ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Vypínač ventilátoru chlazení
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Vypínač ventilátoru chlazení

RE: RE: Nejjednoduší řešení
Datum: 13.10.2008, 16:08
Od: Petr Prchal <petrprchal@centrum.cz>

Našel jsem lepší řešení.Koupit čidlo od klimatizace z Felicie.Spíná asi při 85 stupních.Mám ho a funguje skvěle:-)


RE: Nejjednoduší řešení
Datum: 30.07.2008, 19:57
Od: Ondřej Unzeitig <ond_ra@centrum.cz>

potrebuju víc informaci k zapojeni


:o)
Datum: 3.09.2006, 21:26
Od: John II <ne@nechci.cz>

No myslim ze by ses tak nesmal s tim odpojenim vetrakem trefit tak v lete pri 30°C na dalnici kolonu tak na 2 hodky popojizdeni.Mozna ze by sis jeste pritapel topenim a nebo zrusil starter. Od toho tam ten ventilator zrejmne je v tom aute????????


Nejjednoduší řešení
Datum: 8.07.2006, 12:26
Od: oj-tek <v-ojta@seznam.cz>

Stačí přemostit termostat u chladiče obyčejnou dvojlinkou zapojit na vypínač někde u palubky (popř. za vypínačem zapojit na kontrolku např. sytiče u R136) akorát nesmíte zapomenout ventilátor vypnout (je slyšet, kontrolka svítí). Práce na cca 15 min. To samé doporučuji i u Favorita.


RE: jinak
Datum: 3.07.2003, 19:41
Od: Germanz <doksy.dirasveta@atlas.cz>
WWW: http://germanz.chytrak.cz

š125 - větrák: Dalším řešením je řídící systém (něco jako palubní počítač, akorá se to nestará o motor), který podle rychlosti auta, teploty oleje a vody (na olej další snímač na vaně) řídí provoz ventilátoru a je schpen diagnostikovat poruchové stavy. K tomuto řešení jsem přistoupil poté, co jsem auto několikrát uvařil (ať už vlasní vinou, nebo nějakou závadou) Obsahuje to i proudovou ochranu, takže je to schopno říct, jaký proud ventilátor bere, takže má nad chlazením úplnou kontrolu a dá se odregulovat jakákoliv teplota. Do "počítače" (kde je 8051 nějaký ten registr a převodník) se mi navíc povedlo připrogramovat i řízení světel, blinkrů a centrálnáho zamykání. Detaily a návod budou k dispozici na uvedeném webu, až na to teda najdu čas. P.S.:Jinak budíky s tlumičem opravdu existují (kdo pochybuje, ať toho nechá) a dokonce i několik provedení (viz Teorie elektromagnetických měřících přístrojů). Kdo nechce "skákající" budík palivoměru měnit, stačí na výstup plováku z nádrže do série přidat RC článek (hodnoty součástek nutno experimentálně vyzkoumat, neměřil jsem odpor budíku)


RE: Taková blbůstka
Datum: 9.01.2003, 10:29
Od: Leoš Flek <Flek@email.cz>

Není to blbost - u novějších budíků - např. u Favorita standardně montovaných budíků to je: oska od ručičky je na druhém konci - vzadu napojena na vzduchovou brzdu (nebo se také používá kapalinová brzda - méně časté) tudíš nějaké velké výkyvy ručičku palivoměru moc nerozhází. Tak je to!


RE: Nechápu
Datum: 22.09.2002, 14:11
Od: cerny_tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

Dit se bavime o tom samem. Pokud porad nekdo nechape, nesbíva nez verit.


RE: Nechápu
Datum: 26.08.2002, 17:30
Od: impact <impact@mail.cz>

tedy neco jako turbo timer, ale na vozu bez turba... :)


Nechápu
Datum: 26.08.2002, 13:01
Od: Michal <sindor@seznam.cz>

Nechápu,jak už bylo řečeno níže,jak může běžet motor bez klíčků.teda chápu,ale je to tak jednoduché.Já mám v erku následující zapojení:Z pojistky č.1 na termostat a z něj na ventilátor.K tomu paralelně z pojistky č.2 na ruční spínač a z něj na motor.Funkce?Když vypnu klíčky,ruční vypínač je nefunkční,tudíž motor běží pouze v případě,že je voda opravdu horká(dle termostatu).Vypínač můžu zapínat i dřív(třeba v koloně).následující sepnutí termostatu to nijak neovlivní.Není třeba žádná zbytečná dioda.Akorát se musí natáhnout drát navíc,což je teda opravdu velkej pakec :-))


RE: Čidlo vs. budíky ?
Datum: 13.08.2002, 15:52
Od: Kenny <zabili.Kenyho@vy.parchanti.cz>

Sorry za megaOT, ale chtel bych se Mr. Cartmana optat od kdy je olovo "vyfukovym plynem" a popr. kde je u nas jeste k mani benzin s obsahem tetraetylolova.


Čidlo vs. budíky ?
Datum: 6.08.2002, 21:29
Od: Eric Cartman <mr.cartman@seznam.cz>
WWW: http://skoda.panda.cz

Človeče ty jsi ale Jarin, fakt že jo. Ty tvoje úpravy zná kdejaký kluk v osmé třídě základní školy, který se jen trochu o auta zajímá. Tvůj článek je nic neříkající příšerný hlod bez hlavy a paty, nehledě na to, že lidi, kteří moc autům nerozumí a jdou hledat nějaké ty "špeky" sem, tak z tvého článku nic jako návod nevyčtou. Olovu a dalším výfukovým plynům zdar! Mr. Eric Cartman


RE: RE: RE: Výměna budíků
Datum: 2.08.2002, 17:32
Od: impact <impact@mail.cz>

no nejdriv bych zkusil promazat nahon tachometru - strikni do toho bovdenu trochu oleje, to by melo pomoct


RE: RE: Výměna budíků
Datum: 1.08.2002, 19:12
Od: cerny tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

Hele? Nevite nekdo, co mam v aute blbe, kdyz my rucicka pri urcitejch otackach (to ze pri urcitejch otackach se domnivam) uplne skaaace (cca +-5km/h kolem realu). Myslite ze je blbej budik, nebo problem v motoru, kterej se prenasi nahonem na budik? Diky Tomas. Jo delato cca kolem 40, 60 a kolem 80


RE: Výměna budíků
Datum: 1.08.2002, 11:07
Od: petr <petr.hanek@seznam.cz>

Vsechny tachometry a nahony jsou prevodovany stejne. Tzn. ze je mozno dat do 105 tachometr ze 120, 130 ... petr


RE: zbytecne slozity
Datum: 1.08.2002, 10:25
Od: cerny tomas <cerny_tomas@seznam.cz>

To jee jednoduchy:pokud zapojite mechanicky spinac z pojistky 2 na ventilator, tak pokud sepne i tepelny spinac v chladici a Vy jste pred tim zapli ten mechanicky spinac, tak se Vam uzavre okruh vedouci z vystupu pojistky 1 zlutym kabelem ke spinaci ventilatoru, pres nej- od nej k mechanickemu spinaci, pres nej - od nej k vystupu od pojistky 2, pres ni - od ni zlutym kabelem k regulacnimu rele, kde je tento vodic spojen s cernym kabelem a nim pres odpor k civce. Dioda je dobra, protoze nedovoli jit proudu od spinace v chladici k pojistce 2. Tomas.


Výměna budíků
Datum: 31.07.2002, 10:58
Od: oneill <tomas.pelc@iteco.cz>

Mám ještě poznámku k výměně budíků. Do svojí Š105S jsem dal komplet budíky ze Š120 a co se nestalo - když jsem jel na čtverku a dodělávaný LED diodový otáčkoměr mi ukazoval 3000ot/min, rychloměr ukazoval 40km/hod - čili cca polovinu než jsem doopravdy jel ! Naznal jsem tedy, že u 120tky je jinak zpřevodovaný náhon bowdenu, a protože se mi do toho nechtělo rýpat, tak jsem tam vrátil starou přístrojovku... Takže by mě zajímalo, jaktože to autorovi článku funguje.. (možná taky ne a jezdí teda po vesnici 120 :-)))


zbytecne slozity
Datum: 24.07.2002, 23:25
Od: fido <fridrich.tom@seznam.cz>

nevidim duvod tam davat diody a kontrolky. ja jsem to proved zcela jednoduse: propojil sem kontakty na tom automatickym spinaci a modrej kabl od kostry sem natah dovnitr na palubovku a tam jsem ho pres spinac ukostril. je pravda, ze na to musim myslet, pac kdyz zapomenu tak cau, ale este se mi to nestalo. jak se autorovi mohlo stat, ze mu bezel motor bez klicku sem fakt nepochopil. skode zdar


podoba
Datum: 18.07.2002, 12:15
Od: prudic <prudic@email.cz>

Nechci tady na serveru prudit, ale mne opravdu připadá text: ...jsem nejprve napojil další drát k ventilátoru a přivedl ho do kabiny. Přes vypínač připojil a ještě přidal kontrolku. To celé zapojil na 1 pojistku. Tím jsem si myslel, že je vše vyřešeno. Omyl nebylo. Na to jsem přišel, když auto nechtělo startovat a mžourala na mne kontrolka od ventilátoru.No lidi, v létě roztlačovat auto, když je Vám horko i bez roztlačování nic moc. A proto jsem dostal spásný nápad, připojit tento vypínač přes druhou pojistku. Ze začátku všechno fungovalo jak mělo a já si opět myslel jak jsem na to vyzrál. Opět omyl. Jednoho dne se čidlo na chladiči vzpamatovalo a já jenom koulel očima, když jsem držel v ruce klíčky a motor si spokojeně poblafával... od pana PP nechutně podobný textu ...Pouhý paralelní spínač nedoporučuji, je totiž možné ve spěchu nechat spínač sepnut a poté se špatně startuje. Naopak spínač z 2 pojistky přímo na motor ventilátoru taky není vhodný, protože pokud sepne tepelný spínač a jestě k tomu zapomenete vypnout ruční spínač, tak se vám prostě nepodaří chcípnout motor, protože uzavřete obvod z 1 pojistky na 2 pojistku a bude vám trvat dlouho, než vyřešíte záhadu, jaktože máte klíč v kapse a motor pořád jede... od pana ČERT. Už na základní škole nás učili, že opisovat se prostě nemá.


:o)
Datum: 17.07.2002, 23:13
Od: Boss <xxx@xxx.xx>

No ale jinak nevim na co tam ten ventilátor je..Mě už tři roky co to auto mám nefunguje vůbec a je to uplně v pohodě..Takže nechápu něčí problémy s přehříváním..Jojo,termostat v hajzlu,trubky zarostý vodním kamenem a vzduch v trubkách holt chlazení nepřispívají,to pak ani supr ruční spínač větráku s kontrolkou tomu moc nepomůžou..:o))


RE: jinak
Datum: 17.07.2002, 9:35
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Jasne ze by to tak slo, ale prave jen za predpokladu ze vyhodis automaticky spinac. Ja mam tedka i kontrolku kdyz se pusti vetrak sam a s udivem zjistuju, ze bezi skoro porad. Teda bezel - diky nefunkcnosti vetraku jsem Rapidka taky parkrat uvaril a ten motor uz ma dost, takze mam po jezdeni. :-(


jinak
Datum: 17.07.2002, 8:32
Od: alena <blechova@bal.cz>

já mám udělaný vypínač větráku na růčo přes spínací skříňku. když vypnu zapalování a zapomenu na větrák-vypne se, aut. spínač větráku jsem už před lety vyhodila-díky němu se mi uvařila 120, teď u všech škodovek mám ruční spínač- v koloně, křižova´tce a pod ho zapnu ještě dřív, než teplota přeleze pole a je to v pohodě


RE: Ide to aj inak
Datum: 15.07.2002, 10:18
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Tak takhle to mam v Rapidu taky a pohoda, pouzil jsem spinac s kontrolkou a mam ted navic nocni osvetleni spolujezdce. Akorat jsem po vymene termospinace narazil s jistenim pro blby, abych taky jeste nastartoval - dal jsem tam pipak, jenomze jak je to paralelne tak mi po dojezdu nezbyvalo nez minutku dve pockat se zapnutym zapalovanim, az se ventilator vypne, nebo proste opustit vuz a ignorovat pronikave pisteni slysitelne po celem parkovisti. Nakonec jsem ho (ten pipak) zase odpojil, ted vetrak spinacem nezapinam. A asi ani nebudu - protoze jak se to diky nefunkcnimu vetraku parkrat uvarilo, zacala mi nejak ubyvat chladici kapalina a pribyvat olej... :-(


RE: RE: RE: supr rada :o))
Datum: 15.07.2002, 1:22
Od: Boss <xxx@xxx.xx>

Věř nebo ne,ale nad tím jsem taky přemejšlel..Sice je to pracný a celkem zbytečný..mě neva že se ta rafička kejve..Ale problém by to eliminovalo bezezbytku...


RE: RE: supr rada :o))
Datum: 15.07.2002, 0:36
Od: JirkaT <jet@humlak.cz>

Nebo zabudovat jeste jeden plovak doleve casti nadrze, zapojit do serie a upravit hodnotu odporu v budiku... :))


RE: supr rada :o))
Datum: 14.07.2002, 18:52
Od: U-Geen <u.geen@atlas.cz>
WWW: http://skoda.virt.cz

Este de taky palivomer odpojit, pak rucicka neskace taky vubec.


supr rada :o))
Datum: 14.07.2002, 16:20
Od: Boss <xxx@xxx.xx>

Jinak proti poskakování ručičky u palivoměru je jedno uplně primitivní řešení...No možná dvě,ale na stejným principu..Takže buď musíte mít nádrž neustále uplně plnou,a nebo tam musíte mít toho benzínu zase hodně málo kdy už to rafička nebere ani v zatáčce a pak to zůstáva uplně v klidu..:o)))


RE: RE: RE: RE: Ide to aj inak
Datum: 14.07.2002, 16:17
Od: Boss <xxx@xxx.xx>

Tak to je blbost,peán je něco mezi pinzetou a kleštičkama...Pinzeta bude vždycky pinzeta ať má zubky jakýkoli..:o))


RE: RE: RE: Ide to aj inak
Datum: 12.07.2002, 15:54
Od: Forejt <forejt@post.cz>

Vola sa PEÁN :-))


RE: RE: Taková blbůstka
Datum: 12.07.2002, 15:52
Od: Forejt <forejt@post.cz>

Je to tim, ze novejsi palivomery maji brzdenou tu raficku.


RE: RE: Ide to aj inak
Datum: 12.07.2002, 13:17
Od: Pato <pato_garzik@svuba.sk>

Finta s diodou mi je doverne znama, ale aby som pravdu povedal nejak sa mi nechce, staci ze to spina. BTW jeden dobry trik: na precpavanie kablov cez prechodky sa velmi dobre hodi dlha pinzeta (min 20cm) na konci so zubkami proti sebe (neviem presne ako sa vola ale lekari, veterinari a biologovia urcite vedia o co ide) P.


RE: Ide to aj inak
Datum: 12.07.2002, 11:07
Od: Rostislav Hučka <hucka@feec.vutbr.cz>
WWW: http://hucka.quovadis.cz

Rozsvěcování kontrolky při otáčení ventilátoru náporem vzduchu zabráníš sériovým zapojením diody nebo použitím LED s odporem namísto žárovky.


RE: Taková blbůstka
Datum: 12.07.2002, 11:05
Od: Rostislav Hučka <hucka@feec.vutbr.cz>
WWW: http://hucka.quovadis.cz

Tak tady jsi na omylu. Když budeš mít teplý motor a zapneš zapalování tak uvidíš, jak nebržděná ručka teploměru se zatřepe než zaujme svou polohou zatímco ručička palivoměru se tam pomalu líně doplazí.


RE: Ide to aj inak
Datum: 12.07.2002, 10:10
Od: Šlaušek <a_1@atlas.cz>
WWW: http://www.unicos.cz/skoda/

jo, musela by se nacpat dioda na ten káblík co vede od termočidlu na chaldiči do elektromotoru větráku, taky na mě při vyších rychlostech mžourá, ale jsem línej si vlízt pod auto, a udělat to.. jinak já jsem si dal kontrolku místo sytiče, přišla mi docela zbytečná... vůbec jsem si tu palubku překopal, kdybych měl digitál, a měl možnost to vyfotit, tak bych sesmolil článek, je to fakt hezkyy


Jen pro upresneni
Datum: 12.07.2002, 8:26
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Jen pro upresneni: palivomery od nejakeho data vyroby, tusim ze s modelem M, mely skutecne rucicku brzdenou takze neposkakovala ale line se posouvala proto mirny kratky naklon skutecne nebyl znat ale vetsi zatacky ano. A nahon tachometru vedeny prostredni dirou maji nejen pristrojovky S105 ale i novejsi pristojovky ktere se davaly do nekterych modelu od roku 87 a mely otackomer. Mimochodem kdyz zapojis privod pro vypinac od pojistky c.2 a vypinac mas vypnuty a sepnuty termospinac jak ti muze zustat bezet motor i po vypnuti zapalovani? Vzdyt je to preruseno prave tim vypinacem takze zadna dioda netreba.


Taková blbůstka
Datum: 12.07.2002, 1:26
Od: Bob <bomb@centrum.cz>
WWW: http://mojeauto.webpark.cz

Je pěkná blbost že výměnou budíku palivoměru (je to pouze takovej nepřesnej voltmetr) odstraníš skákání ručičky v zatáčkách, to jseš schopnej odstranit pouze úpravou čidla v nádrži


RE: Ide to aj inak
Datum: 11.07.2002, 19:53
Od: Morrison <zdenek@ssakhk.cz>
WWW: http://www.ssakhk.cz/home/zdenek

Jen doplním, že ta kontrolka pásů se dá zapojit. Je to docela snadnýmikrospínač s páčkou, která se ovládá podle, použil jsem maličkej míry navinutí cívky pásu... Mám to detailnějc popsaný na stránkách v sekci škodovky/úpravy/elektrika, kdyby to někoho zajímalo. Morrison.


Ide to aj inak
Datum: 11.07.2002, 14:08
Od: Paťo Garžík <pato_garzik@svuba.sk>

Ja mam uz niekolko rokov vypinac zapojeny trocha inac. Od cidla teploty mam natiahnutu dvojlinku do pristrojovky na spodny vypinac vlavo. na konci dvojlinky pri spinaci mam kombinovane fistony (samec aj samica) samice su strcene na kontakty od cidla a povodne kable su na novych samcoch. Este je dobre zapojit kontrolku. ja som to dal na kontrolku bezpecnostnych pasov - je volna. Vyhody - spina aj cidlo aj rucne, kontrolka svieti aj pri zapojeni rucne aj pri zopnuti cidlom, netreba tahat kable od poistiek. Nevyhody - nie je to ani nevyhoda, ale pri vacsej rychlosti sa kontrolka slabo a postupne viac rozsvieti. Je to sposobene tym ze ventilator sa toci pod naporom vzduchu a elektromotor vyraba prud. Nema to nejake vedlajsie ucinky, ale keby niekto velmi chcel dalo by sa to odstranit.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení