ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Nabíjacia sústava
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Nabíjacia sústava

RE: dibíjení
Datum: 30.12.2011, 21:24
Od: Tencotomurozumí <marek.uk@centrum.cz>

Tady ti neporadí, tady jsou články co pamatují císaře pána.


dibíjení
Datum: 27.10.2006, 23:04
Od: zdenek <zbazi@tiscali.cz>

mám problem z dobíjením když nastartuji svetla svítí jasně bíle a sterače mají turbo rychlost. Po chvíli světla sežloutnou a když je motor studený tak jde poznat že baterie není pořádně nabita při startování.Poraďte dík


Dobíjení
Datum: 16.10.2006, 10:24
Od: Tomáš Kuler <tomas.kuler@unimontex.cz>

Měl jsem velké trápení s tím, že se mi špatně dobíjel akumulátor na mé š 136 GL. Po delší jízdě jsem nemohl natočit motor. Po delším stání to šlo. Jednou jsem nenastartoval vůbec a tak jsem hledal, kde by to mohlo být. Přišel jsem na to že jsem měl špatné ukostření. Nikdy by mě to nenapadlo. Ukostření přes šroub M6 probíhalo přespérovou podložku, která má dost malou plochu a přes kontakt oka měděného kabelu na plech. Toto oko bylo dost vypálené. Sklepal jsem tedy oko kabelu do plocha, vyvrtal do kaslíku pro baterii novou díru pr. 8,5 a do kovového lesku plech obrousil. Přes velké podložky jsem kostřící kabel přišrouboval šroubem M8 a zajistil kontramatkou. Startoval jsem studený motor se zapnutými světly, mlhovkami, rádiem, větrákem, zpátečkou a blinkry. Motor naskočil jak teplej. Uvidíme jak se to bude chovat za delší dobu.


problém z dobijením
Datum: 19.04.2006, 13:36
Od: vinčar mojmir <vincar@centrum.cz>

měl jsem dost trapení s dobijením po všech možnostech jak vyměně alternátoru a tak relátka auto závada byla v buzení alternátoru po kontrole napětí jsem zjistil že u relátka kolísá napětí to mě dovedlo k indukční cívce dávala napětí takové že auto se bez problémú nastartovalo a nezahřívala se po víměné cívky automaticky auto začalo dobíjet závěrem chci říci prošel jsem dost mechaniku ale aní jeden mě neřek že na takovém místě muže se vyskytovat závada je každý ma utkvějou představu že indukční cívka slouží jen k napájení rozdělovače pokud má rada někomu pomúže budu rád než jsem na to došel stálo mě to hodně nervú


RE: Problem s dobijanim
Datum: 28.02.2005, 1:59
Od: Dan <nezar@post.cz>

Jen abych rozšířil "kolekci" znalostí: už dva roky je tu špatně uvedeno, že žárovka dobíjení je 4 W - to byste tomu dali! Musí být nejen vždy v pořádku, ale hlavně o příkonu 2, NE 4 W. - většina problémů s dobíjením, pokud je nabíjecí souprava v pořádku, je dána a) nějakým svodem na kostru, b) příliš velkým odběrem používaných spotřebičů (to platí především u 35 A alternátorů starších S a Lkových Škodovek), c) špatným kontaktem oček na startéru či akumulátorových svorek. - zapojení zapalování lze nalézt v oblíbených dobových publikacích od J. Andrta (150/120), Vincence Bati (starší Škodovky) či M. R. Cedrycha (od staré Octavie po novou Octavii). Mají je snad v každé knihovně a dají se najít také v kastlíku většiny Škodovek. Informace jsou navzájem opsané, takže rozdíli jsou jen v popisovaných modelech. Nově vydaná je kniha Škoda 105/120/130, Garde, Rapid, napsaná Jalowieckim (Computer Press), ale pozor, jsou v ní brutální chyby!! (Například chybí jakékoliv informace o vozech Garde/Rapid/Rapid 130, ač jsou v názvu:)


Problem s dobijanim
Datum: 28.10.2004, 14:07
Od: Stefan Tacar <plukas@post.sk>

Mam problem s dobijanim akumulatora, vymenil som som vsetky casti dobijacej sustavy ale zelany vysledok sa nedostavil. Alternator, regulator a taktiez akumulator a asi tak po troch dnoch jazdenia je akumulator vybity a ja uz neviem kde by mohla byt chyba. Ak sa niekto s touto chybou stretol prosim o radu za pomoc vopred dik.


RE: RE: Problem s dobijenim S 105
Datum: 10.02.2003, 15:13
Od: Josef Kalvoda <kalvoda@nero.cz>

Pokus se podivat na zarovku (kontrolku) dobijeni ta ma vliv na budici proud alternatoru, mela by být 4W. S pozdravem JOKAL


Schema
Datum: 8.10.2001, 23:28
Od: RA25 <ra25@softhome.net>
WWW: http://ra25.web2001.cz/

NAmate někdo podrobný schéma zapojení alternátoru + relátka (tj. i vnitrní zapojení) Nebo kde ho najít?


RE: Problem s dobijenim S 105
Datum: 30.01.2001, 10:23
Od: Petr Suchanek <petr.suchanek@centrum.cz>

To, ze je obal relatka ukostren, nema na jeho funkci vliv, nebot obvody uvnitr jsou od obalu odizolovany. Moznou zavadou by mohlo byt spravne ukostreni motoru. To se pak projevuje ubytkem napeti smerem k baterii a ta se nestaci dobijet na pozadovanoui kapacitu. Doporucuju zkontrolovat. Nebo treba i klestakem zmerit dobijeci proud a zmerit napeti pri kterem alternator tento proud dodava.


Problem s dobijenim S 105
Datum: 20.11.2000, 7:48
Od: Frant.Masek <Masekf@post.cz>

Ja mam s dobijenim S 105 neustale problemy.Pri zapojeni vice spotrebicu mi prosvicovala kontrolka dobijeni. Tak dlouho, az sem vybil baterku. Vymenil jsem alternator i reg. rele z auta, kde dobijeni fungovalo bezvadne. Ale problem se opakuje. Nevim kde by mohla byt chyba. Nemuze funkci ovlivnit to,ze je obal relatka (typ pro alt. 55A,r.v.87) ukostren ? Tam maj byt takovy gumicky, ale ty tam nejsou. Diky za odpoved.


Porucha alternatora Felicii
Datum: 4.04.2000, 20:58
Od: sae <servis@pobox.sk>

"Klasickou" závadou sa javí aj porucha alternátora u Felícií spôsobená zrejme nekvalitnou izolačnou zmesou oddeľujúcou os rotora alternátora od zberacích krúžkov. Pri deformácii týchto krúžkov uhlíky regulátora napätia nedosadajú dobre pri vyšších otáčkach alternátora. Prejavuje sa to rozsvecovaním kontrolky dobíjania pri vyšších otáčkach a následne zvýšeným opotrebením uhlíka na strane deformovaného krúžka. Oprava je vcelku jednoduchá - zosústruženie krúžkov do roviny a výmenou zodratého uhlíka. SAE.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení