ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Převodná ústrojí III.
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Převodná ústrojí III.

RE: RE: Množství převod. oleje do Felicie
Datum: 7.06.2010, 0:23
Od: ivan.sixta <iva.sixta@seznam.cz>

Množství oleje je 1,7l a jinak máte kontrolu množství přes náhon tachometru. Ozubené kolečko se musí dotýkat oleje


RE: hladam pomoc
Datum: 7.06.2010, 0:18
Od: ivan.sixta <iva.sixta@seznam.cz>

Veškerou dokumentaci a výrobu Vaši požadovaných ozubených kol provádí moje firma. ivan.sixta@seznam.cz nebo www.prevodovka-sixta.cz


Plynulý převod
Datum: 3.06.2009, 10:25
Od: Michal Halapi <michal.halapi@email.cz>

Zajíma mne víc informací o převodovkách s plynulou změnou otáček, ne však variátor a ne hydraulické převody. Kde to najít?


podekovani
Datum: 22.05.2009, 12:02
Od: dr.droste <dr.drostepost.cz>

vrele dik za tento clanek


RE: 4 motion
Datum: 4.11.2006, 20:26
Od: on2 <a@c.cz>

4motion využívá mezinápravovou spojku haldex, která funguje zhruba následujícím způsobem: při prokluzu kol jedné nápravy dojde ke zvýšení otáček hřídele na jedné straně spojky, tím začne fungovat čerpadlo, které vytvoří hydraulický tlak, kterým je ovládána samotná spojka. Při vyrovnání otáček přední a zadní nápravy se přestane vytvářet hydraulický tlak a spojka se rozepne. Z toho vylvývá, že náhon 4x4 nemůže být zapnut bez otáčkového rozdílu mezi přední a zadní nápravou. Doplnění spojky o elektronické systémy je vedeno snahou o správné rozdělení točivého momentu mezi nápravami podle jejich zatížení.


hladam pomoc
Datum: 14.10.2006, 9:12
Od: carolco <carola@tri-net.sk>

zdravim. pisem z SR. ma niekto technicke vykresy na ozubene kolieska (sporotove rada - 1. prevodovy stupen pomer 3,08) do prevodovky Š-120 - 130???


RE: 4 motion
Datum: 30.08.2006, 22:37
Od: FRANTA KOCŮR <Extrem90@seznam.cz>

ne protoze tam nenízařízení případně cívka která by pohon jedné z náprav vyřadila z provozu jako na vozech TATRA


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 22.01.2006, 15:00
Od: Honza <aldej@centrum.cz>

SOS potřebuju poradit. Mám š125L a mám problém s pětkou... zařadit ji jde normálně. S vypnutým motorem a zařazenou pětkou je auto "tvrdé" (neroztlačím). Pokud jedu a chtěl bych tu rychlost zařadit bez spojky musím klasicky s "meziplynem" nebo jak se tomu odporně říká. Ale když ji zařadím tak to auto na ni prostě nejede. Chová se jako by tam byl neutrál... fakt nevím co s tím.


4 motion
Datum: 31.10.2005, 1:13
Od: Marek <cestovatel@wo.cz>

Mam na aute Golf 4 pohon 4motion .Da se nejakym zpusoben udelat na furt 4x4 nebo prez nejakej vypinac???Predem dekuju.


RE: Množství převod. oleje do Felicie
Datum: 29.08.2005, 12:47
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Oficiální údaj o množství oleje v převodovce Felicie je 2,4 litru.


Množství převod. oleje do Felicie
Datum: 28.08.2005, 12:38
Od: David Marcinek <dejvkiller@seznam.cz>

Chtěl bych se tu zeptat, kolik je potřeba nalít oleje do převodovky u Felicie 96. Když sem ho vylil, tak tam bylo asi 2 a čtvrt litru. Stačí to? Dejv


diferak TATRA
Datum: 31.03.2005, 16:55
Od: mish <michal1@post.sk>

uz mi to je jasne. doc.Ikrinsky z STU Ba mi zohnal nejake vykresy... tak ten diferak v naprave ako takej nie je. vsetko to je napchate v nosnej rure (delice momentu, napravove aj medzinapravove diferaky-samozrejme celne- plus uzavierky). ale aj tak dakujem.


RE: RE: diferak (ano ci nie)
Datum: 17.03.2005, 9:54
Od: mish <michal1@post.sk>

dakujem, to s tym vtipnym riesenim mi je jasne(kyvne polonapravy) ale stale neviem ako je to s tym kralovskym hriadelom. podla mojich informacii by mal prebiehat cez celu nosnu ruru bez zmeny rotacie. a tam je ten problem... a kde su potom vtesnane uzavierky? a vobec, potrebuje tatra do tazkeho terenu medzinapravovy diferencial/y, predpokladam ze na asfalte ho nevyuzie. keby to bola dvojnapravova verzia, s jednou pohananou napravou, potom chapem pouzitie celneho diferaku(ale tam by som asi pouzil tuhu napravu- ale to zase nie je "tatrovacka koncepcia")to vyosenie polonaprav voci sebe sa mi zda trochu chaoticke :) dakujem za kazdu informaciu


RE: diferak (ano ci nie)
Datum: 16.03.2005, 20:57
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Diferenciál má každá Tatra a ne jenom jeden. Jsou to čelní diferenciály a řešení bezkloubových výkyvných polonáprav je velmi vtipné. Jak je to tam je přesně udělané ohledně pohonu jednotlivých náprav si už nevzpomenu a musel bych zase někam do technické knihovny a hledat schémata, na což nemám čas.


diferak (ano ci nie)
Datum: 15.03.2005, 14:01
Od: mish <michal1@post.sk>

klobuk dole pred tymto podanim... ale predsa, ak dovolite, mam otazku: ako je to s nahonom u nakladnej TATRY? ma vobec diferak? ak ano, aky? celny? a ako je to s prechodnostou naprav, myslim tym kralovsky hriadel? pocul som teoriu ze je tam v stalom zabere len lave stredne koleso (6x6), ostatne idu cez uzavierky (pripoji sa prave cez posuvny pastorok a tak postupne aj dalsie napravy) ved ako je zname, ide o skladacku... 2, 3, 4... napravy. vopred dakujem za info


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 23.12.2004, 7:07
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Pokud jde o tu druhovyrobu, tak jsem je sehnal v prvnim krame co me napadlo, Kaufland to teda zrovna nebyl :-) a cena? 100 Kc/ks. A musel jsem po pul roce vymenit vsechny i na 5r. Vsem nasim plechovym laskam preji do noveho roku malou spotrebu ND.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 23.12.2004, 7:03
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Tak to jsem netusil. Zvlastni je ze i na vydrenych plochach ma ten material vzhled oceli, takze asi pokovene nebudou. Schvalne si to zkusim magnetem.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 22.12.2004, 22:09
Od: simi <--->

Nicmene sehnat se skoro nedaji. Ale neni nezbytne nutne menit vsechny, casto staci 2r pripadne 3r.


RE: RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 22.12.2004, 8:28
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Původní originály nejsou ocelové, ale ze speciální mosazi a jsou zvnějšku pokovené, proto vypadají jakoby ocelové.


RE: RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 22.12.2004, 6:48
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Varovani! Pokud po rozebrani prevodovky budes mit nutkani vymenit opotrebovane synchronni krouzky, vyhni se druhovyrobe. Jsou totiz cele z mosazi a rychle se na nich vymyckavaji ty tri "zuby". Ja to udelal a po pul roce provozu ty krouzky vykazovali stejny stupen opotrebeni v porovnanim s ocelovymi, ktere byli v provozu uz od vyroby. Problem je ty ocelove synchrony sehnat. Ja je sehnal u ucilistnich automechaniku z "treninkovych" prevodovek.


RE: RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 21.12.2004, 23:27
Od: Marek <e0>

Moc dík za rady ale moc nepotěšily, protže budu muset asi opravdu dát tu převodovku ven. Kdyby ještě někdo měl nějaký nápad tak sem sním. Jinak se jedná o Rapida a pětistup. převodovku (4,22)a když stojím na místě s nastartovaným motorem tak je klidek.


RE: RE: Hlučná převodovka
Datum: 13.12.2004, 17:00
Od: simi <--->

Ale to lozisko s krouzkem je valeckove, vzajemnou polohu hrusky a taliroveho kola nefixuje, tu udrzuje to dvojite lozisko - PLC 65-4 (nebo jak se jmenuje).


RE: Hlučná převodovka
Datum: 10.12.2004, 8:56
Od: Peter <50kw@zoznam.sk>

Vidim to tak, ze je potrebne rozobrat prevodovku a vymenit nejake lozisko - teda moze tam toho byt na vymenu aj viac. Ked to bude vonku uz uvidis co je zle. Nenapisal si ci to huci aj ked auto stoji na volnobeh, alebo len za jazdy, ani typ auta, ale tie veci maju maly vplyv na skutocnost, ze musi ist prevodovka von. Iba keby to bol nejaky zigulak a problem by bol v diferenciali.


RE: Hlučná převodovka
Datum: 10.12.2004, 6:40
Od: jarousch <jarousch@post.cz>

Myslim, ze to bude spis cast krouzku, ktery axialne fixuje lozisko hnane hridele, pak se to musi projevit na hluku ve stalem prevodu.


RE: Hlučná převodovka
Datum: 9.12.2004, 18:41
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Co je to za auto a jak velká byla ta segrovka?


Hlučná převodovka
Datum: 9.12.2004, 18:33
Od: Marek <empires@razdva.cz>

Zdravím pánové! Sice se to sem moc nehodí a chtěl bych poprosit o radu. Marně se snažím vypátrat hluk vycházející z převodovky. Problém je v tom že to hučí i při neutrálu a s zvětšování rychlosti se zvětšuje i hluk. Pokud někdo víte co by to mohlo být tak dejte vědět. Nevím jak je to možné ale když jsem měníl olej tak jsem našel kus segerky!!!!! Nevíte z čeho to může být? Dik za odpovědi. Marek


RE: Jak s automatem
Datum: 8.12.2004, 13:40
Od: kmarty <nechci@nevyzadanou.reklamu>

Mel jsem Ford Taunus (rok vyroby si presne nepamatuji, ale bylo to neco okolo 1980) s trirychlostnim automatem. Tam byly otacky volnobehu nastavene tak, ze pri zarazenem "D" to melo ty spravne volnobezne otacky. Pri vyrazeni na neutral se zvedly na cca 1200 otacek za minutu(coz byly skutecne volnobezne otacky motoru). Takze reseni jak udelat aby motor nechcipnul byl udelan tim nejtrivialnejsim zpusobem :-) Co se tyce toho celeho jsem laik, ale nemuzu se zbavit dojmu(a to ani v praxi) ze pokud jsem vyrazoval na neutral tak sem mel spotrebuj vyssi nez kdyz sem "stal na brzde" a diky zarazene rychlosti si ten motor akorat brumlal. "Opotrebeni" oleje stejne jako jeho vymenu jsem, abych rekl pravdu, nijak neresil. Ta prevodovka prosakovala v guferech takze jsem olej porad doleval. A to tak casto ze otazky podobneho razu sly uplne stranou :-)


RE: Jak s automatem
Datum: 31.10.2004, 9:39
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Je vhodnější zařadit neutrál.


Jak s automatem
Datum: 30.10.2004, 23:52
Od: pepa_u <pepa_u_at_seznam.cz>

Vzdycky jsem jezdil s manualni prevodovkou, ale ... stal jsem se na par mesicu majitelem auta s automatickou prevodovkou (Ford Taurus 1993). Netusim, jak je v tom ta prevodovka udelana, ale pocitam, ze to je ta "s hydrodynamickou spojkou s měničem momentu a planetovými soukolími". Jak to funguje, kdyz clovek zastavi? Kdyz zastavim, tak porad musim drzet brzdu, jinak se to rozjede, to je normalka. Muj dotaz smeruje na to, jak se v tu chvili reguluje palivo do motoru. Je tam nejaka automatika, ktera "prida plyn", aby motor nechcipnul, kdyz stojim a mam zarazeno "D"? Mel by se pri stani nekde v kolone nebo na svetlech zarazovat neutral, aby motor nemusel prekonavat odpor hydrodynamicke spojky? Odhaduju, ze stat a mit zarazeno "D" se musi projevit dost na spotrebe. Co "opotrebeni" naplne spojky?


RE: Sekvenční převodovka
Datum: 6.09.2004, 19:21
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Přesně tak, jen se liší v technickém provedení, ale jinak je princip shodný, protože to jinak nejde. U těchto vozidel je požadavek na bleskové řazení, protože každá desetina sekundy prodlení při řazení dělá na konci závodu desítky sekund až minuty. Plynule měnitelné převodovky jsou často zakázány, nebo nemají patřičné vlastnosti (účinnost, hmotnost atd.) a tak je toto řešení jediné možné.


Sekvenční převodovka
Datum: 6.09.2004, 16:32
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Tak jsem se konečně prokousal všemi třemi pokračováními článku o převodovkách. Uff, konečně tomu začínám trochu rozumět ;-) A ještě dotaz pro upřesnění - sekvenční převodovky, co se používají v závodních vozech (např. WRC), jsou principielně shodné s tím, co je v článku označeno jako VW DSG (převodovka se dvěma spojkami)?


RE: OT - světla Š105/120
Datum: 31.08.2004, 6:33
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Musí se to i s hrnci, paraboly jsou odlišné.


OT - světla Š105/120
Datum: 30.08.2004, 22:47
Od: Tomáš Lajbl <t.lajbl@autoesa.cz>

Ahoj lidi, omlouvám se předem za OT (už aby tu byla všeobecná diskuse :-D). Rád bych věděl, jestli na Š105 "M" s oválnýma světlama můžu namontovat hranatý světla ze 120/130 do původních "hrnců" nebo jestli to musím vyměnit komplet. Díky. T.L.


RE: Spojka/převodovka - Renault Twingo
Datum: 30.08.2004, 21:30
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Odpověděl jsi si sám, tak nějak to tam bude.


Spojka/převodovka - Renault Twingo
Datum: 30.08.2004, 15:34
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Nevíte náhodou někdo, jak má vyřešený vypínání spojky Renault Twingo? Vím, že má jen dva pedály (tj. jen brzda a plyn), ale řadící páka se ovládá stejně jako u aut s manuální převodovkou. Jak je tam vyřešeno vypínání spojky? Je tam nějaký snímač, který sleduje pohyb šaltpáky, a když se hne, tak vypne (elektricky? elektrohydraulicky?) spojku?


RE: RE: RE: dotaz k diferenciálům
Datum: 23.08.2004, 10:53
Od: mCZ <mCZ>

hmmm, kdyz nad tim tak premyslim, asi to tak bude ;o) tzn. pokud zvednu jedno kolo, tak na druhe bude pusobit takovy moment, jakym to zvednute budu brzdit, ze? takze moment na obou kolech bude stejny.


RE: RE: dotaz k diferenciálům
Datum: 11.08.2004, 22:22
Od: simi <--->

Puvodni Ivanova uvaha je spravna. A vubec neznamena, ze by se auto na heveru melo rozjet. Provedeme-li rozbor v ustalenem stavu (tj. zanedbame monenty vyvozene setrvacnostmi pri zmene otacek) a zanedbame-li treni pak, jestlize je jedno kolo ve vzduchu, tak zatezuje diferencial nulovym momentem a tim samym momentem (nulovym) je hnano i druhe kolo. Pokud volne kolo pribrzdim (treba rukou) momentem M1, pak druhe kolo bude hnano tez momentem M1 auto bude mit tendenci se rozjet. Hnaci moment obou kol je vzdy stejny, pro otacky to samozrejme neplati.


RE: RE: dotaz k diferenciálům
Datum: 11.08.2004, 19:24
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Nesymetrický diferenciál mělo BMW, ale typ si už přesně nevzpomínám, mám dojem že 325 iX. Tam byl poměr 33/67.


RE: dotaz k diferenciálům
Datum: 11.08.2004, 19:22
Od: Jiří Čech <jicech@quick.cz>

Diferenciál je proto diferenciál, že zajišťuje diferenci mezi oběma koly, diference je rozdíl. Doporučuji zvednout hnanou nápravu jedním kolem do vzduchu a zkusit se rozjet – volné kolo se bude točit dvojnásobnými otáčkami a kolo na zemi se ani nepohne. Kdyby se nějaký moment na toto kolo přenášel, tak se auto rozjede (lze také zvednout celou nápravu a zkusit nechat běžet motor na I. stupeň na volnoběh, pak rukama zastavit jedno z kol). Moment od motoru se přenáší na klec satelitů, pokud má jedno z kol větší odpor valení než druhé, začnou se satelity po planetových kolech odvalovat a moment se začne přenášet na kolo které je volně otočné, nebo má menší valivý odpor. Nesymetrický diferenciál se většinou vyrábí s koly s čelním ozubením, jedno planetové kolo má větší počet zubů než druhé v poměru požadovaného rozdílu momentů. Dá se vyrobit i se šikmým ozubením, ale je to složitější a dražší na výrobu. Nesymetrické diferenciály se vyznačují tím, že se - na rozdíl od symetrických – při jízdě po rovině - satelity neustále otáčejí, odvalují se po obou planetových kolech. Jak to mají uděláno u závodních aut se změnou svornosti za jízdy je závislé od konstrukce diferenciálu, většinou se používá viskózní spojka kde se mění množství oleje nebo vzdálenost lamel od sebe, nebo se u diferenciálů s třecímí kroužky mění přítlak pružin (většinou nějaký excentr vysunuje tlačnou desku, která je opřena o talířovou pružinu samosvorného mechanizmu). Celé to bývá řízeno automatikou podle natočení předních kol a rychlosti otáčení jednotlivých kol vozidla podobně jako u sériových vozidel, ale s jinými rozsahy svornosti, ovšem pokud to předpisy dovolují. Když ne, tak se to nastavuje páčkou ručně. Ale přesné řešení neznám, dnes jsou možné i jiné finty.


dotaz k diferenciálům
Datum: 11.08.2004, 18:01
Od: Ivan Novotný <inovotny@iol.cz>

Pane Čech, smekám před fundovaností Vašich článků skloubenou se srozumitelností jejich podání. Přesto jsem narazil na dva problémy, kterým nerozumím a dovolil bych si požádat o jejich vysvětlení: 1. V popisu klasického diferenciálu bez zvýšení svornosti uvádíte, že "při odlehčení jednoho z kol např. při rozjezdu na náledí začne diferenciál přenášet všechen moment na toto kolo a druhé je bez momentu". Podle mé představy běžný diferenciál trvale rozděluje moment v poměru 50:50, ať kola prokluzují, nebo ne. Pouze při prokluzu jednoho kola se snížení jeho hnací síly a momentu projeví stejným snížením točivého momentu neprokluzujícího kola, tzn točivý moment obou kol klesne o stejnou hodnotu, danou omezením adheze prokluzujícího kola. Momenty obou kol si jsou však stále rovny, obě kola táhnou vždy stejnou silou a nemělo by tedy jedno z kol zůstat bez momentu. Je můj názor správný ? 2. Dále prosím o stručný popis, jak vypadá konstrukce nesymetrického mezinápravového diferenciálu, který může přenášet moment na přední a zadní nápravu v odlišném poměru než 50:50 a případně jak vypadají takové diferenciály pro soutěžní auta, kde je údajně možno tento poměr měnit operativně dle potřeby. Předpokládám, že nastavení poměru a svornost diferenciálu jsou odlišné pojmy. Děkuji S pozdravem Ing.Novotný


TP Skoda 130R
Datum: 26.07.2004, 12:22
Od: Peter Kolišťanik <peter.kolistanik@post.sk>

Sorry,ze pisem mimo temu,ale nema niekto nahodou na predaj papiere na Skodu 130R. Dik moc Ahoj. Tel.č.:+421915714400



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení