ŠKODA techweb > Komentáře k článku: Odhlučnění
ŠKODA techweb [homepage]

Komentáře k článku: Odhlučnění

RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 27.01.2005, 18:42
Od: Jiří Smolík <breorn@volny.cz>

To poznáš tak po třech až čtyřech letech, až ti vypadne kus prahu. Vlivem tepla a chladu se ze vzduchu vysráží voda a díky pěně se nemá jak vypařit. A ta pěna se taky časem sráží a drolí. Je to to nejlepší, cos mohl pro rychlou likvidaci auta udělat. Nejlepší je pořídit vlečné nápravy, vyměnit rozvody a používat kvalitní olej. Pokles hluku je tak 70 %. Na volnoběh neslyšitelný motor.


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 15.06.2003, 20:32
Od: Tonny <jp.honza@t-zones.cz>

Zaujala me tvoje reakce na pěnu, rad bych udelal neco z hlukem na sve skoda 120L r.v.1984 at delam co delam porad to neni o mnoho lepsi.Nenapsal by jsi mi kde všude jsi nastrikal pěnu a jak hodne to pomohlo.Predem moc dekuji jestli mi nekdo odpovi jsem z toho uz dost zoufali.


RE: Pískání z motorového prostoru
Datum: 19.07.2002, 16:13
Od: Adam Lipský <lippc@volny.cz>
WWW: http://www.volny.cz/lippc/default.htm

Je to zcela určitě proražené pertinaxové těsnění pod karburátorem, po ohřátí dostává píšťalkový efekt. Přisává to vzduch.


Odhlučnění pro erko
Datum: 27.03.2002, 9:31
Od: Martin <proerko@centrum.cz>

A jak se prosim Tě dělá odhlučnění pro Škoda 110r Coupe? a jsou někde firmy kde se dají koupit nějaký ty spojlery na erko. napiš mi to prosím na mail. Dík Martin


RE: RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 28.02.2002, 12:04
Od: Milan <miloslav.tuma@volny.cz>

Pena je hodne horlava, a nedej boze aby jsi na tom aute musel neco svarovat. Sahnes na to cimkoliv(Autogen elektrika CO) a pena v dutine sama chytne a uz to nejde uhasit. Penu bych strikal jenomdo zadnich blatniku kde je videt a do pricky mezi motorem, lepsi je pouzit odhlucnovaci samolepici folii stoji cca 500 Kc m2 prodava se v roli nebo uz nastrihana presne pro typ auta 120,Favorit, Felicie.


RE: RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 13.02.2002, 21:12
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Ano to je pravda, pěna je jak jsem sám vyzkoušel velmi hořlavá. Oficiálně je odolná do 120°C, ale na přímý oheň reaguje rychlým vzplanutím. Proto jsem především v oblasti motoru přetřel viditelné a pro vzduch přístupné části pěny barvou pro vysoké teploty. Ale v případě požáru, by se asi jen těžko zabránilo jejímu zahoření. Proto jsem si pro jistotu pořídil kvalitní hasicí přístroj. Na druhou stranu při vědomí toho, že mám v autě LPG, což je pro oheň podstatně lepší palivo, mě představa hořící pěny ani moc netrápí. Navíc netvrdím, že je pěna tím nejlepším řešením, určitě má své klady, ale i zápory. Je sice pravda, že do moderních aut se pěna už také používá, ale zatím spíše jako ochrana při nárazu (např.do nárazníků), a je taky pravda, že kamarádovi vyplněné dutiny v jeho stodváce zachránily život, když se bočně potkal s Liazkou, protože se bok jeho vozu díky nedobré ztlačitelnosti pěny nezbortil. Navíc já ji jako protihlukovou izolaci mohu jen doporučit.


RE: RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 11.02.2002, 10:22
Od: Rousi <rousi@email.cz>

ješte dotaz - jak moc je ta pena citliva na teplo? Neni to nahodou horlavy?


RE: RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 11.02.2002, 8:12
Od: 008 <were>

Ok,to sem nevěděl,koukám že jsi to dobře promýšlel.Takže beru na vědomí a sory.


RE: RE: Stavební pěna!!!
Datum: 4.02.2002, 18:50
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Pěna, kterou jsem použil má nasákavost 0,03%. Navíc je vodě odpudivá. Samozřejmě jsem pro jistotu důkladně zacelil všechny přístupy, kterými by se mohla voda k pěně dostat. Zatím (po 1,5 roce) jsem nezpozoroval nic, co by me naznačilo, že to byla chyba.


RE: Stavební pěna!!!
Datum: 29.01.2002, 12:17
Od: 008 <********>

No to je fajn ale jestlipak víš jaká je montážní pěna houba.Nevím ale do toho bych nešel,teda pokud to auto nemáš tak na rok až dva.


Stavební pěna!!!
Datum: 19.01.2002, 15:08
Od: Baghira <zach.m@volny.cz>

Před rokem jsem u své 130-tky vypěnil veškeré dutiny (od prahů přes kapsy v motorovém prostoru po sloupky) montážní pěnou pro stavebnictví. Kromě snížení hluku tak o 50% jsem docílil i toho, že se už nemusím starat o dutiny, které jsem před tím důkladně vystříkal MLkem. Na celé auto jsem spotřeboval asi 8 kusů 750ml "sprejů" (nešetřil jsem). Akorát pozor, pěna po aplikaci zvětší svůj objem asi o 200% a dokáže roztrhat i sváry!!! To jsem řešil propichováním delším drátem z místa vhánění pěny (unikne přebytečný vzduch i pěna). Nyní na volnoběžné otáčky není motor (v interiéru) téměř slyšet.


RE: Jeste k odhlucneni
Datum: 5.12.2001, 21:19
Od: Radek <Mr.Sam@seznam.cz>

Prosim te kde se da koupit ten Loctite Terodem a za kolik asi?????Jo a jak moc to pomaha.Diky moc


Odhlučnění
Datum: 9.11.2001, 9:41
Od: Webking <webking@centrum.cz>
WWW: http://mujweb.cz/zabava/skoda.rapid

Doporučuju odhlučnit tlumič výfuku dle návodu na techwebu je to super a udělá to hodně. Ještě jsem si namontoval plastové vložky do blatníků a krom toho, že jsou proti reznutí blatníků tak taky trošku snižují hluk od kol. Taky doporučuji opravit zvukovou izolaci motoru.


RE: Pískání z motorového prostoru
Datum: 2.11.2001, 19:54
Od: dubas <dubas@volny.cz>

Nemas volnej klinak?


Pískání z motorového prostoru
Datum: 30.10.2001, 22:52
Od: Jean Valjean <Jean.Valjean@atlas.cz>

Prosím pomoste, nedávno jsem koupil starou Škodovku 105. Po cca 10-15 minutové jízdě se začne ozývat z motorového prostoru předem nespecifikovatelné pískání a to jen při volnoběžných otáčkách. Po sešlápnutí plynu pískot ustává. Prosím poraďte čím to muže být, popřípadě jak by se to dalo odstranit. Předem děkuji.


Odhlucnovaci hmota
Datum: 6.11.2000, 20:19
Od: Brain <brain@artax.karlin.mff.cuni.cz>

Slysel jsem, ze existuje nejaka plasticka hmota, ktera vede teplo a hodne tlumi zvuk. Mironet do pry dava do svych supertichych pocitacu. A bud Mercedes nebo BMW to davaj do svejch aut. Nevite o tom nekdo neco?


RE: RE: Zadni sloupek
Datum: 16.08.2000, 10:14
Od: Honza <jan.hrusa@atlas.cz>

Mohlo by to delat rizeni. tzn. Kouknout na prachovky jestli nejsou praskly a kdyz jo tak vymanit a nelit olej. Pokud to ovsem dela i pri jizde pokud ne tak je mozny ze to delaji pneumatiky.


RE: Zadni sloupek
Datum: 10.08.2000, 11:20
Od: Radek <radekslavik@seznam.cz>

No mozna se to sem nehodi ,ale ma Favorita z 90 a strasne mi neco vrze ve predni casti vozu hlavne pri krouceni volantem. Vsichni rikaji ze vrzou suchy gumy ,ale vse jsem prostrikal silikonem a nic :(. Nevite co s tim ???


Zadni sloupek
Datum: 18.04.2000, 11:52
Od: Jenda <jenda.s@post.cz>

Bezva rady. U bodu 5. a 6. bohatě místo chemiplastu postačí pár pořádně napěchovaných starých hadrů. Utlumení hluku se mi zdálo lepši než s pěnou.


ještě jednou odhlučnění
Datum: 12.04.2000, 16:22
Od: Jiří <tchevo@post.cz>

V prodejně pracovních pomůcek jsem koupil špica sluchadla (byly k vidění ve filmu "Vesničko má středisková " . fungují na všechny typy škodovek - já mám Š 120 . Půjčil jsem je strejdovi - má Trabanta- pěl o nich samou chválu . Ahojky ...


Jeste k odhlucneni
Datum: 9.02.2000, 9:08
Od: travex <travex@mujmail.cz>

se vsim nize popsanym souhlasim, u tahla razeni staci vymenit gumy v "domecku", popripade vymenit tahlo za nove provedeni s T-T gumou. Stejne tak je potreba dat pozor na dotyk tahla razeni a bowdenu tahla plynu uvnitr tunelu. Jinak doporucuji nalepit na podlahu Loctite Terodem SP300 a do dveri a na vnitrni stranu zadnich blatniku Terodem SP100. Oboji je plastova deska k utlumeni hluku a vibraci v samolepicim provedeni.


RE: Super
Datum: 25.01.2000, 14:15
Od: MANIAK120 <jrambousek@gesto.cz>
WWW: http://gesto.cz

Zkus mrknout na spojku - lamely. Jestli teda myslíš ty příšerný zvuky při řazení 3 - 4. Neni to tak dávno co mně to taky vyděsilo.


Další rady
Datum: 25.01.2000, 12:59
Od: Gimlos <xkiml@feld.cvut.cz>
WWW: http://cs.felk.cvut.cz/~xkiml

Tak tady předkládám další rady na odhlučnění, tak jak jsem je realizoval a pak popsal na svých WWW stránkách: 1. Po ošetření dutin voskem vyplníme vnitřek nosníků motoru a dutinu příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly montážní pěnou (pěna na rámy oken a dveří). Příčka je dutá, abychom se dostali dovnitř, vyvrtáme několik děr. Pozor, pěny vstřikujte přiměřené množství, protože pěna při tuhnutí několikrát zvětší svůj objem. 2. Opružené zavěšení výfuku: Odmontujeme držák výfuku (ten mezi výfukem a přírubou motor-převodovka). Z držáku vyřízneme v místě trojúhelníkovitého odlehčení asi 1 cm materiálu. Obě části k sobě snýtu jeme přes tuhé gumové pláty (třeba ze starého pásového dopravníku), tak aby byl zachován původní tvar. 3. Zdvojení tloušťky odhlučňovacího materiálu z obou stran příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly: Odhlučňovací materiál (získaný třeba na vrakovišti) nalepit lepidlem Chemopren přes původní. 4. Původní silentbloky motoru nahradit silentbloky z Favorita. Tahle úprava je trochu náročnější. Na Favoriťácké silentbloky se musí na soustruhu vyrobit pouzdra a ta přesně zavařit do upravených držáků motoru. K uchycení silentbloků do zadní příčky se zhotoví dva pevnostní svorníky. 5. Odstranění všeobecného klepání: povolené kličky oken a jiné části, drnčící táhlo řazení atd. Tady hojně využijeme molitan. S pozdravem Gimlos


Další rady
Datum: 25.01.2000, 12:57
Od: Gimlos <xkiml@feld.cvut.cz>
WWW: http://cs.felk.cvut.cz/~xkiml

Tak tady předkládám další rady na odhlučnění, tak jak jsem je realizoval a pak popsal na svých WWW stránkách: 1. Po ošetření dutin voskem vyplníme vnitřek nosníků motoru a dutinu příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly montážní pěnou (pěna na rámy oken a dveří). Příčka je dutá, abychom se dostali dovnitř, vyvrtáme několik děr. Pozor, pěny vstřikujte přiměřené množství, protože pěna při tuhnutí několikrát zvětší svůj objem. 2. Opružené zavěšení výfuku: Odmontujeme držák výfuku (ten mezi výfukem a přírubou motor-převodovka). Z držáku vyřízneme v místě trojúhelníkovitého odlehčení asi 1 cm materiálu. Obě části k sobě snýtu jeme přes tuhé gumové pláty (třeba ze starého pásového dopravníku), tak aby byl zachován původní tvar. 3. Zdvojení tloušťky odhlučňovacího materiálu z obou stran příčky mezi motorem a prostorem za zadními sedadly: Odhlučňovací materiál (získaný třeba na vrakovišti) nalepit lepidlem Chemopren přes původní. 4. Původní silentbloky motoru nahradit silentbloky z Favorita. Tahle úprava je trochu náročnější. Na Favoriťácké silentbloky se musí na soustruhu vyrobit pouzdra a ta přesně zavařit do upravených držáků motoru. K uchycení silentbloků do zadní příčky se zhotoví dva pevnostní svorníky. 5. Odstranění všeobecného klepání: povolené kličky oken a jiné části, drnčící táhlo řazení atd. Tady hojně využijeme molitan. S pozdravem


Gramatika:)
Datum: 24.01.2000, 10:02
Od: Viktor Sosenka <macos@mbox.vol.cz>

Precti si to po sobe...:)


Super
Datum: 20.01.2000, 14:18
Od: gps <gps@email.cz>

Díky za skvělý článek,možná že to alespoň trošku pomuže.Potřeboval bych poradit,jsem škodovkový nadšenec,ale moc se v nich zatím neviznám.Můj problém zpočívá v tom že moje 120 při jízdě ve vyšších otáčkách a rychlosti 3-4,začne vydávat zvuk podobný zvuku tramvaje (kov o kov),je to převodovka nebo něco jiného?Opravdu nevím a doufám že někdo poradí co stím.Díky.



Hlavní menu:


















Hledání v článcích:

  pomoc?

Nejnovější články:

Jak to je s palivem E85
Zkušenosti z provozu vozidla Octavia Combi 1,9 TDi 81 kW
Montáž schránky pod přední sedačky Octavia II
Na brněnský Autosalon ZADARMO!
Oprava centrálního zamykání Felicia
Návod na montáž zadních repro do Octavia II
Výmena starej poistkovej skrinky vo Favorite za novú
Osvětlení vnitřních klik Octavia II
Montáž tempomatu a palubního počítače do Octavia II FL
MB 1000 a Š 100 (1964-1976)
 
© 1999-2012, Petr Váňa a Insidea s.r.o.
Jakýkoliv výňatek či přetisk obsahu serveru Škoda TechWeb může být použit jinde pouze s písemným svolením provozovatelů serveru, jež jsou uvedeni výše.


Doporučujeme: Nerezové komíny | Moderní umění | Ofsetový tisk | Ploty | Oplocení