnout mi i svetla. To s tou pojistkou dva natvrdo, nebo jen s jednim rele, to uz se tu taky resilo, a prislo se na to, ze se s tim pekne blbe startuje. Jo a svitit jen s klickama ve skrini, to je pekne napytel, tim chci rict, ze to pan JenyK moc nevysvetlil, jak to myslel, jestli na 2 prdne rovnou svetla, tak doufam, ze uz ma relatka na tlumeny i dalky. Pak ale nechapu, jak rozsvecuje obrysovy. Pokud to tam bouchne pres rele, tak je to zlodej, protoze ja jsem v zadnym obchode nevidele rele za 0,-Kc. Jestli to ale pan Stanislev Panos pochopil spravne, tak deda pana JenyKa musi stejne zapinat obrysovky (takze i vypinat) a to ja bych toho svyho dedu uz nedonutil. Takze by ho casem chytli prislusnici a ptali by se ho, proc mu nesvetelkujou ty cerveny svetylka v zadu, na to on by odpovedel, ze nechape, jak se to mohlo stat, a .... byly by zbytecny problemy. Takze jak rikam, stenej u mne vede pojistka dva (obrysky samy hned, tlumeny samy po nekolika sekundach, coz ma docela vyhodu v zimne, protoze se mi u S120 stava, ze naskoci, ale po 5 sekundach zese chipne). Kdyz to shrnu, tak je dobry bud poradnej automat, nebo takhle jednoduchy pipak, tim chci autora pochvalit, ze popsal to, s cim spousta lidi jezdi, ale nechce se jim sednout k PC a bouchnout to na web.


RE: RE: de to i jinak
Datum: 24.06.2002, 9:18
Od: Rostislav Hučka <hucka@feec.vutbr.cz>
WWW: http://hucka.quovadis.cz

Vaše návrhy mi připadají jako příliš nouzová řešení. Pokud toužíte mít v autě automat na světla (já je zapínám stejně automaticky jako dávám klíček do zapalování), tak si postavte poměrně jednoduchý automat, který byl již publikovaný a který zapíná světla při otáčení motoru (impulsy ze zapalování). Připojení světel přímo na poj. 2 má ještě další nepříjemnou negativní vlastnost - pokud mě chcípne motor, tak před novým nastartováním světla zhasnou a rozsvítí se. To opravdu nepotěší hlavně v zimě.


RE: de to i jinak
Datum: 24.06.2002, 9:02
Od: stanislav panos <stanislav_panos@vslib.cz>

Tahle jednodusi varianta ma jednu vadu, nevypina obrysova svetla. Ta sice moc nezerou, ale ... Vypinat automaticky i obrysovky je z praktickeho hlediska hloupost.(stani v noci na miste, kde je vhodne nechat vuz osvetleny) S pozdravem Stenly


de to i jinak
Datum: 24.06.2002, 8:30
Od: JenyK <jenyk@crx.cz>
WWW: http://www.crx.cz

Na dedovy skudce (ponevadz obcas zapominal vypinat svetla)sem se nechal inspirovat Fiatem Tipo, napajeni relatka, co ovlada tlumeny svetla sem placnul za vystup zapalovani - proste princip je takovej, ze tlumeny svetla se rozsvecej jenom kdyz je pusteny zapalovani. jednoduche, prakticke a za 0,- , nepocitam-li pulmetr dvaapulky kabelu a pulhodiny nadavani :o)



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení