ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Výměna spojkové lamely
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Výměna spojkové lamely

RE: Spojka vs. motor
Datum: 16.05.2009, 15:49
Od: Janek Trnka <janicek.trnecka@seznam.cz>

Zadřená ložiska. Zhášejí motor téměř okamžitě. Zadřelo se mi ložisko u spojky kde se doslova rozpadl vypínací mechanizmus (tři packy) a nešlo spojku vypnout, přesto jsem s vědomím že tomu můžu dost ublížit jel opatrně domů (kdo umí trefit plynem správné otáčky, zařadí bezproblémů těch pár kvaltů během řazení-prosté cesty :-) )(odtah 300km bych nezaplatil), postupně se začalo přidírat ložisko a odpovídal tomu i zvuk a energie v něm ztracená. Kilometr před barákem už to dost brzdilo motor a nakonec jsem to musel vzdat cca 500m od garaze Zbytek jsem dotlacil :-) Zadřelo se komplet akorát před cílem...naštěstí.


Cena??
Datum: 29.08.2005, 12:04
Od: Dave <xmuchad@seznam.cz>

Zdar, jen tak t k tvemu navodu!Dneska (29.8. 2005) mi asi odešla spojková lamela, chtěl bych se zeptat, kolik asi stojí taková výměna, pokud ji svěřím známému automechanikovi?Popř. kolik stojí součástky?Napiš mi pls odpověd na mail!!Díkes Dave


zle radenie
Datum: 26.01.2005, 9:22
Od: martin hlavaty <martin.hlavaty@nov.sk>

Prosim o pomoc.mam problem s radenim rychlosti na S120.jednotka sice ide zaradit ale velmi tazko,dvojka sa velmi zle triafa(viac menej plava ako diva),trojka ide celkom v pohode ale ma trochu zader,stvorka ide bez problemov a spiatocka pri radeni strasne skripe.poradte mi prosim niekto.dakujem


RE: RE: Malé doplnění
Datum: 3.05.2004, 0:24
Od: SpaIN <nedam>

Vystup Alternatoru (B+) je trvale pripojen na baterii. mensi drcnuti o cokoliv kovoveho a je maler. Drat ma sice mensi prurez nez od starteru ale stejne neco urcite chytne.


RE: RE: RE: RE: Spojka vs. motor
Datum: 23.03.2004, 15:57
Od: kachnis <green.devil@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

bohuzel spojka to byt muze.Pokud ji menil napriklad debil(jako u me kdyz sem byl stastny majitel Garde)a napriklad neprisrouboval zpatky motor k prevodovce,tak tam byla fuka a ta hridelka z prevodovky se mohla prihnout...Je to neuveritelny, ale ja to tak mel :(.Kazdopadne si to njriv serid a tak a ty nejblbejsi zavady hledej az kdyz si budes jistej, ze to neni zadna blbina.Nemas treba prilis bohatou smes ??


RE: RE: RE: Spojka vs. motor
Datum: 23.03.2004, 14:15
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>

take si myslim ze je to rozhozene, ty rany mohou byt strileni do karbece od soatnbe serizeneho poredstihu, napr. spojka s tim podlke me nema nic spolecneho, spojka bud spojkuje nebo nespojkuje B-))) ale zhasinani motoru na svedomi 100% nema ...


RE: RE: Spojka vs. motor
Datum: 22.03.2004, 8:47
Od: Rs <stekly@kgb.cz>

Ja uz si 130 moc nepamatuju (za rok mi ji nedobrovolne rozebrali na ND), ale kdyz zniceho nic vypadne motor, hledal bych na nejaky uvolneny drat, kdyz by to zakuckalo a udelalo huuuuu a 0 tak v palivovem okruhu. Kazdopadne dost se da poznat demontazi svicky (sucha - mokra). A ty rany - nemohli Ti dodrbnout predstih ?


RE: Spojka vs. motor
Datum: 21.03.2004, 22:56
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Motor nesmí dávat rány, je nutné okamžitě zjistit co se stalo! Spojka na zhášení motoru nemá vliv, je špatně seřízený volnoběh, při demontáži motoru se mohlo s něčím pohnout, v karburátoru můžeš mít sajrajt (netankoval jsi u neznámé pumpy po opravě?). Co palivové čerpadlo? Máš správně zapojené kabely k zapalovací cívce?


Spojka vs. motor
Datum: 21.03.2004, 22:27
Od: Jiří Kaplan <jiri.kaplan seznam cz>

Rapid 130 r.v.1986. Spojka začala jednoho dne (sobota, dlouhá cesta) pískat a šlo hůře řadit (rychlosti se tam museli natlačit). Druhého dne se tam rychlosti museli doslova rvát, později (v neděli odpoledne 100km od baráku:-)) už nešlo zařadit vůbec nic. Odtahem do servisu, kompletní výměna spojky (lamela, talíř, ložisko). 100 km domů (už v pondělí) bez problému. Další den cesta, po několika km motor zničehonic (plynulá jízda) chcípnul. To se opakovalo v různých intervalech po celou cestu (80km, cca 30x), po několika hodinách zpáteční cesta (cca 5x). Chcípnutím myslím to, že otáčky bleskově spadly na 0 (při přeřazování, tj. vyšlápnutí spojky, neklesají tak rychle). Stalo se to vždy, když byla zařazená nějaká (libovolná) rychlost (neutrál běžel jen chvíli na dojezdech do obcí, apod.). Při větší rychlosti šlo ještě zařadit nižší stupeň (např.2), na otáčkoměru se zdvihly otáčky, ale na plyn reakce nebyla. Bylo nutno otočit klíčkem a znovu nastartovat (startování bezchybné, až na případy, kdy to vzápětí opět zhaslo). Párkrát jsem také zaregistroval pouze jakési škubnutí auta. Poprvé jsem slyšel z prostoru motoru ránu (podle zvuku, jsem si myslel, že praskl řemen, i když jsme ho ještě nikdy prasknout neslyšel, ten to ale nebyl). Nevíte, čím to je, a zda se to bude opakovat (tj. na reklamaci)? V takové situaci se prakticky nedá předjíždět (přestože si nechávám rezervy). Nemusí se spojka nějak obrousit? Díky.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 14.03.2004, 18:22
Od: Petr <fatal@email.cz>

Já jsem viděl, ale bylo to u Š120. Nějaký milimetr byl asi sjetý, ale jinak jako nová.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 14.03.2004, 16:14
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Ještě jsem po 100 000 km neviděl u aut typu Fa - Fel - Fab lamelu jako novou, jedině že by ty kilometry ujel na dva zátahy. Pokud si necháš vyměnit spojkovou lamelu u kteréhokoli mechanika, který není podvodník, tak vymění vždy i přítlačný kotouč a spojkové ložisko. Vzhledem k ceně nemá cenu riskovat po několika tisících km opětnou opravu spojky.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 14.03.2004, 12:52
Od: Petr <fatal@email.cz>

I kdyz je po 100 000 km lamela jako nova?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 28.02.2004, 18:47
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Po 100 000 km není žádný přítlačák v pořádku, aspoň ne na to, aby vydržel dalších 100 000 km.


RE: RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 28.02.2004, 17:39
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

o tom nehodlam diskutovat, kazdy at se zaridi podle sebe, ja si myslim, ze zalezi na stavu v jakem ten pritlacak je, pokud je v poradku neni duvod ho menit, tot muj nazor.


RE: RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 27.02.2004, 18:23
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Dnes se přítlačáky mění, pouze u starých typů s pružinami mělo nějaké označování smysl. Když se mění spojka po cca 100 000 km, mění se zároveň i přítlačný talíř z důvodu opotřebení styčné plochy lamel tal. pružiny se spojkovým ložiskem a také dosedací plocha pro spojkovou lamelu je už opotřebená bez možnosti jejího opracování (nedá se upnout do soustruhu).


RE: RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 27.02.2004, 14:48
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

no mezi nami - to v tom clanku je napsano ostatne take ... cituji opet sam sebe B-))) "Před sundáním přítlačného kotouče je potřeba označit jeho vzájemnou polohu se setrvačníkem (nejlépe udělat důlčíkem značku na přítlačný kotouč a na setrvačník), někdy to bývá z fabriky udělané, je to důležité proto, že celek klikového hřídele, setrvačníku a přítlačného kotouče je vzájemně dynamicky vyvážen. V případě, že budete přítlačný kotouč vyměňovat za jiný je toto samozřejmě zbytečné."


RE: RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 27.02.2004, 13:59
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

No mezi námi - polohu přítlačného talíře netřeba značit, protože při výměně za nový ho tam stejně dáváš v libovolné poloze. Přítlačné talíře se vyvažují na malou zbytkovou nevyváženost a vyvážení jako takové neovlivní.


RE: Výměna spojkové lamely
Datum: 27.02.2004, 12:44
Od: M a r c e l - amater <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

Mily jacku, pokud je tvuj hodnotny prispevek urcen me tak se prosim zarid podle nasledujiciho: nez zacnes nekoho osocovat z amaterizmu tak si nejdriv poradne precti co hodlas kritizovat, nejlepe nekolikrat po sobe. Cituji z meho clanku: "Před sundáním přítlačného kotouče je potřeba označit jeho vzájemnou polohu se setrvačníkem (nejlépe udělat důlčíkem značku na přítlačný kotouč a na setrvačník ..." (na fotografii http://skoda.panda.cz/obrazky2/423-0000-lamela-16.jpg je to dokonce vyznacene) a pokud myslis oznaceni setrvacniku vuci klikovemu hrideli tak o tom nikde v clanku neni ani slovo, protoze pri vymene pritlacneho kotouce (pripadne jen oblozeni) neni potreba setrvacnik z klikoveho hridele sundavat, ale to jiste odbornik Tveho formatu vi ... S pozdravem a pranim hezkeho dne amater M a r c e l


Výměna spojkové lamely
Datum: 24.02.2004, 22:10
Od: jack <jack91@centrum.cz>

Ty amatere,ale to ze jsi mas oznacit puvodni misto setrvacniku na motoru,uz nevis. Tak se do toho nevrtej a nerad.


RE: potrebujem poradiť
Datum: 13.02.2004, 12:37
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Naprava vojde ale musi sa vymenit pedalova skupina, klbovy hriadel volantu a urobit diera do podlahy pre hriadel volantu. Tiez sa musi zvacsit rozchod zadnej napravy aby to preslo na STK.


RE: RE: RE: RE: potrebujem poradiť
Datum: 12.02.2004, 16:22
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

je to pravdepodobne, s vyjimkou GARDE B-))) to ma obe a je to uzovka.


RE: RE: RE: potrebujem poradiť
Datum: 11.02.2004, 16:59
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Druhá díra byla z výroby až u "M", protože se tam montovaly oba typy řízení.


RE: RE: potrebujem poradiť
Datum: 11.02.2004, 15:03
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

jeste bych doplnil, ze asi bude potreba udelat jinde diru pro tyc rizeni, uzovka zrejme tu diru pro hreben nema pripravenou. Nejsem, si ale jisty (GARDE ma obe), chce se to podivat ...


RE: RE: potrebujem poradiť
Datum: 2.02.2004, 7:31
Od: Viky <valentvi>

Jeste bych dodal, ze jsem kdysi predelaval S120L/1977 na hreben tak, ze jsem vymenil pedalovou skupinu (chce to diru v kastli) a dal jsem tam napravnici na hrebenovy rizeni, a ackoliv se pise, ze to nejde, tak jsem tam dal ramena a spojovaci tyce z uzky napravy. Takze jsem postavil ze dvou ruznych naprav napravu jakovy hrebenovou z Garde, ktera se do uzky skodovky da namontovat bez dalsich podminek, protoze je uzka. Na technicky sice zirali,ale proslo to.


RE: potrebujem poradiť
Datum: 1.02.2004, 8:19
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Spojka 1977 má průměr 180 mm, talířové se dělaly v provedení jak 180, tak 190 mm, ale jestli tu 180 mm seženeš, to nevím. Normálně se to dělá tak, že se vymění i setrvačník, nebo se na větší průměr setrvák přesoustruží a převrtají díry pro upevňovací šrouby spojky. Náprava s hřebenem je možná bez větších problémů a i do úzkých blatníků se kola vejdou, ale je jiná spojovací tyč řízení a pedálová skupina, tyč vede zešikma (je delší) a pedál má jiný sklon, je ohnutý do boku. Pokud toto uděláš, musíš vyměnit i nápravu zadní, kombinace není povolena ani omylem!!! Hliníkové tyčky na vrakovišti z rozbitého motoru z Fa nebo Fel, jinak na Slovensku přehled nemám.


potrebujem poradiť
Datum: 31.01.2004, 22:46
Od: tomas <Tomino6@pokec.sk>

čaute skodovkari rad by som sa vas chcel spitat ci sa da na moje auto 120 L co je vyrobene 1977 dat uz tu novsiu spoju lebo ja tam mam este s pritlacnimi pruzinami a ja ju chem tu lamelovu.A este by som sa chcel opitat ci sa da hrebenova naprava na to iste auto dat M naprava s hrebenom ja ju mozem zohnat za 3500 Sk a s montazou a iba potrebujem vediet ci sa ta naprava tam vojde,bez vymeny bocnich blatnikov?A este ci neviete kde sa daju zohnat hlinikove rozvodove ticky na Favorita?Lebo rád by som tie ticky dal na tu 120 L.Poradte my lidicky.Majte sa skodovakari


RE: RE: RE: Malé doplnění
Datum: 24.01.2004, 14:46
Od: kachnis <voleahoj@sezn...>
WWW: greendevil.wz.cz

Jen ten akumulator odpojte,vlezt za sedacky, odklopit kaslik na baterku a odpojit treba jen minus neda tolik prace..Pokud mate pri zkratu jen ohnostroj, je to sranda,takovej vybuch AKU uz zadna sranda neni.....


RE: RE: Malé doplnění
Datum: 20.01.2004, 10:01
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Alternatoru neodpojeny akumulator neuskodi, ale je dobre sa vyhnut neprijemnemu ohnostroju pri nahodnom dotyku klucom na kostru. Odpojit staci '-' pol od akumulatora. Pri tej praci je to malina.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 16.01.2004, 8:52
Od: Rs. <stekly@kgb.cz>

jsem rad, ze existuji lide s podobnym "postizenim", nebude to mit objem 1289


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 16.01.2004, 8:23
Od: vici <vici@centrum.cz>

a at to ma objem aspon 1,4 jinak je snaha myslim celkem zbytecna :o(


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 15.01.2004, 18:17
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nic nepočítej, protože Tvé vývody nejdou správným směrem, ojnice toho se setrvačníkem má velmi málo společného. Dělej tak, aby celková hmotnost strvačníku s přítlačákem byla nad 7 kg a dál to neřeš. Odlehčuje se i řemenice. Pokud děláš výkon přes 100 k, tak to musíš mít pokud možno vše nové, jinak to dlouho nevydrží. Jestli si hraješ jen sem tam s pilníkem a neodlehčuješ ojnice ani kliku, tak na výpočty v klidu zapomeň. Hlavně udělej dobře hlavu, aby se motor dobře plnil, což je základ úspěchu.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 15.01.2004, 12:15
Od: Rs. <stekly@kgb.cz>

Ja to zacal, zkusim to nasmerovat: Proc jsem se ptal: stavim si od zakladu "svuj" motor Favorit MPI, tudiz jestli neco musim rozebirat NERESIM. A smer dotazu: Pocital, nebo ma dostatecne zkusenosti nekdo z Vas vliv na 1) rychlost prerazeni, 2) stabilitu volnobehu (otacky jsou predepsane emisnimi testy a to se neokeca), 3) DYNAMICKE zatizeni ojnice a kliky - Favorit ma slabou kliku, zmenou odporu a setrvacnosti pevne pripojenych na kliku zmenim a) dynamicke (mysleno jako derivace Sila podle drahy) namahani ojnic ap. b) muzu taky rozhodit torzni tlumeni spojkou a klinovym remenem a cely stav zhorsit. Co mne inspirovalo: vsichni o tom mluvi, nikdo nenapise kolik ceho a proc (v absolutnich hodnotach). Potom taky jeden z clanku JC, kdy rika, ze setrvacnik se zamerne predimenzovava.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 14.01.2004, 17:19
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Samotné odlehčení setrváku není nějak zvlášť poznat a souhlasm s tím, že vymontovávat motor jen kvůli tomu je zbytečná práce. Až budu dělat nějaký motor na výkon, tak jako součást úpravy půjde setrvák a řemenice dolů, jinak je to škoda práce.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 14.01.2004, 15:20
Od: vici <vici@centrum.cz>

ale jo klidne si ho tam dejte...urcite to pojede o dost lip! :o)))


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 14.01.2004, 11:56
Od: Zabakus <urologicke@centrum.cz>

Protoze ono to uplne k nicemu neni, akorat ten vysledek neodpovida az tak vynalozenymu usili. Pokud ma nekdo moznost odlehcit (v rozumnych mezich) a i s klikou dynamicky vyvazit (bez poradnyho vyvazeni je to podle myho krok zpet), tak proc ne, ale rozebirat jen kvuli tomu motor a slozite hledat kdo-kde-co udela smysl nema. U sportovnich aut je to neco jinyho, tam se samozrejme hleda kazda moznost...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 14.01.2004, 10:52
Od: vici <vici@centrum.cz>

mam ho protoze jsem to chtel vyzkouset. a tim je podlozene me zjisteni ze je to na prd. Ted budu davat MPi a tim padem i jiny setrvak a ten bude sice vyvazeny ale neodlehceny


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 14.01.2004, 9:36
Od: TOM <Tommm.tom@seznam.cz>

To Vici-nezlob se na mě, ale připadá mi to trochu divný. Proč je podle tebe odlehčení setrváku tolik k ničemu. Sám ho přece máš taky odlehčenej(někde na netu to přece píšeš). Kdyby to bylo k ničemu, tak by sis to přece nenechával dělat ne?


RE: RE: Malé doplnění
Datum: 13.01.2004, 22:28
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

Noo ono nie je az taky problem nieco pocas demontaze alternatora zoskratovat. Staci ze sa trochu smykne ruka s klucom pri povolovani matice na silovom vystupe alternatora a nasledna iskra dokaze nielen osvetlit cely motorovy priestor ale pocasi pod nulou za ten okamih sa ohreje kluc tak, ze sa neda udrzat v ruke :).


RE: Malé doplnění
Datum: 13.01.2004, 20:38
Od: M a r c e l <>
WWW: http://martin.fabian.cz

dekuju za pochvalu B-))) ja osobne jsem baterii mel odpojenou, ale myslim si ze je to zbytecne, nenapada me co by se alternatoru po odpojeni kabelu se zapojenou baterii mohlo stat, co ja vim, tak se baterie odpojuje pred svarenim, ale kvuli odpojeni alternatoru nevidim duvod proc to delat ...


Malé doplnění
Datum: 13.01.2004, 17:59
Od: Martin <kotek.martin@seznam.cz>

Předem musím pochválit autora článku za detailní popis. Lepší by snad bylo už jen komentované video (-: Ale měl bych jednu připomínku. Doufám, že jsem to nepřehlédnul, ale nikde jsem nenašel nic o odpojení baterie. Při odpojování kabelů od alternátoru je to myslím nezbytné. Je mi jasné, že většina lidí toto dělá automaticky, ale když už jde o návod, tak by to tam asi být mělo.


RE: Odlehceni
Datum: 13.01.2004, 14:39
Od: Viky <valentvi@volny.cz>

Jedna z nejvic znatelnych vyhod (a asi i jedina opravdu dulezita) je, ze pri rychlym razeni odlehceny setrvacnik umozni rychlejc srovnat otacky motoru a prevodovky, takze umozni preradit rychlejc a tolik se nelikviduje prevodovka a spojka. Jinak ta zlepsena akcelerace je znatelna snad jen pri zarazene jednicce.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 13.01.2004, 9:35
Od: Tom <Tommm.tom@seznam.cz>

Velmi děkuji-myslím, že tato odpověď musí být všem zcela jasná.


RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 12.01.2004, 16:20
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jestli jste četli Teorii motorů II, tak jsem tam jasně napsal, že hmotnost setrvačníku je volena tak, aby umožnila rozjezd vozidla na rovině bez použití plynového pedálu. Rozjezd vozidla, ne jízdu na něj. Takto těžký setrvačník ulehčuje rozjezdy méně zkušeným řidičům. Odlehčený strvačník zlepšuje akceleraci, protože se výkon motoru nemusí tolik snažit roztáčet těžký setrvačník. V ustáleném režimu se neděje vůbec nic, při jízdě do kopce taktéž - v těchto případech jsou rozhodující tlaky ve válcích a ne nějaké rotační hmotnosti. Jen pokud by někdo chtěl do kopce zrychlovat, tak by to šlo o malinko lépe.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 12.01.2004, 14:13
Od: vici <vici@centrum.cz>

je to k nicemu.....


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 12.01.2004, 13:18
Od: TOM <Tommm.tom@seznam.cz>

Ta debata zda odlehčit nebo neodlehčit je už nahlavu. Jestli tady tomu někdo rozumíte, tak sem napište(mysleno pro motor favorit 1.3) janě viditelný výhody a jasně viditelný nevýhody toho odlehčení. Bude akcelerace lepší/horší, bude to do kopce strácet víc/míň,... Myšleno pro sériový motor bez jakýchkoli jiných úprav. A když se to potom sečtě, tak sem napište, jestli to převažuje do plusový a nebo do mínusový hodnoty. To by fakt pomohlo. Dík Tom


RE: RE: Doplnění informací
Datum: 12.01.2004, 7:50
Od: Peter <harmansk@post.sk>

Jednoduhsie ako postrkovat auto je pootacat klukovym hriadelom.


RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 12.01.2004, 7:01
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Pokud na ten starter muzes jezdit, tak urcite bude schazet kazdej gram na setrvaku. Zkus si nekdy motor protocit racnou, zas tak velky spicky v kompresi nejsou a kdyz si zpocitas prevodovy pomer starter/venec tak je to hodne do pomala.


RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 11.01.2004, 23:54
Od: SiMi <--->

Hmmm. A jestlipak nekdo zkousel tu energii ulozenou v setrvacniku spocitat?? Ta naakumulovana energie staci tak na mozna prejeti krtiny :-), ale ani nahodou se ta "akumulovana energie" neprojevi pri vyjizdeni nejakeho kopce. Tim neni dotcen zmineny vliv rychlejsiho propadu otacek pri razeni na jizdu do kopce... A co se tyce starteru,resp. startovani, tak tomu odlehceni taky moc nepomuze, mozna i naopak, chybejci setrvacna energie nepomuze prekonavat silove spicky pri hornich uvratich. Proste mam pocit, ze se odlehcovani stervacniku neumerne precenuje, vzhledem k vyznamu, ktery pro normalni jezdeni ma (a ten je skoro nulovy,jak bylo zmineno)....


dobrý článek
Datum: 10.01.2004, 15:05
Od: Ondřej Skácel <Ondrej.Skacel@seznam.cz>

Spojku jsem měnil asi před dvěma měsíci. Autem jsem najel na trámky aby bylo výš, převodovku jsem "uvázal" přes víko za sedačkama aby se nezhoupla a motor spustil hup-cukem na zem. Bez demontáže čela, ale s odmontovanou zadní kapotou. Jediný kámen úrazu byl svorník o průměru 10 mm vlevo nahoře držící převodovku a motor pohromadě (převodovka 5q). Po odmontování matic a po technologických poklepech nehodlal opustit díru v převodovce. Teprve odvrtáním svorníku se podařilo motor od převodovky dostat. Další postup byl shodný s článkem. Jen při nasazování motoru a trefování se do drážek jsem otáčel klikovkou.


RE: RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 10.01.2004, 8:34
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nějak vám nedoochází, že odlehčení setrváku se počítá včetně spojky, takže vašich 5,5 kg odpovídá skoro 8 kg ve skutečnosti. Lehčí seetrvačník má za úkol snížit rotační hmotnosti za účelem rychlejšího nárůstu otáček, při ustálené rychlosti nemá vliv prakticky na nic. Když jedete, tak se ke všem hmotnostem ještě přičítá hmotnost koleček v převodovce a dalšího včetně hnacích kol. Nízká hmotnost se projevuje skutečně jen při volnoběhu, který musí být o trochu vyšší. Startér o nějakém setrváku vůbec neví, otáčky jsou příliš nízké. Tady je větším problémem pořádná komprese, kterou nemusí slabý startér s polovybitým aku zvládnout. Jo a Favo mělo těžší převod, ale bylo výrazně lehčí proti Feldě, průběh momentu byl lepší, to je pravda. Odlehčování setrváku u MPI a BMM je trochu složitější, musí se ubírat na jiných místech, je s tím více práce.


Komentar
Datum: 9.01.2004, 19:32
Od: Petr <fatal@email.cz>

Clanky, ktere by se mi hodily prijdou vzdy pozde. Uz mam vymeneno. Ale i bez tohodle clanku to zvladne kazdy zrucnejsi inteligentni clovek (nejlepe dva) bez problemu. Co se tyce podkladani prevodovky, pokud ji podlozite dobre, nehne se vam ani o 5mm. Takze odpojovani radiciho tahla je zbytecne.


RE: RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 16:07
Od: vici <vici@centrum.cz>

mpi50kw ma kratsi prevodovku nez seriove favo (4,16). Motor s odlehcenym ztraci kdyz v kopci radis vyssi kvalty protoze nez zaradis tak tezce spadnou otacky (i u objemu 1490 s tim mam problem). odlehcuje se to proto ze prave na zavodnich autech je potreba pri podrazovani aby otacky sly rychle dolu a taky se pouziva kratsi prevodovka takze ani v kopci to nevadi. jedina "vahodA" je ze se motor lepe vytaci na volnobeh :o)) Ja mel Sprinta75 a jel tak stejne jako MPI50 s chipem Motor Excel...


RE: RE: RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 15:26
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

Zrychleni je lepší, ale na druhou stranu motor by měl víc strácet do kopce, protože se tam nenaakumuluje tolik energie. Ovšem moje zkušenost z praxe je s favoritem taková: setrvák odlehčenej na 5.5kg,motor 136X, vačka nevim(ale volnoběh krásně stabilní při 750 ot./min.-takže asi žádná superostrá) a srovnání se sériovou felícií MPi 50Kw je asi takovéto: Favo mělo spodek daleko lepší nežli felda(akcelerace byla s 15" kama kolama neuvěřitelná), v otáčkách opět lepší nežli MPi. A hlavně-neuvěřitelně to drželo v kopci-tam kde udržela felda na pětku v jednom člověkoj 110, tak to fáčko ve čtyřech lidech taky 110. Je pravda, že fáčko mělo kratší převodovku. Ale ten setrvák vážil 5.5kg!


RE: RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 12:59
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Nesouhlasim. Pravda na zrychlení to nemá měřitelný vliv před i po odlehceni se stejnou prevodovkou jsem se pohyboval okolo 20 s. A vyvažoval jsem ho alespon staticky. Jde hlavne o pocit. To co se pise v knizkach o vlivu na volnobeh pri odlehceni pod 7 kg (nerovnomerny chod motoru) je nesmysl. A starter nema aspon tolik prace.


RE: RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 11:12
Od: Rs. <stekly@kgb.cz>

O kolik (na kolik) a proc a na jake vacce a kompresi? Muzes mit pravdu ...


pekne
Datum: 9.01.2004, 11:08
Od: obi_van <obi_van@centrum.cz>

velice pekne zpracovano, jen pro zacatecniky bych doporucil jeste odpojit tahlo razeni, kdyz vam prevodovka sjede z heveru,tak vetsinou ohne hridelku co zasouva kvalty a mate praci navic(s vyndanim prevodovky).je to jeden susplech pod nadrzi a sroub,ktery drzi tahlo na hridelce.jinak sundavat alternator je kravina,ty draty jsou i jinak dlouhy,takze prehodit je muze je de... a lamela se opravdu da ustavit pomoci oka (pripravek samozrejme nezavrhuji,jen ho nemam).s pozdravem obi


RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 9:05
Od: vici <vici@centrum.cz>

Odlehceni setrvaku pro normalni jezdeni je nesmysl......je to pak spis horsi nez lepsi


RE: Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 7:52
Od: M a r c e l <>
WWW: http://martin.fabian.cz

diky, co ja vim, tak strikacku stavi SAKY (http://skoda-upravy.wz.cz/) - zeptej se ho ...


RE: Výměna spojky
Datum: 9.01.2004, 7:50
Od: M a r c e l <>
WWW: http://martin.fabian.cz

- vymena spojky za 190ku je sice dobry napad, ale pri vymene setrvacniku (kor kdyz jsi jej stahoval) by spravne melo dojit i k celkovemu vyvazeni kompletu pritlacak-setrvacnik-klikovy hridel a ja jsem jen provadel opravu na brachove aute, nikoliv jeho tuning, takze jsem to nepopisoval (nehlede na to, ze tam 190ka uz byla) ... - nechapu proc odpojovat alternator systemem odmontovani, pak je potreba jej zase umistit tak jak byl, seridit remen atd ... jednodussi je odpojit kabely, je to i mene sroubu ... - vystredovat lamelu "dobrym" okem je nesmysl, oko sice neni p**a, oko vidi, ale zrovna v tomhle pripade je lepsi postupovat doporucenym zpusobem a kdyz nemate doporuceny pripravek tak mrkev je ńaprosto idealni ...


Odlehceni
Datum: 9.01.2004, 7:49
Od: Rs <stekly@kgb.cz>

Hezky clanek. Dotaz do plena: kdo z Vas odlehcoval setrvacnik do strikacek (BMM, MPI)? Mate zakreslene a propocitane ubrani materialu? Samozdrejme z venkovni strany to moc nepujde, musi tam zustat ozuby pro snimac.


RE: Pochvala
Datum: 9.01.2004, 7:42
Od: M a r c e l <>
WWW: http://martin.fabian.cz

diky, o to mi presne slo ...


Výměna spojky
Datum: 9.01.2004, 7:34
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

No když jsem měnil lamelu, tak jsem rovnou poridil 190tku i se setrvakem (za 200 Kc z vrakace - v krame asi 2000 Kc) , který jsem odlehcil o skoro 2 kg a přítlačák. Myslim. že jistější postup odpojení alternátoru je jeho odšroubování a i se zapojenými vodiči se dá uložit do pravé kapsy v motorovém prostoru. Odpadá tak možnost záměny vodičů. Místo vystředění mrkví taky stačí dobré oko - z vlastní zkušenosti - a na poprvé.


Pochvala
Datum: 9.01.2004, 0:13
Od: Jozef <Sserbak@pobox.sk>

Velmi pekne a prehladne spracovane. Vdaka za vsetkych zaciatocnikov, ako som aj ja :-) lozisko uz teraz vymenim v pohode .


RE: Doplnění informací
Datum: 8.01.2004, 22:41
Od: eidy <eidy@freemejl.cz>
WWW: http://www.unicos.cz/skoda

Přijde na to. Pokud je motor zavěšen na řetězu apod. je lepší nechat tam kvalt. Někdy nechce hřídel zapadnout do drážkování a pokud je zařazeno, postrkováním auta sem a tam dojde k tomu, že drážky do sebe díky otáčení hřídele hezky zapadnou.


Doplnění informací
Datum: 8.01.2004, 20:35
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Při nasazování motoru je dobré zařadit neutrál, lépe se nřídel zasune do lamely. Motor po nasazení a přišroubování k převodovce zvedat normálně za vanu, příčka musí být mírně volná pro lepší ustavení na otvory pro šrouby.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení