ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Repase tandemového hlavního válce
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Repase tandemového hlavního válce

RE: Posilovač
Datum: 13.08.2009, 12:15
Od: Milan Forman <milan.f@centrum.cz>

spatna hadice od sani karburatoru k posilovaci


odvzdušení hl.brzd.válce škoda 120
Datum: 9.11.2008, 13:22
Od: RS <marty.ozz@centrum.cz>

Udělal jsem repas těsnění hl.brzd.válce,sesadil vše potřebné,tak a otáka je,zda ovzdušnit na kolech,nebo přímo válec,či oboje.Prosím o radu,co je nejlepší,myslím si,že ovdušnění na válci by mělo stačit ne?


pozor na zapojenie THV
Datum: 16.12.2007, 1:43
Od: dazdo <dazdo@zoznam.sk>

podla autora je horny vyvod z THV zadny okruh a spodny vyvod predny okruh (dava to zmysel,predne brzdice vyzaduju viac vytlacenej brzdovky), ale pozor na s130 a rapide je to naopak (tiez to dava zmysel, lebo horna-mensia komora ovlada iba predne brzdy a dolna vecsia predne aj zadne), takze bacha na servisy, kde to beru: stara skodovka=ina stara skodovka, maju naucene postupy a zaboha nepohnu rozumom, ak njaky maju, tak nech vam to brzdi


RE: Pomoc porad mi sviti kontrolka brzd!co s tim
Datum: 5.03.2007, 10:27
Od: Petr <Hyper-sheep>

Zdar..Jestli ti svítí kontrolka,tak pod brzdou máš tlačítko,který může bejt buď zamáčklý,nebo poroucháný,tak se na to mrkni..Zatim


RE: RE: Pomoc porad mi sviti kontrolka brzd!co s tim
Datum: 12.01.2007, 18:02
Od: ... <4a5@centrum.cz>

vyndej žárovku vole


RE: Odvzdusneni - proc zavirat a otevirat ventil?
Datum: 11.07.2006, 8:45
Od: martin <martinbiedermann@seznam.cz>

protoze kdyz se bude mackat pedal pri otevrenem odvz. ventilu, tak po kazdem pusteni pedalu do zakladni polohy bude hl. brzdovy valec slouzit k opacnemu ucelu. to znamena ze si bude naopak vzduch prisavat . tim padem by cele odvzdusnovani bylo marne


RE: Pomoc porad mi sviti kontrolka brzd!co s tim
Datum: 16.01.2005, 22:57
Od: Ribee <Ribee@tiscali.cz>

Treba vypnut spinac na brzdovom pedali.Ten spinac sa zapina pri nizkej polohe pedala.nic viac nic menej...


Pomoc porad mi sviti kontrolka brzd!co s tim
Datum: 19.12.2004, 16:09
Od: Michal P. <frib@centrum.cz>
WWW: http://www.siemens.mysteria.cz

Mam problem s kontrolkou ktera porad sviti,i kdyz je to vsechno odvzdnustnene a brzdove desticky jsou jako nove,kapalina nikde neunika a brzdi to jako zanova.Ale porad mi sviti ta kontrolka brzdy :-( prosim co mam s tim delat ???? !!!!!


RE: Vymena brzdovky u auta s ABS
Datum: 22.11.2004, 10:13
Od: Pepa <porad@stejna.cz>

Takze jsem nakonec udelal a zadny hacek v tom nebyl :-). Pepa.


Vymena brzdovky u auta s ABS
Datum: 19.11.2004, 10:21
Od: Pepa <josef.dufek@quick.cz>

Zdravim. Delal jste nekdo? Chci vymenit brzdovku u Felicie s ABS a udajne je v tom nejaky hacek. Diky Pepa


RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 15.09.2004, 11:13
Od: Petr Pechar <petr.pechar@centrum.cz>

Mam takový dotaz, po výměně hlavního válce má pedál stále dlouhý krok, nevíte někdo co s tím?


ještě něco o motorech
Datum: 22.06.2004, 13:21
Od: Lukáš <wln@seznam.cz>

Omlouvám se,že sem píši dotaz mimo soudek tohoto článku, ale v posledním vyjádření o přestavbach od Škoda a.a.s. http://skoda-upravy.wz.cz/main/files/skoda/vyjadreni20040429.pdf z 29.4.2004 jsou v odstavci C) přestavby neschválené nebo nedoporučené. Přestavba na favo motor je ale až mezi nedoporučenýmy,tzn. že by ji měli uřady povolit, ale s ryzikem, že se motor možná nebude dobře mazát a odejde (což si myslím že je nesmysl). Pokud už s tím máte někdo nějaké zkušenosti, mohli by jste mi to prosím napsat (myslím co se týče toho přepisu v tomto roce.)? Děkuji za každou popsanou zkušenost.


RE: RE: Posilovač
Datum: 24.05.2004, 8:19
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Zasyčet - jedno s jakým y - by to mělo jen krátce při sešlápnutí, pokud syčí stále, msí blbnout i volnoběh. Je vadný posilovač, pravděpodobně řídící ventil (takový ten pryžový nesmysl, který je u tyče ovládající membránu).


RE: Posilovač
Datum: 22.05.2004, 23:39
Od: Luboš <n@n.cz>

Syčet s měkym i, ja jsem ale ten češtin :))))


Posilovač
Datum: 22.05.2004, 23:31
Od: Luboš <n@n.cz>

Zdravím, potřeboval bych poradit. Provedl jsem výměnu celého brzdového potrubí i s hadicema také vyměnil těsnění v brzdovém válci. Nalil novou kapalinu, odvzdušnil, vše brzdilo skvěle, teď po málo kilometrech už to nebrzdi zase takřka vůbec. A ted k tomu problému, vždy když sešlápnu brzdový pedál, jde slyšet sičení (i když na něm stojím tak to sičí-unikání vzduchu) to už dělalo při prvním odvzdušnění. Myslím že by to mohlo byt v posilovači. Nevíte někdo co stím?? Kapalina neuniká nikde.


RE: RE: Chybicka
Datum: 21.04.2004, 15:46
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

tak jsem, sice neumele, upravil ten obrazek a poslal adminum, na GARDEwebu je jiz jak ma byt ... doufam ze ted je to jiz 100% B-)


RE: Odvzdusneni - proc zavirat a otevirat ventil?
Datum: 21.04.2004, 9:07
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

proste jsem zvyklek to tak delat ... prijde mi to dokonalejsi ...


RE: Chybicka
Datum: 21.04.2004, 9:04
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

ohledne tech sroubu mas pravdu, na te fotce je to vyfocene jen jako soubor dilu, ne co kam patri, uznavam ze je to asi vzhledem k prehlednosti chyba, udelam nejaky graficky premet tech sroubu, at to nemate ... P.S.: diky za pochvalu B-)))


Chybicka
Datum: 18.04.2004, 16:26
Od: Dare <dare@seznam.cz>

Perfektni clanek, moc mi pomohl, ale na patem obrazku od konce (Valec se srouby - 427_06.jpg) mas malinkou chybicku, prutokove srouby (vyvod na trubky) mas vyfocene na strane privodu kapaliny a obracene. Sice to neni nic zavazneho, ale ja jsem podle toho obrazku ty srouby tak na tvrdo utahnul a musel jsem je potom prehazovat na druhou stranu. Mejte se vsichni.


Odvzdusneni - proc zavirat a otevirat ventil?
Datum: 16.04.2004, 18:50
Od: Petrik <petrvalkoun@seznam.cz>

Nejak jsem nepochopil, proc se u zadnich brzd nemuze ten ventil jen povolit, chvili mackat pedal a pak jej zase zavrit. Proc se musi tlakovat zaviranim vetilu?


RE: kotouce
Datum: 13.03.2004, 22:29
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

problematiku prednich chlazenych kotoucu jsem celkem detailne popsal u sebe na webu tak bych te odkazal na nej.. je tam i nabidka koupe.. a rekl bych celkem detailni postup kterej jinde nenajdes.. pripadne dotazy ti zodpovim


RE: kotouce
Datum: 13.03.2004, 21:03
Od: Marin <marin2@pobox.sk>

Vnútorne chladené kotúče tam asi pasovať nebudú žiadne, pretože sú hrubšie ako nechladené (ak sa mýlim, opravte ma niekto, ale tie, ktoré som mal v ruke boli vždy hrubšie) a spôsob uchytenia bude asi tiež iný. Ja som predné brzdy riešil montážou dierovaných + drážkovaných športových kotúčov QH (niektorí ich poznajú ako HPR) určených presne na Skodu 120 v kombinácii s platničkami JURID. Mám to od minulého leta a môžem to len vychváliť do neba, auto brzdí neskutočne dobre. Pozn. HPR má v ponuke kotúče pre dvoj aj štvorpiestikove brzdy.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 13.03.2004, 16:25
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

No, jak jsem to přečetl, tak podle toho zarazili montáže motorů z Fa do 742, odvolávají se na nějaký zákon, který jsem ale ještě nečetl a tak asi Vašinovi křivdíme. Každopádně přestavby v rámci 742 možné jsou, tedy pokud seženete mechaniku ze 742/135(6), tak ji do 105-120 dát můžete, hlavně se musí namontovat vlečka, čtyřpísty s posilovačem, pětikvalt a hřeben. Prloblém s motory z Fa - je na první pohled poznat podle měrky oleje a jinde umístěného čísla motoru, že to není 742/136, i kdyby jste tam přehodili origo sací a výfukové potrubí včetně karbu.


kotouce
Datum: 13.03.2004, 10:21
Od: martin <martin.bull@seznam.cz>

Čauky, nevíte náhodou někdo, z jakáho auta pasují rozměrově chlazené kotouče na š120? Díky moc


RE: RE: RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 12.03.2004, 9:37
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

jenze to je rozdil, to prvni je ciste narizeni automobilky a s tim druhym nema automobilka nic spolecneho..


RE: RE: RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 21:18
Od: mike <forteg@forteg.cz>

Stará pravda je, že co můžeš udělat hned, nenechávej na zítra. Takže všichni kdo ještě mají číslo motoru v TP, rychle na úřad, než to nejakej úředník vykáže jako přínos legislativy EU a bude po pr....


RE: RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 19:24
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Na jedné straně Vašina a spol. omezují co se dá, na druhé straně najednou není nutné mít v TP číslo motoru - velmi zajímavé zjištění... určitě se tím omezí počet nelegálních pestaveb a zcela zruší prodej kradených motorů...


RE: RE: RE: RE: RE: W 353
Datum: 11.03.2004, 16:21
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

no ja neumim psat carky-), je to zdlouhave, ale k tematu levne 4pistky se sehnat daji, a to prave z toho wartas vrakoviste, stojej kolem 200-300za par ale nejsou k nim drzaky.. drzaky neni problem vyrobit.. ale to uz je pak zase levnejsi sehnat komplet ze 130ky


RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 16:19
Od: Pave K. <tico@quick.cz>

2 JC: No spis to vypada, ze chudak Vasina se musi ridit tim, co par "nemecky" myslicich zmrdimanagoru z MB vyblinkalo pri nejakem lonskem brainstormingu, kde se resilo, jak podporit prodej toho nestesti, co se momentalne v MB vyrabi v nejvetsich seriich :)


RE: RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 16:08
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

A není to náhodou tím, že "celí žhaví a šťastní" míříme do EU? Třeba tam mají zregulováno i tohle (a divil bych se, kdyby to zregulováno neměli) a Škoda a.a.s. se prostě jen musí přizpůsobit... Ovšem pak bych očekával od odpovědných pracovníků škodovky taky takovéto vysvětlení a ne pouze "že to nemůže doporučit". To zní jako by dotyčnému kdosi zakázal cosi říci...


RE: RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 15:49
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Já mám takový nepříjemný dojem, že si pan Vašina a spol. dělají svévolně co chtějí, protože jednou bylo dáno, že motory od 1000 MB po 120 LS se mohou mezi sebou přehazovat jak chtějí za pouhý 10 Kč (tehdy Kčs) kolek. Pouze motory Š 130, 135, 136 - jelikož jde o "jinou konstrukci", není možné do vozidel bez vlečky atd. montovat. Tak nějak je to i s těmi pneumatikami, jak jsem se zde s kýmsi dost dlouho hádal.


RE: RE: RE: RE: W 353
Datum: 11.03.2004, 13:29
Od: simi <--->

No jo, tak jsem to jednou blbe precetl a omlouvam se.... Ovsem kdyby tam alespon nekde byla nejaka interpunkce, cetlo by se to lepe :o). Ale to je fuk. Dulezite je, ze levne ctyrpisty proste nejsou....


RE: motor z 1000MB do 120
Datum: 11.03.2004, 10:06
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

No, pozorně jsem si přečetl ten výplod Škody a.a.s (http://skoda-upravy.wz.cz/main/files/skoda/ou_prestavby_0900.pdf) a podle mne se v bodě 21 jedná jedná o - cituji - "jiné typy motorů" - konec citace - , čili (podle mne) "jiné typy motorů než je výše zmíněno". Nepopírá to tedy dřívější body. Kromě toho v bodě 18 jsou zmíněny motory 742.10 a 742.12, přičemž motorem 742.10 se podle mne myslí stopětka a nikoliv tisícovky, jedenástistovky, stovky a stodesítky. Takže bodem 21 se zřejmě myslí to, že nelze přehazovat motory mezi jednotlivými výrobními řadami (generacemi) vozidel (zjednodušeně tisícovky, stovky a stodvacítky). A zdá se, že na Tebou zmiňovaném úřadě to přesně takhle pochopili... Mimochodem, pěkně nám tím omezili naše pole působnosti, hajzlíci...


RE: RE: RE: W 353
Datum: 11.03.2004, 8:31
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Ne novy ctyrpisty, ale kotouce. Trosku rozdil. Nejak se nam tu rozmaha povrchni cteni prispevku vedouci k podobnym dotazum, pripadne diskusim o tom jaka je svinarna prodavat Formana na gumach ze stodvacy. Ze by za to mohli takovi jako ja, schopni zaplacat diskusi sahodlouhymi prispevky o nicem? :-/


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 10.03.2004, 20:19
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nešlo o staré zásoby, ty by měly červenou barvu a pásek s číslem. Toto byly zcela nově vyrobené válce černé barvy bez pásku. Ale to už je teď jedno, kamarád je přestal odebírat. --- Kotouče do 120 a 130 jsou okolo 300 Kč kus, podle mne ale z W na škodovku nemohou pasovat. Co a odkud W měl, po tom jsem nikdy nepátral, ale co vím, tak čtyřpísty na Š 130 byly "odvozeny" z brzd pro W, které vyráběly Autobrzdy Jablonec. Podle mne jsou úplně stejné. Dvoutakt má problém s podtlakem v sacím potrubí a tak není možnéjednoduše použít posilovač, proto se tam daly čtyřpísty, které měly větší plochu destiček a tedy více brzdily při stejné síle na pedálu. Jinak kotouče na 130 jsou v průměru menší a tlustší, než na 120, tak pozor na záměnu.


RE: RE: W 353
Datum: 10.03.2004, 19:30
Od: simi <--->

Kdeze to maji novy 4 pisty za 500-600kc oba ????


RE: RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 10.03.2004, 19:24
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

Mozno pri tych tzv. slovenskych valcoch moze byt problem, ze su to stare skladove zasoby, ktore su uz ako nove = nepouzivane zvnutra zhrdzavene. Vraj je celkom bezna prax, vypredavat skladove zasoby navyrabane hadam este v 80tych rokoch na sklad. Pri kupe noveho odporucam si ho rovno pred predavacom prezriet zvnutra a pripadne hned reklamovat.


RE: W 353
Datum: 10.03.2004, 18:43
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

4pistky jsou totozne, jestli i kotouce to nevim ale vzhledem k cene 500-600kc za oba nove si myslim ze to nema cenu resit, v cem je jediny problem je v drzakach 4pistu ty z wartburka pouzit nejdou. takze asi stejne nejshudnejsi moznost je sehnat cely komplet i s drzakama ze skodovky ktera mela 4pisty..


RE: W 353
Datum: 10.03.2004, 18:40
Od: mike <forteg@forteg.cz>

Brzdový třmen 4pístkový je na W353 až od roku 1975, /tady Eisenach trochu zaspal / a původně byl vyráběn v NDR v licenci, poté se začal montovat výrobek Autobrzd Jablonec. Proto se taky na starých destičkách objevilo použití pro Š 130 a W353. Když se začaly dělat bezazbestové, tak se W353 ztratil, ale já s nimi brzdím dodnes a ono to funguje :-) Co se týče kotouče, tak nevím, protože kotouč 130 jsem nikdy sundaný neviděl. Ten W je upevněn zevnitř asi 6 šrouby k náboji, kterým samozřejmě prochází hnací hřídel. Jestli tě to zajímá, mohu ti ho nafotit, ale myslím, že se bude líp shánět 130 než W353. Já teda na W kupuji díly brzd škodovky. např. odvzdušnovací šroubky z dvoupístku do čtyřpístku nejdou !!! A prodejci ND na Wartburgy přešli na plně západní ceny.


motor z 1000MB do 120
Datum: 10.03.2004, 16:47
Od: Oldřich Starý <staryo@seznam.cz>

Kvůli placení nižšího povinného ručení jsem se před pár lety rozhodl provést výměnu motoru ve Š120 za motor Š990 ze Š1000MB. Postupoval jsem tak, že jsem nahlásil výměnu, ukázal jsem zrušený techničák jako doklad o nabytí a na úřadě mi změnili typ,obsah, výkon a v.č. Obratem jsem ještě nechal vymazat v.č z registru a bylo to. Na pojišťovně jsem ještě nahlásil změnu obsahu a hned jsem byl v příznivější sazbě.:-) Toto jsem provedl ze stejného důvodu ještě u Š105. Nemusím zdůrazňovat, že ona výměna byla jen fiktivní :-))) Když jsem to chtěl realizovat u třetího auta, už to nešlo. Přišel jim na úřad papír ze Škodovky, kde to v bodě 21 zakazují. Ovšem ten bod je tak divně formulován, že kdyby měl platit, tak se tím zruší i to, co je v povoleno v bodě 18 viz http://skoda-upravy.wz.cz/main/files/skoda/ou_prestavby_0900.pdf Napsal jsem maila panu Vašinovi na uvedenou adresu a on mi odepsal, že mi přestavbu nemůže doporučit, protože to nemají technicky odskoušeno. Jakto, že podle předchozího sdělení z roku 1995 to šlo, a nevadilo jim, že to nemají vyzkoušené? Přitom všichni dobře ví, že motory jsou z hlediska montáže naprosto totožné. Je jen třeba dát stodvácové vodní čerpadlo ,termostat a trubku pod svíčkama, místo ramene větráku tam dát ten plechový úchyt k příčce a je to. Když jsem mu tohle napsal (poněkud uctivěji), tak mi odepsal, že jejich stanovisko zůstává nezměněno. Takže naprosto souhlasím s tím, že oni ve Škodovce nemají žádný zájem na tom, aby někdo něco představoval. Na druhou starnu kdybych se jich zeptal, kde maji nejbližšího dealera, tak by mi ho samou ochotou poslali až domu. Tohle je asi naučili Němci, protože na Západě na to maji, koupit si kvůli každé maličkosti nového Golfa :-)))))))


W 353
Datum: 10.03.2004, 16:28
Od: Kachnis <green.devil@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

Kdyz je tu rec o brzdach,tak jsem se chtel zeptat, jestli nekdo nemate zkusenost s brzdami z Wartburga 353, pry mel 4pistove brzdy a jeho kotouce pry take na 120ku pasuji...nevite o tom neco?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 16:21
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Ale pro jistotu mi silnicnich kontrolach nejak nefunguje packa na otvirani mot. prostoru :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 15:47
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Když jsem neodpověděl, myslel jsem, že Tě to s tou 1203 přejde i beze mne. Policajti na silnici většinou kouknou na nálepku z STK a pokud je OK, tak se v tom dál příliš nehrabou. Pokud ale máš nějaké viditelné a slyšitelné úpravy, začnou být zvědaví a potom záleží jen na tom, jak jsou na tom technicky, jestli to poznají. Já to poznám okamžitě, protože jsem na těchto autech vyrostl, ale dnešní mladí kluci (i policajti jsou mladí kluci) znají lépe Golfy Octavie nebo Passaty, než staré škodule.


RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 11:19
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

Dokument o přestavbách k 27.11.2003 zde:http://skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=19 je vyplod ne muj ale skodovky.. a proste uz to nejde..proc to se clovek musi ptat primo u zdroje.. ja bych to videl na tah ze strany VW na co mozna nejvetsi zkomplikovani provozu starych aut, ale stejne jim to takhle nepomuze.. co se tyka motoru tak pokud policajt vi tak to pozna na prvni pohled staci se podivat zprava na motor. a felda(MPi) ani fabka uz nema diru na palivovou pumpu ,fabka uz pak nema ani viko zdvihatek, na technicky to poznaji okamzite favo a 742,136 se da poznat jen podle cisla a podle nalitku u vodni pumpy (nejstarsi fava ho dokonce meli a ten motor by se jeste dal povazovat za 742136 ale novejsi fava a feldy i fabky se poznaji na prvni pohled pokud policajt chce. situace je ale spis jina podle me kdo ma v papirech motor 742,136 proste schvalenej osmikanal je to fuk, policajti jdou prevazne po 120kach a favomotorech, pokud ale ma clovek legalne favo motor a ma tam treba fabii tak rekne ze je to favo a policajt vetsinou nepozna nic.. tot muj nazor.. co se tyka motoru z TAZu je to podle me blbost, ten motor je uplne jinej a kdyz uz jinej motor volil bych neco uplne jineho novejsiho treba od Nissanu nebo Hondy.. -) ale je to silenost na seriovou prevodovku, volil bych fabku a hotovo ta upravena uz ma kroutak dost nad tim na co byla pocitana prevodovka i s rezervou ..


RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 10:33
Od: Roman <mpi.inn@seznam.cz>

to je úplně normální, že včára to legální bylo a dneska není. Ano to pořát nějak měněj. Když jsem si přitáhnul 2 naprosto stejný formany z německa, tak ten jeden šel přihlásit úplně v pohodě a za 2 tejdny sem chtěl přihlásit naprosto stejně toho druhého a bylo mi řečeno na dopravce, že jim poslala boleslav zase nějaký novinky=nesmysly, no a že už to takhle nejde a že se to bude muset dělat jinak, ale že onui na dopravce ještě pořádně nevěděj jak. Mění se to neustále a postrádá to smysl.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 10:24
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Montaz motora z 1203 do 742 je absolutny nezmysel. Nepasuje vobec nic. Ten motor je - ina priruba prevodovky, uchyty uplne inde, ina poloha, proste zabudni na to.


RE: RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 9:23
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

A dá se nějak snadno poznat motor feldy od motoru z fava, tj. že je ve Š130 namontovaná felda? Podle čísla motoru? Nebo se to dá poznat na první pohled? Jinými slovy - poznají to, když se budu snažit nahlásit výměnu motoru? (Jde mi o to, že když už bych měnil motor, tak bych spíš chtěl feldu, přeci jen je asi zase o něco modernější a lepší.) A co ten motor z TAZu? To mi k tomu (jestli by šel zamontovat do škodovky s podobnou mírou úsilí jako třeba motor z feldy) neřekne nic ani pan Čech? ;-)


RE: RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 10.03.2004, 6:44
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Proč je nelegální Favo, když už jednou schválen byl?


RE: RE: RE: Nic k tématu
Datum: 9.03.2004, 22:55
Od: Saky <skoda_upravy@centrum.cz>
WWW: skoda-upravy.wz.cz

dneska (od listopadu 2003 myslim)je uz nelegalni i favorit, a kdyz se to vezme z hlediska legalni/nelegalni tak bych urcite nedaval facko ale dal rovnou fabku neco malo o stavbe atd najdete u me na webu a co se tyka legalnosti dnes uz z osmikanalovejch motoru jen 742,135 a 742,136 tzn rapidacky motory a da se upravit i ten, lze pouzit klika z fabie nebo prevrtat nebo oboji.. opet neco malo u me na webu koho to zajima.. ale proboha jen ne vyjety favo. .-)


RE: RE: Nic k tématu
Datum: 9.03.2004, 20:10
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Do 742 je legálně možné dostat pouze karburátorový motor z Favorita, pokud přestavíš auto na Š 130 - vlečené nápravy, pětikvalt, hřebenové řízení a čtyřpístové brzdy. Cokoliv jiného legální není.


RE: Nic k tématu
Datum: 9.03.2004, 16:04
Od: martan <martinH1@seznam.cz>

Děkuju za odpovědi.Asi zajdu za nějakým tím odborníkem at to posoudí.Můžu se ještě zeptat, když tam kopnu motor z fáva nebo feldy, jde to nějak zlegalizovat, aby nebyly problémy s cajtama a na STK? Nebo jak to řešíte vy, kteří používáte jiné motory, světla a podobný vychytávky s STK?


RE: Taky nic k tématu - motor 1500 ccm
Datum: 9.03.2004, 11:34
Od: Mike <mik.m@volny.cz>

NO pokud ti jde o vykon tak bych se radeji priklonil k motoru od Fava ci felicie z vrakacu sezenes za lacineji favo 43kW felicije vice. A ty tam pujdou urcite namontovat.


Taky nic k tématu - motor 1500 ccm
Datum: 9.03.2004, 9:43
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Sorry za offtopic, ale napadla mě taková věc, na kterou jsem zatím na internetu nenašel odpověď. Jde mi o to, jestli by se dal do Š120 namontovat motor z Š1203 respektive z TAZ 1500. Motor z 1203ky by asi neměl velký smysl s jeho 34 až 37 kW, nicméně z TAZu 1500 má výkon 42 kW a objem 1433 ccm, navíc má docela slušné předpoklady pro zvětšování zdvihového objemu (hlavně zvětšováním vrtání, celkově by se dal získat objem až přes 1800 ccm, i když podle některých je pro normální ježdění optimální zvětšení na cca 1650 ccm, což je i tak proti našim motorům s cca 1300 až 1450 ccm docela rozdíl), také má rezervy pro zvyšování komprese. Jinak v krátkosti údaje o motoru: objem 1433ccm, vrtání 72mm, zdvih 88mm, komprese 8,7, výkon 42kW/4500 ot, rozvod OHV. Viděl jsem ten motor (i jeho předchůdce ze Š1203 s objemem 1221 ccm) na fotkách a je mi jasné, že je to jiná řada motorů než co se dávalo do škodovek (už jen umístění rozdělovače na boku bloku mezi 2. a 3. válcem). Myslím (opět podle obrázků), že je to následník motorů z Š1200-1202 a ze (staré) Š Octavia, Spartak a Felicia. Hmm, tak teď koukám, že ten motor má svoje kořeny už v Popularu, tj. někdy okolo roku 1934... ;-) Viz http://automag.wz.cz/legendy/cesko/skoda.html Nicméně jiné vlastnosti motoru neznám a na internetu jsem toho o něm sehnal jen velmi málo, tak se chci zeptat lidí, kteří ho znají, jestli by se dal namontovat do škodovky (100, 110, 105, 120, 130, Rapid...), a jestli by to mělo smysl. Pochopitelně beru to z hlediska tuningu, tj. motor by doznal úprav (jednak výkonových, jednak takových, aby tam šel zamontovat) a o nějaké legálnosti si nedělám iluze. Myslíte, že by něco takového šlo? Dal by se napojit na převodovku ve škodovce? Pokud se na něj chcete podívat, koukněte na http://auta5p.car.cz/katalog/taz/taz_1500_07.htm nebo http://www.skoda.plivnik.cz/kani/kani.tuning/image/8_soubory/1966-1970.htm .


RE: Nic k tématu
Datum: 8.03.2004, 21:05
Od: Petr <fatal@email.cz>

Zalezi taky na stari a "zachovalosti" te 120ky. Za par let (pokud ne uz ted) to muze byt pekny veteran.


RE: RE: Nic k tématu
Datum: 8.03.2004, 19:54
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Problém u 742 je asi ten, že nejmladší auto má letos 14 let a protože tato auta nebyla zinkovaná a původní majitelé o ně zase tak moc (až na výjimky) nepečovali, koroze karosérie bývá značná přestože není na první pohled vidět. Může se stát, že jak začneš "něco malého" vyvařovat, skončíš u poloviny auta. Pokud si to neumíš udělat sám, je lépe auto dojezdit a pořídit něco výrazně mladšího. Důkladná GO motoru vyjde na 8 000 Kč bez práce, motor potom většinou kastli přežije, tedy svým způsobem vyhozené peníze, protože motor karosérii výrazně přežije.


RE: Nic k tématu
Datum: 8.03.2004, 16:13
Od: peter <50kw@zoznam.sk>

Otazka je asi celkovy stav auta, takze s tou karoseriou by bolo dobre navstivit odbornika a dat si to vyhodnotit. Karoseria moze vyzerat dobre zhora ale je otazka ako vyzera odspodu. Mal som pripad, ked za mnou znamy prisiel, ze potrebuje malinko vyvarit karoseriu. Skutocnost bola ze nemal predne stlpiky, mal silne poskodene vnutorne blatniky a nemal vobec predstavu, ze jeho karoseria vyzaduje rozsiahlu opravu. Posudit stav auta a jeho perspektivu po internete je naozaj skoro nemozne. Bezne su na inak dobre vyzerahucom aute trhliny v okoli uchytenia naprav a take opravy sa mozno daju svojpomocne urobit dost lacno, ale pracnost je vzdy vysoka. Nez teda zacnes s vymenou alebo GO motora, daj stav auta posudit odbornikovi a ten aj povie ake drahe opravy mozno v blizkej buducnosti ocakavat.


RE: Nic k tématu
Datum: 8.03.2004, 14:00
Od: Oldřich Starý <Staryo@seznam.cz>

Záleží, jak dlouho jí máš v plánu používat. Jestli se chystáš přesedlat do jiného fára, tak doporučuji kvůli práci a dalším problémům (málokdo má COčko )kitování (optická oprava kvůli vzhledu). Pokud víš, že se tvůj vozový park ještě hodně dlouho nezmění, je jistě lepší nechat kritická místa vyvařit, protože jinak by to mohlo dojít tak daleko, že se může auto na oněch místech zlomit nebo ohnout, o potížích na STK ani nemluvim:-). GO motoru stojí cca plus mínu 3-8 tisíc (záleží na původním stavu a na rozsahu GO), pro rozhodování jestli GO nebo nějaký jiný jetý motor jiný platí stejná úvaha jako na začátku.


Nic k tématu
Datum: 8.03.2004, 13:11
Od: martan <martinH1@seznam.cz>

Ahoj můj dotaz není vůbec k tématu ale snad mi někdo z vás odpoví.Mám 120, rezavá není (až na drobnosti) ale motor má už asi něco najeto.Chci se zeptat jak moc se vyplatí takovou škodovku renovovat? Mám na mysli třeba generálku motoru nebo výměnu za favoriťáckej motor, jestli se vyplatí kastli vyvařovat nebo stačí zakitovat atd. Omlouvám se všem kterým tento dotaz příde jakkoliv bezpředmětnej ale mě to fakt zajímá.Dík


RE: RE: Problem s dobijanim autobaterie
Datum: 8.03.2004, 10:09
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

No na 3,5km "priskocich" bych problem videl. Min. 2 starty denne, celodenni sviceni, vetrak topeni naplno, odmlzeni zadniho skla a cekani na semaforech....


RE: Problem s dobijanim autobaterie
Datum: 8.03.2004, 9:58
Od: Petr <fatal@email.cz>

Problem v otackach neni, pokud nejezdis na volnobeh. Kratke trasy by taky nemely byt prilis velky problem, pokud neni problem s nastartovanim. 2 roky jsou na autobaterii docela malo, pravidelne pouzivani ji jen prospeje. Doporucuju promerit vsechna napeti, tj. pri zapnutem i vypnutem motoru se zapnutymi i vypnutymi svetly. Pokud jsou otacky motoru alespon cca 1500, napeti musi byt nemenne. Na skodu neni ani zmereni nabijeciho proudu (pripadne zkontrolovat vybijeci proud vsech spotrebicu), ale na to je treba merak, ktery umi tak velke proudy (desitky amper) a hlavne clovek, ktery to umi! Mozna je to blbost, ale taky bych zkontroloval klinovy remen.


RE: RE: Problem s dobijanim autobaterie
Datum: 8.03.2004, 9:05
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

a dalsi moznost je ze mas nekde nejaky kratas a baterie se ti vybiji (az kdyz vypnes zapalovani) primo do kastle, tohle mel bracha u sve 120ky ...


RE: Problem s dobijanim autobaterie
Datum: 8.03.2004, 5:59
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Alternátor v Fa má 55A, ale otáčky neber vážně, jsou to otáčky alternátoru, který se točí rychleji než motor. Zkontroluj multimetrem, jestli vůbec alternátor dobíjí, až dojedeš na místo určení, nezhasínej motor a změř napětí na svorkách aku bez rozvícených světel, musí být na 14 V. Jestli není, je to problém dobíjení. Pokud je, tak zkus odpojit jednu svorku a změř ampérmetrem proud při vypnutí všech spotřebičů a stojícím motoru (nezpoměň zavřít dveře) - musí být nulový, pokud není, něco aku vybíjí, najít a odstranit. Faktem je, že 3,5 km je docela málo. Pokud je i tak vše v pořádku, je chyba v aku, někdy se odporoučí docela rychle.


Problem s dobijanim autobaterie
Datum: 7.03.2004, 17:26
Od: Milan <m_balder@hotmail.com>

Mam sustavny problem s autobateriou . Kazdy mesiac ju musim vybrat z auta a dat na dobijacku . Ma len 2 roky ( Akuma 44 Ah ).Niekde som cital , ze alternator vo Favorite dokaze vyrobit max. 50 Ah pri 6000 otackach . Moze byt problem v tom , ze jazdim kazdy den len kratke trasy ( rano 3,5 km do prace a vecer 3,5 km z prace )a motor nikdy nevytacam nad 4000 ot. ? V aute nemam zadne nestandardne ani pridavne elektrospotrebice . Vedel by mi niekto poradit ? Dakujem .


RE: RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 6.03.2004, 21:50
Od: mbfan <krejcikr@centrum.cz>

Popravde jsem od pana Cecha cekal trosku hodnotnejsi odpoved nez jen, ze by me vyhodil z STK. Nevim jak to chodi u vas, ale na STK v Horomericich to nikoho nezajimalo, hlavne, ze to brzdi soumerne a to taky brzdi. Samozrejme si uvedomuju, ze jeden okruh neni to pravy orechovy, bohuzel jsem se pri soucasne situaci civilkare bez financi rozhodoval jestli budu brzdit 4bubnama s jednim okruhem, nebo bezpecneji kotoucema a podstupovat pouze riziko jednoho okruhu. Hlavne me zajimalo jestli ten valec zvlada objemove i kotouce nebo je chyba nekde jinde, ne jestli projdu STK. Kazdopadne dekuji panu Staremu za prispevek s podobnymi zkusenostmi. Pokud muzu jeste doporucit, perfektni repasi brzdovych a hydraulickych systemu provadi pan Fieger v Jablonci n. Nisou tel:483312887. Dovolim si mu udelat reklamu, protoze jsem se vzdy setkal s profesionalnim pristupem jak k praci tak k zakaznikovi. Narozdil od dilu z druhovyroby, kde jsem se setkal s opakem.


RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 17:14
Od: Peter <50kw@zoznam.cz>

xxxxx---------- 1. K lapovaniu (smirglovanie) - smirgluje sa vnutro valca do hlbky asi 2-3 cm az do odstranenia nanosu. Je to ucinnejsie aj setrnejsie ako to zoskrabovat nozom alebo pilnikom. Komu sa to nepaci nech to nerobi, robil som tak minimalne 10 valcov a vsetky po takej oprave sluzili niekolko rokov (okrem tych co este sluzia a teda nemaju tie roky a kilometre). Pri skladani som pouzival silikonovy olej v spreji. Zase komu sa to nepaci, nech to maze BK, ale BK je na styku s vzduchom silne korozivna. Odvzdusnovacie sruby mazem grafitovou vazelinou, len na zavit. Po takom osetreni sa daju povolit aj po rokoch bez autogenu. Nakolko prietok kvapaliny cez srubu je jednosmerny, kontaminacia kvapaliny vnutri systemu je nepravdepodobna. Klobuciky namazat povazujem tiez za dobry napad, aj ked som to doteraz nerobil. xxxxx---------- 2. HBV sa daval s prvymi posilnovacmi v priemere 22mm. Garde, ktore som opravoval malo HBV priemer 19 a rovnaku konstrukciu ako model M, pozor, niesom si isty delenim objemov medzi okruhmi. Niektore valce maju oznacenie ako 50/50 alebo 60/40 co oznacuje percentualne rozdelenie objemu medzi okruhy a je definovane prave dlzkami tyciek. Ktory model ma co - to uz snad pozriet do nejakej knizky, dakedy som aj toto vedel. xxxxx---------- 3. Terminus technicus repas - pri repasii nieje nutne robit vybrus ak je stavajuci vybrus v rozumnej tolerancii. Nakoniec terminologia snad nema vplyv na vysledok. Zadne brzdove valceky byvaju tak skorodovane, ze im obycajne ziadne lapovanie nepomoze. Okrem toho stoja aj vyrazne menej, takze tam velmi niet o com diskutovat. Pri sucasnych cenach prace ani vacsina mechanikov nebude ochotna HBV repasovat, je tam predsa len zvysene riziko reklamacie.


RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 15:35
Od: Oldřich Starý <stary@seznam.cz>

Proč vadí kotoučová přední náprava na Š1000MB s jednookruh. brzdama? Mam jí tam cca 6 let a bez problémů.


RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 14:21
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

GARDE je uzovka s posilovacem a ma vse 19 mm, pokud ma sedan uzovka s posilovacem neco jinak tak se omlouvam za nepresne informace, vychazel jsem ze zkusenosti s vozem GARDE ...


RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 14:14
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pan Čech není žádný nacionalista a nikdy ani nebyl, dokonce dost dlouho měl služebně pod sebou „romské komando“, se kterým vycházel velmi dobře. Snažím se poskytovat přesné a pokud možno co nejobjektivnější informace, získané na základě vlastního „rypákového dření“ (viz třeba č. Přísady). Když napíši, že to a nebo ono za moc nestojí, tak většinou vím o čem píši. THV dodávané ze Slovenska ti z poctivých automechaniků, kterým záleží na svém jméně, montovat do aut odmítají, protože s nimi nemají zrovna dobré zkušenosti. Já jsem si z nouze musel do svého auta koupit spojkový válec slovenské výroby a šel jsem ho vrátit, protože tekl ihned po zalití kapalinou, prodávající jich tam už měl z jedenácti prodaných 6 (slovy šest) zpět na reklamaci. Možná se slovenský výrobce od té doby chytil za nos a dnes nemá problém, ale problémy s nimi byly. Dědula skutečně jel v Trabantu, kdyby jel v BMW, napsal bych „dědula v BMW“. Nevím jak je tomu na Slovensku, ale v českých zemích kombinace děda v klobouku v Trabantu znamená maximální obezřetnost pro všechny ostatní účastníky silničního provozu nacházejících se v jeho blízkosti. Takže nevím o čem je zde řeč. Problém s kvalitou slovenských benzínů byl zveřejněn na teletextu ČT1 a považoval jsem za přínosné právě pro vás, Slováky, tuto informaci předat dál. U nás jsou s benzínem také problémy, ale nejsou v takovém rozsahu (loni chybných cca 8% vzorků), jak bylo uvedeno pro Slovensko. A souhlasím s Peterem (50kW@ zoznam.sk), že pokud díl na škodovku, tak český, pokud díl na BMW, tak německý. Dostala se mi do ruky sada válců s písty pro Fa/Fel, kde je píst zcela odlišně řešen a nemá invarovou vložku, o kvalitě materiálu válce bych si dovolil pochybovat – výrobce Turecko. Navíc nešlo o typickou sadu typu „tubus“, válce byly po 4 ks a písty dokonce po 8 ks zalité v igelitu. Takže se dalo silně pochybovat i o tom, jestli k sobě rozměrově (co se týká tolerančních tříd) patří. Plechy na škodovky všech typů dovážené z Taiwanu (!!!) sice mají dobrou základní antikorozní ochranu a jsou pečlivě zabalené proti přepravnímu poškození, ovšem dost často na své místo určení nepasují a musí se jim pomoci kladivem (u českých se také dorovnává, ale výrazně méně). Když u jsme u kvality strojírenských výrobků ze Slovenska, tak si stačí vzpomenout na slavnou éru výroby vozidel Š 1203 v TAZ Trnava. A jestli Tě zajímá, proč mám tolik času na psaní komentářů, tak to proto, že jako pracovník chemického průmyslu mám pracovní dobu pouze 7,5 h a 5 týdnů dovolené, protože ale moje prac. doba je volná, tak se dost často stává, že odjíždím ráno v 4.30 hod a vracím se okolo 22.00 hod, jelikož podle Zákoníku práce nemohu mít ročně více než 150 hod přesčasů, musím vybírat náhradní volno. Počítač mám doma a tak mi nic nebrání si sednout a psát (neťukám jedním prstem a tak to jde docela rychle). Myslím si, že je zde na webu dost Slováků, s kterými jsem se přes maily „otravoval“ dost dlouho na to, aby mne někdo mohl nařknout z nacionalismu. --- Brusný papír čísla 600 je obecně nazýván lapovací. Moje zkušenost s válci různých aut. značek je taková, že jakmile se vytvoří na pracovní ploše válce jakákoli koroze, válec začně v tomto místě být drsný a nepomůže mu žádné přelešťování, ručním přeleštěním se zvětší průměr, válec se stane často oválný a gumičky buď netěsní hned, nebo se po nějaké době v tomto místě hrana těsnícího elementu opotřebí a válec začne téci, je jedno jestli ven, nebo mezi oběma okruhy. Přebrousit se dá na nějaký větší rozměr, ovšem pokud je na něj k sehnání patřičný vnitřek. Na starého Jaguára E jsme tehdy válec vložkovali nerezovou trubkou, válec je dodnes funkční. Ovšem celá operace byla prováděna v nástrojárně, dobře opracovat tvrdou nerez je také kus kumštu. Jestli je myšlen jen vnější konec válce který je až za pístem, tak to je v pořádku, ohladit se toto místo musí, jinak se při montáži ihned strhnou hrany gumiček a je zle. Už jsem o tom psal snad v Obecných rozumech, že preventivním opatřením proti korozi válců a válečků je včasná výměna brzdové kapaliny. --- Slovo repase znamená, že se stroj rozebere, prohlédne a případně se vymění nebo opraví všechny vadné díly, jde vlastně o něco podobného střední opravě (SO). Pokud je tedy válec repasován, měl by mít všechny vadné či opotřebené díly vyměněné nebo opravené, uvedené poškození korozí uvnitř válce je možné opravit pouze strojním obroušením na větší průměr a použítím vhodných příslušejících dílů, nebo vyvložkováním. Navaření u tak malých průměrů a následné opracování zde nepřipadá v úvahu, válec by mohl prasknout (litina je křehká z vzniklé pnutí dokáže svoje). Cena takové opravy je často vyšší, než výroba nového.


RE: RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 11:04
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Pan Cech mi vobec nepripada ako clovek, ktory ma snahu urazat slovakov. Vyzna sa v skodovkach a jeho rady su dobre. Ak mam na vyber, radsej kupim original diel, takze pre Skodovku je to typicky cesky. Ak nemam inu moznost, kupim aj taliansky. Zial tito vyrobcovia casto nemaju original dokumentaciu a v snahe o nizku cenu pouzivaju casto podradne materialy. A ked som v januari (pri -10)musel kamaratovi podkladat spojkovy valec (po vymene v servise), pozri prispevok Rady, tak ma celkom pravdu. Neviem aky to bol vyrobok, ale keby sa robila repasia, taky problem by nemal. Vysledok je samozrejme vyrazne opotrebovanie spojkoveho kotuca (stale preklzovanie), takze ho caka v lete vymena, ktoru si mohol usetrit.


RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 9:38
Od: Tomas <N/A>

Po precitani komentarov p. cecha za posledne obdobie musim reagovat: CJ - hlavne ze ceske su najlpsie. My slovaci (aj poliaci, madari, francuzi, taliani ...)sme asi uplny ... Nisom ziadny narodniar, ale poznamky akoby mimochodom p. Cecha zavanaju nacionalizmon. Zle je vse, co je "neceske" (ci "neCeske?"). Viz napriklad dedula v trabantu (vyrobok DDR), mierna neznalost vyrobcu poloosi (o tom ze w353 ma poloosi ake dostala skoda o dlhych par rokov neskor), slovenske benziny, slovenske vyrobky, snat aj vo VW su uplny skrachovanci odtrhnuty od Skody ... A mnohe, mnohe ine. Aj ked niektore jeho clanky stoja za precitanie, trocha kultury a sebakritiky by naozaj neskodilo. Nic v zlom, asi citam pozornejsie nez by som mal. Dufam ze svojim prispevkom nikomu nesposobim psychycku (natoz materialnu) ujmu. Vam ostatnym nevadi, ze sa tu niekto (nmozno v dobrej viere) pasoval za absolutneho vseveda tohto webu? Mame predsa aj vlastny rozum. Je fajn pomoct inym pri rieseni tech. problemov, ale nikto nevie vsetko. Arogantne odmietanie ineho nazoru argumentom typu "nie je mi zname","nepamatam" a pod. nesvedci zrovna o vyspelosti diskutujuceho... Radsej koncim, kym ma neukamenujete :-) PS:p Cech, kde pracujete, ze mate tak vela casu na pisanie komentarov? S prianim dleho veku nasich stvorkolesovych milacikov, Tomas


RE: RE: RE: Rady
Datum: 3.03.2004, 9:22
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Takze prva vec ze som zabudol uviest ze ten smirgel ma byt optimalne 400 az 600 co pan Cech nazval lapovak. Ucel lapovania je odstranit koroziu z oblasti ustia valca - to je taky hnedavy nanos. Ak sa to nespravi, valec zacne velmi skoro tiect zase. Dobre repasovany znamena ze nema vyznamne opotrebenie ani rozsiahle poskodenie koroziou a je spravne poskladany. Nedobre repasovany je napriklad ak sa neodstrania zbytky hrdze, poskodia sa gumky pri montazi, pouzije sa nadmerne skorodovany alebo opotrebovany valec.


RE: RE: Rady
Datum: 2.03.2004, 19:04
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

THV o průměru 22 mm měly užovky s posilovačem, zadní válečky měly 19 mm do roku 1981, od 10/81 do 12/1985 se montovaly na Rapid a Š 130 zadní válečky 22 mm na THV 19 mm, od té doby už jenom vše 19 mm. je tam problém se starým provedením válečků, které musely mít minimální tlak kvůli funkci těsnících elementů, na THV byl pro zadní kola ventil zbytkového tlaku, u modelu "M" zrušen a změněno pořadí připojení jednotlivých okruhů. Pokud se okruhy zapojí podle starého pořadí, auto nebrzdí, zadní kola se blokují a předek jede dál (vlastní zkušenost). Odvzdušnění se začíná vždy zadními brzdami!!!! A přejetí vnitřku lapovákem (nebo jak si mám přeložit "vodovzdorný šmirgel") nepovažuji za správný postup, koroze je koroze, materiál tam prostě není a válec poteče. --- Napasovat kotoučové brzdy na jednookruhový systém Š 1000 MB nepovažuji za správné řešení, normálně bych Tě z STK vyhodil. --- Co to znamená "dobře repasovaný"? Jinak problém s kvalitou nových THV je v tom, že se výroby chytili různí soukromníci, kteří nedbají na technologickou kázeň. Nejhorší zkušenosti jsou z THV vyráběnými na Slovensku.


RE: Rady
Datum: 2.03.2004, 15:31
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>

super prispevek, jen poznamka, GARDE je uzovka s posilovacem a THV je 19 mm, ne 22 !!! je to naopak nez pises ...


RE: vyměna THV
Datum: 2.03.2004, 15:08
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Vyrobca predpisuje vymenu gumovych dielov brzdoveho systemu kazdych 5 rokov. A vymenit vsetko co nieje dokonale za nove na auticku za 10000 tiez nieje to prave. Kto ma nato nech si radsej kupi novu Fabku a kto na to nema, rad usetri aj na svojpomocnych opravach. A osobne nevidim dovod preco by auto inak brzdilo s novym valcom ako s kvalitne repasovanym. A niekedy ti nesadnu tolerancie alebo to predaju s prelezanymi gumickami a novy diel vydrzi menej ako repas. Je dobre aj na novom dieli preventivne vymenit gumicky, mozu byt uz dost zlezane.


RE: vyměna THV
Datum: 2.03.2004, 14:09
Od: Petr Váňa <chipmen@email.cz>

Ano pokud na to clovek ma tak je lepsi to vymenit za nove, ale ani tak se clovek nevyvaruje problemu, dnes uz se repase nenosi, ale zkus si vymenit ctyrpistovej trmen kterej stoji 3kkc nebo sadu na nej za 300... Jinak k me zkusenosti pred ctyrma rokama jsem si koupil novej thv a za zivyho boha mi to porad z nej teklo, pak jsem zjistil ze patrne vyrobce vyrazil neco na dosedaci plochu... nastesti reklamaci uznali a druhej uz to mel spravne o kousek vedle.


vyměna THV
Datum: 2.03.2004, 13:58
Od: M.S. <ma.sch@seznam.cz>

Já jsem tatovi nedávno na užovce 120ce vyměnil THV (bez posilovače) a nevěřil jsem, jak dokáže toto auto brzdit .. a bez posilovače. Vzhledem k tomu, že před pár rokama jsem mu tam taky měnil jen ty gumičky-repase a byť to brzdilo OK, tak nikdy ne tak, jako s funglovým válcem za cca 800 Kč. A vzhledem k tomu, že jde o brzdy, tak nechápu šetřílkovství všech zrovna tady, nejlepší je přímá výměna za novou součást.


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 2.03.2004, 13:58
Od: Robo <bikeboi@tiscali.cz>

To: Miroslav Marosz No já nevím, čéče. Mě stačí ve favoritu trochu na pedál přitlačit a kola jsou bloklé - i na suchém a drsném asfaltu...


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 2.03.2004, 13:29
Od: Oldřich Starý <staryo@seznam.cz>

Mám Š1000MB s nápravou ze Š100 s kotoučema. Když jsem jí tam dával, říkali mi, že mi budou přední kola přibržďovat, protože HBV má ventil zbytkového tlaku kvůli prasátkům. Důvodem je to, že původnímu provedení gumiček v prasátkách se musel nechat stále nějaký tlak, aby zůstaly stěny gumiček přimáčklé k válci a nesáklo to. Já jsem už ale zadní válečky měnil za nové, tzn po problému a přední náprava nepřibrzďuje. Asi ten ventil v HBV nefunguje :-). Co se týká dotazu, tak bych ověřil, jestli jsou pístky v kotoučích pohyblivé. Stalo se mi, že mi jeden zareznul a to bylo důvodem zvětšení kroku. Ten druhý pístek totiž musel tím pádem vykonat delší dráhu: dopravit svou destičku ke kotouči,dále ohnout kotouč (pružností se pohne i brzdič) a přimáčknout ho k destičce zarezlého pístku. Po uvolnění pedálu se pružností kotouč (i brzdič) vrátí do původní polohy a vše je jak na začátku. Pozná se to jednoduše tak, že jeden člověk sešlapává co nejvíc pedál brzdy a druhý sleduje brzdiče. Brzdiče se nesmí ani hnout, protože jsou li v provozu oba pístky, výsledná síla na brzdič je nulová, vyrovná se. Pohybuje li se brzdič do stran, má zarezlý pístek. Stalo se mi to u Š105, trvalo mi dlouho, než jsem na to přišel, protože dle STK brzdily obě kola stejně (pístek byl zarezlý jen na jednom!) a stejně byly ojeté i destičky. Pokud se ti problém s krokem brzd oběvuje jen občas, možná se některý pístek zadrhává. Kdosi doporučoval injekční stříkačkou s jehlou stříknout trochu brzdovky skrz prachovku k pístku, ale to bych nedělal, zvlášť u jednookruhových brzd.


Zjednodušené odvzdušňování
Datum: 2.03.2004, 13:03
Od: Oldřich Starý <staryo@seznam.cz>

Pokud se vyndavá jen HBV a není-li nutné měnit brzdovou kapalinu, stačí odvzdušnit jen hlavní brzdový válec pomocí šroubů upevňujících k němu tlakové trubky: Naplní se nádržka brzdovkou. Sešlápne se pedál. Povolí se šrouby připevňující trubky (klíč 14) a nechá se uniknout vzduch. Šrouby se utáhnou. Uvolní se pedál brzdy. Tento postup opakujeme, až přestane z pod šroubů prskat brzdovka se vzduchem a začne vytékat čistá kapalina. Tento postup je časově méně náročný, nemusí se vzduch z HBV hnát až k prasátkům. Nevýhoda je ta, že lze jen těžko zabránit znečištění kufru kapalinou. Ovšem je-li brzdovka v autě už pár let, využil bych tuhle opravu k její výměně s postupem popsaným v článku.


Rady
Datum: 2.03.2004, 12:44
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Pri praci s kvapalinou dbame, aby sme mali od nej ruky zababrane co najkratsie, je jedovata a vstrebava sa kozou. Ruky staci oplachnut vodou. Vymena gumiciek sa robi prakticky rovnako aj pri spojkovom valci. Pred demontazou cohokolvek odsat z nadrzky kvapalinu. Pred demontazou valca doporucujem demontaz vsetkych kolies a vymenu alebo aspon pokusne povolenie odvzdusnovacich srubov. Utrhnute odvzdusnovaky vpredu opatrne odvrtame vrtakom 5.5 - 6 mm a zavit opravime zavitnikom. Ak sa na zadnom valceku neda uvolnit odvzdusnovak, valceky vymenime oba za nove. Po rozobrati HBV je vhodne tento znutra vycistit vodovzdornym smirglom. Ak sa to nespravi, hrdza hlavne v oblasti poslednej gumicky sposobi opakovanie problemov. Nesmu sa zamenit tycky urcujuce objemy jednotlivych komor valca, byvaju rozne dlhe, podla modelu! Odvzdusnovanie je mozne vykonat bez pomocnika tak, ze na srub nasadime hadicku, koniec hadicky umiestnit do flase umiestnenej co najnizsie. Povoli sa sruba co najmenej a zoslapne sa pedal 3 az 4 krat, skontroluje sa hladina kvapaliny a to sa opakuje podla potreby. Pri odvzdusnovani lavej strany je mozne pozorovat ci kvapalina spravne vyteka, prava strana sa robi naslepo. Pri pomalom pustani pedala nehrozi zavzdusnenie. Najprv sa odvzdusnuje predny okruh, striedame strany, aj ked poradie nieje uplne podstatne. Na odvzdusnenie S100-120 po vymene HBV/gumiciek je potrebne mat 1 liter kvapaliny. Na vymenu kvapaliny ak nic nebolo rozoberane staci pol litra. Kvapalinu ktora vytiekla pri odvzdusnovani nikdy nevraciame do systemu! Modely M maju vsetky roky vyroby rovnake gumicky. Uzovky sa lisia, nakolko sa tam najdu valce 19mm aj 22mm a rozne prevedenia gumiciek, poradia v predajni. 22 mm by mala mat uzovka s posilnovacom. Pri vymene/oprave HBV sa niekedy stane, ze mala okruhla gumicka nedosada dobre na celo valca (necistoty, hrdza). Porucha sa prejavuje sykavym zvukom pri zosliapnuti pedalu, pedal prepada. Prevencia je po zlozeni valca skontrolovat (prefuknutim), ci po stlaceni valca o cca 2 mm dojde k uzavretiu tohto ventilu - plati aj pre spojku. Dalsi mozny problem nastane, ak sa pri vymene zle zidu tolerancie a uvedeny ventil ostava po montazi valca trvale uzavrety. Tento stav moze nastat pri autach s posilnovacom, kde sa to da nastavit, pripadne pri pouziti neoriginalnych dielov. Riesi sa to empiricky urcenou podlozkou pod valec hrubou 0.2 az 0.5 mm. Auto po vymene oblozeni ma do najazdenia cca 200 km "makke" brzdy. HBV z 1000MB by mal zvladat aj kotucove brzdy, ale ja by som sa bal ho tam nechat. Dvojokruh je dvojokruh.


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 2.03.2004, 10:41
Od: MBFan <krejcikr@centrum.cz>

Taky bych mel dotaz, dal jsem na embecko predni napravu s kotoucema, ale nechal sem puvodni jednookruhovy brzdy s puvodnim brzdovym valce, menil sem hadicky, ovzdusnoval a pedal dost pruzi a nekdy to brzdi hned nahore aniz bych naslapal a nekdy az od pulky chodu pedalu a pruzi. Jinak to brzdi pekne, kapalina nemizi. Myslim si ze ten puvodni valec nedokaze naplnit objem prednich brzdicu nebo neco podobnyho, puvodne plni 4 prasatka, ale nechapu proc to chvili brzdi nahore a pak v pulce. Pokud by nekdo vedel diky za radu.


RE: RE: Dotaz
Datum: 2.03.2004, 9:55
Od: Miroslav Marosz <mik.m@volny.cz>

No ja mam Favorita a kdyz na to dupnu kola se mi nikdy nezablokujou. Jeste se mi to nepodarilo. Cely brzdovy system je menen pred rokem a nejake drobne krom kotoucu. Ale jsou chvilky kdy to brzdi dobre a jsou chvilky kdy hure. Cim by to nohlo byt?


RE: Dotaz
Datum: 2.03.2004, 8:29
Od: kachnis <voleahoj@seznam.cz>
WWW: www.greendevil.wz.cz

Me pedal taky trochu pruzi,ale nejspis to je normalni u vsech skodovek bez posilovace.nemysli si ze kola nejdou zablokovat,taky sem si myslel,ze nejdou( presedlal jsem z Garde,tam je brzdenio necem jinym :) ),ale kdytTe najednou musis na neco zareagovat,zablokujes je stejne jako s posilovacem....Zkus na ne nekde treba jen ve 40ce dupnout(ne v silnym provaozu...)


Výměna hadiček
Datum: 1.03.2004, 12:59
Od: Petkar <karelpetr@seznam.cz>
WWW: http://skoda110r.hyperlinx.cz

Pěkný článek, pouze bych ještě doplnil, pokud máte stejné hadičky jako Marcel (t.j. takové ty původní zelené propletené), při výměně brzdovky rozhodně vyměnit i tyto hadičky za nové (většinou černé). Původní hadičky budou z 99% již zpuchřelé a budou prosakovat. Investice pár korun a ušetřítwe si opětovné odvzdušňování. U všech svých škodovek jsem je dříve či později měnil...


RE: RE: Dotaz
Datum: 1.03.2004, 8:31
Od: Rs. <stekly@kgb.cz>

Na to je jeden trik: silne na to slapnou a drzet 1/2 az celou minutu, pedal by nemel poklesnou (proste pokud tlacim furt stejne, mel by na 1mm drzet na miste), potom je to OK, jinak to nekde tece nebo to je zavzdusnene (kdyz to rychle zopakuju, mel by se dostat stejne vysoko, nemel by se "napumpovat").


RE: RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 1.03.2004, 6:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

I bez posilovače lze zablokovat na suchém asfaltu kola, na tom není nic divného.


RE: RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 29.02.2004, 20:40
Od: Petr <fatal@email.cz>

To jsem si taky myslel, diky za potvrzeni. Bez posilovace zablokovat kola? Myslite na suchem asfaltu? Ja jsem teda blokovani jeste nezkousel, respektive jsem to zatim nemusel zkouset :-) (Samozrejme nepocitam zablokovany predek pri couvani.)


RE: RE: RE: Dotaz
Datum: 29.02.2004, 19:17
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Úplně tvrdý pedál být také nemůže, to je zase chyba hlavního válce. Určitá pružnost při plném sešlápnutí je v pořádku, pruží kromě pryžových hadic i pedálová skupina a zadní bubny se také trošku vlní. Každopádně se zavzdušněné brzdy poznají tak, že kola jdou velmi obtížně zablokovat, musí se na pedál supersilně zatlačit.


RE: RE: Dotaz
Datum: 29.02.2004, 19:11
Od: Petr <fatal@email.cz>

Jo, to je tezke. Kapalina je menena nedavno, odvzdusneno take dukladne. Z Vasi reakce pochopil, ze nejake to pruzeni je normalni, pokud ovsem pedal nejde az na doraz a auto nefrci dale... ;-)


RE: Dotaz
Datum: 29.02.2004, 14:15
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Protože se po internetu nedá poznat velikost pružení, nedá se přesně říct o co jde s naprostou přesností, ale výměnou kapaliny nic nezkazíš. Vyměň radši kapalinu a důkladně vše odvzdušni.


Dotaz
Datum: 29.02.2004, 13:48
Od: Petr <fatal@email.cz>

Pri slapnuti na brzdovy pedal citim, ze pedal trosku pruzi (i pri silnejsim brzdeni). Predpokladam, ze je to pruznost hadicek a pruznost mechanickych casti. Do jake miry je to normalni a kdy uz je to podezrele ze zavzdusneni? (S120 bez posilovace.) Dik za odpoved.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 28.02.2004, 18:48
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Šrouby se nechávají suché, nanejvýš se oblemtají brzdovou kapalinou.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 28.02.2004, 17:34
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

me prave prislo divne proc by se mela dostat dovnitr, pri odvzdusnovani jde ven ... ale je mozne ze pri poruse k tomu dojit muze, ale po odstraneni takove poruchy na brzdach je stejne potreba brzdovou kapalinu vymenit. Mozna tedy bude nejlepsi to bud nechat prazdne a nebo pouzit k tomuto ucelu specielne vyvinute materialy (napr.: konzervacni tuk SINTHESO GLK1 - ten je urcen pro konzervaci vodicich cepu kotoucovych brzd, pod prachovky, rovnez tak pod prachovky brzdovych valecku, predpokladam tedy, ze ani odvzdusnovacim sroubum nebude vadit)


RE: RE: RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 19:34
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Brzdová kapalina sae nemá ráda s ropnými látkami a pokud budeš mít někde na šroubu vazelínu, nikde není napsané, že se nějaká nedostane dovnitř, přestože je to proti logice. Jinak pokud nemám někoho po ruce, popužívám metodu s protečeníém zcela běžně i na svém autě. Nechá se tect do té doby, dokud neteče čistá. Je možné nasadit hadičku na šroub, strčit do lahvičky a klidně tomu trochu pomoci pedálem. Je to pomalé, ale jde to. Zadní válečky se nechají tak jak jsou, ale u předku není problém zastrčit pístky dovnitř. Nikomu to nenutím, klidně může šlapat.


RE: RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 18:41
Od: Pavel <pavel_t@centrum.cz>

Radove rychleji to mas naslapane pokud ma ten kdo je u sroubu cvik. Osobne radsi sezenu "otroka" u pedalu nez abych to jen poustel, nevim proc ale nemam tento postup rad.


favorit
Datum: 27.02.2004, 16:30
Od: Martin <martin.bull@seznam.cz>

Slyšel jsem, že jde zamontovat posilovač+brzdový válec z favorita, nevíte o tom někdo něco konkrétnějšího, popř. jaké má/nemá výhody?Díky za radu


RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 14:57
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

nevidim duvod proc nemazat, ale rad si ho poslechnu ... a to "odvzdusnovani" zemskou pritazlivosti se mi vubec nelibi, do takoveho auta bych nesedl ... a jeste je tu dalsi vec, musi se pri tom rozmontovat buben aby se dostalo na prasatka kvuli zminovanemu zatlaceni pistku, coz treba u "kyvacky" je ponekud problem ... dal si myslim, ze timhle zpusobem se neproplachne system tak dokonale jako pri slapani, proste jsem to nikdy neslysel a nelibi se mi to ... ohledne vyhazovani vyrezlych tel THV s vami 100% souhlasim, tahle oprava je mozna jen v pripade ze je telo THV zevnitr neporusene ...


RE: RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 14:49
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Asi hloupy dotaz, ale to o neslapani slysim prvne. To jako jenom povolim sroub, nasadim hadicku a pak uz jenom cekam a dolevam brzdovku? Co v takovem pripade znamena "dost dlouho", radove?


RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 14:23
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Dvě připomínky - v první řadě čepičky zevnitř ani nic jiného nemazat vazelínou!!!!! Druhá připomínka je k odvzdušňování - pokud necháš dost času kapalině na protečení, sama vlastní vahou doteče až do válečků a vytlačí starou kapalinu, šlapat není třeba. Nejlépe je pístky zatlačit co nevíce do válečků, aby tam zůstalo co nejméně staré kapaliny. Jen to trvá dost dlouho. Jinak osobně se s výměnami gumiček nezabývám, pokud není válec zevnitř zkorodovaný (vymýt lihem a důkladně prohlédnout pod světlem), tak vyměním celý vnitřek, dostane se koupit celá sestava pístků už s namontovanými gumičkami. Pokud je jen trochu znát koroze, ladným obloukem letí celý válec do šrotu a dává se nový, jinak to za chvíli teče. U atypických válců, do kterých sice gumičky jsou, ale není k dispozici celý válec, jsem kdysi používal vyvložkování nerezovou trubkou, která byla nalisována po nahřátí válce na cca 80°C a vnitřek se vybrousil kvůli hladkosti. Problém je v tom, že to doma neuděláte, nerez je tvrdá a jsou na to potřeba kvalitnější nástroje.


RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 12:29
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

V servise se vysaje brzdovka z nadrzky, naleje nová a potom se odvzdušňuje tak dlouho, dokud neteče nová - čistá.


RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 12:24
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

to sem rad ze to tak je, je to presne muj cil, snazim se ty clanky psat tak aby to pochopil skutecne kazdy ...


RE: Chválím
Datum: 27.02.2004, 12:22
Od: M a r c e l <martin@fabian.cz>
WWW: http://martin.fabian.cz

diky za pochvalu, presne o to mi jde, aby to bylo co nejlepe pochopitelne pro kohokoliv ... treba i pro takoveho joudu jako jsem ja B-)))


RE: RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 12:04
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Po tech stodvacitkovych zkusenostech se mi prave do toho vubec nechce, navic predpokladam ze v servise jsou na vymenu kapaliny nejak vybaveni. Nebo taky potrebuji dva mechaniky, povolovace a slapaka?


RE: Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 11:54
Od: Rs <stekly@kgb.cz>

Vymena brzdovky -Mne to udelali za asi 50 Kc prace + brzdovka (ale bylo to jeste s vyfukem, nebyli autorizovani, nechtelo se mi pod to v zime lezt). Sam by ses s tim strasne nadrbal, lepsi je kdyz jsou aspon dva (jeden slape, druhy leje a kontroluje).


Chválím
Datum: 27.02.2004, 11:40
Od: Labros <martin.nav@quick.cz>

Marceli, tvoje články se mi líbí, spousta fotek v nejlepší kvalitě a hned si to člověk představí, je to mnohem lepší, než sáhodlouhý povídání. A jsou to články o praktickejch věcech jako spojka, brzda :)


Vymena tesneni
Datum: 27.02.2004, 10:31
Od: Igor <igor.ma@pobox.sk>

Ja som menil viac krat tesnenia na starsom type spojkoveho hlavneho valca, vydy to po mesiaci zacalo tiect. Az som sa nastval a dal tam, aj ked je to zakazane novsi druh tesneni, ze sa prinajhorsom zadre a aj tak budem musiet kupit novy. A hele, teray to uz rok drzi, netecie a normalne funguje. Zahada alebo stastie? Skode zdar


Vymena brzdove kapaliny
Datum: 27.02.2004, 10:25
Od: Clouseau <Clouseau@email.cz>

Pekny navod, takovy pro blbecky, takze jsem ho i ja pochopil - ja mel ovsem tu vyhodu, ze jsem jako zminena noha asistoval u nekolika takovych operaci. Na obou mych stodvacitkach se valec kuchal, na Rapidu menil pro jistotu cely (nekolikata repase pry vazne neni to prave orechove). Ale mel bych dotaz - nevite jak meni brzdovou kapalinu v servisu a kolik by to tak mohlo stat (Felicie)? Kdo vi jak je ta moje stara, tak ze bych to na jaro nechal udelat - priznavam ze co se brzd tyce tak se docela svepomoci bojim, vrcholem byla pro mne vymena desticek.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení