ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Plnoprůtokový filtr oleje
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Plnoprůtokový filtr oleje

Neslo by to z Mka?
Datum: 25.02.2004, 14:27
Od: kachnis <voleahoj@seznam.cz>
WWW: greendevil.wz.cz

Chtel jsem se zeptat,zdali by ten system toho plnoprutokovyho filtru nesel prehodit z nejakyho Mkovyho motoru?.Protoze ve svym okoli neznam zadnyho soustruznika ani zadnej soustruh :(


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 1.06.2003, 12:28
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Já mám stodesítku po GO (válce druhý výbrus) na 14 palcových pneumatikách a těch 130km/h jsem s tím jen tak na zkoušku vytáhl na rovince na 4 rychlostní stupeň. Jedinou úpravu kterou mám je elektrický ventilátor, takže pár koníků navíc. Kolik to jede z kopečka jsem zatím nezkoušel protože po Go je teprve asi 1500km a ten elektrickej ventilátor zatím nemám doplněnej o náporový chladič takže to špatně chladí, ale párkrát jsem se díval na lidi kolem sebe a to auto suprovou akceleraci na rozjezdu a 1,3 Felda mi před jedním táhlým kopečkem dejchala na záda než jsem na to šlápnul. Ve chvíli kdy já byl na kopečku Felda byla v půlce. (Asi na to nešlápl na plno. :)) ) Každopádně z Faviritem jsem jel z kopečka nejvíc skoro 175km/h. Pod kopečkem mě změřili policajti. Pokuta byla 2000kč (naštěstí jen...).


RE: RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 13.04.2003, 19:18
Od: Peter <p9954@zoznam.sk>

Chladic oleja ma vyznam na modely S120 do modelu 1983. Na tych motoroch su totiz hlinikove vika lozisiek ktore sa teplom vyznamne roztahuju. Vyrobca prestal pouzivat chladic oleja po zavedeni zmeny vik na liatinove. Chladic oleja sa ale prejavi az po cca 20 km jazdy pri vyssej zatazi motora, napriklad po dialnici alebo s privesom. Pri novsom bloku motora teda chladic prinesie navyse len moznost uniku oleja, co je aj dovod prco dnes uz maloktora S120LS sa moze pochvalit funkcnym chladicom oleja. "Oprava" sa totiz casto vybavila jeho demontazou. S110R zase nema az taky problem lebo ma mensi zdvih a zvacsena vola v loziskach az tak nevadi. Jedno z rieseni v MB je ze uvedena rada S120L ma vacsiu olejovu vanu.


RE: RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 26.03.2003, 17:40
Od: Peto <pepko@email.cz>

Zapojenie obtokoveho a plnoprietokoveho cistica a chladic oleja


RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 26.03.2003, 16:08
Od: Saky <soukupr@feld.cvut.cz>

zrealizovat co?


RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 20.03.2003, 19:27
Od: Peto <pepko@email.cz>

Dobry napad, ale ako ho zrealizovat?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 12.03.2003, 14:46
Od: Saky <soukupr@feld.cvut.cz>

nevim jakej mam vykon na brzde to nebylo, a uprimne receno je me to jedno, vim jak to jede a to me staci a jestli mam vykon 50, 75 nebo 100kW je me celkem jedno, ono je to stejne vsechno relativni maximalni rychlosti stejne clovek nejezdi a v tech nizkych rychlostech ani tak nerozhoduje vykon ale hlavne pomer vykon/vaha takze i s 50kW motorem muzes mit lepsi zrychleni nez 75kW tezky auto, je me jasny ze na urcitou rychlost je potreba urcitej vykon ale jakej to se bez znalosti ruznejch odporovejch a trecich koeficientu neda spocitat ale tech 73kW tomu bude asi nejak odpovidat, takze takovej vykon asi budu mit kdyz to tech 190 jede-) ale to je stejne uplne jedno, mas pravdu ze jen snizenim hlavy se toho dosahnout nikdy neda, a hlavne uprava motoru by podle me mela byt az takova tresnicka na dortu tzn ze pokud mam prohnily auto napravy v hajzlu brzdy jakbysmet tak nema cenu upravovat motor, bohuzel to tak ale vetsina lidi dela, ale to je jejich problem sam jsem si skusil jaky to je ve vetsi rychlosti zabrzdit a at si kdo chce co chce rika skodovacky brzdy jsou na tom nic moc, lehkej predek tomu taky moc neprida takze kdo da takovejhle nakej motor na seriovou skodovku tak vytvori pojizdnou rakev-) samozrejme vse zalezi na stylu jizdy ale o tom asi nema cenu diskutovat, ze je 1,6ka felicie lepsi nez fabie o tom zadna, jak sem psal subjektivne se me zda i 1,3felicie lepsi nez fabie Saky


RE: RE: RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 11.03.2003, 18:54
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

U firmy, kde jsem s 1,6 jezdil, už přes 8 měsíců nepracuji - takže smůla. A na stodevadesátikilometrovou rychlost potřebuješ s Rapidem výkon okolo 73 kW - Ty je máš? A už zde několikrát padlo, že nemá cenu srovnávat auta upravená a neupravená. O náklady na benzín zde vůbec nejde, jde mi o to, že když zde někdo napíše, že u Rapida 135 snížil hlavu o 1 mm a dal větší trysky do obou komor a jede mu to teď 180 km/h, že kecá nesmysly. A mimochodem 1,6 má omezování v 5 000 ot/min (vypíná se první válec) a tak se přes určitou rychlost nedostanu, pouze pádem ze skály. Pokud chci něco dokázat, tak že Fel 1,6 jede zcela jistě lepe než Fab 1,4 MPI, i když podvozek má Fabia lepší.


RE: RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 11.03.2003, 17:41
Od: Saky <soukupr@feld.cvut.cz>

mluvim o ty fabii ktera ti nikdy neujela-),ale ja nemam tu fabii ale jen upraveny motor z ni, ono se taky neni cemu divit seriova fabie zas tak moc nejede myslim ze i seriova felicie jede lip , mluvim o ceske 1,4Mpi 50kW a felicie1.3Mpi 50kw) a dokazat chces co? jako ze ta tvoje felicie 1,6ka pojede lip jak fabie? nebo lip nez ten muj rapid? pokud fabie tak to je jasny, pokud myslis ze pojede lip jak ten rapid tak to nemysli-) a pokud to chces dokazat tak sem klidne ochotnej to dokazat pod podminkou ze porazeny zaplati naklady na benzin-) aby se nekam ten druhej (at uz ja nebo ty) nevlekl jen tak pro nic za nic Saky


RE: RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 10.03.2003, 18:39
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pro Sakyho - nevím o které fábii mluvíš, ale 1,4 MPI mi nikdy neujela (Fel 1,6) a v kopcích bylo úplně utrum. Fabie 1,4 74 kW je jiný motor a všechny převodovky jsou odstupňované jinak, než u Š 742. Už jsem to zde s někým řešil a klidně jsem ochoten to komukoliv fyzicky dokázat (stopky i dálnici za rohem mám). - Pro Hubálka - zapojení okruhu máš správně, jde o plnoprůtok, ale nemáš pravdu, že může být reduktor tlaku umístěn na libovolném místě. Je to fyzika základní školy - tlak poklesne až za reduktorem, ne před ním. Za velkých hrazů a při něčím ve stylu 20W/40(50) hrozí po startu slušný nárůst tlaku, který může protrhnout vložku filtru. Na Moskviči nebo Volze tlakoměr oleje po startu okamžitě vyletěl na 6 bar i v létě (na 6 bar je nastaven reduktor).


RE: RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 10.03.2003, 6:44
Od: Hubálek <styv@seznam.cz>

Musím se ohradit proti tomu, že tato úprava neřeší plnoprůtok. Strávil jsem nad rozdělanými bloky moc hodin a vím kudy ten olej teče. Průtokový šroub tlakové hadice na víku rozvodů svojí prodlouženou částí uzavírá původní kanál a OPRAVDU všechen olej od čerpadla směřuje do plnoprůtokového filtru. Samozřejmně nebudeme li se bavit o prolínání oleje okolo šroubu. Toto množství je v porovnání s množstvím přefiltrovaného oleje zanedbatelné. I o zařazení redukčního ventilu za filtrem vím. Toto mi dělalo nejvíce vrásek. Ale našel jsem v letité knize o úpravách vozů Š 100 a 110 zmíňku o stejném řešení kdy byl ventil až za filtrem. Tudíž odzkoušeno. Pak z fyzikálního hlediska je téměř jedno v které části obvodu je ventil umístěn. Tlak je v celém okruhu stejný. Jediný rozdíl o proti Mku je v tom, že já přefiltruji i olej vracející se redukčním ventilem bez užitku zpět. Z funkčního hlediska je to zbytečné, né však škodlivé. O záměně víka rozvodů z Mka s čerpadlem a ventilem jsem také uvažoval. I to je řešení. Po provozních zkouškách se mi však zdá zbytečné. Po ujetí 1500km s plnoprůtokáčem se čistota původního oleje podstatně zlepšila a nepozoroval jsem žádný negativní dopad. Na závěr ještě zdůrazňuji tato úprava vám nezvýší výkon motoru. 170 to kůli tomu nepojede. O něco takového jsem se u svého "veterána Š 110" nesnažil a ani nesnažím:-)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 9.03.2003, 18:24
Od: Saky <soukupr@feld.cvut.cz>

No nevim ale taky verim tomu ze seriova felicie rozjede skodovku na 170, ja mam skoro -) seriovou fabii v rapidu a roztocim ji na petku na 5600ot/min-5700ot/min, podle policejniho radaru 193km/hod ze muze merit spatne tachometr vim (mam tam tachometr i otackomer z felicie) ten ukazuje maximalne 200 a byl dost za rohem,ze meri spatne radar o tom pochybuju, ale to je stejne jedno protoze na normalnich kolech bez upravenyho podvozku se s tim autem neda jet ani tech 150 tak nevim proc tady porad dokola hazite tema cislama komu to tak jede, ale to je jedno ted stavim prave seriovej motor akorad bude lehce zvysena komprese a tech 170 to musi jet,


RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 9.03.2003, 17:09
Od: Goodji <goodji@bigles.cz>

Je sice hezké, že je hlavní přívod utěsněn, ale olejový kanál se rozdvojuje hned za olejovým čerpadlem, což tahle úprava neřeší.


RE: RE: neúplná filtrace
Datum: 9.03.2003, 17:02
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Teď jsem si všiml vady na kráse - kde máš zapojený redukční ventil? Za filtrem Ti není moc platný. Řešením je použít sací koš z eMka. Jinak ještě lepším řešením je použití obou filtrů (pro plnoprůtokový udělat zvláštní patici a upevnit třeba na karosérii nebo příčce motoru), protože obtokový filtr má menší oka a zachytává jemnější nečistoty, celkově je olej čistější.


RE: neúplná filtrace
Datum: 9.03.2003, 16:47
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Tato úprava udělá plnohodnotnou filtraci oleje, protože je hlavní přívod oleje utěsněn a všechen olej jde do plnoprůtokového filtru.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 9.03.2003, 16:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nezapomínej, že má stodesítku a s tímto autem se pohybovat nad 130 km/h je dost exotický zážitek (stovka byla moje první auto, vím o čem mluvím). Motor ve 110 přetáčet nebudeš, 120 LS má max. výkon v 5 200 ot/min, stovková řada končila pod 5 000 otáčkami a auta jezdily dost rychle. LS má na 14" kolech v těchto otáčkách rychlost asi 140 km/h a na 13" 138 km/h. Takže o courání se zde bavit nemusíme, zvuková kulisa je u stovek dost výrazná a překonává i naše oblíbené stodvacítky, proto se Ti snad zdálo, že se motor přetáčí. A 170 km/h to auto nepojede ani s pětikvaltem a motorem z Feldy, ale to jsem řešil už v jiném komentáři (mám těch 50 kW také a nikdy jsem se na převod 3,9 na skutečných 170 km/h nedostal ani z mírného kopce, motor se vyšplhal někam ke 4 600 ot/min a dál ani ťuk).


neúplná filtrace
Datum: 9.03.2003, 13:48
Od: Goodji <goodji@centrum.cz>

Ona ta úprava neudělá plnohodnotnou filtraci oleje. Bloky pro obtokový filtr měly kanál nad olejovým čerpadlem rozdvojený. Část oleje se vedla k obtokovému filtru a část se rozváděla po motoru bez filtrace. U bloků na plnoprůtok se olej od čerpadla vedl kanálem k filtru a teprve od filtru se olej rozváděl po motoru, tak že se filtroval veškerý olej.


RE: RE: RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 23.02.2003, 19:20
Od: rap <x.x@x>

jiste, jenze ti budu oponovat se 4kvaltem 4.44 muzes jezdit tak do 110ti pak uz to budes dost pretacet, a vydrzet v tom hluku nebude moc OK, samozrejme se da neco odhlucnit atd ale proste kdyz mas linej motor tak tomu nepomuzes tak ze mu pomuzes na prevodech.. troufam si tvrdit ze kdyz pouzijes standartni motor z felicie das do kliky lozisko pridas fackovej rozdelovac ETZ tak to pojede lip s 5ti kvaltovou prevodovkou 3.9 nez 120ka se 4,44 a hlavne se s tim necha jezdit i 170km/h vic to asi nepojede a budes tocit nejakych prijatelnych 5000 ot., ty otacky nejsou presny jen jsem je tak odhadl tak me neodkazujte na presny cisla ale bude to nejak tak


RE: RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 19.02.2003, 19:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jen tak mimochodem, jel jsi někdy s motorem 120 LS v Š 1000 MB? Hmotnost pod 800 kg a převod 4,44 dělá ze staré herky podivuhodně jiné vozítko.


RE: RE: RE: Chladič oleje
Datum: 19.02.2003, 8:58
Od: rap <x.x@x>

zalezi co od toho chces a co do toho hodlas investovat pravdou je ze objem nicim nenahradis takze nejlepsi investice je koupit jinej motor favo/felda/fabia stim ze mu lehce snizis hlavu tak na KP 10,5 a dostanes se u feldy na nakejch 55kW u fabie jeste o neco vic ale ne o moc, pak bych vymenil vacku a pretryskoval karburator a dostanes se na nakejch realnejch 60kw vic asi tezko abys mel jeste vic uz bys musel mit poradnej karburator nakej weber je to dost znat ale taky je toznat na spotrebe, pokud bys chtel zustat pri zemi a zustat u svyho litrovyho motoru tak muzes pouzit jiny pisty snizit hlavu poradnej karbec ale nedostanes se pomalu ani tam kde zacina neupravena felicie, samozrejme ze se da upravit i litrovej motor docela slusne ale uz je to na ukor zivotnosti a spotreby, dalsi nejdulezitejsi pravidlo je ze vsechno stoji penize at uz min nebo vic a kdyz uz upravovat tak motor kterej za to stoji a ne nakyho mrzaka s najetyma 150000 kterej uz ma pred smrti toho zvysenim KP dostanes akorad do hrobu, takze abych to shrnul dal bych tam jinej motor je to nejlepsi a celekm mozna i nejlevnejsi (v zavislosti na prirustku vykonu) investice s tim ze bych mu snizil hlavu a slicoval sani atd pokud by ti to nestacilo tak dal vacku a poradnej karbec,pokud mas prece jen slabost pro svuj nynejsi motor at uz z jakychkoli duvodu tak bych ho dal nejdriv do poradku (pokud manajeto hodne) a pak upravy jake jsempopsal s tim ze se nedostanes vykonove tak vysoko a hlavni rada pocitej s tim ze to neco bude stat takze pokud hledas ciste korunove upravy z velkym prinosem tak to nemuzu slouzit (snad jen to slicovani sani)nejlepsi reseni je neco usetrit a pak teprv upravovat poradne


RE: RE: Chladič oleje
Datum: 19.02.2003, 6:41
Od: LH <styv@seznam.cz>

To je právě ono, v literatuře pro mně a mnoho jiných dostupné, jsem našel pouze zmíňku, že je něco takového možné, ale bez jakéhokoli vysvětlení a výkresu. Ani na Internetu jsem nic nenašel. Netvrdim, že to někde neni, ale asi dobře schované:-) Moji známí "závodníci" mi radili ať vyměnim motor za novější. Já mám 110 Škůdku jako provozní vozítko a snažim se s malejma investicema o co největší spolehlivost, ekonomiku provozu a samozřejmě i jízdní výkony. O speciální sportovní úpravy se nesnažim a asi bych také každému kdo se chce tím zabývat doporučil začít s novějším motorem. Od nuly jsem s vymejšlením nezačal, princip mi byl znám. Podobně jsem již upravoval motorku Handa z 80tých let. Ale napasování na Škůdku jsem musel vyšpekulovat. Snad jsem alespoň pomohl jiným v hledání. Závěrem bych Vás chtěl poprosit, pokud znáte nějaké i jednoduché finty a úpravy podělte se o ně. I když Vám je to známé jiní o tom nemusí vědět. Nestyďte se něco sepsat.


RE: Chladič oleje
Datum: 18.02.2003, 15:32
Od: rap <x.x@x>

ujmu s kotama si urcite nikomu nezpusobil, ale pro priste se treba polepsis-) to jsi to jako vymejslel? ja sem si myslel ze jsi okopiroval planek ze sportovnich uprav,a proto sem se divil ze jsi nepouzil planek jako celek ale ze si ho prekreslil a jeste z chybama, to potom nechapu ze te nenapadlo se nejdriv nekam podivat o tyhle redukci se toho da nalezt docela dost nebo se stacilo zeptat kohokoliv kdo napr jezdil zavody na skodovkach atd. usetril bys tim cas a nevymyslel by jsi vymyslene


Chladič oleje
Datum: 18.02.2003, 7:36
Od: L. Hubálek <styv@seznam.cz>

Tak nejdřív bych se chtěl omluvit za nedostatky v kótování v článečku. Moje cyba. doufám, že jsem tím nikomu nezpůsobil duševní újmu:-) Dále bych Vás pánové chtěl vyprat:-) Jak to, že to všichni znáte a nepodělíte se o zkušenosti. Pak musím vymejšlet vymyšlený a smolit článeček ačkoli nejsem spisovatel. No nic berte to ze srandy. Tak teď k tomu chladiči oleje. Přemýšlel jsem i o alternativě s chladičem, ale spíš než plnoprůtokový, bych ho zapojil paralelně k přívodní hadici. Co mě k tomu vede? Jednak zmiňovaný tlak a potom, když je olej hustý (v zimě) mohl by chladič klást velký odpor průtoku a oleje by se nemuselo dostávat v potřebném množství. Když bude chladič napojen souběžně s hadicí, zpočátku není potřeba chlazení, poteče většina oleje hadicí a po ohřátí i chladičem. Clazení by mělo být dostatečné a nezapomínejte, že i olej musí mít určitou pracovní teplotu a podchlazení je škodlivé. Stačilo by tedy udělat delší průtokový šroub a ještě jeden vstup do kotouče.


RE: A olejovy chladic?
Datum: 17.02.2003, 8:51
Od: Travex <travexr@seznam.cz>

Jasne, nejdriv si uprav filt na plnoprutokac a pak si chladic prioj misto ty hadicovy spojky.... :-)


RE: A olejovy chladic?
Datum: 11.02.2003, 18:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Tímto jsem se nezabýval, jistě by to nějak vymyslet šlo, ale musí být zapojen vždy až za redukčním ventilem, u eMka je to vždy, ale u užovky to nemusí být vždy pravda. Pokud by se v zimě pustil plný tlak po startu do chladiče, mohl by se roztrhnout.


A olejovy chladic?
Datum: 11.02.2003, 14:04
Od: Peto <pepko@email.cz>

Da sa podobne upravit olejovy chladic 110 R na plnoprietokovy?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 8.02.2003, 20:18
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Je to jednoduché - v době vzniku 110 LS/R nebyly na našem trhu dostatečně kvalitní oleje tuzemské produkce (česky řečeno za přijatelný peníz) a tak chladič oleje pomáhal v horku udržovat teplotu oleje na nížší úrovni. Dával se na tyto motory proto, že měly vyšší stupeň komprese a protože malý objem motoru "zajišťoval" neustále provoz motoru při vyšším výkonu (byla to přece "sportovní" auta), kdy se olej namáhal výrazně více. Pokud pojedeš v koloně pomalu, motor bez nuceného provětrávání chladiče (vody) stejně uvaříš, chladič oleje nepomůže, odvod tepla je prakticky nulový, protože se auto pohybuje pomalu a přes chladič neprotéká dostatečné množství vzduchu. Dobrá rada - zapomeň na něho, pokud nehodláš zvyšovat výkon motoru do vyšších pater.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 8.02.2003, 10:40
Od: Martin <hlkbg>

Jo to mě taky zajmá.Takže si myslíte že chladič oleje je ptákovina??Proč to tam dávali??Mělo to myslím Erko a 110 Ls proč zrovna tyhle auta??Já myslel že když tam je tak pomůže chlazení a neuvaří se to třeba když se jede v koloně pořád na jedničku.Když mi to někdo vysvětlí budu rád.


RE: RE: RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 5.02.2003, 20:08
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Rozměr tak 5 cm šířka, 8 cm výška a 35 cm délka. A opravdu dost často teče.


RE: RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 5.02.2003, 18:41
Od: Tomáš Černý <cerny_tomas@seznam.cz>
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Dekuji. A jak je ten bezmek velikej?


RE: RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 5.02.2003, 18:18
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Chladič oleje není řízen termostatem, některá auta mají klasický kohout na uzavření průtoku v zimě (hlavně ruská). Pro sériovou škodovku zvláštní význam nemá, spíše naopak. Navíc vnáší do systému další možnost poruchy a netěsnosti. Pokud použiji olej typu xxW/50, mohu olej ohřát až na 135 st. C, při xxW/60 ještě výše. Dnešní oleje vydrží krátkodobě vyšší teploty bez ztráty mazacích vlastností.


RE: RE: filtr ze 120LS
Datum: 5.02.2003, 17:45
Od: Tomáš Černý <cerny_tomas@seznam.cz>
WWW: http://www.nejedly.com/cerny-tomas

Trošku teorie: Na co je dobrej chladič oleje? Já osobně (motorum moc nerozumim) chapu olej jako provozni kapalinu, ktera ma rada svoji vyrobcen predurcenou provozni teplotu. Kdyz se motor vytaci a zatezuje tak se olej nestaci tak sikovne chladit a zacne jeho teplota vzrustat. Tim se ale muze snizit jeho mazaci schopnost a taky zivotnsot. Protozni teplotea je od 80-120C. Jak to de nad 120C tak de olej dokyblu. Chaladis oleje se instaluje do mist pobliz alternatoru a relatak na spinani vyhrivani zadniho skla a je asitak 8x20x30cm velikej. Jo a spina se termospinacem? Prosim, kohokoliv, tak mi moje domenky co nejdriv vyvrati, at si do hrobu neodnesu takovy bludy. To co jsem zminil je fakt jen snuska domenelk, jen to tak proste chapu a o chladicich oleje toho v knizka moc neni. JO a je chladic oleje potreba pro normalni jizdu? Vim ze potrebaneni ,ale ale ajima me, jestli bych tak seriovemu S120L pomohl nebo spis uskodil dodatecnou montazi. Diky Toams


RE: filtr ze 120LS
Datum: 3.02.2003, 19:18
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

120 LS měly chladič oleje, ne plnoprůtok. První plnoprůtokový filtr mělo až Garde z r. 1982. Jestli jsi to někde viděl, bylo to samo - domo z pozdější doby. V sedmdesátých letech se u nás plnoprůtokové filtry jako díly nevyráběly. Plnoprůtok s vyměnitelnou vložkou EKVITA se objevil až v devadesátých letech.


filtr ze 120LS
Datum: 3.02.2003, 18:06
Od: stanley <skormunda@centrum.cz>

jak to bylo s prvnimi motory S120LS? nemely nahodou uplne to same reseni? mam dojem ze jo, takze by stacilo jen sehnat tyto soucastky z tohoto motoru. Teda byl tam pokud tusim spravne jinej ten filtr - davala se papirova vlozka do hlinikovy nadobky...


RE: RE: RE: Pochvala
Datum: 1.02.2003, 8:26
Od: mára <rs.system@centrum.cz>

Ještě bych rád upozornil na jednu drobnost, pokud chcete staré bloky s obtokovým filtrem použít pro úpravu motoru a myslíte si, že touto úpravou (změnou za plnoprůtokový filtr) máte vyhráno a můžete směle upravovat tak mějte na mysli že novější bloky mají pevnější víka ložisek kliky, starý provedení je nepoužitelný, prostě vám klika vypadne spodem. Pro závody se tenkrát používal jiný blok.


RE: RE: RE: Pochvala
Datum: 1.02.2003, 8:25
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

U škodovek se vzhledem ke zvýšení sériovosti a neochotě bolševika k nějakým změnám používaly závity na stejných místech stejné (menší počet typů ND), přestože jsem to v katalogu nehledal, závity stejné budou minimálně u všech motorů s obtokovým filtrem.


RE: RE: Pochvala
Datum: 1.02.2003, 8:21
Od: Eda <edast@seznam.cz>

Určitě se tahle varianta vyráběla. Před časem jsem takovou redukci sehnal a teď se mě hodila na motor, který používám do své stotříci jako nouzovku než "uzdravím" ten původní. Ještě taková drobnost, závit na víku rozvodů, kam se zapojí hydraulická hadice nemusí být u všech motorů stejný a taky trošku překáží plech, který kryje motor.


RE: RE: Pochvala
Datum: 31.01.2003, 13:34
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Super clanek. To rap: Mozna mas pravdu (nehodnotim, nejsem strojar), ale priste bych se v pripade kvalitniho clanku primlouval pri pokusu o hodnoceni za lehce "Carnegiovsky" pristup - nejdriv pochvalim, potom zjebu :o)....


RE: RE: Pochvala
Datum: 31.01.2003, 12:19
Od: JenyK <jenyk@crx.cz>

Myslis ze bys ten vikres mohl nekam poslat ? (na mail, Chipmenovi, .....? Jinak tohle je vynikajici vec, pridavam se k pochvale :o)


RE: Pochvala
Datum: 31.01.2003, 12:03
Od: rap <x.x@x>

panove kdyz uz kreslite planky tak je kreslete tak aby jste se za to nemuseli stydet s timhle te kazdej strojar vyzene, nerikam ze na nich neco chybi, tak detailne jsem to nezkoumal, ale na kazdym planku musis mit zakladni rozmery vyrobku tzn. napr. prumer 50 delka 65 aby soustruznik vedel z ceho to ma delat, takhle si nejdriv musi secist vsechny koty coz mu muze delat problemy


Pochvala
Datum: 30.01.2003, 19:44
Od: Petr <svub.petr@centrum.cz>

Musím tě pochválit. Je to dobrej nápad. O něčem podobném jsem již také uvažoval. Určitě se do toho pustím.


RE: Pochvala
Datum: 30.01.2003, 19:24
Od: mára <rs.system@centrum.cz>

Hmm, ale není to nic světoborného, v podstatě věc stara víc jak 30 let, používala se na A2, navíc se do mezikruží přidávalo čidlo na měření teploty oleje a tlaku. Ale to musí vypadat trochu jinak, mužu poslat výkres. Pro serivé motory tuhle variantu vyrábělo dokonce nějaký družstvo.


Pochvala
Datum: 30.01.2003, 18:52
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Hubálku, jsi šikovný kluk!! Konečně "tuning", který za něco skutečně stojí. Ještě trochu kvalitnější olej, aby tam těch 15 000 km vydržel (ale opět minerální!) a je to (poznámka pro následovníky).



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení