ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Montáž spínače větráku chladiče
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Montáž spínače větráku chladiče

RE: RE: Na facko doporucuji...
Datum: 15.05.2013, 3:21
Od: Zdenda <zdenda.a@centrum.cz>

Zadny nesmysl nebo zbytecnost. Tehda jsem fackem projel celou Evropu a potreboval jsem nepomerne vyssi spolehlivost, nez nekdo, kdo jezdi jen pro rohliky. Navic pro jako student jsem mel omezeby rozpocet a prosta ekonomicka uvaha mi rikala, ze je lepsi pridat spinac, nez preventivne menit spoustu dilu pred dlouhou cestou, jenom proto, ze jsem nechtel byt za polarnim kruhem za lempla. Nekdo ma jako hobby udrzovani auta v dokonalem technickem stavu, jiny ma jako hobby cestovani a k tomu auto vyuziva.


RE: Na facko doporucuji...
Datum: 11.08.2011, 22:37
Od: Martin Kopečný <hit.wdu@centrum.cz>

Nesmysl. Pokud má fáčko problémy s tesností chl. soustavy, je to proto, že majitel je LEMPL, a neumí si zjednat nápravu. Montovat spínač větráku chladiče na Favorita je naprostá zbytečnost!


spínač ventilátora?
Datum: 9.12.2005, 15:03
Od: michal <michalkatka@zoznam.sk>

spínač vetilátora? načo? však stačí vymeniť čidlo za spoľahivejšie ( nové ) ja som tam dal s lady, to spína trocha skôr, a je po probléme. Aby som sa zťažoval myslením na to že pôjdem do kopca, alebo budem stáť v zácpe - musím zapnúť ventilátor! Nie! jediné čo sledujem priebežne počas jazdy sú kontrolky a ručičky, a problem je až ak je niečo v červenom, alebo červené... stalo sa mi to raz, vyvrela mi ráno voda ( Š-Favorit 94, ale príčinou bolo tesnenie pod hlavou - výmena a zabrúsiť hlavu ). Takže Škodovkári, v prvom rade mať tesný a čistý systém chladenia, stálym dolievaním "destilovanej vody" sa tam aj tak usádza kameň a ten znižuje schopnosti materiálov odvádzať teplo, ak už máte problém, treba nájsť kde to uniká, najlepšie použiť nejakú chémiu ( počul som že aj octovou vodou nechať motor poriadne zohriať ). Potom za studena nafúkať systém s pumpou, opraviť všetky miesta úniku, a opakovať to a hľadať až kým nebude treba vodu dolievať viac ako raz za rok.


Na facko doporucuji...
Datum: 8.08.2000, 19:59
Od: Zdenek Andrysik <andy@svi.muni.cz>

...zvlaste, kdyz mate problemy s tesnosti chladici soustavy. Auto pak bezproblemu zvlada horske cesty [to fakt nebyly silnice] v Norsku i v Pyrenejich, stejne jako stani v zacpe, ikdyz mate treba o 1.5-2l min chladici kapaliny, nez je zdravo. Preji mnoho bezproblemovych kilometru.


RE: úplně jinak
Datum: 13.03.2000, 16:22
Od: Lokiu <lokiu@pobox.sk>

Strašne rád by som vedel niečo viac o ovládaní ventilátora chladenia cez elektromagnetickú spojku, lebo už dávnejšie sa chystám vymeniť mechaniku za niečo iné vo svojej Š100. Ak by to nebol problém mohli by ste o tom niečo napísať. Určite by to zaujímalo viacerích čitateľov.


Zkousenosti z 120-ky
Datum: 11.03.2000, 17:51
Od: Robi <XXX>

Mam to spravene na svojoj 120-ky.Mam namontovani spinac a cervenu kontrolku tak ze to ne mozem zaboudnut vypnout. Fungovalo bi to aj tak ze se to zapoji na pojistku c.2 potom na spinac,a cerveni kabel od vetraku.Tak bi pri vypnoutem zapalovani vetrak nemal proud a nemohol bi vycerpat akumulator.Doporucuji aj tak namontovat kontrolku a to tak ze jeden kraj zarovky zapojime za spinacem,a druhi na kostru vozu.Pri takovem zapojeni se spinacem mozeme sepnout vetrak aj pri teplote 92 C,ale vetrak neochladi motor pod 89 C tak ze pri teplote 90 C ho musime vypnout lebo bi zbitecne fungoval.


To funguje
Datum: 11.03.2000, 17:29
Od: lolek <ttt>

To zcela funguje


úplně jinak
Datum: 28.02.2000, 10:19
Od: Eda FEIFER <eda.feifer@post.cz>

Píšete,že máte problémy s se spínači a jak je překlenout. Já jsem v jednom starším amáru našel zapojení ovládání ventilátoru chladiče od čidla teploměru.Myslím si,že to není vůbec špatný nápad,protože sleduje teplotu přímo na hlavě motoru.Pracuju na tom,abych ho upravil na současnou součástkovou nabídku na trhu.Mám sice "stodesítkuLS" a ovládám tím elektromagnetickou spojku na řemenici větráku chladiče,ale je to použitelný pro jakýkoliv auto.Až to budu mít celý hotový,tak to sem pošlu.


RE: Vylepšení
Datum: 13.01.2000, 16:14
Od: Forejt <honza@kolin.cz>

Na svym aute to mam udelany tak, ze jsem pouzil jednu nezapojenou kontrolku a mam po starostech, i kdyz parkuju vedle sbijecky. (Pokud jiz nemate volne kontrolky na palubce, neni velkej problem dodelat do palubky pod pristrojovy stit dalsi). Forejt


RE: Vylepšení
Datum: 13.01.2000, 15:39
Od: V. Doležal <dolezal@brailcom.cz>

Přes tu pojistku to sice taky jde a snad je to i lepší, ale na druhou stranu to vůbec není nutné. Protože když to člověk zapomene vypnout a vystoupí z auta, okamžitě si na to vzpomene - větrák totiž hučí docela intenzivně a člověk musí být hluchý nebo parkovat u někoho pracujícího se sbíječkou aby to přeslechl.


RE: Vylepšení
Datum: 13.01.2000, 8:47
Od: S.L.Y. <petrs@electrocity.cz>

Nevim jak na modelech 105-120, ale na Favoritu tohle zapojeni funguje tak že když vypnu motor, větrák se automaticky vypne i když mám vypínač zapnutý. Takže ráno startuju normálně :-))))))


Vylepšení
Datum: 12.01.2000, 23:50
Od: Petr Blaise <PBlaise@seznam.cz>

Nápad je to sice dobrý, ale když to zapomenete vypnout, tak druhý den asi nenastartujete. Je potřeba přepojit jeden kabel od vypínače na pojistku, která se vypne s vytažením klíčku a druhý kabel na ventilátor. Tak by mělo být čidlo přemostěno taky. Nemám sice vlastní zkušenosti, ale myslím, že by to mohlo fungovat.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení