ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Paliva
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Paliva

RE: škoda 130 gl
Datum: 24.06.2012, 21:43
Od: Lukáš Lettl <lettloss@seznam.cz>

Mám škoda 136 GL + vačka z eRka. Kompreze 10.5. co za benzín a jakej předstih??? Zkusil jsem E85 50:50 z benzínem na Favoritu 136x 50Kw a musim udělat předstih. Ale kolik???


škoda 130 gl
Datum: 5.03.2007, 22:19
Od: Jaroslav Michlíček <spike.f@seznam.cz>

Zdravím, prosím Vás co mám lít do škody 130 gl,..jedině natural 95+aditiv. nebo je i jiná možnost, díky


RE: Aktívne uhlie
Datum: 2.03.2007, 20:34
Od: Ge-OR-Ge <geoorrge@seznam.cz>

Ano nádobka s aktivním uhlím celoživotní automobilu, vlastně se to aktivni porad regeneruje..teda pokud neplnite nádrž až po okraj(myslím tím vic jak kde pistole na pump.stanici zastaví) to by mohlo mít za nasledek poškození...Go-OR-Ge


v-power
Datum: 3.02.2007, 17:47
Od: tom <spravce.server@seznam.cz>

zdravim, chtel bych jen pridat malej textík o benzinu shell v power 95. když už naberete v power95 do takového auta jako je favorit , tak ho bere jen kdyz máte prázdnou nádrž. palivo obsahuje čístící složky a má opravdu 95 oktanů, né jako benzíny u konkurenčních čerpaček..... takže aby se co nejmín míchalo s palivem od jinud.......takže motor má to co opravdu potřebuje.... a pak i s favoritem136l nathnete řiť i oktávkám a fábiím.....ale musíte mít favo 136l nejlíp 89 nebo 90. ty sou nejvíkonější..... tak čau....a hooodně najetejch kilometrů....


líh
Datum: 17.04.2006, 18:52
Od: Jan Fejfar <ok1nfa@seznam.cz>

Kde se dá koupit čistý líh, aby v něm nebylo moc vody? Zkusil bych to míchat s benzínem. Děkuji.


Zimni nafta
Datum: 21.11.2005, 22:34
Od: Petr <@>

Zimni nafta se prodava od 17.11 do te doby se prodava tzv. prechodova odolna do -10C.


RE: RE: RE: RE: Benzin
Datum: 2.10.2005, 12:08
Od: martin <hobza>

přechod je v pohodě a bez rizika. Auto je pak subjektivně svižnější. Pro lepší využití lepšího paliva je lepší zvýšit předstih


RE: Nitroderiváty
Datum: 27.09.2005, 7:01
Od: Hnojar <hornish@seznam.cz>

Není nutno hledat složité směsi, kupte si v USA dragster, ty jezdí na čistý nitrometan ( žádny metanol, etanol atd ) - výkonu to má až až.......


RE: RE: RE: RE: Benzin
Datum: 18.05.2005, 11:45
Od: Peter <gamax@zoznam.sk>

Mám podobnú otázku, mám fav. 135LS r.v. 92, v tecničáku má predpísaný 90 OČ, zakúpil som ju nedávno a jazdila už na 95 Natural, akurát neviem či sa tam dolieval Anabex..., prezápal je nastavený na 95 OČ, zajíma ma hlavne či mám pridávať aditívum, alebo nie? Vraj ak je hlava hliníková, tak mu čistý natural neublíži ???


RE: RE: RE: Benzin
Datum: 18.07.2004, 9:43
Od: Luboš Pindur <katoo@silesnet.cz>

Vlastním Favorit 135LX,typ motoru: 781.135 a jako typ paliva mám v TP psáno: BA min.90 OČ i bezolovnatý. Již přes 10 let jezdí toto auto na Special 91. Mohu bez jakýchkoliv obav a úprav přejít na Natural 95?


RE: RE: Benzin
Datum: 10.05.2004, 10:06
Od: Rasto <vojtek.rastislav@ebo.seas.sk>

Reagujem neskoro, asi po jednom roku :-(, ale našiel som toto až teraz. E-mailom som komunikoval s Shell Slovakia a neodporučili mi kombináciu V-Poweru s Anabexom (náhrada olova). Že vraj sa to bije s niektorým aditívom.


RE: RE: RE: lihobenzin
Datum: 7.04.2004, 16:43
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

V nějakých daňových zákonech se o lihobenzínu a motorové naftě s příměsí 5% metylesteru mluví, údajně má jít o podporu zemědělství a snížení dovozové náročnosti, má to mít stejné celá EU. --- Co se týká rozdílu v ceně 91 a 95 okt., skutečně je téměř všude 20 hal., ale je nutné na jiné oktany aspoň seřídit předstih.


RE: RE: lihobenzin
Datum: 7.04.2004, 10:37
Od: petr <petr.kkk@seznam.cz>

Lihobenzín se používat bude,vím to zcela jistě,jelikož pracuji v lihovaře.Už se staví nebe budou stavět nové lihovary na obilí.Ale co já vím ,nebude to prosté míchání lihu(bezvodý99,99%) ,ale ETB tedy sloučenina vyrobená z lihu ,ted se používá jedovatý metanol.


RE: RE: lihobenzin
Datum: 7.04.2004, 10:37
Od: petr <petr.kkk@seznam.cz>

Lihobenzín se používat bude,vím to zcela jistě,jelikož pracuji v lihovaře.Už se staví nebe budou stavět nové lihovary na obilí.Ale co já vím ,nebude to prosté míchání lihu(bezvodý99,99%) ,ale ETB tedy sloučenina vyrobená z lihu ,ted se používá jedovatý metanol.


RE: RE: lihobenzin
Datum: 7.04.2004, 10:33
Od: petr <petr.kkk@seznam.cz>

Lihobenzín se používat bude,vím to zcela jistě,jelikož pracuji v lihovaře.Už se staví nebe budou stavět nové lihovary na obilí.Ale co já vím ,nebude to prosté míchání lihu(bezvodý99,99%) ,ale ETB tedy sloučenina vyrobená z lihu ,ted se používá jedovatý metanol.


RE: RE: RE: RE: FELICIE 1,3 MPI 40 kW
Datum: 7.04.2004, 10:18
Od: petr <cimburk@seznam.cz>

natural 91 a 95 rozdíl v ceně u nás tak 20 hal zbytečná diskuse


Nitroderiváty
Datum: 23.02.2004, 16:55
Od: milan krokop <Krato.M@seznam.cz>

Vážený pane Čechu ! Chci vás tímto požádat(pokud je to možné) o příklad směsi paliva na dosažení maximálního nárůstu výkonu, použitelné např. ve V8 3,5 l. Mám na mysli Nitrometan, Methanol a benzín. Velice děkuji M.K.


RE: RE: RE: FELICIE 1,3 MPI 40 kW
Datum: 7.01.2004, 19:34
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pokud je předepsaný Natural 91, tak zvýšení nároku na 95 okt. má na svědomí zanesený spalovací prostor úsadami ze spalování. Stačí jezdit na aditivovaný benzín delší dobu a motor se vyčistí. Pokud je dále nějaký problém, stačí odpojit na chvíli aku od ŘJ, vymažou se chyby a nastaví se základní tovární data. Potom by neměl být sebemenší problém. Spalovací prostor lze vyčistit i nějakým komerčním přípravkem, který se koupí u benzínky a naleje se podle návodu do nádrže. Používání 95 okt. je zbytečné, palivo se dostatečně nevyužije. Jinak se při čistém spal. prostoru musí zvýšit zákl. předstih.


RE: RE: FELICIE 1,3 MPI 40 kW
Datum: 7.01.2004, 11:10
Od: František Koulelka <f.koulelka@seznam.cz>

Od výrobce je předepsaný N 91, ale s poznámkou, že v případě klepání motoru, při nedostatečných antidetonačních účincích, je možno použít N 95. Vzhledem k přečtení některých příspěvků kde jste připomínal, že při této změně je nutné nastavit některé prvky aby nedošlo k poškození, nejsem si jistý zda jsem něco nezanedbal. Výrobce se totiž o žádném seřizování nezmiňuje a ani v servisu to nikomu nevadilo. V této oblasti jsem laik a budu velmi vděčen za informace.


RE: FELICIE 1,3 MPI 40 kW
Datum: 5.01.2004, 21:01
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jaký máš předepsaný benzín od výrobce? Nemá náhodou MPI 95 oktanů? Klepání motoru se projevuje cinkavým zvukem z motoru, nebo ve vysokých otáčkách pozvolným zvyšováním teploty chladící kapaliny.


FELICIE 1,3 MPI 40 kW
Datum: 5.01.2004, 0:09
Od: František Koulelka <f.koulelka@seznam.cz>

Je potřeba něco seřizovat při používání Naturálu 95? Změní se výkon motoru či jeho opotřebení? Jak poznám, že motor "klepe"?


ADITIVUM
Datum: 23.12.2003, 21:53
Od: pavel boural <tepich@seznam.cz>

Zde vam davam navod na vyrobu velicespolehlive prisady do paliva, ktera vas velice prekvapi.Je to sloucenina nekolika kyselin, ktere se daji sehnat ve specializovanych prodejnach.Ukolem teto slouceniny je to, aby se chemicky navazala na smes benzinu s palivem a tim omezila jeji odparovani cestou do valcu a vytvori jakysi proud castic,ktery se neodrazi od sten saciho potrubi a tudiz se nespomaluje.Je to mnohemjednodussi nez lestit kanalky atd..Po zapaleni jiskrou svicky se sloucenina od benzinu chemicky odvaze a zmeni se v netecny nejedovaty plyn, ktery svym slozenim cisti vyfukove ventily, ale nechava na nich svou cast, ktera je chrani pred opotrebenim.Po te uz jde ven normalne s vyfukovymi plyny.Osobne jsem tuto smes zkousel na Felicii 1,3 GLXi,Favoritu 115L(unikat)a skode 120LS(prekopana na 90KW).Tak a ted k navodu:15mol H2(NO)7, 20mol H3(PO)6, to spolu 10minut varit v nevybusnem prostredi a pote smichat s jednim mysim ocaskem, odstredit a ocasek vyndat.Pote se smes smicha s trochou chipsu a mate vyborny jed na mysi :)


RE: RE: RE: 120LS
Datum: 3.12.2003, 6:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Do Naturalu 95 je vhodné nějaký benadit nebo co to u vás máte přidávat, když ho tam někdy nedáš, nestane se nic, vrstva na sedlech nějakou dobu vydrží. Rozvodový řetěz je obecně nemoc škodovek, pozná se podle chrastivého zvuku z místa pod rozdělovačem při volnoběhu, ovšem na detonace prakticky vliv nemá, pokud není vytahaný příliš a nerozhází předstih. Při výměně rozvodů se musí sundat vana a přední víko, dej nová těsnění a gufero na klikový hřídel.


RE: RE: 120LS
Datum: 2.12.2003, 22:35
Od: Marek <ja@ja.sk>

Palivo 95 UNI... lenze tento benzin sa bezne na slovnaftkach nepredava, takze bud jedine 91 UNI, alebo Natural 95 a ten je bez aditiv na ochranu sediel ventilov. takze je potom nutne tankovat natural 95+nejake aditivum? s tym klepanim mas pravdu, klepe a to tak ze dost ;), pri dnesnej emisnej prehliadke mi technik tvrdil ze to je kvoli rozvodovej retazi, ze vraj ju treba vymenit...


RE: 120LS
Datum: 2.12.2003, 5:28
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Palivo je 95 UNI, předstih je 3 - 7° a vůle ventilů je 0,20/0,20 mm - normálně podle předpisu výrobce. Každopádně 91 oktanů je nevyhovující, motor by silně klepal. Tvůj známý tomu rozumí jako koza petrželi, vůle ventilů nemá s oktanovým nárokem nic společného.


120LS
Datum: 1.12.2003, 21:48
Od: Marek <ja@ja.sk>

Prednedavnom sa mi stala neprijemna vec a musel som vymenit agregat vo svojej S120L, najblizsie a najlacnejsie som zohnal agregat druhy, zo Skody 120LS. Do L-ky som tankoval normalne 91 UNI, ale co tankovat do tej LS-ky?? takisto 91 UNI, alebo je lepsie natural 95+anabex? je treba nastavovat iny predstih pre iny benzin? jeden znamy mi dokonca vravel ze sa musi nastavovat aj ina vola ventilov pre 95 oktanovy benzin... poradte nieco rozumne, dik ;)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 29.08.2003, 18:55
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Co dělají poloosy v článku o palivech? --- Sundej matici a prohlédni si kompletní závit i se zápichem (ten hlavně) u kužele. Buben nesmí sám spadnout dolů, jinak je to hodně špatné.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 29.08.2003, 10:19
Od: Martin Navrátil <mnavratil@tinysoftware.com>

Omlouvám se, že v tomto tématu pokračuju tady, ale v článku o zadní nápravě o tom nikdo nediskutuje. Existují nějaké příznaky opotřebeného kužele a toho, že se kolo chystá ulomit, před tím než se opravdu ulomí? Myslím aniž by bylo potřeba sundavavat hlavu kola. Díky.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 29.08.2003, 10:05
Od: Labros <mnavratil@tinysoftware.com>

Vlastně koukám že už se vyjádřil dřív..


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 29.08.2003, 10:03
Od: Labros <mnavratil@tinysoftware.com>

K tomu by se mohl vyjádřit možný sám J.Č.? To že se matka na bubnu na kyvce dotahuje na krev psal sám v članku Obecné rozumy..


RE: RE: RE: RE: RE: RE: hlava valcov
Datum: 13.08.2003, 13:40
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

samozrejme, ze auom nelomcujem, to mi pripada trochu prehnane. V zmienke o tom filtry som mal na mysli, ze ten benzin tam nema nejake necistoty, ako sa to casto stava na roznych NONAME (kolegina mi hovorila, ze ona si ten filter dala tiez, asi dvakrat tankovala plnu na NONAME a filter musela menit, bol uplne zasarny). Samozrejme, piesty sa lesknu, kym pojde hlava na miesto. Aj z toho dovodu tankujem iba na Shell. Spotrebu oleja pozorne sledujem, kedze som po nedavnej GO, vyzera to dobr, ziadne straty. Juro


RE: RE: RE: RE: RE: hlava valcov
Datum: 13.08.2003, 12:37
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nejdříve se nadávkuje aditivum a poté se nádrž doleje benzínem, při plnění se celkem slušně aditivum s benzínem promíchá. Platí to pro všechny přísady, které se do paliv přidávají. Čistící aditiva mají za úkol čistit sací trakt, ne palivovou nádrž, proto máš filtr pořád čistý. Čištění probíhá postupně, účinek má být pozvolný, aby nedošlo k nějaké patálii z důvodu nadměrného uvolnění úsad. Usazeniny na pístech má prakticky každý motor, který nejezdí na nějaký super čistící benzín. Jsou tvořeny karbonem, který se vytvořil spalováním oleje, který pronikl nad píst. Pokud nejde o měkké usazeniny sazí z dlouhodobého provozu studeného motoru, o nic celkem nejde. Je ale vhodné dna pístů vyčistit a používat trvale nějaké aditivované benzíny (na Slovensku je celkem rozšířený OMV), které spalovací prostor udrží v jakési čistotě.


RE: RE: RE: RE: RE: hlava valcov
Datum: 13.08.2003, 11:15
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Ja bych asi problematiku promichani aditiva a Nauralu tolik nedramatizoval. Prece clovek vyjede z benzinky a po dvou zatackach je to rozmixovany azaz :o). Nicmene jsme videli nedavno na pumpe archetypickeho dedulu s pokryvkou hlavy s "vyvonenou" Ladou 2107, ktery ji obradne dopral plnou nadrz N95ky, dolil jakysi Benadit a pak pul minuty vehementne lomcoval autem.Zrejme kvuli dokonalemu promichani. Z dalky od kasy to vypadalo, ze ze svym nablyskanym milackem soulozi :o)))


RE: RE: RE: RE: hlava valcov
Datum: 13.08.2003, 7:59
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

UNI predava Slovnaft a niektore NONAME. Od urciteho casu tankujem na Shell,kde uz 91 nemaju.takze beriem NATURAL+aditivum (nejake ceske,myslim Oktan, chcem ale vyskusat aj ine). Raz robili reklamu,ze do benzinu leju nejake cistiace aditiva, tak som si povedal, ze to skusim. OD GO motora som nasadil palivovy filter, casto ho pozeram, ale vyzera velmi cisty. Ked som zhodil hlavu, mal som na piestoch dost usadenin,co pripisujem praskline na hlave a naslednemu zlemu spalovaniu. Predstih som nastavil uz skorej, ale asi to bolo neskoro. Na tejto novej hlave ma mrzi, ze nema prerobene voditka, co na povodnej bolo. Este by som sa rad spytal, mozno je to hlupost. Neviete, prosim, ako je na tom benzin a aditivum (nahrada olova) s hustotou? Ked tankujem, chcem, aby sa dobre premiesali, tek najsor nalejem ad. a potom to zlievam benzinom. ako je to lepsie podla Vas? Tak, alebo opacne? Juro


RE: RE: RE: hlava valcov
Datum: 12.08.2003, 13:28
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nejlepší je dodržet předpis výrobce a používat předepsané palivo, tedy 90 - 91 okt. Při používání 95 okt. použij postup nastavení předstihu podle návodu v článku Přestavba zapalování. U vás už UNI benzíny zrušili?


RE: RE: hlava valcov
Datum: 12.08.2003, 6:58
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

Dakujem za objasnenie. Mam teda este jednu otazku. Ak dam novu hlavu, mozem pouzivat 95 oktanov pri tom nastavenom predstihu? Nerad by som tejto hlave tiez nejako ublizil.


RE: hlava valcov
Datum: 11.08.2003, 18:46
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Praskliny v sedlech 2. a 3. válce jsou celkem častý jev, vznikající při místním přehřátím hlavy nesprávným seřízením nebo nesprávným palivem. Čištění octem se mi moc nepozdává, octem jsem nikdy čištění neprováděl. Praskliny jsou v hlavě už delší dobu, po vyčištění octem se odstranil vodní kámen, který praskliny těsnil. Hlavu budeš muset dát novou (jinou), nebo nechat vyvložkovat sedla. Zabroušení ventilů v případě používání Benaditu nebo podobného aditiva (šlo skutečně o české nebo slovenské typy?) mi nějak nejde dohromady, ovšem praskliny tomu mohly napomoci. Byla chyba používání 95 oktanů, nynější seřízení předstihu to už nezachrání. Víc asi k tomu neřeknu.


hlava valcov
Datum: 11.08.2003, 15:13
Od: Juro <j.mancuska@pobox.sk>

dobry den, na mojej 105-ke som cistil chladiacu sustavu roztokom octu (3L octu /8L vody) odvtedy mi zalievalo valce vodou. Dal som dolu hlavu, podrobne som vsetko pozeral, nenasiel som nic podozrive. Dal som nove tesnenie, hlavu dokladne vycistil a vsetko sa opakovalo. Opat som vymenil tesnenie a precistil hlavu, zase som nic nenasiel a to som kontroloval asi 3 hodiny, vsetko som kefkou vycistil, aj ventily boli vonku. Teraz je hlava znova dolu, na dvoch ventiloch (vyfuk 2. a 3. valec) su praskliny cca 2mm. Oba ventily su zaklepane pod uroven telesa hlavy. Tankujem Natural 95 + aditivum, predstih som upravil na 8-10 stupnov, hlava bola minimalne zbrusena. Viete mi povedat pricinu prasknutia??? Juro


RE: RE: RE: 781.135 - ?
Datum: 8.08.2003, 19:25
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jak seřídili předstih? Dnes jsem měl v rukou bývalé auto jednoho z návštěvníků, které prošlo kvůli STK servisem, seřízené bylo sice relativně dobře, ale nechali si zaplatit nové svíčky, které tam nedali...


RE: RE: 781.135 - ?
Datum: 8.08.2003, 18:54
Od: Tomas <tom733@ick.cz>

Dekuju, ale je to nutne ? Co mi hrozi, kdyz neudelam nic (necham puvodni karbec 130 pro N95, predstih jak ho seridili po vymene motoru [coz netusim jak je] a do nadrze budu lit N95) ?


RE: 781.135 - ?
Datum: 8.08.2003, 7:52
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Benadit není nutný, všechny Fa jezdily od začátku na Natural. Do 135 patří Natural 91, předstih je 3 - 5° a SEDR je trošku jinak otryskován (I. komora má trysku /vzdušník 112/190, II. komora 130/160). Na Natural 95 je potřeba zvýšit předstih, a to aspoň o 4°. Použij optimalizační postup z článku Přestavba zapalování. Regulace předstihu musí odpovídat Š 130.


781.135 - ?
Datum: 7.08.2003, 22:45
Od: Tomas <tom733@ick.cz>

Zdravim, Mam ve S130 (ktera driv jezdila na Natural95 + Benadit) motor z Fava (781.135). Karbec zustal 130, bez uprav. Predstih + CO serizeny na PalTestu. V nadrzi mi zustal i ten Natural a v pohode to s nim nastartovalo a jezdi to s nim. Mam ho tam lit dal (uz bez aditiva), nebo mam prejit na doporuceny Natural 91 ?


Shell diesel extra
Datum: 17.07.2003, 15:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Uvedené palivo je normální nafta, která je aditivovaná přímo z výroby (resp. při stáčení). Nejde o nic světoborného, je to normální aditivum, které koupíte kdekoli u pumpy. Jen ve svých propagačních listech potupně shlíží na ostatní přípravky. Pokud by tam bylo vše, co slibují, nafta by musela být dražší, nebo museli zahýbat se svou marží. Lépe to nejede, jen se udržuje vstřikovací soustava v čistotě a chrání se proti korozi. Spotřeba poklesne proto, že se vstřikovací trysky vyčistí a obnoví se původní nastavení a seřízení motoru. Kdo jezdí již teď s aditivy, nepozná vůbec nic. Já používám Bishopa, viditelný rozdíl je v množství pěny při tankování, které je méně a rychleji sedá - přesně tak, jak se chlubí i Shell. Protože mám najeto teprve 20 000 km, těžko lze mluvit o nějakém zlepšení čehokoli, motor udržuji trvale čistý a tak nic zvláštního nepozoruji.


RE: RE: Favorit 136L - palivo?
Datum: 12.07.2003, 16:09
Od: Honza <jan.vecerka@centrum.cz>

Díky za pomoc!


RE: Favorit 136L - palivo?
Datum: 12.07.2003, 8:53
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

U 781 od začátku výroby bylo možné jezdit na bezolovnatý benzín u obou typů motorů, u 742 pouze u 135, u 136 až od 9/1989.


Favorit 136L - palivo?
Datum: 12.07.2003, 2:13
Od: Honza <jan.vecerka@centrum.cz>

Může mi někdo napsat, jaký benzín je předepsán do motorů 781.136 - vím, že min. 95 oktanů, ale jde mi o to, zda lze tankovat čistý natural nebo je nutno přidávat i Benadit?V knížkách se píše, že hlava má sedla z litiny (u 781.135 ze spékaných materiálů) a jelikož nemám originál Návod k obsluze, tak nevím, jestli tyhle sedla vyžadujou aditiv nebo ne. Díky.


RE: Nitroderiváty
Datum: 9.07.2003, 20:21
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Taková paliva sice zvyšují výkon, ale silně tepelně a tlakově namáhají motor. Znám několik kombinací různých paliv, které vedou až ke zdvojnásobení výkonu, ale nikde není napsáno, že něco nepraskne.


Vzpomínám si ...
Datum: 9.07.2003, 16:26
Od: Josefs <seac@high-end.cz>

Jo, už si vzpomínám, co jsme do toho míchali, byl to asi nitrobenzen, nitrometan cca po 20% a zbytek metylalkohol. Nejde to někde sehnat ? Rád bych si zase jednou pořádně zajezdil :-)


Nitroderiváty
Datum: 9.07.2003, 15:58
Od: Josef Sedlák <seac@high-end.cz>

Zajímalo by mne, má-li někdo zkušenosti s palivem obohaceným nitroderiváty. Kdysi jsem zkoušel jezdit se Š110L a přetryskovaným karburátorem na směs leteckého benzínu a nitropaliva do modelářských motorků, šlo o metylalkohol s nějakou přísadou a jezdilo to úžasně, hlavně co do zrychlení se mnou nemohl nikdo s autama s motorem pod dva litry soupeřit a dálnici nebyl problém jet i 160 a ještě jsem neměl "plný plyn". Jezdím na LPG, ale potřeboval bych občas nějakou "forsáž", jsou sice NOS systémy, ale do škodovky to cpát je asi pitomost.


RE: Aktívne uhlie
Datum: 3.07.2003, 14:02
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nádobka s aktivním uhlím slouží k zachycování par paliva z nádrže ("ekologický" předpis), nefunkčnost náplně prakticky ničemu - kromě ekologie - nevadí, jen v případě, že se stane filtr neprůchozí, k ovlivňování chodu motoru dochází (občas se přisává přes filtr vzduch z druhé strany a zachycený benzín se prožene přes válce). Aktivní uhlí vydrží dlouho, ale jestli je celoživotnostní, to přesně nevím. Nám ho ve Fel 1,6 nikdy neměnili a přes 200 000 km jsme měli najeto také.


Aktívne uhlie
Datum: 3.07.2003, 13:04
Od: Jano <Jan.Sramo@fpedas.utc.sk>

Čiastočne sa to týka paliva, tak by som sa chcel spýtať. V palivovej sústave Škody Felicia či už BMM alebo MPI je zaradená nádoba s aktívnym uhlím. Vie mi niekto povedať, či je to doživotná náplň alebo je nutné túto nádobu aj občas vymeniť. Zaujíma ma to najmä z hľadiska času (napr. 5 rokov) a najazdených kilometrov (napr. 215 000 km) a aký (ak má)má toto zariadenie vplyv na palivový systém. Jano.


RE: Benzin
Datum: 28.06.2003, 10:13
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

V-Power lze používat i bez Benaditu. Nezapomeň si seřídit předstih, ať nepodpálíš ventily. Postup je veden v článku Přestavba zapalování...


Benzin
Datum: 28.06.2003, 9:00
Od: Kachnis <voleahoj@seznam.cz>

S tim benzinem: Mel sem S Garde a v nem motor ze S110 a 120kovou hlavu( Tak sem to koupil) Majitel mi rek, at do toho leju SPECIAL, tak sem lil SPECIAL, pak sem se nejak dostal k technicaku od S 110, kde sem vycet palivo SUPER 96, takze sem zacal lejt NATURAL s BENADITem, pani, to byl rozdil- akcelerace, trochu i sila.Pak sem zacal tankovat v Plzni cca o 3 Kc levnejs nez u nas v Moste, tak sem presel na SHELL V POWER, ale ne ten 99+ . Tenhle benzin vrele doporucuju( s BENADITem) Skudka opravdu ozije.


RE: RE: supernafta...
Datum: 25.06.2003, 18:20
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jak jsem psal - mnoho povyku pro nic. Udávané vyšší cetanové číslo není podle mne správným krokem. --- Benzina od 1. 7. začne prodávat benzín Blue Octanum 99 (volně přeloženo "vyblité oktany", jak podotknul kolega, sedící se mnou v autě). Má to být odpověď na Shell V-Power 99 Racing. Snažil jsem se získat nějaké informace, dozvěděl jsem se jen to, že je to vylepšený 98oktanový benzín. Údajně bude mít více čistících přísad a vyšší oktanové číslo, cena pod 31 Kč. Podle mne se "modrý blivajs" Shell Racingu nevyrovná, jde pouze o přidání oktanů a větší dávky aditiv. Uvidíme, co se o tom časem objeví v odborném tisku.


RE: benzín
Datum: 20.06.2003, 18:41
Od: Pavel K. <tico@quic.cz>

To Trigis: cili chapu-li to spravne, pak s kompresnim pomerem 8,8 a na "zazracny" technicky benzin mel motor ve vyssich otackach vetsi vykon nez 136ka na N95 (?). Hmmmmmmm.....


RE: benzín
Datum: 20.06.2003, 18:41
Od: Pavel K. <tico@quic.cz>

To Trigis: cili chapu-li to spravne, pak s kompresnim pomerem 8,8 a na "zazracny" technicky benzin mel motor ve vyssich otackach vetsi vykon nez 136ka na N95 (?). Hmmmmmmm.....


RE: supernafta...
Datum: 19.06.2003, 22:08
Od: Mik <forteg@quick.cz>

Mám podobnou zkušenost v Opelu Astra 1,7DTL , první nádrž se nijek neprojevila, startovatelnost za studena je výrazně lepší, motor (202tkm) po startu nekouří bíle, ovšem při nedávných vedrech bylo auto nadálnici líne jako ... Subjektivně mám dojem větší živosti při akceleraci a spotřeba je pořád stejná.


supernafta...
Datum: 19.06.2003, 12:18
Od: Travex <trvexr@seznam.cz>

pridam jeden svuj postreh k "supernafe", jemnovite k te od Aralu. U motoru 1,9TDI nepozoruji zadny rozdil mezi pouzitim normalni (OMV) a supernafty a to ani subjektivne. U motoru D24T (klasicky komurkovy radovy sestival s turbodmychadlem) je situace trochu jina. Supernafta pohohla k lepsim startum za studena, ale s teplym motorem je situace presne opacna. Asi nejvyraznejsim rozdilem je spotreba o zhruba 3 dl/100km nizsi (ono mezi 7,9 a 8,2 l/100 to zas takovy zazrak neni).


benzín
Datum: 19.06.2003, 1:24
Od: Trigis <Trigis@mujoskar.cz>

Není pravdou, že technický benzín musí vždy zničit hlavu motoru. Vlastním Škodu Favorit 136. Po menších úpravách-snížení kompresního poměru na 8,8 /Š135/, snížení předstihu zážehu na 0 - 1 st. a úpravou měkčích pružinek v rozdělovači sjem na technický benzín najet asi 60 000 km. Po zdražení jsem motor seřídil na benzím klasický. Motor je v nejlepším pořádku a jezdí dodnes. Menší nevýhodou byl menší výkon v nižších otáčkách /ve vyšších byl větší/ a nižší životnost zapalovacích svíček asi 10 000 km. Co dodat, jezdilo se za pár korun.


RE: RE: Technický benzín
Datum: 17.06.2003, 23:11
Od: Mik <forteg@quick.cz>

právě že při spotřebě 11ltr je cena 9Kč/ltr zadarmo. A s těmi sudy - stačily 2-3, ty se naložily na vlek, s těmi do nejbližšího ČEPRA, tam se natankovaly, k tomu se hned koupil levný olej a bylo. Jinak 200ltr sud se do kufru Wartburga vejde, není potřeba ani vlek. SKODE ZDAR


RE: Technický benzín
Datum: 17.06.2003, 16:05
Od: Diesel <natural95@seznam.cz>

200l za 1800 vychazi 9kc na litr, no a pri spotrebe 10l az 12l ? To zas az tak moc zadara nejezdila :-), a navic mela starosti kam s tema prazdnejma sudama (pri spotrebe 11l a 65 tis. najetech km to dela asi petatricet sudu :-)) SKODA ZDAR


95 - 98
Datum: 15.06.2003, 9:17
Od: robo <ibgkostolanir@stonline.sk>

Ja som na fave 136x skusal tankovat 95 aj 98. V meste rozdiel nebol (aspon som ho nezistil). Ale mimo mesta som dosahoval nizsej spotreby na 98 a auto bolo zivsie. Ak sme isli 5, tak nebol problem s obiehanim (subjektívny pocit). Dalsi rozdiel bol aj to, ze na 98 mal motor hrubsi zvuk. Tak isto otestovane aj na felde BMM 50kw. Hrubsi zvuk a mimo mesta nizsia spotreba.....To je asi vsetko. (pred casom, ked som este behal na Jawe Pionier som chodil na 91. Ale nasiel som tu na jednej pumpe 98 - Pb - s olovom. Chodilo to na to skoro 70-80, ale moc sa to prehrievalo. Po 2000 km sa motor rozsypal...)


RE: RE: Technický benzín
Datum: 9.06.2003, 15:06
Od: Viky <valentvi@volny.cz>

Pridam taky neco ze zkusenosti s nahradnim palivem, mam dve: jedna z nich je jeste z doby, kdy jsme vlastnili S100, ta, po kratsi jizde na tech.ben. uz nesla chcipnout, nebot nemela trysku na zavreni volnobehu. Druha, mnohem aktualnejsi zkusenost je s motorem 1000MB ve S120, lehce upravenym. Neustale se ozyvalo z motoru klepani, chcipalo to, o lehkem startu nemohlo byt reci. (Podotykam, ze jsem ho v nouzi koupil v drogerii, abych dojel k benzince.) Nevim, jaky rozdil je mezi Technickym benzinem a Benzinovym cisticem, ale pri chodu na to druhy to smrdi opravdu vrazedne. :-)


RE: RE: Technický benzín
Datum: 6.06.2003, 7:41
Od: M.R. <milan.reznicek@up.mpsv.cz>

Zimní starty? Uplne v pohodě... měla ho v garáži :o)))


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 5.06.2003, 19:04
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

No já se stejně chystám vyměnit původní nápravu za vlečenou z Mka i s převodovkou. Ta moje teče a má stálý převod 4,44, a i ty zuby nebudou nic moc a ten motor by šel ještě kousek dál ale ten převod ho tak nějak omezuje.


RE: RE: Technický benzín
Datum: 5.06.2003, 15:57
Od: Václav <vakla@tiscali.cz>

To je pravda,že techben pekelně smrděl,navíc byl udajně sušší,tak se víc mazalo = víc kouře.


RE: Technický benzín
Datum: 5.06.2003, 14:31
Od: Pavel K <tico@quick.cz>

Jasne, ale produkovanym puchem dokazala vybicovat i moji nesrovnatelne slabsi stopetku k predjeti. Neni nic potupnejsiho pro skodofkare, nez smrt udusenim pri jizde za dymovnici z Eisenachu nota bene krmenou technicakem (xylenem, toluenem, redidlem) :o))) A treba zimni starty na ten sajrajt?


Technický benzín
Datum: 5.06.2003, 11:06
Od: M.R. <milan.reznicek@up.mpsv.cz>

Já bych ten technický benzín zas až tak neodsuzoval… Je sice pravda, že blb buď ten, kdo to liješ do čtyřtaktů, ale dvoutaktům to vůbec nevadí. Moje stará (ještě mladá) vlastnila "východogermánskou limuzínu" Warťase (v dost solidním stavu) a najezdila 65 tis. km jen na toto "odmašťovadlo". A vzhledem k tomu, že měla sud (200l) za 1800, tak jezdila téměř "zadara" a to i se spotřebou kolem 10ti litrů (v zimě kolem 12ti) Výkonově možná trošku slabší, ale kilečko to jezdilo a na rozjezdu to "narvala" kdejakému čtyřtaktu, třeba i tomu co jezdí na V-Power za 30/litr :o) Absurdní, že? Pak ho "klepla" o chodník a urvala spodek, tak už nejezdí (to jen tak informativně pro ty, co si myslí, že ho odrovnala palivem). Teď má Filetu v dieslu, tak ŠKODĚ ZDAR…


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 4.06.2003, 23:43
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Bolo treba vymenit aj bubon pri vymene poloosi. A zda sa, ze aj toho mechanika co dotahuje "na krev".


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 4.06.2003, 20:53
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Dnes jsem od svého mechanika obdržel zprávu, že jsem měl opět špatně dotaženou matku na zadním kole. A aniž bych se ho na to ptal sám od sebe mi řekl, že mají být podle jeho slov dotaženy "NA KREV"!!!


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 3.06.2003, 22:45
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Děkuji za opravu ten moment jsem si asi špatně zapamatoval. Omlouvám se!!!


RE: RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 3.06.2003, 20:43
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Utahovací moment je správně 200 Nm a dále na závlačkový otvor, většinou těch 250 - 300 Nm vyjde. Ano, kužel na hřídeli i v bubnu musí být v pořádku, jinak nepomůže žádné dotahování.


RE: RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 3.06.2003, 18:07
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Jo a ten moment je spravne udany nie 300 ale 250Nm, takze nezabudnut, ze menej je niekedy viac. U inych srub je potrebne si pozriet v knizke utahovacie momenty, zmerat si rameno na ktorom sila posobi a ked sa neda inak aspon tu silu odhadnut. V praxi zvlast zaciatocnici prekracuju doporucene momenty aj o viac ako 100%. Utrhane sruby, dokrivene priruby ak strhane matky su vysledkom. Zvlast je potrebne si davat pozor pri dotahovani kolies z lahkych zliatin. Pri prekroceni povoleneho momentu vznikaju praskliny v disku. Plechove koleso vydrzi strasne vela ale moze nastat deformacia brzdoveho bubna, na niektorych autach praskaju sruby.


RE: RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 3.06.2003, 17:45
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Nic sa nedotahuje "na krev". Ja mam 90kg, tak si odmeriam 25-30 cm na ramene kluca a postavim sa na neho (ziadne prudke pohyby, auto uz s namontovanym kolesom spustene zo zdvihaka). Keby som poskakal to by bolo "na krev" a bolo by to vela. Dolezite je aby bol kuzel cisty a namazany olejom alebo vazelinou. Po dotiahnuti rozumnym momentom nieje problem dotocit to na otvor pre zavlacku. Utahovanie srub nadmernymi momentmi je rovnako skodlive ako ich dotiahnut malo. Ked sa pojazdi s malo dotiahnutym bubnom, kuzel sa poskodi a koleso moze odpadnut aj o 50000 km neskor. Poznam pripad ked sa bubon uvolnil na novom aute, pri zarucnej prehliadke ho dotiahli a kolaps nastal pri 60000 km.


RE: RE: Poloosy Š120
Datum: 3.06.2003, 13:58
Od: joot <joot@volny.cz>

Myslím že když je ožvejkanej konus na kterým je buben nasazenej, čili chybí tam samosvornost, tak to žádná matka (ani ta utažená na krev) nezachrání.


RE: Poloosy Š120
Datum: 2.06.2003, 18:50
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Ještě dodatek: Utahovací moment je udáván (panem Čechem) "300Nm (na krev)".


RE: Poloosy Š120
Datum: 2.06.2003, 18:48
Od: Zdeněk Dvořák <zdenek.dvorak@atlas.cz>

Tento problém je tady na WEBu popsán sice v nezařazený mezi nápravy, ale je v článku pana J. Čecha (který napsal i tento článek!) Obecné rozumy v rubrice Ostatní nebo jeho komentářích. Zkráceně je to špatně dotaženou matkou. Já s tím mám osobní zkušenost. Dotahoval jsem buben na krev, ale pak jsem nějak nemohl provléct závlačku a dál to nešlo utáhnout takže jsem ji kousek povolil (asi 1-2mm na obvodu matky) Kolo mi upadlo po asi 1000km.


Poloosy Š120
Datum: 2.06.2003, 18:11
Od: Oldřich Starý <staryo@seznam.cz>

Mám dotaz, který mezi paliva rozhodně nepatří a nepěkně využívám toho, že je tady živo a hned v úvodu se za to omlouvám. Něco jako diskuze tu chybí a články tak rok staré, které se týkají náprav myslím zpětně málokdo čte a přidává komentáře. Včera jsem viděl ve svém životě jubilejní desátou Š 120, která stála u (nabouraných) svodidel a chybělo jí jedno zadní kolo, které leželo opodál s brzdovým bubnem a kouskem poloosy v něm. Poloosa se zlomila v místě hned za závitem. Nevím, je- li to pravidlem, tuhle jsem zkoumal, kolem těch předchozích jsem jen projel. Mám taky 120 a nerad bych to zažil na vlastní kůži. Nevíte prosím čím to je? (výrobní vada nebo nesprávná montáž/demontáž bubnu či málo/moc utažená matice...) Odpovědi prosím pište do rubriky Nápravy/Zadní náprava vozidel Škoda 105-136 anebo přímo na můj mail. Přednost bych dal zmíněné rubrice, třeba to zajímá i ostatní. Děkuji a ještě jednou se omlovám.


RE: RE: RE: RE: Metody řízení předstihu
Datum: 1.06.2003, 14:36
Od: Pája <PajorekIvo@atlas.cz>

Umí to tuším třeba PCM (Powertrain Control Module) od Chryslera, od roku 1994. Mez detonačního spalování se prověřuje "jednou za čas". Odpojení baterky funguje jako reset. Kromě toho na Mošnovském letišti provádíme občas zkoušky akcelerace apod. a srovnáváme benzíny, účinky KN apod. lehký tuning. Kdo by měl zájem... mail


RE: a co resume ?
Datum: 31.05.2003, 12:12
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Co se má do kterého auta lít předepisuje výrobce, který to ví lépe než já. Jinak si přečti Oleje - dodatek, tam to je.


a co resume ?
Datum: 30.05.2003, 20:21
Od: Tomas <tom733@ick.cz>

Fajn clanek, dozvedel sem se ledacos noveho a potvrdil co sme zatim jen tusil. ale bylo by fajn udelat na konec nejake resume, ktere palivo tedy lit do ktere Skudky, jake motory co snesou a podobne. Treba, jeslti muzu dat do 130-ky s litinovou hlavou nacpat treba VPower98 (s aditivem) a podobne ?


RE: Bionafta
Datum: 30.05.2003, 18:19
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Faktem je, že nejsem specialista na bionaftu jakékoli generace, přesto si troufám tvrdit, že obsah 90% metylesteru u nás nikdy nebyl používán ani povolen. I když ono je to celkem jedno, protože se bionafta I. generace už nevyrábí.


RE: RE: RE: RE: Metody řízení předstihu
Datum: 30.05.2003, 12:50
Od: Roman Šesták <roman.sestak@post.cz>

MPI to samozřejmě umí, ale v pouze v omezeném rozsahu (asi 5°), větší "vzdálení" od základní mapy se hodnotí jako chyba. K tomu LPG: LPG dosahuje oktanového čísla až 110 (VM) a hoří pomaleji, z toho samozřejmě plyne požadavek na úplně jiný předstih než na benzín (více viz článek "LPG" od pana Jiřího Čecha).


Bionafta
Datum: 30.05.2003, 12:19
Od: Roman Šesták <roman.sestak@post.cz>

Drobná oprava: bionafta I. generace byla asi 90% metylesteru a 10% nafty.


RE: RE: RE: Metody řízení předstihu
Datum: 30.05.2003, 12:16
Od: Rostislav Hučka <hucka@worldmail.cz>
WWW: http://hucka.d2.cz

Děkuji za ozřejmění. Nicméně zajímalo by mě, která řídící jednotka to umí. Určitě ne klasické MPi, protože to se nedokáže přizpůsobit vyššímu OČ LPG a řeší se to externími "variátory předstihu."


RE: RE: lihobenzin
Datum: 30.05.2003, 11:57
Od: ondrej <kapitan.tatra@pobox.sk>

To, čo sa po zmiešaní liehu s benzínom oddelí a lenivo sa prevaľuje na dne nádoby, nie je lieh, ale voda. Jednou z charakteristických vlastností liehu totiž je - popri iných a príjemnejších účinkoch - že je hygroskopický, tj. schopný pohlcovať vodu. Takže pre vytváranie lieho-benzínovej zmesi je možné používať iba lieh s nepatrným percentom vody. Ak sa nám už náhodou stane, že do nádrže nalejeme takýto nekvalitný lieh, prvá pomoc spočíva v pridaní primeraného množstva Velfobinu, alebo iného prípravku s podobným účinkom. Inak pomôže už iba vypustiť nádrž.


RE: RE: Metody řízení předstihu
Datum: 30.05.2003, 10:12
Od: vici <vici@centrum.cz>

roman: souhlasim:o)


RE: Metody řízení předstihu
Datum: 30.05.2003, 9:01
Od: Roman Šesták <roman.sestak@post.cz>

Moderní řídící jednotky během provozu jednou za čas (přesně to nevím, to žádný výrobce neřekne, jde o jednotky sekund) zvyšují předstih , aby otestovaly hranici detonačního spalování. V okamžiku, kdy motor začne klepat, sníží předstih asi o 1°. Na této nové hodnotě, která může být vyšší než předtím, potom předstih drží. Po určité době znovu hledají hranici klepání. Tato nová hodnota se v řídící jednotce uloží a používá se, dokud nedojde k její změně. To znamená, že mapa předstihů v řídící jednotce se může kompletně lišit od té základní, kterou tam zadal výrobce. Pokud řídící jednotku odpojíte od zdroje (akumulátoru), všechny nově uložené hodnoty se vymažou. Po novém zapojení a provozu motoru řídící jednotka znovu používá základní nastavené hodnoty a znovu se "učí" nové hodnoty předstihu. V případě, že řídící jednotka nemá signál z čidla klepání (porucha čidla klepání, upadený propojovací kabel....) používá jednotka základní mapu předstihů, aby byl motor schopen provozu bez nebezpečí poškození motoru detonacemi a zabezpečilo se alespoň nouzové dojetí. Tip na závěr: Jeden z triků, který se používá v případě nepravidelného chodu motoru, je zkusit odpojit řídící jednotku (při vypnutém zapalování samozřejmě) a potom ji znovu připojit. Tím se nastaví znovu základní hodnoty všech veličin. Během provozu se mohlo stát, že došlo k uložení chybné hodnoty nebo informace (jakékoliv) a ta potom způsobuje nesprávný chod motoru. Ale není to samozřejmě všelék.


RE: lihobenzin
Datum: 29.05.2003, 21:17
Od: Jirka <jiri0@post.cz>

Lihobenzín se asi před rokem objevil pod názvem Oxylin,měla to prodávat jedna pumpa v Litoměřicích nebo Lovosicích a měl být asi o korunu levnější než Naturál.Ale pak to utichlo a víc jsem o tom neslyšel.Jinak smíchat běžně prodávaný technický líh s benzínem dost dobře nejde,po protřepání se to zakalí a po chvíli se rozdělí-líh dole .Asi by se musel použít 99%líh ale ten zas nebude laciný.


RE: Metody řízení předstihu
Datum: 29.05.2003, 18:13
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Podle všech mých informací to řídící jednotka nedokáže sama od sebe, ale dá se údajně naprogramovat jiná hodnota základního předstihu a tím se vše posune, potom čidlo klepání ureguluje pokles oktanového čísla (návrat k původnímu palivu). Hold zase jsem předstihl dobu (článek Regulace předstihu). --- Jestli se líh s benzínem pouze zamíchá nebo se musí provést nějaká technologická úprava, to nedokáži říci. Zkus to s deseti litry a uvidíš. Možná bude chtít kopnout do předstihu. --- Na odpovědi pro zbytek dotazů si počkejte na doplňující článek, vyjde brzy.


Shell VP99+
Datum: 29.05.2003, 14:50
Od: JenyK <JenyK@crx.cz>

Moje jedna zkusenost s 99+ byla u zlodeju na Jizni Spojce (Praha4) - spotreba u moji hondy CRX (1600 ccm/110kW) vzrostla o 30% a vykon klesl o 20%. Porc ? Kdyz takovy benzin tankujete - podivejte se okenkem na stojanu jak vypada. V pripade, ze je kalny je stary, pripadne "doplnkove aditivovany" * v tomto pripade to byla nejspis voda :( . Ze je stary se stat muze - kdo si dneska koupi nadrz benzinu za 30/litr? Pokud jezdim na Shell - V95 je opravdu lepsi- tak nejdriv kouknu jak je na tom s pruhlednosti a pak se teprve rozhoduju.


lihobenzin
Datum: 29.05.2003, 14:50
Od: gmg <gmg@lih.benzin>

do toho lihobenzinu se takz neco dava nebo staci vzit N95 a smichat s 15%lihu ?


Metody řízení předstihu
Datum: 29.05.2003, 13:50
Od: Rostislav Hučka <hucka@worldmail.cz>
WWW: http://hucka.d2.cz

Není mi jasné, jakým způsobem dokáže řidící jednotka s čidlem klepání zvýšit předstih při palivu s vyšším oktanovým číslem. Vždy jsem si myslel, že toto čidlo se zapojí pokud z nějakého důvodu (včetně nalití nízkooktanového paliva) začne motor klepat. Pokud je vše v pořádku, jednotka se drží svých standardních map předstihu. Jak to vlastně je? Jak může ŘJ přijít na to, že jsem nalil do nádrže 100+ oktanový benzín namísto běžného 95 oktanového.


RE: čísla a výkony
Datum: 29.05.2003, 10:25
Od: dins. <dinslaken@seznam.cz;>

Rekl bych ze to vyuziti 98 spis zalezi na kompresnim pomeru na 120 bych rekl ze se jen trosku proplachl lepsim benzinem:-))


RE: čísla a výkony
Datum: 29.05.2003, 9:35
Od: vici <vici@centrum.cz>

jednobod BMM ma mapy predstihu dane napevno, takze lepsi benzin vicemene nevyuzije. u MPIcka by to bylo asi zajimavejsi, ma cidlo klepani a predstih dovede prizpusobit konkretnimu palivu a dalsim podminkam


čísla a výkony
Datum: 29.05.2003, 9:02
Od: helmut <hel-mut@seznam.cz>

Chci se zeptat, jak to je s vlivem benzinu na výkon.Mam favo strik,normálně jezdim na N95, jeden čas sem si řekl že vyzkoušim N98, měl sem pocit, že je to trochu živější, spotřeba stejná.Známej má š120 nalil tam ten shell Vpower 99 a vubec nic nezpozoroval, takže nejsou ony vyšší výkony jen, subjektivní dojmy.


zkusenost s Shell V Power
Datum: 28.05.2003, 22:35
Od: Petr <petr.debnar@volny.cz>

Za minuly mesic jsem najel 3000 km na Shell V Power 95 a pozoroval jsem rozdil pouze ve vykonu,trochu se zvedl, je to poznat pri jizde do kopce, motor je zivejsi nez drive. Proklamovane snizeni spotreby jsem nepozoroval.


102 oktanu
Datum: 28.05.2003, 18:37
Od: JIF <wewe_2003@post.cz>

Jak je to s pouzitim vysoko 102 oktanoveho benzinu v seriovem motoru? hrozi propaleni pistu, nebo jeste neco? a je rozdil jestli je to atmos. nebo preplnovany motor?


Skvělý článek
Datum: 28.05.2003, 17:39
Od: Radek <raduz.russ@worldonline.cz>

Skvělý článek, je bez chyby.


Technický benzin
Datum: 28.05.2003, 15:51
Od: tomáš <t_oliva@centrum.cz>

Ne že bych schvaloval ježdění na technický benzin, ale v některých oblastech to bylo hodně rozšířené a motor to rozhodně nezničilo (ikdyž mu to určitě neprospělo). Někteří na to najezdily se škodovkama a favoritama přes 50tisíc kilometrů a jeden týpek na to jezdil i s Mercedesem. Akorát motor víc klepal a bylo potřeba dřív řadit nižžší rychlost a taky se motor víc zahříval.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení