ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Oleje
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Oleje

RE: oleje Carlson
Datum: 8.03.2014, 8:13
Od: Martin Sláma <martinslama@post.cz>

Dobrý den, používám olej Carlson Millenium Semi SAE 10W-40 již třetím rokem a maximální spokojenost. Doporučuji.


RE: oleje Carlson
Datum: 27.02.2011, 14:54
Od: Michal Mach <machkor@centrum.cz>

Dobrý den, pokud potřebujete identifikovat vhodný olej do vozu, množství a interval výměny : web: www.aditivaresurs.webnode.cz pod záložkou Jaký olej do Vašeho vozu- mám odkaz na program identifikace náplní - po zadání údajů Vám ihned diagnostikuje veškeré náplně. Porgram spol SUNOCO Inc. USA ( jeden z předních výrobců motorových olejů ) M.Mach


oleje Carlson
Datum: 4.06.2010, 10:58
Od: Emil Tatara <etatara@seznam.cz>

Nemáte prosím zkušenosti s oleji Carlson? Speciálně olej Carlson® Millenium Semi SAE 10W-40. Děkuji


Je tento článek ještě aktuální?
Datum: 10.04.2010, 15:22
Od: xxx <x@x.x>

Dneska jsme o 7 let dál, ruská ropa už není problém a pojmy syntetika a minerál jsou zastaralé, dneska je každej olej někde mezi.


RE: RE: castrol
Datum: 1.12.2009, 15:46
Od: argus <argus@tiscali.cz>
WWW: http://bsaservis.zde.cz

Castrol olej nevyrábí nechává si ho vyrábět u jiných a nemá proto ISO 2001 a 2. Pouze stím obchoduje a nemá stabdartní zaručenou kvalitu. Zastaralé oleje nejsou pouze k datu toho kterého motoru určené aby moderní nepoškozovali ložiska a těsnění.


Aditiva do nafty
Datum: 20.11.2007, 19:58
Od: Jan <jancase@seznam.cz>

Zdravím,byl tady o něco níže dotaz ohledně aditiv do nafty tak tady je odkaz na nějaký test.http://www.petrol.cz/download/Test_aditiv.pdf


RE: RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 15.03.2007, 19:31
Od: kamil <lukoil@seznam.cz>

Ahoj když chceš vědět pravdu nezaleži na značce oleje, když to zrovna neni nějakej recyklovany olej jako napřiklad Starlane od auto Kelly.Pri vyběru oleje se musiš řidit mormami(API nebo ACEA)a nebo normami ktere stanovuji přimo vyrobci automobilu, u octavky jeto VW 505.00.a když ten olej splňuje tuto normu tak mužeš jezdit v klidu dam.


olej pro GAZ 69
Datum: 25.02.2007, 14:16
Od: Jakub Latocha <jakub1988@volny.cz>

Jaký olej doporučujete pro motor vozidla GAZ 69 (po GO),rozvod SV ,cca 3400 otáček,obtokový filtr oleje,2200ccm,pro první náplň po GO jsem použil Castrol LX,najednou nějak zmizel z obchodní sítě,čím ho nahradit.


RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 21.02.2007, 21:21
Od: Pavel Novák <jipaveliska@seznam.cz>

Prosím o radu. Do mé Škoda Octavia 1,9 TDi jsem místo plné syntetiky začal dávat po ujetých 170000km olej Schell Rimula Super 10W40. Jaký na to máte názor? Byl bych rád, aby mě auto dlouho vydrželo. jezdím často, ale jen krátké trasy. Olej měním po 10 000km. Díky za odpověď


RE: RE: Favorit TITAN TRUCK
Datum: 2.12.2006, 17:05
Od: V <1234vt@seznam.cz>

No to asi ne


RE: Favorit TITAN TRUCK
Datum: 27.11.2006, 19:52
Od: Ing. Prouza <prouza@prff.cuni.com>

Nesnese kousne se klika jeste driv nez cerpadlo nasaje olej.


Favorit TITAN TRUCK
Datum: 19.11.2006, 19:10
Od: V <1234vt@seznam.cz>

Snese Favorit olej TITAN TRUCK (ACEA E3/B3, API CF4), který je určený jen pro dieselové motory? Nekde se píše, že je nevhodné lít oleje pro diesel do benzinových motorů, ale na druhé straně znám Formana, který na tento olej najel již 360 000km.


motorex
Datum: 19.11.2006, 17:53
Od: sasa <droly@seznam.cz>

dobry den, potřebuji vedet jaky je rozdil mezi olejem polosyntetika 15/40 Motorex Topaz a mineralnim olejem vavoline turbo 15/40 mineral. oba maji A3/B3. auto je megan 1,6/66 - 8 ventil,ktere ma najeto pres 200 000km. pred tim jsem tam lil Total 10/40 ale uz je to olejnicka tak jsem tam zacal lit valvoline 15/40,prestalo to tect a motor ztichl. tak se ptam jestli ten Motorex by nebyl lepsi v tekutosti ale nezpustil by zase uniky oleje a zaroven hluk motoru. poradte,za každy prispevek dekuji.


bla bla bla
Datum: 25.02.2005, 15:39
Od: Pusmik <uioerg@volny.cz>

Pane Cech Trochu jste me vasim blabolem nahlodal ale uz jsem zase diky bohu klidny pouzivam totiz do sveho Transportera T4 2,5 TDI olej MOGUL GX-FE PRO Dokonce vase jmeno bylo uverejneno v casopisu AutoEXPERT to se kazdemu "odbornikovi" nestava. Mrknete se na odkazy nize http://www.oleje.cz/zajimavosti/clanky/AutoEXPERT_Mytus_1.pdf http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus1 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus2 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus3 http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=clanky_mytus4 To samé ve formátu PDF http://www.oleje.cz/zajimavosti/clanky/AutoEXPERT_Mytus_1.pdf http://www.oleje.cz/zajimavosti/clanky/AutoEXPERT_Mytus_2.pdf http://www.oleje.cz/zajimavosti/clanky/AutoEXPERT_Mytus_3.pdf http://www.oleje.cz/zajimavosti/clanky/AutoEXPERT_Mytus_4.pdf


RE: RE: A a AD
Datum: 26.12.2004, 1:05
Od: Dan H. <nezar@post.cz>

Článek jsem četl CELÝ A POZORNĚ a myslím, že obsahuje OPRAVDU KVALITNÍ a téměř vyčerpávající vysvětlení problematiky olejů a po technické stránce je naprosto bez chyby. Nicméně označit je jako neaditivované, poté napsat že nějaká aditiva přeji jen mají a nakonec to uzavřít tím, že nemají jen a. proti usazování karbonu není stylisticky, ani logicky příliš povedené. Málem bych zapomněl, je to o dva odstavce dál:)


RE: A a AD
Datum: 18.12.2004, 8:39
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Přečteš-li si text o odstavec níže, tam jsem to vysvětlil jak to je s oleji typu A.


A a AD
Datum: 17.12.2004, 22:00
Od: Dan H. <nezar@post.cz>

oleje označované v ČR písmenem A bych opravdu neoznačoval jako neaditivované, i když nemají aditivum proti usazování karbonu, je to dosti matoucí. Už jenom proto, že to A je zkratka slova Aditivum:) V zahraničí jsou tyto oleje označovány jako Premium.


RE: RE: Jak tomu všemu věřit?
Datum: 23.09.2004, 21:38
Od: Flico <flico@pobox.sk>
WWW: http://www.mujweb.cz/www/flico/

Zdravim. V motore (Favorit 135, najazdenych cca 270 000 km (mozno ze este viac) mam olej Castrol GTX 3 Protec (SAE 15W-40, API SJ/CF) . Chcem sa spytat, ci ho mozem nahradit olejom Castrol GTX (SAE 15W-40, API asi SH/CE), ci nahodou tomu oleju nepomozem skor do hrobu (resp. ci sa tam nebude tvorit viach karbonovych usad a kalov). Motor ma v celku beznu spotrebu oleja udavany vyrobcom (cca 0,1 - 0,2l / 1000Km) Pri predoslej vymene oleja som bol dost prekvapeny cistotou motoroveho priestoru mezi ventilmi bez usad a kalov (po odmontovani veka ventilov). Videl som aj dalsie dva podobne motory ( Favorit 135, cca 220 000km a 135 000km, olej tiez Castrol GTX 3) a bolo tam ovela viac usad a kalov. S pozdravom Flico.


RE: RE: Jak tomu všemu věřit?
Datum: 11.08.2004, 13:04
Od: ToyotaMan <toyotaman@toyotaklub.cz>
WWW: http://www.toyotaklub.cz

Nechtěl jsem zpochybňovat kvalitu olejů, ale průkaznost (důvěryhodnost, korektnost, atd.) všech norem (SAE, API, ACEA). Jestliže se přiveze do laboratoře speciální série a na základě toho se udělá test a pak se stejně vše „matlá“ jinak…... Tak pak je velice troufalé říkat, že nějaký olej je lepší a ten horší. Jak je vůbec zaručeno, že olej který si koupím jako maloodběratel v krámu, má opravdu to SAE co je inzerované na etiketě?


RE: Jak tomu všemu věřit?
Datum: 10.08.2004, 13:05
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Když koupíš Castrol, pokud nejde o staré typy olejů s API SD atd., tak jsi na tom vždy lépe než s oleji tuzemskými. SAE, API, ACEA - všechny normy jsou důležité, každá je ale o něčem jiném. Každopádně je nejlepší zvolit si jednu značku oleje a tu používat trvale. Jestli chceš používat skutečně kvalitní oleje (navíc často za slušnou cenu) tak Total a ELF. Dodržuj předpis výrobce ohledně SAE a případně výkonové specifikace API, jak to předepisuje Toyota nevím, ale v Návodu k použití to určitě je, nebo se zeptej v servisu.


Jak tomu všemu věřit?
Datum: 10.08.2004, 10:56
Od: ToyotaMan <toyotaman@toyotaklub.cz>
WWW: http://www.toyotaklub.cz

Musím uznat že mě obrovsky zaujal a přečetl jsem ho snad 2-3x abych si pořádně uvědomil vše co se tam psalo! Z mnoha různých dojmů je ve mně jeden s kterým si nějak neumím poradit. Celý kolotoč okolo olejů je evidentně velký „maglajs“ v reklamních letácích se tvrdí něco co pak není pravda, Castrol předražuje a není zas až tak kvalitní, atd. Krátce a jednoduše je tam moc slov, které berou obyčejnému motoristovi všechny „vzdušné zámky“ o tom jak a co lije do motoru. Byla tam zmiňované hodnocení olejů podle ACEA a API případně SAE. Kterému se dá věřit? Dá se věřit vůbec nějakému? Jestli že si výrobci vytisknou co chtějí, ovlivní testování v laboratořích, upravují poměr aditiv a syntetiky. Tak si říkám má to vůbec smysl něco hodnotit?


Havoline nebo ne ?
Datum: 30.07.2004, 0:47
Od: Georgino <gunhead@seznam.cz>

Vážený pane Čechu! Čtu často a rád Vaše články a musím uznat,že pokud někdo hledá informace,tak ve Vašich článcích jich najde spoustu :-)). Mám na Vás dotaz. Ve Vašem článku jste vzpomněl olej Havoline. Já se chystám na výměnu oleje u mého Rapida 136 a mám v něm nyní Madit 10W-40. Kolega mi doporučil právě i vámi zmiňovaný Havoline (jak jsem zjistil z webu výrobcem je vlastně Texaco) a to rovněž polosyntetiku. Chtěl bych znát Váš názor a kde onen zmiňovaný Havoline sehnat. Předem díky.


RE: RE: Aditiva do nafty
Datum: 29.07.2004, 20:08
Od: Pedros <contaction@volny.cz>

Děkuji za rychlou reakci.Co se týká nějaké té recenze kvality a složení paliv,je mě jasné že získávání takovýchto informací je velmi složité.Na tom dozajista kvete obchodní politika tohoto businessu.Napadlo mě pojednat to třeba za účasti nějakého sponzora a formou přesné chemické expertízy a laboratorních měřících zkoušek,vč.praktických.Třeba se domluvit s odborným časopisem který by takové zkoušky zafinancoval a těžil by potom z uveřejnění výsledků které by byly přehledně zpracovány pro širokou veřejnost.Je ale otázkou zda li by to ufinancovali a také asi to zda li by o to měly vůbec někde zájem.Mám na mysli např.křížení zájmů díky placené reklamě těchto firem v těchto časopisech,mafiánské praktiky ap. No možná by jste o hlavu přišel i vy.Hold,velký business je velký business. :-(( Každopádně by asi více lidí zajímalo co skutečně platí.


RE: Aditiva do nafty
Datum: 23.07.2004, 19:55
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Aditiva do nafty ANO, protože skutečně fungují, i když každé s jinou účinností. Jak jsem zjistil, dnes Shell, Aral Agip, OMV, KM Prona a snad i benzina, příp. další i malé čerpací stanice nějak aditivují (nebo nakupují již aditivovanou naftu od výše uvedených). Aditiva jsou mísitelná, tedy pokud omylem naaditivujeme již naaditivovanou naftu, nic se nestane. Zkušenosti se studenými starty mám úplně totožné. Není pravdou, že by jiná profesionálně vyráběná komerční aditiva něco na Mazdě zhoršila, jde spíše o cenovou politiku Mazdy, která se určitě Castrolem živí. Já používám Bishopa, který zatím vychází ze všech aditiv nejlevněji. O palivech speciálně bych velmi rád udělal nějaký článek, ale nemám dost špiónů kteří by mi poskytli dostatek pravdivých informací.


Aditiva do nafty
Datum: 23.07.2004, 18:58
Od: Pedros <contaction@volny.cz>

Pane Čechu,chci vás požádat o váš názor týkající se aditiv do nafty.Dle dovozce Mazda používám oleje Castrol (syntetika) a aditiva do nafty TDI též od Castrol.V mazdě mě varovali před jinými přípravky podobného charakteru.Aditiva by měla čistit pal.systém,chránit ho před korozí,zlepšovat filtrovatelnost,zvyšovat výkon,vyťěsňovat vodu atd.Doporučená jsou pro celoroč.použití.Mě by zajímalo co na tyto pěkně předložená superlativa říkáte vy.Jak velký smysl přisuzujete dávkování aditiv ať už do nafty či do benzínu.Jsem také obchodník a tak vám mohu dát zcela jistě za pravdu co se týká vašeho názoru na reklamu,cenovou a obch. pol.ap.Koneckonců moderní marketing není dnes o uspokojování potřeb ale o jejich vyvolání.Pravdou je že použitím aditiv od Castrol mě připadá motor klidnější a tišší zejména bezprostředně po nastartování,tedy za studena a o něco málo živější.Mám ale hl.pocit že tím motor chráním.Stal jsem se tedy obětí businessu nebo to má nějaký smysl.Říkám si že než do nového auta lít drahou naftu od Shell.Agip,OMV ap.kde nevím co v ní vlastně je a v jakém množství,je toto levnější a vím určitě že tam alespoň něco mám.Děkuji.Pedros V souvislosti s tím by bylo i zajímavé tak jak píšete o mazivech,nějaký obsáhlejší článek o palivech jednotl.značek které s vašim tématem asi hodně souvisí.Tedy pokud je to také ve vaší působnosti.


RE: Castrol Softec TXT (Plus) alebo Esso Ultron ?
Datum: 18.07.2004, 10:58
Od: jackal <jackal@centrum.sk>

Pred nedavnom som mal mailovu debatu na temu oleje s p. J. Cechom. Snazi sa "vyhybat" olejom zn. Castrol pre ich cenovu politiku. V nakupe pre autoservisy su ceny olejov zn. Castrol zrovnatelne s ostatnymi olejmi, len Castrol predavaju so strasne vysokymi rabatmi. Preto ti ho odporucaju v kazdom servise, da sa na nom celkom slusne zarobit. Pri porovnatelnej kvalite, ak nie lepsej, ako Castrol, je vhodne sa poobzerat po lacnejsich olejoch.


Castrol Softec TXT (Plus) alebo Esso Ultron ?
Datum: 29.06.2004, 14:49
Od: Martin <martin.cerny@ing.sk>

V decembri 2003 som kupil novu Octaviu Rider 1.9TDi 81kw. Po 11000km sa olej dostal na spodnu rysku. Ked som sa pytal na hotline v autorizovanom Skoda servise v Bratislave, kde som auto aj kupil (jeden z troch najvacsich bratislavskych predjacov), technik mi jednoznacne doporucil Castrol Softec TXT Plus 5W-30, v nudzi Shell Helix Ultra alebo Esso Ultron. V pondelok rano to nebolo uz take jednoznacne, zevraj v tychto motoroch je od vyroby Castrol Softec TXT 5W-40, ale aj tak som kupil ten drahsi Castrol Softec TXT Plus 5W-30 priamo v servise za 653,- Sk, aj ked jeho velkobchodna cena je aj s DPH je iba 369,- Sk! a da sa zohnat v neznackovych mototechnach mimo Blavy aj za 500-550Sk. Za mesiac aj nieco pojdem na prvu vymenu oleja a teraz po precitani par clankov o olejoch mam uplne zamotanu hlavu. Aky olej originalne davaju do motora VW 1.9TDi 81kW? Mam tam dat Castrol Softec TXT 5W-40 alebo si priplatit par stoviek za Castrol Softec TXT Plus 5W-30? Preco ked je drahsi, ma nizsiu zatazitelnost iba SAE 30? pocitim nejako tento rozdiel? Su aj tieto drahe oleje Castrol predavane v zanckovych servisoch iba bublina, mam radsej vymenit olej za Esso Ultron 5W-40 v inom servise? Dakujem za pripadnu odpoved.


RE: RE: Felda a olej
Datum: 7.06.2004, 12:49
Od: Honza <->

Fel. 1.9D mají předepsanou výměnu oleje už po 7500km. Měl by v pohodě vyhovovat i KVALITNÍ minerál..


RE: RE: Felda a olej
Datum: 4.06.2004, 7:42
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pokud dodržíš předepsané servisní intervaly a úkony při nich, tak motor přežije auto (500 000 km). Hlavně včas měnit vzduchový a palivový filtr. Olej je vhodný, jezdil jsem s Kangem na něho také, ale výměnnou lhůtu musíš najít v servisní knížce, tu nevím.


RE: Felda a olej
Datum: 3.06.2004, 20:51
Od: Reno <r.r1@seznam.cz>

Zdravím! Rád bych se zeptal jestli má někdo zkušenosti s Feldou 1,9D. V obchodě mi doporučili Texaco Diesel Extra ,údajně polosynt.(5l za 635kč) tak jsem ho tam nalil,mám najeto 10000km zatím neubyla ani kapka,chystám se opět měnit.Rád bych věděl jestli tenhle olej do tohodle motoru vhodný(najeto 150 000km).Nemá někdo bližsí informace vůbec o tomhle motoru ,jakou má pověst,kolik km typicky vydrží ,jak často měnit olej atd?Zaslechl jsem jenom že pochází z VW Polo. Předem dík za informace.


Felda a olej
Datum: 20.05.2004, 14:10
Od: DP <Dusan.Plch@seznam.cz>

Mam Feldu 1.3.i Combi R.v 2000, do ted s tim jezdim do servisu, lejou do ni neka olej od Castrolu, muzu pouzit MOGUL M 7 ADS III? dik za RE.


RE: RE: RE: přechod z mogulu super
Datum: 18.05.2004, 13:15
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nedojde, protože se uvolní pouze "neuleželý" karbon a černé kaly. Přípravek kup jakýkoli u pumpy, všechny nějak fungují, hlavně musí mít psány ty černé kaly. Jestli najíždíš tak málo a jde o motor s plnoprůtokovým filtrem, nedávej Mogul, ale nějaký zahraniční kromě OMV. Ten totiž vydrží dva roky nabo 10 000 km, aby se lépe využil. Jestli ale motor žere olej (nad 0,3 l/1000 km), tak používej dále Super Mogul, jinak jsou to vyhozené peníze.


RE: RE: přechod z mogulu super
Datum: 18.05.2004, 12:13
Od: mirek <mira.j@centrum.cz>

Nedojde,ale k poškození motoru po jeho vypláchnutí,když povolí ten všechen "bordel"? Něco v tom smyslu jsem se dočetl ve Vašem článku. Jaký přípravek by jste doporučil? Má smysl měnit druh oleje,najedu tak 6 tis.km ročně. Olej bych měnil jen z pocitu,že se to bude motoru líbit:)


RE: přechod z mogulu super
Datum: 18.05.2004, 11:24
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pokud jde o záměnu minerál - minerál, je to zcela bez problémů. Jen na odstranění černých kalů ze starého Super Mogulu použij nějaký komerční proplachovač při výměnou oleje.


přechod z mogulu super
Datum: 18.05.2004, 10:51
Od: mirek <mira.j@centrum.cz>

Dobrý den pane Čechu, je možné změnit ve 120,která najela asi 50 tis.km na Mogul Super na Mogul GX nebo něco podobného?


RE: značka oleje Starline
Datum: 1.05.2004, 17:02
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Ve Francii se hodně používá domácí ELF a Total. Co je to Starline za olej netuším, může jít o olej kvalitní nebo i průměrný, ale pokud má tak vysoké ACEA, tak se použít dá. A3-96 je označení výkonnosti a roku, od kterého specifikace platí, tedy pro konstrukce motorů zhruba z této doby. Pokud dáš A3-98, je to olej výkonnější a nic se tím nezkazí. ACEA A3 je určený pro benzínové motory, B3 je určené pro diesely, pokud je olej označován jako A, není vhodný do dieselů a naopak. Každopádně musí mít pro Tvůj motor označení B, pouhé A je nevyhovující.


značka oleje Starline
Datum: 30.04.2004, 11:57
Od: Tomáš <tohor@centrum.cz>

Co je to za olej se značkou Starline? (prodává ho AutoKelly) Kamarád ho má i ve svým servisu, říká, že je to náplň Sunoco a ža sám si ho dává do svýho auta - Sprinter diesel. Koupil jsem Vectru 2.0DI 16V, rv98(motor X20DTL), dovoz z Francie a štítek s výměnou oleje nečitelný. Dal jsem tam ten Starline-polosyn 10W-40, API SL/CF/EC, ACEA A3,B3, protože na w.olejservis.cz mi řekli, že motor X20DTL je právě určen pro polosyntetiku 10W-40, v manuálu k autu je doporučeno ACEA A3-96,B3-96. Udělal jsem chybu - hlavně tou značkou Starline? Proč některý výrobce značí jenom ACEA A3, někdo má ACEA A3-96? Skazil bych něco, kdybych dal olej ACEA B3-98 při doporučení výrobce B3-96?


--- P O Z O R ---
Datum: 19.04.2004, 18:05
Od: tonna <tonda.liska@centrum.cz>

zdravim panove, nemel by nekdo zajem o opto zapalovani (popis wo co go je v sekci motor-optozapalovani pro s742)?Mam ted asi 4kusy kompletne precizne hotove,tzn.jednotka,palec s clonou,drzak se snimacem a propojovaci kabely.Staci namontovat a nastavit predstih,popripade roztahnout svicky na 0,7mm.Pokud bude mit nekdo z vas zajem,muzu zaslat i foto.Suma sumarum 1000kc za kus.Autor Tonna


RE: Oleje
Datum: 10.04.2004, 8:29
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Optimální teplota oleje je okolo 100°C, maximální by u SAE 50 neměla překročit 135°C. U SAE 40 asi 125°C. Olej by se u správně navrženého motoru neměl ani při jízdě po dálnici na plný výkon přehřát, pokud máš nějakou tuningovou úpravu, je nutné používat chladič oleje a případně olej SAE 5W-60. Zadření motoru není způsobeno nedostatečnými vlastnostmi oleje, ale spíše je chyba někde v seřízení nebo odvodu tepla chlazením.


Oleje
Datum: 9.04.2004, 22:31
Od: Ivo Srnský <ivoskt@investtel.cz>

Všechno je to hezké,ale postrádá to jednu důležitou logickou věc,totiž teplotu při které ten olej ještě spolehivě maže,mám nyní na mysli maximální teplotu,kterou jsem u žádného výrobce nenašel,na rozdíl od minimálních.Protože ani nejlepší syntetika nedokáže zabránit zadření motoru,když se olej přehřeje ,napřiklad při dlouhodobé jízdě na plný výkon po dálnici. Ivoš.


agregat
Datum: 3.04.2004, 18:21
Od: jindrich <nebude@seznam.cz>

Zdravim a prosim o radu.Koupil jsem pouzitou elektrocentralu honda ect 6500p 6.5 kw elekrickych,r.v 2001.Motor je tam cca 10 kw/3000ot,390cm,jednovalec,4takt,vzduchem chlazeny.Problem je nasledujici:nevim co do toho ten prede mnou lil za olej.Volal jsem do firmy co tyhle masiny dovazi a zajistuje servis.Poprvy to nedo vezme a rekne:My do toho lejem normalni 15w-40ku...?Volam podruhy,vezme to nekdo jinej a rika:My do toho lejem vyhradne synteticky olej od OMW.Oznaceni uz jsem zabudnul.No nejsem z toho moudrej.Co tak nejlip nalejt do motoru za olej,kdyz nevim na jakej byl provozovanej pred tim?Predpokladam,ze kdyz tam naleju tu syntetiku od OMW a ten prede mnou tam lil "normalni 15w-40ku,tak to tomu motoru asi neudela moc dobre.A jeste dalsi vec,je mozny aby ten motor vubec nemel olejovy filtr.Nic co by tak vypadalo jsem na nem nenasel.Dik za odpovedi.


RE: CO DO NÍ ?
Datum: 22.02.2004, 9:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Mogul Felicia je normální minerální olej, bez problémů je možné přejít na zahraniční minerál 15W/40. Cenově vychází dobře Texaco. Každopádně by na obalu měl mít napsanou specifikaci API SJ/CF, to máš jistotu, že jde o moderní olej. Výměnná lhůta až 15 000 km nebo 2 roky, jestli jezdíš málo a krátké tratě, zkrať lhůtu na 10 000 km. Jestli chceš něco lepšího, tak polosyntetiku, opět Texaco 10W/40 je cenově přijatelné.


CO DO NÍ ?
Datum: 22.02.2004, 1:19
Od: kremil <1kremil@seznam.cz>

Dobrý den.Četl jsem všechny vaše články.Jsou opravdu poučné,ale z téch odborných vět jde člověku hlava kolem.Proto bych od Vás potřeboval radu.Felicia 1,3 95.Jaký olej použít.Mám najeto 100 tkm,spotřeba oleje skoro 0.Po koupi mi bylo sděleno,že je použit MOGUL FELICIA.Nevím,nějak MOGULU nemůžu přijít na chut.Dík


120 LS
Datum: 17.02.2004, 8:52
Od: KACHNIS <voleahoj@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

Dobry den.Chtel jsem se Vas zeptat pane Čechu: od otce si budu brat motor Skoda 120 LS.Ma chladic oleje a najeto 15 000km od kompletni GO(co se hejbalo je vymeneny).Celych 15000 jezdil na nejlevnejsi MOGUL nebo TRYSK M6AD.Rad bych s motorem zustal dokud nas koroze kastle nerozdeli a tak bych rad presel na jiny olej nejlepe TEXACO PREMIUM- mineral.Ma jeste poloprutokovej filtr.Musel bych kvuli tomu nejak vyplachovat motor nebo co? Stacilo by olej ohrat jizdou a nechat vytect? Diky za odpoved


GL-4 nebo GL-5
Datum: 29.01.2004, 9:48
Od: Feda <feda.ok@centrum.cz>

Co do převodovky na MZ150ETZ? GL-4 nebo GL-5? jaký je v nich vůbec rozdíl a která klasifikace z nich je vyžší. Mám nějaký Valvoline pro motocyklové převodovky s GL-5. Můžu to tam nalít?


Srovnání viskozity
Datum: 20.11.2003, 12:04
Od: Honza <->

Obecně je sice známo, že při přechodu ze synt. na minerál se o něco sníží spotřeba oleje (pokud nějaká byla). Ale platí to vždy? Když např. srovnám viskozity udávané jedním výrobcem při 100st.C tak: synt. SAE5W-50 udávají 18, ale u minerálu 15W-40 třeba jen 14. Tzn. ten minerál bude při stejné teplotě jako synt. o něco řidší a tím pádem ho proletí výfukem víc. A nebo se to nedá brát zas tak moc vážně a musí se počítat např. s tloušťkou filmu atd...??


RE: RE: RE: F 136L
Datum: 19.11.2003, 6:21
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

U Texaca je to jednoduché - zatím jsem viděl jen jeden typ Havoline od každého druhu (minerál, polosyntetika...). Cena by měla být srovnatelná s cenou Mogulu Forte. Total má olejů více, ale z obchodních důvodů jde často o jeden typ v různém balení. V Globusu mají oleje s odlišným označením, ale v principu jde o oleje Quartz. Pokud hodláš používat minerál, podívej se na API, protože minerály mají dva a jeden je ještě stašího typu (Quartz 3000), jsou odlišené barevně, ovšem nevzpomenu si přesně jak. Mám dojem, že 3000 je zelený a 5000 je oranžový. API musí mít SJ/CF (Quartz 5000). Polosyntetika je modré barvy a odpovídá Quartz 7000. Oba uvedené oleje jsou aditivované na LPG, minerál na 10 000 km a polosynt. na 15 000 km. Ovšem cena je vyšší, minerál je za 179 Kč a polo za 279 Kč. Pětilitrová balení o moc levněji nevyjdou. Do převodovky stačí Mogul SAE 80W/90, hlavně ať máš správnou hladinu (2,4 l oleje).


RE: RE: F 136L
Datum: 18.11.2003, 23:23
Od: pepíček <dawe.gahan@email.cz>

Díky za radu pane Čech.Jen bych chtěl ještě poradit konkrétní typy od jmenovaných firem tj. Texaco,Total a také vhodný typ převodového oleje (MOGUL) pro celoroční provoz.S pozdravem P.


RE: RE: RE: RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 14.11.2003, 20:22
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Je-li jako první označení API Cx, je vždy vhodnější pro diesel, než je-li jako první API uvedeno Sx. Pokud není Sx, nesmí se do benzínového motoru použít. API je výkonnostní ukazatel, s aditivací toho moc společného nemá.


RE: RE: RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 14.11.2003, 13:30
Od: paco <paccos@pobox.sk>

Ďakujem za odpoveď. Ešte k tým olejom s prívlastkom diesel - nie som si istý, či to nie je len reklamný ťah. Havoline Premium a Havoline Diesel majú úplne rovnaké parametre, Premium je označený ako SJ/CF a Diesel CF/SJ. To isté som našiel aj na oleji Mobil Super M a Super Diesel. Na oleji Esso Uniflo Diesel je však len CF, ten do benzínových motorov asi naozaj nie je, ale kto vie...


RE: RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 11.11.2003, 13:12
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Proplach je vhodný, fyzické vyčištění není nutné, pokud se předtím jezdilo na kvalitnější oleje, než je Mogul Super a podobně.


RE: RE: Felda 1,9D
Datum: 11.11.2003, 12:46
Od: paco <paccosvpobox.sk>

Ďakujem za odpoveď. Ešte k tomu oleju Esso Uniflo 10W/40 - nie je to polosyntetika, ale čistý minerál. Inak všetky mnou spomínané oleje sú minerálne s príponou CF (tie použiteľné aj pre benzín s príponou SJ alebo SL), preto som sa pýtal na tie špeciálne diesle, sú totiž v rovnakej triede API (CF) aj ACEA, len sú drahšie oproti "obojakým". Je rozumné prejsť na polosyntetiku pri takmer 200 tisíc km? Je predtým potrebné motot vyčistiť a prepláchnuť? Ešte raz ďakujem za odpoveď! Želám vám príjemný deň...


RE: Felda 1,9D
Datum: 10.11.2003, 18:03
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Baba poradí - oleje s příponou Diesel jsou speciálně aditivované pro použití pouze v dieselech a také do nich přednostně patří. Mívají vyšší obsah aditiv omezující působení síry a sazí, jsou tedy daleko vhodnější, než oleje univerzální. Olej 10W/40 je v drtivé většině případu polosyntetika – proto ta vyšší cena, minerál jen zcela výjimečně, dnešní minerály jsou oleje převážně se SAE 15W/40. Polosyntetika je podle mne lepší, Texaco má i polosyntetiku Havoline pro diesely za rozumný peníz. Upozornění všem – oleje s API pouze Cx bez Sx (označované Diesel) se NESMÍ použít do benzínových motorů, protože neobsahují aditiva potřebná k provozu na benzín, a to ani v polo nebo plně syntetické verzi. Benzín způsobuje narušení olejového filmu, který se lehce trhá a není schopen vytvořit souvislou mazací vrstvu na třecích plochách (nejvíce to odnáší válce). Jako nouzovka na dolití do 1 litru je to možné nedlouho před výměnou, ale jako kompletní náplň nikoli! Dnes ani ta nouzovka není nutná, protože tam, kde mají olej pro diesely, mají i oleje pro benzínové motory. Jinak olej pro benzínové motory je do nepřeplňovaných dieselů možné použít, většinou se ani jako jednopalivové nevyrábějí, většinou mají CC nebo CD. K olejům Shell – Helix v červeném balení je minerální olej na úrovni Super Mogulu, ale dvakrát tak drahý. Olej v bílém obalu je o něco lepší a odpovídá zhruba Mogulu Stabil. Olej ve žlutém obalu je kvalitní minerál API SJ/CF, ovšem patří do západního standartu, není špička. Helix Ultra atd. jsou polo a plné syntetiky standartní západní úrovně, nejsou sice špičkové, ale jsou výrazně lepší, než oleje tuzemské. Shell Rimula je olej speciálně určený pro diesely, je tam několik typů odlišených barvou, vybírejte podle API a ACEA. Oleje jsou standartní západní kvality.


Felda 1,9D
Datum: 10.11.2003, 14:34
Od: paco <paccos@pobox.sk>

Dobrý deň, v prvom rade chcem poďakovať p. Čechovi za výborné články! Som síce technik, ale elektro, o autách a motoroch nemám ani šajnu, vďaka tomuto webu do toho aspon trochu "vidím". Chcel by som sa opýtať - mám Feldu 1,9D, najazdených 180 tisíc, avšak o jej histórii neviem nič. Po kúpe naliaty Castrol GTX3 (15W/40 API SJ/CF), po roku a 10000 km som nedolieval ani kvapku! Čaká ma výmena a na základe Vášho článku teda uvažujem o zmene (fakt je to strašne drahý olej, kua kua). Vychádza mi to na Esso Uniflo (15W/40 SL/CF) alebo Havoline Premium (SJ/CF), avšak našiel som oleje oboch značiek aj s príponou Diesel a trošku vyššou cenou. Je to len reklamný ťah alebo by som mal brať radšej tie? Ešte ma trochu zmiatol minerál Esso Uniflo 10W/40, ten by bol na zimu asi vhodnejší. Tož a teraz babo (alebo p. Čech) raď! Ďakujem!


RE: F 136L
Datum: 10.11.2003, 7:42
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Mogul Forte GX je minerální olej s výrazně lepšími vlastnostmi, než má Mogul Super. Problémem je jeho krátká životnost, pouze 1 rok. Pokud najezdíš 10 000 km za rok (více se na něj nedoporučuje), můžeš ho používat dále, ovšem vzhledem k téměř nulové spotřebě bych byl spíše proto použít nějakou zahraniční polosyntetiku, Texaco nebo Total. Total se jeví jako lepší, ale také dražší, Texaco je cenově srovnatelné s Mogul Forte FE. Každopádně vydrží oba 15 000 km nebo 2 roky. Pokud byl používán Mogul Forte, není nutné žádné velké čištění motoru při přechodu na polosyntetiku, tento olej vytváří méně úsad a černých kalů proti starým typům olejů.


F 136L
Datum: 10.11.2003, 5:21
Od: pepíček <dawe.gahan@email.cz>

Zdravim pane Čech.Mám F-136L,motor má najeto cca.100 000 km.Otevřel jsem ho,vyměnil rozvody,schodil hlavu,kterou zrepasoval.Ze 70% vyčistil a motor komplet přetěsnil.Předešlý majitel tam lil tušim Mogul -Forte GX.Po přečtení vašeho článku ve mě vzniklo dilema.Co tam mám nalejt?


RE: RE: RE: olej do převodovky
Datum: 17.07.2003, 15:23
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Uvedený Madit je olej pro hypoidní převodovky (diferenciály), použít ho lze. Do modelu "M" je předepsán SAE 80, do užovek a dřívějších patří SAE 90. Pokud nemáš upravený motor, vyhoví bohatě SAE 80, pokud má API GL-4. SAE 80W/90 doporučuji z důvodu větší výkonové rezervy oleje za vysokých teplot. Do Favorita patří SAE 80W/90. --- Pro mvolesko: dotazem na mého špióna mi bylo sděleno, že je to nějaká divná kombinace, v oleji musí být velké množství kovového otěru z převodovky (jde-li o motor se společným mazáním motoru a převodovky), doporučoval měnit filtr při každé výměně oleje. Ale jestli je to v návodu, tak to dělej podle něho. (Jsem tedy o něco chytřejší...). JPP je jedna paní povídala, ale to už tu někdo za mne řekl. Pořadí kvality motocyklových olejů: 1. ELF, 2. Castrol, 3. Motul. O dalších se nezmiňoval, asi je tam větší kvalitativní rozdíl. Ceny neznám, motocykl nevlastním (je na něm pro moje staré kosti už zima). Obecně platí, že všechen olej Castrol je dražší, než by odpovídalo jeho kvalitě.


RE: RE: RE: RE: castrol
Datum: 17.07.2003, 13:17
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

aha, hmm tak z JPP mám to o tom castrolu :)), jak řikám používám motul 300V 4T 15W50 a ten mi vyhovuje jak cenou tak vlastnostma. viz: http://www.motul.cz/oillist.asp?typ=200


RE: RE: RE: castrol
Datum: 17.07.2003, 13:10
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

2 mvolesko: JPP (čti džej pí pí) = "jedna paní povídala..." :o)


RE: RE: RE: castrol
Datum: 17.07.2003, 13:09
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

Jinak castrol použivájí kluci co maj motorky co točej i 16000 otáček, moje XJ točí jen 11500 takže polosyntetika 15W-50 bohatě stačí.


RE: RE: castrol
Datum: 17.07.2003, 13:06
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

No to že je kastrol dobrej mám jen z doslechu, ale docela od dost lidí a docela přesvědčivej doslech. Sám používám MOTUL , ale jen proto že se mi hodí líp do vzduchem chlazenýho motoru, je hustčí. Motor je tižší, a ubejvá pomalejš. S castrolem ubejval rychlejš.


RE: castrol
Datum: 17.07.2003, 12:17
Od: Honza <HonDra8@quick.cz>

Je to fakt - třeba Honda NX650 má vým. oleje už po 3000km, ale filtr se má měnit až po 12tis. km. A proč si myslíš, že castrol dělá hodně kvalitní oleje pro moto??? Možná, že jsou ve srovnání s konkurencí jen zase předražený.


RE: RE: olej do převodovky
Datum: 17.07.2003, 0:51
Od: flico <flico@pobox.sk>

na jednej benzinke som nasiel Madit hypol 80W-90 http://www.slovnaft.sk/showdoc.do?docid=1003 cena cca 91 Sk/Liter Mozem ho bez problemov naliat do prevodovky v Skodovke alebo moze nastat problem so synchronmi ? Vdaka za odpoved. S Pozdravom Flico


RE: RE: castrol
Datum: 16.07.2003, 23:53
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

Nevím co je agentura JPP, ale v originál návodu na yamahu XJ600 rv92-98 je to jasně psáno. No alespoň jsi o něco chytřejší :))


RE: castrol
Datum: 16.07.2003, 19:31
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

To je sice pravda, ale Castrol na rozdíl od jiných značek vyrábí jak špičku, tak zastaralé typy - o to mi šlo, že se musí v jeho olejích dělat inventura před použitím. Do moocyklů nedělám (je na nich zima), ale to, že se filtr mění až po druhé výměně oleje mi nějak neštymuje - to skutečně předepisuje výrobce? Nebo je to zase agentura JPP?


RE: castrol
Datum: 16.07.2003, 15:41
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

sakr: ale zajímaví= je zajímaví


castrol
Datum: 16.07.2003, 15:39
Od: mvolesko <mvolesko@seznam.cz>

Článek jsem si se zaujetím přečetl , ale velmi zajímaví, ale docela si protiřečíš s olejem castrol, píšeš že je noc moc a na druhou stranu že kvalitní oleje poznají podle toho jaké oleje dělají pro motorky a zrovna castrol dělá hodně kvalitní oleje pro motorky. A další drobnost je že o motorek se nemění filr vždy s olejem, ale po 6000 km olej a po 12000 km olej+filtr.


RE: RE: olej do převodovky
Datum: 15.07.2003, 10:13
Od: Pajk <pajaplachy@seznam.cz>

Díky


RE: olej do převodovky
Datum: 14.07.2003, 18:08
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Přesně tak, SAE 80W/90.


olej do převodovky
Datum: 14.07.2003, 13:45
Od: Pajk <pajaplachy@seznam.cz>

Co za olej do š100?Mám na mysli převodovku-80 W 90 stačí?Někde to tu bylo psáno,ale nějak to nemohu najít.Díky


RE: RE: Castrol LX
Datum: 7.07.2003, 2:14
Od: Honza <jan.vecerka@centrum.cz>

No, to bohužel nevím - lísteček uváděl jen viskozitní třídu a nikoliv značku oleje.Motor má najeto skutečně 61.000 km, jde o karburátorový 742.136, auto mě fakt dostalo nevídaně zachovalým stavem karosérie, která, jak je obecně známo, rozhodně nevynikala antikorozní odolností, ale jak vidno, pravidelný nástřik spodku spolu s nevytápěnou garáží a očista po zimní sezoně (pokud v ní vůbec vůz jezdil) dokáží udržet i tyhle starce v kondici.


RE: Castrol LX
Datum: 6.07.2003, 17:11
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Celkem se nic nestalo, jen zkrať výměnnou lhůtu. Jen si měl dát stejnou značku oleje (nenapsal jsi, co tam původně bylo). Pokud tam byl Castrol a chceš ho dále používat (vhodnější řešení, než jiný výrobce), tak minimálně GTX 3 s API SJ.


Castrol LX
Datum: 6.07.2003, 17:00
Od: Honza <jan.vecerka@centrum.cz>

Bohužel jsem na tento web narazil až nyní - před pár dny jsem se stal majitelem staršího Favorita 136L a jako jeden z prvních úkonů jsem volil výměnu náplní a filtrů.U olejové náplně byl na motoru štítek ze servisu s třídou patrně naposledy použité náplně a datem následné výměny či proběhem km.(šlo o 15W-40,72.000 km nebo 12/2002)Použil jsem Castrol LX 15W-40, API SF-CC á 79,- Kč/l v OBI v domnění, že bude lepší, než zmiňované Moguly a Trysky stejné viskozitní třídy.Zřejmě jsem ale šlápnul do měkkýho,co?


přechod na plnou syntetiku
Datum: 29.06.2003, 1:18
Od: Robert Novák <robotronman@seznam.cz>

Koupil jsem si starší Felicii (rv 96). Problém je v tom že jsem z ní doma vypustil zbytek naprosto černého mouru u kterého by kolemjdoucí nepoznal že jde o motorový olej natož o jaký druh. Poté jsem tam nalil plnosyntetický Castrol Magnatec 5W-40 (velká sleva přes známého) a vyměnil samozřejmě i filtr. Nyní jsem z okolí zaslech hlášky že jsem udělal kravinu, že prý tam předtím byla nejspíš polosyntetika a motor je na ní zvyklí (140000km). Proto mě prý nyní s tímto řidším olejem bude unikat a za chvíli ho prý i zadřu že se uvolní nějaký moury či co. Jsem z toho na prášky protože nechci přijít o motor (1.6 MPI). Rád bych jenom od někoho zkušeného slyšel jestli jsem zkutečně udělal volovinu nebo jsou to jenom planý nesmysli. Předem díky moc za případné odpovědi.


RE: RE: RE: Pentosin
Datum: 24.06.2003, 6:59
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Děkuji za info. Hlavně že to není žádnej šmejd.


RE: RE: Pentosin
Datum: 20.06.2003, 18:08
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pentosin - hledal jsem dále a zjistil, že jde původně o německou firmu, která vznikla někdy v roce 1927. Oleje jsou běžné kvality, žádná špička, ale také žádný propadák. Používat je lze bez bolení hlavy.


RE: Pentosin
Datum: 20.06.2003, 13:21
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Název Pentosin mi neříká vůbec nic, slyším to poprvé. Dotazem na svého "špióna" jsem se dozvěděl asi tolik: něco slyšel, ale vůbec neví o co jde, může to být něco polského, údajně začínají bývalí východní Němci něco vyrábět - tak jestli to není ono. Ovšem další informace nemá. Takže neporadím.


Pentosin
Datum: 20.06.2003, 10:04
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Nikde ve svych clancich neuvadite oleje znacky Pentosin. Jak je to s kvalitou těchto olejů? Kupoval jsem 5l/500Kc do motoru po celkové GO. Nejprve mineralni na vycisteni usad a ted prechazim na polosyntetiku PentoSynth 10W/40. Mate zkusenosti s temito oleji?


Spotřeba oleje
Datum: 19.06.2003, 19:48
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Po ujetých 15 645 km jsem do TDI 81 kW dolil asi 0,8 l oleje 0W/30 (z důvodu záruky jsem koupil v autorizovaném servisu Castrol SLX za pouhých 756,40 Kč/litr).


RE: Motorvy olej do ojeteho vozu?
Datum: 19.06.2003, 19:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Oleje Repsol pro motocykly nepatří mezi špičku, při testování na endurech Husqvarna dvou i čtyřdobých byly použity jednou a nikdy již více. Nevím kolik Repsol pro auta stojí, ale z cenového hlediska je na tom asi lepší Texaco. Uvedené oleje jsou minerální. Co bylo předtím je nezjistitelné, při výměně doporučuji proplach nějakým čističem a potom nasadit vybraný olej a ten provozovat stále. Pokud jde o minerální typ, spotřeba oleje by se neměla zvýšit. Spotřeba oleje se zvyšuje při přechodu na výkonější typ, ze Super Mogulu na Texaco, nebo minerálu na polosyntetiku.


Motorvy olej do ojeteho vozu?
Datum: 19.06.2003, 10:52
Od: Teepee <tee.pee@post.cz>
WWW: http://www.mujweb.cz/www/teepee

Vazeny pane Cech, neda mi to a zeptam se. Ve svem clanku uvadite doporuceni: " Oleje AD jsou vyráběny tak, že jsou navzájem mezi sebou mísitelné a tak při dolévání oleje jinou značkou nedojde k poškození motoru, platí vždy pro stejný druh oleje (minerální, syntetický). Je to nouzové řešení, protože každý olej má jiné složení aditiv a tak se celá olejová náplň z pohledu vyváženosti přísad naruší, to vám potvrdí každý odborník na tribotechniku. Doporučuje se vybrat jeden vhodný typ oleje pro daný motor a tento používat trvale až do GO motoru. Jakákoliv změna typu oleje totiž způsobí rozpouštění tzv. kladných úsad, které vymezují vůle, které vznikly nedokonalostí technologických postupů při výrobě (karbon, lakové úsady, které dotěsní místa s nadměrnou vůlí), změní se vnitřní „klima“ v motoru a většinou dojde ke zvýšení spotřeby oleje do doby, než nový typ oleje opět vytvoří potřebné kladné usazeniny. Proto trvalé používání jednoho typu i když méně kvalitního oleje je pro motor lepší, než neustálé hledání lepších a nebo levnějších značek olejů (oblíbené řešení typu „kamarád mi nosí z práce sudový olej za dvacku litr“). " Jak postupovat u vozu, ktery ma majeto cca 150 000km, jehoz predchozi majitel mi neurcite odpovedel na pouziti oleje v motoru slovy "Ja nevim, myslim ze ten Mogul." Je to jiste typicky a obecny dotaz mnoha kupujicich ojeteho vozu. Jaka je pak spravna olejova napln? Nemusim asi podotykat, ze kdyz se po vymene zvysi spotreba oleje tak Lamda sonda, katalyzator nebudou jedini, kdo bude trpet. <br>Ja vsak polozim dotaz jeste presneji. Kdyz uvazim, ze tim Mogulem mohl byt olej Mogul Forte GX Pro 15W/40, API SJ/CF (http://www.koramo.cz/web/2_20.php?cat_num=1.1.1.0&show_item=4), a ze je nutne ho po roce vymenit, tak pri mem poctu najetych kilometru (cas vymeny prijde drive nez kilometry) bych z ekonomickych duvodu pouzil Repsol Elite Inyección 15W/40, API SJ/SH/CF (http://www.repsol.cz/Inyeccion.htm) (Motocyklove oleje maji podle meho vynikajici). Je ovsem tento postup spravny? Pokud tedy vubec existuje jina odpoved nez v souladu s doporucenim ve Vasem clanku. To bych si pak radil nekupovat ojety vuz s nedosazitelnou informaci o olejove naplni motoru, :-) Ale pozde bycha honiti...


RE: A co toto?
Datum: 10.06.2003, 14:26
Od: Jiří Čech <jicech@quick>

Jestli tam není žádná značka výrobce, tak jim ten olej klidně nechej třeba i za 1 euro...


A co toto?
Datum: 10.06.2003, 8:34
Od: Jirka <jiri0@post.cz>

Co si myslet o olejích,které je možno koupit v německých supermarketech v akci 5litrů za 5euro.Mívá to buď značku obchodu nebo "Qualitat Motorenol" SAE 15W-40 , API SJ/CF,podle nápisu na kanystru je určen pro motory benzinové i dieselové,pro atmosférické i turbo?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 9.06.2003, 19:11
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Do amerických aut skutečně patří Natural 91, většinou nelze měnit základní předstih a jeho úprava tedy není možná. Více oktanů vede k podpalování výfukových ventilů. Právě že článek Paliva a Oleje - dodatek asi důkladně četl a správně si odvodil problém.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 8.06.2003, 22:18
Od: Ivo Pajorek <paja>

re: sakra člověk když ma hodně prace tak nečte ani to co píše... :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 8.06.2003, 20:29
Od: Ivo Pajorek <PajorekIvo@atlas.cz>

Pěkná blbost. Nalít do ameriky můžeš cokoliv. Víceoktanový benzín nemůže nic zkazit, pouze stojí více. Přečti si pečlivě článek o palivech anebo logicky uvažuj.


RE: RE: Syntetika
Datum: 8.06.2003, 19:08
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Ještě k tomu oleji API SJ pro motocykly BMW - jestli mají tyto motocykly společnou olejovou náplň pro motor a převodovku, je jasné, že nemůže být používán olej API SJ, protože má negativní vliv na olejovou spojku, která s tímto olejem prokluzuje. To by byl jediný důvod, pro který tento olej nesmí být používán. Méně přísad v žádném případě neobsahuje. V uvedeném článku je porovnáván obsah nežádoucích látek v oleji (fosfor, bór, vápník, hořčík, zinek), což může na první pohled vypadat, že novější oleje jsou méně aditivovány (opak je pravdou).


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 8.06.2003, 11:43
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Je to to samý, jako když začneš do ameriky lít Natural 95, nedej bůh 98. Ten motor zachvilku odejde, protože v USA je max oktanů 93 a na to jsou ty motory stavěny. Je myšleno amerika, jako vůz dovezený bez úprav pro evropský trh...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 5.06.2003, 19:05
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Pokud se nepletu tak u oleju pro USA nejde jen o vykon a veci s nim souvisejici ale o zakladni surovinu - ropu a zde se jedna o pozkozeni materialu zejmena gufer kdy americka jsou imunni ale eprovska ne a nejspise i naopak. Tak pravil nejen JC ale toto jsem slysel (cetl) jiz nekolikrat.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 5.06.2003, 12:34
Od: pája <PajorekIvo@atlas.cz>

Jen si ještě neodpustím k těm Amerikám. I když je olej určen pro americká auta (zvláště pro moderní), vůbec bych se ho nebál ani do šádovek použít. Pokud si dobře pamatuji, měrný výkon se spočítá jako podíl výkonu k objemu. Když vezmu srovnání nějaké škodovky a nějaké ameriky ze stejného roku (např. 1995), vychází mi měrný výkon většinou zhruba stejný, nezávisle na "místě výroby". Jde spíše o to, že se tady dovážejí různé rádobyamerické krámy, které se v USA přestaly používat někdy před ropnou krizí v 70.letech. Tehdy opravdu měrný výkon US Cars nedosahoval ani zdaleka měrného výkonu evropanů. 400 koní ze 7 litrů není žádný zázrak. Ale je to hezké. Nepokusila se škodovka vyrobit někdy něco podobného? Alespoň teoreticky? Dát do takového rapida (samozřejmě i s jinými úpravami) třeba pětilitrový motor... ? :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 4.06.2003, 18:13
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Klasifikace podle VW se začala používat až v devadesátých letech, je určena pro motory koncernu VW, do kterých konstrukce motoru 781 nepatřila, byla vlastně koupena. Je jasné, že MPI s oleji podle API SJ vydrží podstatně déle, než se Super Mogulem nebo starými Madity, ale z pohledu normálního člověka, který najede 10 000 km za rok je životnost motoru 180 - 200 000 km vlastně jenom snem, auto mu dříve zreziví. Oleje, které mají API SJ, patří mezi "11 z 10" bez ohledu na značku výrobce, o těchto jsem mluvil. --- Oleje Sunoco neházím do jednoho pytle se všemi americkými oleji, Texaco je také americké a přesto ho používám ve svém autě. Jde o to, jestli je olej určen pro americká, nebo evropská auta. To jsem snad zcela přesně definoval v článku. Totéž platí o dalších světových značkách, které jsem tam nezmínil (vyhledávání kompletních informací by mi trvalo několik měsíců, nakonec bych ještě dělal rozbor olejů Lukoil). Snad máte každý vlastní rozum a na základě dostupných informací si zvolíte vhodnou značku oleje. Pravdou je, že Castrol je uměle předražený, přitom v nákupu mívá rozumné ceny, ale prodejci jsou kolikrát nuceni udržovat maloobchodní ceny zbytečně vysoko.


RE: A co oleje Sunoco
Datum: 4.06.2003, 17:00
Od: bohous <a@a.a>

Taky sem nazoru ze Sunoco jsou kvalitni oleje za rozumne ceny i kdyz pan Cech hazi vsechny americke oleje do jednoho pytle tak je dost firem ktere tyto oleje pouzivaji i v spickovych zavodnich motorech mj napr zde obcas zminovany motorexcel, CMT a dalsi ja leju plne synteticky Sunoco Syntex 5w50 do lehce upravene felicie asi 2 roky a vse bez problemu oproti jinym olejum jsem zaznamenal i subjektivni zlepseni chodu motoru, ale to muze byt z prechodu z mineralniho oleje ,oproti olejum stejne tridy stoji kolem 280kc/l


A co oleje Sunoco
Datum: 4.06.2003, 15:02
Od: pospisil <paspa@email.cz>

Nějak mi značka SUNOCO ve výčtu výrobců olejů chybí. Kdyby to bylo nějaké sméčko tak mlčím, ale opak je pravdou. Jezdím na tyto oleje již řadu let a jsou plně srovnatelné se špičkou ba přímo na špici výrobců olejů a mazadel a přitom jsou výrazně levnější než třeba zmiňobvaný Castrol.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 3.06.2003, 21:45
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Motocykle o ktorych je v uvedenych clankoch rec su bez vynimky stvortakty. Nakolko 11 z 10 olejov ma VW certifikat, preco ich nepouzit? Certifikat VW nema napriklad Madit Uniol SAE SF , ktory som daval do S120. Som si isty ze ten olej by nezruinoval ziadny skodovacky OHV motor a verim ze vacsina benzinovych motorov by s tym nemala ziadne problemy, ale verim ze v MB najlepsie vedia co sa to skodovackeho motoru hodi a pre usporu 500Sk nebudem robit taketo pokusy.


RE: RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 3.06.2003, 20:53
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Motory motocyklů BMW nejsou žádné "mašiny vyhoněné prášky", spíše jde o velmi trvanlivé stroje s optimalizovanými vlastnostmi motoru a celého stroje jako celku. Litrový výkon nepatří k rekordním a tak při běžném provozu o nic nejde. Zlehčující - přečti si pár komentářů, co se tam píše. Pro dvoudobé motory je určen speciální olej, který má odlišné vlastnosti proti oleji pro čtyřdobé motory. Olej pro čtyřdobé motory nemá v palivu pro dvoudobé motory co dělat. Kdyby to bylo možné, nikdo by se výrobou a vývojem těchto olejů nezabýval. --- Do 1,3 MPI byl předepsaný minerál 15W/40. Jestli má nebo nemá certifikát VW bych řešil u motorů s prodlouženým servisním intervalem, u MPI určitě ne. Kromě toho tento certifikát má dnes 11 olejů z deseti.


RE: RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 2.06.2003, 20:16
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Nemal som naladu reagovat na zlahcujuci prispevok pana Cecha, lebo nakoniec kto ma chut na strankach pre auta sa venovat extremnym a z nasho pohladu okrajovym problemom. V motorkach motorovy olej funguje v inych podmienkach. Ale kedze vidim ze podaktori mate zaujem, ak viete anglicky doporucujem si pozriet nasledujuci link "http://www.ibmwr.org/otech/oilreport.html" Najdete tam rozbory niekolkych roznych olejov co je dost poucne samo o sebe. Mimochodom API tvrdi ze oleje novsich specifikacii plne nahradzaju starsie oleje. Nieje to uplne pravda. Niektore inovacie su zamerane skor na zlepsenie ekologickych vlastnosti, pripadne su myslene ako ochrana katalyzatora. Rozhodne olej ktory ma API Sxy a nema VW certifikat by som si rozmyslel liat do Skodovky s MPI motorom :-)


RE: RE: RE: Syntetika
Datum: 2.06.2003, 18:03
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Pokud považujeme Service Bulletin na níže zmíněných stránkách za pravý tak se mi nezdá až tak postavený na hlavu. Je vydán 25.11.1998, určen pouze pro USA, nese jméno SJ oleje nejsou schválené a je "podepsán" 2 manažery pro servis. Píše se v něm že API SJ není schválen pro jakékoliv BMW motocykly a že poslední (k roku 1998) API klasifikace nezaručují dostatečné doporučené množství ochraných přísad jako Calcium, Magnesium, Zinc apod. Nepíše se tam nic o specifikaci SJ jako takové ani nic o základových složkách. Bohužel se mi nepodařilo zjistit "pravost" tohoto bulletinu z jiných zdrojů či přímo od BMW ale je to dáno tím že jsme moc nehledal. Z toho plyne, že je tedy možné, že zatímco pro jiné auto moto s předepsaným SH můžeme použít SJ tak pro moto BMW ne což může být dáno materiály které BMW používá, dále je možné že tento problém se týká pouze olejů v USA, o nichž tady již bylo něco zmíněno, neboť bulletin je určen pouze pro USA a koneckonců API je American Petroleum Institute. Když jsem ale teď hledal ještě další informace našel jsem další 2 stránky kde se píše že SJ je nižší kvality než SH ale bez jakéhokoliv vysvětlení, zkusím se ještě na to mrknout až budu mít chvilku času...


RE: RE: Syntetika
Datum: 30.05.2003, 18:40
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Podle mne nejde o oficiální stránky výrobce a uvedené tvrzení je postavené na hlavu, množství aditiv je věc obecná a nedá se říci, že by olej s vyšší specifikací měl aditiv více či méně, jde také o základovou složku oleje a k tomu optimalizovaný počet a množství jednotlivých přísad. Každopádně olej s vyšší výkonnostní specifikací motoru ublížit nemůže ani omylem.


RE: dvoutakty
Datum: 30.05.2003, 18:32
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Oleje pro dvoudobé motory jsou koncipovány odlišně, používání olejů určených do čtyřdobých motorů jako náhrada je vyloženě špatným řešením. Pročítání uvedeného webu je zdlouhavé, ale podle jednotlivých rad je vidět, že jsou tam jedinci, kteří o mazání neví skoro nic, v dost velké převaze. M2T bych do zahraničních vysokootáčkových dvoutaktů nedával, ovšem pro Jawy bohatě vyhoví, míchat v poměru 1:50 - 1:60. Ke každému motocyklu výrobce vhodný typ oleje předepisuje a myslím si, že nikdo jiný neví lépe než on, jaký olej je pro daný motocykl nejlepší. Pokud mám nějaký stroj z druhé ruky, není přece problém se zeptat u prodejce, každý slušný obchodník ho nechá do příslušných manuálů nahlédnout. Komentovat jednotlivé antirady je práce na celý víkend a dovedu si představit, jak by vypadala reakce. Zkusím se dopátrat nějakých podrobností o jednotlivých typech, ale neslibuji nic konkrétního. --- Zase jeden, který nečte pořádně, zahraniční oleje mají dvouletou výměnnou lhůtu.


RE: RE: Syntetika
Datum: 30.05.2003, 16:50
Od: Peter <50kW@zoznam.sk>

Aby bolo jasne o com pisem posielam link http://www.gunsmoke.com/scot/k12/sj_oil.html


RE: Syntetika
Datum: 30.05.2003, 16:41
Od: Peter <50kW@zoznam.sk>

Na webe som nasiel clanok k motorkam BMW kde sa pise ze olej klasifikacie SJ obsahuje menej prisad ako SG a je pre motocykle BMW nevhodny. To ma prekvapilo. Rozdiel vedie k predcasnemu kolapsu motora. Firma BMW doporucuje samozrejme oleje BMW ale specificky varuje pred pouzitim API SJ. To ma prekvapilo. Vie to niekto vysvetlit?


dvoutakty
Datum: 30.05.2003, 14:30
Od: J.Matl <lutea@volny.cz>

Článek je ve své podstatě vyčerpávající, jen by mě zajímalo, jak na tom jsou oleje, které se přimíchávají do paliva pro mazání dvoutaktních motorů. V poradně na www.jawamania.cz se o tom vedou obsáhlé diskuse, víceméně laické. Pane Čechu, mohl bych vás požádat o stručné doplnění informací o těchto olejích? Děkuji.


castrol
Datum: 30.05.2003, 9:29
Od: hornet <hornet.m@seznam.cz>

no tak ted nevim jestli jsem neudelal chybu kdyz jsem do cerstve poladenyho facka nalil novy olej a to tusim, ze castrol rs 10w/60 nebo tak nejak no byl kazdopadne dooost drahy ale uz je to asi pres rok a nic se zatim nepo... jenom se mi teda opravdu nechce ten olej zase menit. to fakt vydrzi jen rok a musi ven???


Syntetika
Datum: 29.05.2003, 23:03
Od: Pir <lkjh@post.cz>

Diky za vyborne calanky ktere jsou vinikajici ,jen "poznamka" k oleji sytetickemu mogulu kde pises ze nemuze byt dobry proto ze je delany s ruske ropy, ale v jine casti pises ze: "Syntetický olej se vyrábí velmi náročnou technologií, kdy se z ropného základu extrahují pouze ty složky, které jsou pro mazání vhodné; nepotřebné a nevhodné složky, které nejdou normální destilací odstranit a v minerálním oleji tedy zůstávají, zde nejsou přítomné a tedy olejový základ neovlivňují." takze prece ta sira tam nemuze byt kdyz ji tam vyrobce neche a dodrzi technologiji, a ty pises ...a ta ruská ropa… . Nic vezlem, ale nejak mi to nedava logiku,u mineralu to chapu ze tam je sira ale u syntetyky ? Jinak pouzivam Mogul polosynt. ale jsu dva druhy,jedna horsi klasifikace SH za vetsi penize (750Kc) a druha vyzsi klasifikace SJ za nizsi penize (460Kc),Takze to mam chapat horsi drazsi=lepsi ?


RE: A sakra...
Datum: 29.05.2003, 18:16
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jeden litr syntetiky toho mnoho nenadělal, možná se o trochu více rozpustil karbon. --- Na odpovědi na ostatní dotazy si počkejte na doplňující článek. Měl by vyjít brzy.


A sakra...
Datum: 29.05.2003, 14:17
Od: heky <heky@atlas.cz>

Pekny clanek, jako vzdy, ale pro mne trochu pozde.... Mam skodovku 105, motor ma najeto 55 000, olej byl vzdy pravidelne menen a vzdy to byl Mogul Super. Jenomze uz od leta 2002 nedolejvam Mogul, ale syntetiku, kterou jsem mel zdarma ze sluzebaku a nalil jsem tam takhle nalil litr. Po 1 litru syntetiky tam leju zase Mogul. Co ted s tim, nejspis vyplach? Jednou se mi v zime se studenym motorem stalo, ze svitilo mazani na volnobezny ot. (asi 500 ot/min), ale olej byl na dolni rysce, po doliti oleje a zahrati motoru mazani prestalo svitit. Muze toto moje extempore motor prezit a kdy poznam, ze urcite prezil? Diky.


RE: RE: Madit
Datum: 29.05.2003, 13:28
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

po GO mam asi 3000 km, motor nebol nejako specialne cisteny a bohuzial je tam iba ten papierovy filter, co ma dost stve. Po GO som ale este raz vyhadzoval vanu, takze olej (M8AD)bol este precisteny a zbaveny akychkolvek necistot. Inac nezmyzla ani kvapka. Juro


RE: Americké oleje
Datum: 29.05.2003, 11:29
Od: Zazaa <zazaa@volny.cz>

DENICOL pouzivame na motorce (ja a dalsi 3 kamosi) zatim spokojenost i kdyz jeden kamos motor zadrel, ale to je spis tim ze ma typ motorky ktera proste po xxx km podlehne autodestrukci


zavěr čl.oleje
Datum: 29.05.2003, 11:08
Od: xxxx <mstb@seznam.cz>

pane Čech trochu si dovolím polemizovat s dlouhodobým hlediskem a rentabilitou.Proběh v km. udávaný na výrobcích je udáván v rozsahu 10000km.min.oleje-80000km.syntetiky jsou většinou uváděny pro dobu 1.roku čili když tento rozsah neprojezdím během 1.roku tak nemá velký smysl do škodovky syntetiku.Většina olejářských firem totiž doporučuje měnit všechny oleje po uplynutí 1.roku. Důvody jsou vzdušná vlhkost a jiné. čili když ujedu během roku 60-80000km.pak nebudu váhat a budu používat plnou syntetiku pokud však ujedu 5-10000km.pak bych doporučova minerál.nebo polosyntetiku.ale měnit 1.ročně i s filtry oleje a vzduchu.


Klepání na šroub
Datum: 29.05.2003, 11:03
Od: Zabakus <urologicke@centrum.cz>

"U škodovek s hliníkovou vanou se nejprve šroub odrazí úderem kladiva na hlavu šroubu (v ose šroubu)" - Na šroub nebouchejte přímo, radši nasaďte oříšek z goly a bouchněte přes něj. Nestane se vám to, že si hlavu šroubu rozklepnete (stačí málo a klíč už nenasadíte)


RE: Madit
Datum: 29.05.2003, 10:42
Od: xxxx <mstb@seznam.cz>

Na polosyntetiku můžete přejít,záleží na tom kolik km.po GO máte ujeto a jak byl při GO odstraněn karbon z celého motoru.Spíš bych doporučilnalít polosyntetiku,dat nový průtokový filtr a po ujetí několika km. znovu vyměnit filtr,toto jsem odzkoušel na své Š120-olej jsem použil Valvoline 10W40.Záleží ale vše na množství karbonu v motoru.Také jsem ale opravoval motor který se doslova zastavil po přechodu na polosyntetiku.musel být rozebrán do šroubku a vyčištěn. ahoj


shell
Datum: 29.05.2003, 10:11
Od: dins. <dinslaken@seznam.cz>

Take by mne zajimalo jak jsou na tom oleje shell. trebe takovej shell helix ultra 5W-40 ale spis jen pro info protoze na nej jezdim a jak jsem si precet tak bych ho menit nemel. Jinak skvelej clanek


Madit
Datum: 29.05.2003, 8:48
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

Dobry den, pan Cech, dakujem Vam za mail (o oprave karburatora, pomohlo to,DAKUJEM). Viem, ze Slovnaft asi pred rokom, alebo dvoma otvoril novu linku na spracovanie ropy (vraj je najmodernejsia v Europe), kde dokaze odsirit ropu najlepsie, ako sa da. Nie je to tiez akasi zaruka kvality??? teraz som pred vymenou, mam tam prvu napln po GO, a stale mam nejasnosti, ci tam mam dat polosyntetiku, alebo nie. Ako som sa docital v clanku, odporucate ju. Jeden pan (zaobera sa motormi Skoda asi 30 rokov) mi ale povedal, ze sa to neoplati, lebo tento olej bude tiect vsetkymi moznymi miestami je redsi a musim ho menit ako mineral, tak sa to predrazi. Nechcem pozerat na financie, chcem tam naliat to najlepsie, preto sa este raz pytam, ci tam mozem naliat polosyntetiku, alebo mam zostat pri mineralnom oleji. Juro


shell
Datum: 29.05.2003, 8:42
Od: dins. <dinslaken@seznam.cz>

Take by mne zajimalo jak jsou na tom oleje shell. trebe takovej shell helix ultra 5W-40 ale spis jen pro info protoze na nej jezdim a jak jsem si precet tak bych ho menit nemel. Jinak skvelej clanek


Americké oleje
Datum: 29.05.2003, 8:23
Od: Honza <jan.drabek@csc.cz>

Chtěl bych se zeptat, jestli je tedy možné bez obav používat oleje firem z USA - např. Pennzoil uvádí, že produkce pro Evropu je vyráběna ve Špaňelsku - jsou tyto oleje srovnatelné s Evropskými oleji, nebo se od těch Amerických moc neliší a raději se jim vyhnout? Máte někdo zkušenosti s Belg. oleji DENICOL (www.mk-racing.cz/denicol/) ? Jiného výrobce v Belgii zatím neznám a tento je dost levný. (jedná se mi spíše o motocyklové oleje). Děkuji.


Super článek !
Datum: 29.05.2003, 7:56
Od: Martin <fabiatik@seznam.cz>

Perfektní článek, mám v tom teď trochu chaos, celý život používám ve škodovkách pouze syntetické oleje Castrol a nikdy jsem neměl žádný problém. Pane Čech, poraďte mi tedy prosím, jaký olej mám dát do Fabie se starým škodováckým motorem 1.4MPI 44kW, plnou nebo polosintetiku. Ďekuji.


A co oleje Shell ?
Datum: 29.05.2003, 7:40
Od: dubas <duba@volny.cz>

A co oleje Shell ? O nich neni prakticky zminka, jak na tom jsou?


Perfektní článek, ale...
Datum: 28.05.2003, 20:42
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Perfektní článek jako vždy, když je autor p. Jiří Čech! Bohužel mi tak zamotal hlavu, že jsem z toho vedle i po opakovaném přečtení článku! Toto téma mě zrovna moc zajímá, protože mám Š110L po kompletní GO motoru, hlavy, která mě přišla asi na 14000kč a najeto asi 1500km. (Jestli se někdo zaobírá tím proč jsem investoval takovou částku do GO, tak to jen protože potřebuji vůz, se kterým potřebuju najet 25000km ročně a nemuset kvůli tomu kupoval každýho půl roku jiný auto. Tak bohatej zase nejsem.)Není tedy pozdě přejít na jiný motorový olej vhodnější pro toto auto než Castrol do motoru nalitý při GO? Mechanik si navíc nepamatuje jaký typ tam vůbec nalil (magor)! Taky by mě zajímalo, který by byl opravdu nejvhodnější!


Amway Industroclean
Datum: 28.05.2003, 20:32
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Jestli někdo zatouží po tomto výrobku mohu posloužit!


Olej Limited Slip
Datum: 28.05.2003, 14:08
Od: Luděk Pavlus <lpav@cz.feico.com>

Chtěl bych se zeptat na jednu věc: Čím se odlišují oleje LS pro diferenciály od olejů bez LS označení? Mohu použít olej LS i pro diferenciál, kde není požadovaný?



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení