ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Jak vyzrát nad korozí II.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Jak vyzrát nad korozí II.

RE: Koroze a nátěrové hmoty
Datum: 31.08.2009, 12:21
Od: Michal Zitterbart <zitterbart@industrycoats.cz>
WWW: http://www.industrycoats.cz

Dobrý den, rád bych Vás informoval o nových praktických poznatcích ohledně "pasivace" koroze. V ČR existuje už několik desítek let dostupný prostředek po názvem ODREZOVAČ-T. Tento prostředek vyrábí VIA-REK Rájec ( bývalý CHEMO Rájec ). Jedná se o 50% roztok Taninu v lihu. Po naaplikování této látky na zkorodovaný povrch se vytvoří nerozpustný film, který dále nekoroduje. Tato látka má velmi nízkou viskozitu ( podobnou vodě ) a díky ní se dokáže dokonale vpenetrovat do savých zkorodovaných podkladů. Ideální je aplikovat ji v chladnějším prostředí ( např. při 5-15 °C ), aby měla dostatek času na vpenetrování před úplným zaschnutím filmu. Pozor ještě se pod stejným názvem za nižší peníze prodává v Praze od jiného výrobce, ale ten obsahuje cca jen 5% Taninu a jeho účinek je mizivý v porovnání s "originálem". Nejlépe by Vám funkci a chemickou reakci se rzí vysvětlil technolog firmy VIA-REK Rájec. Naše barva ACP 10-00 jako jenokomponentní polyuretan vytvrzovaný vzdušnou vlhkostí na bázi aromatického polyisokyanátu funguje tak, že se dokáže díky své vlastnosti vytvrzování vsát do veškerých (mikro-)skulinek v podkladu. Jak je známo u zkorodovaných povrchů je problém pokračující koroze ve vlhkosti ve rzi a právě ACP 10-00, která vlhkost z podkladu "vysaje" a následně vytvoří pevný bariérový chemicky odolný film, se pro tento účel doporučuje. V kombinaci s Odrezovačem T, se ACP 10-00 může aplikovat jako mezivrstvový bariérový nátěr nebo se může použít i samostatně. Tento typ barvy se v zahraničí běžně používá na ručně čištěné zkorodované podklady, kde není možné zajistit otryskání a předpokládá se, že bude zatížen silným korozním prostředím. Předpokládá se ještě přeaplikování nějakým vhodným vrchním nátěrem např. na bázi epoxidu nebo polyuretanu ( na spodky aut je ideálním vrchních nátěrem pružný asfaltový nátěr - TLUMEX apod. ). Nejsme jediní, kdo 1k pury barvy vyrábí. Ze zahraničí jej dováží např. Steelpaint, Liberta, Hempel a jiní.


Koroze a nátěrové hmoty
Datum: 31.01.2009, 11:57
Od: J.Vála <vala@lakovna.cz>
WWW: http://www.lakovna.cz

Rád bych zde něco napsal i když jen ve zkrácené verzi. Práškové barvy : na auto nepatří ( příliš tvrdé, neohebné a se koroze objeví až když je již většinou pozdě, prootže je přikrytá povlakem. Autor, přestože si dal hodně práce a odvedl celkem kvalitní zkoušky, zapoměl na působení dalších vlivů jako jsou posypové soli, voda a změny teplot. To je pro karoserie nejvetší zkouškou. Podklad : pokud povrch nedostatečně připravíte, můžete použít barvu za tisíce ale fungovat bude jen velmi krátkou chvilku, tzn. příprava podkladu je důležitější než samotná nátěrová hmota. Každý z výrobců disponuje několika desítkami či stovkami typů nátěrových hmot, rozhodující jsou použité komponenty a jejich kvalita. Stejná nátěrová hmota může mít jiné užitné vlastnosti, boužel málo českých původních výrobců tohoto dosahuje. Pro zinkované podklady jsou vhodné reaktivní barvy s obsahem kyseliny fosforečné, pro ocelové dvousložkové epoxidy s obsahem zinkofosfátu nebo zinku a dostatečné tloušťce. Nátěry typu Hammerite, Antirezin a podobné jsou určené pro laickou veřejnost a pro snadnou aplikaci, avšak prodejnost resp. jejich známost závisí na podílu reklamy a nikolv na kvalitě. Budete-li hledat skutečně kvalitní nátěrové hmoty, zeptejte se ve slušné průmyslové lakovně, určitě by Vám litr či dva odlili a řekli jak s ní nakládat.


RE: Zkusenost odjinud
Datum: 31.01.2009, 11:32
Od: J.Vála <vala@lakovna.cz>
WWW: http://www.lakovna.czi

Ta barva která nešla dolů se používala ještě v 80tých letech a známe ji všichni. Suřík - obsahoval vysoký podíl olova a poskytoval velmi vysokou ochranu. Jeho odstraňování bylo chybou.


shoda produkce
Datum: 25.03.2007, 5:39
Od: f <mailto:ondrej_kubicek@conel.cz>

aby taky nebyla


RE: Bohužel to nefunguje
Datum: 19.03.2007, 13:14
Od: Zdicho <zdicho@email.cz>
WWW: http://www.aircooled.cz/

k této barvě mě inspiroval kolega, který si s ní ošetřil zadní lem na R19. Nevím, zda je ta karoserie pozink, ale lem rezavěl. Dokonale očistil rez a provedl nátěr. Viděl jsem to po zimě, kdy jezdil denně 45 km do práce a zpět a barva vypadala pořád stejně, žádné puchýřky, žádná rez nebo jiné zabarvení červené barvy od rzi. Ani na ní neměl žádnou krycí barvu. Proto jsem zajel k výrobci a koupil obě barvy. Použil jsem je na některá místa na Tatře 613, která povrchově rezivěla. Předtím jsem je ale dokonale očistil a nejednalo se o mezikrystalickou korozi. Jedno místo ale trpělo vážnou mezikrystalickou korozí a nebylo přístupné brusce. jen jsem je oškrábal šroubovákem a přetřel. Přes zimu jsem s autem najel cca 12 tkm a nikde ani stopa po rzi na ošetřených místech. Sice se letos moc nesolilo, ale myslím, že je to velmi dobrá barva, která s perfektně očištěným povrchem a dobrým krytím např bitumeny apod. bude dlouho plnit kvalitní ochrannou funkci karoserie a podvozkových částí. Richard Zbranek: je to pořád základní barva, je dobré ji něčím překrýt. Jinak si myslím, že pokud se jedná o tento případ, mohly se puchýřky objevit hlavně z toho důvodu, že plech prohnil z druhé strany. Resp. pokud se objevují na laku puchýřky, tak v 99% případů protože plech prohnije z opačné strany a rozšiřující se koroze začne zvedat "pružný" lak a vytvoří se puchýře. Komaxit: není vhodný na podvozkové díly apod. Kamínek udělá mikro dírečku a kov pod komaxitem začne směrem od této dírečky rezivět. Protože je komaxit tvrdý a pevný, přijdete na to až v okamžiku, kdy se někde odloupne kus komaxitu velikosti 5x10 cm:(


RE: Lak 5. dveří
Datum: 9.01.2007, 23:19
Od: zdenek fous <kaspar.cz@tiscali.cz>

dělám klempířinu a jediná vada pátých dveří je horní křídlo s odstřikovačem stačí kolem dír na křídlo dát silikonový tmel přestane protíkat voda přes dutiny kolem skla a nebude rezavět místo kolem spz a lampiček je to v praxi vytestovaný a dveře který jsem tak udělal drží šestým rokem bez koroze a to je parkované venku dutiny vystříkejte ješte kozzervačním voskem který se používá u vozů fabie zatim


Lak 5. dveří
Datum: 31.12.2006, 13:08
Od: varok <varok@seznam.cz>

Zdravím, chtěl bych se zeptat kolik by asi stál nový lak na 5.dveře na fáčko. Ty staré už jsou v hrozném stavu tak chci na jaře koupit nové. Je to Solitaire r.v. 94, tudíž je to vínová metalíza. Sehnat nové dveře není problém ale nevím kolik bude stát nástřik. Předem dík.


RE: Jak na zinek
Datum: 28.10.2006, 21:35
Od: cherche <roci@quick.cz>

Mrkni na Penetrátor od Rust-oleum. Je to bomba, nic lepšího stejně neseženeš


RE: Jak na výfuk?
Datum: 20.09.2006, 14:44
Od: Martin <aduc@centrum.cz>

Hamerrite shoří. Raději opískovat a našopovat hliníkem. Pokud by to bylo málo, můžeš to natřít silikonovou vypalovací barvou (najdeš na inetu).


Paté dveře u Felicie
Datum: 12.07.2006, 10:01
Od: Radek Maxa <r.maxa@seznam.cz>

Dobrý den všem, můžete mi prosím někdo poradit, jak ochránit popř. zamezit rozšiřování koroze na pátých dveří u Škody Felicie. Děkuji


RE: Bohužel to nefunguje
Datum: 19.05.2006, 18:55
Od: Forrest <kubicek@conel.cz>
WWW: http://www.rapidek.com

Možná se ti trochu nezadařilo a něco si udělal špatně. Aby se ti po půl roce v nátěru objevili trhlinky, musel si někde udělat zásadní technologickou chybu. Neber to jako obhajobu, že ona barva je "best", ale měl si to alespoň vyfotit před a po. Podle toho jak píšeš ani není zřejmé, na jakém místě byla barva aplikována, jestli byl dodržen postup - 2 slož. základ + jednosložka na to pak samozřejmě krycí barva (lak, tlumexplast, body9xx,...) Těch faktorů je dost. Z vlastní zkušenosti můžu říci, že ony puklinky se mi objevili jednou a to v případě, že mi na natírané části zbyl pozůstatek gumoasfaltu, který porušil strukturu nátěru při zasychání... Jinak pro zajímavost přidávám link mojí přední nápravy, která byla ošetřena uvedenými barvami a je již 4 roky v provozu (poslední fotka) http://www.rapidek.com/naprava_p_foto.html Čus bus


Bohužel to nefunguje
Datum: 19.05.2006, 17:15
Od: Richard Zbranek <richard_zbranek@seznam.cz>

Dobrý den, použil jsem ve článku zmíněné barvy a dal jsem si hodně záležet na správné aplikaci barev.Rez byla zcela odstraněna, také vlhkost byla optimální pro nátěr. Nátěr jsem provedl v září na obou blatnících. Nyní v květnu se začaly objevovat milimetrové vypouklinky na prvním blatníku. Doufal jsem, že barva vydrží spoň dvě zimy. Auto stojí venku a je celou zimu používáno...Přesto mě výsledek sklamal. Tyto barvy jsou lepší než obyčejné základovky, ale zázraky nedokážou. Riša


RE: Jak na zinek
Datum: 11.11.2005, 0:24
Od: Px <->

VIN 20-00 vynilbutyrálový reaktivní základ na čerstvý pozink, mísí se dohromady před zpracování 4%-tním roztokem kyseliny fosforečné(přibaleno)http://www.industrycoats.cz/nabidka.html, adresu najdeš na : http://www.industrycoats.cz/kontakty.html


Jak na zinek
Datum: 25.10.2005, 12:09
Od: Martin Poschl <mposchl@xythos.com>
WWW: http://sabrovka.xf.cz

Ahoj, chtel bych se zeptat, cim (JAKYM ZAKLADEM) je vhodne natrit skelet, ktery si necham nasopovat zinkem, pripadne slitinou zinku a hliniku (98:2), hodlam to nechat naplacat na komplet podvozek+podlahy zevnitr. Zajimalo by me, co nejlepe na to chytne, pripadne kde se to da sehnat, uz asi pul roku to resim, ale nejsem schopen sehnat nekoho ci neco, co by mi jako laikovi pomohlo. Vsichni rikaj, ze bud to mam nechat pul roku stat na desti, coz nejde, nebo mi na to nic nechytne, pripadne na to chytne vsechno, protoze nasopovany povrch je dost hruby, ale pokud vim, nemuzu pocitat s tim, ze barva bude drzet jenom diky tomu, ze je to hrube...PROSIM PORADTE SPECHA TO!!! Martan


Jak na výfuk?
Datum: 15.10.2005, 9:06
Od: Filip <fvotroubek@seznam.cz>

Dobrý den. Mám trochu zkorodovaný výfuk na Felicii a chtěl bych se zeptat, jestli se může natřít protikorozní barvou Hamerrite. Třeba vadí, že se výfuk dost zahřívá a barva by pak mohla chytnout. Děkuji


otázka
Datum: 12.10.2005, 16:14
Od: Jiří Binder <vASIL-m@seznam.cz>

Dobrý den taky řeším problém opravy zrezlých částí auta a uz jsem celkem rozhodnutý, že jako základ použiju barvy popsané ve vašem článku, ale nevím jaký druh laku mám zvolit jako vrchní, protože budu stříkat celé auto tak bych chtěl aby to trochu vypadalo a hlavně aby to taky vydrželo chtěl bych se taky zeptat zda a jaký druh plniče by bylo nejlepší použít a taky sem trochu zmatenej četl sem oba články a všechny komentáře a teď su tak zblblej, že nevím jestli když budu na spodek aplikovat BODY 9XX jestli mám pod to taky použít tu základovku za odpověď předem moc dík v barvách se moc nevyznám tak su vděčnej za každou radu


RE: vyzkousene
Datum: 3.10.2005, 9:29
Od: Honzík Kresta <crestik@seznam.cz>

Zdravím, mohl bych poprosit o upřesnění, zatím v tom ještě tak nelítám, tak moc netuším, jaký vypalovací barvu jste měl na mysli a co je jilkolin už vůbec netuším, njn, jsem eště kuře, no. Dík za odpověď.


RE: vyzkousene
Datum: 2.09.2005, 22:23
Od: Václav KAHOUN <Nonni@tiscali.cz>

Tohle věřím že funguje ale já "zvěčnil" a to doslova blatníky u své letité šáde podoma vyrobenými plastovými vložkami do blatníků (mám užovku)Esteticky to není dokonalé ale prakticky naprosto, fakt. Jinak z NH se mi všeobecně velmi osvědčily polyuretany i když nejsou uživatelsky zrovna přívětivé. Nejvíc používám U 2054. Dál se doporučuje se jako pdklad na kovy epoxid pro zajištění dokonalé přilnavosti ale ještě jsem to nevyzkoušěl, jestli někdo jo, rád načerpám nové zkušenosti.


vyzkousene
Datum: 30.06.2005, 14:03
Od: fanda trotl <FrantaGruntorad@seznam.cz>

postup. hrube obrousit,2krat s2003,2krat vypalovaci ale bez jilkolinu nechat ji hustou.potom podle toho -kdyz specham pomuzu si fenem-asi20 minut,nebo necham na slunku tri ,ctyri dni.nasleduje 2 krat tlumex,do prvni vrstvy skelnou tkaninu.vyzkousene na priblizne120autech.tomu prvnimu je letos 19


RE: RE: adresa
Datum: 26.03.2005, 0:27
Od: p-boy <p-boy@seznam.cz>

Upřesnění: No možná máte na mysli dvě "elektrody", protože anoda reprezentuje kladný náboj a mezi dvěma + by proud netekl. No a pokud bude baterky ukostřená na karoserii -, tak vám buď shoří ty anodové (+) dráty, nebo celá baterie, protože to bude zkrat.


RE: adresa
Datum: 24.02.2005, 10:06
Od: chupo <chupo@inmail.sk>

A co si myslite o elektronickej ochrane proti korozii? Daju sa dve anody na karoseriu a napoji sa to na baterku... Vola sa to AutoPro


adresa
Datum: 18.10.2004, 8:22
Od: Luděk Šup <lsup@atlas.cz>

Firma IndustryCoating má nové www stránky - www.industrycoats.cz - mohu doporučit.


www.industrycoating.cz
Datum: 9.08.2004, 20:18
Od: Mcneil <..>

Domácí stránky firmy: www.industrycoating.cz


RE: RE: Zkusenost odjinud
Datum: 23.05.2004, 21:33
Od: Kresta Jan <crestik@seznam.cz>

Zdravím. No já mám doma suříku dost, ale mám problém, čím to smíchat? Prý obyčejnou fermež, ale v jakém poměru? A proč zrovna fermež? Díky za odpovědi.


Barvy "HEMPEL"
Datum: 5.05.2004, 23:18
Od: Vita <symbioza@centrum.cz>

Zdravím. Máte někdo zkušenosti s těmito barvami?


RE: Zkusenost odjinud
Datum: 26.03.2004, 9:02
Od: vrabi <491094@seznam.cz>

Pravděpodobně jsi se setkal se suříkovou barvou, ta byla super, používala se na lodě, mosty a jiné věci vystavené povětrnostním vlivům a vodě. Teď už se bohužel nesmí používat.


plastizol
Datum: 6.07.2003, 14:37
Od: Jarda <jars@cmail.cz>

ahoj, nevěděl by někdo čím se dá opravit plastizol na Felicii? Při výměně pneu mi sklouzl hever a odřel mi plastizol na prahu (škrábance). Má bílou barvu.


Zkusenost odjinud
Datum: 12.06.2003, 12:40
Od: Sent <sent@pobox.sk>

V 80.roce jsme spravovali most pres reku. Bylo to nekde v Cechach. Ten most postavili amerikani ve 45. a byla tam puvodni barva, cervena a neporusena. Jenom na mistech kde most lezel na nosnicich byla barva znicena z duvodu ,ze konstrukce tam byla rezava do hloubky i 2 cm. Jinak vsude O.K. Vzpominam si, ze chteli tehdy obnovit ten nater a zvolili piskovani. Tehdy jsme z toho zustali paf, protoze ta barva proste nesla dolu. Tak toho nechali. Ja tomu rikam kvalita.


vyvareni
Datum: 5.05.2003, 11:56
Od: Stepan <scerovsky@volny.cz>

Cau ja vim ze to sem moc nepatri ale mel bych dotaz , nevite nekdo o nekom kdo za slusny penize vyvari -vymeni na Favoritu predni lemy < nejlepe z Prahy A Strednich cech dik S.


RE: dotaz na Foresta
Datum: 17.03.2003, 6:35
Od: Forrest <kubicek@conel.cz>

Jak je psano zavěrem, budu tlumočit asi takto:reaktivní polyvinylbutyrál(2 složkový základ) a 1k polyuretan (1 složková - krycí) pod označením: ACTIVPRIM-EXTRA VIN 20-00(2 složkový základ) a CONPRIMER ACP 10-00 (1 složková - krycí) = REAKTIV(2 složkový základ) a BPUR_1W(1 složková - krycí). Jak jsem se dozvěděl, tak bývalá fa LackFabrik se pouze ztenčila a přejmenovala svůj původní název na jiný. Dále pak přejmenovala i všechny svoje stávající výrobky. Složení těchto barev je dle dostupných informací naprosto stejné,tak že při mé objednávce jsem nežádal o zkušební balení.Jestě pokud můžu radit,tak si k oněm barvám objednejte i ředidlo, protože C6000 není uplně to pravé ořechové (ale v nouzi je to v klidu a štětce a pistole se s tim dá vyčistit bez problému) Pak na konec snad je to: INDUSTRY COATING s. r. o. tel.: 596 728 815 zitterbart@industrycoating.cz info@industrycoating.cz poptavky@industrycoating.cz marketing@industrycoating.cz Z!


dotaz na Foresta
Datum: 14.03.2003, 9:22
Od: Póťa z H&P Motorsport <p.potuznik@cs.mfcr.cz>

Je super že jsi si dal takovou práci s zkouškami barev.Je to pro mě a mého mazlíčka výborné řešení.Když už firma Bartlack dá se říct neexistuje a je tu nová firma s novými názvy tak jak použít jakou barvu dle barev Bpur a Reaktiv. Myslím tím která barva nového označení nahrazuje tu barvu z Bartlaku.Zatím dík.


RE: Dokonalé řešení
Datum: 13.02.2003, 14:16
Od: Litros <radegastlover@yahoo.com>

No já bych věděl jak... Co třeba ty páté dveře upálit autogenem, pak vyříznout kus hadroletu a kancelářským koněm to přicvakat ke kastli :o) To byl vtip! Ale myslím si, že než se piplat s prohnitými dveřmi, tak je lepší zajít někam na šroťák či vrakoviště a koupit "nové". Třeba natrefíte na čelní bouračku z roku 99 a máte téměř nové dveře za směšné kroupy. Tak hodně štěstí...


Dokonalé řešení
Datum: 10.02.2003, 15:30
Od: josef novak <josef-novak@post.cz>

Přišel jsem na dokonalé řešení, jak se zbavit koroze. Mám Velorex, a věřte nebo ne, kastle mi nerezaví !-))) Ale jinak sleduji zdejší diskuzi velmi pozorně, neboť kromě hadroletu mám taky osm let starou feldu a už se bojím třísknout s pátými dveřmi, aby se nerozsypaly. Poradíte mi někdo, jak je nejlíp dostat zase do formy? Dík.


RE: RE: RE: RE: RE: Jiné řešení barev
Datum: 29.01.2003, 6:08
Od: Sechoun <jsechovec@post.cz>

Práškovat nedoporučuju. Vyžaduje kvalitní povrchovou úpravu (naprosto čistý kov a odmaštění - se zárukou) a na zinek je snad potřeba speciální prášek, jinak zinkový podklad pění - bez záruky.


RE: RE: RE: RE: Jiné řešení barev
Datum: 28.01.2003, 21:59
Od: Mirek <xsvobo10@seznam.cz>

Měli jsme práškovou vypalovanou barvou nabarvený rozkládací stožár a jiné věci v radioklubu. Vozili jsme to na polní dny a všude možně a přežilo to opravdu leccos. Téměř nezničitelné :-)


pozink/co na to ?
Datum: 28.01.2003, 20:04
Od: Havrla <a@lhotkanet.cz>

Zdarec.. Budu mít spoustu pozinkovaných dílů, mám tedy dotaz co na to ? Kámoš má v práci práškovou lakovnu uvažoval jsem o jí a pak na to dát plnič/lak, nebo základovku/body ten gumo... Co mám tedy dělat? Dik moc Havrla


RE: RE: RE: Jiné řešení barev
Datum: 21.01.2003, 18:34
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pod komaxit se musí pískovat a tak mi tam ta koroze moc nesedí. V ČKD jsme používali komaxit na ochranu částí přicházejících do styku s kyselinami a podobnými svinstvy a nepamatuji si, že by někdy přišla reklamace nebo požadavek na výměnu dílů (pracoval jsem tam 7 let, míchadla byla vlastně trvale ponořena v chemikálii). Komaxit je vlastně druh epoxidové pryskyřice a není mi jasné, jak může kov pod ním tak rychle korodovat, když nemá póry jako běžné barvy. V automobilové technice vzniká spousta vibrací a podobných namáhání, je možné, že se při špatném vypálení (nedodržení technologického postupu) začne komaxit praskat (známe, několikrát jsme to těm ožralcům vraceli, na ťuknutí se komaxit štípal jako sklo). Ovšem osobně bych použil barvy s větší plasticitou, aby se dostatečně přizpůsobovaly teplotním změnám a vibracím.


RE: RE: Jiné řešení barev
Datum: 21.01.2003, 13:38
Od: Litros <litty@post.cz>

Pokud máš pravdu, můžu za rok káru vyhodit :o) protože nový nános barvy na komaxit je blbost jak mraky a odstranění ještě větší... Pod ten hlavní nástřik se používá něco jako prášková základní barva, tu tam bohužel nemám. V té době o tom týpek, co mi to dělal, ještě nevěděl. Ale to ti už taky udělají v každé solidní firmě! Ovšem roky běží (už 2) a zatím to vypadá pořád dobře. Možná to pod tím fakt rezaví, ale to se nedozvím, kdo by se mordoval s odstraněním :o( Dokonalé řešení to není, ale to jsem taky nepsal! Já psal "jiné". Dokonalého řešení se asi nikdo z nás nedočká. Ale kdyby někdo o nějakém věděl, ať dá hned vědět :o)


RE: Jiné řešení barev
Datum: 20.01.2003, 23:09
Od: thomas <man_plus@post.cz>
WWW: http://sweb.cz/ta_tuning

opravdu nerad ti kazím tvou hrdost z vyřešeného problému, ale komaxit pokud neni nanesen na nějaký nános kovu (něco jako pod chromování) tak nevydrží víc jak 2-3 roky. Tyto poznatky mi dodal tipek, který tyto nástřiky dělá. Rezaví to pod komaxitem. Komaxit není taky dokonalé řešení:((


Jiné řešení barev
Datum: 13.01.2003, 12:07
Od: Litros <roostersclaw@quick.cz>

Lidi, co takhle zkusit jinou než tekutou barvu? Myslím tím práškové barvy typu komaxit atd. Je to prášková barva, která se foukací pistolí nanese na kov, ten musí být absolutně čistý. Žádné zbytky barvy, žádná mastnota. Prostě nic. Po nanesení se nastříkaná barva nechá vypálit v peci o teplotě okolo 200°C. Nechá se vychladnout, zatvrdnout a máme to. Vlastním bílou tisícovku :o) a ta je opatřena lakem na kolech, vnitřních stranách blatníků, nádrži a různých menších dílech (kliky, zadní mřížky atd.). Už to mám 2 roky a nikde ani kousek rzi. Ani odřenina. Štěrk je na ni prostě slabý. Tvrdost a přilnavost ke kovu je vlastně nevýhodou, ale to jen pokud chceme barvu odstranit. Nepomůže ani oprýskání. A taky dostupnost. Nedá se to udělat jako s normální barvou někdě v garáži "na koleně". Ovšem už existuje spousta firem, které tento způsob lakování provozují. Ne estetiku to zrovna není, lesku to taky moc nepobralo, ale to jaksi není důležité. Uvažoval jsem o nástřiku celého auta, ale nikde nemají tak velkou pec, kdy by se vešla kastla :o) Chcete na rez bič? Komaxit je klíč! (už končím, ještě se tu ze mě stane poeta)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 13.01.2003, 7:36
Od: alena <blechova@bal.cz>

jo, koupím si forda, nalepím nápis Taxi, budu jezdit ekonomicky a koroze se mi obloukem vyhne


RE: RE: RE: RE: RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 11.01.2003, 0:48
Od: Pája <rovenskyp@seznam.cz>

:-)))) přečti si to ještě jednou, copak nevíš, jak souvisí spotřeba s korozí? to seš teda špatná řidička


RE: RE: RE: RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 10.01.2003, 11:27
Od: alena <blechova@bal.cz>

hezky ses pochlubil a poplakal,, sice na jiném hrobě navíc-co to má dělat s korozí a barvami_???


RE: RE: RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 10.01.2003, 11:20
Od: Pája <rovenskyp@seznam.cz>

Zdravím všechny fandy! Jezdit rychle je skvělý, ale co si takhle někdy zkusit jet taky na spotřebu.... to už je těžší a na dlouhý cesty nezábavný. Já s mým Focusem 1,8 Td (66kW) sem dokázal 3,9 l a to sem jel cca 80-100 km/h na I. třídě, ale ne jako ty hovada při soutěžích na nejn. spotřebu, který řaděj pětku ve třiceti, prostě normální řažení někde kolem 2000 otáček. Dle mého názoru i při rychlé jízdě lze využívat strategii, která vede k podstatně nižší spotřebě. Ono totiž pouhým téměř neznatelným ubráním plynu při dosažení nějaké rychlosti, klesne spotřeba o 0,5 - 1 L. Když du po Praze, jen zírám, jak hodně lidí jezdí neekonomicky, všimněte si třeba, že někteří taxikáři jezdí stejně rychle , ale s podstatně nižší spotřebou. Jinak těch 3,9 L byl extrém, bylo to v nočním provozu a vesnice sem ignoroval, to sem jel tak těch 80 a mimo ně 90 -100. Ale jinak vám ůžu říct, že za povodních v Praze bral Focus 7,5 l, při cestě do Vídně tak normální rychlostí (140 na dálnici) 5,5. a co vy kluci?


RE: RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 6.01.2003, 18:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Za mých mladých let se prodávaly plechy opatřené tzv. přepravní barvou (a pod ní koroze), která se musela před montáží odstranit až na holý plech a poté se plechy natřely normální syntetikou, jak známe z doporučení v různých chytrých knihách. Proto jsme uvítali prodej "čistých" plechů, kdy jsme se s odstraňováním barvy nemuseli párat. Nyní prodávané plechy v černé barvě by měly mít kataforeticky nanesenou základovou barvu. Každopádně před nátěrem doporučuji alespoň důkladně odmastit benzínem. Osobně bych zespodu zkusil použít přímo Tlumexplast apod. v patřičné vrstvě (více znamená lépe), shora přestříkat stříkacím tmelem, přebrousit pod vodou papírem č. 600 a nahoru "opravárenskou" syntetiku nebo něco lepšího.


RE: Pozor na různé báječné barvy
Datum: 6.01.2003, 12:34
Od: Alena <blechova@bal.cz>

V podání Formexu došlo asi k inf. šumu, pokud Vám prodavač na výslovný požadavek nátěru blatníků dal S2810- Formex extra.- je vůl. 2810 je jednovrstvá barva určená pro nátěry i čerstvého pozinku a nepřetíratelná. Měl Vám dát S2003 Formex- ten lze použít na forézu a přetřít vrchní barvou, třeba S2013,S2053 a pod-navíc samotná barva nezaručí ochranu spodku před mech. opotřebením.- proto byly vyvinuty gumoasfalt, tlumexy, bitumen, rezistin a další silnovrstvé pružné materiály. Pokud jste se na infolince ptal pouze na Formex, odpověď byla správná, byla na Formex S2003


Pozor na různé báječné barvy
Datum: 16.12.2002, 21:51
Od: Mirek Svoboda <xsvobo10@seznam.cz>

Před 3 týdny jsem si koupil nové přední blatníky na moji Š125L. A začal jsem řešit, čím je natřít. Zašel jsem si do speciálního obchodu s barvami v našem městečku a ptal se po barvě, kterou bych mohl natřít blatníky zespod, kde trpí solí apod. Prodavač mi říkal, že mohu zkusit stejný nátěr, který mi prodal i na vrchní stranu - klasickou základovku (v mém případě syntetickou) a na to vrchní akrylkombinační lak. Zeptal jsem se, jestli nemají něco lepšího, stálejšího. Po jeho pokusu nacpat mi Hamerit, který jsem s díky odmítl, jelikož blatníky jsou nové a slyšel jsem na tu barvu víc stesků než chvály (hnije to pod ní, ale nevidíte to), mi řekl, že má báječnou antikorozní barvu, která se natírá jen v jedné vrstvě - Formex S2810, výrobce Barvy a laky Praha, www.bal.cz Barvu jsem zakoupil. Nicméně červík pochybností ve mně zůstal a tak jsem k výrobci zavolal na infolinku. Tam mi po minutce čekání zjistili (prý u nich v laboratořích), že Formex bez problémů drží na plechu upraveném elektroforezou a že to mohu požít, hodí se to na spodky blatníků. Bohužel jsem si nenapsal jméno té paní, se kterou jsem mluvil :-( Nemohu jí tedy poděkovat za "dobrou" radu. A tak jsem před 14 dny nejprve odmastil (technickým benálem) a po té natřel Formexem spodní stranu blatníků. Včera jsem si přečetl Forrestův článek Jak vyzrát nad rzí. Červ pochybností začal opět mohutně hlodat. Chtěl jsem dnes blatníky přetřít Rezistinem, ale předtím jsem se rozhodl pro malý pokus. Zkusil jsem kus barvy orýpat. Šla velmi snadno dolů, po 14 dnech schnutí! Nerýpal jsem šroubovákem, ale nehtem!!! Jestli by barva vydržela odletující štěrk nebo sůl, nemá smysl řešit. Všechno zlé je pro něco dobré. Zřejmě nedá moc práce ten šmejd dostat dolů. Objednám si zkušební balení Forrestovy barvy a za pár týdnů se podělím o své dojmy. Bohužel se opět potvrzuje, že většina prodavačů jsou lidé, kteří by se jako odborníci neuživili. O tom co prodávají mají jen povrchní znalosti. Podělím se ještě o jednu zkušenost - přišel jsem do železářství do oddělení spojovacího materiálu. Potřeboval jsem nové šrouby k uchycení příčky motoru do kasle kvůli montáži tažného zařízení. Řekl jsem si o pevnostní šrouby a paní prodavačka mi s klidem nacpala šrouby 5.8 jako pevnostní... protože šroubům nerozumím, dal jsem je tam a jezdil. Po týdnu mi bylo divné, že se šrouby stále povolují, i když jsou pod nima pérovky. Oni se totiž vytahovali :-( Začal jsem usilovně hledat po inetu. Nakonec jsem si koupil ve Feroně (www.ferona.cz) správné šrouby 8.8 a vsjo chorošo. Tam naštěstí vědí, vo co gou. Pokud byste někdo potřeboval nějaké informace o šroubech, zkuste třeba www.sroubamatka.cz. P.S.: Zkoušel jsem volat do BART LACKfabrik, jsou oprvadu velmi ochotní, testovací balení rádi zašlou, jen v článku je chybka v telefonu - správně 596734510, pokud chcete mluvit s technologem, který Vám poradí, volejte 602414051


RE: rere
Datum: 14.11.2002, 19:10
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Mladá paní, pokud se nemýlím, zkratka BAL jsou Barvy a laky, takže asi pracujete v oboru - co tak pustit trochu skutečného moudra z oboru barev (pokud nejde o střet zájmů), však o automobilových barvách něco víte, že?


RE: RE: Dotaz
Datum: 14.11.2002, 9:33
Od: Stanislav Panoš <stanislav.panos@vslib.cz>

K uvedenemu srovnani mostu,komina a jinych ocelovych konstrukci s problemovymi castmi auta jako podlaha, podbehy atd. mam jednu pripominku. Vetsina vyse jmenovanych konstrukci nebyva tolik namahana krutem a vibracemi jako casti automobilu. Je zde urcite nebezpeci, ze barva neni pruzna a bude praskat(napr. na podlaze). Dale mosty, kominy,... nejsou doslova mechanicky odirany odletujicimi kaminky a piskem ze silnic. Jak se tedy barva osvedci ukaze az delsi pouzivani na aute. Jinak je clanek zajimavy a vice takovych. S pozdravem Stenly


RE: Dotaz
Datum: 11.11.2002, 6:50
Od: Forrest <kubicek@conel>

Takže těch pár informací: je tento nátěr doporučen výrobcem k použítí na automobily? Podle návodu NE a podle doložených informací a po konzultaci s výrobcem je určena na problémové povrchy. Na auto lze použít - problémových povrchů je na něm spoustu. Dle otázky si myslím, že by Vás ale stejně zajímalo, na co ona barva je určena a na co se nejvíc používá. Tyto obě barvy jsou nejvíce využívany na mostní konstrukce, ocelové stavby, komíny, které jsou trvale vystaveny vlivům počasí(voda, slaná voda, nebezpečné plyny, ...). O automobilovém průmyslu ani zmínka. Ale když si laicky srovnáte ocelovou konstrukci a karoserii auta(konkrétně podběhy, podlahu), tak vám výjde, že je to vlastně to samé, jen trochu slabší a menší, lehčí. Každopádně nikdo nemusí mít obavu, že by mu tato barva sežrala auto. Jaká je na ni záruka? Tak to mě ani nenapadlo se zeptat. A abych pravdu řekl, právě proto jsem dělal ony testy. A při dnešní všední klamné reklamě nemá ani smysl se o tyto informace zajímat, mohl by jste se taky setkat s odpovědí - naše barva vydrží navždy. Ale spíše než na záruku se zeptám u výrobce na stálost nátěru (kolik let). Jestli se mi sejde více otázek, tak ještě vytvořím rozšiřující článek. Jinak hned jak budu mít tyto informace, pošlu mailík.


prodam
Datum: 9.11.2002, 16:23
Od: Alibaba <nemam>
WWW: http://sds.webpark.cz

omlouvam se za nemistny komentar. Nechcete nekdo moji skudku? Je na adrese http://sds.webpark.cz (sleva mozna). Alibaba


Dotaz
Datum: 8.11.2002, 17:12
Od: Libor <barell@seznam.cz>

Chci se Vás zeptat na pár doplňujících informací : je tento nátěr doporučen výrobcem k použítí na automobily ? na které části ?(podvozek, karoserie, nápravy ?) jaká je na něj záruka ? Můžete namítnout že se mám zeptat výrobce, předpokládám že jste něco podobného již udělal .. PS: neberte to jako nějaké "rýpání" jak psal p. Čech nazačátku u já se připojuji ke kladnému hodnocení ..


rere
Datum: 4.11.2002, 11:26
Od: Alena <blechova@bal.cz>

mě hlavně zarazila ta přeměna kovu na pryskyřici, pryskyřici lze zapravit do děravé struktury kovu- tím se zamezí dalšímu korodování a zlepší přilnavost základu, ale změna jednoho v druhé je technol. nesmysl. Kvalit. hodnocení nátěru podle ČSN a dalších norem bylo od výrobce- nemůžete ověřit. Tyto parametry jsou v uv. katalogových listech u barev, které prošly zkouškami st. zkušeben a mají certifikát- těm lze věřit. Bohužel množství výrobců tyto atesty nemá a prodejci o barvách ví ..., proto vám dají leták na nej.barvu a tel.a čekají, že tchyně do měsíce zemře, než se přijde na to, že je to sr..., zkrachují nebo změní název firmy. Ten fígl se čpavkem je opravdu starý, používá se např. u barvy na čerstvý pozink S2810 Formex extra a pod.Jinak vašemu bádání zdar


RE: To čumím
Datum: 4.11.2002, 10:33
Od: Forrest <kubicek@conel.cz>

Rozhodl jsem se odpovidat na vsechny otazky, ktere budou v komentari a budou nasmerovane na clanek. Budou to jen fakta a rozepisu se na minimum obsahu a ve vsi slusnosti. add 1) "radek 1" umí premenit kovovou rez na pryskyrici - upresnim, na proyskyřici. Pokud bych mel popsat celou chemickou reakci premeny rzi na jinou hmotu, musel bych se lepe naucit chemii. Je to vice, ci mene napsano proste. add 2) "radek 2" ,kde sehnal pristroje.... - v clanku je nadpis "Par testu dle vyrobce", pak nasleduji 4 odrazky a pak pokracuje odolnost proti deformaci (tez od vyrobce). dalsi testy byli ode mne, ale jen delane na "co vidim tomu verim". add 3) "radek 4" Metoda odmasteni pozinku - pokud jsem se ted nesekl, tak jste mela pravdepodobne na mysli:Aplikace na cerstve pozinkovany...(roztok) - pokud nejste z mesta, tak na vesnici je bezny vyslouzili deda, co delal cely zivot klempirinu. Takovyhlech figlu znaji i vic. A bezne se to pise k navodum na barvy. add 4) "radek 8" Zhodnotit po zime - je to tak, ale ja si troufam tvrdit, ze to vydrzi uplne v pohode a dlouho. Jen bych odkazal na muj 1. clanek, kde jsem to hodnotil a trochu testoval. add 5) Posledni veta:Pro běžné použití mi stačí katalogový list z tech . údaji- většina z nás nemá čas dělat už jednou provedené(pokud si nechci ověřit pravdu nebo kecy uvedené výrobcem) - v zavorce to na 100% vystihuje celou podstatu meho clanku a nekolika mesicni prace se schanenim toho praveho vyrobce. A reknu Vam, to by jste se divila co mi chodilo za odpovedi, po nadhozeni daneho problemu. Kuprikladu - jeden nejmenovany vyrobce odpovedel: Barvu jakou schanite je prave NASE barva. Pak jen adresa a telefon... Pokud Vas budou zajimat jeste nejake informace, ktere nebyli uvedeny v clanku, velice rad, pokud to bude v mych silach, je odpovim.


To čumím
Datum: 4.11.2002, 9:15
Od: Alena <blechova@bal.cz>

po přečtení hodnocení barvy žasnu- umí přeměnit kovovou rez na pryskyřici, pokud je autor amatér v ochraně materiálu, zajímalo by mě, kde sehnal přístroje k vyhodnocení tvrdosti, ohybu a pod, chybí jednotlivé tloušťky nátěrů. Hodnotím, že si dal práci se sehnáním norem,pokud opravdu zkoušky dělal sám, jak opsal nálepku, nevím, kde přišel k metodě odmaštění pozinku-pokud nebyla v návodu . Reaktivní barva se vyráběla už před mnoha lety pod označením S2008 v Uh. Hradišti.Stejně dobrý základ je český dvousložkový S2300 epoxid, S 2357 s vysokým podílem zinku, Hostagrund S2160-ten natřený na rezavé odrhnuté lešenové trubce drží 7 let s přilnavostí 1!. Pokud je uváděná barva kvalitní, chce to zhodnotit po zimě a delší době- Hamerrite je taky supr- ale pod ní to krásně koroduje, Antirezin je taky na věky- jen se ze střechy za rok smyje. Pro běžné použití mi stačí katalogový list z tech . údaji- většina z nás nemá čas dělat už jednou provedené(pokud si nechci ověřit pravdu nebo kecy uvedené výrobcem)Neberte to jako kritiku, spíš jako doplnění , autor si opravdu mákl, i když jsou tu chyby


RE: RE: RE: Tak se to má dělat!
Datum: 4.11.2002, 8:46
Od: Forrest <kubicek@conel.cz>

Kazda akce vyvolava nejakou reakci. Informacni sum nastal 100% rano. Kazdopadne jsem rad, že to dopadlo takhle. Občas se stavaji i horsi veci a objevi se i daleko hruznejsi, nekdy i vyzyvavejsi reakce. Omluva je na miste i z me strany, protože se chyba stala na obou koncich. Tesi me kladny ohlas na clanek z Vasi strany. Ale jeste jednu vec upresnim na pravou miru: pokud se kdokoliv bude zajimat o tyto barvy, dostane informacni letak, ze ktereho jsem cerpal technicke data i ja, aby vubec vznikl tento clanek. Druha pravda je ta, ze tento informacni letak je ponekud "ostra verze" a ne "shareware" jak je zname z obalu jinych barev. Dalsich X veci by se dalo jmenovat, ktere jsou pro a proti. Asi nejobjektivnejsi informace, kterou zarucene od vyrobce nedostanete, jsou vlastni testy a dojmy. Pokud clovek neco nutne potrebuje, tak se uci velice rychle, pokud nepotrebuje - nemusi umet. Ukonceni zvolim tradicne s optimismem: Tady nejste v konferenci, bezte se bavit jinam, nebo se nebavte k veci a nezapomente na co nejvic nadavek a urazek.... :o)) Skode ZDAR!


RE: RE: Tak se to má dělat!
Datum: 4.11.2002, 7:57
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nějak došlo k informačnímu šumu, já jsem svou poznámkou chtěl ocenit přístup a postup, takhle bych si představoval, že by se mělo postupovat, pokud chci získat skutečně objektivní informace o výrobku atd. Já se na nic neptal, článek je pro mne plně srozumitelný. Měla to být pochvala. Nadpis je možná trochu zavádějící, měl jsem na mysli obecný přístup, proto se objevilo všeobecné TO. Opakuji, takové články mají vysokou hodnotu, nejsou tam opsané propagační letaáky atd.


RE: Tak se to má dělat!
Datum: 4.11.2002, 6:08
Od: Forrest <kubicek@conel.cz>

Sice je pondeli, brzy rano, a me TO asi jeste nezapalilo. Pokud se chce "nekdo" (viz. pan Cech) dozvedet urcitou informaci, tak by bylo na miste, zeptat se nejakou rozumnou formou inteligentni otazky. Dokonce nas tyto formy otazek a odpovedi ucili na zakladni skole i dokonce na stredni. Bavme se tedy o konkretni veci, davejme si otazky uplné. Myslim, ze se i víc dozvíme... P.S.: dnes mam dobrou naladu, jinak bych odpovedel asi takto: Mili pane, pokud mate v hlave TO, neptal by jste se takTO hloupe a zmatene lidi okolo Vas, JAK SE TO MA DELAT. vzdyt je TO prece otazka reprodukce....!!! A z toho plyne pouceni, ze na blbou otazku, blba odpoved. Maucta, pane Cech


RE: Dotaz
Datum: 3.11.2002, 11:09
Od: tappaja <tappaja@centrum.cz>
WWW: http://www.tappaja.wz.cz

Ja si kvuli tomu poridil vysokoobratkovou brusku DREMEL, je k ni hafo prislusenstvi(ocel kartacky, brusny kotocky, smirkovy valecky, rezny kotoucky), takze muzu vybrousit/vyrezat treba kousek 2x2cm. Pak to opravis, prelakujes a prebrousis tak 800-1200-2000 smirkem pod vodou a nakonec rozlestis, takze nepoznas, kde to bylo opravovano...


Dotaz
Datum: 1.11.2002, 22:20
Od: t2k <t2000@seznam.cz>

Pefrektni clanek, jsem rad, ze se najde par lidi, kteri jsou ochotni se podelit o podobne zkusenosti, diky Ondro! No a muj dotaz, jak odstranit rez z male oblasti cca 2x2 cm, abych zbytene neposkrabal smirklem lak v okoli ? Zkousel nekdo ty male brusne nadstavce (cca 2cm prumer) na vrtacku ? Dik a skode zdar!


Tak se to má dělat!
Datum: 1.11.2002, 20:59
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

A teď jsem zvědavý na reakce! Poklona, Forreste!



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení