ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi

RE: RE: můj názor
Datum: 27.10.2012, 7:29
Od: Jiří Čech <*>

Aha, tak převodovka žádný problém nemá, jen se roznýtovává diferák... Dobrý, píši si... :-))


RE: můj názor
Datum: 24.10.2012, 14:35
Od: Miloš Malý <km-milos@volny.cz>

Bohužel i ty píšeš nesmysly. Mám Š Octavia 1,6 74kW 7 let a najeto 280000 km. Motor jde krásně(na atmosférickej motor) odspodu a spotřeba na delší trase kolem 6ti litrů s tím že nejedu žádnou "economy run". Převodovky žádnej problém nemají. Jedinej vrozenej problém o kterém už ale každej ví a tudíž ho může řešit preventivně s předstihem je s nýtama na diferenciálu, které se časem uvolní a stříhnou. Bez problému se nahradí pevnostníma šroubama za pár stovek přímo od škodovky. Jinak je to naprosto bezporuchový auto...ono totiž hodně záleží na tom, jak se člověk o auto stará...


RE: RE: můj názor
Datum: 18.10.2009, 0:07
Od: Martin <m.haering@centrum.cz>

Zdravim p.Čech Velmi obdivuji Vaši trpělivost už při psaní článků, o to více při odpovídání na některé příspěvky v diskuzích. Co neehorázně hrubého a hlopého jsou někteří lidé schopni napsat mě nepřestává udivovat. Přěji pevné nervy, hodně šťastně ujetých kilometrů a mnoho sil k další práci. Mimochodem, Vaše články se mi líbí a děkuji za ně. PS: Dlouho hledám nějaké podrobné informace o nových, nebo i staršich motorech, jak skutečne fungují, no pročtu si vaše teorie motoru, tam to snad bude. (TDI PD, CRDi, FSi,)


RE: můj názor
Datum: 24.06.2009, 7:45
Od: Jiří Čech <*>

Je nesmyslem, když napíši své krátkodobé zkušenosti s motorem 1,6 MPI a vycházím, také ze zhruba 850 000 km najetých vozy s tímto motorem v naší firmě? Pokud vím, tak žádné problémy s těmi auty nebyly. Otázka točení a netočení motoru je dána jen a pouze tím, co od toho motoru chci a když má šestnáctistovka 74 kW a nemá měnitelný rozvod, tak v nízkých otáčkách to žádná sláva nebude, to dnes ví každé malé dítě...:-)) Já s tím motorem jezdil za 6,2 l/100 km, kolik žere 1,8 FSI nevím, s tím jsem nejezdil.


můj názor
Datum: 24.06.2009, 7:39
Od: David Škoda <DS@centum.cz>

V tomto článku je mnoho nesmyslů,např. jak můžete chválit motorovou verzi v Š-Octávii 1,6 74 kW. Motor se musí točit, aby to trochu jelo a spotřeba je stejná jako u 1,8 FSI, dále odchází převodovky. Je to nejporuchovější typ Škody Octávie. Dále asi autor tohoto článku neví, že ve Škodě Octávie II kombi je motor 2.0 TDI 103 kW, kterou také vlastním a myslím si, že výkon, jízdní vlastnosti a spotřeba nafty je velice dobrá( jezdím kolem 5 litrů na 100 km).


RE: RE: RE: RE: RE: nafta do kamen
Datum: 30.05.2009, 9:39
Od: reza <honzamonika@seznam.cz>

Ten můj článek nepatřil Vám ale p. Janu Smržovi alespoň si tak říká zde.Naopa jak již jsem psal kdysi "najdete dole" vaše recenze je dobrá a líbí se mi.S pozdravem !!


RE: RE: RE: RE: nafta do kamen
Datum: 21.05.2009, 20:06
Od: Jiří Čech <*>

Mohl bys mi někdy najít, kde jsem psal o motoru 81 kW s despektem??? Pokud vím, napsal jsem přesně to, jak se ten motor choval atd. přesně tak, jak se mi to dělo v autě. Takže nevím, o čem píšeš, když jsme tak u toho. Co je v Alfě atd. neřeším, protože s ní nejezdím a podle všeho ani jezdit nebudu, protože mi nevyhovuje uspořádáním karosérie a ani po stránce estetiky mé nadšení není velké. BMW je jiná kategorie, než Škoda, takže neřeším také. No, ještě jsem neviděl diesela jít přes 5000 rpm, aniž by se to nepodepsalo na jeho vlastnostech. Takže o jakých extrémech mluvíš také nějak nechápu...:-))) A kde jsem napsal, že je nafta do kamen??? Můžeš mi to najít? Byl bych Ti skutečně povděčný...:-)))


RE: RE: RE: nafta do kamen
Datum: 21.05.2009, 19:22
Od: reza <honzamonika@seznam.cz>

Asi nejspíš neumíš číst ty.Nikde jsem nepsal že Audi má lepší motory než-li jiný koncern.Takže se z toho nesnaž vykličkovat prosím tě.Ty víš moc dobře o čem jsem ti psal chlape.Ještě jednou- reagoval jsem na tvůj nadpis!!!! S Audi to nemá nic společného jen pro zajímavost třeba lepší diesel motory najdeš u Alfa romeo který se dají vytáčet opravdu do extrémů a zvládají to solidně.Další BMW jejich tds-ka byly ještě do nedávna na špici nej dieselů na světě.To jen aby jsi pochopil že se v tom docela pohybuji a to dost dlouho.Jinak nic proti tobě ale že nafta do kamen? Není to tak věř mi. Ahoj


Dobrá recenze!
Datum: 6.05.2009, 21:23
Od: RÉZA <HONZAMONIKA@seznam.cz>

Tento článek je to co jsem hledal.Chci si koupit óčko v combi s TDI 81kw.Vím že tento motor je hodně dobrej a měl jsem ho možnost vyzkoušet i sám ale potřeboval jsem rozsáhlejší pro a proti a tady jsem konečně i když náhodně našel tu správnou recenzi. Na nové nemám a tak si chci pořídit právě 1řadu za slušný peníze.Tady je fajn vědět že je opravdu málo poruchová o proti jiným modelům.A co se vany týče je to pravda že je u tohoto modelu příď auta níže.Můj známý schodou okolností měl tento model taky firemní,jí prorazil při prvním vjezdu do své garáže.Starý zvyk ze Škody 120l mu velel nebát se vjet do garáže jako vždycky jenže ejhle vana zůstala zapíchlá v prostředních železných účkách které slouží jako brzda na dveře.Na závěr díky za tento článek ,budu navštěvovat častěji.Ahoj


RE: RE: nafta do kamen
Datum: 6.05.2009, 21:15
Od: Jiří Čech <*>

Mám takový nepříjemný dojem, že neumíš číst. Zkus to ještě jednou, ju? :-)) Jinak jsem jezdil s přečipovaným motorem docela dlouho, takže vím, co umí. Také vím, že jsou na světě ohledně výkonu lepší diesely, ale výkon není vše. A jestli si myslíš, že se pro Audi vyrábějí nějaké lepší motory, než pro zbytek koncernových aut, tak si to nemysli...:-))) Jo - a který diesel je ještě "dobrej"? Hlavně mi netvrď, že TDI PD...:-))))


RE: nafta do kamen
Datum: 6.05.2009, 21:04
Od: Réza <HONZAMONIKA@seznam.cz>

Nevím jak ty ale já jsem najezdil statisíce km s diesel motory a musím ti oponovat! D motory ve Škodovkách a co se týče 81kw,musím říci že jsou a patří k těm nejlepším co Škodovka má a tento tip motoru není jedinej,kterej je dobrej.A jestli nejsi vyznavačem D motorů jen u Škody a jiný se ti zamlouvají,tak pro tvojí informaci D motory ve Škodách jsou skoro identické s D motory Audi.A první Óčka která se začala vyrábět měly originál motory z Audin.Reaguju na tvojí recenzi proto,protože už jednou jsem na ní narazil ve zkušenostech majitelů když jsem se díval na prodej bazarových aut.Opakovat se nesluší a je vidět že tvoje zkušenosti jsou dost zaostávající.Promiň tím jsem se tě nechtěl nijak dotknout ale měl by jsi někdy zkusit nadupaný čipem TDI a věř mi tvůj názor by byl jinej.


nafta do kamen
Datum: 6.01.2009, 20:08
Od: Jan Smrž <honzicek19@email.cz>

Naftové motory u škodovek nestojí za nic jedině benzín


RE: Šafránka
Datum: 3.12.2008, 17:47
Od: Jiří Čech <*>

Oficiálně se mýt nedá, dřív tam byla vyloženě myčka na motory s horkou tlakovou vodou (klasická velká wapka). Dneska jen na ruční mytí karosérií.


Šafránka
Datum: 3.12.2008, 13:06
Od: Martin Navrátil <martinna zavináč sofa.cz>

Na Šafránce už se nedají mýt motory? Letos v létě jsem si tam ještě myl motor škodovky s Arvou, nikdo mi nic neřekl, určitě to museli na kameře vidět :) to by byla škoda, ani nevím o jiné wapce v Praze, kde se to dá dělat..


RE: Mám Oct. combi 1.8 20V
Datum: 31.10.2008, 14:56
Od: Jiří Čech <*>

No, skutečné závady, které nijak zvlášť neovlivnily provoz, jsem měl jen 4 za skoro 270 000 km, což považuji za velmi dobrý výsledek. Kolik jsi s tím autem najel Ty sám? Celých 180 000 km? A to tam máš ještě stále původní brzdové kotouče?


Mám Oct. combi 1.8 20V
Datum: 30.10.2008, 23:37
Od: Petr Hájek <chekov01@seznam.cz>

Tedy, ke značkovým servisům - ty vynechávám od doby, co jsem tam jednou zajel ještě s favoritem... brrr - poškodili mi volnoběžnou klapku a snažili se mi potom vnutit celý nový vstřikovací modul, že prý to jinak než v celku pořídit nejde... asi ho potřebovali pro známého. jinak - mám najeto na oktavce 180 000 a tolik negativních zkušeností nemám. žárovky H4 jsem měnil před rokem a půl. Motorek pro naklápění světlometu mi ještě neodešel, ale měnil jsem celý světlomet (koupeno v aukci - nové zboží za 800 Kč), neboť mi ho prostřelil kamínek od náklaďáku přede mnou... Výměna jen tlumičů a výfuku... a rozvodů + vodní pumpy. Jediná závada, která mě postihla byl prasklý chladič při 170 000 Km... Asi mám kliku na dobrý kus.


oprava
Datum: 28.10.2008, 23:05
Od: miras <miraspelda@seznam.cz>

do octavie II rs se nemontuje 1,8 ale 2,0 147kw


Octavia
Datum: 28.07.2008, 19:08
Od: teabe <djac@seznam.cz>
WWW: http://www.skodaoctavia.cz/index.htm

http://www.skodaoctavia.cz/index.htm


RE: moula
Datum: 17.04.2008, 9:19
Od: Jiří Čech <*>

Milý rozume, v první řadě si auta nekupuji, já je fasuji, takže nějaká velká možnost výběru není, o značce a ceně rozhoduje někdo jiný. To za prvé. Za druhé prorazit vanu u TDi není žádné velké umění a pokud se pohybuješ autem tam, kde já, tak dost často chytáš spodkem, ať děláš co děláš. V tom kadaňském servisu, kde mi tu vanu měnili, měli takových proražených van docela hezkou hromádku... A nikdo neříká, že jsem nebyl s tím autem spokojený, jen jsem napsal své zkušenosti jak pozitivní, tak negativní. Jestli Tě z něčeho bolí hlava, tak se napij vody nebo ji rovnou strč pod kohoutek se studenou vodou, to často pomůže...:-)


moula
Datum: 17.04.2008, 8:22
Od: Roman <Zol6@centrum.cz>

Tak proč si kupuješ zase octavii, když nejsi spokojenej a to že prorazíš dvakrát vanu, to jsi asi řidič?


TSI
Datum: 15.03.2008, 0:16
Od: Xavier Naidoo <xaviernaidoo@seznam.cz>

Není optimální motor....? A co 1,8 TSI ?


RE: RE: Interval
Datum: 7.03.2008, 11:28
Od: BarmaN <jbarman@seznam.cz>

Nejde o chybu softwaru, ale o skutečnost, že proměnlivý servisní interval pomocí páček nejde vynulovat (musí se nulovat asi více informací než jen o počtu ujetých km a musí se to dělat pomocí VAGu) a pokud to člověk jednou pomocí páček udělá , předje do sevisního intervalu pevného. Je to napsáno v návodě na VW Sharan. Mimochodem tam také píšou, že jakmile jednou se přejde na pevný interval, není cesty zpět. Jinak díky, pěkný článek bez emocí a zaujatosti.


RE: RE: Super článek
Datum: 7.02.2008, 17:40
Od: Jiří Čech <*>

Ale já klidně v JZD natankuji...:-) Zatím jsem měl spíše problémy u velkých společností, a to neříkám sám... naši jižní sousedé "umí" takovou zimní naftu, že máš o litr větší spotřebu a auto nejede... Víš, ono je to tak - někdy tam dají trochu bionafty, která rozpouští naftové úsady a jestli jezdíš na neaditivovanou naftu, tak jich tam máš dost a proto je pak vše černé. Já nejvíce tankoval u Globusu a můj filtr byl podezřele čistý, přidával jsem do nafty ale pravidelně Bishopa.


RE: Super článek
Datum: 1.02.2008, 18:57
Od: Radek <celam@seznam.cz>

Opravdu jedna mezaujatá pravdivá recenze z vlastní zkušenosti. Kritikům recenze bych doporučil, aby něco stvořili sami a předvedli se. Mnozí si neuvědomují, že toto není místo na opakování reklamních sloganů výrobce. Nezáleží jak co výrobce mínil, ale jak to ve skutečnosti slouží a vyhovuje těm, co s autem jezdí. Přesto, že se Škodovkou už nejezdím musím dát za pravdu se servisy, je to hrůza a děs ať jde o kteroukoliv ze značek. Co se týče paliva, moje řeč, to co se u nás prodává za s... u čerpaček je otřesné. Na západ od nás by takový prodejce do měsíce zavřel krám a už by si nikdy firmu neotevřel. Tankuju u Schella a nikdo mě nepřesvědčí natankovat někde na JZD ve vidině úspory padesátikoruny, abych potom rozdělával půl auta a měnil filtry za stokoruny a po zkontrolování spotřeby stejně zjistil, že co jsem "ušetřil" o to stoupla spotřeba a o to více jsem projel. Autorovi přeju hodně šťastných kilometrů. Radek


RE: Interval
Datum: 14.01.2008, 9:17
Od: Jiří Čech <*>

Zeptej se mechaniků, potvrdí Ti to. V tom roku výroby byla nějaká softwarová chyba, jakmile se to takto smázlo, nešlo to natavit zpět, jen s velkými obtížemi a vlastně jen novým naprogramováním.


Interval
Datum: 14.01.2008, 8:27
Od: Milan Duda <adtauto@cmail.cz>

No, nevím, jakým způsobem se dá tlačítky na panelů sdružených přístrojů změnit interval z prodlouženého na pevný, podle mě se dá jen vynulovat.


RE: RE: RE: RE: dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 1.01.2008, 22:02
Od: Viktor <victory.capek@seznam.cz>

Ten s prominutím blb kterej tady kritizuje,asi nemá zrovna kladný vztah k autům a všecicko vozí do servisu.Vozit pár zákl.věcí v autě je nutnost.Nedovedu si představit co dělat na zasolené dálnici bez ostřikovaču :-). Jintak mimochodem jaká auta už máš za sebou?


RE: RE: RE: RE: dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 14.12.2007, 23:11
Od: Lukáš "Spooner" Böhm <bhm3@seznam.cz>

pořád trvám na tom že existujou věci typu odkad a zvyk z vozem...na tomhle mě neukecáš...


RE: RE: RE: dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 12.12.2007, 7:31
Od: Jiří Čech <*>

Zrcátka určitě ukáží, co je těsně za autem a hlavně co je šikmo dopředu, když jsem na křižovatce...:-) Až budeš najíždět ty kilometry, co najíždím já, tak brzy pochopíš, že olej se vozí sebou a kapalina do ostřikovačů také, protože po cestě se rychle ubývá, zvlášť na podzim...:-))) U Octavie II se k rezervě nevleze nic, když tam teda máš ségru, tak se běž podívat, chytráku...:-))))) Octavia II není roomster ani fabka...


RE: RE: dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 11.12.2007, 21:04
Od: Lukáš "Spooner" Böhm <bhm3@seznam.cz>
WWW: http://bohmweb.unas.cz

víš...zrcátka vymyslel bůh nato aby si nemusel z vozu nějak moc vidět...a odhad pro to aby si nemusel z vozu vidět rámeček tvé SPZ... olej má dobrý auto dolitej a nevozí se v kufru, ostřikovače to samý a zbytek se vejde i k rezervě..tak je tomu u fabie roomstera a dalších modelů...musis to umět srovnat... sestřenice ve Škodovce pracuje vím co říkám...


RE: dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 9.12.2007, 11:39
Od: Jiří Čech <*>

Myslel jsem na to, ale když srovnáš odkládací prostory v kufru ve staré Octavii a v nové, tam na tom ta stará byla lépe. To není o svačině, ale třeba o pětilitrovém kanystru s nemrzkou do ostřikovače (mám ostřikovače světlometů), nějakým tím olejem, stěrka, škrabka atd. A to do Octavie II nedostaneš, i kdybys chtěl. Mimochodem - já chtěl jako služebáka vždycky Octavii, nejsem proti nim nijak zaujatý. To auto mě nikdy nezklamalo a nenechalo ve štychu. Proto jsem ten článek napsal, aby ta hromada škarohlídů, co na škodule nadávají, měli něco objektivního na srovnání. Další kára za dva a půl roku bude zase Octavie... Ohledně toho výhledu jsem konstatoval pravdu, výhled je z ní špatný, když to srovnám s řadou 742/781. A shodneme se na tom, že ani ostatní auta na tom nejsou o mnoho lépe.


dostat se mi do rukou tak za sebe neručím...
Datum: 9.12.2007, 8:15
Od: Lukáš Böhm <bhm3@seznam.cz>
WWW: http://bohmweb.unas.cz

škodovka udělala odkládací prostory na bocích kufru ne proto aby sis tam dal svačinu ale proto aby se tam povinna výbava dala.. myslel si na to někdy ? chci tě vidět jak uvidíš děsně líp z Q7, Q5, X3 nebo X5 - ono je to pořád stejný...tady je vidět, že byl někdo zaujatej proti octávii...


RE: RE: Super článek
Datum: 2.11.2007, 15:37
Od: Jiří Čech <.>

No, některá služební vozidla najedou skutečně tak málo, záleží na firmě, k čemu auto má. Je 2. 11. a mám už na nové káře skoro 40 000 km, za poslední měsíc jsem najel přes 8 000 km... Existuje prý metoda, jak zjistit skutečný stav kilometrů, je to spojeno s načtením počtu servisních prohlídek (nulování počítadla), ale na to potřebuješ tester... Auto v bazaru nekupovat, když už, tak u autosalónů, kde berou auta protiúčtem, tam se moc nešvindluje a nebo u vrácených leasingů...


RE: Super článek
Datum: 2.11.2007, 15:34
Od: Jiří Čech <,>

Jo, teď se tam dává snad něco jiného, já to moc nesleduji, model RS si nekupuje kdekdo. TDI 81 kW je skutečně zatím nejlepší diesel, uvidím, jak budou vypadat ty nové s common railem. TDI PD má možná nejmenší spotřebu ze všech nyní prodávaných aut na trhu, ale proti starým TDI jsou na tom hůře, což se ii píe v tech. údajích k vozidlu. Zatím mám spotřebu docela nízkou, ale jezdím pomaleji, kolikrát mám hodně času a tak se po dálnici courám stovkou. PD má problém v tom, že kromě velmi vysokých tlaků nemá žádnou jinou výhodu proti novým common railům a možnost dalšího vývoje je nulová, proto od nich VW ustupuje.


RE: Super článek
Datum: 2.11.2007, 13:15
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

A ještě poznámka, když vidím, kolik km jste najel za "pouhé" 4 roky, tak opravdu nechápu, kdo může věřit najetým 120-130 000 km i u třeba dvojnásobně starých aut provozovaných jako služební... Opravdu mě ten nešvar se stáčením tachometrů štve. Sice to na první pohled vypadá celkem neškodně, že to "jen" oblbne kupujícího a jinak se nic neděje, ale opak je pravdou, vždyť pak kupující nemá absolutně žádnou představu o tom, kdy by měl jít s vozem na další prohlídku, za jak dlouho ho čeká výměna rozvodů nebo výměna oleje v převodovce nebo jakýkoliv jiný periodický servisní úkon.


Super článek
Datum: 2.11.2007, 13:12
Od: Kybergreg <kybergreg@email.cz>

Tak tomu říkám parádní článek s vlastními zkušenostmi z provozu nějakého vozidla, mohl by být ozdobou libovolného motoristického časopisu. Mohl byste to publikovat i na www.tipcars.cz , tam si to možná přečte víc lidí, tady na techwebu mám pocit, že už lidi chodí jen na fórum, ale možná se mýlím. Nějaka se mi nezdá ta zmínka o motoru 1.8T u typu RS, to přeci platilo pro "starou" oktávku, v té nové už je motor 2.0T, ne? Nicméně vím, že VW (resp. Audi)vyvinul nový motor 1.8T (myslim, že tentokrát se 4ventilovou technikou, nikoliv 5ventilovou jako u původního), s jehož nasazením se počítá, tak možná jste měl na mysli ten. O motoru TDI 81kW jsem slyšel celkem dost chvály, prý je to v podstatě nejlepší diesel od VW. A co se týká spotřeby TDI PD jsem slyšel přesný opak, tj. že naopak TDI PD mají nejnižší spotřebu ze všech turbodieselů na trhu.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení