ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Snižování hlavy
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Snižování hlavy

RE: Mam menit aj vacky?
Datum: 4.03.2008, 14:19
Od: kachnis <g>

zkus prijit na diskuzni forum, tam ti to popisem :-)


Mam menit aj vacky?
Datum: 13.01.2008, 22:50
Od: murgy <murgy@centrum.sk>

ako viem aky kompresny pomer mam? ci vobec mam znizovat hlavu alebo nie? kto mi to vie zmerat? a ak zistim ze je maly a chcem ho zvacsit na 10:1 podla tej tabulky v clanku, mam zmenit aj vacky? co vsetko este obnasa znizovanie hlavy?


RE: rozdíl mezi L a LS
Datum: 6.10.2006, 14:06
Od: Miro Almasi <miroalmasi@zoznam.sk>

Ahoj, Neviem ci ti este treba odpovedat, ale rozdiel je v tom ze 120LS hlava ma male vybranie v mieste piestu, lebo 120LS piesty su vypukle. Este sa mi nieco zda, ze nejake LS-ky mali silnejsie vyfukove pruziny na ventyloch. Uz si presne neviem spomenut. Mam ale odskusane ze 120L-kova (rovna) hlava a vypukle 120LS piesty sa nestretnu s ventylmi ani s hlavou, pokial to mas na normalnom tesneni pod hlavu a normalnu vacku 120L. Ak to das na medene kruzky, piest sa nevmesti pod hlavu. 120L hlava a 120LS piesty ti narozdiel od 120LS original motora (9.5:1) daju kompresiu nieco vyse 10:1 (nikdy som to presne neodmeral). Musis ale jazdit na 95 oktanovy benzin a zakladny predstih ti neodporucam pod 6 st. inak z toho nedostanes dobry vykon ani spotrebu a moze ti prasknut hlava alebo proste budu "horiet" sedla ventylov. Proste mal by si vediet com robis, ak by si nieco take skusal ale to nebola tvoja otazka... Miro


RE: rozdíl mezi L a LS
Datum: 26.07.2006, 17:44
Od: Marquee <marquee@atlas.cz>

jiný tvar spalováků, LS má písty s kulovým vrchlíkem a L rovné, navíc má LSo větší kánály a ventily....


Poruchy
Datum: 11.06.2006, 22:51
Od: Kerapid <cchick@zoznam.sk>

Caute. Ja som uz spalil 2 motory 130.Tie motory uz niesu velmi stavane na zvysovanie vykonu. Bud to pukne hlava, co sa mi stalo v prvom pripade, alebo praskne klukovky hriadel, co sa mi stalo v 2 pripade. Teraz pracujem a jazdim s motorom zo skoda garde, 120GLS na mojom Rapid... Mimochodom, mam este jeden motor 130,kto by chcel? icq: 227813705 caute.


snižování hlavy
Datum: 5.05.2006, 13:48
Od: Lacky <L.forezby@seznam.cz>

Hoši nic proti snižování hlavy na šáde ale nesníží se tím i životnost motoru???


RE: Tesnenie
Datum: 30.01.2006, 18:34
Od: jan <drda>
WWW: http://dshs.cz

vy ste ale hovada o 0,3mm je dost na to aby se to pomrdalo jede vám to 60 a eště to domrdáte


RE: Komprese
Datum: 30.01.2006, 18:29
Od: petr <bajza>
WWW: http://eman.cz

koupíš kompresor a strčíš si ho do prdele a když nepraskneš tak jsou tlaky ok


rozdíl mezi L a LS
Datum: 3.01.2006, 20:17
Od: geoges <Stanekml@seznam.cz>

Nevíte někdo jestli jaký je rozdíl mezi hlavou válců na Škodě 120L a Škodě 120LS? Díky za odpověď.


Dotaz na snížení hlavy u š 120L
Datum: 15.07.2005, 12:20
Od: Jiří Herman <krespo@seznam.cz>

Potřebuji poradit. Chtěl bych si nechat snížit standardní škodováckou hlavu motoru u 120L, ale nevím o kolik, tak abych s tím motorem nemusel dělat žádný jiný úpravy a aby ten motor vydržel.Nevíte někdo kdo toto dělá na okrese Blansko? Díky za odpověď.


RE: Komprese
Datum: 18.05.2005, 9:26
Od: Martin <qwerz@seznam.cz>

Jo...tady je jen tak pro představu, já sem si ho tam taky kupoval :c) http://www.kovovd.cz/medla/mk16.html


RE: RE: RE: RE: Hlava Š130
Datum: 18.05.2005, 9:14
Od: Martin <qwerz@seznam.cz>

Jenom takovej dotaz..není rozdíl mezi kompresním poměrem kerej udává výrobce (např. 9,5:1) a tlaky které naměřím na měřáku? (např. 12). Nejsou to 2 rozdílné hodnoty..? Já mám 120LSko a po změření tlaků mi to ukazuje kolem 12. A tady je psáno že kompresní poměr má být 9,5:1 nebo kolik.. Motor má najeto strašně moc :c)). Známej co dělá GOčka mi říkal, že motor po GO má tlaky 13, a pokud budu kupovat jetej motor, tak by neměl mít míň jak 11...


RE: utahovací momenty
Datum: 23.11.2004, 14:50
Od: Miroslav Migal <m.migal@sigmasoft.cz>
WWW: http://autoweb.lutin.cz

Na Škodě 110R je moment 50 NM. Po snížení hlavy o 1.5mm jsem dotahoval momentem 55NM a vše v pohodě.


utahovací momenty
Datum: 22.11.2004, 14:53
Od: Jan Hochman <hochman.jan@seznam.cz>

Když už se tady bavíme o všelijakých uprávách hlavy válců, nevíte náhodou taky někdo, jakým momentem se maj utahovat šrouby na hlavě? A taky, pokud snížím hlavu a tím taky zvýším tlaky, není potřeba tyto šrouby utáhnout na větší moment? Díky za odpověď, zdar škodovkáři


RE: Konkretne prosim
Datum: 23.06.2004, 20:57
Od: Travis <Travis18@email.cz>

Za snizeni hlavy 1000sk??? Teda to by ti vyso levnejc prijet sem, kamosuv tata mi to ze znamosti udelal za 50 kc :). Jinak vacka 260/260 ma zatah v nizsich otackach a je to max pro seriovy motor zatah je neco mezi 3000 a 5500 otacek. U vacek 280/280 je zatah od 4000 do 7000. Kdyz mas do 10000sk tak si trochu priplat a kup si jeste 1 fabkovej. Rozeber ho a nacpi vnitrnosti do 136 motoru. Zvysi se ti objem na 1.4 a vykon bude uplne stejny jako pri tuningu motoru 136. S tim rozdilem ze muzes vykon posunout dal temi upravami cos chtel udelat. Vic informaci na... http://skoda-upravy.wz.cz/main/index.php?co=25


Konkretne prosim
Datum: 20.06.2004, 12:53
Od: Dušan Burger <dusan_burger@hotmail.com>

Mozno to vyzera divne ale zaujima ma ako PRESNE sa zvysi vykon pri zvyseni kompresneho pomeru z 9,7 na 10,5 pri skode rapid 136. Co sa presne zmeni na chovani auta? Je to citit? Koklo koni to prida? A teraz vacka. Preco mam pouzit vacku 280/280 a nie vacku 260/260? Pri ktorej z tychto vaciek ma auto vacsie zryhlenie? a ak pri 280/280 je to vyssie, preco sa vobec vyraba vacka 260/260? Pri licovani zvodov a lesteni kanalikov sacieho a vyfukoveho potrubia, kolko koni to prida? Nehnevajte sa na mna ze sa tak pytam, moc sa do toho nevyznam, ale mna zaujima za co presne davam peniaze. Pretoze ak dam za znizenie hlavy 1000,- Sk a prida mi to dva kone a dam za prelestenie kanalov 2000,- Sk a prida mi to 10 koni, nemam o com rozmyslat. Nechcem vyzerat mudro ale naozaj by som chcel mat presnejsie informacie. Nie take ze auto zacalo po uprave lepsie tahat. Mozno by to aj viaceri ludia chceli pocut. Nieco takehoto: Ked dam do škody rapid 136 10 000,- Sk, o kolko koni mozem zvysit vykon a co presne sa na aute bude robit? Da sa to vobec povedat? Mozno som proste iba "hlupy" a taka vec sa neda povedat ale aspon orientacne.


RE: RE: RE: Hlava Š130
Datum: 24.03.2004, 22:13
Od: simi <--->

Ale nejsou velky, ja mamkompresni tlak na 136 1.4 Mpa tj. 14, coz je vic nez 13,5 a zadny problemy. Neni problem jinde? Taky muze beje to tesneni smejd. Vyslovne jsem byl varovanej pred Akuzou, naopak doporucenej byl Temac (snad se to tak pise) a jsou s nim vyborny zkusenosti na rozdil od ty Akuzy, kterou jsem mel pred tim....


RE: RE: Hlava Š130
Datum: 21.03.2004, 23:19
Od: Luboš Zeman <djbrix@seznam.cz>

Tak problem s hlavou uz jsem vyresil tim,ze jsem si upravil hlavu ze 105,vse ok,ale po smontovani motoru jsem mel problemy s chlazenim,dostaval se mi tlak do vody,nechal jsem zmerit tlaky a namerili mi 13,5 na vsech valcich,ani oni sami tomu nechteli verit,mysleli si ze maj spatnej merak.Asi to pri srovnavani hlavy zamecnici trochu prehnali.Nicmene muj problem spociva v tom,co s tim.Ty tlaky jsou prilis velike na seriove tesneni,to konci nekde na cca 11,5 s tesnenim s medenymi kruhy nemam zadne zkusenosti,pouze z literatury.diky za jakoukoliv odpoved ps: Motor je po go a jede jako splaseny.


RE: Hlava Š130
Datum: 13.03.2004, 11:03
Od: DDX <ddx@alpha.net.pl>

Nesla by tam ani nahodou!


Hlava Š130
Datum: 10.02.2004, 22:28
Od: Zeman <djbrix@seznam.cz>

Potreboval bych hlavu na Š130,nemate ji nekdo? nebo aspon jestli by tam sla dat hlava z facka,a co vsechno by se muselo upravit.diky


Podbroušení hlavy
Datum: 14.12.2003, 18:16
Od: Pavel Kolenovský <P.Kolenovsky@seznam.cz>

Potřebuji poradit: Podbroušení svislé stěny spalovacího prostoru v místě: okolí sacího ventilu, do tvaru profilu kapky. VELIKOST A UMÍSTĚNÍ V HLAVĚ? Dík


RE: hlava motoru
Datum: 5.11.2003, 21:19
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

nesla,hlinikova hlava se delala pouze na s135-136,sou tam jinak reseny kanaly.


hlava motoru
Datum: 22.10.2003, 15:26
Od: AWE <_awe@centrum.cz>

Dobrý den, já mám trošku odlišný dotaz. Mám Š120L, r.v. 1986/10. Šla by na tento motor dát hliníková hlava z Favorita?? Byly by nutné nějaké úpravy??? Děkuji.


RE: RE: RE: RE: dotaz
Datum: 8.09.2003, 22:44
Od: petr <mikys@post.cz>

motor 120 LS tvrda sedla nema. Vyssiho kompresniho pomeru je dosazano pouzitim jinych pistu. Hlava je stejna, myslim, ze jsou pouzity jine pruziny ventilu.


RE: Uz dost hadek o tesneni
Datum: 25.06.2003, 10:58
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

ale kde se da zehnat to 1mm tlusty tesneni?kolik za nej priblizne chteji?da se to zehnat nekde v brne?


RE: RE: RE: RE: dotaz
Datum: 21.06.2003, 10:55
Od: Marek <rs.system@centrum.cz>

o tvrdých sedlech nic nevím a ani jsem o tom nikdy neslyšel ale jsou tam jiný písty ty způsobují tu vyšší kompresi


RE: RE: RE: dotaz
Datum: 4.03.2003, 14:47
Od: Marek <ja@ja.sk>

Mam skodu 120L, podla tabuliek ma kompresny pomer 8,5:1 120LS ma 9,5:1. je medzi nimi nejaky podstatny rozdiel? o inej hlave s tvrdsimi sedlami ventilov viem, ale ci je tam este aj nieco ine, piesty, ojnice, kluka... pytam sa kvoli tomu ze ci sa mi vobec oplati znizovat povodnu hlavu zo 120L alebo radsej zohnat hlavu zo 120LS a bude to chodit uz aj na bezolovnaty 95 oktanovy benzin. touto vymenou by sa mal zvysit aj kompresny pomer na 9,5 tak ako je na LS-ke, nie? alebo je v tom nejaky problem? diki


RE: RE: dotaz
Datum: 22.02.2003, 0:39
Od: stam <stam@centrum.cz>

Přesně jak píšeš,při snížení hlavy musíš znovu seřídit vůle ventilů a tím je vše hotovo. Na tyčkách nic neděláš.


RE: dotaz
Datum: 21.02.2003, 10:00
Od: Marek <ja@ja.sk>

Mam jednu otazku ohladom znizovania hlavy na S120L. ako je to s rozvodovymi tyckami ked sa znizi hlava dajme tomu o 1 mm, potom tieto tycky niesu dlhe? resp. niesu o ten 1 mm dlhsie ako by mali byt?? alebo sa to potom da nastavit volou ventilu? tak ako je to vlastne s tym? za ozrejmenie dakujem ;)


RE: Uprava 130 Rapid
Datum: 19.01.2003, 11:46
Od: andiandi <andiandi@post.sk>

cau. ja mam sice v rapide motor iba 120ls, ale tiez som mal podobný problém - v skúšal som "sportové výfuky" domácej výroby- najlepší vsledok je že to má dobrý zvuk ale ťah je zhruba ako bol..., skúšal som odrezať z krytu na vzduchč, ale to len (a poriadne) zvišilo hluk pri niektorých otáčkach.. a tak som apravilk toto: podtlaková pumpa na 2. komoru karburátora sa otvára asi pri 100km rýchlosti- ja som dal preč tú pružinku-teraz aj keď ťahá tak sa komora neotvorí(taraz slúži iba ako zátka na ten otvor), ale ja ju ovládam pedálom ako 1. to znamená že najprv sa otvára iba 1. komora a keď je už otvorená asi do 3/4 tak sa začne otvárať aj 2. - na tiahlo 1. kom, som prirobil takú "pomôcku" čo mo potom otv. tú 2. taraz to funguje asi tak že keď chcem tak môžem ísť na 1. komoru aj 120(ak to vládze-niekedy áno) a keď chcem napríklad rýchlo objehať tak stlačím plyn poriadne a otvorím si obe komory kedy chcem- je to dosť cítiť že to ťahá. a pri tom spotrebu mám od 5,5-7,5L na 100km, pri dlhšej ceste keď to valím okolo 90-110, po dialnici aj 140 mi vyšla spotreba iba 6,8L (cez leto), a pri rozumnom zaobchádzaní s plinom sa v pohode zmestím pod 6, cez zimu keď chodím skoro stále na studený motor-krátke trasi tak mám spotrebu asi 7,5L, -super, nie? a to mám 4-stupňovú prevodovku!!(s prevodom 3,9) ešte chcem skúsiť 1 výfuk( tentoraz normálny nie všeliaké zlepence) - vlastne to budú 2- pre 2 a 2 valce zvlášť. - bez akýchkoľvek veľkých zákrut a tlmení, iba trubka s dierami v dalšej trubke.. asi to bude trochu hlasnejšie ale mala to aj 120 L/A a fungovalo jej to dobre tak uvidím - + chcel by som dať motor 136 ale to ešte nemám naisto.. zatial čau andiandi


HELP- 120LS
Datum: 14.01.2003, 9:37
Od: andiandi <andiandi@post.sk>

mam v rapidke (neviem preco) motor 120 GLS, vy tu píšete o znižovaní hlavi na LS-ke, neviem či ju znižoval predchádzajúci majiteľ, ale moja hlava je tak nízka že keby uberem ešte pol milimetra tak sa mi budú piesty búchať o hlavu...! jednoducho je to úplne nadoraz. môže mi teraz niekto objasniť ako to je? díky andi


snizeni hlavy na bmm
Datum: 13.12.2002, 18:26
Od: daggereall <pnemam@post.cz>

NEMATE NEKDO ZKUSENOSTI SE SNIZENIM HLAVY NA FAVU BMM?BUDU MIT VETSI VYKON S RIDICI JEDNOTKOU 40KW NEBO 50KW?U 50KW BYLA NASTAVENA NIZSI SPOTREBA BENZINU NEZ NA 40KW.UZ ME NEBAVI SE TAHAT NA DALNICI 110-130 V PETI LIDECH.


Uprava 130 Rapid
Datum: 11.12.2002, 21:18
Od: White Rapouš <JSixta@seznam.cz>

Zdar všem,potřebuji stručně poradit. Co mám udělat,abych zvýšil výkon motoru u 130ky (Rapid). Četl jsem tu, že stačí pouze těsnění pod hlavu a různý poměry, atd..kámoš mi nabízí frézu. Co je lepší??? Tak stručně a levně. (co je potřeba k výměně na motoru k zlepšení výkonu!) nechci mít z auta ferrari ani traboše(za 10000km) rozumně! Kdo to už někdy dělal, at mi poradí! Díky Rapouš


RE: RE: Dotaz
Datum: 22.10.2002, 17:08
Od: Roman <Mpi.inn@seznam.cz>

kamo-favo 50kW nema vacku 254/254 jak tu uvadiš, ale 248/248. čau Roman


RE: Dotaz
Datum: 13.09.2002, 7:57
Od: V. <vaclav.kramar@tiscali.cz>

Tak na kompresi 10-10.5:1. Ale samo o sobe ti to moc nepomuze. Jeste by to chtelo vacku - aspon 110LS/R (247 st.) nebo Favo BMM 50 kW (254 st.).


Dotaz
Datum: 7.08.2002, 19:11
Od: Marek Svoboda <marek-wrc@seznam.cz>

Mám dotaz přátelé Škodovek.Vlastním Škodu 120l a potřebuju poradit.Chci abi to jelo lépe okolik desetin mm to snížit abi to nemělo moc velký vliv na opotřebení motoru a abi to bylo alespoň trochu znát.Dík za pomoc Marek.


RE: Help!
Datum: 4.08.2002, 23:08
Od: Medvedak <medvedak@centrum.cz>

Hello, too many questions :-) You can find answer in this web pages, but I think only in czech language, if czech language is problem, I can translate something for you about your question. Bye M.


Komprese
Datum: 1.07.2002, 3:18
Od: Dj Rix <petr_matusek@yahoo.com>

Uvedomuje si vubec nekdo z vas,ze to co merite merakem vrazenym misto svicky do hlavy neni komprese,ale kompresni tlak? Komprese se meri tak,ze se motor polozi na bok a 1 pist se nastavi do HU,pak se do spalovaciho prostoru otvorem pro svicku nalije stikackou s merkou az po konec zavitu pro svicku nafta(nebo motorovy olej),na strikacce se odecte hodnota nalita do spalovaciho prostoru,odecte se 1cm3 obsah zavitu svicky(u motoru s litinovou hlavou,zjistenou hodnotou se podeli obsah 1valce v DU(spocteme z celkovyho obsahu auta/4)a vyjde nam skutecny KOMPRESNI pomer.Takze jak vidno z popisu,doopravdy zmerit kompresi neni zadna prdel!Jen tak mimochodem merak kompesniho tlaku nema cenu vyrabet,novy stoji 200Kc a vyrabi je ta sama firma co pneumerice(myslim ze je to Kovopodnik nebo tak nejak).Skode zdar.


Komprese
Datum: 4.05.2002, 22:12
Od: fido <fridrich.tom@seznam.cz>

zdar chlapi. chtěl bych si vyrobit měřák komprese. potřebuju vědět vjakých jednotkách se uvádí a tudíž, jaký mám použít rozsah budíku. dík za radu. Rapid FOREVER


Help!
Datum: 15.04.2002, 9:58
Od: samo <skoda@volja.net>

Hello! I have a Skoda Favorit 135 and I started tuning it a year ago! I have already fitted a 295° cam shaft and soon I will replace the original carb with a Dellorto DRLA 36 carb, now I need to know how much can I lower the head? Do I need harder valve springs? How do I get a shorter differential, has anybody got any experience with kits for 1411ccm,1450ccm... .... Please help me with suggeestions!


RE: dotaz
Datum: 27.01.2002, 22:24
Od: dePorsche <chaura@post.cz>

no samo, kazdy facko ma osmikanal


dotaz
Datum: 14.01.2002, 21:12
Od: Jericho <aaaabc@seznam.cz>

Je hlava z Favorita 136L osmikanalova?


Prosba o radu.
Datum: 28.05.2001, 7:45
Od: Jozef Bela <jbela@vsz.sk>

Čau škodovkáry. Chcel by som niekoho požiadať o radu. Jeden môj známy sa dostal k hlave zo 110LS a chcel by ju dať na 120L, či mu to bude pasovať a aký to bude mať vpliv na kompresny pomer....... Čau.


RE: RE: Uz dost hadek o tesneni
Datum: 26.05.2001, 15:44
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

Uprime receno nevim. Ale dle meho nazoru se vykon (tim myslim kw) o moc nezvysi, ale podstatne vzroste kroutici moment, ktery je pri akceleraci setsakra znat :). S tim vypoctem to podle mne vubec nema smysl. Protoze to bude jen teoreticka hodnota (vse brano v idealnim pripade), která se od skutecne muze priserne lisit. Nech si vykon zmerit na motorove brzde v servisu. Tam ti to zjisti naprosto presne a nebo si sezen nekde na internetu program "streetdyno". Uz si vazne nepamatuju na ktere adrese jsem ho nasel. Ten ti vykresli graf v celem rozsahu otacek (jak vykon tak i kroutici moment). Na te strance je i vse vysvetleno a protoze by to bylo na dlouho, tak se o tom nehodlam rozepisovat. Ten je schopen ti zjistit výkon auta s presonsti mam zato 5%. Coz mohu potvrdit dvema testy, ktere jsem provedl na Opel Astra 1.6i a Skoda 120LS. A ma pastika S105 motor 136 s par blbostmi my vysla vykonove na 55 KW.


RE: Uz dost hadek o tesneni
Datum: 23.05.2001, 8:40
Od: Miki <miki6_SK@yahoo.com>

Zajimalo by me o kolik se cca zvysi vykon, pri snizeni hlavy S 130 /s original komprese 9,7:1 na 11:1/, mam tuto upravu - jezdi tu super, hlavne na novej benzin SHELL 99+, 1.4 -ky s vykonem kolem 55 Kw /almera,escort,.../ nemaj pri akceleraci sanci. 0-100 km/h za 12,5 s. Jak se da udelat vypocet zvyseni vykonu v zavyslosti na snizeni hlavy ? diky.


Uz dost hadek o tesneni
Datum: 27.04.2001, 10:41
Od: Vena <Big.Bozzz@worldonline.cz>

U vozu Skoda 130L/A byl kompresni pomer 11,5:1 dosahnut 0.5 mm tlustym tesnenym s medenymi krouzky, pro ktere jsou upraveny vlozky valcu. Necha se ovsem sehnat i 1mm tluste tesnenni, kvuli kteremu vlozky valcu upravovat nemusite. A dle meho nazoru je lepsi sehnat nizsi tesneni nez ubirat material z hlavy nedejbuh jeste na nejake 100 let stare freze ci brusce :))


RE: Tesnenie
Datum: 16.02.2001, 15:56
Od: Netopýr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

tak jak ti to dopadlo s tou hlavou? nepraskla nakonec? bylo to jenom tim těsnenim????


RE: RE: RE: Tesnenie
Datum: 14.02.2001, 17:55
Od: Netopyr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

skutecne??? tak jak to tedy je??? velmi rad se poucim. Netopyr


RE: RE: Tesnenie
Datum: 10.02.2001, 18:05
Od: vici <vici@centrum.cz>
WWW: http://vici.wz.cz/favo.html

uz jsi nekdy videl Ackovy motor s kompresi 11,5:1?! To byly asi zavody anglicaku:o))))! Nez abys psal porad jen radoby chytre rady,ktere sou totalni nesmysly tak radsi nepis nic..:o)))


RE: Tesnenie
Datum: 9.02.2001, 14:02
Od: Netopýr <tvoves@seznam.cz>
WWW: http://plivnik.cz

je to urcite tesneni pod hlavou, maximalni hodnota na seriova tesneni je 11,5:1 ale to je pro zavody ve sk. A - tam se po kazdem zavode sunda hlava a tak se meni i tesneni - ale 20km je dooost divny, zkus nejakou tuningovou firmu a pouzit misto tesneni medene krouzky, ale to se musi upravovat i vlozky valcu.


Tesnenie
Datum: 4.02.2001, 6:37
Od: mipr <mipr@mailbox.sk>

Znizoval som hlavu na Š 130 o 1,5 mm a o 20 km mi to zacalo "zrat" vodu, na vetilovom viku sa mi tvori kondenz, klesli mi otacky na volnobeh.Kompresiu mam 11:1. Ze by to seriove tesnenie nevydrzalo ? Kolko vyrobcou vyraba tesnenia. Ja som kupil, tusim ze "Thermo" alebe tak nejak. Su aj ine ?


RE: ventilová sedla
Datum: 23.12.2000, 18:27
Od: Jan Záhumenský <janza@post.cz>

Zdar, ventilová ocelová sedla se mých informací dají sehnat v Blažovicích, což je kousek od Brna směrem na Slavkov. Přesný kontakt nevím, ale když tam dojedeš a zeptáš se kohokoliv, tak ti poradí, je to malá dědinka a ten dotyčný je samozřejmě legální firma se vším všudy. (Taky o tom uvažuju).


ventilová sedla
Datum: 17.10.2000, 14:49
Od: Pepa Klofac <pepa.klofac@.post.cz>

Chtel bych se zeptat, zda nekdo z vas vi kde se v okolí Brna (Boskovic) da nechat upravit hlava ze S 120 na provoz na bezolovnaty benzin.


RE: RE: RE: bezolovnatý benzín
Datum: 24.05.2000, 12:40
Od: Dusan Jargas <jargasbcd@email.cz>

Lahvicka neobsahuje zadne olovo, to byl krok zpet. Obsahuje nahradni aditivum se stejnou funkci jako tetraetylolovo.


RE: RE: RE: RE: RE: bezolovnatý benzín
Datum: 23.05.2000, 22:43
Od: ferbs <rudolf.ferbs@iol.cz>

Ja to mam udelany do litinovy hlavy,dela do chlapek v Benatkach nad jizerou a i se srovnanim hlavy me to stalo deved stovek cau


RE: RE: RE: RE: bezolovnatý benzín
Datum: 22.05.2000, 17:01
Od: Jan Ziegebauer <jziegelb@atlas.cz>

Zajimalo by me jesli mas ty sedla udelany do litinovy nebo do hlinikovy hlavy. Jestli je to do hlavy litinovy tak tady hod do placu kde a za kolik to delaj. myslim ze nejeden skodovkar by ti byl vdecnej.


RE: RE: RE: bezolovnatý benzín
Datum: 12.04.2000, 21:24
Od: ferbs <rudolf.ferbs@iol.cz>

To potom ale nejezdíš na bezolovnatý benzin.A mas s tim zkusenost po ujeti alespon dvaceti tisic kilometru?Ja mam taky 130 ve ktere mam tvrzena sedla a poslednich dvacettisic jezdim na natural bez jedineho problemu.Je to asi otazka debaty,ale ja mam reseni jednou pro vzdy.Mne se nestane ze by mi u pumpy rekli,ze lahvicka s olovem je bohuzel vyprodana aze mam prijit zitra.Je to ale kazdeho vec jak se k tomuto problemu postaví.Jiste je,ze nas skodovkare to v nejblisi dobe ceka vsechny cau a Skode zdar


RE: RE: bezolovnatý benzín
Datum: 12.04.2000, 12:35
Od: Dw <Dworkinn@atlas.cz>

Pokud chces jezdit na bezolovnaty benzin tak staci jenom pred natnkovanim nalit do nadrze nadobku, ktera obsahuje prave zminene olovo!!! Lahvicka stoji cca 20kc a je na 40l. Jezdim tak uz pres 2000km a vse OK. Motor jede krasne a pripada mi ze i lip jede!!! Mam 130ku a na rovine bez vetsich problemu 160km\h!!!!


RE: bezolovnatý benzín
Datum: 26.02.2000, 20:14
Od: ferbs <rudolf.ferbs@iol.cz>

Neni třeba měnit vodítka ventilů,ale ventilová sedla.Původní sedla jsou moc měkká a při použití bezolovnatého benzinu dochází k jejich zaklepáváni.Je proto potřeba sedla vymněnit za tvrzená.Já jsem si při té příležitosti nechal srovnat hlavu a vymněnit i vodítka za ta na které se nechají nasadit simerinky(gufera).Celá ta sranda mě stála 900kč a bylo to za den hotovo.Co se týče nových vodítek se simerinky je to super.Motor si za pět tisic kilometrů nevzal ani deko oleje a to ho moc nešetřim.Jestli ti jde jenom o ježdění na bezolovnatej benzin tak ti stači vymněnit sedla.Měl by ses vejít do pětistovky. s pozdravem Ferbs


bezolovnatý benzín
Datum: 24.02.2000, 15:07
Od: Charlie <charliex@volny.cz>

Co můžu udělat pro to, abych mohl jezdit na bezolovnatý benzín i když mám motor Š742.12? Vím, že se musí upravit vodítka ventilů, ale jak?


RE: RE: Oprava
Datum: 1.02.2000, 9:47
Od: cmt <d9chovan@ite.fme.vutbr.cz>

Hombre, co se týče tvého rozboru účinností, až na malé nepřesnosti máš v podstatě pravdu. O čem tě však mohu ujistit je, že kompresní poměr, kdy má přírustek tlaků ve válci už téměř nulový účinek na výkon a jen se zvyšuje zatížení motoru leží někde kolem hranice 14:1 až 15:1. Tuto hodnotu jsem sám zkoušel na závodní Škodovce. Pokud se tedy výkon motoru zvýší na nějakých 11:1 pro běžné jezdění, není to na škodu. Kompresní poměr 12,5:1 až 13,5:1 se používá pro závodní motory, přičemž každý motorář ví, že pokud není v závodním motoru alespoň těch 12,5:1, tak je to nanic!!!!!! Kompresní poměr se také dělá podle vačky. Čím ostřejší vačka, tím větší kompresní poměr.


RE: Oprava
Datum: 27.01.2000, 19:25
Od: hombre <dulmax@seznam.cz>

Pánové CMT a CHIPMENE, dovolte, abych zasáhl do vaší diskuse. Efektivní výkon motoru je přímo úměrný objemu motoru, střednímu efektivnímu tlaku a otáčkám motoru. Efektivní výkon motoru je indikovaný výkon motoru zmenšený o ztráty třením, výměnou obsahu válce, pohonu rozvodu a ostatního příslušenství motoru. Celková tepelná účinnost(chem.+tep.+mech. účinnost+stupeň plnosti diagramu)udává, kolik tepla vzniklého shořením paliva se přemění v užitečný výkon. Tepelná účinnost motoru má vliv ne tepelné ztráty a ovlivňuje měrnou spotřebu paliva a rozměry chladícího systému. Obecná závislost tep. účinnosti a kompresního poměru je obrácená parabola, tepelná účinnost při nízkém kompresním poměru se prudce zhoršuje, ale přírůstek při vysokých kompresních poměrech již není velký. Z uvedeného je zřejmé, že zvyšování kompresního poměru sice vede ke zvýšení tepelné účinnosti (dle příslušného grafu), ale zároveň způsobuje prudké zvyšování maximálního tlaku na píst, který zvýšeným třením pístu a ložisek nepříznivě ovlivňuje mechanickou účinnost, jejíž vlivem je přírůstek efektivního výkonu značně malý. Podle mě, zvyšování kompresního poměru nad 11:1 nemá smysl (pro normální použití), protože nepříznivé ovlivnění životnosti částí motoru převažuje nad značně malým zvýšením jeho výkonu . Takže závěrem je zřejmé, že zvyšování kompresního poměru obecně zvyšuje tepelnou účinnost, ale zároveň zmenšuje účinnost mechanickou s následným ovlivněním efektivního výkonu motoru. Takže ani ty CMT jsi se nevyjádřil přesně. Tuto teorii mě učili na škole v roce cca 72, pokud to neplatí, přivítám připomínky.


RE: RE: Oprava
Datum: 27.01.2000, 12:48
Od: cmt <d9chovan@ite.fme.vutbr.cz>

Chtěl bych jen doplnit, že mé prezentované názory vycházejí z vlastních zkušeností. Pokud se hlava sundává, je přerovnání vesměs nutné - hrbatá nečistá plocha, drobné jamky v místech styku hlavy z chladící kapalinou atd. Ale jak říkám, je to vždy lépe udělat, než ne a pak to dělet znovu. Co se týče ceny, zkus se informovat tam kde to přímo dělají a ne tak, kde ti to prodávají. Co se týče litinové hlavy, mé zkušenosti jsou opět jiné...


RE: Oprava
Datum: 27.01.2000, 12:29
Od: Chipmen <chipmen@panda.cz>

Srovnávání hlavy při každém sundání mi přijde trochu zbytečné pokud není nijak poškozená. Dále co se údajů na stránce psaných týče, tak ceny a srovnavaci hodnoty jsem probiral s jednim technikem, ktery se zabyva specielne zarovnavanim hlav, brousenim ventilu, nandavanim sedel atd. jejich firma sidli nekde kousek severne od prahy z hlavy tu vesnici nevim. Tabulku s hodnotami jsem si pujcil z knihy Aby prezili rok 2000 od Cedrycha. O tom tesneni pod hlavou a jeho doporucene vymene pri kompresnim pomeru 11,5:1 povida technicka dokumentace uprav motoru pro zavodni vuz Skoda 130L/A vydana AMK v roce 87. Co se tyka vyhody zvyseni kompresniho tlaku mozna jsem se milne vyjadril, jiste me ve svem clanku opravite. Doporuceni ohledne kompresnich tlaku a jejich ucinku na zivotnost hlavy a mozne nasledky jsem taktez nasel v jiz vyse zminene kniznici a sam jsem se jiz presvedcil u me 130 hlavy ze neni radno tuto hranici pokouset, momentalne je v ni trhlinka ktera zpusobuje spatnou kompresi jednoho valce (tezko rict zda to vzniklo touto upravou). Jinak tento nazor jsem parkat slysel take od ruznych tuning domu, ze neradi upravuji stare motory s litinovou hlavou, ze radsi "jdou" do 136 s hlinikovou hlavou.


RE: RE: dotaz
Datum: 19.01.2000, 15:42
Od: cmt <d9chovan@ite.fme.vutbr.cz>

Hlavu ze Š105 je možné použít na motor Š120, dojde ke zvýšení kompresního poměru, těsnění je třeba použít ze Š120. Naopak na motor Š105 - vrtání 68 mm není možné použít hlavu ze Š120, kde má spal. prostor průměr 72mm, nedošlo by totiž ke stlačení těsnění a tím utěsnění spalovacího prostoru.


Oprava
Datum: 19.01.2000, 15:35
Od: cmt <d9chovan@ite.fme.vutbr.cz>

Nechci tady snižovat snahu autora článku, ale obsahuje mnoho nepřesností: 1, srovnání hlavy válců správný motorář provádí při každé její demontáži. Odstraní se tím nejen případná nerovnost dosedací plochy, ale zároveň dojde k jejímu začištění. Na takovou plochu lépe dosedne těsnění a dobře těsní. Srovnání hlavy se provádí buď na vhodné frézce či rovinné brusce. Cena srovnání, a to o jakoukoliv hodnotu snížení je mezi 150,- až 300,- pokud chce někdo za srovnání hlavy 800,- , jde, mírně řečeno, o velmi předraženou službu. Rovněž hodnota snížení hlavy při srovnávání je různá, závisí na prohnutí a znečištění plochy. Pokud je hlava rovná a nesnižuje se (např. jako při tuningu), pak se na rovinné brusce jen "lízne" o 0,05 - 0,1 mm. Pokud je hlava křivá, pak se srovnává podle potřeby, přičemž hodnota max. snížení je velmi specifická a leží kolem hodnoty 1,5-2 mm, montoval jsem hlavu na Š130, která byla předchozím používáním snížená o 3mm a funguje bez problémů. Je samozřejmě nutné udělat korekci spal. prostoru podle požadovaného kompresního poměru. 2, ke zvyšování kompresního poměru - běžné těsnění vydrží bez problémů kompresní poměr okolo 11,5:1. Tato hodnota je také považována za maximum, jaké je účelné na sériovém motoru dosáhnout. Pro zajímavost, hodnota komp. poměru závodních motorů se pohybuje mezi 12,5:1 až 13,5:1. 3, Výhody zvýšení kompresního poměru - není to, jak bylo mylně uvedeno v článku spálení více paliva, ale dosažení většího tlaku ve válci při kompresním zdvihu a tím zvýšení výkonu. Dochází také k lepšímu spálení paliva a dosažení větší účinnosti motoru. Nevýhody - větší namáhání dílů motoru, větší tepelné zatížení motoru, schylování k detonačnímu spalování, potřeba použití paliva s větším oktanovým číslem nebo korekce předstihu zážehu a jeho průběhu. 4, nevím jak autor článku došel na názor, že vlivem vyššího komp. poměru praskají hlavy. Zvýšení kompresního poměru na 10,5:1 - 11,5:1 nemá na životnotnost litinové nebo hliníkové hlavy žádný vliv.


RE: dotaz
Datum: 17.01.2000, 13:25
Od: Travex <travex@mujmail.cz>

neni mozne zamenit hlavu ze 105 za 120kovou. Je to jednoduse proto, ze 105 ma vrtani 68 mm kdezto 120ka 72 mm.


Těsnění
Datum: 6.01.2000, 16:41
Od: Imlauf Marek <sgp@volny.cz>

Sériové těsnění používám v pohodě do komprese 12:1 a zatím bez problémů i fabrika udává, že by to mělo držet.


dotaz
Datum: 26.12.1999, 23:46
Od: ferbs <rudolf.ferbs@soskolin.cz>

Jaký je váš názor na záměnu hlavy ze 105 na 120 tím by mělo dojít taky ke zvýšení komprese.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení