ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Stabilizátor s Felície do Favorita
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Stabilizátor s Felície do Favorita

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 29.04.2010, 12:50
Od: michalkatka <michalkatka@gmail.com>

neviem či má vôbec výzman za vyjadrovať, iba chcem podotknúť na text z môjho článku na reakciu k poslednému citátu... ...v jakém stavu je podlaha pod uchycením nápravy a ramen aby to nebylo jako na fotce od autora přestavby... ...Mojou výhodou bolo že som jedno auto rozoberal a na odrezanú časť podlahy po predné nosníky som si tú nápravnicu priložil...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 10.04.2010, 0:36
Od: forman <raut2007@centrum.cz>

Jezdím třemi auty A)felda kombi 1,9 47kw motor je tak těžký že jeho odstředivá síla při razantním průjezdu zatáčkou nutí řidiče ubrat plyn, protože jinak pojedete rovně. B) felda kombi 1,3 50kw v zatáčkách se tolik nenaklání jako C)Forman 1.3 50kw jinak ale jedou zatáčky úplně stejně. Z mé zkušenosti se mění nejvíce jízdní vlastnosti pneumatikami, kolik lidí vezete v autě a je také dobré než začnete dělat takové úpravy jako autor se podívat v jakém stavu je podlaha pod uchycením nápravy a ramen aby to nebylo jako na fotce od autora přestavby. Jinak zdravím všechny fandy Škodovek


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 3.04.2010, 13:23
Od: mareaHLX <siky99@atlas.cz>

Ale to je normální - i okružáky jezdí po třech ale jdou kam je pošleš. Jestli jsi viděl při extrému auto na čtyřech tak se ti to zdálo. Tak nehaň autora a to je tvůj problém, že cpeš prachy do fáčka. Jiní taky a nevadí jim to a opravdový auto je co? BMW, AUDI nebo něco takovýho pro prachatý šamponky?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 31.03.2010, 23:40
Od: Lukáš H. <mexican@skodaklubstitov>

Ona ta zadní náprava na fel se jmenuje zkrutná a né pevná ;) Ale jinak souhlas.Nechápu borce,co tvrdí,že stabilizátor je k ničemu :D


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 9.12.2009, 23:47
Od: Honza taky neřeknu <michal.je.vul@jetotak.cz>

Nejde mi neříct že seš hňup. Když jsem kupoval svojí feldu v kombíku tak první věc co jsem na ní dával byl přední stabilizátor. Nedávno jsem dával i zadní a obě dvě věci byly naprosto jasným přínosem v jízdních vlastnostech. Už jsem viděl i úpravu která spočívala ve dvou stabilizátorech na zadní nápravě a musím říct že i do toho mám chuť jít. A proč? protože nic na světě mi nezaplatí ten pocit když mě předjede závodník v bmw a pak se nestačí divit jak se mu v tak ostrých zatáčkách můžu stále lepit na zadek (vlastní zkušenost). A ještě k tomu že ta náprava je "pevná". Ona se tak akorát jmenuje :-). Když jsem dal auto na hever a sundal tlumiče to jsem se i já divil jaké to je máslo :-)


pomoc
Datum: 16.10.2009, 16:46
Od: robo <robkoalucka@centrum.sk>

KONECNE SOM NASIEL TO CO HLADAM MAM FAVORIT S NAPRAVAMI UROBENYMI AKO TY.MAM VSAK PROBLEM!PRI SCHADZANI S OBRUBNIKA ALEBO PRI JAZDE N STRKOVOM TERENE POCUT HLKASNE BUCHANIE APRI TOM SCHADZANI NIECO VZDY NIECO NAPRUZI A BUCHNE.NEVIES CO TO MOZE ROBIT?MAM VIMENENE GLBI TLMICE CEPI


Pozor
Datum: 11.04.2009, 21:00
Od: Otmen <otmen@otmen.info>

Pratele pozor, delal jsem tuto upravu jiz pred lety. Ne kvuli stabecu, ale spis kvuli tomu, ze jsem v jedne zatacce na svem Formecovi puvodni napravu jaksi zrusil. Nebudu rikat, zda je tato uprava spatna nebo ne (pro zajimavost me technik na STK pochvalil, ze tuhost napravy je na Facko az moc velka:)). Mno, hlavni vec: dejte si velkou pozor na spodni silenblok (reakcni vzperu, nebo jak se tomu nadava). Felicie ho ma reseny jinak nez Facko z duvodu toho, ze prevodovka felicie je zavesena uplne jinak nez ve Facku. Felda ma takovy masivni 3D silenblok a tim je prevodovka prichycena do karoserie. Pokud na facku a jeho tzv. lacinym uchycenim prevodovky do kastle pouzijete spodni silenblok z Feldy, tak si proste tento silenblok drive nebo pozdeji utrhnete a pak se vam od motoru bude trepat cele auto. Proto je naprosto nutne na novou napravu z Feldy navařit puvodni uchyceni spodniho silenbloku z Facka a ten silenblok Feldovej demontovat. Dale bych chtel poprosit zucastnene osoby v diskusi, aby autorovi nespinili jeho z meho hlediska dobry napad a venovali se vecem, kterym doopravdy rozumi. Psal sem to rychle, sorry za chyby.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 10.03.2009, 21:33
Od: David <david.peleech@yahoo.com>
WWW: http://www.foto-net.wz.cz

Moje reakce patří samozřejmě Michalu neřeknu, koukám že tu jsou dva Michalové:)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 10.03.2009, 21:29
Od: David <david.peleech@yahoo.com>
WWW: http://www.foto-net.wz.cz

Michal: Ano, zadní náprava je tuhá, ale může být takto ještě tužší:) Kdyby to byla blbost jak si myslíš, proč by to asi na některé felicie dávali z výroby ze škodovky?:) Nebo se tamní inženýři mají jít vyšetřit?


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 20.01.2009, 20:01
Od: Michal <michalkatka@zoznam.sk>

Myslím že Tvoj problém je niekde inde ako v aute, stabilizátoroch, HP..... To musí človek mať rád... k tej zadnej náprave mi nedá nedodať: zdvihni zadok na jednej strane a skús kolom hýbať hore/dole zo stabíkom a bez :)


RE: RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 20.01.2009, 0:29
Od: Michal neřeknu <Drakk@seznam.cz>

hele narval sem do favorita takovejch prachů a když říznu zatáčku tak stejně jedu po třech i se všema stabilizátorama, tyčema, HP podvozkem a ferodo brzdama.... kdybych nebyl debil tak si radši za ty prachy koupim opravdový auto a ne favorita.... ps. autotovy s červenym zadním stabilizátorem na zadní PEVNÝ nápravě doporučuju aby se nechal vyšetřit čus kucí a hodně štěstí při bastlení ;)


RE: RE: RE: RE: Huraa
Datum: 8.12.2008, 14:08
Od: Libor Kunst <libork@centrum.cz>

Chtěl bych uvést poznámku. Kdysi jsem četl knihu o vývoji favorita. Teď si nepamatuji její název, ale pamatuji si, že Favorit byl vyvýjen se stabilizátorem, jen se nedostal so sériové výroby. Odpověď byla napsána níže. Auto s nižším těžištem nepotřebovalo stabilizátor. :-)


RE: RE: RE: Přemýšlejte...
Datum: 5.12.2008, 16:58
Od: Michal Kúdela <michalkatka@zoznam.sk>

toto nemusím komentovať :)


RE: RE: Přemýšlejte...
Datum: 5.12.2008, 16:39
Od: mish <x>

...a ucite tam mas aj palubak, fontanu a kolotoc. a v hlavicke mas co? ono to s tou kinetikou asi nebude take jednoduche. neviem sice ake mas vzdelanie, ale technicky smer to nebude... a este nieco, mal by si si dat tazne aj dopredu... to keby si chcel nieco tahat do kopca. s favoritom sa totiz do strmeho kopca lahsie cuva.....


RE: Přemýšlejte...
Datum: 31.10.2008, 19:45
Od: Michal <michalkatka@zoznam.sk>

Nebudem to už komentovať, rozsiahla diskusia sa o tom viedla na diskusnom fóre. ale nedá mi nenapísať že po kilometroch ktoré som už aj na hranici adhézie najazdil, v tejto úprave vidím jednoznačný prínos jazdných vlastností a stability auta, auto mám na dennodenné jazdenie, takže niesom iba sviatočný jazdec... a stabilizátor mám v predu aj v zadu.... :) a ešte mám v aute aj klímu... :) mám pokračovať? :) (pozrite diskusné fórum :()


Přemýšlejte...
Datum: 31.10.2008, 15:20
Od: Jiří Čech <*>

Všechny tyto úpravy, které děláte na podvozcích, přináší subjektivní pocit zlepšených jízdních vlastností, když v tom sedíte sami nebo max. ve dvou. Zkuste si ale zatížit nějakými pytli s pískem (přesně podle předpisu výrobce) na plnou nosnost (nepřekračovat zatížení kufru) a pak někde, kde je dost místa, zkuste projet zatáčkou skutečně hodně rychle a dejte vědět, jak jste dopadli - pokud to tedy přežijete...:-)


RE: RE: RE: Huraa
Datum: 31.10.2008, 15:16
Od: Jiří Čech <*>

Kotit se může jak chce, zatím nevím o tom, že by se nějaký Favo v zatáčce převrátil z toho důvodu, že neměl příčný stabilizátor. Felda byla těžší a měla dva těžší motory, proto se tam dát musel. Dodatečná montáž stabilizátoru změní zatížení náprav v zatáčkách a jízdní vlastnosti se mohou zhoršit, což se ale pozná až poblíž hranice přilnavosti, kdy najednou auto udělá něco úplně jiného, než dělalo doposud. Pokud dám příčný stabilizátor na jednu nápravu, musím buď něco změnit na geometrii, rozložení zatížení atd. nebo musím přidat stabík i na nápravu druhou přesně "v poměru", jaký byl před montáží stabilizátoru (blbě napsáno, ale měli byste pochopit, o čem mluvím - když přitužím jednu nápravu, musím přitužit i nápravu druhou, abych zachoval poměr zatížení kol jedné strany vozidla). Jinak nastane to, že se zatížení kola upravené nápravy změní v neprospěch nápravy neupravené, zvětší se stranová úchylka (deformace kroucením) pneumatiky a auto má zcela jiné jízdní vlastnosti. Každý podvozek je počítán a pak laděn hlavně na plné obsazení (Š 1000 MB - Š 136 se chovala při plném obsazení neutrálně, při polovičním byla přetáčivá pokud by se přidal u těchto aut další stabík na zadní nápravu nebo přitvrdil přední, všechno by se změnilo).


RE: Huraa
Datum: 19.10.2008, 23:00
Od: Vici <vici@centrum.cz>

Ja daval benteler na Favo uz pred lety. resil jsem to malicko jinak. J. Cech : felda ma stejny podvozek jako facko, cili se s "kinematikou" nestane vubec nic


RE: RE: Huraa
Datum: 4.10.2008, 21:44
Od: Atnarfus <anarfus@seznam.cz>

Mám obavu, že Favo nemá stabilizátor jenom z ekonomických důvodů. Do zatáček se to kotí natolik, že by jeho přítomnost rozhodně na škodu nebyla. Stačí porovnat Felicii 1.3 bez stabilizátoru a s ním. Pro normální ježdění je určitě lepší varianta se stabilizátorem. Pro jízdu stylem rallye je vhodnější namontovat sportovní tlumiče a pružiny. Je ale fakt, že do felicie se stabilizátor nemontoval v závislosti na stupni výbavy a tedy ceny vozidla. Do 1.3 se dával jenom když je auto vybavené ABS. 1.6 a 1.9D ho má vždy. To trochu vyvrací mou doměnku o ekonomické stránce.


RE: RE: Huraa
Datum: 1.10.2008, 8:35
Od: Michal Kúdela <michalkatka@zoznam.sk>

Ja som pri zvažovaní tejto úpravy vychádzal s toho že Felicia je vlastne modernizovaný Favorit, kopec dielov je zámenných, počnúc čelným sklom, poloosami atď, montážne rozmery ramien a náprav sú totožné, akurát Feliia má tuhšiu karosériu kôli vstupu WV a ich "ťažším" motorom, ktoré majú aj ťažisko vyžšie, a to si vyžadovalo kynematiku auta trocha stabilizovať... Takže odpoveď na otázku prečo to nadávali do Favorita sériovo? Nebolo treba, motory škoda 781.13xx majú sú vo svojej triede ľahké a ich ťažisko je tak nízko že konštrukcia nápravy bez stabilizátora a tým celej karosérie Favorit si pre "slušné" jazdné vlastnosti stabilizátor nevyžadovala. Nerobme si s tohoto fórum: zakladám topic na diskusnom fóre... http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=13285


RE: Huraa
Datum: 30.09.2008, 19:53
Od: Jiří Čech <*>

Nejvíce mne fascinuje, když lidé bez jakékoli znalosti kinematiky náprav dělají vylepšení podvozku a snaží se nám pak tvrdit, že je to lepší...:-) Je sice pravda, že po řemeslné stránce ta úprava nemá chybu, ale to je tak asi vše, co se dá pozitivně hodnotit. Napadlo Tě někdy, proč nemá Favo ten stabilizátor už z výroby? Asi nenapadlo...


Huraa
Datum: 26.09.2008, 11:35
Od: kwiko <kwiko@post.sk>

Konecne normalna uprava podvozku ktora je relativne lacna, funguje, nevyzaduje specialne naradie, len trocha sikovnosti. Dovolim si len doplnit, Existuju aj napravice bentenler s uchytenim riedenia na osmicky (rovnako ako favo) pouzivali sa na auta bez posilovaca, ale s pripravou na bag asi do roku 1996. Napravica Benteler ma vpredu, v mieste kde idu skrutky do nosnika vlozene take ocelove valceky. Drzia tam po demontazi len silou vole a farby, tak si treba dat pozor pri nakupe, ci sa nahodou nestratili. Pri povolovani skrutiek drziacich napravicu k podlahe treba byt opatrny, a nezlomit. Mne sa podarilo dve zlomit aj napriek 3 dnom obstrekovania uvolnovacom, naklepavanim a nahrievanim. Dost blbo sa to potom odvrtava. Razovy skrutkovac je urcite vyhoda. Vsetky skrutky drziace napravicu doporucujem kupit nove. Silentblok prevodovky taktiez (samozrejme len origo za cca 600SK/20eur) Montaz a demontaz je prijemnejsia, ked mate pomocnika.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení