ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Jak to je s palivem E85
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Jak to je s palivem E85

RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 3.02.2017, 14:14
Od: Lasskoun <lasskoun@seznam.cz>

Též panu Čechovi děkuji za perfektně zpracovaný, velmi podrobný článek. Konečně mi začíná docházet, proč již po necelém roce používání E85 (buď samotného nebo v poměru 1:1 s N95) byla nádrž v postarším voze najednou jako řešeto. Po třetím zalepení jsme zvolili její výměnu, což nás však zřejmě do budoucna od dalších problémů neuchrání :-( Poznámka pro ty, co jezdí na poměry s nízkým obsahem E85: Čím menší množství E85 smíchaného s N95, tím snáze vlivem vody dochází k oddělení na jednotlivé frakce (osobní zkušenost a též pasáž "Rozpustnost vody v palivu E85" v http://www.chemicke-listy.cz/docs/full/2010_07_677-683.pdf) Ještě jednou děkuji.


E85 s 1.8T
Datum: 14.10.2014, 17:51
Od: sami <mireksaman@seznam.cz>

Mám na čistý E85 najeto s motorem 1.8T a přestavbovou řídicí jednotkou přes 4tis km a moje dojmy až tak kritické nejsou spotřeba je cca stejná (8,5l) výkon zůstal podle mě nezměněn a problémy zatim žádné startuje dobře a při proježdění 2-3 nadrží měsíčně je to velká úspora.


Televizor Matrix
Datum: 11.07.2014, 8:34
Od: stefan salaba <Istvan.mikulas@orangemail.sk>

Precital som vas prspevok je to poucne a mna trapi ze pri tolkih vedomostiah preco je cená taka zavratna????neunostna.????


hm
Datum: 10.07.2014, 14:42
Od: muff <muff@centrum.cz>

Ve firmě máme 2 auta přestavená na E85 od E85systems.com (první porsche cayenne 4.5S cca 50tis km/rok a fiata punto 1.2 cca 30tis km/rok) po 3 letech provozu naprostá spokojenost a i kdyz jednotky nebyli ty nejlevnejsi, tak jsou jiz nekolikrat zaplacene - jednoducha ucetni matematika (najezd KM vs investicce do PHM / rok). U Cayenne je spotřeba o 14% výš, Punto o cca 10% ... (rocni rozdil). Technické problémy kvůli palivu naprosto žádné a to máme diametrálně odlišná auta. Obě auta po přeinstalaci na E85 jezdí daleko "živěji", bylo znát hned. Nevidím důvod proc E85 tak hanet.


bludy
Datum: 10.06.2014, 9:33
Od: Miroslav Wai <mirdas.w@seznam.cz>

Vážený pane to co jste napsal je blud a koukám že tomu věříte.Já mám motor 1,6 spotřeba BA 95 u českých čerpaček 7,5 -9,5 L/100 v západní cizině 6,3 - 6,5 L/100 přestavba na E85 svépomocí 2500 KČ spotřeba E85 V tuzemsku 6,5 - 7 L/100 v cizině 6,3 - 6,7 L/100 najeto před přestavbou na BA95 75000 KM na E85 115000 KM. A nyní vás prosím kolik jsem podle vás prodělal? Věřit vašemu bludu je stejné jako věřit že KLDR je nejšťastnější místo na zemi. P.S. Pozdravujte své sponzory ropné magnáty. Mirdas


RE: E85
Datum: 24.03.2014, 21:32
Od: Jiří Čech <*>

Nic, Drápela je kecal a když ho vyzval p. Fleischhans (fcd.eu), aby předvedl přestavbu přímo u nich, tak bylo po hrdinství. Čím bombastičtější web, tím větší hovno po tom, co inzeruje. Klídek, chystám pokračování tohoto článku.


E85
Datum: 24.03.2014, 21:20
Od: Pavlik <p-paja@atlas.cz>

http://www.biopowers.cz/ - tady píšou, že to funguje a dokonce se za to i zaručujou. Tak co vy na to? :-)


RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 23.03.2014, 12:55
Od: Franta <lenochliny@gmail.com>

Mohu potvrdit, mám omegu 2.6 6V a je vní jednotka na E85 a benzín už bych do toho nelil, Spotřeba sice stoupla, ale při ceně 24.50 ku 36 to neřeším. Je v tom nějakou dobu a na e85 je najeto asi 50tis. Motor má celkem 330tis. Měl jsem sundanou vanu a motor byl naprosto čistý bez karbonu a olej bývá taky čistý (určitou zásluhu ma na tom i to, že můj typ už nemá ten debilní egr ventil)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 2.03.2014, 1:45
Od: Yokotashi <yokotashi.nema@rad.spam>

Jeste je jeden duvod, proc muze nekdo jezdit na E85 se spotrebou vyssi o nejakych 5-10% a jiny o 40%. S klesajicim zatizenim motoru vyrazne klesa jeho ucinnost. Takze pokud ho vetsinu casu provozuji na zlomek maximalniho vykonu, tak mi samotny fakt, ze se vymenou paliva snizil maximalni vykon zvysi ucinnost. Takze jde o to jak je vykon vyuzit. Ptri poskakovani po meste to bude uplne jine, nez pri jizde s plnym plynem na dalnici. Trabant ma 19.2 kW na 615kg, Hyundai Lantra 1.6 16V ma 84kW na cca 1200kg, takze vice, nez dvojnasobek vykonu na kilogram. Pokud s ni budu jezdit jako s Trabantem, tak moje spotreba na E85 pravdepodobne tolik nevzroste. (Zkusenosti s tim nemam - proc bych tam lil lih, kdyz tam mam LPG - vychazim jen z termodynamiky.)


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 19.02.2014, 2:03
Od: Martin Motloch <hardiron@seznam.cz>

Předem mého příspěvku bych poděkoval panu Čechovy za pěkný článek se kterým se více méně ztotožňuji. Jedna skupina lidi tu vlastní auta , která byla výrobcem vyvíjena pro spalovaní E 85. V tomto případě není důvod proč by motor dobře neběžel na tento druh paliva pokud je motor za účelem spalovaní E 85 vyvíjen. Můj názor je takový , že např. SAAB tento motor postavil ne proto aby jeho provoz byl levnější než na benzín ,ale proto , že E85 je obnovitelný zdroj energie a to se v některých zemích taky počítá. To, že výkon na E85 je vyšší než na benzín navíc odpovídá právě tomu, že byl primárně určen pro E85. Tohle uvádí i výrobce automobilů Koenigsegg. Zase to koresponduje s tím, že palivo E 85 je v severských zemích rozšířené. Tohle vám ,ale pan Čech ve článku nevyvrací, naopak to tam uvádí, že pokud se motor řádně nakrmí tak lze dosáhnout většího výkonu. Motor však za tímto účelem musí být postaven. Další skupinou jsou lidé , kteří na E85 tak nějak jezdí a funguje jim to i bez úprav. Většinu těchto majitelů vlastní starší vůz a to , že vám automobil na toto palivo funguje je spíše o štěstí a důkazem toho , že tyto motory nejsou tak náročné na kvalitu paliva. Rozhodně ale nevyužíváte naplno výhody vyššího oktanového čísla E85, které by se možná projevilo pro oddálení klepaní a nasledném snížení předstihu při plné zátěži například jízdou do kopce na plný plyn, ale celková termodynamická účinnost zůstane stejná. Tudíž proto abych dosáhnul stejného výkonu při nižší výhřevnosti paliva ho potřebuji logicky víc než paliva s vyšší výhřevností. Pokud se vám tedy spotřeba o hodně nezvýšila , tak jezdíte na hodně chudou směs a tady zase záleží co si jaký motor nechá líbit. Rozhodně nedojde ke zvýšení výkonu, možná motor má pocitově jiný zvuk , zdá se , že jede lépe, ale výkon vyšší není. Viděl jsem dost případu sice chiptuningu kdy majitelé se dušovali jak moc jim to po čipu jede a když se to kontrolně změřilo na brzdě výkon byl vyšší třeba o 1kW , prostě placebo efekt funguje a stačí když si na auto dáte hlučnější výfuk. Už to může v některých lidech budit dojem vyššího výkonu. Tím neříkám, že všechny čipy jsou špatné, ty špatné výsledky platily na atmosferické motory, u turba je situace trochu jiná. Částečně upravené motory jsou pak něco mezi,ale nevěřím tomu, že motor jede ve všech režimech tak dobře jak na benzín. Někdo tu psal o tom, že voda nevadí při spalovaní. Jak už pan Čech poznamenal z vody žádnou energii nedostáváme ba naopak je nutné ji energii dodat na to aby se vypařila. Tohle se využívalo například u leteckých motoru ,ale jen ve chvíli kdy motor podával plný výkon a krátkodobě se požadovalo jeho přetížení. Jinak je tento efekt kontra produktiní.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 7.02.2014, 13:38
Od: takéčech <takéčech@centrum.cz>

Pane Čech vidím , že Lukoilová loby Vás asi dobře platí :) Jen a jen Váš teoretický světonázor je tím prvým a všichni co nemají TSi 1.8 jsou tzv. neznabozi co je třeba je nejlépe zastřelit /souhlas s příspěvkem, že máte jen blbý kecy jako tem mistr co leštil škodovku :)/ Zatím z Vás nevypadl jediný akekvátní argument k životnosti a brát si do úst SAAB a porovnávat s Moskvičem múže jen ubohý zampšklý komunista ˇ V dnešní době je vhodné i připustit názor potažmo z praxe jiných uživatelů Jízdám na BA95 i E85 zdar


Provoz ameriky na E85
Datum: 22.01.2014, 18:54
Od: petrswetr <petr2000@centrum.cz>

Servus! Zde jsou data po cca 2 měsících provozu B-R Auto: Buick Regal 3,8 l Motor: šestiválec, 3800 cm3, 193 hP, bez turba Stav tachometru: 65 tisíc mil Průměrná spotřeba Natural 95: 11-12 litrů Průměrná spotřeba Verva 98: 10-11 litrů Průměrná spotřeba E85: 12-14 litrů Použitá E85 jednotka: ELOTEC EC-85 - 6 válců, Germany Zjištění: - při startu na N95 nebo N98 motor chytí na první převalení - při startu na E85 motor chytí na druhé nebo třetí převalení (je jedno že je +15°C nebo -3°C) - výkon i akcelerace je na benzín i líh stejná, nepozoruji rozdíl - při provozu na E85 jde z výfuku víc páry - dnes, při teplotě -3°C se mi zdá, že auto méně topí, nevím zda to souvisí s provozem na ethanol


RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 23.12.2013, 19:06
Od: Karlos <karlosmb@seznam.cz>

Škoda Fabia 1.4 MPI 50KW rok provoz pouze čistý E85 a naprosto v pohodě, spotřeba se mi zdá stejná 8l/100km jako předtím nárůst nebo pokles výkonu jsem nezaznamenal. V zimě staruje taky v poho. PS: motor bez jakýchkoliv úprav :)


RE: E85 jede !!!
Datum: 26.11.2013, 7:22
Od: LPG <lpg@lpg.cz>

Chachá ty vejre, fakt mi parkování v garážích nějak vadí...a to se s dvoulitrem na LPG dostanu na nižší cenu/km, než ty. Tak Ti přeju dlouhou výdrž motoru, bo je na to nízký oktanový číslo jistě stavěnej :)


RE: E85 je shit,již nikdy více!!!
Datum: 25.11.2013, 7:47
Od: ja <ja@seznam.cz>

Ono pokud si auto neměl vůbec upravené na E85, tak se nemůžeš divit, že jsou vlastnosti takové jaké píšeš.


E85 je shit,již nikdy více!!!
Datum: 25.11.2013, 1:48
Od: Květoslav Krsek <kvetoslav.krsek@seznam.cz>

Koupil jsem od známého Peugeota 306 1.8 16V v top stavu,mělo to být auto na občasné svezení,ale potřeboval jsem s ním občas i do práce,tak s myšlenkou ušetřených financí jsem začal tankovat E85...Spotřeba o cca 20% vyšší,několik stovek km to jelo celkem normálně,poté to začalo špatně startovat,zhoršila se akcelerace a při dojíždění na kruháč mi chcípal motor.Motor jsem sice nijak neupravoval,ani řj,ale vzhledem k tomu,že to bylo v poměru 2:1(N95:E85) to bude,dle některých šetřílků v práci,fungovat.Vyměnil jsem olej vč.filtrů a od té doby jezdím pouze na N95. S E85 nechci mít již nic společného!!! Na běžný provoz mám Feldu 1.9D a se spotřebou okolo 4-5L/100km max.spokojenost


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 19.11.2013, 2:06
Od: Peter <peterku@inmail.sk>

Pracujem druhy rok v USA, mam Dodge Journey 3,6 Flex Fuel, E85 som skusal, obcas na to jazdim a a musim povedat, ze je to tak ako pise autor v clanku. Spotreba hore o 25-35%. Oxidovanie motora a vyfuku neriesim, malo by to byt prisposobene z vyroby. Oproti benzinu neusetrim nic, rozdiel v cene oproti benzinu je 20%, spotreba hore o 30%. Kultura chodu motora je prakticky rovnaka, ma to iny zvuk na E85, taky hlbsi, mam pocit, ze na E85 to je zivsie. Na E85 nemozem povedat zatial kriveho slova, je to asi jedina zivotaschopna alternativa k ropnym palivam a sluzi ako paka voci sejkom aby si nenahodili cenu za ropu aku len chcu. E85 sa vyraba doma, podporuje lokalnu ekonomiku, nemusi byt zatazene priamo spotrebnymi danami, peniaze sa aj tak postupne dostanu statu v podobe dani vyrobcov, ich zamestnancov. O vacsej ekologii na E85 nepochybujem, moj nos mi jasne povie rozdiel ked rano nastartujem na benzin a E85...


RE: RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 16.11.2013, 17:19
Od: ja <ja@seznam.cz>

No jestli myslíš zrovna hodnoty s větší spotřebou a kW navíc. Tak to jsou hodnoty, který mi vycházejí. Já nepotřebuji nějakýmu nímandovi na netu dokazovat, že to auto vlastním to je pod mojí úroveň. Šlo mi o to podělit se svými zkušenostmi s E85, pokud nebereš neber. Ale příště než budeš něco psát se zkus projet v autě na E85 orig. dělaném a pak o něčem piš. Nevím kde jsi vzal spotřebu o 3 l větší. Včera dálnice 140 km/h spotřeba 10,3, couračky po okrskách 9,3 na E85. Píšu co vím, ne co přečtu na netu.


RE: RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 14.11.2013, 15:51
Od: Jiří Čech <*>

Jo, má o těch 25 kobyl víc, protože je to odladěno ve fabrice, ale dej mi vědět, o kolik se zvedla spotřeba při využívání plného výkonu. Je dost pracné hledat někde v papírech nebo na netu, jestli je ten motor primárně určený na E85 s možností jízdy na N95, pak je jasné, že se na banzín bude chovat hůř, než na E85 včetně zvýšené spotřeby. Na líh to vždycky lépe jede, ale musí se patřičně lihem nakrmit, jinak je to děs a bída. V porovnání s klasickým benzínem stejného typu má 0,5 bar vyšší plnící tlak, takže na to se mi zvýšení výkonu o 25 kobyl zase nezdá tak moc, spíš bych řekl, že je ten motor "poddimenzován"... :-) Jinak rozdíl spotřeby o tři litry při zvýšení ze 100 na 130 km/h - kapánek hodně na můj vkus, to mi připomíná Moskviče 412... :-) Kromě toho nevěřím tomu, že toho SAABa máš, ty hodnoty, co jsi napsal, jsou totiž naprosto stejné, jako v některých testech, které se dají najít na webu... :-))


RE: RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 14.11.2013, 14:57
Od: ja <ja@seznam.cz>

No možná popírám fyzikální zákony, ale vlastní zkušenost jsem ti napsal. A ta je opačná než v tvém článku. Zkus mi to nějak vyvrátit a hlavně nepiš, že to je výplod mé fantazie.


pe-po
Datum: 10.11.2013, 16:25
Od: honza simsa <honzasimsa@sznam.cz>

Pevný podpalovač Pe-PO není jak je ve článku zmíněno ,, hexamethylentetramin C6H12N4",nýbrž poměrně lehká petrolejová frakce napuštěná do porézní hmoty.


RE: RE: RE: jen jeden názor
Datum: 6.11.2013, 21:30
Od: Jiří Čech <*>

Jo, napsal jsi kokotinu, protože ze popíráš fyzikální zákony. Ale to se takovým, jako jsi ty, skutečně blbě vysvětluje...


RE: RE: jen jeden názor
Datum: 6.11.2013, 18:02
Od: ja <ja@seznam.cz>

Mám SAAB 9-3 1.8t Biopower a jezdím na E85. Spotřeba o 1,5 litr víc ovšem výkon o 20 kW víc. Očividně si v tom asi nejel, protože jinak bys takovou kokotinu nemohl napsat. A nemluvím o nějakých papírových kW. Už po natankování z BA95 na E85 to auto letí. Tak přestaň psát kraviny.


TOP !!!!
Datum: 30.09.2013, 22:16
Od: Pavel Staněk <ipc.prodejce@seznam.cz>

Přečetl jsem do posledního písmenka celý článek. Smekám !!!! Perfektní a velmi (jak bych to řekl) mocně popsáno !!!!


RE: RE: Teorie X praxe
Datum: 13.08.2013, 18:16
Od: Jiří Čech <*>

Jo, ale v N95 je ho tam max. 7%, spíš méně a navíc toto palivo vyrábí firma, co to umí (má naaditivováno atd.). Což se o výrobcích E85 říct nedá. Aha, kdo ničí motor je spořivý a je jeho věcí, že zvyšuje exhalace, taký dobrý názor.... :-)


RE: RE: S E85 jde ušetřit
Datum: 13.08.2013, 18:12
Od: Jiří Čech <*>

Hele, znáš tu o tom, jak kuře učí slepici snášet vajíčka? Kromě toho, že tady plácáš hodně nesmyslů, jsi tím kuřetem. Vůbec nevíš, k čemu je dobré okttanové číslo a co znamená výhřevnost, kromě toho líh umí tak maximálně odmašťovat, ale s karbonem si neporadí ani omylem. Takže sraz paty a přestaň kecat blbosti.


RE: S E85 jde ušetřit
Datum: 13.08.2013, 18:03
Od: petr164 <pjezek164@gmail.com>

Jiří Čech opět perlí. Co na tom, že nezná techniku jiných aut, o elektronice ani nemluvě. Tady se, Jiří nebavíme o lineárních vztazích, ale o multifaktorovém dydnamickém řízení směsi různě naprogramovanými ECU. Udělat z méně výhřevného E85 konkurenceschopné palivo je pomocí elektroniky nejen možné, ale i žádoucí. Bez těsného a povrchově nepoškozeného spalovacího prostoru to ale jaksi nejde. E85 z podstaty čistí vše, kudy teče, což je skvělé u neporušených povrchů zanesených úsadami všelijakého původu ("karbon"). Právě to vyčištění jinak nepoškozeného motoru je jedním z důvodů vyšší účinnosti, dále je tu vyšší oktanové číslo a, přiznejme si, i to hygroskopií lihu vynucené minimožství vody jako součást směsi (vstřikování vody do spalovacího prostoru vám nic neříká, Jiří?). Pochopitelně že závisí na kvalitě materiálů, z nich je spalovací prostor vyroben, zde se situace u různých výrobců a jejich typů liší (co je pro pány, nebývá pro kmány). takže v konečném efektu je zcela realistické počítat s nižším zvýšením nákladů ze zvýšené spotřeby než s jejich snížením díky nižší ceně paliva, a to bez degradace motoru či jeho účinnosti. Každému, co pobere jeho hlava.


RE: Teorie X praxe
Datum: 13.08.2013, 10:57
Od: Honza <honza@skoda.cz>

Jezdim rok na E85 bez uprav v pomeru 3E85/1N95. Spotrebu merim BY voko a jezdim hlavne ve meste. Asi se zvedla, ale predtim pod 9l nebyla a nyni je pod 10l. V zime startoval az po protoceni motoru, tedy na podruhe, ale to jsem prehanel s E85. Kdybych redil opacnym pomerem tak by problem nebyl. Olej je v pohode a auto jede, jen mi praskla predni pruzina u praveho kola. Jako chapu ze jste odpurce a tvrde se branite, ale v N95 uz ethanol je take tak co resite. A nazor, ze nekdo koupi plecku a jezdi na ecko dokud to jde, ze je "blb" nesdilim. Naopak je sporivy a zavidim mu, ze nepotrebuje k jizde komfort. Pouziva auto k cemu je :) A v neposledni rade je to jeho vec.


RE: RE: a přece jezdí
Datum: 24.07.2013, 14:06
Od: MR JOHN FESTUS <johnfestufinance@sify.com>

Máte zájem o získání úvěru? Pokud ano, dostat zpátky k nám na johnfestufinance@sify.com


RE: RE: a přece jezdí
Datum: 24.07.2013, 14:06
Od: MR JOHN FESTUS <johnfestufinance@sify.com>

Máte zájem o získání úvěru? Pokud ano, dostat zpátky k nám na johnfestufinance@sify.com


RE: Teorie X praxe
Datum: 17.07.2013, 19:12
Od: Jiří Čech <*>

Akorát jsi nějak zapomněl na to, že zvýšení spotřeby pouze o 15 - 20% říká, že ti šel dolů výkon, protože výhřevnost paliva se obejít nedá... :-)) Takže realita je skutečně taková, jak ji popisuji... :-))


Teorie X praxe
Datum: 17.07.2013, 8:18
Od: Pilous <4650@seznam.cz>

Spousta slov je v tomto textu. Ale realita je, alespoň u mě, trochu jiná... Auto jsem si nechal upravit právě tím kurvítkem, jezdím na čistý e85 už 3 roky s nájezdem 65.000 km. Spotřeba je vyšší o cca 15-20%. A ať to počítám jak chci, za ty roky se mi investice do krabičky vrátila mnohokrát.


Super
Datum: 16.07.2013, 15:40
Od: Vladek <vla.mraz@seznam.cz>

Super článek. Jen ti ilumináti...


spotreba E85 vs. benzin
Datum: 16.06.2013, 19:44
Od: Daniel <hedepartment@dobrafirma.cz>

Jsem rad, ze autor pise o spotrebe s 1,8 TSi. Kdo bude rikat, ze ze jet s oktavou pod sest nejde, keca! Moje osobni zkusenost: Audi A6 2,5 TDi, najeto pulmilionu, prumer 4,5-5 l (nechci se dohadovat o decilitrech), Mondeo kombi 2.0 TDCi 4,1 l atd. Na kraviny mam dvacet let starou audi V8 (pod deset to proste nejde) nebo poršaka (da se za osm). Myslim, ze je jasne, ze silnice je na provoz, ale uzavrevene trate na blbnuti, proto neudavam spotrebu posledne jmenovanych vozu na uzavrenych tratich ... Ani ji totiz nepocitam! :-) Diky autorovi za uzasny clanek!


RE: poděkování a poklona
Datum: 10.06.2013, 22:34
Od: buyon <nowhere@not.not>

Tomas 29 let... nic ve zlem, ale to me dost rozesmalo


Benal je benal
Datum: 13.05.2013, 21:11
Od: jiří <zztop1@email.cz>

Zkoušel jsem toto zmíněné palivo ještě než to začali zdražovat tehdy okolo 16 kč/l ale co mi to začalo kurvit motor jsem přestal tohle svinstvo do nádrže lít a dobře jsem udělal - kolega to také testoval ale co vyplázl několik tis. za postupné zjišťování čím že to je že mu auto z ničeho nic chcípne a nejde natočit a posléze naskočí jakoby nic a pořád dokola. Taky to odpískal a funguje bez problémů na natural 95. Za těch možná (jestli si fandové tohoto paliva sami sobě nelžou do kapsy) ušetřených pár haléřů na km se to nevyplatí.


No aj tak
Datum: 9.05.2013, 15:39
Od: Petr B <batekpetr@gmail.com>

Kia SHUMA 1.5 i 16V výkon 65kW motor BFD (DOHC) .. 42tis km za cca 1,5 roku. Bez úpravy poměr N95/E85 1:1. Zima, léto. Průměrná spotřeba 7,8l. Motor tižší, auto daleko daleko živější, otáčky při předjíždění na trojku točeny do červenýho bez jakékoli díry. Olej 0w-40 po 10tis, za mě spokojenost.


RE: RE: jen jeden názor
Datum: 5.05.2013, 19:09
Od: magorik <miasweet01@seznam.cz>

jj, fakt zírám, přečet sem to, ale čechu seš asi mimo, tvoje kecy sou ubohý a jesli seš ňákej machr tak asi doma v garáži 1,8tsi je fakt šechno na co máš. Nemůžu si pomoc ale máš stejnýhemzy jako náš učiel na učňáku, byl dycky chytrej jako rádio leštil svojí škodárnu a když se mu něco vysypalo lez za náma abysme mu to spraavily. Přiznej že seš pako a všichni ti to vodpustěj nebo ti pošlou tvejch 6litru benálu abys vodjel vo 100kiláků dál aš tu bude šťáva za kilo podle toho tvýho přepočtu začneš taky sosat lích za 3pětky :-)))))))


RE: E85 jede !!!
Datum: 2.05.2013, 15:33
Od: mono mono <lll@gmail.com>

:D chudacik, ja viem ze mas len tu feldu, ale nerob z toho to co to nieje, plne nalozena ta 1.3jka nepojde pod 7.5l/100km ani ked ju budes tlacit, mam 2, a aby som ti to este okorenil, mam aj Fel2 1.9D , ta chodi prazdna za 5.3, a plna za 6.5, kombinovane, no a potom este 2.5L 6 valec turbo diesel, a ten chodi kombinovane za 7.6L, s tym rozdielom ze ma 140kW, a nie zdochnutych 50. ;) LPG je super vec, a na diesli nevidim tiez nic zle, startujem na pol otacky vzdy, a vsade, hadzat servisovane motory, s dymiacimi herkami do jedneho vreca? obmedzenost sama.


RE: RE: 742
Datum: 21.04.2013, 16:50
Od: Moskvič 412 <junák@seznam.cz>

Je to sice již staré téma, ale přesto bych rád potvrdil pravdivost toho, že opotřebení ventilů nebo jejich zaklepávání není způsobeno LPG, ale použitým materiálem na sedla. Měl jsem M 412 a 15 roků jezdil na LPG. K opotřebení sedel za tu dobu vůbec nedošlo protože tam jsou tak pevná, že se jich fréza vůbec netkne. Když se přestal vyrábět "olovnatý" benzín, tak se nadarmo do "natrualu" nepřidávají přísady na ochranu sedel (u škodovek).


S E85 jde ušetřit
Datum: 8.03.2013, 17:53
Od: Nováček Bohumil <dzin@post.cz>

Samozřejmě, že jde jízdou na E85 ušetřit, ale je potřeba splnit pár podmínek (motory se vstřikováním paliva): 1) motor musí být v dobrém stavu, kompresní poměr je potřeba větší než pro benzín, takže jeho zhoršení už pro benzín znamená následně průtokový ohřívač pro líh, takže žádné nětěsnosti apod. 2) je třeba minimálně úprava délky vstřiků, o jakýstakýs předstih se postará detektor klepání, o přesnou délku vstřiků lambda s původní jednotkou. Svíčky nemusí být žádné extra, ale musí být 100% funkční. 3) když zjistím, že mi E85 přidal výkonu, neměním styl jízdy, nebudu jak mladý ucho dělat "jéé vono to jede jak z praku" a nebudu šlapat na plyn a zkoušet co to dá, naopak využiju záběr od nižších otáček k tomu abych při stejném stylu jízdy jako předtím mohl řadit vyšší stupeň už dříve. Mám najeto s upravenou Felicií kombíkem 1.3 50kW s monotronikem cca 30000km a spotřeba (měřeno po dvou nádržích) na N95 byla (jezdím jenom po městě) 8,8l/100km a na E85 9,8l/100km při stejné jízdě (obojí v létě). Emise na STK byly cca 20x pod limitem pro tohle auto :-) Auto přestalo žrát olej (předtím 1l/3000km, teď až do výměny ani kapka, ale samozdřejmě o to víc degraduje, takže se nesmí zapomenout ho nejpozději po těch 15000km vyměnit, paranoici i dřív) a nárůst výkonu je sakra znát, kopec, který jsem dřív dával max 80km/h dám v pohodě při 90km/h, ale nedělám to často kvůli té spotřebě :-) Startování v pohodě i při -15, sice musím tak 5s točit, ale naskočí a jede, dobrá baterka je základ. Jednotku na úpravu vstřiků jsem si dělal sám, součástky cca 400Kč, E85 tu TankONO nabízí za 24,50. Tak jakto, že se nedá na E85 ušetřit ? :-) I kdyby auto bylo na odpis, tak jsem v plusu (hodnota auta je tak 10kKč, ať už jezdilo na cokoliv), na palivu jsem za poslední rok a půl (těch 30000km) ušetřil kolem 20kKč, tedy na dvě další auta :-)


RE: E85 jede !!!
Datum: 5.03.2013, 15:28
Od: Jenda <y.yuyuhakusho@seznam.cz>

Všechno pindy jezdím na čistej ethanol bez nějakých přestaveb či co u nás stojí 24,50 Kč spotřeba se zvedla o litřík najeto na něj nějakých 35 000 km celkově má auto 290 000 a má se k světu.


E85 jede !!!
Datum: 27.02.2013, 20:17
Od: Fan Feldič <feldič@čudič.sk>

Zdar Draci, mám FELDU 1,3 50KW LX (rv. 2001) s vícebodovým vstřikováním. Ještě nemá naběhány 100 tis. Jezdím na směs E85 a N95 téměř více než 1,5 roku. V létě míchám 1:3E85 a v zimě 3:1E85. Jezdí to lépe než levný polský či ukrajinský N95. Pravidelně měním filtry, olej, nechám čistit motor a zatím 1x jsem nechal seřídit ventily (to by mohlo být od toho). Přestavba žádná chalani a spotřeba při ECO jízdě 1 osoba = 6L/100 Km Při 4 osobách narvané po střechu (letní dovolená ve Slovenských horách, např. 1/2 h do kopce na 2. stupeň) spotřeba 8L. Takže Vám přeji příjemné startování s DIESELEM a parkování v garáží s PLYNEM - já jezdím takhle ... cha chá ... :)


RE: jen jeden názor
Datum: 26.02.2013, 11:12
Od: Jiří Čech <*>

Ano, ušetřil jsi nějaké peníze, najel jsi jakési kilometry, ale nikdo z vás takových ale nepřiznal, že to auto nechce jet, že ztrácí výkon, má špatné přechody a v provozu spíš překáží. Já počítat umím a jakmile mi někdo bude tvrdit, že ušetřil nějakou významnou částku, tak je mi jasné, že buď lže nebo dělal přesně to, co ty. A také jsem ve svém článku psal, že jsou mezi námi takoví, kteří koupí pikslu za pár korun, nějak ji zkopou, aby baštila E85 a až se kára rozpadne, koupí další takový křáp... :-)) Jenže to je docela ubohé a každý by si měl uvědomit, že mohu mít jen to, na co mám. Benzín v porovnání s kupní sílou proti době bolševické levný, tak nevím, proč jezdit na něco, co do aut nepatří...


jen jeden názor
Datum: 22.02.2013, 12:17
Od: Daniel <zemmy.02@seznam.cz>

Vše to co tady píše je sice zajímave ale je to jeho názor!!! Asi se určite najde spousta lidi co s nim budou souhlasit ale já mám jine zkusenosti, ano mozná jsem mlady a penez nemám nazbyt, snazim se setrit kde se dá ale at pocitám jak pocitám, ethanol mi v tom dost pomáha, kdyz si vemu ze moje auto staálo 15000kč prestavovat jsem ho na ethanol nenechal a tankuji bioethanol v lete cistý a v zime smichaný s benzinem v pomeru 2:1 a se startama a ani s jizdou nemám zadný problem a ikdyz mi spotreba stoupla z puvodnich 8/100 na nejakych necelých 9,5/100 tak na každých 100km usetrim 37kč, za tech 20 mesicu co auto mám jsem najezdil 35 000km a celková uspora tedy je 12 950!!!! coz je pro mne vpodstate porizovací cena auta, na autu se mi nic co by bylo spolecne s tankovánim ethanolu zatim nestalo, a ikdyby se mi ted auto uplne rozpadlo (coz verim ze se nestane) tak mi ethanol to auto zaplatil. Pokud je clovek co psal tento prispevek tak chytrý jak se tváří, tak jakto ze si to nedokázal tajto spočítat??


RE: úžasné
Datum: 12.02.2013, 12:40
Od: Jiří Čech <*>

Milý Martine - proč čteš články odzadu a ne hezky popořadě? :-) Pak by Ti možná došlo, proč ten odstavec s církví...


úžasné
Datum: 12.02.2013, 11:06
Od: Martni Pecka <peckovi@seznam.cz>

...zprvu jsme měl pocit inteligentního a zajímavého čtení, aspoň v prologu, technicky ne zcela fundovaný jsem celé obsáhlé čtení vzdal a sjel na konec...ten je nějak beze jména...ale to, že katolická církev..atd., no, to je teda bomba, a vůbec, kněžouři dozajista můžou za E 85, ináč to snad ani podle pisatele nemůže být a kdyby i oni nebyli, snad bychom už měli i to perpétůmmóbilé..nebo nee ? Martin Pecka chtělo se mi říct : v dokonalé úctě, ale to snad ani ne


RE: RE: RE: RE: a přece jezdí
Datum: 1.01.2013, 1:03
Od: Pavel <Jankop@volny.cz>

Připadá mě legrační, že tu mnozí obviňují autora za ropný lobing. A vychvalují tu jakési homologované řídící jednotky. Legrace za cca 8000Kč. U nás v současnosti nekoupím E85 pod 27,20Kč, což při ceně benzinu 34,40Kč je pro mě naprosto nerentabilní. Jednoduše řečeno, líh se mi nevyplatí i když moje auto na něj může jezdit bez dalších úprav. Nemůžu mluvit za celou republiku, ale v našem ragionu bych si auto na líh předělávat nenechal, protože by to byly vyhozené peníze, prostě ztráta.


RE: RE: RE: a přece jezdí
Datum: 10.12.2012, 9:30
Od: Kybergreg <kybergreg@volny.cz>

Pavle, jenže tvoje od výrobce korektně upravené auto jezdilo na stechiometrickou směs, proto jsi měl o tolik vyšší spotřebu než na benzín. Kdežto všichni ti český filutové, co na E85 drandí svoje neupravená (nebo minimálně upravená) auta, jezdí na chudou až velmi chudou směs, takže mají spotřebu jen o málo vyšší. Musím přiznat, že jsa nakrknut cenami benzínu blížícími se 40 korunám jsem E85 také vyzkoušel. Běžně jezdím na benzín za cca 9-9,5 litru, na směs E85 a benzínu, kdy lihu bylo ve směsi cca jedna třetina, se mi zvedla spotřeba zhruba o litr. Spotřebu u dalšího tankování, kdy jsem bral benzín a E85 v poměru 1:1, čili lihu bylo v palivu cca 42%, ještě nemám spočítanou. A teď přijde ta sranda. Podle výsledků prvního tankování jsem jezdil na lihovou směs za 337 Kč na 100 km, přičemž když jedu na čistý benzín, tak jedu za 340 Kč na 100 km. Teď před zimou jsem pokus ukončil, přes zimu budu jezdit jen na benzín. Každpádně poznatky jsou následující. Na lihový palivo to hůř startuje a hůř akceleruje, kousek za 5000 ot. se dokonce objevila díra. Chod motoru je měkčí a o malinko tišší. O korozivních účincích lihu v motoru jsem věděl, ale prostě jsem to chtěl vyzkoušet. No, teď musím ještě dohledat účet za to druhé tankování a spočítat to. Ale myslím, že líh už do auta lít nebudu. Svůj motor mám rád a chci, aby mi ještě dlouho vydržel, byť je to už stará kára. Jo a můj mechoš mi sdělil, že teď jak dávají do benzínu povinně všelijaké ty ekosračky, tak se dost rozmnožily závady, kdy líh prožere to či ono těsnění. Dost na to trpí třeba membrány v regulátorech tlaku paliva.


RE: RE: a přece jezdí
Datum: 3.12.2012, 20:02
Od: Pavel <jankop@volny.cz>

Článek jsem nečetl příliš podrobně. Etanol už mě zas tolik nezajímá. Mám auto FFV a tak jsem na E85 začal jezdit. Pečlivě jsem spotřebu zapisoval. Ovšem při ceně 27,90Kč a spotřebě cca o 30% vyšší než benzin jsem to po pár nádržích vzdal. Fandím jezdcům, co s etanolem jezdí za hubičku a přeji jim to. U mě to holt jaksi nefungovalo, možná kdybych si nevedl tak podrobnou evidenci spotřeby...


RE: a přece jezdí
Datum: 3.10.2012, 15:25
Od: Michal Mach <machkor@centrum.cz>

Proč tento článek " romám Dostojevského " vůbec číst ? E85 se běžně prodává u více jak 170 čerpaček v ČR. Kdo chce jezdit na E85 - jezdí i bez katastrofických scénářů. Dnes koupíte i profesionální jednotky na E85 s certufikací TUV - s celoživotní zárukou !! Certifikace TÜV TÜV Rheinland Intercert Kft. test reports: 28210403 001 / 28211192 001 TÜV NORD – KTI Kft. test report: B-9361/10


a přece jezdí
Datum: 18.09.2012, 21:57
Od: cabrio mtx <rabinak@seznam.cz>

tento obsáhlý článek dal asi hodně práce nebo mu konkurenční benzinka se stojanem etanolu kazí kšefty. Kdyby E 85 nefungovalo a stálo to za hov.o a lidem by to neušetřilo tak by na to lidé nejezdili a neprodávali by ho řetězce ONO a další sítě.Prodej se dále rozšiřuje a prudce stoupá.i celní správa straší že se mícháním dopouštíte daňového úniku takže bububu bojte strašíme jak můžem ale bohužel to funguje a lidi už to nežerou


RE: RE: RE: RE: E85 praxe
Datum: 17.09.2012, 1:55
Od: Artur Ludvig <arci.corsaclub@email.cz>

No ona spotřeba bude spíše mojí nohou jelikož kamarádi z klubu jsou schopní jezdit s X16XZ za 6,7l (s motory co papají 1,2l oleje na 1000Km), měl jsem i 3 motory Opel C12NZ a s nimi jsem se nedostal pod 9l (město samozřejmě), prostě mám rád velmi svižnou jízdu a tomu odpovídá i spotřeba, u E85 je spotřeba také vyšší ještě o to že ECU nejede v režimu O2 sensor loop (z čehož plyne že "prodlužovač doby vstřiků" není optimální řešení).. Jinak jsem na voze provedl měření předstihu a regulace je ochotná nastavit předstih od -7° do 39° před TDC, při jízdě na N95 jde regulace na max 30° a při jízdě na E85 jde ECU až k 39° (28° průměrně) před TDC (podle mě je 39° před TDC už celkem dost), jinak při volnoběhu si vrká na 8-12° před TDC a nestane se že by motor zaklepal, pokud by to bylo málo tak bych to určitě poznal protože zvuk nadskakujcích ventilů poznám (v posledním autě jsem měl C16NZ s rozdělovačem a laboroval jsem s předstihem no a když jsem to vyladil tak že to jelo jako střela tak bylo krásně slyšet jak ventily zvoní, no zvonily jen chvíli pod plným plynem a pak se odlouplo sedlo výfukového ventilu na druhém válci a bylo po závodění :-D a já jsem měnil hlavu válců)... Jinak jsem sice nenajezdil ale kolega z xxxx má dva vozy s motorem X12NZ a na obou už má najeto přes 45000km na E85 (v létě v zimě) a s zimními starty není problém, jediné co má navíc jsou svíce NGK laser xxxxxx na LPG... Vaše TSi je parádní věc ale určitě nestálo 35000Kč ;-) a až se Vám na tom něco vy.... tak přeji hodně štěstí a plnou peněženku ;-) kdežto já půjdu a za 3000Kč koupím další kompletní motor (i kdyby 50000Km před smrtí), doma ho tam za 3h nahodím a jedu dál ;-) , to je to samé jako kdyby mi někdo říkal že HDi je super a kam se na něj hrabe TDi, jo je, jen do té doby než se odporoučí common rail čerpadlo díky super naftě co se u nás prodává (mám informace ze značkového servisu nejmenované značky (Opel to není) tak vím jak jsou moderní technologie dokonalé ale bohužel už nejsou dokonale zpracované) :-( .... Jaký máte obsah toho TSi a kolik váží motor? Nebo lépe napište poměr kw/ na 1 kg motoru, myslím že jen tyto dvě odpovědi mi budou stačit na to abych si udělal obrázek o kvalitě materiálů motoru. Ovšem toto už je trošičku bokem od tématu... Kolik mrtvol motorů jste znal před přechodem na E85 a jejich následnou smrtí, popřípadě kolik z těch motorů jste rozdělal a vyděl příčinu smrti motoru na vlastní oči? Já jen že všichni kolem na E85 jezdí, jezdí, jezdí a zase jezdí a nějak ty motory neumírají, dokonce kamarádův motor X16XE co má minutu před smrtí jezdí na směs E85 a N95 1:1 a vrčí už 8 měsíců. To samé že působí korozivně, ano ale výfuk zkoroduje i na N95 když se jen popojede do práce a výfuk je studený tak v něm kondenzuje voda která se neodpaří a zevnitř sežere výfuk, co se týče motoru tak v tom problém nevidím pokud se s autem jede každý den (nechcete snad říci že namazaný motor přes noc zkoroduje), POZOR: s rychlejším opotřebením oleje souhlasím. . Prostě jen tvrdím že E85 (po přizpůsobení motoru ať už pomocí nevhodného "prodlužovače doby vstřiků" nebo pořádné modifikace s programovatelnou ECU na dynamometru) může i když "jen" o skutečně ušetřené stokoruny konkurovat N95. S pozdravem Arcicorsa


RE: RE: RE: E85 praxe
Datum: 16.09.2012, 13:16
Od: Jiří Čech <*>

No jo, on na to ještě nic kloudně nenajel... :-)) Za půl roku cca 8 - 10 000 km, předpokládaje, že přes léto se jezdí víc... :-)) Asi tak - mám 1,8 TSI, tedy poctivých 160 kobyl, které díky přímému vstřiku E85 nesnáší a dělá mu dokonce zle i méně kvalitní benzín (stačí větší obsah lihu a je zle). Nemusím ho v žádném případě tak vysoko točit a spotřebu mám i ve městě výraně nižší, než vy. Za 9,7 jsem nejel nikdy, jen když jedu 2,5 km do Globusu a zpátky, protože je to do kopce a motor je studený... :-) Jinak se s tím dá úplně bez problémů jezdit do šesti litrů a po dálnici předpisově okolo sedmi. Mimochodem - přestože je benzín někde až na 40 Kč, tak je stále levnější na kupní sílu, než tomu bylo v roce 1989, kdy stál 12,50 Kčs...


RE: RE: E85 praxe
Datum: 16.09.2012, 12:54
Od: Artur Ludvig <arci.corsaclub@email.cz>

Jen pro upřesnění toho chladnějšího motoru: termostat otevírá u tohoto motoru na 88C, pokud jsem s vozem jezdil po městě na N95 tak byla teplota stále na 110C (max. teplota motoru může být 120C (tlak ventilu víčka je 1,3Bar) no a když jezdím na E85 tak je teplota motoru o cca 5C nižší. Jinak zatím je můj cíl takový aby se mi zaplatila úprava na E85. Životnost motoru u vozu z r.97 za 35000,- neřeším protože když vydrží 4 roky tak jsem spokojen (najezdím 16000Km/r), no a o ekologii se tu nemusíme bavit ta je fuč už jen tím že to vyrobí.. Ale jsem i tak rád že jsem to zkusil, nabral zkušenosti a když se mi vrátí investice budu spokojen protože jsem o nic nepřišel ;-) no a až to zdraží, začne se to prodražovat tak zas budu dotovat Arabské Šejky a nadávat jak to na ten drhej benzín pořádně nejede :-) . S pozdravem Arcicorsa


RE: E85 praxe
Datum: 16.09.2012, 10:02
Od: Jiří Čech <*>

Pokud je motor nějak upraven na E85, pravděpodobně bude subjektivní pocit z lepšího chodu motoru a jestli bude směs dostatečně bohatá, díky vyššímu výparnému teplu lihu bude i objektivní výkon motoru vyšší. Vím, co je to čidlo klepání, ovšem upozorňuji, že soft v ŘJ není pro E85 upraven, tedy zvýšení předstihu nemusí být dostatečné. U mne znamená dostatečné zvýšení předstihu to, že motor v nevrlých režimech motoru na E85 dokáže krátce zaklepat. Pokud tak neučiní, je předstih malý. Ovšem pokud se nepohybuji v oblasti nevrlosti motoru, může předstih vyhovovat. Otázkou je, jak dlouho to motor bude akceptovat. Ti, co používali chlórové přísady do oleje také zpočátku nic negativního nepozorovali, jenže po nějakých 130 - 160 000 km najednou prudké zvýšení spotřeby oleje a pokles kompresních tlaků - a to používali přísady, v kterých už tolik chlóru, jako v původním Militecu, nebylo... :-) Co se týká oleje - že jste něco vizuálně zkontroloval a zjistil, že olej nesmrdí po benzínu, je sice hezké, ale o stavu oleje a množství aditiv v něm neříká vůbec nic. Pokud olej smrdí benzínem, je obecně špatně naaditivován (oleje nesmí "cucat" benzín) nebo je motor ve špatném technickém stavu, kdy dochází ke špatnému spalování a olej se dostává na stěny válce v míře větší, než obvyklé. Pravdou je, že uvedený motor se jaksi buď nepovedl konstrukčně, nebo ho v tom Maďarsku, kde se vyráběl, prostě při výrobě odflákli. Na vysokou spotřebu oleje okolo 1 l/1000 km si u něho stěžuje hodně lidí, nejste sám. Výměna oleje po 5 000 km je v pořádku, to je olej ještě relatiivně OK, ale mít ho tam 10 nebo 15 000 km už není to pravé ořechové. Že ve filtru nebylo nic, co by stálo za řeč, znamená jen to, že se nic v nádrži ani po cestě k filtru nikde nerozpustilo, takže původní provoz na N95 žádné úsady nevytvořil. O filtru jsem ve svém článku nic nepsal, jestli si dobře pamatuji. Filtr zmiňují firmy, co upravují motory na E85. Mimochodem od toho tam filtr je, aby zachytil všechny nečistoty, které by se mohly do vstřikovací soustavy dostat a má se pravidelně po určitých km měnit... :-)) Nějak mi ttaké nedochází, jak můžete mít menší teplotu motoru, když je tam termostat, který udržuje teplotu motoru na požadované výši. Kromě toho provozní tepelné rozpětí motoru je větší, než 20°C, takže jestli je motor teplejší je jen dobře, protože kromě lepšího topení také trpí menším opotřebením. Zatím na E85 jezdíte půl roku, což znamená za tepla, uvidíme, co se bude dít v zimě, až klesnou teploty pod bod mrazu a více. Je totiž otázkou, kolik toho E85 celkové na té pumpě prodá a jestli bude mít včas zimní poměr nebo budou mít aspoň tolik slušnosti, že ho sami benzínem naředí na zimní poměr (tomu tak budu věřit...). Zatím máte E85 docela levný, jinde jsem ho viděl o 4 Kč dražší, což časem dojde i k vám. Jestli jste trochu v obraze, EU minulý týden pustila do světa kus rozumu o tom, že ukončí podporu biopaliv, tedy ne, že je zakáže, ale biopaliva budou pravděpodobně normálně zdaněna, pokud budou vyráběna stále ze zemědělských plodin. Tedy E85 docela hustě podraží. Nebude to hned zítra ani příští týden, ale na to také dojde. Nějak začínají rozumové v Bruselu přicházet na to, že díky pěstování řepky a méně hodnotných obilovin na výrobu ethanolu stačí trochu sucho a začíná docházet k potravinové krizi, kterou my sice ještě v obchodech nepozorujeme, ale v Evropě se snižují zásoby základních rostlinných produktů pro výrobu potravin na míru, která by mohla vést k nedostatku a tedy výraznému zdražení jídla. A docela nahlas se zmínili o tom, co zde také píši - že biopaliva výrazně zvyšují produkci CO2. Změna legislativy sice nebude hned teď honem, ale jak znám Brusel, jsou schopni docela zajímavých překvapení... http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zmena-v-evropske-politice-eu-planuje-omezit-pouzivani-biopaliv Ale jinak jste jeden z mála, který napsal, že mu auto skutečně žere o cca 30% víc... Mimochodem úspora paliva mi vyšla jinak, než udáváte, ovšem otázka je, z jaké ceny N95 se vychází. P.S.: Autor článku najede ročně přes 60 000 km, aniž by zaplatil jedinou korunu za benzín. Takže z nějakého šetření jiných lidí zcela jistě komplexy nemá... :-)) A co píši v článku, za tím si stojím a klidně půjdu s někým, kdo se bude cítit poškozený, do soudního sporu. Protože na vše mám dostatek důkazů. když jsem napsal článek o přísadách do motorových olejů, vyhrožoval mi kdekdo, ale nikdo neměl ty koule mne žalovat. Asi moc dobře věděli, proč.


E85 praxe
Datum: 15.09.2012, 22:41
Od: Artur Ludvig <arci.corsaclub@email.cz>

Dobrý den, rád bych zde uvedl moje poznatky z praxe. Mám vůz Opel s motorem X16XE (nejhorší motor co Opel udělal co se týče životnosti) po přestavbě na E85 pomocí tzv. "prodlužovače doby vstřiků" . Auto vlastním jeden rok a z toho jezdím 6 měsíců na E85. Auto jede na E85 znatelně lépe (není to subjektivní dojem, klidně pojedu s autem na brzdu a můžeme udělat měření proti N95 na stejném voze), je pravda že spotřeba z původních 9,7L/100Km N95 (jezdím převážně v rozmezí otáček 3500 - 5000 (motor max. RPM = 7000)) stoupla na 12.5L/100Km E85 což je o cca 29% (kompresní poměr 10,5:1, předstih neupravován (říká vám něco snímač klepání???)). Palivový filtr jsem měnil když jsem vůz koupil a pak po 1000Km najetých na E85, starý filtr (jetý 1000Km na E85) jsem rozřízl a zkontroloval znečištění, k mému překvapení byl filtr naprosto bez znečištění (mohu zaslat makro foto).. Co se týče studených startů tak do cca 18C je vše jako s N95, jak je méně tak startuji na podruhé a pokud je teplota pod 7C tak se "sytičem přídavné jednotky" (na české svíce Brisk). No a pokud se jedná o úsporu tak ta zde také je a to přesně v mém případě 63,4Kč / 100Km (když tankuji 1L E85 za 24,90Kč , k dnešnímu datu platná hodnota v Paskačce u HK). No a co se týče životnosti oleje tak motor papá olej Starline 10/40W a to přibližně 0,7L/1000Km (pozor!!! výrobce motoru uvádí spotřebu 0,85L/1000Km (ano je to hodně ale u motoru X16XZ je to hodně málo, pokud nevěříte stačí si pročíst manuál od Opelu Tigra 1.6L 16V)), když jsem olej měnil po najetí 5000Km na E85 tak jsem nic podezřelého nezpozoroval, olej měl normální barvu použitého oleje a na rozdíl od provozu benzínového z něj nebylo palivo vůbec cítit (ale určitě nevypadal jako něco co olej nepřipomíná), pokud má někdo zájem tak zašlu foto oleje vypuštěného z auta a pak mám detail kde je olej ve stříkačce a prosvícen baterkou (ano uznávám že to není žádné laboratorní měření ale pokud má někdo zájem, vzorek tu stále mám a klidně ho odevzdám do rukou vědy na důkladnou analýzu (pochybuji že autor článku má své tvrzení rozborem podložené))... Tolik asi vše k E85 a já za sebe, i kdybych nešetřil a jezdil za stejnou cenu jako na N95 tak už kvůli lepším jízdním vlastnostem "vozu" (motoru (nižší teplota motoru, klidnější chod, znatelně vyšší výkon) bych už N95 nikdy v autě nechtěl.. Jinak co se návratnosti investice do "prodlužovače vstřiků" týká tak v mém případě je návratnost 27 nádrží (po 45L za 24,90Kč) no a pokud za měsíc projedu tři nádrže tak je to zaplacené za 9 měsíců... Co dodat?? Snad nic a pokud se někdo chce svézt v Opelu Tigra 1.6l 16V na E85 tak ho mile rád svezu a vše předvedu (jsem z PCE email: arci.corsaclub@email.cz) no a věřím že poté k E85 nezůstane chladný. Autor článku má nejspíše komplex z toho že někdo může šetřit i když nemá LPG za 20000Kč :-( ... PS: nemusí pršet hlavně když kape ;-) !!!! S přáním hezkého dne Arcicorsa.


ach jo
Datum: 30.08.2012, 21:17
Od: miloš slováček <slovacek.milos@seznam.cz>

ach jo


RE: Ehm
Datum: 25.08.2012, 18:42
Od: hany <autosort.ko.6826@seznam.cz>

asi jsem taky ten co vyvrací tabulky a teorie.Felda 2001 mpi 40 kw.jezdím na to už 3 roky a dle autora už bych měl mít asi 5 motor.V zimě ředím 1:1 v létě 1:3 ve prospěch ethanolu.Auto jezdí naprosto stejně,nárůst spotřeby je cca 0,5L.Při ceně 23,50(tank ono kolaje u poděbrad) za litr E 85 se to hodně vyplatí.Jediné co měním častěji jsou svíčky,ale120 kč za sadu svíček cca po dvou letech je to zanedbatelné.při lehkém čipnutí jednotky u fáva 50 KW se dalo jezdit bez problémů i na čistý ethanol.Teorie mě nezajímá potřebuju jezdit a jezdím bez problémů.


Ehm
Datum: 16.08.2012, 9:47
Od: alien alien <vetrelec22@seznam.cz>

Tak sem si tento ryze teoreticky clanek precetl a musim se smat.Pan je bud z benzinove lobby anebo pouze zaniceny teoretik. Ja sem si pred zkouskou E85 procetl internet kde sem zjistil ze lide se deli do dvou skupin.Prvni sou teoretici jako zde autor kteri pocitaji negativa.Druzi sou pak spokojeni uzivatele kteri na to jezdi. Takze sem se osmelil a nalil do sve Mazdy 6 rv 2003 E85 v pomeru 2,5:1 E85 k N95.Nebudu zde resit to zda N95 ma skutecne kvalitu N95 nebo lejeme vsichni splasky s bidou N91 a mame radost ze mame N95. A co se stalo.Auto jede lepe,cistej,tiseji.Spotreba mi vylezla o 0,6litru na 100km.Dle autora bych mel misto za 11L/100 jezdit tak za 16l/100 coz je blud. Mam motor 2,3L bez turba jezdim pomerne svizne.Jak kratke trasy tak nemecko plnej kotel co motor da.Zmena vuci N95 pouze k lepsimu ve vsech smerech. Uz tak jezdim pres rok a olej v klidu,motor nerezne atd.Dle autoa clanku bych mel tezce prodelavat a mel mrtvej motor:-))Zadnou jednotku ci upravu motoru sem nedelal. Jezdim jak sem auto koupil.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 30.07.2012, 10:01
Od: Jiří Čech <*>

Ještě dovětek - soused už s E85 přestal experimentovat, jelikož zjistil, že nárůst spotřeby při poměru E85/benzín 60/40 v průměru o 26% mu nic nepřináší.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 30.07.2012, 9:57
Od: Jiří Čech <*>

Bioplyn, o kterém mluvím, se nedělá z kejdy, ale z rostlinných zbytků, většinou tam valí kukuřici. Kromě toho jsem nikdy neviděl, že by se v ZD vyráběl z kejdy nebo hnoje, jelikož nejde o ČOV, kde se fekálie likvidují z vody a při této technologii vzniká bioplyn, kterým si ČOV vylepšují energetickou bilanci (využívá se na topení v budovách). ZD nic tsakového nedělají, protože hnůj a kejdu vyváží na pole jako hnojivo. To jen tak na okraj. Uvědomuješ si, že voda nehoří? :-)) Že je docela rozdíl mezi vodou jako produktem spalování a vodou v palivu? Bylo by dobré si znovu pořádně přečíst, co jsem tam psal o přítomnosti vody v lihobenzínových směsích, jak se projevuje podle poměru lihu a benzínu. Teprve pak o tom začni diskutovat. Obsah vody totiž změní stechiometrii, prakticky zabírá místo kyslíku nebo palivu. Motor při vysoké vlhkosti ztrácí výkon, jestli sis toho ještě nikdy nevšiml nebo si to někde v odbordelné literatuře nepřečetl. Vstřikování vody jako chladícího média u vysoce přeplňovaných motorů se používalo jen u závodních turbomotorů v F1, ovšem kde voda nestačila nic zničit proto, že se motor odporoučel dřív na opotřebení, než na korozi. Jinak se to nikde nepoužívá. P.S. Nějak mi neštymují ty dva litry vody na litr benzínu... :-) Perpetuum mobile jaksi neexistuje ani při tvých výpočtech chemických reakcí... :-)) A web není můj, takže nemám oprávnění nic mazat.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 30.07.2012, 8:49
Od: Tomas Kupilik <tkupilik@post.cz>

To jsem rad, ze jsme si potykali. Kdyz teda chces bejt neprijemnej tak poradne. Co to sakra meles o bioplynu, jak to souvisi s E85??? Uvedomujes si ze je to metan a vyrabi se z kejdy hnoje atd? Trosku mimo misu, nemyslis? A jedeme dal, proc by mela vadit motoru voda v E85?? Uvedomujes si, ze voda je hlavni produkt spalovani benzinu, lihu nafty atd (uhloVODIKU)??? Z kazdeho litru benzinu vznikne by oko dva litry vody a ta je neskodna, ale panak vody v litru lihu me ma znicit motor?? Dal, proc by mel vadit kyslik v palivu?? Uvedomujes si, ze ve vzduchu je 20% volneho kysliku??? Ze je princip hry dostat do motoru toho kysliku co nejvic??? Proc by mel vadit jeden atom kysliku v molekuje vodiku?? A ted si to klidne smaz, protoze te to bude dost proti srsti.


RE: RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 26.07.2012, 22:36
Od: Jiří Čech <*>

Šlo o naprosto sériové motory, na které nikdo nechytil, jelikož tomu nerozuměl. Jen u jednoho z motorů jsem měl sedla upravená - a tento motor měl pak s těmito sedly problémy právě proto, že další majitel jezdil s pozápalem (problém zanikl v momentě, kdy jsem mu tam namontoval komplet upravené zapalování z Fava s bezkontaktním rozdělovačem a nastavil správný předstih). Sériovou stotřicítku bez jakékoli úpravy jsem kupoval s najetými 120 000 km, u níž byl v 70 000 km namotnován LPG a od té doby to auto benzín nevidělo. Se sedly neměl problém ani původní majitel, ani já. A máš pravdu v tom, že nejde jen o předstih, ale také o správné seřízení bohatosti LPG, aby ten zvýšený předstih odpovídal rychlosti hoření LPG...


RE: RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 26.07.2012, 22:28
Od: Jiří Čech <*>

Jo? Neřiké... :-) Víš, co se dnes dělá s biologickým odpadem v ZD? Zplynuje se, používají se na výrobu bioplynu, bioplynek neustále přibývá (dodáváme tam chemikálie na srážení sirovodíku, takže vím, o čem mluvím). Jo, jezdíš, ale nic nevyděláváš, jezdíš za stejné peníze. Akorát si kurvíš motor... :-))


RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 25.07.2012, 13:18
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

tak to asi už někdo před Vámi sedla upravil, neboť jsme já i pár kamarádů s Gardovkama (742.12X) tento problém měli :c) takže to rozdhodně není jen nastavením předstihu který samozřejmě díky OČ LPG zvládne výrazně vyšší hodnoty... Net.


RE: RE: RE: RE: 742
Datum: 24.07.2012, 9:58
Od: Tomas Kupilik <tkupilik@post.cz>

Zdravim, prijde me ze je clanek je zbytecne ovlivnen emocema. Urcite neni pravda ta cast o hnojeni a vycerpavani pudy, pri vyrobe se zkvasi jen cukry a ten zbytek (~vetsina vstupu) se samozrejme krmi a hnoji se s tim. Naopak me to prijde celkem efektivni vyuziti. Na etanol jezdim rok a pul a max spokojenost. Motor (2008) ma upravene mapy, s E85 je predstih priblizne o 1-2 stupne vyssi, ma vykonejsi turbo, takze i efektivni kompresni pomer vzrost a ve vysledku je tam o ~15% koniku vic. Spotreba vzrostla priblizne o 30%. Neprijde me to nerealne, je potreba z tech teoretickych 40% odecit vyssi termodynamickou ucinost diky lepsimu chlazeni smesi (jak bylo zmineno v clanku) a soupnutej predstih. Tomas


RE: RE: RE: 742
Datum: 23.07.2012, 22:49
Od: Jiří Čech <*>

Jistě, protože nebyl správně nastavený předstih. Ani jedno moje plynové auto, ač mělo neupravené hlavy, nikdy na problém s výfukovými sedly netrpělo - stotřicítka s LPG z druhé ruky, kterou jsem koupil od známého, neviděla benzín 50 000 km a u mne dalších 20 000 km jen při velkých mrazech... Ovšem vždy šlo buď o 120 LS nebo 130...


RE: RE: 742
Datum: 23.07.2012, 22:41
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

"... Všichni víme, co dělalo LPG s oktanovým číslem někde okolo 98 – 100 se škodovkami 105 – 120 s kompresním poměrem 8,5:1 a oktanovým nárokem 90, jak tam vesele odcházela výfuková sedla. Přitom Š 120 LS a 130 s vyššími kompresními poměry tímto problémem netrpěly, stačilo o něco málo zvětšit předstih. ..." mluvil jsem o tomto textu - 742.12x i 742.13 zaklepáváním ventilových sedel trpěly naprosto shodně jako 742.10 i 742.12 :c) ale chápu, že v celkovém textu je to zanedbatelný detail :c) Net.


RE: poděkování a poklona
Datum: 22.07.2012, 13:39
Od: Jiří Čech <*>

Ano, něco jsi špatně pochopil - hlavně to, že fichtl měl problém s malým žebrováním a pokusy o zvýšení výkonu většinou končily zadíráním motoru z přehřátí... No, jelikož jde o motor, jehož hodnota je asi tři koruny :-)), tak to zkus, trysku by to chtělo origo, nepřevrtávat, protože tím se změní průtokový poměr a převrtání je vždy loterie. Pak si hrát s posunováním jehly, jestli si dobře ten karbec pamatuji, tak se dala posunout podle zářezů, je třeba mít směs dost bohatou. Kdybys někde sehnal levně ricinový olej do 2T, tak ho dávej místo běžného oleje.


poděkování a poklona
Datum: 22.07.2012, 11:02
Od: Tomáš Klenovič <tomseznam@seznam.cz>

Velmi dobrý článek, děkuji. Tato problematika výhod či nevýhod jízdy na alternativní paliva mě zajímá. Stačilo si Vygooglit a přečíst Váš článek kde je vše dopodrobna vysvětlené a mám jasno. Jsem technický typ a v motech se vrtám od svých 15 let. Jen jsem nevěděl jaké úpravy potřebuje motor k přechodu na třeba onu E85. Plánuji tedy ze zajímavosti u mé JAVA20 snížit hlavu (0,- Kč), zvětšit předstih aby pálil dřív (0,- Kč), přetryskovat (30,- Kč, v případě převrtání 0,-Kč), kopit novou LPG svíčku (70,- Kč Brisk) a na karbec dát vzduchový bavlněný filtr co se mi válí v garáži a tankovat E85. Díky Vašemu článku jsem snad správně pochopil že úspora rozdílu E85/BA95 + zvýšení spotřeby o 40% přetryskováním bych nic neušetřil, ale láká mě teoretické zvýšení výkonu, které je u 3ps stroje dobrá úprava pokud s ním plánuji z recese pro zábavu jezdit místní FichlCup, a u těchto strojů je poznat i podhuštěná pneumatika či bágl na zádech. Vím že jsem nevymyslel nic nového pod sluncem, protože plochodráhy na podobnou směsku jezdí, no zkusím a uvidíme. Jestli jsem na něco zapoměl, nebo špatně něco pochopil, prosím napište. Díky, díky Tomáš 29 let.


RE: 742
Datum: 20.07.2012, 16:11
Od: Jiří Čech <*>

Nemám co opravovat, nikde jsem nepsal o tom, že měly staré škodule tvrzená sedla ventilů. A ohledně 14:1 - je třeba nevytrhávat text z kontextu, nikomu jsem nic takového u škodulí nedoporučoval, jen jsem napsal, že takto vysoký kompresní poměr není reálný pro každý motor. Protože se opět najde hromada chytráků, kteří budou chtít svoje historické plečky na E85 přestavovat... :-))


Reakce
Datum: 20.07.2012, 9:27
Od: zdenek vacek <sniper3000@seznam.cz>

Dobry den opravdu jste si dal praci s timto textem ,to je obdivuhodne kolik casu jste tomu venoval. Posilam obdiv


742
Datum: 20.07.2012, 9:01
Od: Netopýr <netopyr@plivnik.cz>
WWW: http://plivnik.cz

prosím o opravu, kdy ventilová sedla byly tvrzená už u 120LS a 130... není to pravda, ta byla až u motorů 742.135 - tedy favorití motory dávané do řady 742. další věcí... KP ve škodováckých hliníkových motorech nad 14:1 a následné vytrhávání šroubů z bloku... už nad 11,5:1 se musí používat měděné těsnění protože standardní to nemůže vydržet a i tak je životnost vzhledem ke třikrát uložené klice výrazně někde jinde... takže psát o 14:1 bez brutálních úprav mi přijde dost zavádějící... Net.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení