ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Vyčistění karburátoru
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Vyčistění karburátoru

Karburátor
Datum: 1.04.2009, 18:43
Od: Jaroslav Suk <Jarasuk@seznam.cz>

Dobrý den. Měl bych dotaz při čištění karburátoru ( Š 125 SEDR) jsem narazil na plech který je pod karburátorem(nasedá na svody).Zajímalo by mne k čemu jsou dobré takové ty ohnuté trojúhelníčky právě na tomto plechu-mají tam nějaký smysl např. usměrňují směr směsi? Či tam jsou aby napak omezovaly průchod paliva? Stane se něco pokud tento plech odstraním? Děkuji


RE: RE: EDSR
Datum: 23.09.2005, 16:13
Od: John II <ne@seznam.cz>

Ze by jste napsali sami odborny,obsahly clanek o cisteni vzplynovace co..........Hovno.Tak proc ten rejpavej ton autor se aspon snazil laikum pomoct?


RE: EDSR
Datum: 28.03.2005, 3:12
Od: Tux <nezar@post.cz>

Mýlíš se, kupodivu tam o regulačních šroubech u EDSR zmínka je: "také můžete sundat seřizovací vzdušníky běhu naprázdno a kvality směsi zepředu mosazné (velkej a malej, u starších typů je velkej zprava a malej šikmo zleva)" Když pominu, že to nejsou žádné vzdušníky a opravdu nechápu, co je na bohatosti směsi kvalitního, celý článek je stejně otřesný - namátkou: - již zmíněná absence postupu nastavení výšky hladiny v plovákové komoře. S nastavením jazýčku plováku se hne téměř vždycky s to i když plovák nevyjímáme (nějakým zázrakem se nám neroztrhne přilepené těsnění víka) - mohu se mýlit, ale nikdy jsem neviděl kuličku pod injektorem od akcelerační pumpičky. Co by tam asi dělala? Autor ale neuvedl, že kulička je mrška schovaná jinde - pod tím lákavým šroubem nad membránou akc. pumpičky. Vymezená právě oním šroubem. Pokud možno šroubeček nechat na pokoji, nic k vyčištění pod ním není


EDSR
Datum: 12.01.2005, 12:57
Od: gawa <krysa.bad@post.cz>

mnojo... kde sou ale treba umisteny srouby na bohatost smesi a vzduch, nebo volnobezny trysky u EDSR.. to se tu nedozvim.. vono tech EDSRek bylo prece jenom taky kvantum, ale tady sou navody enem na SEDRy...


Zkusenosti amatera z čištěnim karburatoru
Datum: 17.05.2004, 22:52
Od: Luboš <l-i-p@sendme.cz>

Když jsem si precetl tenhle članek, tak jsem si řekl že se pustím taky do vyčištění karbecu, hlavne jsem tedy potreboval vymemnit tesnenit uz nejak netesnilo, ale.... co se nestalo?? Nutno podotknout, že s dvoukomorovýma karburátorama nemel zadnou zkusenost(předtim jen s fechtlem a masinou :))). Tak jsem si rekl "Vymenim tesneni, sitko, mozna i membranu, profouknu trisky a snicim kvedlat nebudu" nasadim a vse bude pekne fungovat. Tak co jsem napsal to jsem vymenil,až na sitko a membranu to jsem nesehnal. Kdyz bylo vse na miste nastartuju pridam plyn prasklo plynovy lankona, rekl smula no nic dal jsem jiny. Nastartuju tedy po druhe, jedu to zahrat abych zjistil jak natom zustal volnobeh.Nutno dodat jelo to o neco lip, volnobeh nedrzel ani trochu. Tak jsem vylezl,zacal jsem serizovat, motam jak motam porad to nebylo ono. Pak jsem si vsiml ze to trochu moc kouri(cernej kour) z vetsi casti to bylo tim ze se uplne nezavrel sitic, tak to trosku proturuju, aby se to procistilo od sitice, přičemž z vejfuku vyletel oblak hnusnyho černyho kouře. To uz jsem se trochu zarazil. Tak jsem nasedl jel jsem za jednym moudrym panem co me dicky nastesti poradi. Jeho diagnoza znela ze se to musi cel rozdelat a seridit hladinu a nevim ted uz co jeste. Autor v tomto clanku jestli si dobre vzpominam o ttomto vubec nezminuje, pro me hladina byl novej pojem.Pro me z tehle zkusenosti vyplynulo, ze cist neco tady na strankach a pak v realu je krapet neco jinyho. Zaverem se omlouvam za vypadky hacku ,carek..


JIKOV 32 EDSR
Datum: 17.05.2004, 22:13
Od: Jan Roule <neo.r@seznam.cz>

Dobrý den jsem amatér a pustil jsem se do výčistění karburátoru a výměny víka karburátoru postupoval jsem podle zde uvedeného postupu a nyní mi motor po nastartování točí 5000ot a sytič je vyplej, lanko plynu v nulové poloze obě klapky s největší pravděpodobností zavřené a volnoběžné trysky téměř uzavřené nevíte kde je problém? Nemohl by být v tom že víko tam úplně dokovale nepasovalo jako to předchozí ale bylo to na ten typ. Také jsem karburátor dotahl celkem na krev ocením všechny rady......


foto
Datum: 20.01.2003, 20:37
Od: Janša <jansa-technik&in.slovanet.sk>
WWW: http://www.2002.borec.cz

Pozdravujem! Konečne sa mi podarilo nafotiť obrázky z úprav, ktoré som urobil na svojej Škodovečke ohľadom computera na snímanie skutočnej rýchlosti a ubehnutej vzdialenosti.Ak máte záujem tak kliknite na www.2002.borec.cz v sekcii computer v pravo dole"obrázky z realizácie"! Teraz už netvrdím,že moja,a dovolim si povedať aj iná Škodovka ide cca 170km/hod podľa originálneho tachometra.Viď.foto!!!Pripravujem tiež karburátor ale ešte ho nemám otestovaný. Tak sa maje!


Nastavenie voľnobehu
Datum: 18.06.2001, 14:42
Od: Jeff <zs_nagy@pobox.sk>

Má niekto nejaký osvedčený, dobrý a hlavne svojpomocne reprodukovateľný postup na nastavenie voľnobehu (bohatosti zmesi ...) ? Podľa Andrta na to potrebujem analyzátor výfukových plynov ... (nejaký ten otáčkomer by sa ešte našiel).


RE: RE: Koupeme karburátor ?
Datum: 28.12.1999, 14:22
Od: Simi <sindelm@post.cz>

Zdravim! Neni mi jasne jak souvisi, cena knihy s cenou karburatoru z vrakoviste. Leda, ze by karburator z vrakoviste nepotreboval udrzbu, ale myslim, ze je tomu na opak. Mimo to knihu si lze zapujcit v nekterych knihovnach. Je pravda, ze pro overeni spravne cinnosti karburatoru, je lepsi mit servisni zarizeni. Ale kde ho maji ? Delali to v Budejovicich v jedne provozovne MOTORu, ale uz tam pry neni. To, ze se v knize zminuji o n.p. MOTOR a PZO je dano tim, ze se jedna o pate "nezmenene" vydani, ja sam mam knihu asi z roku 1989. Co se tyce obsahu knihy, vzdy mi stacila a z jineho jsem necerpal, pricemz vstupni informace byly nulove. Z teto knihy lze o karburatoru lecos pochopit, dale je pak na precteni dobra kniha AUTOMOBILOVE KARBURATORY od (tusim) nejakych Mulleru, vydana ve slovenstine asi pred 15lety. Jinak jsem co se tyce aut jsem take amater, ale kdyz slysim (ctu) vyrazy typu pindik atd., tak mi stoupa tlak. Take se snazim udrzet mou Skodovku v dobrem stavu na silnici. Muj prispevek rozhodne nebyl ve smyslu s "karburatorem jdete do servisu", ale spise jsem se pozastavoval nad terminologii a informacnim prinosem pro ctenare, ktery velky nebyl. Vse zminene lze v knize (od Andrta) najit. Pokud nekdo potrebuje radu jak, ktery sroubek povolit a nestaci mu obrazek, necht se radeji do oprav nepousti (neco jineho jsou ovsem opravy vyzadujici presny postup demontaze, ale ty jsou v knize popsany). Simi.


Rekonstrukce
Datum: 26.12.1999, 1:03
Od: Josef Honsa Ing. <josef.honsa@telecom.cz>

Nechci komentovat čištění karburátoru, je věci názoru jestli vůbec karburátor demontovat z vozu a vyčištění provádět jen se sejmutým víčkem karburátoru profouknutí stlačeným vzduchem, nebo kompletní vyčištění - ale ne vodou. Myslím, že záleží na stupni znečištění a příčiny znečištění. Ohledně nápadů a triků. Jeden již delší dobu někteří škodovkáři používají: Vlivem upevnění vzduchové tlumiče sání šroubem M6 k víčku karburátoru dochází k prohnutí víčka (i u posledních zesílených víček - někdo si myslí, že celý motor drží pohromadě právě díky tomuto šroubu a podle toho utahuje a utahuje). Výsledek velice špatné startování - do sytičového okruhu je nasáván falešný vzduch. Řešení: 1) deformované víčko zpětnou deformací vyrovnat (klidnou silou pomocí podpěrných ocelových hranůlků). 2) Vyměnit jeden z upevňovacích šroubů M6 plechového krytu litinového části výfukového potrubí za delší (M6 x 50) upevnění plechu zajitit maticí M6 tak aby přečníval alespoň o 30 mm. 3)Zaslepíme otvor ve vzduchovém tlumiči sání zanýtováním a pod . 4) Pomocí zpětné pružiny (použitá je na příklad delší pružina čelistí zadních brzd)zajistíme přítlak mezi víčkem a pryžovým těsněním tlumiče sání a to tak, že pružinu zahákneme mezi lem tlumiče a dlouhý šroub u plechu. Někdo vrtá do lemu otvůrek ale je to zbytečné. Pružina dokonale drží. Jenom chci upozornit na bezpečnost při montáži ale i při demontáži pružiny. Nevím ale asi by to chtělo nákres, v tom problém není ale nevím jak jej do tohoto příspěvku vmačknout. Kdybych to posílal jako normální e-mail tak bych výkres přiložil al takhle nevím. Poraďte.


RE: Koupeme karburátor ?
Datum: 22.12.1999, 15:41
Od: Petr Pája <pepv@seznam.cz>

Tak jsem si tedy koupil knihu J.Andrt: Údžba a opravy automobilů Škoda 105....Rapid. Páté, nezměněné vydání. Nakladatelství T.Malina, Praha 1998. Kniha mě stála 227Kč. Tedy o 27 Kč více, než jsem dal za karburátor z vrakoviště, který bych býval byl nekupoval, kdybych býval měl možnost přečíst si některé stránky na internetu, včetně příspěvku T. Rouda. Podívejme se tedy do odborné literatury: str. 91 cituji: Demontáž - montáž karburátoru Pro správnou kontrolu součástí a montáž karburátoru je nutné vybavení diagnostickým a servisním zařízením. Kompletní demontáž a montáž je proto odkázána na odborné servisy, vybavené a instruované výrobcem karburátorů nár. podnikem MOTOR, České Budějovice, nebo vývozcem PZO MOTOKOV Praha. Konec citátu. Ještě jednou připomínám rok vydání - 1998. A ještě jednu poznámku si dovolím: na str. 94 v odstavci Poruchy karburátoru - jejich odstranění, je uvedena jedna z nejčastějších poruch, cituji autora: f) přisávání falešného vzduchu - kontrola, popř. výměna těsnění pod přírubou, zarovnat dosedací plochy na přírubě. Konec citátu. Ale jak? Jak? To už se v odborné literatuře nedovíme. Takže: máte-li podezření na přisávání falešného vzduchu, namočte menší štětec do benzinu a objeďte s ním při ohřátém motoru při volnoběhu spoje. Zvýší-li se při tomto manévru otáčky, karburátor přisává falešný vzduch!! A na závěr - amatérům jako jsem já lze Andrta jen doporučit, stejně tak jako příspěvek T. Rouda a ostatních amatérů, kteří v lecčems profesionály předčí. Jen mě mrzí, že amatér leckdy převyšuje profesionála. Zejména v tom, že se snaží udržet starou dámu (škodovku) na silnici leckdy v lepší kondici, než v jaké ji na silnici poslali ti, co za to brali (berou) peníze


Koupeme karburátor ?
Datum: 17.12.1999, 14:47
Od: Šimi <Sindelm@post.cz>

Čistit karburátor vodou je dost brutální, zvláště pokud je potřeba po této akci někam jet. Líh je dobrá volba, viz. poznámka v článku. Jinak míry na tryskách budou spíše v setinách mm než v mm. Např. 116 určitě neznamená průměr trysky 11,6 cm! Dále bych doporučil, v zájmu zachování dobré úrovně Techwebu, označování součástí karburátoru zažitými názvy namísto pindíků. Např. ten pindík co stříká benzín bude asi "injektor akcelerační pumpičky" a ten s dírkama bude nejspíš "emulzní trubička", ne ? Dále po každém zásahu do karburátoru je dobré seřídit běh na prázdno obvyklým způsobem, nikoliv na základě předchozího odpočtu závitů. Při zásahu takovéhoto rozsahu, je rovněž vhdoné zkontrolovat, správnou funkci dílčích částí karburátoru, o čemž se autor nezmiňuje. V tomto článku obsažené informace lze nalézt, navíc lépe zpracované, v každé rozumné literatuře (např. od Andrta), takže mi uniká zamýšlený přínos tohoto článku. Nemyslím, že má význam publikovat něco za každou cenu. Myslím si, že na Škoda - Techwebu je místo spíše pro různé tipy, fígle, zlepšováky, úpravy, případně problémy tj. na co dát pozor při opravách, než na nepříliš zdařilé odvozeniny z běžně dostupné literatury. Ahoj Šimi.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení