ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Výměna manžet homokinetických kloubů
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Výměna manžet homokinetických kloubů

RE: Zničené gufero
Datum: 22.07.2015, 9:40
Od: Miroslav Svoboda <nema@email.cz>

Dobra pripominka! Na majzlik se netluce zvrchu, ale ze strany, aby majzlik hridel vysouval a ne aby tloukl do telesa prevodovky. Kdyz jsem tloukl mezi kloub a plechovy kryt, tak plechovy kryt slezl dolu z kloubu, ale kloub z prevodovky nevylezl. Mrzi me, ze si Lukas znicil prevodovku. Jak jsem psal v textu, navod je bez zaruky a jsem amater, ktery to delal poprve. Navod opravit jednodusse nejde, alespon pred jedenacti lety se publikace resila poslanim celeho clanku emailem. Favorita uz bohuzel pet let nemam.


RE: RE: diky
Datum: 19.06.2014, 14:53
Od: a <a>

...jedna kulička není doma)))


hnací hřídel neni hnaná hřídel
Datum: 19.06.2014, 14:50
Od: a <a>

Pleteš si hnací hřídel s hnanou hřídelí)))


díky za rady
Datum: 17.05.2014, 18:02
Od: kosi <fantom.ass@seznam.cz>

článek mi moc pomohl, při demontáži jsem rovnou vyměnil všechny čepy a 2 vnější manžety, poloosy jsem nechal v převodovce. nejvíc si cením návodu "vylisování" čepu řízení pomocí zvedáku a kladiva /a majzlíku/, bez toho bych byl nadobro ztracen. pojistný kroužek šel vyklepnout z kloubu dobře, ovšem vrátit ho zpět šroubovákem mi nešlo. zkusil jsem naklepnout zpátky ale prasknul, byl to nový ze sady na opravu manžety, původní naklepnout šel a drží. taktéž kovový stahovací proužek na stažení manžety se moc nevyvedl, při stahování na obou kloubech z manžety sklouzl, použil jsem proto rychloupínací pásky.


Poděkování
Datum: 8.02.2014, 18:37
Od: Honza <medved02@volny.cz>

Moc díky za perfektní info.Skvělé i s fotkami.Zdravím H.


Zničené gufero
Datum: 20.10.2013, 19:44
Od: Lukáš <h2ukas@seznam.cz>

Vysekával jsem kloub z převodovky podle přiložene fotky. Díky tomu sem rosek gufero a usek kus hliníku, takže olej všude teče a nové gufero netěsní. Takže prosím opravit fotografii: "Obrázek – Vyrážení hnacího hřídele z převodovky [JPG 56kB]" jelkikož se má sekat mezi kloub a plechový kryt a ne mezi kryt a převodovku. Mezi krytem a převodouvkou je hliníkový limec v kterém sedí gufero a ten sem díky této špatné fotografii rosek. Pomačkaný plechový kryt se dá vyklepat, ale převodovka je kvuli této prkotine k ničemu. Docela se zlobím za tuto nepřesnost, jak vyseknout hřídel z převodovky.


dík
Datum: 15.08.2012, 13:32
Od: ku.sl <ku.sl@seznam.cz>

Díky za popis. Dost mi pomohl při výměně kloubu.


Matice
Datum: 18.11.2011, 23:12
Od: Miroslav Dvorak <mildakk@seznam.cz>

Opravdu super článek, jenom jsem se chtěl zeptat jak se odjistí ,,starší´´ matice poloosy ? Děkuji


Poptavka
Datum: 5.09.2011, 9:04
Od: Martin Bezdek <jamal500@seznam.cz>

Dobry den chtel bych se zeptat na jednu vec ohledne předni napravy na Škoda Favorit. No asi takhle nevim si rady kdyz jedeme a zatačime na pravou stranu tak se nic neděje ale jakmile zatačime na levou tak mi zacne prave kolo hodne třiskat a v rychlosti vic jak 80km/h se mi roztřepe volant a nejde uřidit auto tak musim rychle spomalovat děkuji za radu


Výborný článek
Datum: 31.05.2011, 11:56
Od: Zbyněk Strecker <streckerz@seznam.cz>

Článek je opravdu výborný, stručný, jasný bez nejednoznačností. Děkuji


podekovani
Datum: 26.02.2011, 17:18
Od: jiri blazek <www.jjiri.blazek@seznam.cz>

Velmi hezke a moc Vam dekuji Blazek


fajne stranky
Datum: 16.10.2010, 9:02
Od: Zdenda <kudrlinka@volny.cz>

parada,dneska jdu na to..diky za foto


RE: RE: diky
Datum: 22.07.2010, 18:03
Od: Miroslav Svoboda <--->

Možné to asi je, když jste to vyndal z auta. Ale správné to asi není.


RE: diky
Datum: 1.07.2010, 17:46
Od: Otomar <rejzek_jan@centrum.cz>

Mám dotaz, je možné,že je ve vnější části kloubů šest domečků pro kuličky, ale osazených je jen 5? Takhle sem to totiž vyndal s auta...


diky
Datum: 18.02.2007, 9:01
Od: michal kirchmann <michal.kirchmann@seznam.cz>

diky za rady velice se mi hodily


Klouby u Felicie
Datum: 22.12.2006, 23:02
Od: Jirka <jiri.zatrepalek@seznam.cz>

Felicie r.v. 2000. Manžety jsou ještě dobré, ale asi bude potřeba namazat klouby. Nějak to hlučí a lupe. Může někdo poradit - 1. jaké se používá mazivo, 2. Nechají se klouby namazat aniž bych je musel rozebírat (třeba jen stáhnout manžety)? Děkuji


RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 2.05.2006, 10:40
Od: Pavel <pavel.bravenec@pohorelice.cz>

Tak na tenhle problém jsem nedávno taky narazil. ¨Při opravě řízení jsem chtěl zrovna vyměnit vnější kloub, vnitřní už jsem vyměnil a všechno bylo vpohodě. Koupil jsem originál vnější kloub za 900,- a ve chvíli, kdy jsem ho chtěl nasadit na tyč tak byl větší. Dost mne to naštvalo, teď zkouším zjistit, jestli vnitřní kloub pasuje na tyč, která je na nový typ, tj. širší. Neví to to náhodou někdo? Už se mi nechce kupovat nový vnitřní kloub, když už ho mám měněný.


RE: homokinetické klouby
Datum: 3.04.2006, 10:02
Od: Miroslav Svoboda <--->

Dle meho nazoru je posledni komentar znacne matouci a jeho informacni hodnota je velmi mala. Ze se daji z hridele sundat oba klouby je myslim z clanku zrejme.


homokinetické klouby
Datum: 10.03.2006, 16:19
Od: Josef Kučera <kucera@mirel.sk>

Jen bych poznamenal, že homokinetické klouby jsou rozebíratelné a vyměnitelné oba.Púvodní tak zústane jen na obou koncích drážkovaná hřídel, ale stále je to levnější než celý kompl. hnací hřídel. Ten "nerozebíratelný" se rozebírá úderem na obvod zevnitř.(Už mu to nevadí). Takto jsem to dělal já, F. r.v. 1989. JoK.


PODĚKOVÁNÍ
Datum: 10.01.2006, 13:55
Od: JINDŘICH ZIMMERMANN <J.ZIMMERMANN@SEZNAM.CZ>

VÁŽENÝ PANE.DĚKUJI VÁM ZA TENTO POPIS.JE TO DOKONALÝ.TEDˇ TO SNAD DOKÁŽU UDĚLAT SÁM.UŠETŘIL JSTE MI MNOHO PROBLÉMŮ,ALE I PENĚZ.JEN TAK DÁL.PŘEJI NADÁLE MNOHO USPĚCHŮ A ŠTˇASTNÝ NOVÝ ROK 2006.S POZDRAVEM ZIMMERMANN JINDŘICH.


poděkování
Datum: 9.10.2005, 13:08
Od: alexandr <hrdinaa@seznam.cz>

Pane Svobodo, využil jsem Váš návod u výměny manžet u felicie. Ušetřil jste mi hodně práce a času,za což Vám děkuji. Cena v servisu za výměnu jedné manžety podle katalogu činí 750,-Kč. Já jsem vyměnil jednu zhruba za 1,5 hod bez nějakých větších problémů a s radostí, když se práce daří. Další Vaše články rád přivítám. s pozdravem hrdina


RE: Manžety
Datum: 8.09.2005, 13:06
Od: Mirek Svoboda <->

Ceny uvedené v článku jsou z neznačkové mototechny v Praze u stanice metra Luka. Originální manžety byly na objednávku. <BR> Jednou jsem také kupoval u autorizovaného prodejce Auto Jarov, cena o 10-20% vyšší. Manžety měli skladem, ale vůbec nevěděli, která bije. Takže kdybych je nepoznal, natlačili mi s přehledem něco jiného. To se mi tam stalo několikrát a také ostatním kupujícím, jak jsem vyrozuměl z dohadování s prodavači. Takže při nákupu bacha. To, že někdo něco prodává ještě neznamená, že o tom něco ví.


RE: Problem s loziskami ?
Datum: 12.08.2005, 11:56
Od: Petr Jurčík <jurcik@lgmechatronic.cz>

Sice ti nedokážu poradit, ale vzhledem ke stáří dotazu předpokládám, že už nějaký tip máš. Mě trápí stejný problém. Můžeš poradit?


Manžety
Datum: 19.07.2005, 23:52
Od: Michal Hodovský <michal.hodovsky@seznam.cz>

Nevíte někdo, kde se daji v okolí brna sehnat orig. manžety. Ptal jsem se v autorizované prodešjě ND Škoda v Ivančicích, kde je měli v sadě i s tukem a objímkami, ale za cenu 480 Kč/kus vnější a 350 Kč/kus vnitřní. Po ujištění prodavače, že to není skrytá kamera ani pokus o ftip jsem se dal do usedavého pláče. Prosím pomozte. Děkuji


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 9.07.2005, 15:10
Od: Petr Kremer <kremerpetr@seznam.cz>

Určitě je to opotřebovaný kloub, který má poněkud větší vůli.


RE: RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 9.07.2005, 14:29
Od: Mára <full.marek@seznam.cz>

Dneska jsem měnil vnější homokinetickej kloub na Favoritu 89. Takhle pohodovou prácičku už jsem dlouho nedělal.Opravdu jsem si to vychutnal.Všechny matky šly povolit bez větších problémů.Jen na velké samojistící matce(30) u kola se muselo trošku zabrat metrovou tyčí:-)Kloub jsem měnil na autě(poloosa v převodovce) a chtěl bych poznamenat,že když se pak nasazuje nový kloub na poloosu přes pojistný kroužek,je dobré si našroubovat na ten kloub tu starou matku,protože až budete naklepávat kloub na tu polosu nebylo by dobrý sprasit závit. Další trošku problém nastal při dotahování objímek kolem manžet.Rukou to nešlo a sikovkama by byla čuňačinka,takže nakonec to vyřešila objímka na hadice o kousek větší než objímka na manžetu.Objímku na hadice jsem nasadil přes objímku manžety a začal ji dotahovat.Ta obepne objímku manžety a ta se zacvakne. Nastal ovšem další problém.Jelikož jsem vyměnil pouze jeden kloub,teď,když přidám hodně plyn,začne to táhnout auto ke straně....čim to je? Žeby jeden kloub opotřebovaný a druhý volný a tim pádem ztráty na tom neochozeném kloubu???


Problem s loziskami ?
Datum: 21.03.2005, 2:16
Od: Juraj <juraj.palcik@hp.com>

Zdravim vsetkych, mam problem, ale neviem presne co ho sposobuje. Pri kazdej ceste, najhorsie je to rano za studena alebo ked auto chvilu parkuje, sa mi odniekial z pod napravy ozyvaju divne kovove zvuky. Je to nieco rotujuce, tipoval by som klb alebo lozisko kolesa. Ked uz sa auto zohreje, prestane to. Potom sa to ozve uz len ked je auto v pomalom zabere na spojke alebo tak. Pozeral som manzety a su ok. Aj ked za tie klby by som ruku do ohna nedal. Ak by to bolo lozisko, je vymena narocna?


RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 6.03.2005, 23:07
Od: Mirek Svoboda <--->

Pokud vim, Lucas (byvaly n.p. Autobrzdy Jablonec nad Nisou) delal a dela urcite dily primo pro Skodovku, takze kdyz si jdete koupit originalni nahradni dil na favo/felicii, tak casto kupujete Lucas. Mam od Lucasu: hlavni brzdovy valec brzdove kotouce a desticky zadni brzdice pistky a drzaky prednich brzdicu Po cca 20kkm bez problemu. Co ja vim, tak vyjma kotoucu a brzdovych desticek Lucase lidi chvali. U desticek a kotoucu jsou nejednotni, nekteri radeji kupuji lepsi.


RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 1.03.2005, 16:38
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

2 kachnis: Mam od LUCASu predni kotouce na S130 a po cca 20tkm no problem - ofsem zadnej zavodni styl :c)


RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 1.03.2005, 15:29
Od: kachnis <green.devil@seznam.cz>

kdyz se tu mluvi o neoriginalnich dilech, co znacka LUCAS:tusim ze pochazi z Jablonce n.Nisou..je to kvalitni znacka??


RE: RE: Vnější kloub
Datum: 1.03.2005, 13:50
Od: Zeck <zeck@centrum.cz>

Neoriginální díly bych už taky nekoupil, mám s nima jen špatný zkušenosti. Jinak díky za radu, až bude teplo, tak na to vlitnu.


RE: RE: Vnější kloub
Datum: 25.02.2005, 15:09
Od: Mirek Svoboda <--->

Kupovat neoriginalni sragory se mi uz mnohokrat nevyplatilo - jak financne, tak casove. Chybama se clovek uci a take se rika, ze nektere zkusenosti jsou neprenositelne... S reklamovanim je to casto potiz :-(


RE: Vnější kloub
Datum: 21.02.2005, 11:16
Od: Roman <roman.zajac@seznam.cz>

Jde to.. jen stačí podržet nápravu a odklopit kolo vytáhneš to ven (v převodovce zůstane náprava zasunuta.)pak sklepneš ten kloub a naklepneš nový(nejprve ho naplníš tukem a vymeníš vše podle článku). Dej pozor měnil jsem to teď na feldě ...je to stejný...a díly jsem koupil neoriginální ...musel jsem podkládat. Protože díl (homok.kloub) byl oproti originálu o 0.6mm menší (v osazení které tlačí na ložisko v kole. Musel jsem použít ocel podložku 1mm a nejsem z toho vůbec šťastnej...nejradši bych to vyreklamoval. Zdar Roman


RE: RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 28.01.2005, 12:06
Od: Rs. <...>

mala technicka mirila do cerneho, v posledni dobe si prestavam davat pozor na cestin ...


RE: RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 27.01.2005, 15:12
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Mala technicka :) "tripoid" je to same jako "tripod, tripode" = "trojnozka" ? ;o)


RE: RE: RE: Vnější kloub
Datum: 26.01.2005, 12:55
Od: Rs. <...>

jestli to bylo na mne> no, stalo se mi ze jsem pacidlem natrhl jeden ostrikovaci krouzek pouzdra tripoidu - takze kdyz to nejde ven primerenou silou, netece to, tak manzetu povolit musis tak ci tak ... ale necht kazdy dela jak umi ...


RE: RE: Vnější kloub
Datum: 26.01.2005, 12:29
Od: Miroslav Svoboda <--->

Takhle jsem to taky jednou delal a je to vetsi vopruz nez to vyndat z prevodovky. Teda bez kanalu a kdyz to clovek dela poprve ci podruhy. Na druhou stranu neni pak nutne narazet pouzdro tripoidu zpatky a shanet k nemu novy pojistny krouzek. >pokud nemas kurs hadi zeny, tak to nestoji za to. Pouzdro >tripoidu nemusis vytahovat (muze jit ven hodne nasilim), >staci povolit manzetu a polosu vytahnout - pozor, je to >lozisko, musis mit cisto.


RE: dotaz
Datum: 24.01.2005, 12:33
Od: Rs. <...>

velmi zjednodusene lze rici, ze rozptyl cen odpovida cca 1:1 kvalite=zivotnosti. Na vrakoviste bych osobne odvahu nemel (jak poznas perspektivu kloubu?)


dotaz
Datum: 21.01.2005, 10:29
Od: ouja <ouja@centrum.cz>

Zdarvím všechny, výborný článek, chtěl jsem se zeptat kolik stojí nové klouby nebo jestli je výhodnější koupit novou poloosu (popř. vrakoviště). Původní majitel mýho Fáva (r.v. 90) na údržbu celkem kašlal, všechny manžety jsou K.O. Díky Ouja


RE: RE: Vnější kloub
Datum: 19.01.2005, 21:59
Od: tappaja <tappaja"zavinac"tappaja.com>
WWW: http://www.tappaja.com/autohifi/favorit/podvozek/index.htm

Velky dik autorovi clanku, pouzil jsem jeho rad a navodu pri vymene. Impulsem byla vymena tlumicu, tak se to sfouklo vse z jedny vody.


RE: Vnější kloub
Datum: 18.01.2005, 10:03
Od: Rs. <...>

pokud nemas kurs hadi zeny, tak to nestoji za to. Pouzdro tripoidu nemusis vytahovat (muze jit ven hodne nasilim), staci povolit manzetu a polosu vytahnout - pozor, je to lozisko, musis mit cisto.


Vnější kloub
Datum: 17.01.2005, 23:04
Od: Zeck <zeck@centrum.cz>

Hodlám měnit vnější homokineťák a chtěl bych se optat jestli to lze nějak vyměnit bez demontáže hřidele z převodovky, prostě udělat to na autě. Jak to tu čtu, obávám se, že ne. :(


RE: RE: RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 3.01.2005, 15:55
Od: Rs. <..>

vnejsi klouby (kulicky) jsou dvojiho provedeni, lisi se tvarem ostrikovaciho krouzku, dle dokumentace jsou plne zamene, v prodeji jsou klouby Fav/Fel, tj. ty novejsi. S cenou za komplet poloosu 2500 pozor, jde pravdepodobne o repas, nutno overit kvalitu, jinak je to z blata do louze.


RE: RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 4.11.2004, 19:41
Od: Miroslav Svoboda <--->

Celou novou poloosu bych kupoval jen kdyz opravdu nebude zbyti. Vyplati se do tak stareho auta kupovat celej novej dil, pokud je vnitrni kloub ok? Podle me ne. Sehnal bych si jinou tu tyc, pokud by sla na kloub. Tyc by mela byt skoro zadarmo, protoze neodchazi a bude jich vsude dostatek. Odchazi klouby. Do vnitrniho kloubu se da koupit samostatne ten trojramenny kriz, cca za 300. Porad to mate o litr levnejsi, zvlast pokud uz vnejsi kloub mate.


RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 2.11.2004, 17:30
Od: Hans <jan.muc@seznam.cz>

Díky za informace. Už jsem to vyřešil. V katalogu sice jsou 2 druhy vnějších kloubů, ale v jiné mototechně říkali, že do těch starších favoritů to bylo takové všelijak skládané a prý - to nevím, různé italské díly. Takže v prodeji je pouze ten typ na novějšího fava. Tudíž doporučili předělat na novější poloosu 93+. Cena poloosy 2500 celá komplet nastrojená :-|


RE: RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 2.11.2004, 16:33
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Jj, vnitrnich kloubu na favo jsou 2 provedeni (a to starsi pasuje i na 130/135/136), ale o dvou provedenich vnejsich kloubu jsem neslysel...


RE: 2 druhy kloubů????
Datum: 2.11.2004, 14:22
Od: Miroslav Svoboda <--->

Jsem sice amater, ale pokud se nemylim, je opravdu jen jeden druh vnejsiho kloubu. Vnitrniho kloubu jsou dva druhy, pro starsi a pro novejsi favo. Chtelo by to podivat se do katalogu, ale ted ho nemam po ruce.


2 druhy kloubů????
Datum: 1.11.2004, 18:32
Od: Hans <jan.muc@seznam.cz>

Zdravím, chci se zeptat - měním homokloub na favoritu 89, ale nový kloub, který jsem koupil je jakoby o něco větší, tzn. že nedrží na poloose. Prodavač mi říká, že je jen jeden druh vnějšího kloubu. Podle mě nemá pravdu, protože i v katalogu jsou myslím 2 druhy. Prý tam je poloosa kdoví z čeho. Nevítě někdo je opravdu jen jeden druh? Jsem v podstatě amatér. Díky za odpověď


RE: Díky
Datum: 1.11.2004, 15:03
Od: Miroslav Svoboda <--->

Rado se stalo :-) <br> Me hodne pomohly clanky tady na Techwebu, rady v diskuzich, rady p. Jiriho Cecha, ktery si vzdy udelal cas a odepsal mi na email. Take musim zminit komunitu lidi v konferencich na Pandore, kde se najdou lide, kteri jsou ochotni a schopni cloveku dobre poradit. Okolnosti tomu chtely, ze jsem mel prilezitost a podminky k napsani tohohle clanku a tesi me, ze jsem tim take nekomu pomohl. Autor


Díky
Datum: 18.10.2004, 20:04
Od: Petr <sykora.nus@seznam.cz>

Právě se chystám na výměnu manžety vnějšího kloubu. Nikdy jsem to nedělal a ani moc nevím jak - tedy už vím. Dík.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 26.08.2004, 8:05
Od: Pato Garzik <pato_garzik@svuba.sk>

Pre Bratislavcanov mozem odporucit predajnu IVAN v petrzalke (pri Einsteinovej) alebo INHAV na Odborarskej. Za par korun som uz takto "presroboval" skoro cele auto. Vzdy ked nieco rozoberiem dam tam nove sroby aj matky, vacsinou pevnostne zinkovane aj namiesto obycajnych. P.


RE: RE: problém
Datum: 23.07.2004, 12:13
Od: mirek <hornet.m@seznam.cz>

dik presne tyhle odpovedi jsem se bal


RE: problém
Datum: 23.07.2004, 10:39
Od: Rs. <rs@....>

mas v r.ti oba klouby poloosy, bude-li s tim dale jezdit, pridej vymenu loziska. Vymena je popsana dobre v tomto clanu.


problém
Datum: 23.07.2004, 9:13
Od: mirek <hornet.m@seznam.cz>

zdravim mam problem : neco mi zpusobuje "hazeni" volantu jako kdyz nejsou vyvazena kola (ale to jsou) priznak cislo 1: zacinam to citit tak v 80km/h okolo 100km/h je to nejhorsi a po 120km/h uz to nedela priznak cislo 2: cim vic mam auto pod plynem tim min to dela kdyz pustim plyn je to mnohem horsi jediny ceho jsem si na prvni pohled vsimnul je praskla manzeta na pravem kole a vybehla z ni asi vetsina tuku muze to byt ono? diky za radu


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 22.07.2004, 14:16
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Těch 10 let platí v případě že firma do té doby nezkrachovala, což tady neplatí, škodovka vyrábí dále. Je to povinnost dodávat plný sortiment ND po dobu 10 let od ukončení výroby, tedy dne, kdy vyjel poslední vůz daného typu. Problém je v tom, že třeba na Š 742 se VW vyklašlala prakticky okamžitě a nebýt různých soukromníků nebo družstev, tak nebylo už dávno nic. Zase na druhé straně je pravda, že díly od mnoha soukromníků za moc nestojí, nebo jso přemrštěně drahé. Z Feldy je mnoho dílů shodných s Favem a tak zase taková hrůza to není. Autorizované servisy se snaží dělat jen poslední typy aut, protože na Favu a Feldě se moc nevydělá, je tam obecně nižší hodinová sazba. Problém zase je, že používají pouze "origo díly" (často vyrobené na Dálném východě, které kupují v normálních Autodílech - vidím to u kamaráda, jak k němu jezdí půl Prahy nakupovat), které vám naúčtují v plné ceně, která je i několikanásobně vyšší než by odpovídalo velikosti a materiálu (normalizovaný šroubek místo 0,05 Kč klidně i 5 Kč). ------ Pevnostní šrouby jsou pevnostními šrouby (pokud je vyrobí solidní firma) ať je koupíš kdekoli, jen z Boleslavi stojí 5x více.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 22.07.2004, 11:37
Od: Rs. <rs@....>

kazdopadne je to spis dotaz na spis pro nejakeho "autorizaka"- at vysvetli co by mel a u jakych typu skoduli ...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 22.07.2004, 11:35
Od: Rs. <rs@....>

ano, pro stourave je to tusim tech 10 let od ukonceni vyroby ze zakona, autorizovana opravna je "motivovana" smlouvami o autorizaci - dokud oficialne ty auta opravuje, mela by pouzivat pouze "origo" dily nebo tak nejak.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 22.07.2004, 9:17
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

Len mi nedochadza ta povinnost predajcu. Pre skodovky sa uz myslim davno skoncila a pre favority konci uz o rok. Alebo sa nieco na zakonoch zmenilo a teraz je potrebne aby vyrobca dodaval diely dlhsie nez 10 rokov po ukonceni vyroby? A este by ma zauimalo ako si predajcu k plneniu tejto povinosti donutil. Brokovnicou s upilovanou pazbou? :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 16:28
Od: Rs. <rs@....>

jinymi slovy, pokud nekdo ma podobny kosti-tras, nebo to trochu vic zatezuje, nemyslim si, ze usetrena 100Kc na sroubech co drzi podvozek pohromade je to prave misto ..


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 16:12
Od: vici <vici@centrum.cz>

jsou to vsechny co drzi napravnici k podlaze a ramena k napravnici, rameno a tlumic k tehlici, zachyt reakce na prevodovce k napravnici.... proste vsude :o) k tomu taky origos matice a podlozky (tam kam prijdou)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 16:10
Od: vici <vici@centrum.cz>

mel jsem a dal jsem opet (obednane podle kat. cisel) 10k srouby na celou predni napravu u Fava (Feldy).....


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 15:03
Od: Rs. <rs@....>

kam bych dal i 12 bez premysleni: predek> objimka tlumice, vnitrni silentblok, zadni silentblok, po vyztuzeni i upon rizeni. zadek> vrchni matice, spodni ulozeni tlumice, uchyceni osy zadniho kola. V mototechnach se na mne taky obcas divaji jako na mimozemstana - PROTO jsem psal o povinnosti autorizovaneho dealera ty srouby splasit a prodat i v kusovce (taky jsem to nevedel a mam doma zanovni sadu 8.8).


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 14:55
Od: Miroslav Svoboda <->

U matic a sroubu bych nerekl, ze se da mluvit o original a druhovyrobe. Existuje na to norma a tu tuzemsti vyrobci predpokladam dodrzuji a pochybuji, ze by treba Ferona prodavala nejakou Cinu. Jina vec je ta, pokud v neoriginalnich prodejnach nakoupi (treba taky z Ferony) to nejlevnejsi a pak se na tom snazi vydelat. Samozrejme i ve Ferone lze koupit nezinkovane levnejsi srouby, ale to do auta nema smysl, zvlast, kdyz jich chcete par. Hodne by me zajimalo, kde podle Vas maji byt na predni naprave srouby 10K. JA kdyz to rozebiral, tak jsem mel vsude 8G a tak jsem take takove nakoupil nove. Pravdepodobne ale uz to prede mnou rozebiral nekdo jiny. Ani si neuvedomuji, ze by nekde na predni naprave byly srouby nejak vic namahane na strih. Mozna sroub spodni vzpery motoru, ten je s jemnym zavitem a ma prumer 12mm, taky ho mam 8.8. Pouzivani nerezovych sroubu a sroubu s vetsi nez predepsanou pevnosti je rozhodne sazka na jistotu, trochu horsi je to se shanenim. Kde nakupujete nerezovy spojovaci material? Na me v mototechne koukaji blbe uz kdyz po nich chci objednat originalni manzety misto druhovyrobovych, se srouby za par korun by me asi vyhodili.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 14:49
Od: vici <vici@centrum.cz>

moje rec..... ted jsem daval do Fava napravnici z Feldy a srouby jsem koupil vsechny nove, dokonce i ty co jsem menit nemusel......


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 13:47
Od: Rs. <rs@....>

ad 10k, Fav a autorizovane ND - 10K jsou komplet kolem predni i zadni napravy, neznackove mototechny mi daly do ruky 8.8 cernene, ze jine nemaji ... Vzhledem k tomu, ze ty srouby slouzi zaroven jako cepy/osy silentbloku namahane na strih a po 10 letech byly origo 10K uz hezky navrubovane, v zadnem pripade bych si netroufl tvrdit, ze 8.8 staci - zvlaste pri stavu nasich silnic. Ty srouby meni clovek jednou za X let a komplet mne vysly asi na 300Kc, coz neni takova katastrofa v porovnani s propadenym tlumicem ap. Navic je trosku rozdil mezi originalni "presnou" a druhovyrobovou samojistici matici, krome tuku a vosku (rezistin) jeste existuji zavitova lepidla (taktez ve ferone, jak nekdo vzpominal).


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 12:54
Od: Miroslav Svoboda <->

Nerez je tam taky viz http://www.k2l.cz/tech.html Porovnejte meze kluzu a dovolene namahani nebo tak neco.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 9:31
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

Ja som si pri "rozobreani" skodovky vsimol, ze bud su skrutky oznacene ako 5.6 alebo bez oznacenia a to aj tie, ktore drzali priecku motora. Nahradzujem ich postupne bud nerezmi (ak nevyzaduju zvlastnu pevnost) alebo 8.8 (ine aj tak nezozeniem) pozink. Akurat neviem zohnat imbusy 7mm hoci bez povrchovky. Potrebujem ich na priskrutkovanie sedaciek, lebo tie skrutky, co tam su sa krizovym skrutkovacom nedaju poriadne dotiahnut a furt sa povoluju aj s novymi perovkami a zatreti farbou. Ta stranka je super, len neviem ako porovnat pevnost nerezu A2-70 (iny nezozeniem) s ocelovymi skrutkami. Kam zapadaju? Ak by sa dali pouzit aj na uchytenie priecok a naprav tak ich tam s radostou vyuzijem. A este by ma zaujimalo pripadne nahradenie capov (pevnost 8.8 priamo z autodielov) skrutkami z nerezu alebo ocele. Najma capu v spoji sikmeho ramena a priecky prevodovky na vlecke, ktory ma taku blbu hlavu, ze sa po rokoch nebude dat povolit.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 21.07.2004, 8:46
Od: Miroslav Svoboda <->

Pevnost a značení šroubů viz http://www.k2l.cz/tech_2.html Při nákupu v obyšejném železářství doporučuji kontrolovat, prodavači mi obvykle tvrdí bláboly, např. že šroub 5.8 je pevnostní. Poprvé jsem tomu uvěřil a pak se divil, proč se mi u Š120 pořád povoluje příčka motoru, kterou jsem s nimi přidělal. Naštěstí mi včas došlo, že se šrouby vytahují a koupil jsem jinde 8.8. Na autě se běžně používají šrouby 8.8. Obvykle jsou tyto šrouby označované jako pevnostní. Šrouby 8G jsou téměř to samé co 8.8, myslím, že se to liší tím, že 8G jsou obyčejné a 8.8 jsou lícované. Co to přesně znamená nevím, možná zarovnanou dosedací plochu. Šrouby 5.8 jsou dobré na přidělání mlhovky, palubní desky a jiná nenamáhaná místa. Také značené 5S (podobně jako 8.8/8.G, tj. lícované/nelícované). Existují i 4.6, ty rovnou zahazuju. Šrouby 10.9 (10K) jsou na autě použity pokud vím jen na několika málo místech např. v motoru nebo u Š120 u spodního svorníku volantové tyče (možná se to jmenuje jinak, prosím nekamenovat). Další písmenka u šroubů znamenají povrchovou úpravu apod. Černé šrouby nedoporučuji, jsou pokud vím stejné jako pozinkované, akorát se na nich ušetřilo za pozinkování a rychle reznou. Matice se také vyrábějí obyč a pevnostní. Pevnostní mají vyraženo |8|. V Praze se mi osvědčilo nakupovat šrouby např. ve Feroně v Holesovicich (www.ferona.cz). Téměř vše prodávají na váhu. Šrouby a matice 8.8 mají běžně, i "dveřový" rozměr 7mm. Šrouby 10K asi jen na objednávku, ty jsem obvykle koupil v mototechně (samozřejmě mnohem dráž).


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 20.07.2004, 22:47
Od: mike <webmaster@forteg.cz>

Nepevnostní neboli obyčejné šrouby nemají buď žádné označení nebo staré 5S Pevnostní (a kdysi dávno se jiné imbusy než pevnostní nedělaly) mají staré 8G / 8.8 nebo 10K / nové nevím právě vzhledem k tepelnému zpracování jsou ty šrouby černé a ne bílé jako obyč.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 20.07.2004, 17:21
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Diky za cenne rady, je to pro me dobra zprava, protoze presne takovy nerez imbusy 8,8 mam doma v zasobe z me montazni minulosti a srdce kolenovrta poskoci radosti, kdyz muze vyuzit domacich zasob :) Puvodni zarezly imbusy na naprave jsem nastesti zvladnul kombinaci WD40ky, sikovek a tem nejzarputilejsim jsem nadelil par ran bachamrem a sikovky je pak dorazily :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE
Datum: 20.07.2004, 14:57
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jakýkoli pevnostní šroub zde vyhovuje včetně 8.8, já tedy osobně používám nerezové, které mají pevnost dostatečnou a povolím je kdykoli. Černěné šrouby začnou korodovat právě v šestihranym což je nejdůležitější místo pro pozdější povolení. Závit se maže tukem A00 nebo Rezistinem Car.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad
Datum: 20.07.2004, 14:27
Od: PPP <ppp_skoda@yahoo.com>

1 a 2 nechapem, ale tiez som sa na to chcel spytat. Niektore stare imbusy isli dolu kladivom a majzlikom a navyse boli tak zhrdzavene, ze sa na nich nedalo nic precitat. Kupil som nove a neznaly som kupil podla predavaca pevnostne :) cernene. Nedvano som sa na ne pozrel, pri kontrole manziet, a boli to len 8.8. Sice vyzerali kvalitnejsie nez bezne zinkovane, na obvode maju drazky asi pre riadny hasak ak by nesli dolu inak :) ale su to len 8.8. Su tam uz dva roky a zatial nie je problem. Moze nejaky nastat? Na vlecku maju ist rovnake imbusy ako na favo alebo nie? To ked sa tu Rs ohana autorizovanym servisom.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Meg
Datum: 20.07.2004, 10:36
Od: Rs. <rs@....>

nevim, ale je to 1)obvykle, 2) je to na nich napsane (8E, 10K ap) 3) srouby na napravu VRELE doporucuji chodit nakupovat do autorizovaneho servisu (objednaji, musi ..), rozdil kvality je viditelny pouhym okem ....


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 19.07.2004, 13:44
Od: Pave K. <tico@quick.cz>

Jeste bych se zeptal: ty imbusy na spojeni hridelu a naboju kol (6ks) jsou nejaky spesl co se tyce pevnosti?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 19.07.2004, 13:41
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Sakra :(


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 19.07.2004, 13:34
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Já také...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 19.07.2004, 13:02
Od: Rs. <rs@....>

no, ja mam doma nejaky noname, ktery jsem kdysi odlozil po prvnim pohledu a davam Bodge (tusim soucast Boschu) manzety a jsem maximalne spokojeny. Ja bych hlasoval pro ty obavy ...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 19.07.2004, 10:28
Od: Pavel K. <tico@quick.cz>

Ne, to uz nema cenu komentovat :) Ale z jineho soudku. O vikendu jsem daval dohromady kloubovy hridele na vlecku(S130), manzety nakoupene u Novacky v KH s tim, ze "se tam davaji favoritacke", tak jsem je holt koupil. Kdyz bylo hotovo, orosil jsem se kdyz jsem si konecne precet clanek o vymenach manzet a zjistil jsem z uctenky, ze manzety staly 25Kc/ks! Predstava, ze budu po 3 mesicich jezdeni resit prasklou shitovou manzetu me ponekud znervoznuje :) Muzete mi moje obavy nekdo potvrdi nebo jeste lepe vyvratit :)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 16:38
Od: vici <vici@centrum.cz>

chlapi ja se vam divim ze mate cas a chut se porad rypat v takovych picovinach...... debil si to stejne koupi a chytry o tom ani nepremysli, nebot vi ze at je to cokoliv co se pridava do oleje tak to bylo, je a bude stejne na hovno. nebot kdyby to bylo k cemu tak uz to davno moderni oleje obsahuji....... amen


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 15:42
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Vyjádření k Megalonu našeho známého p. Tresnera: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=35


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 13:45
Od: Rs. <rs@....>

No, odborna uroven (a to nejsem odbornik :-) je opravdu hruzostrasna ... jak poznamenal JC - lidska blbost kvete a kvete ...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 13:12
Od: Powerslide <powerslide@post.cz>

Tohle samozřejmě znám, akorát jsem se pozastavoval nad tou formulací. Dotyčný si o tom pravděpodobně kdysi něco přečet v ábíčku...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 10:08
Od: Rs. <rs@....>

minimalizace tepelnych ztrat prestupem do masy motoru je jedna vec, druha a dulezitejsi je teplota povrchu a treti "okrajova" je, ze co nejde do chladicky, stejne vyleti kominem. Pokud jsem pochopil pouziti keramiky v motoru spravne, jde o jeji teplotni odolnost (v tenoulinke vrstve jako izolace proti teceni materialu), rozhodne to nema nic spolecneho s mazanim. Valce potazene keramikou jsou trosku jina kategorie - ale to nejde udelat samo-domo nastrikem ap. natoz nejakym sajrajtem do oleje. Je to podobne vtipny napad, jako naslinovat teflon via olej do hlavnich lozisek (on se tam dava, ale technologie vypada uplne jinak a neni v ni ani kapicka oleje, ale praskovy teflon, praskovy oxid olova a prislusna teplota).


RE: RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 16.07.2004, 9:23
Od: Powerslide <powerslide@post.cz>

Vysvětlí mi někdo ten slogan "Jen krůček ke keramickému motoru", když keramický motor dosahuje vysoké účinnosti právě díky minimalizaci tepelných ztrát, ovšem mluvčí Megalonu se nás snaží přesvědčit že jejich "patentovaná vrstevnicová keramika" má skvělý odvod tepla?! Nějak mi to můj strojařský mozeček nebere...


RE: RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 15.07.2004, 7:08
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Další informace - Megalon se zde objevil už někdy v roce 1996 a protože se jim moc nepovedl ("účinná" látka se srazila do nevzhledného tvaru už na stole ve flašce), tak se zase vytratil. Mladej prostě objevil Ameriku a snaží se na tom vyrýžovat. Jestli ho někdo potkáte, hodťe ho do močůvky.


RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 14.07.2004, 16:01
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Takže jak jsem řekl, další podvodník odvolávající se na TÜV, kde o tomto výrobku vůbec nic neví, tak jako americká armáda nic neví o Militecu, Prolongu atd. Asi by potřeboval trochu poplácat přes čenich...


RE: RE: RE: ad Megalon
Datum: 14.07.2004, 14:35
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Citace: "MEGALON LB Super S 2000 Benzin-Additiv: ...zvyšuje kompresi... " Tak to je přece SUPER, ne? Konečně můžeme přestat snižovat hlavy kvůli zvýšení komprese!!! ;-)))


RE: RE: ad Megalon
Datum: 14.07.2004, 14:00
Od: Rs. <rs@....>

:-)) znamena to, ze v databazi www.tuv.com NENI ulozen ZDNY dokument, obsahujici tohle slovo ... Krom toho - uz nekdo zkusil rozmatlat lestici pastu v oleji a nalit to do motoru ??? (pro info, ten valecek zelene pasty stoji asi 100Kc, bylo by z nej na 5 motoru :-)


RE: ad Megalon
Datum: 14.07.2004, 13:16
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Já Ti to sice nepřeložím, ale jak jsem vyrozuměl z rodného čísla, je to jednadvacetiletý kluk, takže co si budeme povídat - jen by mne zajímalo kde vzal v tomto věku ty peníze. Já jenom aby bylo jasno, že když to nejde pod značkou Xeramic nebo Slick, PS 23, Militec atd., tak by to mělo jít pod Megalonem. Slovy klasika - lidská blbost je nolmezená a kvete i bez zalévání - takže proč jí nevyužít, že ano.


ad Megalon
Datum: 14.07.2004, 10:37
Od: Rs. <rs@....>

1) tak z tohoto by chrochtala moje zena: "při spracování kovů" 2) klasicka specifikace vykonnosti oleje "15W-40 vyhovující stndartu ISO 9000." 3) Ja si vzdy myslel, ze keramika je brusivo ... 4) prece nejsem idiot, abych do oleje za 400-600 nalil "cosi" za 1000-1500 a mel pocit ze chranim dily v hodnote ani ne 6 tis. 5) muze mi nekdo prelozit, co znamena www.tuv.com, fulltext search: "We were unable to find exact matches for your search for MEGALON . Would you like to search again?"


RE: RE: RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 14.07.2004, 10:21
Od: Rs. <rs@....>

mam model 94 ... figl spociva v tom, ze se prislapne rameno kolenem a povoli (staci povolit - nemusi se vyndavat) tlumic nahore. Ale je to na milimetry a urcite je pohodlnejsi to rizeni rozpojit .. Delsi - R poloosa jde vyndat bez demontaze vzpery motoru po uplnem uvolneni tlumice.


RE: RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 14.07.2004, 9:54
Od: --- <--->

To sou klasicky podvodnici, ani se nesnazej predstirat odbornost jako Ecolube a spol. INFO Vlastnik domeny megalon.cz: V ý p i s z obchodního rejstříku, vedeného Městským soudem v Praze oddíl C. , vložka 83162 -------------------------------------------------------------------------------- ! ! ! U P O Z O R N Ě N Í ! ! ! Tento výpis má pouze informativní charakter. Data pro jeho vytvoření byla získána z počítačové sítě INTERNET. V případě, že se domníváte, že obsahuje chyby, obraťte se prosím na rejstříkový soud. -------------------------------------------------------------------------------- Den zápisu: 01.06.2001 Obchodní firma: Flash team s.r.o. Sídlo: Kosmonosy, Boleslavská 902, PSČ: 29306, Okres: Mladá Boleslav Identifikační číslo: 26451565 Právní forma: Společnost s ručením omezeným Předmět podnikání: - výroba,rozmnožování a nahrávání zvukových a zvukově obrazových záznamů - zprostředkování obchodu - velkoobchod - maloobchod provozovaný mimo řádné provozovny - pronájem a půjčování věcí movitých - poskytování software a poradenství v oblasti hardware a software - reklamní činnost a marketing - pořádání odborných kurzů,školení a jiných vzdělávacích akcí včetně lektorské činnosti Statutární orgán: Jednatel: Michal Fleischhans, r.č. 830403/0955 Mladá Boleslav, Vinecká 114, PSČ: 29301 den vzniku funkce: 22.01.2004 Každý z jednatelů jedná za společnost samostatně samostatně a podepisuje se tak, že k obchodní firmě společnosti připojí svůj podpis. Výše vkladu každého společníka a rozsah splacení: Michal Fleischhans, r.č. 830403/0955 Mladá Boleslav, Vinecká 114, PSČ: 29301 Vklad: 120000,- Kč Splaceno: 100 % Obchodní podíl: 60 % IHR-TECHNIKA s.r.o. Identifikační číslo: 49827847 Kosmonosy, Boleslavská 902, PSČ: 29306 Vklad: 80000,- Kč Splaceno: 100 % Obchodní podíl: 40% Základní kapitál: 200000,- Kč


RE: RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 14.07.2004, 9:44
Od: Miroslav Svoboda <autor>

Bez demontaze kuloveho cepu rizeni se mi hridel nedarilo namontovat, pokud Vam to nikdo nepomuze podrzet, tj. kdyz to delate v jednom cloveku. Bez demontaze spodni vzpery jsem nedokazal hridel dostat ven, vadil moc velky vnitrni kloub. Jestli na to mate nejaky figl, tak ho napiste. Asi by to slo na novejsich favoritech, ktere myslim maji mensi prumer vnitrniho kloubu.


RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 14.07.2004, 8:36
Od: Rs. <rs@....>

bez demontaze kloubu rizeni to jde, ale je to zbytecna drbarna (ma-li nekdo stahovak a nenecha si ho v supliku). Kdyz uz jsou uvolnene kulove cepy, DOPORUCUJI do nich pridat trochu Molyky - tenkym sroubovakem se "vykrouzi" ten vetsi upinaci dratek, manzetka se prizdvihne ...


RE: RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 13.07.2004, 23:55
Od: Martin Musil <martin.musil@raz-dva.cz>

Když to rozdělávám na Feldě, tak musím povolit spodní čep ramene no a to odklonit dolu a na něm teda předtím rozdělat stabilizátor aby šlo, čep řízení není potřeba rozdělávat, těhlice jde bez problémů odklonit. Vlastně stejný postup jak píše J. Moravec. Šroub pro spodní čep nebo pro tlumič v těhlici potírám celé molykou, nejenom závit, párkrát se mi stalo, že matka šla povolit nebo se utrhla a zbytek šroubu nešel ven.


RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 13.07.2004, 20:29
Od: Josef Moravec <josef.moravec@mail.ru>

Chce to trochu točit volantem a jde to, alspoň mě se to povedlo. Ale ty kulové čepy řízení bych rozhodně nedemontoval pokud bych nechtěl dát nový. Ať si to každej dělá jak chce, hlavně aby si neprotrh novou manžetu až to tam bude cpát.


RE: RE: Kulový čep řízení
Datum: 13.07.2004, 19:22
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Pánové a případně i dámy, objevil se na trhu další zázrak www.megalon.cz, kdo si chce za peníze zničit motor, má možnost!


RE: Kulový čep řízení
Datum: 13.07.2004, 17:04
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Jak jsi ho dostal ven? Co já vím, tak se musí vyklonit těhlice velmi výrazně, což bez demontáže kloubů nelze.


Kulový čep řízení
Datum: 13.07.2004, 11:23
Od: Josef Moravec <josef.moravec@mail.ru>

Já jsem vyndal obě poloosy bez demontáže jak spodní vzpěry motoru,tak i kulového čepu řízení. Vyndat jdou bez problému tak nechápu proč to takhle komlikovat. Když už rozebírat kul.čep řízení tak bych dal rači nový.


pekne....
Datum: 12.07.2004, 14:49
Od: Ludo <ludoj.unforma@slovanet.sk>

Pekny clanok, ktory je naozaj fajn doplneny fotografiami. Podla toho to musi zvladnut snad kazdy. Dovolil by som si vsak par poznamok. 1)Ked sa nasadzuju manzety je treba dat pozor aby medzi manzetou a klbom/poloosou nezostal tuk, potom to rado "presakuje". Ak si to niekto pri natahovani zamaze, treba manzety vyhrnut naopak, utriet a vratit spat. 2)Povolenie matiek na poloosi ide krasne utahovackou na kolesa. Kedze to asi kazdy nema doma, tak povolit v pneuservise a dotiahnut spat. Nesmie to zostat povolene, lebo loziska v prednych kolesach by sa rozsypali po par metroch. 3) Nasadenie lyzatka/telefonu/spodnej vzpery: nasadim do otvoru na napravnici, spolu so silentblokmi a nasroubujem matku. Potom nejakou trubkou zapacim pomedzi motor a napravnicu. Motor lahko dostanem tam kam patri a zalozim sroub do reakcie. 4) vsetky silentbloky, na motore maju "obvodovy plech" v jednom mieste "prerezany". Na jednu stranu vlozim starsi sroubovak a par udermi kladivom ho vyhnem nad druhu stranu, potom ten silentblok vypadne prakticky sam. Novy natlacim vo zveraku a az na dno ho dotlacim cez stary. Este jedna pripomienka ku silentblokom. Kupil som silentbloky, lebo boli potrhane a vymenil som ich. Motor zacal cestovat po celom motorovom priestore a hlavne pri pohynani a podradovani sa rad triasol. Nechapal so preco a vobec ma nenapadlo zistovat ake slentbloky to boli. Po pol roku ma to prestalo bavit a zistoval som ci sa nedaju kupit nejake tvrdsie. Z jedneho chlapika v mototechne vyliezlo, ze ma tri druhy. Nejake dva noname a potom Gumokov. Vymenil som to vsetko za gumokov a motor je tam ako pribity. Pri vymene som sa nestacil divit, ako boli tie noname silentbloky vytahane a popraskane. Takze, si treba dat velmi dobry pozor na to ked kupujete silentbloky, aby to boli Gumokov a nie bez oznacenia. Mna ani len nenapadlo, ze kupim nejaky paskvil. Samozrejme ze vsetky silentbloky su na motore asymetricke, takze ich treba zalozit tak, ako boli tie povodne. Skode zdar.


RE: RE: RE: OT:kompresní tlaky
Datum: 12.07.2004, 8:22
Od: Rs. <rs@....>

a ja jeste zduraznim: nejdulezitejsi je metodika mereni, pokud je pocet otacek/drzeni+tesneni meraku/baterka/filtr spatne, je to na houbec. V "profi" praxi se pouziva merak se zaznamem jednotlivych vykyvu.


RE: RE: OT:kompresní tlaky
Datum: 11.07.2004, 8:23
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Ještě doplním, že hranice opotřebení bývá pod 0,9 MPa, přesnou hodnotu udává výrobce v dílenských příručkách.


RE: OT:kompresní tlaky
Datum: 11.07.2004, 8:10
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Není to pravdou, kompresní poměr není vodítkem ke kompresnímu tlaku, i když čím vyšší kompresní poměr, tím se dá dosáhnout větších tlaků. Většinou se kompresní tlaky udávají zvlášť a bývají mezi 1,1 a 1,3 MPa. Důležité je měřit na teplém motoru (nemusí být úplně horký) s plně otevřenou škrtící klapkou. Důležité je, aby byly tlaky ve všech válcích zhruba stejné, připouští se tolerance do 0,1 MPa, pokud je větší rozdíl směrem dolů, tak tyto válce jsou buď opotřebené, nebo netěsní ventily.


OT:kompresní tlaky
Datum: 10.07.2004, 23:34
Od: kdoasi <kdoasi@email.cz>

Omlouvám se za OT, ale ve článcích se mi nepodařilo nic najít. Jak je to s naměřeným kompresním tlakem ve válcích. Slyšel jsem kompresní poměr = naměřený tlak v atm. Tedy nějakých 8,5. Ale jak potom může někdo naměřit třeba 12 ? V knizce o felicii 1.3 je napsané 11-15, ale kompresní poměr má sotva tak velký. Jaké jsou tlaky u dobrého motoru, kolik je hranice opotrebeni? Děkuji za odpověď.


RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 9.07.2004, 17:05
Od: Miroslav Svoboda <autor>

Spletl jsem si uhlovou kyvadlovou (neboli vlecenou) s kyvadlovou, coz jsem napsal uz i v jinem komentari. Omlouvam se, jsem jen amater :-)


RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 9.07.2004, 12:55
Od: Martin Navratil <radsi ne>

Samozrejme mel na mysli matici drzici naboj kola na hrideli...


Vymena
Datum: 8.07.2004, 16:38
Od: Mike <mik.m@volny.cz>

Mam pred technickou a zistil jsem,ze mam prasklou manzetu, chtel sem ji vymenit sam, ale asi na to smolim a necham to na servisu. ale prave mi ten clanek prisel vhod


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 8.07.2004, 15:13
Od: Pohan <@>

Při výměně ložisek na vlečené nápravě se mi podařilo povolit pouze jednu matici, druhou jsem musel naříznout flexou a rozlomit.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 8.07.2004, 9:20
Od: Miroslav Svoboda <autor>

Dekuji za upozorneni, za chybnou specifikaci oleje se omlouvam a budu se snazit ji co nejdrive opravit. K povolovani matice hnacich hrideli u favorita jsem nejdrive pouzival orisek + tyc TONA, ktera se ohnula. Je pravda, ze byla nejmene 10 let stara. Tyc z nove gola sady se neohnula a podarilo se mi matici povolit. Vyrobce sady bohuzel nevim. Nazev napravy u S120 jsem si spletl, myslel jsem kyvadlovou a ne uhlovou kyvadlovou (vlecenou).


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 8.07.2004, 7:32
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Maličký nedostatek - olej má SAE 80W-90, ne API, to GL 4. Jinak povolování matice na zadním kole u vlečené nápravy (klíč 36) se dělá z důvodu výměny ložisek, jinak není nutné, spíše naopak. Povoluji ráčnou Gola (ne nějakým šmejdem z Asie) a prodlužuji trubkou, trhnutím se matice vždy povolí. Pokud se utrhne i se závitem (kyvadlová náprava) tím lépe, protože vím že je nalomený a včasnou výměnou hřídele zabráním ulomení kola za jízdy. Ovšem zatím se mi to nestalo.


RE: RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 8.07.2004, 6:43
Od: atnarfus <atnarfus@seznam.cz>

Na povolování matic mám na delší pásovině 30x8 navařený pořádný ořech (zesílený) a pak už jenom dvě rány pořádným kladivem a je povoleno.


RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 20:37
Od: Robi <xxx>

Ja som tiez mal problem povolit matici na felicii a zohnul som vsetke 1/2" kliče. Poterbuješ mat klič s tym štvorcem 3/4" a ručku dlhu aspon 60 cm. Potom povoliš matku bez problemu. Ja som si dal zvarit trubkovy klič na staru poloosku od Š120 a matka se povoluje bez problemov. Omluvam se za gramaticke chybi, som Chorvat.


RE: RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 18:50
Od: V. <vaclav.kramar@tiscali.cz>

&lt;cite&gt; Na S120 s uhlovou napravou se mela matice drzici buben &lt;/cite&gt; O ktery matici je rec? Na uhlovce (120LX, 13x, Rapid, Garde) pridrzujou buben 2 sroubky a kolo...


RE: RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 16:55
Od: Rs. <rs@....>

hever - kvalitni 1/2 racna se neprohne ani o desetinu milimetru, zdvihnes na ni a na orechu cele auto, na nej potom udelas hup ... trubkovy klic nema takovou presnost vnitrniho rozmeru a pruzi ... poposkakovani - tim je mysleno utahovani bez moment. klice, kazdy si to dela vlastni metodou, kdyz neco utrhnes rukou na adekvatni pace (obvykle prislusna racna) tak to nebylo docela OK a stejne to chtelo vymenit. S tim lepidlem - matice drzi napnutim zavitu, lepidlo tomu jedine pomuze a na to, co je kde predepsane je potreba se divat s nadhledem (Fabka ma zalepene snad vsechny srouby), rezistin neni spatny, ale jeho "jistici" funkce je zaporna, stejne jako u Molyky ap. coz se napr. u mne projevilo samovolnym povolovanim hornich matic zadnich tlumicu (ja ty matice nenamazal a dlouho mi trvalo, nez mne napadlo proc se to povoluje ...)


RE: RE: RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 16:30
Od: Miroslav Svoboda <autor>

Ad povoleni heverem) Jestli to dobre chapu, tak Tvoje metoda ale neresi muj problem. Pouzijes misto dlouhe trubky hever, OK. Ale co kdyz se ta tyc, kterou mas nasazenou na orisek, zacne ohybat? Zkousel jsem i ruzne kalene (stare velke vrtaky), ale ty zase praskly. To jsem nedovedl vyresit jinak nez odvrtanim matice. Ad utahovani velkych matic) Po gola klici nikdy neposkakuju. Ani po klici na kola. Vzdycky radsi vezmu dlouhou trubku. Ono to poskakovani je zaludne, vznikajici mechanicke razy mohou neco utrhnout (tata takhle utrhnul matku kola na S120) nebo se klic smekne... Ad momentovy klic a utahovaci momenty) Momentovy klic jsem mel jen pujceny, vicemene ze zvedavosti. Obvykle vsechno utahuju od oka, vcetne lozisek zadnich kol a cepu. Rozhodne to neni spravne, ale da se to a funguje to uz 30kkm. Uznavam, ze mohu necemu nepresnym utazenim snizit zivotnost nebo zhorsit parametry. V rodinnem rozpoctu se najdou penize na momentak asi az v okamziku, kdy budu muset sundat hlavu nebo neco podobneho. Tam uz bych se asi bal utahovani od oka. Ad lepidlo) Ja jsem klidny i bez lepidla, ale vzdy s novou matkou. Lepidlem zajistuju jen to, co je predepsane, napr. vzperu radici konzoly nebo uchyceni vodicich cepu brzdicich trmenu. Nikdy mi to nezarezne, protoze zavity natiram rezistinem. Tim ovsem nechci v zadnem pripade rict, ze zajistovani pojistnym tmelem na srouby je spatna vec! Urcite je to lepsi, ale pripada mi to zbytecne.


RE: RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 15:08
Od: Rs. <rs@....>

1) nevykej, jsem skoro jeste kluk :-) 2) povoleni - nasadim 1/2 golu, drzadlo k pneumatice namaznu nejakym tukem, mezi zem a drzadlo zaklonim hydro hever a staci jenom pumpovat (auto musi byt na zemi) 3) no, tyhle matice utahuju taky poskakovanim po gola klici, momentak mam do cca 110 (na motor), je potreba davat bacha na momenty objimek tlumicu a cepu + na predpeti kuzelu tahla rizeni a tam to je do 70 Nm 4) to lepidlo opravdu DOPORUCUJI (za ten klid duse ty 200 stoji), navic co zalepis, nikdy nezarezne.


RE: Smula ...
Datum: 7.07.2004, 14:49
Od: Miroslav Svoboda <autor>

Re Rs: Mohl byste prosim upresnit, jak povolujete matice os s pomoci heveru? Utahovani matic - nemam potrebny momentovy klic a tak utahuji s pomoci trubky, co to jde. Na S120 s uhlovou napravou se mela matice drzici buben utahovat momentem 300Nm a ja sehnal momentak jen do 200Nm, tak jsem taky utahoval trubkou. Snazil jsem se rukou nejprve s pomoci vahy odhadnout silu ekvivalentni vaze 30kg a potom takovou silou utahnout trubkou o delce 1 metr a bylo to bez problemu. Doporuceny postup to ovsem neni...


Smula ...
Datum: 7.07.2004, 14:35
Od: Rs <rs@....>

Rad pochvalim autorskou "konkurenci", takovy clanek mi dlouho chybel - a jak na potvoru ho mam skoro dopsany. Matice os (orech 30) jdou povolovat napr. pomoci panenka-heveru, "samojistici" matice se nove dat nemusi, staci je zajistit adekvatnim lepidlem. Pri utahovani bez lepidla je pomerne dulezite dodrzet predepsane momenty.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení